A saxot az amúgy is autóval közlekedők szokták viszonyítási alapnak tekinteni, ezért tőled is megkérdezem, ha a saxonak is ugyanúgy nyomnád és ugyanúgy a maximális teljesítmény környékén nyomnád mindenhol, akkor mennyit enne? A kicsi fogyasztás akkor reális a mopedautóknál is, ha max 40Km/h val közlekedsz gyári beállítással. Nem pestországba közlekedek így ki tudtam próbálni és az aixamomnak kijött a 2,6L.
Köszönöm szépen.Tőlünk a város Celldömölk 10km-re van ott van minden.Így a bevásárlás peny,tesco....stb. nagyon nagy segítség a kis pöfi.Télen is menni kell volt hogy simsonnal 5cm hóba -5fokba mire beértem cellbe sokszor kikeménykedtem.
Hála pöfinek ennek vége.No meg a szüleim másik irány következő falu 7km.Bármiért átugrani ide menni oda menni tökéletes.De szoknom kell nagyon mert nekem eddig csak motorom volt.Apu 50es MTZ-nél azért könnyebb vezetni pláne ha póttal voltam.Pár dolog igazgatni való akad rajt de Zsolt kolléga megjavítja és csak menni kell vele.
Motor és hajtóműolajat ti mit ajánlatok aixam 500.4be?Én ezeket vettem:
A motorolaj szerintem jó de ez a hajtómű hát nem tudom.A gyári könyve 10ekm ir cserére de arra gondoltam 5 ekm ként cserélem mind2 és akkor nem lesz gond.Vagy inkább hajtóműt is vegyek csak castrolt?
Mielőtt bármelyik hirdetési oldalra feltenném, felajánlom további felhasználásra jó állapotban lévő Ligier Ambra 1998-as benzines moped autómat,(56000 km) 300 000 forintért. Rengeteg, valóban használható pót alkatrésszel.A kocsi okmányok nélkül eladó,segédmotorként hivatalosan nem használható.
A karosszéria javítva volt, a bal eleje sérült. A motor az olajat nem eszi,nem füstöl,erős. Az olaj és szűrőcserék háromezrenként. Váltó a hatezrenkénti olajcserét megkapta, csendes nem visít. A primer variátor golyós csapágyasra átalakítva WooDoolicence alapján. A szekunder szinterbronz perselyezésűre átalakítva. A variátorszíj27,5 mm-es lassan cserélni kell. Az első rugók meg lettek nyújtva,újraedzve a lengéscsillapító szárak védelmére gumi harangot raktam fel. A hátsó csillapítók át lettek alakítva .Régi Wartburgé lett befaragva. Nyár elején az összes fékbetét, és a hátsó munkahengerek ki lettek cserélve. A fékdobok kb. 1,5 évesek. A kormányzás könnyű,nincs kopogás. A kipufogó ép,a rugalmas darab ún. anakonda cső. A gumik 60 százalékosak .Michelin téli mintás. Minden elektromos alkatrész működik. Az akkumulátor 56 Ah garanciális még kb.1 évig. Az üvegek hibátlanok, szélterelő van mindkét oldalon. A lámpákba nappali menetfény van építve,kikapcsolható.
A hozzá járó pótalkatrészeket felsorolom,hátha nem marad ki semmi.
első féknyereg 2db; gumi fékcső első; vízcsövek; jobbos fényszóró 2db; indítómotor; bajuszkapcsoló; trapézkar gömbfejjel; fékerő szabályzó; izzítórelé; vízpumpa 1db jó+1db ami cseppenős; tükör külső-belső; ablaktörlő motor mechanikával; ablakemelő motor bal ;új vezérműszíj+ használt feszítő ; műszrefal; kormánykerék ; hűtő; irányváltó; 4 db alufelni használhatatlan nyári gumikkal; 4 db téligumi 50 százalékos ; 1 db pótkerék lemez, nyárigumival; főfékhenger rossz! ; motortartó gumibakok ; féltengelyek; féktárcsák; primer variátor felújított golyós csapágyas (WooDoo); szek.variátorok,felújíthatók ; új üzemanyag csövek ; lendkerék és az áramfejlesztő tekercsek; ajtók+gépháztető.
