Ön tudta, hogy a távolsági buszokon van felszállási sorrend az utasoknak? Igen? Ügyes, és akkor valahogy húzza ki a következő posztig, mert ez a többieknek szól. Egyúttal köszönjük olvasónknak, aki a földön ülve utazott 4 órát és levelezett a Volánnal ehhez a tudáshoz.[...] Bővebben!Tovább »
Az üzletszabályzatok jó nagy része pl. itt az utazási feltételek korábban (és most is )a VOLÁN know-how részét képezték: az pedig - 2015.01. előtt - azonos szabályozást tartalmazott minden a 24 VOLÁN-ra.
2015. 01-től van hét közlekedési régió 7 üzletszabályzata amikben - mit ad isten - ugyanazok az alapvető rendelkezések, és bizony továbbra is azonos alapúak mind a hétben.
Ezt az azonosságot - minimum szabályozási elvárások minden autóbuszos közlekedési szolgáltatóra az utasokkal kapcsolatban - garantálja pl. a Nemzeti Közlekedési Hatóság illetékes főosztálya, akik közreadás előtt minden üzletszabályzat-tervezetet jogszabály alapján megkap, tanulmányozza, szükség esetén megkifogásolja, hiánypótlást vagy módosítást kér hozzá. Csak az NKH jóváhagyás után hirdetheti meg a szolgáltató a lakosság felé (Sőt! minden közlekedési közszolgáltatóval, így a helyi közlekedési tárasságokkal és a vasútiakkal is így járnak el).
Borsof Volánnak utódának az ÉMKK nak nem bombajó üzlet a Boldva völgye, Torna kiszolgálása feladat van bevétel a sok öreg meg 90% is miatt nemigazán van. Más egyéb problémák is adódnak...
Olyan népek laknak arra akik finoman fogalmazva szociálisan rászorult rejtett erőforrásaink.
Ne tud meg segélyosztáskor hanyan utaznak teljesen kiszámíthatatlan mikor hova miért mennyien mennek.
Nappal 2 fő kalauz 2 biztonsági őr kínlódik velük jegyet se akarnak venni nekik a 90% os is túl drága a kocsik borzasztan néznek ki utánuk teleszemetelve stb.
egyik nap Józsi bácsi egyedül viszi a Kány - Pamlény járatot, másnap meg már két ember kell különjáratra, mert az osztályfőnök mondja neki, hogy Józsi bácsi, indulhatunk.
-------------------
Ez speciel tizen éve (vagy több ?) napi gyakorlat Magyarországon.
Még olyan is előfordult a Keszthely-Marcali viszonylaton, hogy azonos napon a forduló két járata közül az egyikben önállóan ment a Volán sofőr Marcaliból Keszthelyre, visszafelé - mert akkor vonatpótlóként ment - már volt kalauza és Keszthelyen kijött a palacsintasütős ember hadonászni.
Ez a szösszenet az írói, vagy a szakmai munkásságod része? :)
Mert ha az utóbbi, akkor azt tudom rá válaszolni, (amihez hasonlót egy nagy öreg szokott itt írni ugyebár), hogy egy közlekedési szakközép első osztályában is akkora egyes lenne, hogy kilógna a naplóból a vége :)
Csak azért, hogy ne maradjon válasz nélkül, ne ez rögzüljön néhány járatlanabb olvasóban, (ha van itt ilyen egyáltalán):
Természetesen a vonatpótló közlekedéséhez is elég 1 (egy) fő sofőr. Ma is leközlekedett pár tucat így.
Hogy egy két napig, két hétig, stb. közlekedő vonatpótló sofőreinek Start díjszabásból való oktatása, levizsgáztatása, velük szerződés kötése helyett sokkal, de sokkal egyszerűbb a kalauzt felültetni az is evidens. Tudom, neked is...
Ahol állandósult a dolog, ott végül a sofőr osztotta a MÁV jegyeket, (Tamási, Palotabozsok).
Hogy a piros sapkás néni/bácsi is kimegy, az nem kötelező elem, (bár a csatlakozás az ő felelőssége is valahol), de ha egyszer ráér? A palacsintasütő meg simán jópofa dolog. Szerintem.
(Amúgy ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy egyik nap Józsi bácsi egyedül viszi a Kány - Pamlény járatot, másnap meg már két ember kell különjáratra, mert az osztályfőnök mondja neki, hogy Józsi bácsi, indulhatunk...)
Nyilván - mint minden szolgáltató vagy gyártó - a KK-k is igyekeznek minden felelősséget hárítani...
A DDKK-nál üzemelő Aresek közül van olyan, amin csak dohányozni tilos matrica van, ami az utasoknak szól. Ha van elavult Volános tájékoztató, az már haladás ehhez képest...
