Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 41053

Egy érdekes jelenséget osztok meg veletek. Mikor megvettem július közepén az Aixamot, pár nappal később olyan hiba jelentkezett, ami arra utalt, hogy önindító javításra kell, hogy sort kerítsek. Indításnál, csak kattant egyet és tovább semmi. 10-15-20 kísérlet is kellet néha, mire működésbe lépett az önindító. Ez hetenként, kéthetenként ismétlődött. Bakancs4 egyszer elmondta, hogy ha jelentkezik ismét a hiba, akkor hogy tudom letesztelni, hogy a behúzótekercs, vagy az önindító a bűnös. Ha a közvetlen áramszál csavarjától az önindítóra, hidalok át és nem pörög az önindító, akkor ott a hiba. Ha pedig a behúzó tekercsre hidalok át, akkor annak a hibáját tudom kizárni, vagy igazolni. Következő  hibánál, nem kísérleteztem a gyújtáskapcsolóval, hanem egy csavarhúzóval áthidaltam az önindítóra és az egyből fel is pörgött. Gyújtáskapcsolóra mindjárt indított is. És azóta se jelentkezett a hiba. Pedig ennek már van kb 2 hónapja. Így nem tudtam meg, hogy mi lehetett a hiba oka. De annyira nem is vagyok kíváncsi, hogy keresni kelljen a bajforrást.

Remélem, most, hogy kikotyogtam, nem fogja megbosszulni és nem fog vissza jönni a hiba.

Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41052

Hogy utálhatják a fórumot ! Mindig lelepleződnek !

 

Szerintem ez nem egészen így van . De a viszonyuk a fórummal valahogy nagyon elromlott . Párszor próbáltak reagálni erre-arra , de csak szította a feszültséget . 

Magyarországon nagyon sok autójavítóval vannak problémái az ügyfeleknek ; a használtautó-piacon is jócskán akadnak anomáliák -- ha valaki beletúr autós oldalakban rengeteg ilyen viszályos esetet talál . A lehúzásos esetek tucatjait olvasni .

A mopedautóknál sajátosan árnyalja a képet magas ár -- ami az új kocsira éppen úgy áll mint a használtra , vagy akár az alkatrészre -- és az érdemi konkurencia hiánya . Emiatt ennek a cégnek a nyűgeire fokozottabb az érzékenység .

Hogy mennyiben piaci kényszer és mennyiben arcátlan mohóság némelyik hirdetési áruk azt nem tudom ; azt se mennyiben lenne más a helyzet ha volna rajtuk kívül néhány szerviz ami vállalna mopedautó-javítást .

De a versenytársak nem mindig törik le az árakat . Példaképp említem , hogy nemrégiben nálunk két haláleset volt a családban így volt alkalmunk a temetkezési vállalkozások árképzésére rálátni . A második temetést nekem kellett intézni , amennyire lehetett próbáltam körbejárni a kérdést . Annyi azért feltűnt , hogy nem kaptam részletes árajánlatot sehol , legalábbis írásban nem adták ki : bár a hapsi írta a tételeket , de velem csak a végösszeget közölte ; és  elvileg ugyan 4 társulat is szóba jöhetett volna de az árak gyanúsan egyformák voltak .  És amikor az ember a közeli hozzátartozója temetése ügyében jár el akkor egyetlen dolog érdekli : mielőbb túl lenni az egészen , nem fog pártízezres tételeken morzsálódni , van elég baja a gyásszal . És úgy tűnik ezt mintha ki is használnák . Az árak pedig érdekesek . Az egyik cégnél kiválasztottam egy urnát , de utána egyéb ok miatt a másik társaságnál maradtam . De lesz -e nekik olyan urnájuk ? Rákerestem a neten és kiderült , hogy a csomagküldő cégek 5-6 ezer Ft-ért árulnak olyanféle urnákat mint  amilyet a kiválasztottam , és amit 4x ennyiért számoltak fel nekem . Nyilván nem túl etikus a gyászolók érzelmi feldúltságát kihasználva felverni az árakat .

