Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 41026

Ötven éve írták (Esti Hírlap)

Július 31: Menetidő 10 perc. A BHÉV vonalain szeptember 1-től folyamatosan megjelennek az új, korszerű szerelvények. Az év végéig öt: egyenként 600 személy befogadására alkalmas ikervonat jelenik meg a BHÉV vonalain. Az 1200 személyes vonat négy motorkocsiból és két pótkocsiból áll, az utóbbiakat a motorkocsik közé iktatják. Az év végén a csepeli vonalon már csak ilyen nagy sebességű, valóban korszerűnek mondható szerelvények járnak, s forgalomba helyezésükkel lényegesen csökken az utazási idő. Az utasok a Boráros térről 10 perc alatt jutnak ki a csepeli BHÉV-végállomáshoz. A vállalat az 1200 személyes szerelvényeket a Csepel Vasmű műszakváltása körüli időben indítja, úgyhogy a csepeli dolgozók kényelmesen és gyorsan jutnak el a Boráros térről munkahelyükre, illetve Csepelről a Boráros téri végállomásra.

 

Ötven éve írták - 1965 július

Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható . Július 1: Rövidesen megkezdik a Budapest Szálló építését. Az egykori Florida Szálló helyén, a fogaskerekű végállomásával szemben[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

_Nyuszi Creative Commons License 2015.07.14 0 0 41025

Kicsit bővebben:

Felsővezeték azért van felette, mert viszonylag könnyű egyenesen kihúzni és ott kihorgonyozni.

 

(Egyébként ez a védőcsonkás dolog a nagyvasút sok helyén megfigyelhető, szerte az országban.)

Előzmény: NAR (41023)
paca664 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41024

Nagyon röviden és tömören: igen.

Előzmény: NAR (41023)
NAR Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41023

Aha. Ilyenkor az az eljárás, hogy ha beáll egy szerelvény a megállóba, akkor visszavált a váltó és csak szándékos indulásnál vált megint? Felsővezeték meg azért van fölötte, hogy ha mégis benézik ezt a váltás, vissza lehessen tolatni?

Előzmény: paca664 (41022)
paca664 Creative Commons License 2015.07.13 0 1 41022

Védőcsonka. Nem csak itt van hanem minden olyan helyen, ahol fontosnak tartották hogy még véletlenül se tudjon egy megfutamodott jármű balesetet okozni.

Előzmény: NAR (41020)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41021

Védőváltó? (Csak tippelek.)

Előzmény: NAR (41020)
NAR Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41020

Hello!

 

A Margit híd felszíni megállónál kb. a Komjádival szemben a váltó után is tart még pár métert észak felé a vágány felsővezetékkel együtt (kb. itt). Ennek mi értelme van? Szemre nem fér be oda semmi anélkül, hogy akadályozná a felszíni megállóhoz beállást...

John Howard Creative Commons License 2015.07.12 0 1 41019

Nem a "retrósítással" van a bajom, hanem azzal, hogy felemás. Megkapja a gyártáskori színt, de nem kapja meg a gyártáskori fényszórót.

 

Egyébként én úgy tudom, hogy az MVIII-as motorkocsik kivonása után kezdték átszerelni az MX-hez hasonló fényszórókra, az egységes(ebb) megjelenés, és egységes tartalékalkatrész-készletezés miatt.

Előzmény: BaGira-79 (41017)
BPO-105 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 41018

Ha valami, akkor ez aztán hatalmas hülyeség. (Még ha esetleg igaz is.)

Egyébként voltak olyan szerelvények, amiknél megtartották a régi lámpákat a felújítás után is, sőt, azzal is vágták őket szét.

Előzmény: BaGira-79 (41017)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 41017

Most ez a retrósítás a divat. Visszafavázasított villamos, vissza-ZIU-sított Ik280 troli stb...

Értem én, hogy a múzeális +őrzés ismeretlen fogalom (volt), de ezek a felújítások mind valami jó célt szolgáltak. Az MIX-esek homlokfalát, ha jól tudom, azért tervezték át, hogy ne emlékeztesse az embereket a '78-as tragédiára.

Előzmény: John Howard (41014)
r_tamas Creative Commons License 2015.07.06 0 0 41016

Örülönk :-)
Ne is gonok bele mennyi idő lenne ha egy teljesen új megálló lenne ...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (41012)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.06 0 0 41015

Teljesen egyetértek, jobb lenne a hagyományos Ikarus-burával, de tkp. így is közlekedtek egy rövid ideig, tehát valamennyire a kocka lámpatest és a retro fényezés egyszerre is megállja a helyét.

Előzmény: John Howard (41014)
John Howard Creative Commons License 2015.07.06 -1 1 41014

Azért most már megérdemelne egy "rendes" fényszórót. Olyat, amilyen eredetileg volt, amilyen az MVIII-on, meg pl. az OFF Ik31-es buszon volt. Van, létezik, buszos körökben biztos fellelhető néhány pár még belőle, ha esetleg a HÉV-nél már tényleg nincs.

