Az csak akkor "ragadhat be" ha rosszul van összerakva.
A sorrend: a csigatengely felső csapágyára kerül az alu gyűrű, erre jön a rugó, a rugóra kell a kuplung alsót helyezni úgy hogy a kiemelő villa a kuplung alsón lévő csapágy felső oldalán legyen.
A kuplungot a kuplungkar-bovden-kiemelővilla-csapágy-kuplungalsó úton te fogod oldani és ha elengeded a kuplung kart, akkor a rugó tolja fel a kuplung felsőbe.
Sziasztok, keresek egy hozzáértő embert, aki segítene nekem egy Briggs 5,5 motoros Szentkirályi KF 04 rotációskapa kuplung rendbetételével.Szétkaptam a kuplungot mert állandóan beragadt és csak erős géprázásra volt hajlandó leválasztani a hajtást. Jelzem egyszer már volt javítva és igazából azóta áll fent ez a gond.A neten bóklászva nem nagyon találtam pontos leírást a hajtásról ezért a kérdésem az lenne, hogy a kuplungban van valamilyen rugó ami oldáskor szétválasztja a két kúpot, vagy ezt a gravitáció oldja meg?Láttam olyan robbantot rajzot ahol volt rugó és olyat is amiben nem volt. Most teljesen el vagyok veszve, mert nem értem. Lehet az előző szereléskor a szaki kifelejtette a rugót belőle? Egyébként azt sem látom, hogy hol kéne ennek a rugónak lennie, ha kell egyáltalán bele. A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni? Vagy ez marhaság? A ferodol vastagsága egész jó, majdhogynem újszerű. Régebben a csigatengely volt cserélve a homlokfogazású kerékkel együtt, ezekkel nincs is baj. Szóval az érdekelne, hogy kell ebbe rugó, vagy nem?
Sziasztok Lenne egy kérésem aki ismeri a Techumseh motoros rotácios kapálógép karburátor beállitását az segitsen . Van két csavar rajta egyiken van egy rugó a ásikon nincsen ,Dellorto FHC 2013A tipusú karbi. Ha betekerem kopra mind ketőtt mennyit kell kicsavarnom hány fordulatot egyiken másikon . Köszönöm
Nekem is ilyen problémám van '23 tavasza óta már a beüzemelésnél. Úgy tudom beindítani, hogy levéve a levegő szűrőt, injekciós fecskendővel 1 ml benzit bespriccelek. Így pöccre indul, s utána nincs proléma. Azt a választ kaptam, hogy nincs zárva indításkor a fojtószelep.
Sziasztok! Adott egy szevafém kapa quantum xm 40 motorral. A gondom az, hogy érezni a szagán hogy égeti az olajat , valamint ha ráadom a gázt nyom egy kis füstöt ami aztán elmúlik, hidegen melegen jó indul a téli állás után is. Mit lehetne vele csinálni? Dugó gyűrő csere esetleg nem tudom ezekben van-e szelepszár szimmering?
De nem a térfogatot kell nézni, hanem a nívópálcán lévő jelzést, a maximum közelében legyen így betöltéskor. És mivel Briggs, ezért betekert pálcával kell nézni a szintet. (És a motor vízszintesen álljon, tehát ne legyen előre- vagy hátrabukva a csoroszlya miatt.)
Sziasztok! Adott egy szentkirályi kapálógép. Motorja Briggs Quantum XM55. Előélete ismeretlen. Tünetek: Nehezen indul, egyenetlen járás, durrogás. Karburátor kitakarítva, regulátor rugó feszességén állítva. Így most egy rántásra indul és a járása is egyenletes lett. A durrogás viszont maradt. Hidegen indítva 1-2 perc után folyamatosan lehet hallani. Jól sejtem, hogy szelep gond lehet? Csere vagy csiszolás?
Kb ugyanezt csinàlta az én terrám is. 2-ikban pörgöt de nem volt oké de szintén el ment az ereje pár másodperc azt kicsit ment. Folyamatosan ez volt. Gyertya bele egy új és mintha kicserélték. Próbálj meg egy új megfelelő gyertyát bele rakni.
Már vagy tíz éve az a jelenség, hogy azonnal indul, 3-4 perc melegítés kell neki, utána pedig párszor azt csinálja - de mindig-, hogy felpörög, dolgozik pár métert, elmegy az ereje, meg kell vele állni. 5-10 másodperc után újra felpörög, pár méter után megint elmegy az erő, meg kell állni. Viszont 3-4 ilyen után rendesen megindul, és tetszőleges ideig rendesen lehet vele dolgozni.
Ez volt a tavalyi utolsó használatig.
Tegnap viszont az eleje ugyanígy történt (fél év állás után), viszont a megindulás nem történt meg. Vagy 20 percig próbálkoztam a kapálással, de mindig csak pár métert tudtam megtenni vele egy lendülettel. Pár másodperc pihenő után után ismét pörög, de csak néhány méteren át dolgozik, ott elveszik az erő.
Szétszedtem, megnéztem ezt a "gumicumit", nincs rajta semmi repedés.
Szétkaptam és az a kis cső is teljesen sértetlen. Leszedtem a helyéről, fogkefével megtisztíttam, az alján van egy szűrő. Ez se hozott megoldást.
Aztán próbálgattam a dolgot, és ha a gépet eldöntöm 45 fokban bal irányba, nyomom a gumicumit, akkor felveszi a benzint és tudom indítani a gépet. Tehát így működik, de eddig erre nem volt szükség.
A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.
Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.
Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.
Ezek után került hozzám.
Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.
Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.
Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.
Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.
Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.
Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.
Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.
A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.
Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.