Nem-e ? A korábbi szabályozás szerint a segédmotorosok is csak 16 éves kor felett kertizhettek , és éppen a héten mondta az aksibolt eladója , hogy náluk a faluban a a hatályos jogszabályokról fogalmatlan rendőrök azzal vegzálják az öregeket , hogy kössenek biztosítást Robikra ....
Sikeresen épségben hazaért a méhecske.Ha lesz egy kis időm csinálok képet az új otthonáról.Mellettem a focipálya területén vígan van hely így vasúti reflektorok fényénél legurítottuk okosan ahogy fel.A kislányomat még az nap este no meg feleségem próbakör.Nagy élmény volt mind kettőnek no meg persze nekem is.Ez azért jobban szedi a lábát mint a jó öreg 50es MTZ.Az úton többször is megálltunk ellenőrizni a kötéseket de nem lazult fel 1 spanifer sem.Én kötöttem le mind a 4et.Az M7en a parkolóban megálltunk Fehérvár előtt odajöttek csodálták hogy milyen aranyos kis autó.
A falubeliek még nem nagyon látták mert időm sincs vele menni.40m drótháló kifeszítésén dolgozunk.
Laci barátom hazafele viccelődött. : Te én ezt nem értem mindig követ minket egy sárga autó. :) Mondtam neki addig jó. :)
Szerintem kell hozzá . Ez ebben a formában kerti traktor , bár van egy olyan előírás , hogy lassú jármű nem készülhet gépkocsi alváz vagy karosszéria felhasználásával .
A lassú járműre -- így a kerti traktorra is -- viszont jogsi kell , ha rendszám és biztosítás nem is .
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(3) Nem szükséges típusbizonyítvány az MR. 118. §-ában meghatározott lassú jármű (kerti traktor) forgalomba helyezéséhez
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:
a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2 lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,
b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,
c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely
Mehetett volna,de inkább így látta jónak.Mondjuk azért cca 250 km-et menni ,bizonytalan ídőben
nem valami kellemes.Nem ördögtől való az ekkora távolság 2013 ban Fertődről Zsolt barátunk 6.30 kor indult 11-re Érden volt a ugyanezzel a járművel....:):)
Így a nagy utánfutón rögzítve,egy barátja álltal vezettett tágas Toyota kombiban "elheverve" azért csak komfortosabb volt a Lalinak.Használja egészséggel.
Azért érdemes egy kicsit vacakolni vele,de aki nem műszaki ember könnyen zátonyra futhat a dolgokkal. Például az egyik relén nem a valóságnak megfelelően vannak számozva a kivezetések(lehet nem a saját tokjába tették),ezért elsőre nem akart működni a rendszer.Fel kellett problémát,hogy működésre bírjam.
Nem mindenki ért hozzá annyira , és ér neki annyit a dolog vagy van lehetősége , hogy relével csinálja meg .
Több mint egy éve vettem egy mopedautót , rendszámos Aixamet . A tulajdonos az eszményinek tartott eladó volt : idős bácsi . Értsd : 91 éves volt , akkor tette le a kis masinát . Amit egyébként 84 évesen kezdett el használni -- addig normál gépei voltak .
A járgány nagyon leharcolt volt , és tele mindenféle jóízű barkácsolásokkal : a levegőszűrő helyett például két mosdószivacs volt , egy sárga és egy kék ...
Amikor készültem lábon 200 km-ről hazahozni a verdát indulás előtt néztem a lámpákat , mert nem értük vele haza világosban . Mondja a bácsi : hát ő SOHA nem használta őket , nem vezetett sötétben . A reflektorra annyit szólt : a vizsga óta nem volt bekapcsolva .
Először kissé furcsának hat , de gondold el amikor a 88 éves apó beröffenti a brájzlit : mi érdekli ? Hogy szivacs van a légszűrő helyén ? Hogy nem lehet bezárni a hátsó ajtót ? Hogy eszi a vizet , naponta utána kell kell tölteni ? Hogy télen csak sprével indul ? Na és ! Ekkor már nincsenek nagy perspektívák , mint izgassa magát . Nem mondom , hogy csak a mának él , de nagy távaltokban biztos nem gondolkodik . Hogy a közel 90 éves bácsi nem vezet éjszaka az méltányolható mentség . Rajta kívül a kocsit senki nem használta. A legtöbb ember meg se éri ezt a kor , amikor ő ELKEZDTE használni élete első mopedautóját -- édesapám is ennyi volt amikor most ősszel eltávozott , és már előtte évek óta olyan állapotban volt , hogy alkalmatlan lett volna még egy ilyen autópótlék vezetésére is .
Ezeket figyelembe véve nem tartom meglepőnek , hogy a kocsi ilyen állapotban van . HA netán ennyi idős leszek én se fogok vele törődni , hogy mekkora durung nyomógomb fityeg a műszarfal alatt .