Előzmény: siófoki35 (41013)
siófoki35 Creative Commons License 2015.07.05 0 3 41013

Az jó hír, hogy visszakapja a retró festést! :)

 

 

(ez nem Retrica effekt, hanem direkt romlott filmre készült :) ) 

Előzmény: Cinkota Főműhely (41006)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2015.07.05 0 0 41012

Mielőtt a tényleges melónak nekilátnának, pénzt kell szerezni rá, meg kell tervezni, engedélyeztetni kell, le kell zongorázni a közbeszerzést, majd ki kell választani az időpontot, amikor a legkisebb felfordulással meg lehet csinálni. No ez tuti több, mint 1 év, ha nem jön össze minden elsőre.

Előzmény: Ep128 (41011)
Ep128 Creative Commons License 2015.07.05 0 1 41011

Ez aztán a tempó... :-D 2013 -as károkat 2015 -ben javítani... Bár jobb később, mint soha persze... :-)

Előzmény: trizs77 (41010)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 41010

Július 4-én szombaton 20 órától várhatóan augusztus 19-éig a szentendrei HÉV Tímár utcai megállójának közelében, a Slachta Margit rakparton munkanapokon a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozásra, a csúcsidőszakon kívül és hétvégén félpályás útlezárásra kell számítani, mert a BKV Zrt. a 2013-as dunai árvízben megrongálódott megállóhelyet állítja helyre – olvasható a közleményben.


Emiatt július 18-ától július 31-éig változik a szentendrei HÉV közlekedése is: a vonatok Szentendréről, illetve Békásmegyerről csak a Szentlélek térig közlekednek majd. A Szentlélek tér és a Batthyány tér között H5-ös jelzéssel pótlóbusz viszi majd az utasokat.


A BKK azt kéri, hogy aki teheti, kerülje el a budai alsó rakpart érintett szakaszát, mert a munkavégzés ideje alatt – elsősorban a csúcsidőszakon kívüli és a hétvégi, félpályás útlezárásnál – jelentős forgalmi torlódások várhatók.

 

(MTI)

Dorpat Creative Commons License 2015.06.29 0 0 41009

Sziasztok!

új vagyok itt, érdeklődnék mit tudtok a felújított HÉV szerelvényből? Végbe ment a modernizálás?
Remélem mind felújítják nagyon jó lenne.

marslakó Creative Commons License 2015.06.29 0 0 41008

M.VIII !

 

Ezt a rajzot be tudnád szkennelni nekem? Mail címem publikus. Köszi!

Előzmény: M.VIII (24737)
Csmg Creative Commons License 2015.06.29 -1 0 41007

Nem városi legenda hanem benne van a tervezett általános modulban, de teljes ismeret csak pár fogalom erejéig.

Előzmény: trizs77 (41004)
Cinkota Főműhely Creative Commons License 2015.06.29 0 1 41006

Szervusztok!

ICS Mániás barátunk által leírtak tévesek és elhalláson alapulnak.  A 825-613-826 váz szerkezete nincs rossz állapotban. Természetesen a 47 év üzemidő már megtette a hatását de a selejtezés gondolata fel sem vetődött senkiben. A 4-5 hónapos várakozás nem emiatt volt, hanem a TTP végrehajtás, finanszírozás, és utasítás életbeléptetésének késése miatt.  A szerelvény felújítása folyamatban van. A "csinos" fényezést fogja megkapni.  Üdv Mindenkinek

Előzmény: ICS MÁNIÁS (40993)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41005

tessék :...........http://www.kti.hu/

 

 

Előzmény: Loki1846 (41002)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41004

ezért pl. a KTI be akaja vezetni a villamosvezető tanulóknál is a gőzmozdony szerkezeti ismereteket

 

---------------------

 

Városi legenda.

 

De 6-7 sör után lesz aki elhiszi.

 

 

Előzmény: Fickó bácsi (40987)
FOMA Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41003

"Ez a KTI valami felügyelő vagy irányító szerve a vasutaknak?"

Egyik sem. A Vasúti Vizsgaközpontot működteti. 

Előzmény: Loki1846 (41002)
Loki1846 Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41002

Mindenkinek: köszi az infókat a MÁV-HÉV képzés ügyben!

 

Fickó bácsi!

Ez a KTI valami felügyelő vagy irányító szerve a vasutaknak? Erről nem tudok semmit, csak azt (hallomásból), hogy állítólag 4-5 éve(?) irányítja (?) a vasutat. Nem tudom, hogy igaz-e, hogy amióta ez van, azóta kb. 500 forgalmászt és 200 mozdonyvezetőt dobtak ki a MÁV-tól. És, hogy azóta szigorodott a rendszer, pl. a vonalismereti vizsga, amin 40 éve tevékenykedő vezér bukott meg.

 

Villamos vezetőknek gőzmozdony szerkezeti ismeretek?

Előzmény: Fickó bácsi (40987)
Fickó bácsi Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41001

A váz állapotát meg kellett vizsgálni, mert bőven negyven év feletti járműről van szó. Inkább azon lepődtek meg, hogy a várakozással ellentétben " a korához és az igénybevételhez képest" jó allapotban van; vasúti jármű szinten a vázra csak "aprópénzt" kell fordítani.

