Jövő tavaszra - nyárra tervezem az autómat rendbe tenni. Az elmúlt hat évben költöttem már rá vagy 250 ezret ilyen-olyan műhelyekben, de nem lett olyan amilyet szerettem volna. Az állapota folyamatosan romlott a ráköltött összegek ellenére. Arra így rájöttem, hogy semmilyen műhelyben sem tudom megfizetni azt a mennyiségű időt, amit ennek a 20 éves autónak a tisztességes javítása igényel.
Ezért azt találtam ki, hogy itthon lesz megcsinálva. A garázsban van akna, beszereztem egy Co2 hegesztőt is, kisebb fényezgetéseket is csináltam már... Szakmám amúgy autószerelő, tehát én szépen szétbontom, letisztítom amennyire csak szükséges, aztán az az elképzelés, hogy kerítenék majd valakit, aki valamennyire képzett és/vagy gyakorlott a lakatolásban aztán napidíjas alapon segít az olyan dolgokban, amiket egyedül végképp nem tudok megcsinálni. Amikor pedig olyasmi következik, amit egymagam is meg tudok csinálni, azt én csinálom.
Mit gondoltok erről az elképzelésről?
Addig is szeretnék felcsipegetni némi alapvető elméleti ismeretet a kasztni javításról. Módszereket, technikákat, hogy elvileg mit hogy kell... Tudtok-e ajánlani valami weboldalt, ahonnan ez összejöhet, mert én nem nagyon találtam ilyet...?
Ez a vízszintes áramoltatás jó megoldás, de ha nem megfelő az áramoltatott mennyiség akkor a rohadt kis porszemek tudnak kavarogni. Én is ezt a megoldást választottam mikor a kamrát terveztem, csak nálam olyan 16 - 17 000 köbméter levegő áramlik és ott már nem tud a por rászállni a felületre. Hátrány, hogy macerás megoldani a levegő visszaforgatását, bár ez is megoldható lenne. Mindenesetre jól néz ki a helyiség. Próbáld meg leragasztani a kerékdobokat a padlóig, sőt az egész alját is látam már, hogy lefóliázták.
A padló beton aljzatkiegyenlitőzve és lefestve nitró zománcal. Fel lehet porszívozni, felmosni, de én azért fel szoktam locsolni. Az aknát kell kiragasztani fóliával.
Az ajtón igen laminált parketta van alatta nikecell. A kivágásban szűrőpaplan van. Kivülről nyitható zárható fedéllel. A keretnél és az elválasztásnál szigetelve van.
Két darab 30cm-es elszivó ventillátor darabja 1700m3/h-ás. Hátulján csak egy szúnyog háló van,hogy ne jöjjenek be a rovarok. Oda nem akartam szűrő paplant mert nagyon lefolytaná.
A falak nikecellel a plafon díszburkolattal van burkolva de azis nikecell.Autó mosó kefével szoktam tísztítani. Még az elszívónál is könnyen letisztítom a ködöt. Különben meg rajta marad minden szösz és magától nem jön le.
falon van egy levegő előkészítő, hogy ne az ajtón kelljen behúzni a tömlőt.
9db 2x36w os szabadonsugáró.
Azt hiszem ennyi.
Meglévő garázsból kellet gazdálkodni és költség hatékonyan.
Hu ez nagyon tetszetős...a padló mivel van bevonva? Na és a venti hova fúj ki? Van szürő benne vagy 'a la natur" megy ki a levegőbe? Az ajtón laminált parketta van? Azért sok a kérdés mert én is hasonlót szeretnék...
A gyári fényezéseket polírozzák a gyárakban? Anyósék G astra-ján látszik, hogy volt polírozva (sötétkék), 2 évesen vették, ők nem políroztatták, de még gépi mosóban sem járt. De sok autón olyan mintha, nem lenne.
Melyik típus pontosan? Csak azért gondolkodtam kicsit drágábban, mert csiszoláshoz vettem 20 K környékén egy Extol Prémium extenterest és mire végeztem az autóval pl. a fixáló gombja megadta magát, csak úgy tudom használni, ha folyamatosan húzom neki. Mivel garis nem akarom szétszedni, pedig lehet, hogy csak tele van porral. Próbáltam kifújatni, de sokat nem ért neki.
Nem lesz egyszerű dolog. Én is kísérleteztem egy ideig. A fólia max egyszer használatos, mert az oldószer is bántja, ráadásul ha megszárad rajta a por akkor utána leválik és még több gond lesz. A padlórács, csak kamrában jó, ha megy az elszívás egyébként lerakódik benne a por a levegő felkavarja és szintén egy újabb gond. Valamilyen szellőztetést kell kitalálni. Szűrőn keresztúl kell átnyomatni a levegőt, még ha az áramlás kicsi is, akkor is több a semminél, ráadásul tiszta levegő lesz a műhelyben.
Sziasztok újra! "hobbi" fényezőhelység kialakításában van valakinek tapasztalata? Konkrétan egy garázs lenne átalakítva fényezőhelységgé, nem mindennapos munkára, inkább időnként lenne ez+az. Eddig az a tervem, hogy mivel a tetőn osb lap van csak, a falak festettek, így veszek sok-sok tetőfedő fóliát, és az egészet kifeszítem, körbeszögbelövőzöm, és így kapok egy viszonylag jól mosható felületet. Gondolkoztam még azon, hogy az aljára egy vasrácsot tenni, amibe állhat a víz így valamennyire megfogja a port. Elszívó egyenlőre egyáltalán nincs, mert félek, hogy kintről nagyon beszívja a port (Az egyik legporosabb környéken lakom sajnos), nem tudnám úgy megoldani szerintem, hogy csak szűrőn át szívja, ezért inkább nagyon jó minőségű maszkkal fújok. Van valakinek valami tippe, vagy tapasztalata, hogy és mit éri meg alakítgatni?
Erről van szó, mert ha lapjával csiszolnak akkor mindegy mekkora a tárcsa, ha a szélével akkor más a helyzet, mert adott idő alatt több utat tesz meg. Ez az a bizonyos 2r × pi.
A fordulatszámnak mindegy, azt akárhol mérik, akkor is ezerszer fordul körbe percenként ha 150-es és akkor is ha kétméteres szivacs van rajta. :)
Ezzel szemben a kerületi sebesség az bizony más. Nem mindegy, hogy 150 vagy 180 mm átmérőjű a szivacs mert a száznyolcvanasé majdnem a másfélszerese mint a százötvenesé - azonos fordulatszámon.
Én is néztem amikor mondta hogy 3-4000, magamban gondoltam közben hogy mi lesz igy mert nekem is max a 3000 :) De aztán lejebb megy a dolog, én általában ahol lehet 2-2500 között használom,de lejebb is megy csak lassabb.
hát szerintem a 3-4 ezres fordulat az nagyon sok.....én is használtam több fajta polírt,de egyikkel sem políroztam 2000 felett.A 3m-el kb 800on kezdek aztán 1500-1600 körül a vége és így elég hatékony..
Szerintem a tengelyen mérik. Inkább arra gondoltam, hogy a nagyobb felületű szivacs jobban lefolytja a gépet, és ezért kell feljebb kapcsolni. De nem lényeg mert mindenkinek 150es szivacsa van:)
Az viszont meglep, hogy egyik Menzerna forgalmazó kis fordulatot másik meg szélsőségesen magasat javasol a vásárlónak.
Én is szeretnék majd 400as pasztát. Nem tudom mennyire jó úgy, hogy 400as Menzerna utánna meg világoskék 3M mert abból még viszonylag sok van. Vagy inkább vegyek kimérve zöld 3M-et, hogy együtt fogyjon el a kékkel és utánna jöhet a 400,4000 Menzerna.
Nekem az inportőr/tulaj/azt mondta,hogy lassabb ford. használjam mint a 3M-t/400-500/.Nagyjábol egyformán dolgozunk mindkét pasztával.3-4000-s ford. még a viaszt sem használom,amugy az én gépemen is az max.ford.
Attól függ hol nézzük :) Ez majdnem olyan mint kicserélni a felnit a kocsin 13"-ról 16"-ra.. Csalni fog az óra, mert nagyobb a kerék kerülete. De a polírozó gépen nem tudom hogy hol nézik/mérik a fordulatszámot. Ha kihajtásnál a tengelyen akkor adott a fordulat, mindegy mekkora szivacsot teszel rá. Ha egy 125 mm szivacs szélénél jelölnek egy pontot és úgy mérik gyárilag és Te ráteszel egy 180mm szivacsot akkor kisebb lesz a fordulat. pl: 125mm szivacs kerülete 100 mm akkor csak 100 mm távolságot tesz meg de ha 180mm szivacsnak 200mm a kerülete akkor már többet kell megtennie. Remélem érthetően írtam :)
Figyeltem tv-s felújító műsorokban, hogy amerikában inkább a 180mm-es szivacsokat használják. És sokszor látni gyapjúkorongot is. Nálunk meg a 150es szivacs az elterjedt. Ez befolyásolja a fordulatszámot, hogy 150es vagy 180as szivacs van a gépen?
Lehet az a trükkje hogy egyből másnap políroztad amióta nekem megvan a menzerna talán egyszer próbáltam ki hogy egyből másnap políroztam mobihel sima akril festéket, nem mondom hogy nagyon nehezen vitte ki a 2000-2500-as karcokat de az 1500-assal biztos küzdöttem volna egy darabig.
KOVAX márkájú, semmi extra nem volt.... fogtam egy próba sárvédőt, kipróbáltam a lakkot majd másnap vizesen megcsiszoltam. (kb 10 perc se volt) majd 1-2 percig políroztam. De majd holnsp teszek fel videót.
Nekem köze sincs a műhelynek a fényezésre alkalmas helyhez mert autószerelésre lett beállítva inkáb ezelőtt 20 éve már. De ahoz képest nem szoktam szégyelni a végeredményt.
Akkor csak én vagyok hülye hozzá? Én neki sem állnál még az 1500-asnak sem hogy polírozzam. Milyen papírt használtál? És meddig políroztad? Ha 1 napig polírozok pl: egy sárvédőt akkor lehet ki jönne nekem is az 1200-1500-as. :D
Hígítás nélkül is tökéletesen terült 28 fokban, másnap 1200-assal csiszolva majd Menzerna 500-as polírral mintha tükör lenne, és egy darab karc nem maradt benne.
Igazán elég fontos, hogy tiszta rendszeresen karbantartott műhelyben dolgozzák,hogy tényleg igényes munkát tudjál átadni.Egy műhely sosincs kész,mindig lenne mit fejleszteni.
