Ezt tavaly és tavalyelőtt még nem tudtad volna írni. :o)
Akkor már csak a dizájn marad (én ilyen rusnyaságot fel nem rakok :o)), illetve 4 termofej programozgatása (elutazások alkalmával) - nekem - több meló, mint a termosztát helyének egyszeri megtalálása. (Azon túl is vagyok.) Azt már el tudnám képzelni, hogy a termofejeket távolról vezérelni, egy kp-i kütyün állítgatni, mikor mennyi fok legyen - gondolom, van is rá már kész megoldás, de az végképp' nem az én pénztárcámhoz méretezett. :o(
Persze a legnagyobb akadály a puffer és/vagy keverőszelepes megoldás hiánya továbbra is, pedig a padlós részt át akarom alakítani.
Most megnéztem a siemens.hu-n a rev200-at és egy az egyben azt tudja, mint a rev23-as! Más a design, meg ez utóbbi olcsóbb vagy 8000 pengővel. Még a leírása is ugyan az, mint az enyémnek!
Van itt Valaki aki junkers kazánnal fűt, és nem junkers termosztáta van? Hanem pl. Siemens, Honeywell etc? Egyáltalán mennek a junkers kazánok más gyártó termosztátjával?
Orulok hogy atment amit gondoltam. Igen, egy liter 25 fokos viz tobb hot vesz fel mint egy liter 30 fokos, csak a lassabb aramlasnal nem csak hidegebb a viz, hanem kevesebb is.
Hopp, a hőcserélőben lassabban folyó (és így kevesebb hőt felvevő) víz kimaradt. Annak idején, mikor olvastam a lassabb áramlás -> több leadott hőt, kérdezni akartam, de elfelejtettem. Mostanra meg már csak - az ezek szerint - hülyeség maradt meg. Sorry!
Én a REV200 mellett döntöttem, de érdekelne, hogy mit tud a REV24 és főleg mennyibe kerül?!
Milyen kazánra kötötted?
Ha jól olvatsma ez az öntanulás valósítja meg, hogy nem engedi kihülni sem túlfüteni a lakás, így az a hőmérséklet "görbe" szépen kisimul (persze nem teljesen laposra)
Központi fűtéses rendszerbe bele lehet tölteni a jó kemény csapvizet? Nekem valaki ezt tanácsolta. De nekem a józan ész azt diktálja, hogy abba lágyított víz kellene, hogy a kazán hőcserélőjére, csövekre, stb.-re ne rakódjon ki a vízkő. Jól gondolom?
Ha lassitod az aramlast, es ezzel hidegebb a visszatero, akkor egyaltalan nem biztos hogy tobb a leadott ho!
Hiszen 10liter/perc 10 fok deltaT az 4.2KJ/KgK * 10K * 10Kg/60 = 7kW
Ha csokkented az aramlast mondjuk 5 liter/perc-re, akkor ahhoz hogy azonos teljesitmenyt leadj 20 fok deltaT kellene. Hiszen feleannyi viz kell elvigyen ugyanannyi energiat!
40 fokos eloremenovel a 30 fokos visszatero realisan hangzik, de a 20 fokos kizart, ha a szoba mondjuk 22 fokos.
Tehat az aramlas csokkentesevel a visszatero nem fog annyit esni mint kellene a teljesitmeny fenntartasahoz, a teljesitmeny tuti esni fog. Ami logikus is, hidegebb cso nem tud annyit leadni.
Én ebben a témakörben abszolút tudatlan vagyok, csak olvasgatok és talán ragad rám valami, tehát hogy van-e szakirodalom azt nem tudom. Azt jeleztem csak amit itt olvastam korábban.
De talán mz/y többet is tud, Ő már talán ki is próbálta valahogy ;)
Ezt pont tegnap próbálgattam. A hőcserélőt gyors fordulaton jobban "lehűti" tehát az előremenő nem olyan meleg, mint a lassú fordulaton, így aztán nem is tud annyit melegíteni. Szerintem!
Enginertől pedig kérdezem, hogy lehetne esetleg (még) több infó a termosztát elhagyás mikéntjéről? Egyre nagyobb az érdeklődés! :)
Egy korábbi vitát nagyon nem szeretnék felújítani, csak kiegészítés: Ha nálad az a komfort, hogy mindig egyforma a hőmérséklet, akkor tökéletes Enginer javaslata. Ha az, hogy melegben fekszel le, éjjel hűvösebb van, de ébredésre megint meleg, akkor vagy termosztát, vagy Enginer módszere, de drága (programozható termofejek). Vagy kompromisszumot kötsz és ébredés után Te tekered fentebb a termofeje(ke)t és kicsit később lesz meleg.
Ha viszont úgy közelítjük meg, hogy a leadott hő = a padlókörbe betáplált hő (aminek stimmelnie kell), akkor a lassabb áramlásnál hidegebb visszatérő víz több hőt tud felvenni a hőcserélőtől/puffertől, tehát többet is ad le adott idő alatt a padlóban.
Ez egy nagyon érdekes gondolat. Most nagyon egyszerűsítve gondolkozom, de tulajdonképpen ha adott egy rendszer ahol a szobatermosztát kapcsolja a kazánt és abban a szivattyút, ez keringteti a radiátorokban a vizet. Ezt le lehetne cserélni úgy, hogy kiiktathatom a termosztátot ? Egy körös az egész, és csak radiátorokat fűt.
Nekem mint korábban írtam nagyon sok nyűgöm van a szobatermosztátokkal, ezt ha így le lehetne cserélni az egyszerűen a csoda lenne, hiszen akkor egyszerűen lehetne lecserélni az egészet. :)
ebben van valami. kémia laborban is anno úgy működött a hűtő, hogy az egymásra spirálisan tekert üvegcsövekben egymással ellentétes irányba áramoltattuk a hűtőközeget és a hűtendő anyagot. ergo a sebességek összeadódnak...
motoros szelep kb 5-7ezer/db, a vezérlő hozzájuk 30és 50 között. (persze felső határ itt is a csillagos ég ;-)
ha az osztó/gyűjtő sima kézi "tekerős", akkor azt is cserélni vagy tuningolni kell.
nem felétlenül kell drótozni, van rádiós is, persze nem olcsóbb a drótosnál :-D
rehaunak, henconak is van ilyen. (érdekes módon annak idején én a rehau-t olcsóbban tudtam beszerezni, és sokkal kultúráltabb is a cucc)
hiába állítasz be mindenhova "fix" tömegáramot, ha a szivattyúdnak nincs esze, akkor amint lezár egy kör (pl. motoros szelep), az összes többiben megváltozik a tömegáram.
szerintem ez nem igaz. a holeadas foleg a padlo homersekletetol fugg. az meg az eloremeno es a visszatero atlagatol. ha fix az eloremeno, akkor az atlag annal magasabb lesz, minel melegebb a visszatero, ergo minnel gyorsabb az aramlas.