Köszönöm szépen a választ! Jó a kézügyességem, de úgy gondolom, erre azért nem elég alapozni. Inkább olyanhoz mennék, aki tényleg látott már ilyet, és valóban megtudja csinálni.
A 61740-es hozzá szólásban írtam egy Óbudai szerelőről,aki COM2000-es kapcsolóval foglalkozik. Előre meg kell vele beszélni az időpontot. Lehet kiszerelt állapotban is vinni hozzá a kapcsolót,de oda is lehet gurulni az autóval. Megnézi,és megmondja mit érdemes vele kezdeni. Ha a nyáklap már kopott, vagy be van égve, akkor semmi értelme javítgatni, újra forrasztgatni lehetetlen. Nem olcsó,de jó munkát végez. Ha csak alkatrész kell, azt is árul. Pl: Rézkarika(ami el szokott tőrni) 2500Ft. A ki-be szerelés 4000Ft. De kiszerelés nélkül is megoldható,ha van valakinek egy kis műszaki érzéke. Nekem sikerült. Arra kell vigyázni,mikor lehuzzátok a forgó részt a karról, van benne két kis pöcök rugóval ellátva,az ne hogy elpattanjon valahova. Ki fog esni a helyéről,de egy kis kézügyességgel vissza lehet szerelni. A rézkarika helye pedig adott. Elég a nyáklapot megnézni, és látni hogy kell behelyezni. Gyárilag zsírozva van, mivel a kapcsolgatáshoz kell a kenőanyag. Tehát szerintem nem érdemes WD-40-el telefújkálni,(kipróbáltam azt a megoldást is),semmi értelme. Egy kevés koszt kihozott,azon kívül semmi értelme az egésznek. De ha valaki erre fanyalodik akkor,ajánlom a BERNER féktisztító spray-t. A hibás kontaktot nem fogja megjavítani. Nem kell megijedni, 15 peres munka, ha új zsírt is teszünk bele.
Amihez nyúltam még a nyáron és babrálva volt, az a bal oldali izzó cseréjénél történt. Csak úgy tudtam cserélni, hogy az előtte található (azt hiszem az az ECU csatlakozó) csatlakozót leszedtem. Amúgy nem bírtam volna izzót cserélni. Visszaraktam a csatit, semmi baj nem volt vele.
Le kell szedni a forgatható világításkapcsoló részt.
Érintkezőket megigazítani, kijavítani és letisztítani róluk a zsírt.
Összerakni.
Elmondani ilyen egyszerű. Megcsinálni már kevésbé.
De csak akkor szabad nekiállni ha van hasonló javításokban tapasztalatod. Mert lehet hogy nem tudod megfelelően összerakni, vagy akár végérvényesen tönkre is teheted.
Már régen voltam itt...most újból egy kis segítséget kérnék!
Feleségem ment az autóval (emelkedőnek harmadikban, ködben első-hátsó ködlámpákkal), mire felhív, hogy baj van az autóval, mert villog az ABS az ESP villog az üzemanyag visszajelző félig tele tanknál, világít a vízhőfok visszajelző (habár elmondása szerint 90fokos volt a víz hegymenetnek harmadikban), meg az autódiagnosztika világított folyamatosan.
Pár kilóméter múlva elértek a célig...kicsit hagyta "pihenni" az autót, aztán újra indította az autót. Már semmi más nem villogott,világított, csak az autódiagnosztika lámpácska.
Na mindegy, gondolta...haza is kell érni valahogy... Egész úton világított a kis sárga lámpa. Hazaérve kipakolt...aztán mivel nem hagyta nyugodni a dolog, újra beindította az autót, és lám csodák csodája...a sárga lámpa már nem vilkágított.
1, Értem, hogy gyújtás, befecskendezés, környezetvédelmi dolgok miatt van az a lámpácska és a funkciója..., de mi ez pontosan?
2, Mitől lehet az, hogy odafele-visszafele világít, aztán mikor hazaérnek vele leállítás után (újraindításnál) már nem világít?
3, és mi okozhatta szerintetek a többi visszajelző villogását?
Még ködöds időben csak csak érteném, hogy az ABS-szel nem Ok.valami, de az üzemanyag szint jelző sosem villog. Akkor is ha kevés benne az üzemanyag Max, csak sárgán világít...
Valaki tudna nekem segíteni?
Elviszem/elvinném én szerelőhöz, ha világítana, de nem világít. Valakinek valami ötlete?
Kontakthiba? Ha igen akkor hol van csati amit elég lenne széthúzni és "befújni"?
A sajátomban ezt a hibát kb. fél éve javítottam. Azóta tuti.
Nem találtam az Era katalógusban ezt a számot azért kérdeztem hogy helyes e. Meg kellene nézni alvázszám alapján hogy milyen gyári cikkszámú kell bele. Ha nem tudod akkor add meg az alvázszámod.
Én meg azt hiszem 3 éve cseréltem radiátort és én is meggyepáltam akkor a csonkot. Alig tudtam kiszedni úgy bele volt gyógyulva. Visszarakáskor is alaposan kifárasztottam(meg magamat is), mert rossz technikával próbálkoztam sokáig. Úgyhogy akkor még ez is nagyon erős volt.
Az enyém 2000-es. 2 és fél éve cseréltem a radiátort, akkor alaposan meggyepáltam. Mivel nem ment bele a kínai radiátorba, erőltettem, csiszoltam belőle, újra próbáltam, volt hogy már alig bírtam kitépni, úgy beleszorult. Szóval azt elég jól viselte, pedig féltem tőle, hogy eltörik.
Lehet, hogy ez évjáratfüggő dolog? Más beszállító, beszállító kispórolt valami adalékot a műanyagból, pl..
folyton villog a tompitott ledje, random lekapcsolgatja a vilagitast, a helyzetjelzot neha nem lehet lekapcsolni es a refit sem tudom hasznalni, amugy minden masra tokeletes :D nem irtam el a szamot ez valami rohadtritka lehet mert ebayen is 2 volt belole osszesen...
2003-as. Hát igen. A veteránozás macerás dolog.:) És hogy még jobban parázz, azt kell hogy mondjam hogy nem alaptalan a félelmed. Bár a dieselnél valamennyivel alacsonyabb a hőmérséklet.
Sziasztok! 96477 554 XT számú COM2000 kormánykapcsolót keresek ami működőképes, vagy valakit aki meg tudja csinálni a mostanit :) Bárdinál néztem ezeket, ott csak ERA gyártmányú újjak vannak, az ERA kódját nem tudja valaki véletlenül? Google-t kérdeztem már de nem tudtam kideríteni..