A papírmunka (beruházás, benne van-e a tervben, ha már tavaly elkezdte, idénre nem lehet könyvelni, BKK engedte, nem engedte, de mégis stb.stb.) inkább, ami miatt húzódott.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (40998)
Cinkota Főműhely Creative Commons License 2015.06.26 0 0 41000

A lényeg, hogy vasúti jármű szerelőként fogsz dolgozni, de előtte megtanítanak HÉV járművet vezetni és kapod a HÉV vezetői jogosítványt. Az ajánlat SZUPER! HÉV fanok - most itt a lehetőség....

 

A hirdetés a következő:

 

A BKV ZRT. HÉV Üzemigazgatóság Járműműszaki Főmérnökség Gödöllő Vontatási Szolgálata felvételt hirdet HÉV jármű javító karbantartó munkakörből 2016-ban nyugállományba vonuló munkatársai megüresedő munkaköreinek betöltésére és az azt megelőző felkészítő járművezetői tanfolyamra.
A munkakörök ellátásához szükséges alapfelkészültség megszerzése érdekében a munkaadó 2015. év őszén HÉV járművezetői tanfolyamra iskolázza be a felvételre tervezett munkatársat. A tanfolyam elvégzése után HÉV vasúti jármű szerelői állásba a BKV Zrt felveszi a jelentkezőt.

A felvétel feltételei:
betöltött 20. életév
bejegyzés mentes Erkölcsi Bizonyítvány
egészségügyi alkalmasság
BKV felé nemleges pótdíjtartozás

A pályázónak a vasúti járművezetői egészségügyi alkalmassági feltételeknek kell megfelelni, amelyet a tanfolyam megkezdése előtt hitelesített szervezet által végzett egészségügyi pályaalkalmassági vizsgálatokon állapítanak meg. A tanfolyam ideje 8 hónap. A tanfolyam a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásai szerinti eredményesen teljesített vizsgákkal zárul. A tanfolyam ideje alatt a bérezés 91 875 Ft/hó.

A felvétel érdekében fényképes szakmai önéletrajzot vár a munkáltató, amihez a jelentkező csatolja a szakképzettséget igazoló dokumentum(ok) másolatát és az elérhetőségeit. Az önéletrajz alapján a jelentkezőket egyéni felvételi beszélgetésre hívja a munkáltató képviselőiből alakított bizottság
A felvételi bizottság a legjobbnak ítélt jelentkezőket egyedi elbírálás alapján fogja a tanfolyamra kiválasztani. A tanfolyamra és a munkakörre jelentkezők kiválasztásnál előnyt jelent a műszaki szakközépiskolai, technikumi vagy magasabb szintű végzettség, a vasúti jármű javításban, üzemeltetésben szerzett szakmai előélet, valamint vasas és villamos szakmákban végzett tanulmányok és a szerzett munkahelyi tapasztalat. A jelentkezőkkel a munkáltató tanulmányi szerződést köt, amely a tanfolyami tanulmányokra és az azt követő munkahelyi évekre szól.

A HÉV jármű vezetői tanfolyam sikeres elvégzése után a jelentkezőt a HÉV Gödöllő Vontatási Szolgálata az állományába veszi és a továbbiakban a HÉV járművek javítási és karbantartási feladatkörben, fizikai állományban, járműszerelői feladatot fog végezni a HÉV Gödöllő Vontatási Szolgálatnál.
Aki a járművezetői tanfolyamon az időszakos vizsgákat nem teljesíti, az befejezi a képzést és nem kerül felvételre a BKV állományába.
A jármű szerelői munkakörben a várható bérezés a tanulmányi és előzetes szakmai képzettségtől függően bruttó: 1100 1150 Ft/muó azaz 190 000 - 200 000 Ft/hónap

A BKV Zrt. munkavállalói a munkabéren kívül az alábbi társasági juttatásokat vehetik igénybe:
ingyenes utazási igazolvány (családosok részére a családtagoknak is),
Cafetéria utalvány,
kedvezményes üdülési lehetőség a vállalt üdülőjében.

Az önéletrajzokat 2015. július 20-ig az alábbi email címre kérjük küldeni: mikuskag@bkv.hu
 

Brookers Creative Commons License 2015.06.25 0 0 40999

BKV HÉV vasúti járműszerelő, HÉV vezető tanfolyam indul,lehet jelentkezni!  :)

 

http://www.jofogas.hu/budapest/BKV_HEV_vasuti_jarmu_szerelo_30784398.htm?q=bkv&ca=1_a&w=3&p=30867208,1435257416

 

2015. július 10.-e a határidő!

 

További szép napot!

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2015.06.25 0 1 40998

Ott dolgozó mondta nekem, ha nem igaz sajnálom :)

Előzmény: Fickó bácsi (40997)
Fickó bácsi Creative Commons License 2015.06.25 0 0 40997

Ez igen populárisan hangzik, csak nem igaz.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (40993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!