Tényleg nem akarlak megbántani, de tegnap voltunk JSB-nél. És SAJNOS az észrevételeim beigazolodtak nála is. A többit emilben megbeszélhetjük.
A meghajtásrol anyit még, hogy jövő hétre kész lesz a feljavitásom, de már most jobb az enyém mint a gyári.
És mint régebben irtam több is van nekem a sziliböl, tehát nem lejáratásbol irtam. Kölsöleg szerintem gyönyörű, ezt mindig ki is hangsujoztam.
Köszönöm.
Gondoltam, ha csak JATT van, akkor 60.000 körül lesz. Ha Magyarországon lehet Limát kapni, inkább a H0-át fejlesztem tovább. Most láttam egy olasz weblapon jó állapotú ETR 200 - ez olyasmi mint az SVT 137, csak elektomos - 300.000Ł.
Szia!
Legutóbb a MOM-ban lévő kiállításon láttam, 62 ezer pénzt kértek érte. Valóban JATT gyártmány, de nem kisszériás. Azóta a JATT-ot megette a Tillig, és ha jól emlékszem benne van a Tillig mostani katalógusában. (RolandTT! Megerősíted, vagy tévedek?)
csíkos
Salve
Nem tudja valaki hol, illetve mennyiért lehet kapni SVT 137.-et? - Fliegender Hamburger -. A JATT gyártotta a klasszikus lila - citromsárga színben, de most hallottam, hogy ez kisszériás modell, 500 darab. Arra gondoltam, hogy esetleg a Berliner TT gyártott ilyesmit, még mielött Tillig megvette volna a céget. Akkoriban még amerikai mozdonyok gyártását is megpróbálták, remélem nem pont ezt felejtették el.
Még valami luc72!
Ha van otthon egy digitális multimétered, akkor kapcsold rá a trafódra, és nézd meg mekkora feszről indulnak meg a mozdonyaid! A stabil egyenletes futás a mérvadó! A "Fugi Szili" 1,35V-ról indul, és ami még fontosabb, az előre/hátra érték közötti különbség 0,03V!!! Ha a Tiéd nem ilyen, akkor baj van! Ja! És mérd meg nyugodtan a Gützold, Klein, stb. gépeidet is!
steve
P.S.: Ha beszámolnál az eredményről, azt megköszönnénk mindannyian!
Szia luc72!
Én sem a Deák Szilihez akartam hasonlítani, de ez a kézenfekvő. Csak nem tudom, hogy Neked mi a bajod a modellel. Számomra a mechanika jónak tűnik. (Azért egy modell mozdony nem egy "Saffhauzen", ezt nem is lehet elvárni egyik gyártótól sem, és nem is hozzák.)
steve
Valamely kretén m62187 nevében vírusos emileket küldözget. freestart észlelte, no meg mi is kidobtuk. Be ne ugorjatok! Úgy gondolom, m62187 a dologban ártatlan.
Bosszúból olvassuk a Pályaőr honlapját, akkor is, ha már kívülről tudjuk!
A digitális alapszettek árai közt valóban túl sok a kétszeres különbség! A járulékos költségek (VÁM, ÁFA, helységbérlet, bérköltség) persze mindenképpen árnövelő tényezők, bár ekkora eltérésnek talán akkor sem szabadna lennie... Mint írtam, az árakat sajnos nem én határozom meg, de erről mindenképpen tájékoztatni fogom a tulajt.
Sajnos nem, de az Adobe Distillerrel lehet a PostScript-ből PDF-et konvertálni. Én mindig úgy dolgoztam, hogy pl. Linotronic-kal, vagy még biztosabb megoldásként a levilágítógép saját driver-ével készítettem a PS-t, amit átkonvertáltam PDF-be az ellenőrzés kedvéért. Ha az jó volt, akkor 99%, hogy a PS-ből a levilágított filmen is ugyanaz lesz látható! Nálam szerencsére az az 1% bizonytalansági tényező sem fordult még elő...
JSB!
Ennél biztosabb módszert én sem tudok ajánlani!
De mostantól nem akarom OFF-olni a topikot, inkább írj magánba!
Én nem a DEÁK szilihez hasonlitom.
Csak magában nézem a mozdonyt, és a meghajtás szar.
Elvittem egy ismerös óráshoz, minden alkatrészt átnéztünk vele, meg a gépében, és meg erősített.
JSB-hez ha megyünk viszek egy 20000 Ft ROCO 132-est, csak a futás hasonlításához.
Ki a jobb festő, Delacroix, vagy Munkácsy? A mi kis mozdonyozásunk jóval szerényebb színvonalú(még a java is) de a kettő más világ, és van aki a Capuccinora esküszik, van aki lórugésként issza a feketét és cukor nélkül is megáéll a kanál benne.
A Fugi Szili, meg Deák Szili is ilyen.
A műanyag sokak számára nyitja meg majd a modellezés kapuját. Többüknek x-ik modellje biztosan rézből lesz. Varietas delectat!
Köszönöm a kollégiális gondoskodást. Néhány szerzőnk villamos irógépen ír, ami flopyt produkál, más 3-4 éves wordben dolgozik. Mc-t egy szerző használ. Megjegyzéseitek között akadt ötletadó. Ha másért, hát ezért eleve megérte a fáradságot. Köszönöm!
A tördelésben használt programokért is egész komoly járgányt lehetne venni(a gépekről nem is beszélve)
A szergejt most teszem fel a V&M honlapra, valoszinuleg nyitok neki egy kulon reszt! A teljes modell 3.5MB. Kesobb lesz szebb is. A modell Balogh Gabor muve, en csak asszisztaltam a reszletek kidolgozasahoz. Keszitettem viszont egy Bhv kocsit is hozza, remelem sikerul beletenni. A tobbit nem lovom le, idovel lesz tobb is, lehet keszulni karacsonyra ajandekok jonnek :-))
Mea culpa! Új képek még nincsenek, majd karácsony után felteszek valamit. Az új részt nemigazán fejlesztjük, nincs időnk. (Már több mint egy hónapja voltam otthon 24 óránál többet és legközelebb karácsonyra keveredek haza. Jó mi? :-) Mondom, majd csinálok valamit, engem is bosszant, hogy a honlapomon még augusztusi "frissítés" van.
Egyébként mi az a: BTW?
Más: Ász az MSTS Szergejed! (ha a szkrínsotok nem hazudnak) :-)
Tényleg nehéz szakma ez az újságosdi!
