Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1873
"bocs, de a 2-es fokozat nem arra való, hogy 2-esböl induljon"

Való, vagy nem való, a Honda így csinálja.
Ha "2"-be rakom nincs egyes.
"1"-ben 1
"2"-ben csak 2
"D3"-ban 1-2-3 van
"D4"-ben meg 1-2-3-4
Ez van.
Előzmény: Törölt nick (1869)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1872

hát 80-annál ne 2-öt válts vissza, hanem húzd vissza1R-be. Abban már én sem lennék bitzos, hogy ezt túlélné. De jobb ötletem van nyomd tövig a gázt, hogy menjen ameddig bír pl 200  ig, aztán akkor tedd R-be. Na ha ezt meg mered csinálni, akkor tényleg király csávó vagy!!! De azért kössél egy életbiztosítást, is hagyj hátra búcsúlevelet, hátha szükség lesz rá valakinek.

 

szóval az a helyzet, hogy sose értettem azokat az embereket, akik veszenek egy több milliós autót és képesek tönkretenni.... na mindegy kinek a lóverseny a szenvedélye, kinek más.

Előzmény: bmwe34 (1871)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1871

menek home, de muszáj reflektálnom:

 

fogyasztás mindíg több, mint a manuálnál. Manuálnál 60nél felrakod 5 be és hello, autómatánál ez fixen sebességfüggő...

egy apróság:

azért megnézem, hogy egy 540-est hogy ver meg egy VTI hondával, mert szerintem sehogy...előbb elpörög mint az autómata.Mert az meg folyton csúsztat, ezért jobban megindul, simán rá lehet verni gyors autókra 5-10 métereket.

Ja és ha 2* lépsz a pedálra(kick-down) akkor 2-őt vált vissza, ott kapaszkodj:-)))))

Én is azt gondoltam, hogy kíméli a motort, de amikor 80-nál visszaváltok kettőt és 2300-ről 1 tized mp alatt felugrik 6000-re a motor, na abban már nem vagyok biztos hogy itt is igaz...

 

Jó lehet, eccer megnézném szívesen atta Ondát:-))

Előzmény: Törölt nick (1870)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1870

Hát pedig így van. Az automata váltós autó nem arra való, hogy minden lámpánál tövig nyomd a gázt, és te vagy az elsö. Ha te szereted a sportos autókat, akkor ne vegyél automatát.

Ha szépen nyugodtan nyomod a gázt, akkor az autó mindig az optimális helyen fog váltani, így kevesebbet fog enni. Ha sokat haladsz autópályán, akkor pedig többet. Mert a hajtott tengely picit mindig lemarad a hajtástól, olyan, mintha picit mindig csúszna a kuplungod.

 

Előzmény: Wicked Belzebub (1868)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1869

bocs, de a 2-es fokozat nem arra való, hogy 2-esböl induljon! Hanem hogy az 2-es fokozatnál ne váltson feljebb. Ez akkor hasznos, ha meredek lejtön mész lefele, és azt szeretnéd, hogy maradjon végig kettesben, hogy dolgozzon a motorfék. 

 

A 3-as ugyanez. Ha 4-esben van a váltó, és nyomod pl. félig a gázt, aztán D-böl áthúzod 3-ba akkor azonnal visszavált a váltó 4 böl 3-ba, ettöl az autó hirtelen megindul. pl. elözésnél. pár mp. múlva visszahúzod, akkor visszaugrik 4-be. Így sokkal gyorsabban lehet visszaváltani, mint egy kuplungos kocsit.

Visszaváltani nem csak így lehet, hanem hogy marad D-be, és mélyebben rálépsz a gázra. Ekkor a váltó visszavált 1 fokozatot, az autó meglódul, aztán ha a pedált felengeded, visszaugrik 4-be.

A kettöt lehet kombinálni. Nyomod elöször félig, behúzod 3-ba, megvárod míg megugrik, majd ekkor tövig nyomod. Ekkor visszavált 2-be, megugrik ismét, majd visszaugrik 3-ba, majd ha a kart visszatolod D-be, akkor 4-be.

