Sziasztok német ebayről van szó; eladóként hirdettem egy terméket azonnali leütési paypal fizetési árral de beállítottam hogy tudok fogadni egyéb árajánlatot is.. Nos érkezett a hirdetés lejárta (30 napos periódus) előtt kb 3 nappal egy korrekt árajánlat amire igen mondtam és elfogadtam. Kb. 7 nap telt el azóta de semmi pénzmozgást nem észleltem erre írtam üzenetet a vevőnek hogy mi a szitu és hogy hová küldjem majd a csomagot ha megérkezik a pénz. Erre másnap pozitív értékelést kaptam tőle de viszontválasz nem érkezett egyik kérdésemre sem.. Mi ilyen helyzetben a szitu? Nem adtam még el semmit amugy de ez nem hiszem (remélem) hogy összefügg. A leendő vásárló (német) 2011 óta van jelen közel 200 pozitív értekeléssel.
Mi tévő legyek a nagy semmire nem akarom küldeni pláne cím nélkül. :) Köszi a segítséget.
Private seller-ként a com-on nem tudok kizárni országokat az aukcióimból?
Ha nem akkor ha beleírom a termékleírásba, hogy x országba nem küldöm és valaki mégis onnan vásárol akkor oda nem vagyolk köteles elküldeni? Tehát refund-olom a lóvéját és részemröl lezérva.
Ennek ellenére adhat negaívot amit nem törölnek majd?
Van egy 129 tranzakciós vevőm az egyik aukciós cuccomra. Nagyon padló áron sikerült megnyernie, ennek ellenére sem fizet most már 4. napja. Számlára, üzeneteimre (2) (contact buyer form) nem reagál.
Ne higgy neki, kuldje elobb a refund-ot, addig semmit nem ertekelsz. Sokszor beprobalkoznak, mert van ne'mi esely hogy elhiszik es a penz remenyeben ertekelnek (me'g csak az se biztos, hogy utana nem kuldi el tenyleg a penzt mert pl. ertekeles-%-ra megy, de azert az is elofordulhat).
Nem jött meg ismét egy rendelésem, felvettem a kapcsolatot az eBay Resolution Centerrel írták várjak pár napot, majd jött az eladó üzenete.
„The seller has responded to you and offered another solution to resolve this issue.
Seller's message: '"Thanks for your reply, i just got the feedback from the post office, they told us, the item is delayed in the customs due to something, it may arrive you in one week, or as you have not got it in the predestinate time, in this siuation, we can resend to you by another way just need to 2 weeks to arrive you,or we can offer you a refund in advance, then you just need to repay for it when you got the item later, which is your choice? Sorry to take the inconvenience to you.Any question, please feel free to contact us, we will do our best to serve you. Wish you all the best in the future! "'
If you're satisfied with this solution, please let the seller know by sending a message in the Resolution Center. If you don't want to accept this offer, we encourage you to contact the seller and offer a solution that you'd be happy with. You can also view the details of this request in the Resolution Centre.”
Ha jól értettem, akkor vagy küldenek egy másikat vagy vissza térítik az árát, ezt az utóbbi választottam, mert elképzelhető, hogy pár hét esetleg pár hónap múlva mégis megjön, mint a legutóbb és akkor majd kifizetem.
…............
Majd jött egy újabb üzenet, amely szerint értékelést kellene készítenem, úgy hogy még nem jött meg a visszatérítés?!
„We'd like to remind you to leave feedback. If you're a buyer, you can help spread the word about a seller you like. And if you're a seller, you can help recognise and reward loyal customers, which encourages them to buy from you again.
The following items are awaiting your feedback:”
….........
A harmadik üzenet:
„The seller has responded to you and offered another solution to resolve this issue.
Seller's message: '"sorry for the inconvenience, it is ok for a refund, since the case, the payment had been held, in this siaution, could you kindly close the case and inform us , then we will issue the refund to you at the fastest speed , is this ok? waiting for your news. "'
If you're satisfied with this solution, please let the seller know by sending a message in the Resolution Center. If you don't want to accept this offer, we encourage you to contact the seller and offer a solution that you'd be happy with. You can also view the details of this request in the Resolution Centre.”
Ha jól értem visszatérítik az árát, de előbb zárjam le az ügyet és értesítsem erről őket, hogy zárjam és milyen értesítés kérnek?!
Egyáltalán milyen értékelést adhatok, ha még sem árú, sem pénz nincs, negatívot nem adnék, mert nem biztos, hogy az eladó hibája?!
A legutóbbi ilyen (2-3 hete a fake kábelt árusító Orosznál) igen gyorsan ment de ott az ebay-en keresztül ütöttem le.
Ott nem kellett megvárni amíg visszaér hanem a tracking number megadása után az eladó 2 napon belül refund-olt.
Az az eladó nem problémázott semmin.
Itt viszont mivel szándékos átverésröl van szó kétlem, hogy az eladó bármit is magától visszafizetne.
Söt szerintem állítani fogja, hogy márpedig ö azt küldte.
Nagy szerencse, hogy az ebay-es aukción nagyfelbontású fotók voltak amin egyértelmüen látszik a gyári szám és, hogy az egy vadonatúj termék ellentétben azzal amit én kaptam.
Most volt a 2. vásárlásom Oroszból és egyben az utolsó is az biztos.
2-böl 2x befürödni az nekem sok.
Ezek köcsögök.
Vadonatújnak hirdetett terméket vettem (voltak nagyfelbontású fotók) de egy használt szar érkezett.
A gond az, hogy bár paypal-al fizettem de nem ebay-es trazakció volt.
Ilyen esetben ugyanúgy él a buyer protection?
Mi a legcélszerübb ilyenkor?
Nyitni egy dispute-ot a paypalon?
De mi alapján bírálják el, hogy kinek van igaza?
Mert ugye ha nem küld semmit akkor egyértelmü a helyzet de így, hogy küldött más a felállás.
Szerencsére az ebay-es hirdetése le van mentve és mivel van gyári száma ami jól látható így egyértelmüen tudom bizonyítani, hogy amit kaptam az egy másik termék.