És nyilván nem túl etikus a monopóliumot kihasználva a piaci fölött ennyivel mopedautót eladni .

De az otthon barkácsolók és a hivatalos szerviz NAGYON eltérően működik , erre az az olvtársunk (Volksrodzoli) szokta felhívni a figyelmet aki maga is üzemeltet hivatalos szervizt . Bérleti díj , munkabér , közterhek , adók , járulékok , könyvelési díj -- hatalmas költségeket kell kitermelni , aminek a ki-be fizetésével nem lehet késni .

Egyik fórumtársunk jelentős átalakításokat tervez a nemrégiben megszerzett járgányán -- már akadt persze érdeklődő aki megkérdezte : nem alakítaná-e át az ő hasonló masináját . Elkezdet számolgatni , és rájött , hogy jó 100 ezret el kéne kérni azért a sok vacakolásért amit saját magának hobbiból megcsinált .

Írtam volt , hogy itt járt nálam tegnap ez a horrodrága kék Evo . Mondtam a tulajnak : az a szürke JDM kb. felibe-harmadába került . De ez erőst csúsztatás , mert én magam rengeteget dolgoztam a kocsin , hogy használni lehessen -- mivel közeli ismerősömről van szó nyilván nem  számolok fel neki mindent a piaci árakon . Egyik barátom pár hónapja arról beszélgetett egy vidéki autószerelővel , hogy mopedautó javítást senki nem vállal a városunkban ; erre ő azt mondta , hogy ő bármit szerel . Neki 4500 Ft-os óradíja van , aki ezt a pénz kicsengeti annak dolgozik : az lehet személygépkocsi , kerti traktor , mikrobusz , robogó , mopedautó ... Ha a JDM javításban ezzel az óradíjjal számoltam volna akkor valószínűleg meghaladta volna a alapjármű vételárát a munkadíj . Még minimálbérrel számolva is horribilis összeg jön ki . El szoktam gondolkodni mennyit kérnék a javításokért ha ezt főállásban csinálnám . Ha azt a jövedelmet kéne megkeresnem amit a munkahelyemen mint alkalmazott kapok akkor elég húzós árakon dolgoznék én is , ha pedig hivatalos számlaképes szervizként akkor pláne -- most tekintsünk el attól, hogy nincs a környékünkön annyi mopedautó , hogy eltartson egy műhelyt .

Tévedés ne essék , nem védem én Érdet , csak igyekszem jobban átlátni az ő szempontjaikat is . Nekem talán annyiban könnyebb ez , hogy hozzám néha jönnek idegenek különféle műszaki problémákkal , lehetőség szerint igyekszem segíteni rajtuk , de mindeközben emiatt a saját kocsijaim nem készülnek , és ez számomra a komoly veszteség . És persze az van : piti javítások is hónapok alatt készülnek el , mert akkor tudok velük foglalkozni amikor a munkahelyemről hazaérve nem kell sürgősebb dolognak nekilátnom .

Tőlem idegen , hogy a pálya széléről acsarkodjak . Ettől függetlenül fennakadt a szemem amikor a fél oldalára bénult vidéki kisnyugdíjas megmondta mennyibe van neki a masina .

barnazol75 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 41051

Holnap izzítócsere. :P

 

Miklós51. Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41050

  Hogy utálhatják a fórumot ! Mindig lelepleződnek ! Be se mernek írni a disznók ! 

Előzmény: kucilajos (41047)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41049

Ez a 850 ezer valami egységár lehet , mert megjelent nálam egy kék 400-as Evo , a  rokkant tulajdonosnő Érden vette ugyanennyiért . A szerencsétlen mopedes a teljes vételárat zsebből fizette ki , mert nem kapott mozgássérült utalványt -- pedig ha van rokkant aki rászorulna , akkor ő az .  De amikor tájékozódott akkor a mozgássérült szövetségnél a hülye ügyintézőnek fogalma nem volt semmiről , magyarázta az 5 éves korhatárt meg effélét , hiába magyarázta a rászorult , hogy mopedautóról , a 3-4 kerekű segédmotoros kerékpárról beszél .  Ráunva a kínlódásra összeszedte az árát megvette ezt a  -- piaci viszonyokkal összevetve -- erősen túlárazott járgányt .