"Azt viszont senki nem írja, hogy "minden rendben van a kisautómmal, akkor most mit csináljak, hogy elmúljon?"
de! én írom!
nekem minden rendben van! igaz, mikor megvettem kicsit átnéztem, amit kellett gatyába ráztam, de most, már majdnem 1500 km után azt mondhatom, hogy minden okés, hozza a tervet! egyetlen bajom hogy a fogyasztás, 4 liter körűli átlagban, ami alig kevesebb, kicsit, mint a citroen saxo,5 körűli fogyija. de ez van... az aki 2 liter, vagy 2,5 körűlit ír, az a megtett út felében tolja a kisautót, másképp ez nem lehetséges!
a fűtésen tovább lehet javítani, ha berax a gyári termosztát helyett, egy valamilyen autósat, ami 92-95 fokon nyit, megtáltosodik a fűtés!!, csak nem szabad elfelejteni, hogy, ha jönnek a jobb idők, vissza illik cserélni a régire, mert melegebb időkben, jobb, ha hamarabb, azaz kisebb hőfokon nyit a termosztát...
Kívánom, hogy sok örömed legyen benne. Használd sokáig egészséggel és lehetőleg a legkevesebb gonddal.
Nekem is 500.4-es van, csak az enyémnek a karosszériája magasított. Négy és fél hónapja vettem, 54500 km-el. Én 1600-at hajtottam már bele. Előtte 3 kerekű Sulkym volt. Ég és föld a különbség a kettő között. A fórumtársak a tanúim rá, hogy sokáig nagyon féltem, hogy lecseréljem a háromkerekűt négykerekűre, mert a problémákra figyeltem itt a fórumon. Tulajdonképpen több írás van a fórumon a problémákról, mint a probléma mentességről. Mert ugye, ha valakinek valami problémája van, az megírja és kéri a segítséget. Azt viszont senki nem írja, hogy "minden rendben van a kisautómmal, akkor most mit csináljak, hogy elmúljon?" Ezért alakulhatott ki bennem korábban a negatív hozzáállás.
Most beülünk ketten a feleségemmel. Hátra berakom a tolókocsiját, el megyünk bevásárolni. Jól be tudok pakolni mindent. A háromkerekűvel ilyenkor, mikor már bejöttek a hidegebb napok, akkor az ablakot kicsit nyitva kellett hagyni, hogy ne párásodjanak be az üvegek. Habár tavaly tanultam egy egyszerű módszert a párásodás ellen. Be kentem belülről az üvegeket borotva habbal és egy konyhai papírtörlővel tisztára töröltem. 1.5-2 hétig bírta egy kenés.
Az Aixam-be, még nem párásodott be az üveg. Még kiállok az utcára, bezárom a kaput és elmegyek pár száz métert és már érezni, hogy a ventilátor, már meleg levegőt fúj be.
Passzát2018 én csak annyit mondanék nem ismerem személyesen az érdi kereskedőt, szomszéd faluban vásárolt tőlük egy illető és nagyon megvan velük elégedve. Én is láttam a újabb tipusú Micrócar győnyőrüen jár a motorja nemugrál, meglepően halk, mentem utána kíváncsi vóltam menyivel tépet, a 60km.-65km. kényelmesen, és még mindig szép hangja van. és szerintem az ár korekt másfél milla leis szálitotta, természetessen rendszámmal , de nem került ennyi pénzébe mert beszámolt egy rendszám nélkülli Ambrát.szerintem korekt . Némej hirdetés hez hasonlitva! mert megnéztem néhány hirdetett moped autót , rendszám nélkül, roncs álapotba és fél millátkérnek,jó, rendbevan hogy drága szerkezetek de sokan arany árba számolnák. ÉS ha megvesz az ember félmiláért egy akár milyent, amikorra rendbelessz összeszámolja a kiadást, közel egy milla, és még mindig egy öreg géped van.
Az ára is szép pénz volt de hát valamit valamiért.Szerviz könyves + pótkulcsai is megvannak garantált valós 63000km.
