Melyik 505.01 olaj 0W-s, tudnál példát mutatni? Én 0W olajat szerettem volna (2.0 BKD motorba), de nem találtam. Más speckó (506.00, 506.01) nem jó bele...
Hülye kérdés, de mindhármat kell tudnia vagy elég az egyiket?
Tízezrenként cserélném
Elég az egyiket :-)
A csereperiódus 15e km - az sem nevezhető extrém hosszúnak.
Akkor érdemes sűrűbben cserélni az olajat, ha nagy terhelést kap a motor. Van, ami egyértelmű (két tonnás motorcsónakot keresztülvontatni a Grossglockner-hágón teljes gázzal), de van, amire nem mindenki gondol: a sok hidegüzem, azaz rövid városi szakaszok, amikor a motor nem melegszik fel az üzemi hőmérsékletre.
Mondjuk ebben az esetben érdemesebb az 505.01 olajok között keresni, azok között van 0W-s is.
Látom továbbra is részgondolatokat keresel a guglin. Lecsapató dobozokba a trutyi más ilyen megoldásoknál is okoz gondot, mint már írtam is, de valami konkrétumot ha lehet: kartergázcső fűtés ...
Ezt mellőzd, mert ha visszakérdeznek egy általad felvetett témára, illik válaszolni. Nem linkek bekopizásával.
Ezekre virtuálisan csak elmondás alapján érdemi választ tudnának adni? ... ha akarnának? Khmm!
" ... szeretném kérdezni hogy van egy öreg ivecóm amit augusztusba vettem nem volt jó vétel at basztak a cigányok !és el kezdte enni az olajat alul csöpög ma elég sokat kellet utána tölteni mi lehet a baj ?Tömítés esetleg? vagy amit nem szeretnék motor hiba ? megkell állni utánna tölteni mert nyomja a fülkébe a kartertgázt! Köszi ha valaki válaszol! ... "
Ha valahol csöpög az olaj, akkor a motor nem eszi - ami szerintem nem kizárt -, hanem tömítetlenség hiánya miatt elcsöpög/folyik. Ez lehet tömítés, szimering, egyéb tömítetlenség. Számtalan helyen fellelhetők, tehát a folyadékvesztés helye így nehezen behatárolható. Egy kartertömítés csere még csak so-so, de egy főtengely szimering csere ugye más! Akár a vezérlésnél, akár a lendkeréknél. Nem félórás kézgyakorlat!
Ha kartergáz is van és ezt írja, akkor a motor belső kopottsága erősen feltételezhető, másképp miért is lenne. Gyűrűk, esetleg erős hengerkopás borítékolható. Lehet végnyomást mérni, az maximum elkeserítő eredményt mutatna, de nem elvetendő. Kell ennél több?
A kérdező kommentjére sokkal behatárolhatóbb választ nem hinném, hogy bárki, bárhol virtuálisan kinyilatkozna.
Talán szerelőnek is meg kéne mutatni!!
... és azért utaltam a topik címére, mert ott nem az szerepel, hogy miért és hol csöpög, veszik a motorból az olaj és miért van kartergáz.
szeretném kérdezni hogy van egy öreg ivecóm amit augusztusba vettem nem volt jó vétel at basztak a cigányok !és el kezdte enni az olajat alul csöpög ma elég sokat kellet utána tölteni mi lehet a baj ?Tömítés esetleg? vagy amit nem szeretnék motor hiba ? megkell állni utánna tölteni mert nyomja a fülkébe a kartertgázt! Köszi ha valaki válaszol!
Milyen megfontolás vezetett az 5w-30 helyett 0w-40 használatára?
Ezek az 5w-30-ak melyik teljesítménykategóriába tartozók (A3/B3? A3/B4? A1/B1? A5/B5? vagy valamelyik C#?) (melyik az ajánlott az autódhoz?)
És a 0w-40 ugyanaz, vagy a viszkozitáson túl ez a kategória is változott?
Nagyon komoly eltérések vannak, és nagyon nem javasolják szakértők ezt a - főleg A/B-ről C-re - kategória-váltást (tök más az adalékolás, egészen máshogy működnek a motorban), és azt mondják, a viszkozitás - egy szűk határon belül - ehhez képest kisebb súlyú kérdés. (állítólag 5w helyett 0w minden szempontból és helyzetben rendben lehet, 30 helyett 40 erősen helyzet-függű).
Ez akkor is igaz, ha a C-s olajok a legjobbak, legújabbak, meg teljesen szintetikusak, meg .... .