 

A masina egyébként nem ismeretlen előttünk , egy éve már cikkeztünk róla :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137820246&t=9147790

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138834158&t=9147790

Minden jó ha vége jó !

Úgy tűnik bajóti társunknak sikerült zöld ágra vergődnie a forgalomba helyezés ügyében :

http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Aixam_kisautom_elado__45249086.htm?first=1

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138838772&t=9147790

Ahhoz képest hogy 340 körül vette, elég drága lett ezzel a 800 ezerrel. Mondjuk az érdi forgalomba helyezéses cirkusz biztos nem volt olcsó az tény.

Ezeket még tavaly szeptember 28-án mentettem le az akkori hirdetésből, egyértelműen ez az, amit 340 körül hirdettek:

Előzmény: Törölt nick (41042)
kucilajos Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41048

Egyébként,elismerésem a jó meg figyelő képességhez,ahogy figyelemmel követed a piacot.

Előzmény: Törölt nick (41042)
kucilajos Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41047

Énszerintem,meg gondolták magukat nem zárnak be az Érdiék. Ennyi pénzt,csak szegény kisautós embereken lehet begyüjteni nagyon jó megéllhetés. Ide a rozsdás bökőt,kétkezi munkától köröm kefére még nem szorultak.

Előzmény: Törölt nick (41042)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.07 -5 0 41046

Lali!

Persze be kell ezt a kis járművet "lakni",meg kell szokni a méreteket akármilyen kis jármű.

Ne feledd, a beszerelt tolatóradar hátul 1.25 m ről kezdi  jelezni a közelben lévő "akadályt",járművet lassú sípjellel ahogy csökken a távolság egyre hangosabb és gyorsabb a jel.Meg kell szokni komám a motor után,csak szokatlan.Igaz 34 évig vezettem,aztán lám csak utas vagyok.Kinek mi jutott.Csak óvatosan, használjátok egészséggel!

Előzmény: Lawicska (41037)
daty55 Creative Commons License 2016.12.07 -1 0 41045

Igen, már "megbeszéltük" a tulajjal!

Előzmény: Bakancs4 (41039)
sipi63 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 41044

Így igaz!

Előzmény: Bakancs4 (41039)
sipi63 Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41043

Szia!

Minden stimmel amit látsz,meg az is amit írtam. A kocsi okmányok nélkül eladó.

Előzmény: daty55 (41038)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.07 0 1 41042

 

 

""Feltűnt a második fecske ,  szegedi kollegánk úgy látszik ebből akar sarokházat venni . Végülis megteheti , a gyorsaságnak jutalma van , és most kínálat nagyon  siralmas -- annyit kér amennyit akar .

Szóval kislámpás Aixam 400 , küllemre kulturált , indítható , külföldi okmányok , 420 ezer .

http://www.jofogas.hu/csongrad/Aixam_400_Moped_Auto_57179102.htm?first=1"" 

 


Szóval többek közt ezt a kocsit hirdették október 11-én Győrben 100 ezerért. 

A képeken a bal szélső. 

 

 

Aztán amit írtál is, október 27-én feltűnt Szegeden 420 ezerért, a hirdetés még mindig fent van, és hirdeti a kék Grecav Amica-t is 200 ezerért, ami a győri képen ez előtt a kocsi előtt áll. 

http://www.jofogas.hu/csongrad/Aixam_400_Moped_Auto_57179102.htm?first=1

http://www.jofogas.hu/csongrad/Amica_motor_nelkuli_moped_auto_57032280.htm?first=1

 

 

Most megjelent Érden 850 ezerért, jellegzetes a letört szélű motorháztető szemből a bal oldali lámpa felett, alatta a megrepedt sárvédő a lökhárító találkozásánál, még a műszerfal tetején rosszul visszarakott gumi is ugyan úgy áll, stb, nem kell sorolni.