Aki behozta az országba ő használta sajátként 20e km hajtott bele majd Aixam gold (Attila kolléga) 4 ekm körülit.
Mindig karban volt tartva és odafigyelve rá.Ez ezután sem lesz másképp.Ma beszaladtam vele pennybe vásárolni kislányommal.Megy szépen teszi a dolgát.15e.ft.-nyi élelmiszer meg sem látszik a csomitartóba. :) Pedig zsugor vizeket is vettem.Kislányom alig akart kiszállni belőle még a garázsba járáskor is benn maradt,sebaj vezető oldal felé ki tud szállni.
Én azt mondom megérte a pénzt amit adtam érte.Fura volt hogy meleg van szól rádió nem fagyok szét.Mint simsonnal málháslóként. Legközelebb feleségem jön velem akkor nem lesz az hogy ez is kellett volna meg az is.A lényeg a sört nem felejtettem el. :)
Ha lehet választani akkor az Érdi kereskedésből vennék mopedautót van ár nélküli is Ligier JS 50 est legalább gyárilag fel van turbózva és nagy képernyő is van a műszerfal közepén nem baj hogy külföldi papíros típus odaadják olcsón is ha lealkudsz belőle a kereskedőnél.
Én is szoktam olvasni forumot,szinte naponta,tanultságos dolgokat hoznak elő a fiuk,érdemes ólvasni a különböző véleménnyeket. Valószinű láttam a gépedet fel téve1-2 hónapja valahol Szolnok környékén hirdették. Meg kb. fél éve hasonló felturbózott^/ Ambra nem sokáig vólt fenn. Most már erre felénk is egyre több Brummit látok.
Nem-e ? A korábbi szabályozás szerint a segédmotorosok is csak 16 éves kor felett kertizhettek , és éppen a héten mondta az aksibolt eladója , hogy náluk a faluban a a hatályos jogszabályokról fogalmatlan rendőrök azzal vegzálják az öregeket , hogy kössenek biztosítást Robikra ....
Sikeresen épségben hazaért a méhecske.Ha lesz egy kis időm csinálok képet az új otthonáról.Mellettem a focipálya területén vígan van hely így vasúti reflektorok fényénél legurítottuk okosan ahogy fel.A kislányomat még az nap este no meg feleségem próbakör.Nagy élmény volt mind kettőnek no meg persze nekem is.Ez azért jobban szedi a lábát mint a jó öreg 50es MTZ.Az úton többször is megálltunk ellenőrizni a kötéseket de nem lazult fel 1 spanifer sem.Én kötöttem le mind a 4et.Az M7en a parkolóban megálltunk Fehérvár előtt odajöttek csodálták hogy milyen aranyos kis autó.
A falubeliek még nem nagyon látták mert időm sincs vele menni.40m drótháló kifeszítésén dolgozunk.
Laci barátom hazafele viccelődött. : Te én ezt nem értem mindig követ minket egy sárga autó. :) Mondtam neki addig jó. :)
Szerintem kell hozzá . Ez ebben a formában kerti traktor , bár van egy olyan előírás , hogy lassú jármű nem készülhet gépkocsi alváz vagy karosszéria felhasználásával .
A lassú járműre -- így a kerti traktorra is -- viszont jogsi kell , ha rendszám és biztosítás nem is .
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
(3) Nem szükséges típusbizonyítvány az MR. 118. §-ában meghatározott lassú jármű (kerti traktor) forgalomba helyezéséhez
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:
a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2 lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,
b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,
c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely
Mehetett volna,de inkább így látta jónak.Mondjuk azért cca 250 km-et menni ,bizonytalan ídőben
nem valami kellemes.Nem ördögtől való az ekkora távolság 2013 ban Fertődről Zsolt barátunk 6.30 kor indult 11-re Érden volt a ugyanezzel a járművel....:):)
Így a nagy utánfutón rögzítve,egy barátja álltal vezettett tágas Toyota kombiban "elheverve" azért csak komfortosabb volt a Lalinak.Használja egészséggel.