Egy két helyen megfolyt a lakk sajnos, nem túl látható helyen de zavar:) Az egyik hátul a rendszámtábla mögött, azzal nem is lenne bajom csak kicsit a rendszám mellett is, így azt nem takarja majd el, szóval én azt p2000-el elcsiszoltam és kézzel políroztam meg egyenlőre, mert a polírgépre várnom kell még, jónak tűnik, próbáltam mosószeres vízzel átmosni kézzel, nem volt gond száradás után, szépen futott a szín, viszont szilikonmentesítővel áttöröltem egyből matt lett megint. Kérdésem, hogy jó lesz-e vagy fújjam újra, bár annak nem örülnék, mert elég rossz helyen van, így lehet az egész csomagtartó ajtót újra kellene lakkozni(Corsa b), mert ha elragasztom nem lesz túl szép. A másik meg az ajtó falcok felül, de az nem látszik zárt ajtónál:D Amúgy Dynacoast karcálló lakkot használtam és 10%-ba higítottam, nem lett nagyon narancsos, ahhoz képest, hogy első bázisos fújásom volt és ezüst metál persze.
Sata pisztolyokat a servind kft-n kívül hol lehet még vásárolni jó áron?Tudom google az én barátom és nyilván néztem is,de lehet,hogy elkerülte valamelyik bolt a figyelmem.
Megjött a besa lakk az van a piktogrammon hogy 20 fokon 3óra a száradási idő az eléggé jónak hangzik. A hígítás 5-8% de nekem nincs meg a hozzávaló hígító valaki próbálta már más fajta hígítóval?
Akkor, ha én ezzel megmattítom a jelenlegi lakkozott felületet, egy p1000 körülivel és fújok rá egy vastagabb, jobban kiterülő lakk réteget az jó lesz? Vagy inkább mattítsam le és fújjak újra színt és lakkozzam újra?
Most jut eszembe, hogy régebben hallottam olyanról, hogy "szkács kendő" kiejtés szerint írom, mert nem tudom pontosan mi ez, valaki esetleg? Ez jó lehet a lakk mattítására?
köszi, így tényleg jobb:) Még lenne egy olyan kérdésem, hogy (mivel már végeztem az egész autóval) az egyik ajtón nem igen tetszik a lakk, szerintem az volt az első és nem voltam bátor:D, így gyors volt a kézmozdulatom, nem terült olyan szépen ki. Ezt a polír eltudja majd tüntetni vagy p1000-p2000 környékével vízbe húzzam meg és toljak rá még egy vastagabb réteget?
Hali. Úgy látom úgyis lakk téma van,így érdekellne,hogy mennyire hőálóak ezek a lakkok? Gondolok itt arra,hogy pl szelepdekni lakkozása esetén berepedezik-e és stb.
Én lassan a falra mászok már ettől az ezüstmetál színtől:S Már a második elem, amit újra kell fújnom. A motorháztetővel meg olyan gondom lett, hogy felhős lett, szerintem ez az én hibám volt, de csak egy bizonyos szögből látszik, valakinek tapasztalat esetleg? Amúgy lehet így marad már. Mobihel karcálló lakkot használok, szerintem elég jó cucc, pisztolyom egy Besa G 2005.
Hát nem tudom majd kiderül hogy milyen rendeltem egy szetted aztán majd lesz valami. Eygszer használtam de csak alufelnit festettem vele ugyhogy nem tudtam levonni a tapasztalatot, nem volt egy nagy felület. Akkor azt mondod hogy kell bele hígító? Akitől veszem az azt mondja hogy nem kell.
Sokan próbálják a Novol termékeit lepontozni,de bizton merem kijelenteni,hogy minőségileg és árban felveszi a versenyt a jelentősen jobban promotált és nevesebb gyártók termékeível.
A Besa-Glass laknak két fajtája van,a karcálló edzője E-202 ez a gyors,E-224 ez a normál.A normállal is gyorsan szárad.Nagy szilárdanyag tartalmu lakk,előirt higitás 5-8%.
A másik lakkja UHS.Edzője E-243 normál,E-244 gyors,E-247 extragyors. Jóval higabb lakk,előirt hig. max 5%.
A karcálló kb 5500-6000ft/szett, az UHS 7500-8000ft/szett,
Ezek a lakkok sem jobbak,sem rosszabak az adott árfekvésü, másnevü anyagokhoz képest.Ahogy a Mobihellel,Duxonnal,és a többivel,meg kell tanulni a felhasználásukat.A minőségét az idő fogja eldönteni.
A Novol egy elég nagy cég szerintem , annyira rossz nem lehet vagy ha gyengék a termékei nem hiszem hogy lenne rá nagy igény. Persze nekik is vannak olcsóbb és drágább termékeik, mint minden nagyobb gyártónak. És ha valaki ECO lakkot vesz, ne csodálkozzon hogy mattul , mert nincs UV védelme megfelelően. De ez megint McDonalds Vs Burger King párharc :)
Novol 590-es lakk, 570 az MS. Régebben venni akartam tőlük (Csepelen az s-autonál) de azt mondták hogy szar és 1 Ft-ot nem ér a Novol lakkja. Dyna-t adtak helyette(mint kiderült szerződésük van). Vittek régen oda is lakkot,de csak az ECO lakkot próbálták ki,ami milyen szar bla bla bla visszajelzést adták. Mondta a kiszállító hogy az Ő autója is Novol lakkal volt fújva az 5-6 éve és meg lehet nézni.
Novol 570? Jó ár. mert a neten közel 10e ft a szett. Én is használtam egyszer motorra, akkor tetszett. Diessel írta, hogy ő sokáig használta, és pár évvel késöbb látta a munkáját és teljesen matt volt. Ebből azt vontam le,hogy nem tartós és nem vettem többet.
Szerintem a Besa elég gyenge minőség. Mobihelt is próbáltam, a legolcsóbbat kaptam belöle de az sem tetszett.
RM 66 Csabi írta korábban, hogy jól meghigítva szereti fújni a lakkot.
Ez így van. Mobihel DH lakk+ edző HIGÍTÁS nélkül!!!!!!!! Annyit kell tudni róla,hogy hőmérséklet érzékeny ami annyit jelent,hogy magasabb hőmérsékleten hígabbá,míg alacsony hőmérsékleten sűrübbé válik,ezért inkább kamrás fényezésekhez ideálisabb.
Na ma kihozták a Novol-tól a lakk-ot, 5500 Ft volt a szett és ingyen a szállítás . Eddig is tetszett a Novol de úgy látszik mostantól csak tőlük rendelek majd. Jó áron adják a jó anyagot. Állítólag Standox minőség féláron. A lakk-ot nem kell higítani és nem kamrába fújok.
Hát ha az én egyszeri tapasztalatom számít valamit.
5%ba higítottam narancsos lett (garázsba fújom) 20%ba nagyon szép.A gyári előírás 5-8%.
Beszélt a boltos csaj egy fényezővel aki csak besa lakkot használ Ő 10% ba higítja de kamrába fúj.
Kérdezd meg a Csabit ha többet akarsz róla tudni ,mert nekem is Ő mesélt erről a lakkról, de én nem tudom olyan szakszerűen elmondani.....sőt semmilyen szakszerűen nem tudom :).
Lehet ,hogy sokan nem ,mert iszonyatosan drága. Legutóbb szettben 35.000 Ft/5L nettóért lehetett kapni.A Mobihel DH lakk ugyanezt tudja ,még az illata is ugyanolyan ,mint a Besa lakknak, csak jóval olcsóbb!
Sziasztok újra! Valaki tudja a különbséget a devilbliss gti pro és a gti g620 pisztoly között? Nem találtam jó összehasonlítást, de kíváncsiskodnék kicsi9t.
Nem túl nagy tapasztalattal, de bele fogtam az autóm külső telifényezésébe, elemeket már fújogattam, de eddig csak akrill 2k val dolgoztam, most bázis+lakk. Ajtók leszedve stb. stb. felcsizolva, hibák kijavítva, alapozás ahova kellett, gitt, csiszolás, szórózás, én vízbe csiszolom 800al, majd egy napot vártam a szóró száradásával és a vízbe csiszolással is. Minden kész, következett a fényezés. Szilikon lemosóval újra áttöröltem, mézeskedővel is, festék betölt. Egy ezüstmetál színről van szó, az ajtók fújásával kezdtem, kettőt fújtam tegnap, sajna nem volt több időm rá. Az egyik ajtó jó lett, talán egy db nagyobb porszemcse lett benne, polír majd kiviszi (otthol fújom), viszont a másik ajtóval olyan gondom lett, hogy szinte 99%-ban tökéletes, de egy ~1cmX1cm-es részen mintha össze rándúlt volna a festék, ha tudtok segítsetek, hogy ez mitől keletkezhetett és most ezt, hogy tüntessem el? Csiszoljam meg és fújjam újra az egészet vagy csak térképesítsem el és fújam meg azt a részt? Csak a bázis szín került rá a hibás ajtóra, a lakk még nem.
ami a képen van az igen ,de én beszéltem vele és azt mondta ,hogy hvlp a pisztoly,ja és az látszik is ,hogy az nem a pisztolyról való kép hanem csak belinkelt......
- javasoljatok valamilyen nepszeru, gazdasagos de jo festeket, a motorom vazat lealapoztam (ha jol emlekszem Coror rapiddal), feketere (fenyes) kellene festenem.
- ugyanezeket amikor szetszedtem, szemcseszoroztattam, lealapoztam valami spray alapozoval, de azota eltelt ido es elenk voros rozsdafoltok jelentek meg, de hiaba kentem le Ro55-el vagy koranttal, meg se pisszent. Vajon miert nem csinaltak vele semmit a szerek?
Nem nekem címezted, de ha megengeded válaszolnék! Mindenképp megéri lecserélni erre. Ha jól emlékszem RM66 Csabinál olcsóbb is mint 25. Én az Erbát kidobtam:)
Igen, de abból sajna csak 5 literes kiszerelés van és poliruretán amihez "saját" hígító kell az is 2-4000 ezer körül van 1 liter. Ennyi lakk most nem kell, inkább kisebbeket veszek. Egyébként biztos jó lehet.
Most kifogytam a lakkból, gondolkoztam mit vegyek mert szeretnék kipróbálni minél több fajtát. Impa Magic HS , Mobihel és végűl eszembejutott a Novol is. Végül felhívtam a Novol-t (régen haszáltam gitt-et tőlük és nagyon bevált ezért is érdekel a lakk) , elég nagy választék és jó áron adják mindenek mellet kedves úr készségesen válaszolt mindenre telefonon. Mikor mondtam hogy fényező vagyok, ingyen házhozszállítás meg 30 % kedvezményt mondott :) Majd jelentek hogy milyen .
