Ez a 850 ezer valami egységár lehet , mert megjelent nálam egy kék 400-as Evo , a rokkant tulajdonosnő Érden vette ugyanennyiért . A szerencsétlen mopedes a teljes vételárat zsebből fizette ki , mert nem kapott mozgássérült utalványt -- pedig ha van rokkant aki rászorulna , akkor ő az . De amikor tájékozódott akkor a mozgássérült szövetségnél a hülye ügyintézőnek fogalma nem volt semmiről , magyarázta az 5 éves korhatárt meg effélét , hiába magyarázta a rászorult , hogy mopedautóról , a 3-4 kerekű segédmotoros kerékpárról beszél . Ráunva a kínlódásra összeszedte az árát megvette ezt a -- piaci viszonyokkal összevetve -- erősen túlárazott járgányt .
A masina egyébként nem ismeretlen előttünk , egy éve már cikkeztünk róla :
Énszerintem,meg gondolták magukat nem zárnak be az Érdiék. Ennyi pénzt,csak szegény kisautós embereken lehet begyüjteni nagyon jó megéllhetés. Ide a rozsdás bökőt,kétkezi munkától köröm kefére még nem szorultak.
Persze be kell ezt a kis járművet "lakni",meg kell szokni a méreteket akármilyen kis jármű.
Ne feledd, a beszerelt tolatóradar hátul 1.25 m ről kezdi jelezni a közelben lévő "akadályt",járművet lassú sípjellel ahogy csökken a távolság egyre hangosabb és gyorsabb a jel.Meg kell szokni komám a motor után,csak szokatlan.Igaz 34 évig vezettem,aztán lám csak utas vagyok.Kinek mi jutott.Csak óvatosan, használjátok egészséggel!
""Feltűnt a második fecske , szegedi kollegánk úgy látszik ebből akar sarokházat venni . Végülis megteheti , a gyorsaságnak jutalma van , és most kínálat nagyon siralmas -- annyit kér amennyit akar .
Szóval kislámpás Aixam 400 , küllemre kulturált , indítható , külföldi okmányok , 420 ezer .
Szóval többek közt ezt a kocsit hirdették október 11-én Győrben100 ezerért.
A képeken a bal szélső.
Aztán amit írtál is, október 27-én feltűnt Szegeden420 ezerért, a hirdetés még mindig fent van, és hirdeti a kék Grecav Amica-t is 200 ezerért, ami a győri képen ez előtt a kocsi előtt áll.
Most megjelent Érden850 ezerért, jellegzetes a letört szélű motorháztető szemből a bal oldali lámpa felett, alatta a megrepedt sárvédő a lökhárító találkozásánál, még a műszerfal tetején rosszul visszarakott gumi is ugyan úgy áll, stb, nem kell sorolni.
Hát így lesz kevesebb mint 2 hónap alatt egy eladó 100 ezres kocsiból eladó 850 ezres.
Ha ilyen drágán lehet hozzá jutni egy váltóhoz, akkor, marad a régi. 50000 Ft az üzemanyag megtakarításból sokára jön be. Igaz, hogy ha lassúbb váltót eladom, akkor az már minimalizálja a költséget. De hogy mikor tudnám eladni, az rejtély. Lehet, hogy gyorsan el kelne, de lehet, hogy csak hosszú idő után. Most pedig nem állok úgy anyagilag, hogy meg előlegezzem ezt a pénzt hosszabb ideig.
Igen jól kalkulálsz , a 8-assal gyorsabb a kocsi , a 11-essel lassúbb , de pörgősebb . Ha a 4 kW-os motort párosítják a nyújtott áttétellel akkor előfordulhat , hogy extrém meredek emelkedőkön nem tud felmenni . De ez téged kevéssé érint ...
Az már inkább , hogy elvétve lehet ilyen difihez jutni , és ha igen akkor drágán . Egyetlen ilyen továbbadott difiről tudok , ott 80 ezerbe került az új tulajnak a kevésbé pörgős megoldás . Mivel a normál difik 30 körül cserélnek gazdát ezért úgy lehet számolni , hogy hogy azért a fogeltérésért félszázezret bízvást számolhatsz .