Persze nem tudom , hogy azt a bumszlit ki rakta a kocsiba -- megcsinálhatta volna szebben .
nem is azzal van a baj, ha szükségből berak valaki nyomógombot! hanem, ha ilyen böszmét! majdnem akkora, mint az autó!! .))ráadásul, lehet szakszerűen is, egy miniatűr nyomógombot, és relével utána, ami kapcsolja az amperokat.
Nagyon sok mopedautóban van nyomógombos izzítás és nem ritka a nyomógombos leállítás sem . Pl. az enyém is ilyen , nem érzem , hogy bármi gond lenne vele . Bizonyos szempontból jobb mint a gyári megoldás.
De, de szerencsére nincs odacsavarozva, csak lóg egy MT kábelen. Az izzító relé is megvan, de van benne pár szénné égett félvezető, meg kondi. Most találtam egy hasonlót 2000-ért, remélem jó lesz.
húú, bakker!! ezt nem mondod komolyan? hogy egy ilyen böszme, nyomógomb van berakva abba a kis autóba???ha ez így lenne, ezt bárki tette, nem volt lelki világa!! már sok mindennel találkoztam eddig, de ez ütős nagyon!
6500ft, , de kapsz olcsóbban is, dajkot, vagy egyébb alapabb szíjat 4-5000 környékén is, azokhoz a márkákhoz, amiket Bakancs 4 írt..
a bordásszíjat nem kell cserélni, ha amúgy nem futott sokat, vagy nem túl öreg. de ezt nem lehet tudni róla, csupán ránézéssel, szemrevételezéssel! , így azért alakult ki az a gyakorlat, ha az ember autót vásárol, kicseréli a szíjat és a perifériáit, mert az a biztos! az a jópárezres bekerülése az új szíjnak, megéri a biztonságot, hogy tudjuk nem szakad el váratlanul, jó nagy galibát okozva a szelepek körűl és egyebekben.innentől kezdve biztonsággal lehet tudni, mennyit futott a szíj! nem csak az eladó állítása alapján kapott info van, ami vagy igaz, vagy nem. de véleményem szerint, ezeknél a kis autóknál, nem ugyanazt a futásteljesítményt kell figyelembe venni a következő szíjcserét tekintve, mint nagyobb testvéreiknél. a nagyobb tesóknál, 50-100 000-enként kell cserélni szíjat, ez függ a szíj minőségétől erősen, hogy hány km a csere periódusa. de ezek a kis motoroknál én 30-40 000,nél húznám meg ugyanezt a határt amit biztonságosnak ítélek meg az igénybevételt tekintve, ami a szíjat amortizálja. a motorolajat is, ezért kell cserélni 3000-ként és nem 10-15 000-ként, mert ezek a kis motorok szenvednek anyit a 3000 alatt, mint egy nagy autó 10 000 alatt kb...
A gyári előírás a Ligierbe 1,4 liter SAE 15W50 3000 km-enként
A váltóban van-e olaj?
Eredetileg van (volt , ill. kéne benne lennie) , ha nem lenne benne hamar észre fogod venni ... Gyári előírás szerint 6000 km-enként kell cserélni a 80W/90-es olajat . A mennyiségét ugyanaz a kezelési utasítás hol 0,5 -nek , hol 0,6 liternek írja . A többi mopedautóban gyárilag kicsivel több van előírva , illetve még azt is túltöltik a használók , mert a legtöbb ilyen kis szerkezetben a difi a motor mögött helyezkedik el szinte függőlegesen állva , ami annyit tesz , hogy a legmagasabb ( közel 9 ezres ) fordulaton pörgő tengely csapágya csak szóróolajat kap . SZokott is velük galiba lenni ; ugyanakkor a Ligierben a difi a motor alatt van vízszintesen , a három tengely és csapágyak egy magasságban helyezkednek el . Valószínű ez magyarázza a kisebb olajmennyiséget és a kevesebb difis problémát .
A vezérmű szíjról honnan tudom, hogy cserés-e? Most vettem a gépet, akkor inkább cseréljem? Hol lehet kapni? Bárdi, Unix stb. ?
A vezérműszíj állapotára legbiztosabban utólag tudunk következtetni az elszakadásából . A cseréjére a gyári dokumentációkban nem találtam utalást . Ha a hasonló autók előírásaiból indulunk ki akkor illene 100 ezrenként cserélni , de a mopedesek nem foglalkoznak olyan hisztérikusan ezzel , mint a gépkocsi tulajdonosok akik ha bármi használt verdát megvesznek azonnal rohannak szíjat cserélni -- kétség kívül nem ok nélkül .
A szíj egyes korábbi adatközlők szerint DAYCO ISORAN 108 RMD 107.2440.343 illetve megegyezik az 1981-es évjáratú 2000-es benzines Honda Accord szíjával . Értelemszerűen autós boltokban célszerű próbálkozni , pékségekben , cipőboltokban és fagyizókban szerintem esélytelen . Persze a bevállalósok megkísérelhetik ott is ...