Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.06 0 0 41049

Rákosfalvánál baleset, egy törött autót láttam, meg a helyszínelőket. 

trizs77 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 41048
Fickó bácsi Creative Commons License 2015.08.04 0 0 41047

"Mivel játszik a ... kisfiú a sinek köüzött?

 

Az életével."

 

Kb. ezt történt. Neki szerencséje volt.

Előzmény: trizs77 (41046)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 41046

csepeli HÉV :

3 éves gyereket gázolt a csepeli HÉV a nyílt pályán.

 

Hogyan kerül egy 3 éves gyerek - önállóan - HÉV elé ?

 

Annak a gyereknek valaki nem fogta a kezét, pedig fognia kellett volna.

M.VIII Creative Commons License 2015.08.03 0 0 41045

És attól már nem lehet neki ilyen színterve? Alig várom, hogy kitegye a lábát próbafutásra.

Előzmény: BaGira-79 (41034)
M.VIII Creative Commons License 2015.08.03 0 1 41044

Hát pont nem. Az 1978-as baleset rávilágított konstrukciós hibákra, és a nyolcvanas évek elejétől kezdték a korszerűsítést MIX/A-ra, ami arculatváltással párosult. Az úgy lámpatest meg inkább a Ganz járművekére hajazott (Md, Csörgő), minthogy az MX arculatát kövesse. Amúgy meg inkább a régi színterv áll jól ennek a vonatnak, fanyalgók ide, oda, nekem jobban tetszik. Mondhatjuk úgy is, hogy visszatértünk az eredeti színtervhez (amúgy azt tervezték, hogy az egész állomány ilyen lesz életük végéig).

Előzmény: John Howard (41019)
trizs77 Creative Commons License 2015.08.03 0 1 41043

Nem volt.

 

Volt krém (vaj) + zöld színű, de sárga-zöld nem volt.

 

 

Előzmény: kristoof (41042)
kristoof Creative Commons License 2015.08.03 0 0 41042

Volt sárga-zöld HÉV jármű? Ez nekem új! Van olyan fotó, ahol ez látható?

Előzmény: kihúzóvágány (41041)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41041

Az a helyzet, hogy a HÉV 1962 óta használja ezt a "sárga-zöld" színt, igazadvan, később áttértek az eggyszerűbb zöld-szürkére.

Elégggé hatottak a GYSEV arculat-tervezőire.

Előzmény: kristoof (41040)
kristoof Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41040

A sárga-zöld HÉV, szerintem inkább GYSEV színű, mint a zöld-szürke. Szerintem.

Előzmény: kihúzóvágány (41038)
szf72 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41039

Csak azt nem tudni, hogy melyik márciusra gondoltak.:)))

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.07.30 -1 0 41038

Változatlanul azt állítom, hogy a GYSEV összes járműve "HÉV-szinű", és nem az MIX-MX "GYSEV-arculati szinű".

Előzmény: kristoof (41036)
Fickó bácsi Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41037

Lehet, hogy márciusra kész lesz :-)

Előzmény: kristoof (41036)
kristoof Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41036

Már közben rájöttem! Bocsika! Összetévesztettem a "GYSEV" színű szerelvénnyel. Arról mi hír amúgy? Még januárban a LANTA egy csomó alkatrészt gyártott hozzá és, akkor azt mondták, hogy márciusban kész lesz.

Előzmény: kihúzóvágány (41033)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41035

Nem, amit nem lát, az nem a hypermodernizált csodavonat MX/A (=GYSEV), hanem a retro fényezésű MIX/A.

Előzmény: kihúzóvágány (41033)
BaGira-79 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 41034
Jó.
Az nem zavar senkit, hogy a forgóváz sem az eredeti alatta? Ha már retro, akkor régi váz, kerekes kézifék, Lambertsen-légfék stb... csak l1en, aki vezeti... :-D
Előzmény: John Howard (41019)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.07.29 0 0 41033

Honnan veszed, hogy "GYSEV" szerelvény? Az MIX már gyártásakor ilyen arculatot kapott, a GYSEV újszerű festése pedig az elmúlt évtized terméke. Inkább arra mondhatnád, hogy "HÉV-utánzat".

Előzmény: kristoof (41032)
kristoof Creative Commons License 2015.07.29 0 0 41032

Ez a "GYSEV" HÉV szerelvény lenne? Miért nem látom? :-(

Előzmény: Brookers (41029)
DAttis Creative Commons License 2015.07.28 0 0 41031

És 50 év elteltével a menetidő maradt ugyanannyi vagy még nőtt is? (elhasznált vágányok miatt)?