Kipróbáltam én is a menzernát,500/4000 variációt.Friss lakk után 2000-rel becsiszolva. Szerintem nagyon jól felhozza, és kicsit kevesebb is kell belőle mint a 3m ből. Sima 3m kék szivaccsal csináltam.Kipróbáltam régi lakkozáson is, azt egy kicsit tovább kell vallatni. A 3M amennyivel drágább a menzernától annyival nem jobb.Valószínű hogy maradok ennél.
Igen ,az a legdurvább 3M paszta.Menzernábol a Liqvid matt durvább még a fehérk.3M-töl. Fényt nem lehet vele csinálni,de komoly huzásokat kihoz,csiszolás nélkül.Kipróbáltam.Viz.csisz. után szerintem felesleges.
Menzerna 400 se váltotta be a hozzá fűzött reményed? Ha elfogatsz egy tanácsot próbáld ki azon a lakkon amit RM66 Csabi használ. Sprint lakk. Nekem nemrég küldött. És nagyon frankó. Sajna nem lett elég a mennyiség egy apró elemre nem jutott elfutottam venni helyi boltba. Mobihelt adtak és fú de rossz volt azzal fújni a Sprint után.
Üdv! Azért ne felejtsünk el valamit! Aki úgymond számlaképes azoknak a biztosítós,cascos kocsikat odaviszik mert a" fekete" ipar számlát nem tud adni. Az adóból sok mindennel lehet figurázni a" fekete" ezt sem tudja. Láttál már ilyen számlát amit iparos adott ? Én láttam sőt a kezembe is fogtam, és amikor a felsorolt tételeket olvastam nem hittem a szememnek, úgy éreztem magam mintha egy másik bolygón lennék. És még tegyük hozzá a rosszindulatú embereket akik ráadásul feljelentenek.
Üdv ! Köszi a képet ! Ezzel a pisztollyal nem jártál rosszul, tényleg hasonlít a szórásképe a SATA-hoz. Jól mondta RM66 (Csabi ) ,hogy jó pisztoly. De az apródon aki hirdeti Ő is fényező, és dicsérte,hogy az árához képest nagyon jó.
Üdv ! Engem nem untatsz azzal ha leírod a véleményedet,de lehet sőt biztos a többieket sem. Ez a fórum azért van,hogy megírjuk a tapasztalatokat és történteket. Nekem volt olyan eset amikor a fülem hallatára szapult, olyan akit a seggemből kihúzok mindenféle téren. És ezt azért tette,hogy nekem ne legyen munkám, neki meg legyen.
Én konkrétan az utolsó mondatodra gondoltam,sajnos sok olyan szakember van,de az is aki hivatalosan csinálja,persze drágábban és még kifogásolható is a munkája. Igazából nem betartás lenne,verseny van minden téren,de nagyon komolyan. És ha én megrendelő vagyok,ugyanazon munkát olcsóbban is megtudom csináltatni akkor oda megyek,mert nem vagyok a saját pénzem ellensége.
Nem nagyon akarok itt hatalmas véleményeket alkotni, de nekem szimpatikus magatartás ha valaki nem akar "betartani" a másiknak aki esetlg ebből él. Így jet4000-nek maxirespekt.
Én nem ebből élek, közöm se sok hozzá csak olvasgatom a fórumot,és néha hobbiszinten fújogatok ezt azt otthon, magamnak.
Vegyünk példnak két "mesterembert". Vegyük azt hogy mindkettő ugyanolyan minőségben, ugyanolyan anyagokkal, ugyanolyan szerszámokkal dolgozik. Végeredmény is ugyanaz.
Melyiknek nem lesz munkája a kettőközül? Annak akinek ez a szakmája, hivatalosan él ebből, mert Ő SZJA-t fizet, ÁFA-t fizet, TB-t, nyugdíjat, ergo minimum dupla áron dolgozik.
Azzal nyilván én is egyetértek hogy aki szarul, drágán és még feketén is dolgozik az minimum dögöljön éhen :-)
Nekem jó az évi pár munka. Így marad hobby. Nem vagyok határidőkhöz kötve.
Most voltam Komáromban amerikai autó fesztiválon és rengeteg szépen felújított autó volt. Szép fénye volt a polírozott 6réteg lakkos fényezéseknek amiket menő műhelyek 500e-1m Ft-ért csináltak. Csak,hogy a tükrösség nem minden. Sokba láttam fénytöréseket ami hullámoktól, horpadásoktól van. És ez nem a fényező nem ügyesége, inkább az igénytelensége. Sajnálta beleölni még azt a pár munkaórát, hogy tökéletes legyen, pedig miért ne tudta volna tökéletesre. Úgy gondolom azért, mert a bele ölt munkaórákat számolgatta és, hogy nem éri meg többet foglalkozni vele mert ott áll még két autó amit megkell csinálni stb. Versengés az idővel. Mivel én csak azért csinálom mert szeretem csinálni, fogalmam sincs hány munkaóra alatt tudok megcsinálni valamit. Addig jó nekem amig nem a pénzről szól ,meg az időről.
Üdv ! Itt nálunk ( Sz-Sz-B megye ) még az is hirdeti magát,hogy milyen szakember akinek a megfelelő szerszáma, és főleg a tudása sem áll a rendelkezésére .
Akitől a munkád minősége és az ára miatt eltudod venni a munkát az azt jelzi,hogy nem jó szakember és az megérdemli,az csak az ő bizonyítványa. Én is a jobbat és olcsóbbat fizetem meg inkább mint egy nagy nevet aki mindent meg akar magyarázni,hogy mi miért olyan amilyen.
Eddig motorokat,alufelniket, autó elemeket válaltam be másoknak. Most már akár egész autót is, mert idén elkészült a garázs. Most már teljes autóra is alkalmas. De hirdetni akkor sem fogom magam. Nem akarom az ebből élők elől elvenni a munkát. Pedig már láttam elég gáz munkát a környékbeli fényezőktől. Árba is jócskán alájuk tudnék igérni. De ha valaki meg kér szívesen megcsinálom.
Üdv ! Tudnál az Mp-500 LVLP pisztolynak a szórásképéről képet feltenni ? Megmondom őszintén kíváncsi vagyok rá,de lehet más is szeretné látni, nem csak én.
Nekem is van DeVilbiss FLG-5 , nekem bevált. Az SLG-610 azt hiszem gyengébb mint FLG-5. Én 33.000-árt vettem újonnan. Az Advance HD és a GTI Pro 75.000 volt.
Kipróbáltam úgy ma a mobihelnél hogy csak 2000-2500-assal csiszoltam át elvitte végülis a polír de 1200-as 1500-assal nem tudnék mit csinálni szerintem lehet hogy 3m papírral meg tudnám de ezzel a sia papírral nem hinném. A polír amúgy tetszik, gyorsan felfényesíti a festéket csiszolás után és jó a fénye is a 400-asnak, de nem tudom meg vagyok kavarodva most hogy most mi a nem jó. Délután kipróbálom úgy hogy a 2000-es mirka szivacs nyomaival mit csinál.
Pedig nyugodtan feltételezheted,pedig nem akarok rosszindulatú lenni. Sajnos sok-sok mesterrel találkoztam már és csak a koruk miatt nem álltam le vitatkozni velük,pedig nem vagyok profi. Szép munkájuk volt,de azt soha nem mondták,hogy pont azt az anyagot használták amit pl én is. Tévedhet mindenki,de amikor már 2-3 ajánlás után is telefonon több szakmailag jó ajánlást kapsz az már elgondolkodtató.
Ez az eladó ért hozzá, hisz kb 30 éve gyakorló fényező. Lehet, hogy Ő meg is fújja 5%-kal.....de mondjuk kamrába, fűttéssel, (na nem magamtól vagyok ám ilyen okos, ezt is most tanultam :)). Lehet, hogy én csináltam rosszul valamit....de akkor a Csabi honnan tudta előre, hogy ez lesz. Nem tudom mit gondoljak az eladóról, de az biztos, hogy nem rossz szakember, mert láttam a munkáját is, de lehet, hogy még jobb kereskedő hisz beljebb van velem 40000-rel.......de ezt nem is akarom feltételezni!
Sia vizpapirt használok 800-1200-ig,polírhoz sia,3M 2000-t,szivacsbol a Mirka abralont 1000,2000,ritkán a 3000-t
Lakkbol töbnyire a Sprint UHSt használom,7000/szett /1.5l/,neked a régebbit küldem probára 0,1l 2:1 4800/szett.Száradása normál edzövel is jó.Ha du. lakkozok akkor reggel lehet csisz.polír.Nem használok gyors edzőt,mert nekem eggyik lakknál sem tetszett. Ha kell inkább sz.gyorsítót használok.
Ezt jól összefoglaltam,lehet tanulni-okulni belőle. Megint bebizonyosodott,hogy az eladók nagy része nem ért hozzá,csak eladó és persze még tanácsot is ad.
Szeretném megosztani veletek az elmúlt két hetem tapasztalatait, bukatóit, mivel nekiáltam 15 éves mondeóm teljes fényezésének ,0 tapasztalattal és rutinnal. Természetessen az általam vásárolt pisztolyról is leírom a tapasztalatokat.
"Elvégeztem" RM66 (Csabi) fórumtárs segítségével egy gyorstalpaló autófényező "tanfolyamot", telefonon és e-mailen keresztül, és itt köszönném meg neki azt a hihetetlen ,önzetlen segítőkészséget ,türelmet amit tanusított felém így ismeretlenül is és azt a hatalmas szakmai tudást amit megosztott velem! Bármikor hívhattam segített, és Ő is hívott mert kiváncsi volt hogy haladok. KÖSZÖNÖM!!
A magamféle amatőr kezdőknek szeretnék segíteni írásommal, hogy minnél kevesebb szívással tudjanak dolgozni. Ne vágjon bele senki olyan segítség nélkül akitől tanácsot tudna kérni ha problémába ütközik....mert az lesz ezt tapasztalatból mondom. Transitász fórumtársnak üzenném, hogy a jó pisztoly csak egy dolog ha nincs gyakorlat és főleg anyagismeret. Hiába van 200000ftos pisztolyod ha nem tudod mit és hogyan kell fújni vele. Bár írásaidból azt vettem ki, hogy van tapasztalatod de metált még nem fújtál.......én meg csak azt fújtam......meg szívtam.:-)
Jelenleg ahol tartok: háromnegyed autó lefényezve Ami még hátra van: háromnegyed autó lecsiszolása, újrafényezése...... A tanulópénz nagyon drága kb 40000ft plusznál tartok meg jó néhány ősz hajszálnál, és ha nincs a Csabi akkor sokkal rosszabb a helyzet. Mostmár azért látom a fényt az alagút végén.