JSB!
Haladsz a lappal?
Mégegyszer a Fuggerth-féle V43-ról:
Az eddigi legjobb magyar gyártmányú modell! Aza a különbség közte meg a Deák-féle között, hogy az utóbbi kisipari termék, az előbbi meg nagy száriás. És a mechanikája sokszorosan felülmúlja az eddigi hazai produktumokat. (Az a példány, amit én is mértem JSB-nél legalábbis ilyen.)Vannak persze neki is bosszantó, apró hibái, de 20 ezerért szemet lehet húnyni felettük, különösen akkor, ha könnyedén javíthatók. Azt kell írjam ezért az árért igen jó vétel! Sokal szebb is, mint az eddigiek.
steve
Minden szakmának megadatott a maga korlátja. Nem hiszem, higy akárki kötélnek állna, még akkor sem, ha dobozban eredetit ajándékozok nekik.
Az átállás, komoly rendszereknél nem egyszerű. Házi PC-n még csak-csak. Mindennek-minedennel együtt kell működnie. Kérdés, mit szólnának a jövevényhez a már telepítettt és justirozott psogramok.
A finom beállítás több hét (esetleg hónap lenne). Tudod, "könnyű" a mi házi Pcénken, de ötszázgigás különböző célgépekből összeállított, hangolt rendszer nehezen és nagy ráfordítással változtatható. Valamikor meg pénzt is kell keresniük a magamfajtával.
A hétvégén jártam én is a börzén és az emeleten a bal hátso sarokban árult valaki többekközöt KLEIN cuccokat és volt nála egy MÁV-os kisszériás MOL tartálykocsi /HO/ amit nem tudtam megvenni mert nem volt nálam annyi pénz.Tudja valaki ki az az árus,estleg valami elérhetöségi lehetöség.Elöre is kösz a segitséget.
Kicsit off, de most mindenki az. Szóval most olvastam, hogy a Micro$oft kiadta Mac-re is az office-t, Office X néven. Esetleg a nyomda átállhatna, nem?? d:-))
A konverterekkel nem szokott balhö lenni, csak igen kevös közülük ismeri a magyar karaktereket, illetve egyszerre a képbeültetést is. Sajnos ilyen univerzális konvertert eddig még nem találtam. Még az adobe is "kijavitgatja" néha a hosszu ö meg az ü-t. Megint mások meg nem ismerik a nagybetüket.
Illetve lattam valahol free doc->Ps convertert. Ha nem jarhato, akkor at kell rakni Adobe Acrobattal pdf-be, majd onnan ps-be. (Bar lehet, hogy az Acrobat tudja egybol a ps-t)
Ha az ilyen pdf, ps konverziok boinyolultnak tunnek, akkor lehet olyan nyomtatodrivert talalni a neten, ami kepfileba vegzi a nyomtatast... Beallithato a felbontas, van penzes es free is...
Vigyetek at PostScriptben a nyomdaba az ujsagot. Ott mar nem kellene elb@....szodnia. A Corel Ventura-ja ugy emlekszem tud ilyet, es nem is tul draga szoftver....
Az általad is vitatott dolgok azonban messze nem ilyen egyszerüek, ahogy azt már a JSB is irta, egy nagy (és drága) software kellene a helyes konverziora. Ezek azonban olyan szerkesztöségek számára lettek kidolgozva, ahol naponta, hetente, havonta rendszeresen jelennek meg a lapok, egy csomo szerkesztö egymástol függetlenül egy hálozaton belül) szerkeszti, és adja tovább a layoutosnak, majd pedig a nyomdába (ráadásul rendszerint valamelyik világnyelven). A V/M azonban sok egymástol teljesen független szerkesztötöl származik, akik nem egy hálozaton belül dolgoznak, tehát CD-n stb. juttatják el az anyagok ahol a tisztelt szerkesztöurank azt meg kell szerkesztni. Aligha várható el mindenkitöl, hogy egy egy cikkért azonnal egy FRAMEWORK-ét vegyen, sokszor még a WORD, vagy a STARWRITER is tul sok.
Lehet hogy a legjobb megoldás az lenne, ha JSB megszerkeszetné az oldalakat, kinyomtatná, majd bescannelné, és igy adná át a nyomdának. Csakis iyg lehetne a minöséget garantálni. (Lehet, hogy az ADOBE is menne, de ebben nem vagyok annyira biztos). Sajnos azonban a minöségi laphoz igen jo minöségü lehuzatokra lenne szükség (megint kérdés a nyomtato).
hagyjuk a JSB-re hogy mit talál ki, lehet, hogy sikerül valamit javitani ezeken az aproságokon is.
> Most MC, a különbséget láthatod, sokkal jobb, de ehhez a békát le kell nyelni.
OT
Te, egy hülye kérdés: nem jelentene megoldást, ha nem a hardvert, hanem a szoftvert cserélnétek ki? A Word közismerten használhatatlan bármilyen komolyabb célra, és elôfordul, hogy más szoftverek a PC-Mac átváltást jobban elvégzik. Nekem jók a tapasztalataim a StarWriter-rel (ami ráadásul ingyen van), de nem próbáltam még Mac-kal. Az ennél biztosabb megoldások sajnos vagy nagy tapasztalatot igényelnek (de tökéletesek: a tudományos cikkeket szinte kizárólag Tex-ben írják!!! - aminek a levilágítása a tapasztalatok szerint legtöbbször hibátlan), vagy sokba kerülnek. Amikor mi a 700 oldalas TDR-t (Technical Design Report) írtuk, csak FrameMaker volt megengedve! Ez viszont egy vagyonba kerül.
TEE, köszönöm az árakat.
Legalább van némi viszonyítási alapom egy ROCO start-szetthez képest, bár nem pont ugyanaz a minőség. Lennének még ár-kérdéseim, a következők: 55802, 55712 és 58702. Egyáltalán adtak el már ilyet az országban? :-) (Tippem van, kb. az autóm ára kijön ha ezeket összeadjuk...) És még valami, a Spur I-es V100-as nincs a katalógusomban, a Tiédben láttam...ez hogy lehet?
"A szett, amit kerdeztem, mar egy halado-szett lehet, mert valto + csomo minden van benne, nem beszelve a ket mozdonyrol es szerelvenyerol."
A mienk is ilyen. Egy BR03-as, egy V160 (ez a 216-os), 1 pár váltó, 3db 4teng. személykocsi, 5db teherkocsi, oválpálya, transformer, Control Unit. A V160-as hanggenerátoros. Ez talán nem haladó?
