annak nincs,csak a szervó helyett van az orbitos ami egy két ujjal is lehet kormányozni és nem fáj a karod ha 20-30hektár kiszántas a orbittal,mint a sima szeróval!
Akárhova mehetsz ha a homok olyan és nincs alatta föld amin kapaszkodjon a nyolcvankettes akkor csak egyhelybe pörög a gép és áll,és ha mélyre nyomod a tárcsát,egy kicsit megemeled az elejét és megyen is a gép! Ez a baj,hogy a nyolcvankettesnek nem jó a sulyelosztása kg/le arány mint a nyugati gépeknél vagy az ujjabb gépeknél ahol orbit kormány,450kg nagy suly és széles kerék elöl hátul
Pláne ha 25cm szántásba kell felfele menni egy dombos sivó homokos mtz 82 vagy 820.4 és 3,2m tárcsa igen csak kaparászik ha az ember bele engedik az elejét mélyre a tárcsának,még a gépet is megfogja legyen az bármilyen 80-vagy 95lovas turbós gép,tapasztaltam,nem bir felmenni ha nagyon mélyre engedi! Ja és szir a 82 nem kell azzal 6ikba menni mehet az 4be is ha nincs alatta ami tudjom kapaszkodni a négy kerék!
Szia!Szerintem nállunk divat az hogy az Mtz után aggatják a nagy koloncokat! Mtz 82-320-as vontatott tárcsa+beton súly 6.-ban első hajtással Löki a feketét,bírja a ruszki teknika!Sorolhatnám még! :-))))
Hali mindenki. Ki tud valamit a tiszta növény olajat teszünk a traktorba? Állj. Először a németekek már müködik, de először sima diezellel indit üzemi hőmérsékletig utána vált automatikusan tiszta hidegen sajtolt (pl. napraforgó,repce) olajra. két tankos rendszernek nevezik. Milyen hatása lehet a motorra?? Bármerre keresgélek minden felé csak biodiezelröl vannak tanulmányok , cikkek vagy bármi. Hallot már valaki ill. látott ilyet? Merre keresgéljek? köszi.
bérelsz egy 2 tengelyes autómentő futót. 2500ért béreltem egy napra, nagy lajta vetőgépet vittem vele. :D
Sérült csővel ne vegyél dobot, mert egész télen jó, ha locsolni kellene akkor meg majd ott szépen eltörik. Ha meg van ragasztva, vagy toldóval összerakva, vagy gázosok által összesütve, pár kihúzás után megadja magát, mert nem fogja bírni a hajlítgatást.
Én 80.000ért vettem ilyen dobot, cső nélkül mert annak is toldva volt a csöve, a tulaj szerint "bírni fogja, nem lesz vele gond" de én nem egyeztem bele, amikor húztuk le nála a csövet, akkor mind a három toldásból 2nél el is szakadt...
Vettem rá új csövet, 10bar-ost kell venni mert a 6barosnak vékony a fala és pár év után kirepedezik és lehet cserélni.
650ft/m körül lehet hozzájutni a csőhöz, felrakod, és akkor tizen évekig nem lesz gond vele.
Én matkópusztai csövet raktam rá, 4 éves intenzív használat után még látszanak a feliratok rajta, bírja a strapát.
Ott nem tudok..de ezek szerint ha az autódat szerelőhöz viszed, és mondjuk kettétöri a hengerfejet mert leejti, akkor veszel rá újat? Én kifizettetném vele...mert akkor minden szerelő dobálná a hengerfejet :-D
El kéne mennem egy Sigma 63-as öntöződobért jó messzire. Viszont nem tudjuk, hogy mennyi a súlya, ami az autóbérlés miatt lenne fontos. Valaki tudna egy ilyennek az adattábláját prezentálni, vagy valami műszaki leírást erről? Nem ez, de ugyanilyen.
Hát ő megoldaná,úgy hogy egy kombájn öntvény ékszíjtárcsájáról van szó,az orros ék pályáján megrepedt miközben az új éket ütötte bele,mint kiderült az új ék 2 mm-el vastagabb volt de nem mérte hanem kétkilóssal adott neki!Úgy oldaná meg hogy zsugorkötéssel megszorítaná az ékszíjtárcsát,de én már láttam öntvényt szétrobbani ami meg volt sérülve itt is 2000 körüli fordulat van,meg a robikapám kuplungházánál is kb annyi volt mikor kb. 20 felé robbant szét,de én ebbe nem akarok belemenni,végül is elfeleztük a költséget,de sokan azt mondták amúgy meglepetésemre,hogy a gazdának kell lenyelnie!Befejezni a kombájnt már nem ő fogja.........
Amúgy én is voltam bérbe kaszálni szétment a kaszám mert elkaptam egy vascsövet amit elfelejtett mondani az öreg,eszembe nem jutott,hogy az öreggel fizetessem ki a károm nekem ez alapvető volt eddig.A szerelő meg elszámolásnál nem vonta le az ékszíjtárcsa árát,másnap azért csak nem nyugodtam bele felhívtam ,hogy gondolja ő,így azt mondta felezzük el,de ő esztergált is nekem,és az esztergálásra meg egyből többet mondott egy tizessel így kb ugyanott vagyok ............Amúgy kombájn szerelőt már találtam,de mtz-met is ő szerelte azzal nem volt gond eddig,tudtok borsodban vmi jó mtz szerelőt?
Szerintetek ha, egy szerelő eltör egy alkatrészt amely mellesleg 15-20 ezret kóstál még bontottan is,az ki költsége? Gazda?-szerelő?,illetve fifti - fifti?
Akinek van JD itt, meg MTZ, a JD után akkora tárcsát szoktak rakni, mint az állat. Az MTZ egy helyben maradna tőle az tuti, mert még azt a 180 lovas JD-t is megfogta kicsit. De én is elgondolkodtam ezen. 1-2 liter különbséggel szántanak meg egy hektárt. Az MTZ előnye, hogy az egész fillérekből újraépíthető. A JD-ben meg csak a szoftver több százezer ha piszkálni kell. Én most felújítattam az egész motort az MTZ-n. 4hüvely, gyűrű, 1 dugó csere, tömítések, szilikonragasztó, stb. anyagára 45 000 Ft. volt. Szerintem JD-be egy nullát még utána lehet írni. Bár JD-ben jobb sírni, mert amikor ültem benne így kíváncsiságből :-P nem pattogott a földön mint az MTZ XD.