 

Ha havas kanyargós úton mész, akkor bezony muszáj állandóan kapcsolgatni 3-as és 2-es között, hogy ne csússzál ki. Nem célszerü ekkor nagyon határozottan változtani a gázpedál állását, de a 2-3 as között kényelmesen lehet tologatni a kart, a váltó azonnal fog kapcsolni.

Előzmény: Wicked Belzebub (1866)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1868

"illetve a városi fogyasztást is jelentösen csökkenti."

 

Hát azért ezt így nem merném állítani!

Előzmény: Törölt nick (1867)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1867

Igazából az automata váltónak több elönye van mint hátránya. 2.0 l alatti autókba nem célszerü beletenni, mert még egy sportosabb autót is igen lomhává tud varázsolni. A 3.0 l fölötti autókba viszont már csak automata való, mert ilyen erös motort képtelenség lenne lábbal kikuplungolni, csak a kuplungtárcsa menne tönkre.

 

Az egyik nagy elönye, hogy mindig a lehetö legkisebb fordulatszámon járatja a motort, emiatt a motort jelentösen kíméli is, illetve a városi fogyasztást is jelentösen csökkenti. Igazából meghibásodási valószinüsége is kisebb. Kényelmesebb vezetni, föleg városban.

 

Télen a hóban valóban nemigen lehet hintáztatni. Viszont arra lehet figyelni, hogy ha pl. parkolásnál belehajtunk a nem letakarított hóba, akkor úgy hajtsunk bele, hogy a kormányt ne tekerjük közben el, így kiállásnál ugyanazon a nyomon vissza tudunk menni 1/2 m-t, aztán megint elöre, ez már elég lendületet ad. (4 évszakos gumival közlekedem egyébként) Ha ez nem sikerül, csomagtartóból elö egy vas szemétlepát és 3-4 lapátolás kerekenként (1/2 percig sem tart)

Előzmény: bmwe34 (1862)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1866

bmwe34!

 

Köszi a választ!

Ez még a 4 sebességes autómata, de "D" állásban el lehet tolni a kart balra és ott pöcögtetve föl-le lehet váltani.

Nagyon finoman vált. A visszaváltás kis időbe tellik főleg ha többet vált vissza.

Lock-up is van benne az is szépen müxik.

Téli állás nincs, hanem lehúzva a kart "2"-be, akkor kettesből indul.

Ja és hab a tortán, hogy man. állásban NEM vált föl, hanem leszabályoz, és várja a parancsot a váltásra:))

Előzmény: bmwe34 (1862)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1865
az asszony szerintem is kedves hölgy, furcsáltam is, hogy nö létére autószereléssel foglalkozik. (az üzletet viszi.) - az hogy drága, önmagában nem baj, végülis ha igy is viszik hozzá, akkor miért ne?
Előzmény: bmwe34 (1856)
foldimogyoro Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1864
Az enyém leírásában az szerepel, hogy olajcsere 165000 kilométerenként...

Amerikában, ahol ugye rengeteg automataváltós kocsi fut, azt ajánlják, hogy nézegesd a nívópálcát, töröld bele valamibe az olajat, és ha már nem piros, hanem barnás, és égett szagú, akkor itt az ideje a cserének. Ez elég egyszerű, és jól jelzi, ha már kezd elege lenni az olajnak.

Másoktól azt olvastam itt, hogy ök két évente, vagy 40000 km-enként cserélik az olajat... ettől persze baja biztosan nem lesz, max még használható olajat cserélsz le.

Azt is jó tudni, hogy az olajcserénél az olaj egy része mindenképpen a váltóban marad, szóval ilyen szempontból is jobb sűrűbben cserélni, mert nem cserélődik az egész.

Előzmény: Fido Dido (1859)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1863
ez nem lehet igaz!: Peugeot 405 Service Manual, Haynes könyv 1.21 . oldal. Automatic transmission fluid renewal - 24000 miles (40e km)/ 2 years  - megjegyzésben szerepel, hogy 1994 es modeltöl fölfele 18000 miles (30e km) javasolt. - olajszüröröl én sem olvasok, elvégre jogos is, mert a váltó nem melegszik fel annyira, mint a motor, következésképp az olaj nem ég meg.
Előzmény: Fido Dido (1859)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1862

Dido:

 

egészen biztos.de te ne hagyd hogy átverjen, mert ha eccercsak gyanútlanul megszivat mondjuk Szexárdon, akkor nagy szívás lesz hazavinni...