Budapest, sőt az ország egyik legmenőbb levilágítója ügyfele voltam. Ők "csak" a néző képet írták filmre. Magas szakmai erkölcsi színvonal, nemde? Akkor az egész lap PC-ben készült. Most MC, a különbséget láthatod, sokkal jobb, de ehhez a békát le kell nyelni. Ajánlották, térjünk át a Mc-re. Egy gép ca. 600.000 ft. Akkor még hol vannak a programok. A kevés hibátlan lap úgy készül, hogy a szöveget nem átfordítják(PC-Mc), hanem kéziratból beírják az Mc gépbe. Nos ezt, nem csak anyagiak miatt szeretnénk elkerülni. Pénzünket mem ideg-gyógyászokhoz kívánjuk hordani.
Sajna a PC terjedt el, mindenkinek az van. Képzeld, mi lenne ha mindent át kellene írnunk.
ennel ellenérer van egy két ötletünk, amit a téli számban szeretnénk bevetni. Reméljük sikerrel.
Ideje lenne, hogy bekerüljünk az EU-ba, ui. a Märklin nagy-alapszet a nagy ovállal, Transformerrel, 80f controllal, amiről beszámoltál sehol nem haladja meg a 990 DEM-et (bruttó)m ez 130 000 forintot jelent.
A 29855-ös és a 29859-es digitális induló szettek ára egyformán 257.350 HUF...
Ez elég szép nagy összeg, ezért a többiek kedvéért leírom, hogy mindkét szettben egy 200x75cm-es, kitérővágánnyal rendelkező ovális pálya van trafóval, digitál vezérlővel, valamint egy teher és egy személy szerelvény természetesen digitál mozdonyokkal. Mindez darabonkénti árral számolva kb. 100.000-rel többre jön ki!
A PC-Mac átfordítás nekem leírva sem szimpi, nemhogy a gyakorlatban...! Ahogy írod, fura dolgokat művel, az tény! Annakidején írtam, hogy én a helyetekben keresnék egy másik levilágítót, mert ahova én jártam, ott is ezt tanácsolták a nálam szakértőbbek. A meghívást ezennel elfogadom, hátha van olyan ötletem, amivel segíthetek! Üzenj, ha kellek, tavaszig a Märklinezés mellett van némi szabadidőm. Aztán a tervek szerint esküvő, majd a közös otthon felépítése következik egy pár éven keresztül...
A megjegyzésed oké, bár jónéhány elnyomás akkor is gyanús nekem!
Tegnap sikerült a börze végét elcsípnem,a jegyszedő,már pénzt sem kért..-)))
Vettem egy ócska rossz négytengelyes tartálykocsit kisérletezni,barkácsolni.Közben az árusnál megláttam a Fuggerth-szilit,ezért elkértem megnézni.Szerintem szép lett.Működni nem láttam.
Azt hiszem,nem mindegyik újságban fordul elő apróbb hiba.Az enyémnél pl. 2000 van a 301 cikkénél,helyesen.
Észreveszem én is,időnként a fejem is csóválom,de szerintem egyre kevesebb lesz .
Lehet,hogy "fogásonként"változik,melyik szériában mik a hibák és vannak-e.
(A főnőköm nyomdász,matricákat és használati utasításokat készít és szoktam néha nézni,hogyan dolgozik)
Eddig: 150 mA indítóáram mellett, 1,35 V fesznél halad, rángatás mentesen(tanú és saját kezű konrollör csikosháTTu)! Az egyszámjegyű km/h átszámítást holnap 5(!!!) ellenpróbával végezzük. Egyúttal teljesítenie kell, egy 100km/h 3 órás folymatos menetet is. Ha nem, fájó szívvel , és mindenek ellenére Jenőt (Fuggerthet) és a V&M előtt magasztalva és tisztelettel mélyen meghajolva, leírjuk a bibit, szórul-szóra.
Talán az igazmondással tisztelhetjük őket a legjobban.
Azért nem off, mert mindannyiunknak guta, hogy a zavartalan mongyi, kocsi, pálya helyett a szemet szúró hibákat számoljuk.
Meghívunk egy korrektúrára, kapsz egy teljes nyomatot.
Természetesen kész lapot is, hiszen megszenvedsz érte. A gutát majd együtt kapjuk.
Búcsú példa: még Vasútbarát korunkban kijött Kölzekedési Műzeum. Megoldása röhej; közqekedési -t kellet beütni, AKKOR A lINOTRONIC 500 EGYNEHÁNYAS LEVILÁGÍTÓ NEM CSERÉLTE FEL A, Z ÉS L BETŰKET!
Ne kérdezd, hogy jöttünk rá, mert a lila karikáktól már rég elfelejtettem, de primitív és ostoba volt a megoldás, mint a hiba oka is.
Faller a közelmúltban újra nyomatta több csomagoló kartondobozát, mert az egy ívre nyomott különböző csomagoló dobozokan a levilágító program a gyártási számokat felcserélte. A pénz töredékéből (megnevezték az összeget) a lapot KÉT(!!!) évig tudnám kiadni.
Tavaly ROCO több ezer katalógus részt hívott vissza gyártási szám csere miatt. Szerencsére még nem volt összeragasztva, stancolva. Dobhatták volna a...
Itt tartunk...
Nos áll az ajánlat, ha akarod jöhetsz olvasni és a lapot nem kell megvenned. Ez a minimum. Más kérdés, ha már megintt... lesz a kedved elsőre végigolvasni? A tartalommal próbáljuk ezt azv átkozott csapdát ellensúlyozni.
By!
Egyre azonban nagyon kell vigyázni, mégpedig milyen trafoval hajtod meg a mozdonyokat.
Egy közönséges szerkezet (pl. FZ1) egész más feszültséget fog adni (ugyanabban az állásban) pl. a Fleischmann vagy a ROCO modellhez.
Ebböl is könnyen keletkezhetnek a mért különbségek.
Ezért kell nagyon vigyázni a tesztek értékelésénél.