Hát így lesz kevesebb mint 2 hónap alatt egy eladó 100 ezres kocsiból eladó 850 ezres. 

http://www.jofogas.hu/pest/Aixam_400_Mopedauto__59351479.htm?first=1

Előzmény: Bakancs4 (40399)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.07 -1 0 41041

Köszönöm a választ.

Ha ilyen drágán lehet hozzá jutni egy váltóhoz, akkor, marad a régi. 50000 Ft az üzemanyag megtakarításból sokára jön be. Igaz, hogy ha lassúbb váltót eladom, akkor az már minimalizálja a költséget. De hogy mikor tudnám eladni, az rejtély. Lehet, hogy gyorsan el kelne, de lehet, hogy csak hosszú idő után. Most pedig nem állok úgy anyagilag, hogy meg előlegezzem ezt a pénzt hosszabb ideig.

 

Köszönöm Kiwinek is és Zsoltnak is a választ.

Előzmény: Bakancs4 (41040)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 41040

Igen jól kalkulálsz , a 8-assal gyorsabb a kocsi , a 11-essel lassúbb , de pörgősebb . Ha a 4 kW-os motort párosítják a nyújtott áttétellel akkor előfordulhat , hogy extrém meredek emelkedőkön nem tud felmenni . De ez téged kevéssé érint ...

Az már inkább , hogy elvétve lehet ilyen difihez jutni , és ha igen akkor drágán  . Egyetlen ilyen továbbadott difiről tudok , ott 80 ezerbe került az új tulajnak a kevésbé pörgős megoldás . Mivel a normál difik 30 körül cserélnek gazdát ezért úgy lehet számolni , hogy hogy azért a fogeltérésért félszázezret bízvást számolhatsz .

 

Előzmény: oljeg12 (41032)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.07 0 0 41039

Szerintem a kettő nem zárja ki egymást ...

 

Előzmény: daty55 (41038)
daty55 Creative Commons License 2016.12.06 -1 0 41038

Szia Sipi!

 

Azt írod: "A kocsi okmányok nélkül eladó..."

 

Ugyanakkor lárok rajta rendszámot.

 

Vagy rosszul látom?

 

Üdv!

 

Daty

Előzmény: sipi63 (41001)
Lawicska Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41037

Igen.

Én vagyok az újdonsült tulaja Attiláék masinájának.500.4 GOLD

2004.08.gyártás 63e.km-el.Apróbb hibák vannak rajt de teljesen jó állapotban van.Gyári pótkulcsai és papírja megvannak.

Ahogy előző gazdájánál nálam is garázsban áll.

 

Előzmény: WooDoo (41021)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41036

Ha megnézed elektromos a kilométer kihajtás ez csak 721 és 741 től mert ezeknek digitális már a kilométer órája.

Előzmény: oljeg12 (41031)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41035

Aixam A721-es. Ugyan úgy 4 kW-os. 

Előzmény: oljeg12 (41031)
WooDoo Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41034

Ehhez képest elég olcsón vettem 2007-ben a 3 éves 500.4-est, akkor kb. 3000 euro körül lehetett a 720e Ft. Sok baja nem volt, az egyik ajtó zsanér volt letörve, meg a szokásos hibák (fékdob, rozsdás motortartók, hűtő, kerékcsapágyak, talpasok). A szervizkönyv végig vezetve volt, 3 év alatt 45e km-t tettek bele. Az utolsó szerviznél primer variót és szíjat is cseréltek, benne volt a számla a kesztyűtartóban. Meg is lepődtem az összegeken, így már érthető, hogy aki megengedheti magának, a garanciaidő lejárta után az első nagyobb hibánál vesz inkább egy újat.

