ebben van valami. kémia laborban is anno úgy működött a hűtő, hogy az egymásra spirálisan tekert üvegcsövekben egymással ellentétes irányba áramoltattuk a hűtőközeget és a hűtendő anyagot. ergo a sebességek összeadódnak...
motoros szelep kb 5-7ezer/db, a vezérlő hozzájuk 30és 50 között. (persze felső határ itt is a csillagos ég ;-)
ha az osztó/gyűjtő sima kézi "tekerős", akkor azt is cserélni vagy tuningolni kell.
nem felétlenül kell drótozni, van rádiós is, persze nem olcsóbb a drótosnál :-D
rehaunak, henconak is van ilyen. (érdekes módon annak idején én a rehau-t olcsóbban tudtam beszerezni, és sokkal kultúráltabb is a cucc)
hiába állítasz be mindenhova "fix" tömegáramot, ha a szivattyúdnak nincs esze, akkor amint lezár egy kör (pl. motoros szelep), az összes többiben megváltozik a tömegáram.
szerintem ez nem igaz. a holeadas foleg a padlo homersekletetol fugg. az meg az eloremeno es a visszatero atlagatol. ha fix az eloremeno, akkor az atlag annal magasabb lesz, minel melegebb a visszatero, ergo minnel gyorsabb az aramlas.
Nálam is aktuális lenne. Amit el tudok képzelni: osztóra motoros szelep körönként, szobákba mérő, osztóig drótozva, ami ennek a nyitását/zárását szabályozza. Leírhatnátok mit kell használni egy ilyenhez. Nálam 2 féle beavatkozás lehet: keverőszelepen állítható az osztóra menő vízhőfok (pufferről), vagy maga a kör ki/be kapcsolásával.
Konkrétan, nevesítve kellene az alkalmazható cuccokat leírni, hogy ki lehessen számolni, kb. mennyiben van ez körönként.
Másik kérdésem: mi az ideális keringető sebesség? Mekkora legyen a tömegáram a padló/ falkörökben? 0,5-1-2-3l/perc? Van erre recept? Hideg felületnél gyorsabb áramlás, melegnél lassabb?
Kérdezem hozzáértő szakembertől: Padlófűtésem van a lakásban,mely önálló rendszer /a radiátorok külön ágról kapják a meleget/,melynél a visszatérő csőre egy szivattyút építettünk be melyet egy digitális termosztát a visszatérőre szerelt hőérzékelőn keresztül vezérel.Kérdésem:mennyinek kell lennie az előre menőnek,és a visszatérőnek.A termosztátot hány fokra állítsam?Hőcserélő van beépítve.A termosztát típusa:MTC 27T1RE/2 Köszönöm.
Olvass vissza! Megéri, jó téma ;) Ha jól emléxem, thermofejek radiátoronként és a kazán folyamatosan fűt, amihez persze van egy puffer... már én is agyalok, hogy mit kéne átalakítani nálam és mennyi lenne ez.
Sziasztok! Segítségeteket kérem az alábbi ábrán felvázolt rendszer szabályozásában. A rendszer falfűtés + padlótemperálás. adott három "leágazás" ami három külömböző részét látja el a háznak. Kérdésem az lenne hogy adjatok tippet a minél olcsóbban megvalósítható fűtésszabályozásról.
A tároló indirekt, de a gyári belső hőcserélőre a napkollektor van kötve. A kazán meg a cirkulációs csonkon keresztül fűti külső hőcserélővel, a felső felét a cirk. csonktól felfelé. Tehát nem az egészet. Azért van így, mert ennek sajna alul van az elektromos fűtőszála, és a kollektornak az jó ha minél hidegebb vizet kap. De ha nincs nap, akkor is kell valahogy meleg víz, de erre az alsó elektromos fűtés nem jó. Gázzal 10 perc alatt felnyomja 60 fokra a felső felét. Sőt, úgy van bekötve, ha nincs melegvíz a bojlerba, akkor nem kell megvárni még felmelegszik, hanem egyből a csapon jön a meleg víz ha kinyitom
Erre nem is gondoltam hirtelen. Viszont úgy tudom hogy ahoz hogy indirekt tárolót lehessen vele így fűteni, kell hozzá venni valami kiegészítő egységcsomagot hozzá, mert alapból nem adnak. Vagy házilag rá tudok kötni anélkül is?
Tudom mi a szerepe, az eredeti bekötés szerint 3 fogyasztó ment a kazánról, azért kellett a váltó. Itt a régi bekötés.
Most per pillanat csak a pf megy, meg a bojler hőcserélőn keresztül. Radiátor csak egy van a fürdőben, ami sorba van kötve a pf-el, tehát ha megy a pf, akkor először a radiátorba megy a víz, és onnan a padlóba. Tegnap fixre kötöttem a pf szivattyút. Reggelre szép egyenletes volt mindenhol a padló meg a levegő hőmérséklet is. Ez a külön bojler bekötés felcsigázott. Így lenne a legtutibb, főleg ha nem kéne hozzá megvenni a gyári egységcsomagot.