Nem jön össze, aza nem állmeg a felételezésed, mert a kartonból, amiben volt vagy húsz V43 kiemeltünk egyet tetszés szerint, ahogy jön alapon, és a másik meg válogatott, igaz szinte mind egyforma (4-ből). A különbség elenyésző. A teszt etika megköveteli az 1-1 szisztémát, ami: egy, ahogy jön, és egy választott. Így a szórás matematikai közepe, a nagy számok törvénye alapján - hazug "interpoláció" nélkül - kijön. Fugival szándékosan nem találkoztunk, és a modelleket kizárólag a Váci úton vettük át, lecsapás szerűen ott nem előre kinyitott gyűjtőkartonból. Felkészülniük lehetetlen lett volna. A cég kóülönben sem olyan, vagy bennük annyi egészséges becsvágy, hogy nem manipulálnak, úgy is kiderülne.
Nekünk nem fizetett cikketink vannak, mint a gazdag nyugati lapoknak. Ez egyúttal sokat megmagyaráz, miért vagyunk szegényebbek.
Zsámoly tengelytáv azonos, kerékátmérő különböző, fogaskerekek különbözők, mert a V43 130km/h max-ra visszavett.
A kaszni eltérő. Mai mérések szerint, hiteles rajzok alapján, a kaszni méretei a gyári rajzzal MEGYEZNEK: Leesett az állam, de az eddigi összes modellem 5mm-el hosszabb. Ez tartalmilag nem mond semmit, mert a NEM szerint norma tűrésen belüli.
A modellség (randa szó, de legalább találó)a döntő, s ott van miről beszélni. Többit később, nyomtatva.
Nekünk már megint nalacunk van. Ha ez így megy tovább, kóülön kérni fogjuk a teszthez a LEGROSSZABB modell páldány kiválasztását.
Az a problémánk, hogy a Fleischmann ami a legjobb lassaú modellgyártmány, még gyors a mi Fugi-Szili példányunkhoz képest. Két darabbal A-B tesztet készítünk. A másik mérését csak holnap kezdjük, így semmi sem általánosítható.
Vigyázz, a Fleischmann mérőkocsi (folyamatosan használjuk)csak egy ötös csoportból (amit képes mérni) csak két specimentben egzakt(végsebesség, konstans gyorsulás), mást csak pályától független sztatikus (tehát pályán kívűl állandóan és nem provizóriumként telepített) és nem mozgó műszerrel mérhetsz hitelesen(pl.:fotócella kapu)
Én még nem vehettem kézbe :) de látatlanban is azt mondom, inkább ez, ennyi pénzért, mint Deákéké nagyon hasonló mechanika gyengébb motorral és kasznival 2x ennyiért. Bár, a réz modell az réz modell, ezt nem vitathatja senki.
Üdv mindenkinek!
Ma a börzén sikerült megszereznem a ROCO 4 tengelyes MOL tartálykocsiját, de nem a Modell és Hobby változatát, hanem a 7240-4 pályaszámút.Ezt már rendelni sem lehet,a másikból még kb. 50 db. van a Váci úton,utána vége.Aki még szeretne látogasson el oda.
Steve!
Levél megjött,amit irtál kipróbáltam, és MŰKÖDÖTT!Egyébként francia ón gyantával.Köszi Szia
Na én is csináltam, egy röpke tesztet.
Előszóként a Fugi szili valóban az elsők között indul meg, kis volton.
Viszont énszerintem egy sokkal fontosabb dolgot teszteltem, mégpedig kiválasztottam a mozdonyok legkisebb sebességét, ahol egyenletesen és rángatás nélkül stabilan futnak. Ezzel a sebességgel egy métert kellet megtenniük.
Tehát az eredmények:
Fleischmann BR 86 lendkerekes motorral 56,03 sec
ROCO BR 132 lendkerekes motorral 53,97 sec
Gützold BR 120 lendkerekes motorral 47,37 sec
Liliput BR 52 lendkerekes motorral 47,30 sec
ROCO BR 01 lendkerekes motorral 39,73 sec
Fugerth V43 lendkerekes motorral 16,63 sec
Mindenki döntse el mi a fontosabb.
Azon kívül szerintem az is ékes bizonyíték a rossz meghajtásra, hogy lendkerekes motor dacára a kifutása olyan mintha falnak rohanna.
A börzén van egy eladó Bachman AKELA készlet, két hete megnéztük a kifutását mindenki emlékszik a börzés próba pályára? Na azon háromnegyed kört tett meg!!!
De az előbb említet mozdonyok is nagyságrendekkel később álnak meg. Ezt a tesztet azért nem írom ide, mert nem lenne hiteles, ugyanis szemre nehéz azonos sebességet beállítani.
(Majd ha meg jön a fleschi mérő kocsim)
Félre értés ne essék, én nagyon sajnálom a szilit mert tényleg szép makett.
JSB
Volna egy olyan kérdésem, hogy a csörgőnek és a szilinek meg egyezik az egy forgózsámolyon belüli tengely távja?
És egyforma hosszú-e a kasznijuk is?
Én mint irtam kb 25-öt néztem meg, plusz a börzén másoknak szintén jelenkezet, söt az M&Hban is elismerik.
Szerintem ezek is tények.
Lehet, hogy JSB egy házi Fugit kapott.
Nem úgy megy mint egy komoly mozdony, de nagyságrendekkel jobb lett.
A csigatengely által meghajtott dupla fogaskereket kivesszük, és a nagyobb fogaskerék belső részéről lereszelünk annyit, hogy kb. fele olyan széles legyen mint volt.
Ez után azt az U alakú befogókeretet visszahelyezés előtt az ehhez a fogaskerék részhez eső részét szintén meg kell reszelni, mert ez is enyhén hozzá ér a fogaskerékhez, hogy miért?
Mert ez a szerkezet enyhén ferdén van behelyezve.
Az oldal irányú billegés is javul, de nem tökéletes, úgyhogy ezen még dolgozok.
Egyébként elég rossz konstrukció, mert szépen lassan nem igazán szeret haladni, pedig 5 pólusú motor lendkerékkel, és ehhez egy átgondolt jól megépítet meghajtással nagyon ütőképes lenne.
Szia TEE!
Tudjuk, a hibajavítás folyamatban. (Nem Te voltál az első, aki észrevette, de esküszöm nem JSB-n múlik! A korrektúra hibátlan, aztán a nyomatás meg nem... Vannak tördelők, akik már ismerik ezeket a hibákat, és szándékosan olyan hibákat tesznek a korrektúrába, ami a progi hibázásai után helyes magyarsággal nyomtatódnak ki. Erre nincs kommentár...
csíkos
Nem tudom kinek mi baja van a hajtásával. Ma kora délután JSB-nél nyúztuk egy kicsit. Nos a modell szép, részletgazdag. A H0 méretű jellegrajzzal összehasonlítva hibátlan! Menettulajdonságok: csak két adatot írnék le, amit személyesen én mértem: megindulási feszültség előre/hátra: 1,35/1,38V. Áramfelvétel lassú menetben előre/hátra: 152/165mA.