Ami szívás lehetett abba én beleszaladtam. Talán emlékeztek rá, másfél hónapja raktam fel képet és kértem tanácsot, hogy mitől repedhetett le a gitt a hátsó sárvédőről ívcsere után. Na mindent úgy csináltam ahogy megbeszéltük és láss csodát két nap múlva elindult újra a repedés.....és aztán még kétszer ugyan ez.
Gyárilag alapozott utángyártott lökhárítóra füller aztán metál....... na 5 percen bellül úgy felmarta az alapozót, hogy csak néztem. Majdnem egy napomba került mire kromofággal lemostam az egésszet majd lecsiszoltam.
Aztán a régi előkészített fényezést is felmarta a metál........egy párszor. Pedig én szeretem a metált de elgondolkoztam a műfajváltáson:-).
Majd jött a bázis fújása....a boltban azt mondták ennek a festéknek 90% a gyári higítása de én nyugodtan higítsam 100ba (aktív fényező a tulaj, Ő mondta) Csabi figyelmeztetett de én a boltosra halgattam.....kétszer próbáltam, mindkétszer megfolyt, 90 be tökéletes.
Jött a lakk, azt mondták a boltba ezt a besa lakkot 5%ba kell higítani, Csabi ekkor is mondta, hogy 20ba kéne. Bekevertem 5 be és fújtam háromnegyed autó fidesz reklámot már csak a szín nem stimmelt, a narancs viszont tökéletes.
Mérgembe nekiáltam a maradék negyed autó elemeit fújni, mostmár teljessen betartva mentorom:-) tanácsait és hát talán megerősít majd Ő is ez már azért egész jó.
Biztos, hogy a pisztolyt is ki kellett ismernem mire így sikerült de az anyagismeret elengedhetetlen.
Akkor a pisztolyról....ha én tudok vele tükröt fújni akkor milyet tudna egy mester. El kell mondanom, nincs viszonyítási alapom de amit tapasztaltam: bátran rá lehet nyitni az anyagot mert rettenetessen jól porlaszt és kis köddel dolgozik. Kis nyomáson kell használni és kb 10-12 cm távolságról kell fújni vele. Kipróbáltam azt a tesztet amit a neten csinálnak a pisztolyokkal egy kartonra. Tökéletes szabályos oválist vagy éppen kis kört fújt attól függölően hogy állítottam. Nagyon érzékenyen reagál minden állításra.
Bocs hogy ilyen hosszan írtam, csak remélem, hogy segíteni tudtam a hozzám hasonló lelkes (vagy talán már annyira nem) kezdőknek ennek az igen nehéz szakmának a megismerésében, és buktatói elkerülésében.
Hali! Kipróbáltam a polírt 2500-as csiszolás után colomix lakkon kb 2 napot száradt festés után és azért maradt benne karc szerintem itt a lakkal lesznek bajok a mobihel akrilnál holnap próbálom ki az kb 5-6 napot száradt már. Azt akarom még kérdezni hogy te 3m-es papírt használsz-e és milyen lakkot illetve akril festéket. És még azt hogy hány deci lakkot küldtél mert hétvége körül ki lesz próbálva ja és kipróbálom a roberlo lakkott is amit mondtam telón hogy azt milyen polírozni, ja és én sia papírt szoktam használni bórdó színűt nem tudom ismered-e. De kipróbálom 2000-es 3m papírnál is és 2000-es faréclásnál is. Milyen fajta 1200-as és 1500-as papírt használtál aminek ki vitte a karcait?
Egyébként a nagyobb löketszám szerintem csak hatákonyabbá teszi a csiszolást és ha a megfelelő papírt használom ,akkor finom csiszolásra is tökéletesnek kellene lennie.De lehet rosszul tudom :-)
pedig finomcsiszolásra is szántam,remélem beválik.Majd írok hogy szuperál.....
RM66:akkor nektek bevált,ennek örülök.Egyébként azt olvastam konkrétan arról a tipusról amit veszek,hogy elég neki egy kisebb kompresszor is kb 100-150 l/min légszállítással.....
Kb fél éve használunk Extol levegős gépet,szinte minden nap.Hol poros,hol vizes,de eddig semmi baja.Azért vettem,hogy a drágábbat kiméljem,de azóta allig használjuk.
Attól függ mit akarsz csiszolni, olyan lökettel válassz. Nekem volt egy Festo 150/6 és egy Rupes 150/3. ezzel mindent lehet csiszolni. Volt mellettük egy Festo Rotexem is csak az inkább durvább csiszoláshoz való. Nekem jobban tetszett a levegős. Érdemes venni, ha jó áron lehet kapni.
nekem a kompresszorom 270l tartály és a szívóteljesitmény 640l/min ez a teljesítmény biztos elég.Egyébként nekem vizes csiszoláshoz kellene mert most egy makitával dolgozom,de az elektromos gép.
Elég nagy a kompresszor igénye,a kompresszor miatt sokat fogyaszt. Én is agyaltam rajta,végül vettem egy Bosch PEX 220A-t,határozottan jó kis gép,könnyű kézreálló,szóval jó.
Én Aldi-ban vettem polirozó gépet, 15.000 Ft és 3 garancia van rá. Eddig nincs baja, pedig még a kutya is elvitte a kertben egy körre és elég nagyokat is repült közben :)
Simán birnia kell.Nekem is volt ilyen gépem 2 évet kibírt úgy ,hogy én hetente kb 6-8 négyzetmétert políroztam vele.Veszel rá 150es tárcsát és mehet rá a menzerna szivacs.
Mennyi idő után? Illetve mennyit használod? Tudom, relatív. Nekem évente kb 4-8 autót kellene körbepolírozni vele. Ez a családi/rokoni "flotta", amiket én javítok. Tesó, sógornő, anyós, após stb autói.
Csak a tárcsaátmérőkbe zavarodtam bele, mert gondolom látszik, hogy szinte teljesen amatőr vagyok még ebben a témában.
Sokakban felmerül ilyenkor, hogy vajon megéri-e? Engem érdekel, csak saját magam "szórakoztatására" fogok neki ilyen dolgoknak. Éppen ezért túl nagy összeget nem szándékozom a gépbe fektetni.
Ezek a tárcsák gondolom cserélhetők talán, így tudnám használni a Menzerna 150-es szivacsait is? Vagy teljesen tévúton járok?
Én is kiváncsi leszek rá remélem beválik. Szerintem a 3m nem valami jó ár érték arányban legalábbis a zöld, nekem a farécla jobban bevált ha a menzerna sem válik be akkor még kipróbálom a fehér 3m-et. De néztem a menzernáról videókat és jónak tűnik.
Véleményt mindenképp kérünk róla :-).......Azt hiszem én is veszek ebből a menzernából és megnézem mit tud.Bár tesztelésre nem akarok venni 1kg-ot, hanem csak egy kis tubussal.
Régi olvasója vagyok a topicnak, de most kérdésem is lenne. Elsősorban RM66 fórumtárshoz, de bárki segítségét szívesen veszem. Polírozógép vásárlás elött állok, kizárólag otthoni (hobby) felhasználásra. (Amatőr vagyok a témában, csak autószerelő végzettségemből kifolyólag érdekel. A család autóit festegettem anno "diófa alatt Neoluxal". Egyébként másoknak nem vállalok ilyet, bízzuk szakemberre.) Mennyire fontos az adott gép tárcsaátmérője? Az RM66 által is forgalmazott Menzerna termékcsaládot szeretném kipróbálni. 180-as átmérővel nézegettem eddig gépeket, de elbizonytalanodtam.
Előre is köszönöm a segítséget.
U.i.: a boltot személyesen is meg tudom látogatni, ha aktuális lesz, nem lakom messze.
Az biztos,hogy mérlegelni kell,hogy mit éri meg megvenni mi az ami megtérül.És a kényszer nagyúr,ha muszály akkor persze lehet fújni szépet gagyibb pisztollyal is,de nyilván egy ilyen pisztolyt megvenni nagyobb lutri mint pl egy satat.
Én nem szoktam használni polír eltávolítót úgyhogy nem probléma.Kiváncsi leszek milyen lesz. Nekem a 3m annyira nem jött be legalábbis a zöld, lehet hogy én nem használom jól és igaz nem is a gyári szivacsával dolgoztam de nem kiadós szerintem a világoskék viszont bevált többet nem is használtam 3m-ből. A farécla total jöbb volt szerintem mint a zöld 3m csak kettőjük közül egyik sem vitte el a kézi 2500-as karcokat mindig kellett a mirka szivacs előtte. Ezért akarom most ezt hátha beválna és olcsóbb is mint a társai.
Ez is így igaz ahogy írtad. Természetesen mindig jobb ha jó szerszám van a kezedben mint rossz. Csak az elsődleges célpont,hogy a belefektetett tőkét miként fogja megtéríteni. Nekem nagyon sok pénz van beleölve szerszámokba, és még sincs úgy munkám ahogy kellene. A sok kocamesterek akiknek nincs megfelelő szerszám , se kompresszor, se fényezőpisztolyuk nincs, tele vannak munkával. Szem és fül tanúja voltam egy ilyen esetnek, amikor elvállalta a kocsi javítását ezek nélkül. Tehát sok mindent mérlegelni kell ezzel kapcsolatban.
viszont ha egy profi pilóta beül egy gyenge minőségű gépbe ,nem biztos ,hogy mindig úgy ér földet ahogy kell,még ha profi is..:-)Ok ha neked ez a véleményed tiszteletben tartom.Szerintem meg azért még ha profi is valaki nem árt egy jó pisztoly sem.....én meg ezt állítom.
Én azt írtam és tartom is magam hozzá, mindenki olyat vesz amilyet az esze, meg a pénztárcája diktálja. De, a profi attól profi,hogy nem csak 200000 ft-os pisztollyal tud fújni. Attól,hogy valaki a kezébe vesz egy márkás pisztolyt ,az még nem lesz profi. Én hiába fogok beülni egy repülőgépbe, még nem leszek pilóta.
ez nem a nyerésről szól,de amit leírtál egy fényezőnek sem kellene minőségi pisztolyt venni csak hatalmas szaktudást szerezni és Ez a dolog egy kicsit az írásod alapján fekete vagy fehér elméletnek tűnik.Lehet félreértettél,nem akartam piszkálódni és nem is azt állítottam,hogy gagyi pisztolyt veszel, hanem inkább azt ,hogy ha ez így lenne ahogy írtad,akkor a profiknak sem érné megvenni a 200e pisztolyt mert megfújja 10e pisztollyal is....