A REV24-es Siemens termosztát egy álom a RDE10-es után. Le a kalappal! A lakásban folyamatosan szinte állandó a hőmérséklet. A gyereken látom, hogy nem izzad le állandóan, amikor eléri a kikapcs hőmérsékletet a kazán. A feleségem, meg a kislányom is sokkal nyugodtabban alszik éjszaka.
Ja és nem utolsó sorban, kb 0,5 fokkal csökkentettük a komfort hőmérsékletet, mert kicsi az ingadozás.
Mindenkinek ajánlom, szerintem hamar kitermeli az árát!
a dugot felfele ki tudod huzni. az aljan lesz egy csavar, ami utkozik a lukban egy pocoknek. ezt a csavart a dugoba beljebb tekered, es visszateszed a helyere.
Szép estét mindenkinek. Bocsánat, hogy egy bagatellnek tűnő kérdést teszek fel, de egész egyszerűen nem értem a dolgot. A képen látható kádnál elvben ha megtekerem a fölső izét, akkor a kád alján lévő dugónak zárnia kellene teljesen - de nem zár. Szép lassan, de biztosan -szivárog a víz lefele - ahogy jobban megnéztem van kb. 2 mm-es rés a kád alja és a záróbigyó között. Szerintetek nem a kádhoz passzolót hozott a vízszerelőm?
Oké, kapcsolgatok. De mégse engedem így ingadozni annyira a padló hőfokát mint sima szt-os vezérlésnél.
A második részt nem teljesen értem. A kazánommal van baj? vagy más a gond? :-) Szívesen veszem tőled a segítséget... Annak idején a hidro váltóval kapcsolatban is hallgattam a tanácsodra, és azóta is nagy megelégedéssel használom.
Amikor először hallottam, hogy csőtermosztáttal tudom megoldani a pf melegítését, akkor sokat agyaltam, hogy hova kéne rakni azt úgy, hogy minél hasznosabban járathassam a padlókör szivattyúját. Elméletben kigondoltam, hogy a kazán előremenőjén lévő csőterm kapcsolná be a pf szivattyút, a padlókör előremenőjén lévő pedig kapcsolná le. Így egyrészt nem forgatna hideg vizet is (fűtési szezon kezdetén) és egyben meg lenne oldva a továbbkeringtetés is már az "üzemi" hőfokon (ugye addig megy amíg nem esik x fok alá a vízhőm), másrészt ki lenne küszöbölve a csőtermosztátok pontatlansága (érzékelési idő és ki-be kapcsolások eltérése)... Csak hát eddig még nem sikerült rájönnöm az összekötés mikéntjére/hogyanjára. Esetleg ebben kaphatnék valami konkrét segítséget is?? Bár ez nem tudom, hogy itt mennyire ON.
Kis fokozaton 80W-os a padlószivattyúm. Folyamatos járatnál a negyedét tenné ki a havi villanyszámlámnak. Tegyek be kisebb 40W-os szivattyút? Vagy ne járassam ezt folyamatosan? A kazánt magasabb 50-60 fokon járassam, és a padló előremenőt is engedjem 50-re? Vagy vegyem le a kazánt 45-re, a padlót meg 35-re? 24-26 fokos padlóhőmérséklet mellett van 20-21 fok a lakásba. 28 fokos padló nál egy idő után már kellemetlen meleg van. kb. 22-23 fok. Legalábbis alváshoz meleg, máshova meg luxus.
nincs hőcserélőm, a kazán közvetlenül melegíti a padlófűtés vizét, hidraulikus váltón keresztül. (csak pf van, nincs radiátor)
a kazán vízhőmérséklet érzékelője a hidraulikus váltón van, és a szabályozóba van bekötve. a csőterm meg a pf keringtető szivattyú mögé közvetlenül az előremenő ágba.
a helyiségekben 1-1 termosztát, az osztó/gyűjtőn meg motoros szelepek.
van egy termosztát, ami közvetlenül a kazánt piszkálgatja (persze a szabályozón keresztül), ez úgy van beállítva, (meg a helye kiválasztva) hogy a többi helyiség kellő felmelegedése előtt ne nagyon lője le a kazánt.
még nincs teljesen belőve a rendszer, az előremenőt kell majd pontosan úgy eltalálnom, hogy a padló folyamatos hőleadás mellett biztosítsa a kívánt helyiséghőmérsékletet. (vagyis minél többet menjen folyamatosan a fűtés, persze kis teljesítménnyel)
ahogy megfigyeltem a kazán felfűti a vizet, aztán ha az eléri a beállított szintet, akkor lekapcsol, és amíg bizonyos fokkal nem csökken le a víz hőmérséklete, addig nem fűt, de ezalatt az idő alatt a pf keringtető tovább keringtet, hisz a víz van még olyan meleg, hogy a padlónak hőt tudjon átadni.