Valaki tud jobbat? Ami ennyire egyforma előre/hátra? Ami ennyire alacsony feszről EGYENLETESEN megy?
Tesz környezet: Fleischmann 2,5 sínek, és Fleisch trafó. Csak emlékeztetőül: tessék megnézni a V&M legutóbbi számában a BR18 (ROCO) és az M31 (DEÁK) hasonló adatait!
Ezek tények!
steve
Nagyon örülnénk, ha megtalálnád amegoldást! Ami biztosan VALAHOL egyszerű.
ÁBRA: PC- n írják aszerzők. A Feldolgozás Macintosh, mint minden litográfia- Ha komoly.
Postscriptet kinyomtatuk. a nyomdából mégis mást kaptunk. Volt film, ahol szabadszemmel észrevettük és újbóűl levilágították.
A jalenség egy konkrét példája:
Nohab alatt középen nyomva(ami az Orientről szól) : szermerkélőesőellenére, post script korrektura (ha nem hiszed eljöhetsz megnézheted szemerkélő eső ellenére - tehát jó).
A PC-Mc átfordítás a hosszú Ő-ket elveri spanyolra, onnan visszafordítod közép-EU-ra, majd nem látod a képernyőn, nincs a korreken, és kigyün a nyomdából, úgy ahogy van. Ezzel kinlódik sok rendszer, lap stb. 14500 ft-s művészeti albumban ugyanez előfordul.
Csak ott nincs baj ahol a cikkeket eleve Mc-n írják.
A dili a levilágításnál(kor) történik.
Most nem "okos" meg "nem hiszem " Tanácsokat kérek, hanem megoldást, ha van.
Aki nem tud tenni, ne szóljon, szemünk nekünk is van, látjuk. A Modell&Hobby hírdetésben a függőleges csíkokat is, etc.etc.
CsikohaTTu látta a cikkét. aztán a nyomdából kijött olyen hiba a CD-n Postscr. nincs is rajta.
A legszebb, mikor számot ver el a gép; lásd Deák M31-ből mi lett. Nálunk korrek hibátlan nyomat.
Csak bizonyos jeleket ront, mindig ua. bizonyos rendszer szerint.
űdv.
PS.: Engedj meg egy megjegyzést: légy pontos, az elnyomás nem helyesírási hiba! Nagy különbség, nem magyarázom, úgy is tudod mekkora!
Elég alaposan átnéztem a szili meghajtását, és azt kell, hogy mondjam, tragédia. A fogaskerék tengelyek lötyögnek a foglalatukban, amibe a kardán beleilleszkedik az is enyhén ferde, és ez a sok pontatlan dolog miatt van a rossz futás. A fogaskerekek össze visszamozognak és meg szorulnak egymással. Ha az ember elkezdi mozgatni, vagy kibiztosítani valamelyik tengelyt akkor meg ugrál az eleje, hát mit mondjak kemény feladat meg oldani.
MIÉRT KELL EGY SZÉP MODELLT IGY KIADNI.
Kint volt Csikós Pista bácsi is, alkatrészekkel. A Fugerth szilinek már érezhető a hatása a börzén, mert azok a maszek szilik amik 9000-13000 Ft körül mozogtak, most 4000-5500 Ft.-ig kellették magukat. Na ha meg már a fugi Szilinél tartok.
A karosszériára nem lehet panasz szerintem, viszont a meghajtással még mindig nem tudok megbékélni, és ez egy nagyon érdekes gondolatot ébreszt bennem, milyen teszt előzte meg ezt a meghajtást, amin nem derült fény erre a hibára? Én kb. 25 szilit próbáltam ki, és többé kevésbé mindegyiknél jelentkezet ez a hiba.
Remélem a készítő nem úgy áll a dologhoz, hogy így is elkapkodták az első szállítmányt, akkor meg minek törjem magam.
Azért találom ezt sajnálatosnak, mert szép modell nagyon, és itt most nem arra célzok, hogy hány milliméterrel van elrontva, hanem úgy cuzamen az egész, ahogy kinéz.
Most kicsit OFF leszek, de a V&M-ről van véleményem!
Nemrég megvettem az őszi számot, és én is az elejétől a végéig elolvastam, mert érdekesnek találtam. Egy visszatérő dolog azonban már pár oldal után felbőszített, mégpedig a rengeteg helyesírási hiba! Az első számok alkalmával még bocsánatos bűnnek tartottam ezt, bár akkor is írtam ide, de úgy tapasztalom, semmi sem változott azóta! Több mint 80(!) enyhébb-durvább helyesírási hibát számoltam össze a szavak egybeírásától kezdve (az ő-vel végződőek következetesen) a rövid ékezetes magánhangzók hosszú ékezettel írásán keresztül (pl. keresztűl) a betűk kihagyásáig sorolhatnám (pl. diktáum). Azon meg már csak mosolygok, hogy a 301-es szerkocsiját 200 májusában állították ki Nagykanizsán...
Jól tudom, hogy egy ilyen lap megalkotása nem könnyű feladat, de ha már JSB és a többiek rászánják erre az időt, pénzt, energiát, akkor a teljes levilágított anyagot nem ártana átolvasni, és a hibákat kijavítani a sokszorosítás előtt. Azon a pár nap késésen nem múlna semmi, cserébe egy igényesebb lapot vehetne kézbe az olvasó... Én úgy döntöttem, inkább megvárom azt a kiadást!
Hun lőtted ezt a gépezet metszetet? Jó régi, a legszebb a keresztfej. Kár, hogy nem látszik az egész, nem Stephenson hajtásban(szép kis excenterrel) végződik?
Sziasztok fiúk!
Bár mostanában elég off voltam csodálkozom, hogy kiadták ezidő alatt a Fuggerthék a várva várt szilit. Én személy szerint kb. 8-9 éve várom, Miki azóta szivárogtat híreket ki róla.
Lehet, hogy régebben már volt szó róla de újra feltenném a költői kérdést, hogy mennyit kóstál ez a kis kék ékszer doboz?
No hirtelen ennyit, várom a válszokat és kellemes hétvégét mindenkinek. üdv:
Vsanci
Hali!