Nem terveztem állást foglalni. De nyilván nem hóvirágot vitt a kedvesutas... :)
Az emberek jóérzését, erkölcseit, bunkóságát, semmilyen előírások sokaságával nem lehet megváltoztatni. / pld telefonozni sem lehet, mégis egyszerre is sokan beszélnek :-)))))), le kell adnia sofőrnél :D /
Ha olvastad volna a Volánok üzleti szabályzatát - gyakorlatilag mind egyforma - akkor abból leszűrhető , hogy a szolgáltató jogai vannak többségben, főleg önvédelemből és olyan általánosan megfogalmazva, hogy nem értelmezhető egzakt módon. / elég silány fércmunkák amelyeket elolvastam !!!!!!!!! )
/ na és az egyszerű utas hol olvashatja el a hivatkozott okmányt, mert az újat - az egyesített volánokét, - (amerre utaztam természetesen ) még egy buszon , vagy váróteremben sem láttam kitéve . Csak a régiek vannak a buszokon kiragasztva, kivonatosan, az is a menetdíjakról és a büntetésekről szól. Ráadásul ha átszállással utazol esetleg három társaság buszait igénybe véve , az három üzletszabályzat ugye????? :-)))) /
A kommentedre pedig, , honnan tudod milyen virág volt a néninél, de azért állást foglalsz.:-)))))
/ de max. becsavarja egy papírba - mint egyébként szokás vásásárlásnál - és meg van oldva. /
A kép helyszínéről Edelény vasútállomástól, 2015 júliusában.
Az év 365 napján.
Ehhez odaáll a buszvezető a busszal, beszállít, majd elmegy.
Ennyi.
Az év pár napján vonatpótló járatot végeznek.
Akkor nem jó a buszvezető.
Kap maga mellé egy kalauzt is.
S mivel vasutasul mindketten kevesek (buták) ahhoz, hogy időben induljanak, kijön hozzájuk a palacsintasütős ember hadonászni az utca közepén.
Véget ér a vonatpótlás, onnantól a buszvezető megokosul/megvilágosodik és másnaptól már ismét egyedül végzi azt, amit a párnapos vonatpótláskor hárman végeztek.
Tegyétek el a képet, mert mindent kifejez....................:-)))
Hát mondjuk egy virág az utas akaratától függetlenül képes kontrollálatlanul szirmait ledobni, szemetelni. Épp úgy mint, a fagyi természetéből adódóan hajlandóan koszt teremteni.
A csokis papír meg valahogy szándékosság útján kerül padlóra, ülés háta mögé stb.
Hivatalosan nem lehet olyan dolgot bevinni az utastérbe, amivel megrongálja/beszennyezi az utas a többi utas ruháját vagy az utasteret. Illetve olyan koszos ruhában fölszállni. Zamárdiban lakik egy csöves kinézetű öreg, azt is sokszor otthagyják a megállóban. Ha egyszer-egyszer kénytelen Siófokon éjszakázni (nem tudom, miért csak buszozni akar, ha van vonat is), akkor képes viszonylag tiszta ruhát is fölvenni, hogy utána több zsák kukázott szeméttel újra lehajítsák a buszról.
Wáberer azért lobbizott két hete, hogy 6 milliárd forintot kapjon a közúti fuvarozás, az E kategóriás jogosítványok megszerzéséhez, mert nagy a sofőr hiány a közúti fuvarozásban.
Megkapta de nem 6 milliárd hanem 5 milliárd és nem E kategóriára hanem C, D,. E, kategóriákra.
Ami ebből itt fontos, hogy belekerült a D kategóriás képzés is.
--------------------------------
A sofőrhiány megszüntetése érdekében Varga Mihály nak szeptember 30-ig ki kell alakítania a hivatásos gépjárművezetők „C”, „D”, „C+E”, „D+E” és „GKI” alapkategóriájú állami finanszírozású képzését.
(Ez elvileg több, mint amit nemrégiben bejelentettek, hiszen akkor 6000 hivatásos jogosítvány megszerzéséhez adtak ötmilliárdot, a határozat viszont már általában állami finanszírozásról ír.)
Emellett felülvizsgálják a képzési rendszer szabályait, a feleslegesnek ítélt vizsgaelemeket megszüntetik.
Nem vagyok egy nagy virágszaki. Nyílik mostanában egy olyan élénksárga virág, aminek kb. öklömnyi nagy feje van és vagy ezer szirma. Az is tud olyan szépen potyogni, mint az orgona. A meleg meg még rá is segít. Sajnos sok utas csak a jogait ismeri - de azt nagyon -, a kötelességeit nem.