 

Wicked:

 

lámpánál ne tedd üresbe. Hagyd D-ben.állj a fékre vagy húzd be a kéziféket.

Ha proaktív az ótómatád, akkoris.

szerintem jobb, ha megvárod míg átvált, főleg hidegen.Meg télen.berakod rükibe, állsz a gázon, pörög a motor(remélem nem !!!) és eccercsak váratlanul átesik, oszt fékezhetsz.

Lehet vele ilyet csinálni, ha arra gondolsz, hogy álsz a gázon + féken és egyszercsak felengeded...csak nem biztos hogy érdemes...

Egy nagy hengerűrtartalmú bivaly amerikánernél ez azért tud jó lenni, mert amikor

felengeded a féket, tuti elkaparsz.de annyira nem hiszem hogy jót tesz neki.

 

aut.váltós autót járó motor nélkül nem szabad vontatni, mert ha nem jár a moci, az olajat sem keringeti a rendszer a váltóban és szarrá megy.Ha muszáj, akkor csak kis távolságon, 40km/h alatt. Ha több mint 5-10 km inkább hívj egy trélert.

Ha lehet, akkor kerüld a R-ben lejtőn előre és D-ben hátra gurulást, ez sem tesz jót...N-ben sem.Akkor inkább tedd vissza 2-be és akkor meg is fogja a motorfék.Mert D-ben ahogy gyorsulsz, úgy váltogat fel a váltó.

 

És ha teheted, pont ezért inkább állj meg télen távolabb a címtől ha térdig ér a hó, mert ugyanilyen alapon nagy szívás a hintáztatás.

Télen, ha van téli fokozat, kíméled, ha abban előbb vált fel a váltó.Ugyanúgy várd meg míg bemelegszik a motorod(víz), kicsit talán több amíg a váltó olaj is átmelegszik, de a váltásokról érezni fogod, hogy mikor jó már(finomabban, rugalmasabban fog váltani)

cserébe kényelmesen autózol, mosolyogsz a csajokra(ők meg vissza), telefonálhatsz közben, lóghat a cigi a másik kezedben és még a rádiót is piszkálhatod...

és lejtőn nem kell sem féket nyomni, sem kézifékezni, sem kuplungolni, mert MEGTART!!!:-)))))

 

Jha és grat a Hondához!(ez 5 sebességes már?)

Én is néztem ilyet, tetszett is, de akkor már csak az új 155 lovasban vennék autómatát.

Előzmény: Wicked Belzebub (1860)
cyd Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1861
Papp Tamás XVIII. kerület Népes utca 22. a telefonszámot sajna elhagytam, úgyhogy csak személyes megközelítéssel tudsz élni. :)
Előzmény: Fido Dido (1858)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1860

Sziasztok!

 

Pár hónapja én is aut. autó boldog tulaja vagyok ( 4 éves Accord 2.0 Es )

Nem vagyok technikai analfabéta, hülyeségeket nem szoktam csinálni, de ettől függetlenül fel tudnátok sorolni pár dolgot, hogy az aut. váltó mit szeret és mit nem?

Pl: -lámpánál való állás közben "N"-be rakás?

     -"N"-ből "D"-be, vagy "R"-be váltás során meg kell-e várni míg a váltó 

       berakja magát seb-be, és csak utána a gázra lépés?

     -"R"-ből "D"-be váltás még picit hátra gurulásnál?

Na szóval ilyen és ehhez hasonló jótanácsokat várok.

 

Köszi.

   

Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1859

Azt az infót adták a Peugeotnál, hogy valóban nem cserélnek olajat, csak váltójavításnál, a szűrő sem cserélhető.

Az olaj pedig állítólag bírja a váltó élettartamáig.

Valahogy nem győztek meg. Érdelődök tovább. Ártani biztos nem fog az olajcsere. Viszont most hazafelé nem rángatott egyszer sem. Biztos megijedt! :)

 

Az olajról ezt találtam:

Részszintetikus nagyteljesítményû ATF olaj nyújtott csereperiódussal jármûvek automataváltóihoz. Dextron III szintû termék.