Ki mondta,hogy én veszek gagyi pisztolyt ? Én azt mondtam,hogy nem a drága pisztoly a titok kulcsa. Ott a példa vasascnc" kínai pisztollyal tükörfényt fúj. Nem láttad még ? Egy biztos nem akarlak megsérteni mert nem láttam még a munkádat,de a pecus fényező mellé oda állhatsz bármilyen márkás pisztollyal, nem fogsz ellene nyerni.
Ha jól emlékszek mindegyik korong 2500.A héten nem tudtak küldeni csak a polírt,de jövő hétre igértek p.korongot is.A minöség miatt szerintem nem kell aggödni,mert a héten nagy cég jött vissza,hogy dobozszám vigyen a pröbateszt után.Kb fél éve forgalmazzuk és nem gondoltam,hogy így lenyomja az általam is becsben tartott 3M-t.Mindegy kitől rendelsz,csak jól járhatsz vele.
Egy dolog viszont nála nem müködik a políreltávolító folyadék.Vagy rosszul használom,vagy nem jó.A sima üvegtisztítő jobban leszedi a polírt mint az,legalábbis nekem.
akkor ezek szerint veszel félévente egy 10 ezer forintos gagyi pisztolyt és azzal is megfújod a profi minőséget....akkor nem is kell a drága stukker.1 év alatt elköltesz 20 rongyott,ami azt jelenti,hogy 10 évig fedezve van a pisztoly álományod,ja és félévente az új pisztolynál van egy örömérzet,hogy újra van egy új pisztolyod :-)
Örülök,mert nekem is bejött.Télen is normál edzővel használom,bár van fűtés.Ha gyorsan kell valami, inkább száradásgyorsitót használok hozzá,és a fénye tökéletes marad.
Akik kételkednek arról amit a" pecus" fényezőről írtam én szívesen megadom a lakcímét és látni fogjátok amit én is láttam. Magam sem tudom,hogy tud olyan környezetben tükör fényt fújni egy( SATA ecoline ) pisztolya van. Nem a pisztoly itt a fő momentum hanem ahogy" forcer" is írta a gyakorlat,érzés,rátermettség, ezeket semmi nem pótolja lehet akármilyen pisztolyod. Amúgy egy fényező azt mondta,hogy a MP-500 LVLP a SATA minőséget produkálja és ezt garantálja.
Szerintem meg a 150 ezes pisztolyok (illetve márkák)között is van némi különbség.pl gyorsaság és talán még porlasztás szempontjából is.A gyakorlat persze az egyik legfontossab tényező.Bár még nem fújtam iwatával,de biztos vagyok benne,hogy egy kicsit másképp kell fújni vele mint pl a sataval a tökéletes végeredményért.
A hagyományos pisztolyokkal nagyjából egyforma tempóval lehet dolgozni, persze a beállítástól is függ. A HVLP-vel viszont lassabban lehet dolgozni és közelebbről kell vele fújni, ráadásul sok levegőt fogyaszt. A jó pisztolyok 150 körül indulnak és ott már mindegy melyiket választod. A gyakorlatot egyik sem pótolja.
Persze, gondolom ez olyan, hogy aki jól tud bmxezni, az egy csepel bmx-el is tud mindenféle trükköt, és egy többszázezressel is. ellenben a különbséget ő is érezni fogja.
Azért nem kérdeztem, mert most első körben inkább rááldozok kicsit több pénzt, de nem másolatot szeretnék venni, hanem valami igazán jót.
Üdv! Miért nem kérdezed meg pinyós fórumtársunkat a pisztollyal kapcsolatban ? Írtam,hogy ő vett egy MP-500 LVLP 1.4-es pisztolyt,biztos tud mondani róla véleményt. Amúgy meg mindenki más véleményt mond a pisztolyokról, kinek a HVLP, kinek az RP, és így tovább. Régebben írtam itt a fórumon mifelénk van egy srác a( pecus ), ha kivesz a kukából egy pisztolyt, ő azzal is tud fényezni.
Szerintem jó az 1.4 LVLP,kisseb köddel dolgozik mint a HVLP pisztolyok.Vannak gyártók akik lefelé,míg mások felfelé kerekítik a fuvóka méretét,ezért előfordul,hogy egy 1.3-s pisztoly anyi anyagot használ,mint egy 1.4-s, egyforma beállításnál,és forditva is igaz .Ha nem fülkében fényezel,lényeges a köd mennyisége is,ha van elszivás a helységben akkor is.
Köszönöm a pisztollyal kapcsolatos jótanácsokat. Egy dologban elég tanácstalan vagyok, metált még nem igazán fújtam, és mindenki azt írja, hogy ki kell tapasztalni, meg mindenki másképp szokta. Ha jól gondolom más beállítás kell a színhez és más a lakkhoz. Illetve a metált a végén mindenképpen polírozni kell nem? Nagy gond, ha mondjuk veszek egy 1,3-1,5 közötti fúvókás hplv pisztolyt és a színt meg a lakkot is azzal fújom? Nem igazán értem egyenlőre miért kell más pisztoly a kettőhöz :)
Üdv! Lenne pár kérdésem. Alufelni fényezésnél mire figyeljek? Csak sérülés javitás ami részben aluminiumig visszacsiszolva,és teljes fényezetlen alu esetén. Valamint ha csak lakkozott és szín megy rá akkor mehet a becsiszolt lakkra a festék? Pár technológia érdekellne ilyen téren. Valamint fémig csiszolt kasztni esetén RO-55-el lekent fémet elég zsírtalanitani és úgy alapozó stb? Köszönöm.
Az a baj a Spirohoz már kevés cuccot kapni, és sok embertől hallom, hogy a HPLV-vel nagyobb festékmegtakarítás érhető el. Az iwatákat is nézegetem, nem tudom mi lenne a jó. A spiroval metált sem nagyon mertem fújni mert kicsit már félre is hord szegény. Árban olyan 50-100 között gondolkozom.
Üdv! Kérdezd meg" pinyós" fórumtársunkat ő vett egy Auarita MP-500 LVLP pisztolyt az ( Iwata 400 másolata ), mi a véleménye róla. A Sprio-tól nem mindegyik jobb, és a HVLP sem olyan menő típus már.
Middegyikhez fehér kemény szivacs kell.Vizbe kézzel csiszoltam és egy karc maradt ben,az is allig látszott.Persze ezek csak tesztek ,hogy mit bír a lakk,meg a paszta
Sziasztok! Fényezéssel kapcsolatban lenne egy kérdésem, ti milyen pisztolyt ajánlotok kezdésnek? Eddig egy Spirot használtunk, sajnos már csak a kora miatt sem az igazi, szóval tudom, hogy annál kb. minden jobb :) Metált is szeretnék fújni, szóval muszáj váltani.
Én valami HPLV-re gondoltam, de nem tudom, hogy ebből melyik a jó és melyik a ""baumaxos"" kategória. Bármilyen tanács jól jönne :) Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönöm!
Legtöbbet én úgy használnám hogy át volna csiszolva 2500-assal nem csak szemetezni szoktam hanem az egész festett felületet átcsiszolom és felpolírozom. Erre jó lehet az 500-as és utána a 4000-es szerinted és ugyan ez a sima autópolírozáshoz?
Heló! Kellene majd a menzerna polír amit beszéltünk ha jól emlékszem azt mondtad hogy az 500-as és utána a 4000-es jól működik vagy legalábbis te így használod. Vagy másik kombinációt javasolsz?
Hát ez az...én sem,pedig egy órán keresztül youtube-oztam. Mondjuk a vizesbázísú falazúr is egy pillanat alatt hazavágta a jó öreg SPRIO-mat. Csak a levegőt fújta ki.
Nem ismerem csak videókat néztem róla de van spray kivitelben is, ki kellene próbálni hogy a festékszóróval mit művel de szerintem azzal is kéne működnie. Mondjuk nem láttam olyat ahol sima pisztollya fújták volna.
Van-e valakinek tapasztalata vele? Valóban csak a saját elektromos pisztolyával érdemes/lehetséges fújni? Vagy csupán egy eladói ránktukmálás?
Én arra gondoltam hogy sok a takarítás utána,habár lehet kapni pisztolylemosó folyadékot is.
Aztán a másik dolog...nagyjából 10 000 Ft/liter áron lehet megszerezni. Próbáltam külföldi oldalakról beszerezni de még ez tünik a legolcsóbbnak ha itthon venném meg. Az már egy másik kérdés hogy ez készrekevert vagy még kell hozzá speciális hígító is.
Dolgozott már vele valaki hagyományos pisztollyal?
Ha külső behatás következtében jelentkezik a repedés az teljesen normális,ugyanis bármilyen drága és jó minőségű a fényezés egy bizonyos határon túl mndenképpen látható lesz a sérülés. Ha nem megfelelő az előkészítés és hibás a bevonatrendszer felépítése abban az esetben is számolni kell ,hogy sérülékenyebb lesz a bevonat.A rugalmasító csak segíti elviselni ,és felvenni a külső behatások által fellépő alakváltozásokat, de egy bizonyos határon túl ugyanolyan sérülékeny mint bármely egyéb bevonat.
Értem,erről is megoszlanak akkor a vélemények rendesen,mint már írtam haverommak 1-2 évnél tovább nem birta még apró repedések nélkül a fényezés. Lehet más gond volt akkor ha nem igazán kell a rugalmasitó?
A lágyító,rugalmasító a használat következtében fellépő alakváltozásokat "lekövető" adalék. Üvegszálas műanyag esetében nincs sok jelentősége a használatának ,ugyanis ez kemény műgyanta ,és a bevonat is kemény ezért és mivel egyezőek a tulajdonságuk a rugalmasító adalék funkciója nem tud érvényesülni.
Szerintem meg biztos, hogy 2000-es, mert nekem is olyan volt és azt szaküzletben vettem újonnan, tehát az biztos az volt, csak az polírozott fényes volt. A másik Satám meg HVLP volt az meg zöld. Ezt nem tudom miért festették ilyenre. Bár az RP-hez adtak különböző színű műanyagokat a markolat aljába, az ami benne volt az pl. kék volt.