Már megint nem tudok kimenni a börzére, pedig elmentem volna utána rézgarashoz is (elvittem volna az SD7-esem, meg a BigBoyt ha erdekel valakit). Erre a szent célra vasárnap esetleg nem lenne jó? (vagy a következo hétvége)
üdv
bs
Hali!
Most szombaton lesz borze!
Decemberben valtozik ketto.(Egyik macskakiallitas miatt...)Vagy a szomszedos szakkozepiskola tornatermeben lesz megtartva,vagy ha nem tudnak megegyezni a berleti dijban akkor elmarad.A mostani borzen kozlik az eredmenyt...
Ki jon meg rajtam kivul?
Lesz a bufeben torzsasztal?
Nekem még sikerült az elsok között vételeznem a Szilibol.:-)
A tegnap Czabalay Laszlo által feltett képeket sajnos most nem tudom megnézni ezért lehet, hogy lesre futok a kérdésemmel de azért felteszem.
Az én Szilimen az áramszedot mozgató munkahenger hiányzik. Végignéztem a mellékelt alkatrészeket de egyiket sem sikerül aképpen beazonosítanom. A mellékelt összeszerelési ábrán azonban a mozdonyon rajta van a munkahenger mint olyan darab amit nem kell külön felrakni hanem alapból rajt van a modellen.
Ehhez van valakinek valami ötlete?
Üdv!
Általánosan köszönöm mindenkinek, hogy megvitattátok egymás között a V200 kérdésemet:)
Persze csak a végeredményt nem tudom, de annyira persze nem is érdekel.
Köszönet továbbá a könyv tippért! Voltam is ma Tamáséknál a Modell&Hobbyban vételezni egyet+1-2 apróságot, amikoris hátrahívott és mutatott számomra 1-2 érdekességet. Nem tudom ki látta már (a Deákéknál is fellehető) az újdonsült Szovjet, jajj bocsánat Orosz TT méretarányú vasútmodelleket?! Nagyon érdekes próbálkozás, javaslom minden TT-snek megszemlézni legalább!! Nagyon őszinte leszek, én várok addig még egy kicsit jobban kiforr a csapat, de mechanikailag úgy néztük, már nem tartanak rossz helyen! Kasztni kicsit műanyagos. Az ára 32000,- Ft (ha jól emlékszem) egy mozdony 42000 az iker!! 9800 egy személy vagon. Ja természetesen Orosz gépekről készült a modell!
Sajnos szombaton a borzerol lemaradok, dolgozom...
Ma arnyekra vetodes esete allt fent, mivel mar pont elfogyott a Szili.... Az Erkel utcaban is voltam, vannak megint szep dolgok, az elado kinalta a 2tg ROCO MAV-os teherkocsit, mondvan alig fogy pedig keves keszult belole, kollegak, nyomas oda akit erdekel! Termeszetesen itt sem kaptam ami kellett volna, majd jovo heten lesz valami :-((( Vettem viszont par Viessmann lampat, vontatasi telepre, gyonyoru szepek. Voltam JSB-nel, csuda dolgokat teszteltem ismet, ha engedi leirom miket...
Van mostantol egy nagy Maerklin katalogusom, es sajnos nagyon tetszik, barmennyire is ellene voltam :-|||
Én ugy tudom lesz, és megyek is.
A vonatozásrol lehet szó.
Sziliért ne menjen senki szombatig mert az első 50 db. ELFOGYOTT!!! Akartam én is még venni.
Egyre másra gyüjtik a papirra irt lapok a boltok, vevök reakcioit, mennyire fontos nekik az ujság, ki mit köszönhetett annak, hogy rendszeresen ezt, vagy azt kapta az adott forrásbol - szvsz ez már inkább az internetes források ellen irányul, de alapjában véve nagyon szimpatikus, mert még mindig jobb egy könyvet, ujságot levenni, a polcrol, mint orákig böngészni a neten, és egyáltalán nem biztos, hogy az ember megtalálja azt amit keres. (ha még egyáltalán ott van)
A másik dolog meg a memorizálo képességünk, nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha engem megragad egy cikk, egy fejezet a könyvben, azt még évekig is tudom, hogy hol volt, hogyan találom ujra meg, de egy internetes oldalt (hacsak nem teszek oda könyvjelzöt) már a becsukása után sem vagyok sokszor képes visszaidézni.
Más:
A Marklin fönök nem tudott igen pozitivat mondani a 2000-es évröl, azonban igen pozitiv elvárásai vannak erröl az évröl. Általában ez az ipar konjunkturában van (szerinte), és tavaly a zsebtelefonos cégek nyomták a modellvasuti ipart a sor végére (szinte minden elektronikai gyár csak nekik gyártott). Ezen ma már tulvagyunk (és a zsebtelefonosok kénytelenek becsukni), ugyhogy megvan a remény arra, hogy több jut a modellvasutra (és nem fog kelleni 40 !!!! vagy, több hetet várni alkatrészszállitásra).
Hála az istennek, mert sajnos voltak már modelltörténelmi események, amikor csak a port törölték le a 20 vagy több éves modellekröl, meg természetesen átirták az árlistát, hogy legyen mivel etetni a nagyérdemüt (nem a Gützold esete vala).
Ennek ellenére a mai napig senki nem vette a fársadságot és magyarázta volna meg a nagyérdemünek, "hogy már miért olyan hülyék azok az UIC számitogépek, hogy csak 0-9, azaz 10 karaktert (betü- vagy számalak) ismernek, amikor ma már a PC-világ által általában ismert 128 (ASCII) karaktermennyiség sem elegendö."
Ezzel szvsz szerint eléggé tönkretették a mozdonyarchitekturát, megnezitették az általános eligazodást.
Mondjuk egy V63-asrol, még egy ésszel enyhén ellátott vasutbarát, netán vasutas is esetleg villanyos mozdony következtetésre jut, de egy esetleges 1063-asrol legfeljebb egy lottoszám fog majd az eszünkbe jutni.
Ebben az esetben joggal lehet feltételezni, hogy az észkapcitásban az UIC komputer huzza a rövidebbet, még egy másnapos hangulatú poggyászkezelövel szemben is.
Ma már (de 10-20 évvel ezelött is) a komputerek még egy halom sávban is el tudtak igazodni (vonalkod stb.) ugy látszik azonban az ABC nem az erösségük (vagy valaki másnak nem az).