Tehát nem "örökéletű", csak nyújtott periódusú.

Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1858
Köszönöm mindkettőtöknek! Elkezdek jó szervízt keresni.
Előzmény: bmwe34 (1857)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1857

Fido, vki ájjon a fékre, mert D állásban max egy jó kézifék fogja meg az autót.És akkor nézd meg!

 

Daniken

Előzmény: Törölt nick (1854)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1856

én sem a Bártfaiba vittem.

Mert ott kezdődött, hogy a le és felszerelésért 40 ezret kértek volna és akkor még semmit nem tudunk ugye...

De ha szétszedik, akkor cseszheted.Mert ugye hogy viszed el a kocsidat tréler nélkül totál kibelezett, vérző váltóval?

Én elvittem egy sráchoz, akit vki ajánlott nekem. Mondta hogy vigyem ki az autót, de előtte eljött a városba megnézni, kipróbálta.megbeszéltünk egy időpontot, kivittem, 2 nappal később elmondta hová menjek, nézzem meg mikor szétbontják...

hát láttam, egy halom lamella, fékdob, kuplungdob volt benne...és olaj.azóta tudom, hogy milyen a jó lamella(őzbarnának kell lennie) és milyen az amikor megég, sötét színű lesz feketés...

 

tudott olcsóbban szerezni alkatrészt...2 kilóban megállt.

És kiderült, hogy aki előzőleg csinálta, hogy baxta át az előző tulajt többszörösen is.

Vót egy Vass Tamás nevű szerelő, meg az autómataváltós szerelő haverja, Fordokat szerelt a fickó, bevállalta a Bömöst is. Aztán az "F" fékdobomat úgy csinálta meg a suttyó paraszt, hogy a kikopott belső menetbe esztergáltatott egy perselyt(ráadásul rézből) amit alulméreteztek. Utána ehhez egy gyűrűt amivel so-so ottmaradt a helyén, de lötyögött. Persze levettek az előző tulajról, (egy barátom) majd 370 ezret.

 

szóval jól nézd meg kihez mész, legalább 2-3 embert keress meg, aki tényleg csináltatott már nála vmit és elégedett volt vele.És legyél ott a szétszerelésnél. Írd fel, hogy mi az ami rossz, mondjon az alkatrészekre tételesen árat.Nem: "na jó, 320-ba megszámítom", hanem tételesen.Nézz utána az áraknak.Tudd meg, számla nélkül mennyi, meg lehet oldani.Ők is úgy szerzik..

Aztán mérlegelj és nézd meg az alkatrészeket.Vagy vidd te magad.Megéri az utánajárást.

Persze ettől még találkozhatsz olyan szeméttel, mint akikről írtam és lehet hogy utána jól elbassza a váltódat.De írass vele garanciaszerződést, ha nincs, írd meg magad, vagy kérj vkitől egy template-et.

Ha sumákolnak, nem tartja be amit megbeszéltetek, húzz el onnan. Előre tisztázd, hogy mit hogy szeretnél.Te vagy a vevő.

A Bártfairól annyit mondtak a régi szakik, hogy mióta a felesége vezeti a szervízt, azóta irdatlan paraszt módon kommunikálnak az emberrel és pofátlanul drágák.

előbbit én is tapasztaltam többször is...kedves asszony, még telefonban is..

 

Na bocs a hosszért.:o)

 

Daniken

Előzmény: Törölt nick (1852)
Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1855

Rosszul fogalmaztam, vagyis már megtudtam, hogy hol kell nézni, tehát emiatt meg is teszem.:)

Bár eddig azt sem tudtam, hogy van nívópálcája az automata váltónak.:)

Előzmény: Törölt nick (1854)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1854
hááát, ha egy szöke és nagyon csinos nő kérdezi tőlem, akkor udvariatlanság lenne csodálkozni a kérdésen. Felnyitámám a motorháztetőt, megkeresném az olajpálcát, és kihúznám, letiszittanám, visszadugnám, és újra kihúznám.. Ha 2 db pálca van, akkor megnézném, hogy melyik megy a motorba, illetve melyik a váltóba. Ugyebár a motor feljebb van, a váltó pedig egészen lent.... :) Azthiszem az automata váltóban akkor kell mérni az olaj szintjét, ha jár a motor.
Előzmény: Fido Dido (1853)
Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1853

Köszönöm!