Nem igazán van közelben olyan bolt ahol elfogadható áron vannak,bár régen jártam már olyan boltban,rendelni szoktam ha kell valami mert bizonytalan,hogy mire beérek van-e vagy csak nem tudta miről beszélek,menjek vissza holnap stb,és csak tankolok-tankolok... De azért érdeklődök. Köszi.
Bocs,hogy nem válaszoltam,de most jött vissza a net. Az üvegsz. alkatrészek álltalában merevebbek a löksziktöl,nincs annyi gond velük.Használj mindent amit Forcer irt és nem lessz gond.
Igy már értem miért kell. Ismerősöm mondta,hogy 1-2 év és megrepedezik álltalában,de viszont soha nem tett bele rugalmasitót. Ezek szerint ez volt a gond.
Még soha nem használtam ilyen adalékot,ezért kérdeztem van-e szükség rá. Javitás után tapadás javitó-segitő nem tudom pontos nevét, filler-füller és a festék adalékkal. Kb ennyi?
Értem Szerinted érdemes rugalmasitó adalékot használni? Mert van aki szerint nem kell,de mások szerint igen. Mi lenne a minimum ami szükséges,nem anyag mennyiség terén hanem anyagok terén. Gélezett lökháritó,konkrétan ilyen,én csináltam.
A piros 80345 kimondottan a régi fény. matt autókhoz van.Állítólag kézzel is jó.Még nem próbáltam.Nepperek vittek sokat,most a Menzerna 3000-ret használják helyette.
Igen. Ez a hologrammentesító.A v.kék csak viasz és már nem gyártják.A lila a 3 lépcsös és ha jól tudom már ezt sem gyártják,de forgalmazzák amig van készlet.Készlet pedig van bőven.Az uj zöld is van már,de sokak szerint nem elég durva. Az 50383 s.kék kupakos.
Minden van kimérve,küldök is csak légyszi küldj egy mailt az rm66cs@gmail.com-ra.A másik mailen,amin egyszer beszéltünk valamiért nem talállak.Ezt a címet naponta töbször is megnézem a munkáim miatt is.Köszi.
Már nem lehet hozzá alkatrészt szerezni. Nekem volt ilyen pisztolyom és javítókészletem ,de az tűt nem tartalmazott eredetileg sem, csak apróbb tömítéseket. Esetleg ha a tű van elkopva akkor baj van.
Üdv! Mind a kettő Kínai gyártmány, a második a Fervi név alatt futót megveheted olcsóbban is 9000 ft-ért, és ugyanaz. A lengyel az Krisztus előtti korból való. Amikor még nem volt ilyen nagy választék akkor a "nagy" fényezők is Sprio pisztolyt használtak ,elég jó pisztoly NDK gyártmány. Kínaiban az Auarita a legjobb pisztolyokat koppintja, azok egy kicsit drágábbak. Attól függ meddig ér a takaró?
Fényre jó middegyik/3M z/ de a 400-zas mélyebb karcokat is kiszedett és gyorsabban müködik.Mindegyikhez fehér kemény korong és alacsony fordulatszám kell.Annyit még hozzátennék,hogy a karc eltávolítás nagyban függ a lakkoktol is .A 3M esetében is.
Tudna valaki egy SOS választ dobni a következő problémára?
Robogó fényezés volt tegnap, műanyag alapozó, festék, majd két komponensű lakk.
De!
Pont a legnagyobb első elem egyik részénél kimaradt egy 1cm széles és 8cm hosszú szakaszon a lakk.
Mit lehet tenni?
Fújhatunk rá csak arra a szakaszra lakkot?Össze lehet hozni?Teljesen össze lehet polírozni?Felcsiszolni nem kell ugye?
Csak azért SOS mert még ott lóg az elem.A teljes lakkozás lehetősége kizárt, mert nincs annyi anyag, meg egyedül nem tudom az egészet átfújni, csak ha segítő van hozzá.
Ives az egész, nem tudom töréspontig újra lakkozni sem.
azt hiszem én is kiprobálom,most már kiváncsi vagyok rá.Egyébként én a 3m fehérkupakost és a feketekupakost használom.Esetleg ha nagyon huha akkor a kék kupak jön még....
Mennyibe árúljátok a polírt ha kimérve van? Arra gondoltam hogy kipróbálom az 500-ast és utána a 3m világoskéket mert abból még van nekem valamennyi meg az jó kiadós szerintem de a zöld 3m az fogy mint az állat a farécla total-lal megcsináltam dupla ennyi munkát igaz az még 1.5 kilós volt mostmár az is csak 1 kilós ha jól tudom.
általában 1500 -2000 -ig pörgetem, de van hogy lassabban. Én szerintem érdemes kipróbálni,vegyél elősszőr keveset vagy ilyen próbacsomagot ha van még. Szerintem nem fogsz csalódni , én se bántam meg és úgy néz ki RM66 se :)
Ők azért nem foglalkoznak a lúgos fürdővel, mert nem ez a főprofiljuk - ahhoz nem szükséges utána kezelni. Az ilyen külső munka csak aprópénz lehet nekik :)..
Meg tudom érteni a helyzeted. Én főleg nagykereskedelmi szektorban tevékenykedem főállásban. Emiatt tudom megengedni magamnak azt, hogy teli garázs miatt munkát mondjak vissza, halasszak. Ha ebből élnék, akkor az ördögi kör lenne, mert ha túl sok lenne a meló, akkor mindig lenne más fontosabb, ha túl kevés, akkor pedig anyagilag nem állnék úgy, hogy veteránba öljem a pénzt.
Azt mondanám inkább,hogy van olyan.A 400-as ami szerintem jobb a zöld3M-töl. Az inportör nekem is azt mondta.hogy a kozmetikák a 2000-rest viszik legjobban,de nekem nem jött be.Szerintem a 400-as fényét nem emeli igazán.Csiszolás után viszont a karcokkal nem csinált semmit,csak fényesítet.Kicsit olyan mint a sárga3M.Bár a kozmetikána sima polírra jó lehet,könnyü vele fényesíteni.
Én is gondolkodom,hogy váltok ha jobb mint a 3m.Én 1500 aztán abralon 2000 amivel csiszolok.Ezek szerint ezt viszonylag gyorsan kiszedi ez a polír?Milyen fordulaton használod?Köszi
Néztem a weboldalukon hogy az 500-as nak is akkora a fénye mint a 2000-es nek mármint értékelés szerint 1től 10 ig osztályozzák és ott van hogy fényesség:5 és mind kettőnek ugyanannyi egyedül a 4000-esnek van 10 úgyhogy akkor RM66 jól mondta hogy ők a 400-ast használják és a 4000-est (ha jól emlékszem). Ezek szerint elég lenne nekem az 500-as és a 4000-es szerintem a 2000-es így felesleges bár ezt így nem lehet megmondani.
2000-es csiszolópapírra gondoltam. 1500-as karcokat visz el,ez van ráírva is,de hogy szép tükör legyen én 2000-essel előcsiszolom.
Egyébként az 500-as paszta is elég fényesre polírozza, szerintem 2 lépcsőben is simán használható. Azért kérdeztem hogy Pesti vagy-e mert megmutattatam volna.
Igen ez is lényeges lenne hogy a karcolásokat is jól kiszedje. "Nekem beváltak, az 500as elviszi az 1500-as karcokat de a 2000es után tükör" A 2 000-est a csiszolópapírra értetted vagy a 2000-es pasztára? És a két lépcső az az 500-as és a 4000-es? Ez is lényeges lenne hogy maximum 2 lépcsőben lehessen használni.
Én 500/2000/4000 típusokat vettem. Kérdeztem melyiket ajánla és mit visznek sokan és ezt. Nekem beváltak, az 500as elviszi az 1500-as karcokat de a 2000es után tükör. Aztán ha hologrammos meg plusz fényt akarsz jöhet a 4000-es. Akrilnál 2000-es plusz közepes szívacs és szép fényesen ragyog, aztán erre is jöhet a 4000-es. Nekem azt mondta a forgalmazó, hogy 3 lépcsős, de tökéletesen megy 2-ben is. Sőt nagyapám SX4 oldalai televoltak ágak karcolásaival /(amit szűk erdei úton szerzet)képzelheted.../ 500-as mindent kihozott és ragyogó fényes lett. Többek közt akkor időhiány miatt nem csináltam végig a lépcsőket, azóta gyárinak néz ki az autó 2 oldala. Szóval érted :)
Talán az lenne az igazi,ha a lugos fürdőt a cég mindjárt megoldaná és utánna kapna egy védőréteget szintén mártásos tech.Bár az már nem lenne filléres játék gondolom.Viszont nyugottan lehetne lakatolni munka mellet is. Remélem egyszer lessz anny helyem,hogy magamnak is restauráljak egy autót,néhányszor belekezdtem,de jöttek a munkák és nem tudtam hová tegyem a műtárgyat.Néhány hónapig nézegettem az udvaron aztán inkább eladtam.Talán egyszer...
Az a baj hogy szivacsot mindenféleképpen kell hozzá vennem azért kérdezem hogy szerinted milyen mert nem akarok 2 szer postázgatni ha beválna a polír ,nekem mindeféleképp kell vennem valamit mert nem lesz elég már a mostni munkámra sem addig még a polírozásáig jutok az kb 2-3 hét addigra kéne valami.
Igen, én is ezt hallom vissza sok helyről, hogy nem megfelelő elővigyázatossággal és szakértelemmel csinálva könnyen szétverhet egy autót a homok.
Mondjuk hozzáteszem, hogy szélsőséges esetben a korong is tud vetemíteni. Egyszer még régen vettem 230mm-es műanyagszálas korongot és azzal szedtem le festéket épp egy autó tetőlemezéről. Kifejezetten gyorsan lehetett vele haladni, de vigyázni kellett az éleknél, mert könnyen tépte a műanyag szálakat. Aztán egyszer csaka behorpadt a tető :).. Olyan meleget csináltam a surlódás által, hogy nem igazán tetszett neki. Végülis visszanyomtam és kihűlve már úgy maradt, de hiába lehetett vele gyorsan dolgozni, ha állandóan pihenni kellett nagy felületnél.
Olasz és német veterános uságokat szoktam olvasgatni rendszeresen és egyszer egy olasz újságban láttam 1-2 éve egy céget - akik UHP vízzel szednek le veteránokról festéket. Már nem emlékszem az oldalukra, de volt is fent videó és nagyon komolynak tűnt. Ezt ugye az az extra magas nyomású szivattyú táplálja, ami a vízvágó gépeket is.