Ehhez képest elég olcsón vettem 2007-ben a 3 éves 500.4-est, akkor kb. 3000 euro körül lehetett a 720e Ft. Sok baja nem volt, az egyik ajtó zsanér volt letörve, meg a szokásos hibák (fékdob, rozsdás motortartók, hűtő, kerékcsapágyak, talpasok). A szervizkönyv végig vezetve volt, 3 év alatt 45e km-t tettek bele. Az utolsó szerviznél primer variót és szíjat is cseréltek, benne volt a számla a kesztyűtartóban. Meg is lepődtem az összegeken, így már érthető, hogy aki megengedheti magának, a garanciaidő lejárta után az első nagyobb hibánál vesz inkább egy újat.
Azon gondolkodok, hogy 2007-ben volt-e olyan szép egy 3 éves Aixam, mint manapság egy hasonló korú mopedautó. Arra emlékszem, sokaknak tetszett, de szerintem leginkább a gyöngyház arany fényezése miatt. Formára nem volt különleges, sokan összetévesztették a Twingóval. Az újabb szériák már sokkal feltűnőbb formatervet kaptak.
Arra viszont nem tudok magyarázatot, hogy Ausztriában miért emelkedhetett a duplájára a mopedautók ára. Ott már 10 éve is alacsony volt az infláció.
Köszönöm Péter a választ és a megosztott képeket. Ezek alapján se tudtam beazonosítani, mert pont az a rész ahol lenni kellene az adatoknak, nincs megtakarítva. Azért érdeklődöm, mert ha jól emlékszem, akkor azt mondtad, hogy valószínű az enyémbe a lassúbb áttétel van. Mert ha a meghirdetett a gyorsabb fajta, akkor lehet, hogy rámozdulnák. A váltóba lassító, vagy gyorsító áttétel van? Úgy tudom, hogy lassító. Melyikkel lenne gyorsabb az autó? Mert az én elméletem szerint, akkor gyorsabb, ha behajtás 8 fordulatára fordul egyet a kihajtás. Vagy is a 12:1 áttétel a lassúbb autó. Nem azért kiváncsiskodok, hogy száguldozni akarnák, hanem azért mert az áttétel módosításával, valószínű, a fogyasztás is kisebb lenne.
Még arra is kíváncsi vagyok, hogy kb milyen árba cserélnek gazdát ezek a váltók?
Köszönöm a választ. Próbáltam megtippelni a karosszéria megmaradt részéből, hogy 400-as lehetett-e aminek az alkatrészeit árulják. Annyit látok, hogy nem 500.4-es. De hogy 400-as, vagy esetleg valami az újabb típusok közül, nem tudom.
Ebben a hirdetésben, egy váltót is hirdetnek. A egyik másik képen látszanak számok, meg valami írás is. Ezekből meg lehet állapítani, hogy ez melyik váltó? A gyorsabb, vagy a lassabb?
Én úgy vettem, hogy nem volt meg az ablakmosótartály dugója. Akartam esztergáltatni az unokámmal, de nem kellett, mert kézbe akadt egy műanyagdugó, amit lehet venni a vascsövek végének lezárásához. kicsit megvoltak faragva rajta a bordák, de pont jó lett. Egyik ismerősöm az olajbeöntőnyílás dugóját hagyta el és neki is ezt javasoltam. Lett is megfelelő méretben.
Sziasztok! Tudja esetleg valaki,hogy az AIXAM szélvédőmosó tartályának lepattintható fedele melyik típusú francia személykocsiéval egyezik?Évekkel ezelőtt összegyűjtöttem a bontóban néhányat belőlük,de most nem találom őket.A kocsimé meg elveszett.
Igazad van, az évjárattal nem számoltam. Talán azért felejtettem el, mert a hazai kínálat jó része még most is a 2000-es évek elején gyártott mopedautókból áll, amiket azokban az években árultam. Mondjuk a mopedautóknak a rozsda nem olyan nagy ellensége, mint a személygépkocsiknak, ezért talán nincs olyan nagy jelentősége az évjáratnak, sokkal fontosabb az állapot.
A Ligier évjáratára nem emlékszem, de azt tudom, hogy az 500.4-es Aixam Goldot 2004-ben 3 évesen 720e Ft-ért vettük rendszám nélkül. Nemrég 750e Ft-ért kelt el egy ugyan olyan Aixam rendszámozva.
Nem követem már az árakat, de majd valaki megmondja, manapság mennyiért lehet venni egy 3 éves mopedautót.