Mindenesetre megnézem az olajszintet, miután megtudtam, hogy azt hogyan kell. :)

Előzmény: Törölt nick (1852)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1852

a Bártfai a Tengerszem utcában van, az M3 bevezetőjénél. Elviheted, de a hibára szertintem neked is olyasmit mondanak majd, hogy ha belenézni csak akkor tud, ha szétszedi,  az 100e Ft, ha cserél is bene valamit akkor az 200 e Ft de lehet hogy összességébe 300e Ft lesz a javítás. Meghallgattam, aztán szépen elköszöntem.

 

Az olajcserét pedig bármelyik szerelő meg tudja csinálni, akinek van elég bátorsága. De ha valakinek van jobb ötlete, vagy más tapasztalata, szivesen meghallgatom.

Előzmény: Fido Dido (1851)
Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1851

A kátyúkat ügyesen kerülgetem, évente talán 3-4-et találok el, de mivel a gép sportfutóművel van megáldva, ezért nem hálálja meg az Üllői, Szentendrei és egyéb kiváló útjainkon elszaporodó lassan 20 centis keresztbordákat sem.

 

Hol cseréltessem? Próbáljam meg a Bártfainál? Őket hol találom?

Előzmény: Törölt nick (1849)
Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1850

Nincs visszahőkölés, csak kicsit ránt, amikor visszavált fékezésnél. Ez akkor érezhető kb. fél másodpercig, amikor majdnem megállok, de még éppen gurul az autó. Azért gondoltam az olajra és a lengéscsillapítós megoldásra, mert ahogy kezdett elfáradni, úgy jelentkezett egyre sűrűbben a rángatás. Mondjuk nem vészes, mert 10 megállásból talán kettőnél csinálja, de lehet, hogy mégritkábban. Ézért is kezdtem az olajra gyanakodni. Az autóban most van 222ezer km, és amikor először nézteM át a szervízpapírokat, nem találtam erre utaló megkötést/intervallumot. Svájcból jött 180ezer km-rel, és ott nagyon korrekten szervizelték. Még az eladás elött lecserélték az olajat, szűrőt, stb., mindenről megvan az eredeti számla, és mindenhez oda van írva a következő esedékes csere is, csak erről nem találtam semmit.

 

Az olaj kiszerelés a Castrolra vonatkozik a szerelő szerint, és mivel ők Castrolosok, gondolom nem akar a gyár által ajánlott ESSO 71141 típusút beletenni. Ez csak tipp.

Az viszont számomra is furcsa, hogy egy automatára bárki is azt mondja nekik a Peugeotnál, hogy örökéletű olaj van benne. Még egy manuálisnál megértem, de egy automata egész más kategória.:/

 

természetesen bízom benne, hogy nem szar a váltó, és hogy az olajcsere megoldást jelenthet. Nincs semmi más tünet, csak ez a fent említett rángatás, tehát vált rendesen, indul rendesen.

Előzmény: bmwe34 (1848)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1849

Az a helyzet, hogy nekem is automata váltós peugeotom van (405), 2 éve vettem az autót x + sok km-el. Egyszer cseréltettem benne váltóolajat, akkor aral-t tettettem bele. A katalógus szerint 5 liternek kellett volna belemennie, igazából 3,5 liter fojt csak ki, ennyit lehetett beletölteni. Eleinte furcsáltam, aztán azt mondtam magamnak, hogy a hiányzó 1,5 liter a váltóban lévő fűrészpor.:) Na mindegy, az autószerelő sem tudta, hogy miért folyt ki kevesebb olaj. Szűrőt akkor nem cseréltettek. Mindenesetre azóta beletettem még  35 e km-t, lassan újra foglalkzni kezdek az olajcsere kérdéssel. Sajnos sok szervizben bevallják, hogy ők csak hümmögni tudnak az automata váltón. Igazából újból csak próbálkozni tudok. A Bártfai szervizt mondták nekem is, valóban hozzáértőnek látszanak, de a hozzáálásuk nem nyerte el a tetszésemet, főleg amiatt, hogy a becsült javitási díjak 100e Ft-okkal voltak oszthatóak.

