Hát pont nem. Az 1978-as baleset rávilágított konstrukciós hibákra, és a nyolcvanas évek elejétől kezdték a korszerűsítést MIX/A-ra, ami arculatváltással párosult. Az úgy lámpatest meg inkább a Ganz járművekére hajazott (Md, Csörgő), minthogy az MX arculatát kövesse. Amúgy meg inkább a régi színterv áll jól ennek a vonatnak, fanyalgók ide, oda, nekem jobban tetszik. Mondhatjuk úgy is, hogy visszatértünk az eredeti színtervhez (amúgy azt tervezték, hogy az egész állomány ilyen lesz életük végéig).
Már közben rájöttem! Bocsika! Összetévesztettem a "GYSEV" színű szerelvénnyel. Arról mi hír amúgy? Még januárban a LANTA egy csomó alkatrészt gyártott hozzá és, akkor azt mondták, hogy márciusban kész lesz.
Jó.
Az nem zavar senkit, hogy a forgóváz sem az eredeti alatta? Ha már retro, akkor régi váz, kerekes kézifék, Lambertsen-légfék stb... csak l1en, aki vezeti... :-D
Honnan veszed, hogy "GYSEV" szerelvény? Az MIX már gyártásakor ilyen arculatot kapott, a GYSEV újszerű festése pedig az elmúlt évtized terméke. Inkább arra mondhatnád, hogy "HÉV-utánzat".
"Sajnos ez a tartalom jelenleg nem érhető el.Elképzelhető, hogy a hivatkozás, amelyre kattintottál, már nem érvényes, vagy az oldal olyan célközönség számára látható csak, amelybe nem tartozol bele."
Február 11: Gyorsítják a közlekedést a BHÉV szerelvényein. Jobbak lesznek az utazási viszonyok a BHÉV vonalain. Az új - nyári - menetrendben a ráckevei vonalon a sebesvonatok menetidejét 8, a személyvonatokét pedig 15 perccel csökkentik. A szentendrei vonalon a személyvonatok 1958-ban még 60 perc alatt tették meg az utat, az idén nyáron már 39 perc alatt, a sebesvonatok pedig 34 perc alatt. A BHÉV a cinkotai vonalán öt sebesvonattal közlekedtet többet, s ezzel jelentősen csökken az utazási idő. Az év vége felé a csepeli vonalon - a Boráros téri és a csepeli végállomás között - tíz perc lesz a menetidő. Mindezt a vasúti pálya korszerűsítése teszi lehetővé. (Népszabadság)
Július 31: Menetidő 10 perc. A BHÉV vonalain szeptember 1-től folyamatosan megjelennek az új, korszerű szerelvények. Az év végéig öt: egyenként 600 személy befogadására alkalmas ikervonat jelenik meg a BHÉV vonalain. Az 1200 személyes vonat négy motorkocsiból és két pótkocsiból áll, az utóbbiakat a motorkocsik közé iktatják. Az év végén a csepeli vonalon már csak ilyen nagy sebességű, valóban korszerűnek mondható szerelvények járnak, s forgalomba helyezésükkel lényegesen csökken az utazási idő. Az utasok a Boráros térről 10 perc alatt jutnak ki a csepeli BHÉV-végállomáshoz. A vállalat az 1200 személyes szerelvényeket a Csepel Vasmű műszakváltása körüli időben indítja, úgyhogy a csepeli dolgozók kényelmesen és gyorsan jutnak el a Boráros térről munkahelyükre, illetve Csepelről a Boráros téri végállomásra.
Az alábbiakban 50 évvel ezelőtti hírekből válogatunk, a korabeli sajtó cikkei alapján. A cikksorozat összes megjelent tagja itt olvasható . Július 1: Rövidesen megkezdik a Budapest Szálló építését. Az egykori Florida Szálló helyén, a fogaskerekű végállomásával szemben[...] Bővebben!Tovább »
Aha. Ilyenkor az az eljárás, hogy ha beáll egy szerelvény a megállóba, akkor visszavált a váltó és csak szándékos indulásnál vált megint? Felsővezeték meg azért van fölötte, hogy ha mégis benézik ezt a váltás, vissza lehessen tolatni?
Védőcsonka. Nem csak itt van hanem minden olyan helyen, ahol fontosnak tartották hogy még véletlenül se tudjon egy megfutamodott jármű balesetet okozni.
A Margit híd felszíni megállónál kb. a Komjádival szemben a váltó után is tart még pár métert észak felé a vágány felsővezetékkel együtt (kb. itt). Ennek mi értelme van? Szemre nem fér be oda semmi anélkül, hogy akadályozná a felszíni megállóhoz beállást...