Illetve a nádcukor melasszal (angolul molasses) én is kísérleteztem egyszer. Az is hatásos, de nálunk sajnos jóval drágább a melasz, mint ott - nem túl rentábilis dolog szerintem..
Sokkal jobb megoldás,mit a homokszórás.Volt,hogy utánna 1-2 elemet sokáig egyengettünk,mert nem figyelték mijen szögböl szorják,csak tolták neki,hogy minnél elöbb készlegyen.Ha tehetném inkább a savasfürdőt választanám,de nincs a közelben. Na és a homok teljes eltávolítása sem egyszerü .
Én copfos drótkoronggal szedem le a festéket, mert a környéken nem találtam normális árban és minőségben dolgozó homokszóróst.
Mondjuk közben kaptam egy motor restaurálgatással foglalkozó ismerőstől egy tippet, hogy a szomszéd városban van egy német cég, aki vegyi marással dolgozik - főleg a hazai autógyárak fényezőüzemeinek szerszám-tisztításával. Állítólag elvállalnak mást is és kilós áron szinte fillérekért. Ő utólag otthon lugos fürdőt szokott adni még a kezelt dolgoknak és szépen lehet utána fényezni és nem rohad. erősen gondolkodom, hogy a mozdítható elemeket beadom hozzájuk inkább.
Igazándiból a legnagyobb hiba bennem van, nem a budaprimerben: túl lassan haladok a kasznival időhiány miatt. Nyár eleje óta pont emiatt sorra mondom vissza a más melókat - illetve tolom el őket, hogy gyorsan befelyezzem a kasznit - aztán a fényezés után már lehet vele legózgatni akár évekig is..
Egy Lancia Beta Coupé-t csinálgatok magamnak - amikor épp van rá egy kis szabadidőm ( https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/LanciaBetaCoupe1300RestorationPhotos# ) Én futottam már pár kört hegeszthető wash-primer kérdésében, de sajnos nem találtam idáig jobb alkternatívát. Sima 1K korrózióvédő apalozókkal is nagyon rossz a tapasztalatom. Egyedül a 2k epoxy tűnik nálam is tartósnak.
Ha nagyon őszinte lennék,azt mondanám nem is hiszek benne.Emberek vagyunk és valahol BIZTOS hibázunk.Ha serencsénk van ez sokára derül ki,de 20 évig a mai vasak se fogják birni szerintem,nem hogy a felujított paripák.Tudom ez szentségtörés volt,de én így látom.
Ha jól tudom az ipari festékek lényege a nagy igénybevétel jó türése.Hidak,tartályok,szerszámok..stb,illetve mez.gaz.gépek festése.Nem cél a sima,magasfnyü felület kialakitása,ezért csisz.polir után sem kapunk tul szép felületet.Töbségét nitró/pur kötanyagba keverik és nincs benne terülés segitő adalék sem.Általában gyors/ex.gyors edzőt adnak hozzá,ami nem segiti az amugy is gyenge terülést.Szerintem ezért narancsos.
És az már kiderült melyik tartósabb? pl. 20 évvel a felújítás után a wash primerrel vagy az epoxyval kezelt autón fog púposodni a festék vagy mindkettőn :)
Homok szorás után nekem csak a 2k epoxik birták évekig és csak akkor ha füllerként 4:1:1-ben használtam.Szigetelőként csak annyit birt mint a budaprymér.
Ha gondolod küldök mintákat probára.400/500 és 1000/4000.Mi csak a 400/4000-ret használjuk,de a másik kettő is jól fogy.A többi annyira nem népszerü.Illetve a Liqvid mattot viszik alupolirhoz.A mélyebb karcokhoz is jó,de a 2000-hez felesleges.
Anno beszéltük már itt,hogy én is ipari festékkel fújtam,de nem saját higitóval hanem nitróval. Autófestékhez képest extrán kell túlhígitani. Nekem 120% ami jó volt,így csap picit narancsos,viszont a nitró miatt selyemfényű ami nekem pl tetszik. Na meg 30fok árnyékban.
Hát látod ez jó kérdés, megpróbálok majd szerezni egy mérőt, hogy meg tudjam mondani pontosan, szerintem a gyári fúvóka van benne. Köszi az értékeket, hát ennél jóval hígabbra kell kevernem, ha nem akarom, hogy narancsbőrös legyen :S Én 3 rétegben hordtam fel eddig, hogy biztosan takarjon (első csak éppen ködölve, egy rendes réteg, és egy higítottabb, hogy szép fényes legyen, így terveztem eredetileg)
Köszi! Sima Sprio festékszóróm van, szép állapotban, nincs agyonkopva. Ezt a festéket mihez találták ki akkor? Én autófényezős boltban vettem, elmondtam, hogy ehhez kell és ilyen, ezt adták, de úgy érzem ezek szerint nem a legjobb választás volt :)
Igen, elvileg ipari kevert festék. Polírozásben nem igazán vagyok otthon, nem is tudom, hogy lehet-e ezeket polírozni és ha igen hogyan/mivel érdemes nekiállni/lesz-e eredménye.
Nem ismerem ezt a festéket, de utánna olvastam, hogy ipari. Az ilyen ipari festékek nem az autófestékekhez használt 1.2-1.3-1.4 fúvókájú pisztolyokhoz vannak kitalálva, nem tudom neked milyen a pisztolyod. Akkor tudod szépen kifújni, ha többszörösen túlhigitód mint az előírt. Kérdés, hogy mennyire bírja a higítást a festék. Talán nem lesz gond vele. Az jó ha 600asal vagy 800asal vizesen visszacsiszolod amig teljesen sima nem lesz. Lehetőség szerint korán reggel fújd, mert akkor még enyhébb az idő. A délutáni nagy melegben még nehezebben fog kiterülni.
Célszerű lenne próbafújást is csinálni. Kitapsztalod meddig higíthatod a festéket, ne legyen narancsos de ne is folyjon, a pisztoly beállítást stb.
"a filler (más nyelvjárásban füller, helytelenül szórókitt, hivatalosan töltőalapozó)" - akkor nem csak én vagyok "filleres"..
Egyébként az elején számomra érdekes témát feszeget. Amit restaurálok magamnak veterán korú autót, az gyárilag 1 rétegű "rosso corsa"= szinkártya alapján Ferrari piros fényezésű.
A kasznizás végeztével telifényt fog kapni - fémig van/lesz csiszolva. Elindultam abba az irányba, hogy gyári jellegű festéket kapjon az eredetiség jelszavával. Egy fényezős boltban ipari rendszerből ajánlott színt az ismerős eladó. Viszont én inkább a kasznizás terén mozgok otthonosabban, az autóm külsejét inkább gyakorlott mesterrel kamrában szeretném fújatni - hiszen az elkészült autó összhatásából oroszlánrésze van a szép fényezésnek. Nem bíznám a véletlenre.
Beszéltem profi restaurátorral - bázis+lakk-ot javasolt. Beszéltem tapasztalt idősebb fényezővel - bázis+lakk-ot javasolt. Beszéltem OT minősítő ismerőssel: Nem különösebben nézik veterán minősítésnél a technológiát - inkább a színhűség fontos számukra (azt ugyan nem tudom, hogy hogyan ellenőznik árnyalatra pontosan). Úgyhogy jelenleg még kétségek között vagyok...
A másik dolog ez a Wash-primer alkalmazás kérdése. Régebben végigolvastam egy csomó cikket és olvastam, hogy a festék leszedése után a lehető leghamarabb védeki kell a felületet, mert a légnedvességtől azonnal rozsdásodni kezd. Erre a porfibb veterán kasznisok megjegyezték nekem később, hogy azért ennyire nem kell szó szerint venni ezt a dolgot. Budaprimert szoktam használni, mert a festékleszedés után jön még ugye a kasznizás és nincs igazán túl sok alternativa a hegeszthető washprimerre. Közel egy éve a jelenlegi projektautón leszórtam budaprimerrel az elejét - miután kész lett A oszlopig nagyjából a kasznis munka. Előtte Fertannal kezeltem a fémfelületet. Úgy voltam vele, hogy 2k epoxy primert csak akkor kap majd, ha már abszolut nem kap hőterhelést a hegesztéstől. Aztán ki kellet hagynom rajta 6-8 hónapot - de utána megint sorra került. Végre végeztem vele és csiszolás közben feltűnt, hogy több helyen tiszta rozsda az egész autó a budaprimer alatt - pedig vizet sosem kapott és szabadtérben sem állt. Tudom, hogy a budaprimerre rá van írva, hogy ideiglenes védelem önmagában max fél évig, de nem gondoltam, hogy így megjárom vele. Csiszolhattam fémig egy csomó helyen a kasznit napokon át. Azóta kapott inkább 2k korróziógátló primert.
Aztán eszembe jutott egy veteránokkal sokat foglalkozó felkapott fényező esete is. Mesélte, hogy egyszer vittek hozzá egy veterán jaguar kasznit telifényre. Washprimeres volt, de sokat állt - mire hozzá került. Elkezdték csiszolni, aztán kiderült, hogy tiszta rozsda alatta az egész autó és hívhatták a megbízót, hogy akkor most lehet visszaküldeni az autót a feladónak, mert ebből ugyan nem lesz fényezés így. Elkezdtem átállni washprimerről hegeszthető nagy cink tartalmú spray-re - de ott meg összeférhetetlenség van sokszor a kittelésnél - csak átlapolások között vagy nem fényezett helyeken működik..
A menzerna polír milyen minőség van olyan mint a 3m? Most ezen variálok hogy fehér 3m vagy a menzerna. Menzernából melyiket ajánlanád? Nekem az volna a legjobb ha lenne egy olyan ami elviszi a kézi 2000-es karcokat és egy olyan ami a hologrammot. Azért érdekel ennyire mert feleslegesen nem akarok bevásárolni ha véletlen nem válik be. Lassan kifogy a zöld 3m és a kék 3m is úgyhogy be kell újítani valami helyettük.
A higító elvileg hozzá való, többiről nem igazán tudok nyilatkozni. Sima festék, VIM Valspar, ha jól gondolom egy komponensű. Az edzőt is az előírtak szerint kevertem hozzá, száradással nem volt gond, csak a narancsbőr, a szerintem túl sűrű festék miatt. Ha lecsiszolom vizesen és úgy ráfújok akkor elvileg csak eltűnik nem?