 

A váltóolajat szerintem is 40e km-ként kell cseréltetni. Van alul egy leeresztőcsavar, és felül bele kell tölteni az olajat. Ha valamelyik szerelő csak problémákat sorol fel, akkor keress másik szerelőt. Ugyanez a helyzet a váltóban tapasztalható kisebb  problémára is. Megmutathatod néhány szerelönek, mindegyik mást fog rá mondani, annyi közös lesz bennük, hogy mindegyik egy jó magas összeget fog mondani. Nekem időnként nehezen kapcsol hátramenetbe, végüis úgy döntöttem, hogy nem foglalkozom a problémával. Ha szétesik, legfeljebb akkor.

 

A bp-i utakkal kapcsolatos véleményem. A kátyúkat figyelni is lehet, nem kell az összesbe belehajtani. A 405-el pont az a tapasztalatom, hogy nem kimondottan a dimbes dombos utakra van tervezve, jóval alacsonyabban van az alváz, mint más autóknál. Egyébként a lengéscsillapítót az autó lökögetésével is tesztelheted, ha a zörgést az okozza, akkor az a mozgásán is fog látszani.

 

 

 

 

 

Előzmény: Fido Dido (1847)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1848

hát a futómű sokat ronthat a dolgon, de nem attól fog visszahőkölni a kocsid.

Nincsen a váltónak vmilyxen nyílása kivezetve?ahol szintet is lehet nézni?

ezt a 60 litert szerintem felejtsd el, ez oltári nagy BAROMSÁG!!!!!

nem hiszem hogy nincsen 5 vagy 10 vagy 20 literesben.Azonkívül ha mégis ilyen hülye világban élnénk, akkor csak lehet találni egy váltóst, ahol 60 literjével vásárolják az olajat és tudsz tőlük venni 10 litert...

 

Az volt ráírva a váltóra, hogy sohase cserélj olajat???

 

Bocs, de én ezt nem hiszem.kéziváltóban hallottam már olyat, hogy "örökéletű" az olaj benne.de autómatában még nem.

Hacsak az örökélet nem azonos 100-150k km-el, mert akkor elhiszem hogy örökéletű. Ennyi idő alatt ugyanis tökéletesen berohad az egész cucc és nem kis munka lesz azt az olajsaras, sorjás stb. dzsuvát kipucolni onnan...ha még lesz értelme egyáltalán. Még ha szintetikus is, egy autómataváltóban egy halom forgó alkatrész van, a lamellák közötti tapadást is olajnyomással szabályozza a rendszer.

És ha jól megég az olajad, akkor a lamellák felülete is megég, akkor meg cserélheted azokat is.

 

Fido:

 

van otthome egy ZF-es pdf, talán benne lesz a váltód is, de az bmw-re van megkreálva...de ha raktak ilyet BMW-be is akkor benne lesz.Ott kiderül, milyen olaj kell bele.Pontosan.

 

Figyi: a lelked mélyén azért tudod, hogy szar a váltó, vagy reménykedsz hogy nem az szart be?

Csak azért kérdezem, mert én is így voltam vele annak idején:-))))

És reméltem hogy nem az a szar és hogy csak hallucinálok, de aztán.....:-((

 

Előzmény: Fido Dido (1847)
Fido Dido Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1847

Elvittem szerelőhöz az autót, hogy kicseréltessem az olajat. Azt mondta, hogy a váltóban nem kell cserélni (a gyári adatok szerint), csak a váltó bontásakor lehet. A bele való olaj pedig csak 60 literes kiszerelésben kapható.

 

A jelenség, ami miatt az olajcserén gondolkodtam az, hogy motorfékezésnél néha ránt egyet. Másfél éve van nálam az autó, és emlékeim szerint ezt nem művelte jódarabig. Amúgy rendesen váltogat, nincs vele semmilyen probléma, nem zörög, de mióta figyelem, ez a rángatás mintha sűrűsödött volna.