 

Azon gondolkodok, hogy 2007-ben volt-e olyan szép egy 3 éves Aixam, mint manapság egy hasonló korú mopedautó. Arra emlékszem, sokaknak tetszett, de szerintem leginkább a gyöngyház arany fényezése miatt. Formára nem volt különleges, sokan összetévesztették a Twingóval. Az újabb szériák már sokkal feltűnőbb formatervet kaptak.

 

Arra viszont nem tudok magyarázatot, hogy Ausztriában miért emelkedhetett a duplájára a mopedautók ára. Ott már 10 éve is alacsony volt az infláció.

Előzmény: zsolt117211 (41024)
somi1955 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41033

Így már nem tudnak megszökni a körmök!

 

 

oljeg12 Creative Commons License 2016.12.06 -1 0 41032

Köszönöm Péter a választ és a megosztott képeket. Ezek alapján se tudtam beazonosítani, mert pont az a rész ahol lenni kellene az adatoknak, nincs megtakarítva. Azért érdeklődöm, mert ha jól emlékszem, akkor azt mondtad, hogy valószínű az enyémbe a lassúbb áttétel van. Mert ha a meghirdetett a gyorsabb fajta, akkor lehet, hogy rámozdulnák. A váltóba lassító, vagy gyorsító áttétel van? Úgy tudom, hogy lassító. Melyikkel lenne gyorsabb az autó? Mert az én elméletem szerint, akkor gyorsabb, ha behajtás 8 fordulatára fordul egyet a kihajtás. Vagy is a 12:1 áttétel a lassúbb autó. Nem azért kiváncsiskodok, hogy száguldozni akarnák, hanem azért mert az áttétel módosításával, valószínű, a fogyasztás is kisebb lenne.

Még arra is kíváncsi vagyok, hogy kb milyen árba cserélnek gazdát ezek a váltók?

Előzmény: Bakancs4 (41028)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41031

Köszönöm a választ. Próbáltam megtippelni a karosszéria megmaradt részéből, hogy 400-as lehetett-e aminek az alkatrészeit árulják. Annyit látok, hogy nem 500.4-es. De hogy 400-as, vagy esetleg valami az újabb típusok közül, nem tudom. 

 

 

Előzmény: zsolt117211 (41027)
G é z a Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41030

Köszi a tippet!

Előzmény: oljeg12 (41025)
G é z a Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41029

Köszi!

Előzmény: zsolt117211 (41023)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41028

Elvileg beütik az áttételi  arányt -- én legalábbis találkoztam ilyennel .

Előzmény: oljeg12 (41026)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41027

Ha Aixam 741, 721 ben volt akkor ez 1:12 áttételes!

Előzmény: oljeg12 (41026)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.06 0 0 41026

Ebben a hirdetésben, egy váltót is hirdetnek. A egyik másik képen látszanak számok, meg valami írás is. Ezekből meg lehet állapítani, hogy ez melyik váltó? A gyorsabb, vagy a lassabb?

http://www.jofogas.hu/csongrad/Aixam_alkatreszek_59202735.htm?first=1

oljeg12 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 41025

Én úgy vettem, hogy nem volt meg az ablakmosótartály dugója. Akartam esztergáltatni az unokámmal, de nem kellett, mert kézbe akadt egy műanyagdugó, amit lehet venni a vascsövek végének lezárásához. kicsit megvoltak faragva rajta a bordák, de pont jó lett. Egyik ismerősöm az olajbeöntőnyílás dugóját hagyta el és neki is ezt javasoltam. Lett is megfelelő méretben.

 

Előzmény: G é z a (41022)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.12.05 0 0 41024

Három éves mopedautó 6000-10000 euró között. Állapottól kilométertől függ. A mostani típusoknak már sokkal jobb a műanyagja. Strapabíróbb! 

Előzmény: WooDoo (41021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!