Ami már narancsos azt nem igazán tudod mégegy fujással eltüntetni. Nekem még nem sikerült,bár amatör kezdő vagyok :) Mi okozhatja még?: hőmérséklet,milyen festék 1K-2K, higitó, pisztoly beállitás stb-stb
Ismét lenne egy kis kérdésem, mostmár az anyagok terén ha egy picit is de elért a megvilágosodás (köszönöm) viszont azt nem tudom, hogy bár minden utasítást betartottam, szemre sűrű lett a festék, ezt felfújtam a sprio pisztollyal, de sajnos az eredmény sokkal narancsbőrösebb mint vártam. Utána higítottam még a következő réteget, de nem tűntette el a narancsbőrt, szóval szerintem vizes 600-al visszacsiszolom, majd megint nyomok rá egy szemre is jó híg festéket. Van még valami ami okozhatja a narancsbőrösödést?? Válaszotokat ismét előre is köszönöm!
Igen tudom és nyilván már az én nyelvemre is a kitt szó jön megszokásból egy ideje - csak irónikusan jegyeztem meg :).. Volt már olyanban részem még régebben, hogy fényezében nem jártas ismerőssel fényezőnél voltam és egy mondatában kiejtette a gitt szót a száján - mire a fényező öntelten beleszőtte a válaszába, hogy ja és mellesleg az autókat kittelni szokták nem gittelni.
Na akkor aztán fogtam a fejem és gondoltam magamban: "Húú Mester , meghajolok tudásod előtt, ha te ilyen profi fényező vagy, hogy még ilyenekkel is tudsz villogni a laikus előtt" :))..
De most komolyan - nem mindegy neki, hogy kitt vagy gitt? Az utca emberét marhára nem érdekli, ő meg úgy is tudja, hogy miről beszélnek neki. A laikus megrendelő csak azt akarja, hogy csinálják meg az autóját és kész..
Gittelni az ablakokat szokták. Egyébként teljesen mindegy minek mondják, ha autóról van szó akkor mindenki tudja mi az. Lehetne angolul is mondani putty-nak az is azt jelenti. A dobozokra kittet írnak. De valóban a német szavak elterjettebbek, akár a gitt akár a füller. A gitt egyszerűbb mint a mélyedéstapasz.
Szerintem az a legbiztosabb, ha a kinézett anyag gyártójának honlapján elolvasod a műszaki leírást, használati útmutatást. Oda szokták írni, hogy milyen szemcsemérettel javasolják a csiszolást, vizesen vagy szárazon, milyen dűzniméret stb..
Vannak hozzáértő boltosok, de legalább annyi nem hozzáértővel is találkoztam. Mondtak már nekem rengeteg hülyeséget is az elmúlt évek alatt. Aztán amikor elolvastam a gyártó honlapján a leírást, akkor derült ki, hogy egészen másra való stb.. Az eladó persze sokszor nem tud angolul, németül ,azt mondja, amit neki mondtak a termékről és megjegyzett.
Én ezen a név-paródián meg csak mosolyogni szoktam. Jól beszélek angolul, németül, így először nem értettem, hogy miért mondja a "magyar májsztró", hogy az autót nem gittelni, hanem kittelni szokták. Persze - a Kitt németül gitt - milyen érdekes, hogy ott ugyanúgy nevezik a klasszikus gittet, mint az autóra valót - csak nálunk képet ilyen "elit kategóriát". Meg ugye a füller is német - azaz magyarul töltő(alapozó) - bár bennem jobban rögzült az angol filler megnevezés, mert inkább angol nyelvterületen mozgok és sokszor véletlenül fillernek mondom mások előtt is a füllert.
Szerintem ez úgy alakulhatott ki a köztudatban, hogy valamikor még a szocializmus vége felé elkezdett felvágni a pár szavas német tudásával néhány akkori májsztró és kialakult több évtized alatt egy "autófényező-szleng" - amiben a szavak jelentésével még a szakmabeliek közül sincs mindenki mindig tisztában.
Bár nekem úgy rémlik, hogy tankönyvekben amolyan tudományos szinten megvan mindegyik szernek a magyar neve - csak épp ritkán nevezik úgy a hétköznapokon.
A szórókitt az felületalakító anyag a füller pedig felületzáró anyag. Szórókittet repedések, kittelések széleit lehet eltüntetni ill. olyan helyekre fújják ahova nem lehet eljutni kenőlapokkal, ill a csiszolás nehezen oldható meg. A füller pedig lezárja a felületen a pórusokat, ezt már ezután lehet vizesen csiszolni. A füllernek egyébként van még tapadásfokozó hatása is ezért a festék alá érdemes fújni, lehet szinezni is így kisebb az eltérés az alapon.
Üdv! Olvasgatom a szórógitt,és füller anyagokat. A festékboltban megkérdeztem mi a különbség a két anyag között, azt mondták semmi,nem kell túlbonyolítani. Valaki így nevezi, van aki úgy. Ahogy én láttam a szórógittet vizesen csiszolták 800-as papírral, mert kifújva érdes felületet hagy. Itt meg azt olvasom,hogy nem szabad vizesen csiszolni. De régebben is volt már "vita"( visszaolvasva ),hogy akkor most melyik mi ,és mire jó,és mit hogyan kell vele csinálni? Az igazság az,hogy én is belekavarodtam!
Értem,én is csak a karcok miatt szoktam szórót használni meg a kitt festék találkozásnál,néha már nincs türelem csiszolni az átmenetet így könnyebb kicsit. Vastag füllert még nem használtam,azért érdeklődtem. Köszi a segítséget. Jobb így megtudni mert az eladók min 90%-a képzavarban van és fogalma nincs arról amit elad.
A gittet, sz.gittet NEM szabad vizesen csiszolni,csak a füllert.A füller egyfajta alapozó amivel lezárod a gittet/sz.gittet. Én a 2k-st javaslom.Van olyan is amit közvetle a fényezés elött fujják a felületre,majd rá a fényezőanyagot.Ezt a tec. nem javaslom/kivéve 1k vizest/de ilyen is van.
Szerintem az a legjobb ,ha a gittelések között is kigépeled a karcokat,mert az késöbb sem apad be.Vannak sürübb és higabb füllerek.A vastag füllert teli alapozásra szoktam javasolni,kissebb gittelésre inkább a vékonyabat,mert az kevesebet esik össze száradáskor.A rétegek között a vastagnál több szellőzési idöt várok.Egyedül a vibázisu füllert nem lehet vastagon fujni,mert pár perc alatt szétrepedezik.Csak szigetelésre jó.
Azt nem nekem válaszolta hanem pinyós fórumtársunknak,de pontosan én nem tudtam,hogy a 18000 ft arra a típusra vonatkozik,beleszólni nem akartam, ezért inkább kérdeztem. Az a másik baj,hogy a szemem sem olyan mint régen ,amikor festek akkor a szag után megyek, ahol nem olyan tömény oda még fújok egy kicsit.
Melyik a jobb választás a karcok eltüntetésére,vastag füller vagy több rétegben a füller? A vastag alatt mit lehet érteni,nem repedezik össze esetleg? Nem használtam még. Köszi az infót.
És te mit javasolsz a szórógitt fölé? Nagy képzavarba vagyok ezzel a füllerrel, ez tulajdonképpen micsoda? :) A szórógitt kicsit csak más mint a gitt, hiszen vizesen is lehet csiszolni (csak előbb a tulajdonságait mikor írtad, arról jutott eszembe.)
Én allig használok.Ha jól gittelsz akkor könnyen tudtsz pontosan és gyorsan csiszolni.Felesleges a sz.g. Fontos,hogy fémre alapozás nélkül ne használjátok,mert felválik róla.Sokan csak a karcok miatt használják,pedig azok késöbb beapadnak,ha nincs kicsiszolva.Gitt után inkább használjatok vastagabb füllert,vagy több rétegben alkalmazzátok.
Tyűha, akkor én nagy képzavarban vagyok. Nekem a boltban azt mondták ez a szórógitt már majdnem füller, és ha legitteltem amit akartam, utána ráfújom a szórógittet, és már jöhet is rá egyből a festék amit szeretnék.
Röviden,a szorógitt olyan mint a gitt,rostos,lukacsos nem szigetel.A füller az ellenkezője.A festéket az előző elszivja az utobbi nem.Bázisnál különössen csunya tud lenni.
Az apródon úgy hirdeti az eledó ezt az Auarita MP-500 LVLP pisztolyt,hogy a SATA minőséget produkálja, és ő ezt garantálja mert szakmabeli,Ő is ilyennel dolgozik.
Sziasztok! Köszönöm a múltkori sprio pisztolyos segítséget! Az a kérdésem, hogy lehet-e szórógittre egyből festéket fújni, vagy le kell zárni valamivel, még mindig talány, ha valaki elárulja azt megköszönöm!
Ez a pisztoly erre van kitalálva.Nagyon jöl sikerült másolat.Egy vásárlönknak Iwata 400 van,ö is kipróbálta,majd vett egyet. Ha jöl tudom 1.3-1.4 -es van belóle.
Én azért döntöttem LVLP mellett mert nincs nagy kompresszorom és nem kamrában fújok. Igy folyamatosan tudok dolgozni, kevesebb köddel(ami nem árt ha zárt térben vagy) és anyagtakarékosan.
Nekem LVLP Devilbiss-em van. Hvlp tulajdonságaival rendelkezik, csak kisebb a levegő igénye, de állítólag 5-10% jobb a hatásfoka, viszont lassabban kisebb szórásképpel lehet dolgozni vele. Egy RP pisztolynak is kisebb levegő szükségelte,de annak meg nincsenek meg a HVLP/ LVLP előnyei .
Nem szolnék bele,hogy mit veszel,de a képen látható pisztolybol havonta 2-3db-ot adunk el .Eddig jók a visszajelzések olyanoktol is akikknek komoly piszt. is van.Kinaibol csak Auarita gyártmányt vennék,mert egyet se hoztak vissza,míg a többiböl elég sokat. A felujítö szettek pedig pontosn passzolnak,nem csöpög...stb.
Fémre végülis nem fújnám mert alá úgyis megy a gitt.
Szóval akkor nem géppel kell nekiesni az autót lecsiszolni :)?
A problémás helyre ahol levált a gitt milyen anyagot és milyen sorrendben, csináljam? Azt már tudom, hogy víz nem érheti amíg az alapozót rá nem fújtam!!
átcsiszolod 800 as vizesen ahol horpadás van ott elég alácsiszolni a gittnek nem muszály fémig visszacsiszolni elvileg ugy lenne szakszerü de megáll így is rajta a gitt. Azt az alapozót fújhatod gittre azt hogy fém tiszta részre is azt nem tudom nem haszáltam még ezt a fajtát ja és lehet vizesen csiszolni.