A járműparkról ne is beszéljünk...nincs képben egy új jármű terve sem

Előzmény: M.VIII (41028)
Ep128 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 41030

"Sajnos ez a tartalom jelenleg nem érhető el.Elképzelhető, hogy a hivatkozás, amelyre kattintottál, már nem érvényes, vagy az oldal olyan célközönség számára látható csak, amelybe nem tartozol bele."

Előzmény: Brookers (41029)
Brookers Creative Commons License 2015.07.27 0 0 41029

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1298563110160148&type=1

 

Egy kis képsor a 826-825 felújításról :)

M.VIII Creative Commons License 2015.07.21 0 0 41028

Ez se rossz: 

 

Február 11: Gyorsítják a közlekedést a BHÉV szerelvényein. Jobbak lesznek az utazási viszonyok a BHÉV vonalain. Az új - nyári - menetrendben a ráckevei vonalon a sebesvonatok menetidejét 8, a személyvonatokét pedig 15 perccel csökkentik. A szentendrei vonalon a személyvonatok 1958-ban még 60 perc alatt tették meg az utat, az idén nyáron már 39 perc alatt, a sebesvonatok pedig 34 perc alatt. A BHÉV a cinkotai vonalán öt sebesvonattal közlekedtet többet, s ezzel jelentősen csökken az utazási idő. Az év vége felé a csepeli vonalon - a Boráros téri és a csepeli végállomás között - tíz perc lesz a menetidő. Mindezt a vasúti pálya korszerűsítése teszi lehetővé. (Népszabadság) 

 

http://fovarosi.blog.hu/2015/02/05/otven_eve_irtak_1965_februar#more6942997

Előzmény: MCA-001 (41026)
siófoki35 Creative Commons License 2015.07.16 0 0 41027

Napi retró

MCA-001 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 41026

Ötven éve írták (Esti Hírlap)

Július 31: Menetidő 10 perc. A BHÉV vonalain szeptember 1-től folyamatosan megjelennek az új, korszerű szerelvények. Az év végéig öt: egyenként 600 személy befogadására alkalmas ikervonat jelenik meg a BHÉV vonalain. Az 1200 személyes vonat négy motorkocsiból és két pótkocsiból áll, az utóbbiakat a motorkocsik közé iktatják. Az év végén a csepeli vonalon már csak ilyen nagy sebességű, valóban korszerűnek mondható szerelvények járnak, s forgalomba helyezésükkel lényegesen csökken az utazási idő. Az utasok a Boráros térről 10 perc alatt jutnak ki a csepeli BHÉV-végállomáshoz. A vállalat az 1200 személyes szerelvényeket a Csepel Vasmű műszakváltása körüli időben indítja, úgyhogy a csepeli dolgozók kényelmesen és gyorsan jutnak el a Boráros térről munkahelyükre, illetve Csepelről a Boráros téri végállomásra.

 

Ötven éve írták - 1965 július

Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható . Július 1: Rövidesen megkezdik a Budapest Szálló építését. Az egykori Florida Szálló helyén, a fogaskerekű végállomásával szemben[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

_Nyuszi Creative Commons License 2015.07.14 0 0 41025

Kicsit bővebben:

Felsővezeték azért van felette, mert viszonylag könnyű egyenesen kihúzni és ott kihorgonyozni.

 

(Egyébként ez a védőcsonkás dolog a nagyvasút sok helyén megfigyelhető, szerte az országban.)

Előzmény: NAR (41023)
paca664 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41024

Nagyon röviden és tömören: igen.

Előzmény: NAR (41023)
NAR Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41023

Aha. Ilyenkor az az eljárás, hogy ha beáll egy szerelvény a megállóba, akkor visszavált a váltó és csak szándékos indulásnál vált megint? Felsővezeték meg azért van fölötte, hogy ha mégis benézik ezt a váltás, vissza lehessen tolatni?

Előzmény: paca664 (41022)
paca664 Creative Commons License 2015.07.13 0 1 41022

Védőcsonka. Nem csak itt van hanem minden olyan helyen, ahol fontosnak tartották hogy még véletlenül se tudjon egy megfutamodott jármű balesetet okozni.

Előzmény: NAR (41020)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41021

Védőváltó? (Csak tippelek.)

Előzmény: NAR (41020)
NAR Creative Commons License 2015.07.13 0 0 41020

Hello!

 

A Margit híd felszíni megállónál kb. a Komjádival szemben a váltó után is tart még pár métert észak felé a vágány felsővezetékkel együtt (kb. itt). Ennek mi értelme van? Szemre nem fér be oda semmi anélkül, hogy akadályozná a felszíni megállóhoz beállást...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!