Ha nem csalnak a forrásaim, akkor 2 db panorámás mozdony lett épitve és mint V200 a DR-hez állitva, de azután jött a nagy testvér a Szergejjel ami szintén a kezdet kezdetén V200-as volt (ugyhogy a V200 ugy látszik egy univerzális szám volt abban az idöben, lehet, hogy a DB V200-ának a jelentöségét akarták igy lejátszani...) Ez mind egy arénylag rövid idö alatt játszodott le kb. 1968-70 között, amikor áttértek a computeres számozásra. (és lett a szergekböl 120-as)
Ászámozásról szó sincs. Az új is csak az UIC számítógépes olvasó automaták miatt, illetve a program miatt került elfogadásra. Eredetileg V47 lett volna.
Köszönöm. Örülök, hogy tetszenek a képek, de ez azért van, mert szép a modell.
pg54
"A színe milyen? Pontos?"
A felvetés teljesen jogos! Nem teljesen ilyen a szine. Van egy kis sárgás beütése az egésznek. Ez volt a legjobb fehér egyensúly beállitás. Módositottam a szineken egy kicsit, de ez sem tökéletes. Talán közelebb van az igazsághoz, de itt a piros lett más. Az eredetin sötétebb és élénkebb is.
joem Igazad van! A makro nagyon leleplező, de szerintem apróbb hibáktól eltekintve "állja" a makrot.
Sziasztok,
C.L.: először is gratula a képekhez, én is szeretnék ilyeneket elkövetni. Másfelől viszont túl jók. Szóval nam tudom... Lehet, hogy a makró túl sok részletet mutat. Talán hasonlatos a jelenség az emberi bőrről készült hasonló nagyítású felvételekhez: baromi ronda. Szóval látni kell, de ez majd csak holnap...
Mindenesetre a beharangozások alapján kicsit többet vártam tőle, figyelembe véve, hogy mennyibe volt a szerszám, meg, hogy mennyit kellett várni rá. Ennyit a jó magyar pocskondiázásról. Nagyon örülök, hogy köztünk van, és fogok is venni.
A minta szilinél az volt a baj, hogy a fogaskerék sornál az egyik fogaskerék bele ért abba amibe nem kellet volna, ezt ahogy elnézem úgy oldotta meg, hogy lötyögősebbre csinálta az egészet, Így nem billeg, hanem hangos és máshogy ugrál. Szerintem némi munkával orvosolható a hiba.
Viszont tényleg azt nem értem, hogy miért nem vette ezt ő is észre.
Egyébként jó a modell.
Czabalai
Milyen digi fényképezőt használsz?
Érdekelne mert én is szeretnék egyet, ilyen házi célra.
Nekem is hazaért a Szilim.
A kaszni szép kidolgozású, szép élek és sima felületek nem úgy mint a Csörgőnél. Öntési illsztés csak a homlok lámpáknál látható. A festése nagyon jól sikerült, szép a gép összhatása is. A légtartók, akkuszekrény, forgóvázkeretek a műanyag saját szine, ezeket lehet hogy inkább át kéne fújni.
Az utólag felrakható alkatrészek száma nagy, elég részletes, de az öntés az már nem olyan jó. Lehet majd néhány órát bíbelődni vele, mire az ember fia kiszedi a lényeget az öntési maradékból.
De nagyon szép a modell.
A hajtás az viszont nagy csalódást okozott. Az őt polusú, lendkerekes motor kivételével ua. mint a Csörgő. Ha jól tudom H0-ban 1mm külömbség lenne a két tipus között,(1346 és fél szegecs). A fogaskerék tengelyek illesztésével viszont nagy baj van, pedig az alkatrészek a régiek. A belső tengelyek "fog ugranak", ettől a járása a gépnek darabos, és csúnya hangja van. Remélem ez gyerekbetegség, és hamar gyógyul. Én meg előszedem a régi csörgő alkatrészeket, és valahogy futóképessé kell tenni a mozdonyt, mert nem vitrin modellt szerettem volna.
Azért örülök neki, hogy mostmár illen is van.
(Hosszú lé vége)
Na, akkor most elmegyek es veszek egy ilyet...ugyan magyar modelleket nem gyujtok, de kivetel erositi a szabalyt ugye....ha egy kicsit meg foglalkoznak is vele, tokeletes modellt kapnak.
Lassuk: a racsok szelen ott a sorja, le kell szedni finoman, mashol is van egy-egy ilyen resz.. A gyari tablakt festese nem a legjobb... Az aramszedo kicsit furcsan all leeresztett allapotban. Ezek aprosagok, de van egy nagyon csunya hibaja: az egyik vegen a lyukak nagyon rossz helyre kerultek!! es nagyon csunyan mutatnak igy (pl. beleer az ajtoba). A forgovaz jo (na jo, mondjuk ki: kituno, homokolok is vannak). Feksulytabla nagyon ott van!! Az aramszedo gondola nagynak tunik, de akar a meretaranyos kicsinyites atka is lehet, lenyeg, hogy van. Fomegszakito korrekt!
Tettem fel a Sziliről egy pár képet kedvcsinálónak. Nincsenek rajta a hozzá adott alkatrészek még. Szerintem nagyon szép. Van egy érdekes kerregő hangja időnként. Olyan, mintha a fogaskerekek nem érnének rendesen össze. A billegést igazán nem észleltem, bár még nem tudtam rendesen megjáratni. Az egyik áramszedője leengedett állapotban kicsit feszül. Valszeg csak egy kis igazitás kell neki. Mind a négy tengely hajtott, tapadó gyűrű nincs a kerekeken, de elég erősnek tűnik.
Nézzétek meg!!
Semmi sem maradt a regi!
Uj kaszni, uj ablakok, lendkerek, osszehuzo-kapcsolo beepitheto....kulon korlatok tablak es egyeb apro finomsagok. Nekem nagyon tetszik a modell, talan egyszer (jovo februarban) beruhazok erre es a 4 tengelyes 118-asra. Volt V200 2002 is, errol is lattam fotot, ugyanilyen kek, panoramas.
Jelenleg meg van egy PIKO 118-asom es osszehasonlitottam az uj Gutzold geppel (legalabbis a kepevel..) es rengeteg apro kulonbseg van. A bosszanto hibak (pl az ablak) is ki lettek javitva. Volt egy kek szinu panoramasom is, meg nagyon regen (errol nem lett kep, akkor meg nem volt digi gep) azon is ilyen benak voltak az ablakok.