Arra gondoltam még, hogy az első lengéscsillapítóim most adták fel a kűzdelmet a budapesti utakkal, és esetleg ez felerősítheti a visszaváltásnál jelentkező erőhatásokat.

Szerinted?

Előzmény: bmwe34 (1843)
bmwe34 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1846

bys:

 

nem tom, keress rá neten.Gyártanak még egy páran aut.váltót.ZF, Aisin, GM, Ford..stb.

 

Hentes:

 

egy barátom, Hooshee kocsiján is hasonló problem van/ vagy volt.A 4. sebessége eltűnt.Cadillac. Nála vezérlés probléma volt, vmilyen szelepet cseréltek benne.

Különben amikor menetközben csinál ilyet, akkor kiteszi magát szervízállásba? tehát bőg mint állat és nem megy?

Mert akkor csúszik az a váltó.Nem járnék vele sokat, hanem elvinném egy váltóshoz és megkérdezném mit gondol.De azért várj vele, még mielőtt lebontják a váltót 30 ezerért..mert akkor már nem úszod meg az olaj és szűrőcserét sem.Ami szvsz legalább egy 20 000.Legalábbis az én ZF váltómnál ennyit kóstál minimum. De érdemes megcsinálni... nincs égett szaga az olajnak???

Nem lehet abból az LHS computerből kiszedni vmi hibakódot, ami alapján lehetne következtetni a konkrét hibára?

 

Daniken

 

 

Előzmény: Hentes2 (1845)
Hentes2 Creative Commons License 2004.08.24 0 0 1845

Üdvözlet, Hentes vagyok.

 

A Chrysler Stratus baráti körből kaptam az infót, hogy a problémámra itt tudtok segíteni.
Egy Chrysler LHS -em (New Yorker) van.

Általános adatok az autóról: 1994 es évjárat, futott kilóméter: 63 251, A váltóban elegendő piros színű teljesen tiszta és átlátszó "piros" olaj van. Se az olajhoz, se a váltóolajszűrőhöz nem nyúltam még amióta megvettem. Kb 15 ezer kilómétert mentem a megvásárlása óta. Se hülye se nemhülye állapotában a váltó zörej és zajmentes. Mikor minden oké nem rángat, nem vált rosszul teljesen és normális. A váltásokat alig lehet észrevenni.
A hiba az, hogy kiveszik a negyedik sebesség az autóból. A többi három megvan és a hátramenet is.
A jelenség CSAKIS a következő feltételek egyidejű jelenlétekor mutatkozik:
- Üzemmeleg, legalább fél óra folyamatos üzem után, Úgy vettem észre, hogy a külső környezeti hőmérséklet kevésbé befolyásolja. Melegebb időben hamarabb romlik el, de nem hiszem, hogy ettől függne.
- Kizárólag motorfékezéskor, ezen belül is mikor a kilóméteróra 60 km/h alá esik.

A jelenség nem tapasztalható:
- Gyorsításkor, legyen az szolid vagy padlógázas,
- Kevesebb mint félórás autókázáskor,
- Motorfékezéskor mindaddig míg 60 Km/h óra felett van a sebesség.


A hiba rövid időn belüli jelentkezésének jele, hogy negyedikbe váltáskor kicsit gondolkozik de azért beveszi. Mindaddig nincs is baj míg le nem lépek a gázról és motorfékezni kezdek. Mikor a hiba bekövetkezik (60 Km/h -alatt) egyet ránt az autó, a motor felbőg, mi a kocsiban kicsit előredőlünk a nem várt a hirtelen lassulás miatt.

A hiba orvoslása:
Egy pillanatra gyújtás le menetközben sebességben majd vissza. Ezekután egy darabig megvan minden sebesség.

Számítógépes szakember révén szerintem valamilyen szenzor pusztulása okozhatja a bajt, de annyira nem értek a váltókhoz.

Köszönöm a hozzászólásokat előre is: Hentes.

Bys Creative Commons License 2004.08.24 0 0 1844

A renault AD4-es váltóját ki gyártja/gyártotta?

Valakinek van róla bövebb infórmációja?

 

Kösz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!