Vettem Modell Eisenbahnert (illetve asszonykam hozta :) ). A szamozasi rendszerrol van egy jo cikk: mibol mi lett es mi szerint szamoztak a gepeket anno, DR-eknal. Van meg benne sok jo cikk, egy komplett fem modell epiteset is vegigkovethetjuk. Majd szemezgetek belole :)
Georg Kerber-Andreas Stirl
MODELLVASÚT tervezés és építés
Az M&Hnál beszerezhető.
A cím kicsit hamis, mert a tartalom alapján inkább Modellvasúti Terepasztal Tervezés és Építésnek kéne lenni.
A könyv több színes fotót és ábrát közöl, kezdőknek szól inkább, de ettől függetlenül sok érdekes dolog van benne. Vasútmodell szabványok pl töltés, modul, stb.
124 oldalas, sok bolt címmel is, és a forgalmazott termékeik, az ára 1698 Ft.
hát ha már itt vagy, ne csak a sorszámokat olvasd, hanem a topicot is. Ha ezt megtetted volna, akkor nem kérdeznél ilyen butuskán.
A topic tartalom a két narancszsinü sáv között van, többnyire magyarul.
Ennek ellenére igen örülünk, hogy Te is idetaláltál, és mertél kérdezni.
Ugy, hogy most már csak ki kell tartanod, és minden, még akár hasonlo egyszerü kérdésedre is lesz majd válasz (ha közben nem találsz rá magadtol).
Ugy láccik a Gützold elöveszi valamenny volt PIKO=Gützold formát. Ez a mozdony már kb. 1970-es években is létezett, igaz, hogy igen nagy ritkaság volt, de ha valaki akarta hozzá tudott jutni. Benne volt az utolso önállo Gützold katalogusban is, egy néhány gözmozdony meg a V100-as társaságában.
Miután eléggé prototipus vola a mozdony, gyakorlatilag bármilyen számot rá lehetett akasztani, ami az éppeni kivitelnek megfelelt. Eléggé jártas voltam a néhai NDK vasutjain, ennek ellenére csak a lipcsi kiállitáson volt szeremcsém a mozdonyt élöben látni. Nem hiszem hogy több lett volna belöle mint ez az egy aminek most nagy felhajtással megcsinálták immár a 3. modelljét. A PIKO még N méretben is hozta, csak a Zeuke maradt ki ebböl a szemfényvesztésböl.
A V180/BR118 soha nem volt V200! Nono, vigyazzunk az ilyesmikkel :-) Volt az V200 is, protokent/gyari fotokon/kiallitason! En lattam rola kepet igy, talan ha JSB-t megkerjuk errol is eloszed egy fotot akarcsak a V100-rol tette.
Köszi a választ! A V180-ra azért írtam, és vetettem fel ezt az eglész kérdést, mert Matiz (Güetzold-os) linkjét néztem! (V180 piros szin lecserélve kékre - tehát kék/fehér a mozdony színe és azt írták rá V200)
Szevasz RolandTT!
Azért van a kavarodás a V200 körül, mert két Németország volt, és a régi időkben (Ep. III.) a "V" betű jelölte a dízel gépeket. A számok meg tízzel szorozva a motor körül-belüli teljesítményét adták. Ez a rendszer ugyanaz volt mindkét országban.
steve
Nem kizárt, hogy az utolsó psz. 1047 100-? lesz (elnézést,hogy az ellenörző nem számoltam ki, kicsit macerás, mert 12-ben is ki kell jönnie). Nem macerás. Már a szovjet teherkocsiknál is használták ezt a módot, ott 89 20 került a hét jegyű kocsiszám elé, az ismert eljárással számolva az első négy szám összegének tízes, huszas, vagy harmincas értéket kell adnia, így a hét jegy ellenőrző számát nem befolyásolja. Ezért 95 55, illetve 90 43, a 9 kötött, a második szám választható.
Sziasztok!
Kösz a biztatást!
Válasz mail ment!
Matiz, bármikor állok rendelkezésedre, de előtte időpontot egyeztessünk!
Igen, dízelgigant,M63.
BVmot valójában nincs, DE BDMmot van (dízel-BDVmot)!
ABbmot és Gokart is maratott lemez. ABb alváz DB 131-es módosított forgóvázzal, Gokart szerkocsialap nem tudom melyik.
Mit jelent? (95 55) 1047 001-1 Ugyanazt, amit a (90 43) 1047 001-1, hacsak nem (90 43) 1047 301-5 lesz majd! Természetesen jó lenne, ha a kötőjel előtt 10 feletti szám is lenne a kérdésbeli számcsoportban.
Most akkor hány fajta modellről van szó? Matiz írta a BVmot-ot, az pedig a véleménykérdő listán nem szerepelt. Dízel Gigant alias M63? ABmot miből van?G okart úgyszintén?
Kedves Matiz!
Tisztellek minden itteni munkádért! (trainsim, modelljeid).
A Bvmot tulajdonképpen nem az, ezért nem is tettem be a sorba. Igazából egy dízel Hernyó. SDok modellező ilyet nem tenne, nem létező modell készítése. Engem viszont a Hernyó szeretete és a Felső vezeték nélküli vasútüzemem késztetett erre. A középkocsi az valós Bmx. A vezérlő és a gép a görög keskeny nyomközü motorvonat mintájára (A6453) készült. Természetesen ez is Ganz termék. Változás a motortér oldallemezében van, ide a dizelgigant oldalfalát tudtam bevarázsolni.
Saját készítés még a Piroska és a Bz. Süveges Attila féle öntvény, Fuggerth alvázon ill. vt 98 alvázon (ha nem tévedek). A többi egyedi járművem készpénzes vásárlás a Börzén. De ha egyszer összejönnénk Nálam, akkor szóban több mindenre tudnék válaszolni.
Maczko.
Hahó! Itt ülök a gép előtt és várom, hogy lemenjen immár 3* az r04-es file, ha jól tudom, csak az hiányzik.? 28%-tart és feltart engem is:)
Csak zárójelben ha esetleg a büszke Chello-s helyett átmennél a "bragya"-hoz vagy a hegedűhöz (idézet Vonósnégyes c. darab), akkor nem kéne hajamat tépkednem:)
Tyű ez szép! Mint a piros 180+20 és kék!
Tudorok!! Miért van az, hogy a BR221 is a Szergej (M62) BR120, és akkor most a BR118(V180)-is V200 ként is számozták (ha jól tudom akkor elpőjüket)???
Ha bemutatod valahol mindezt, kapsz majd érte. Elismerést is. De miért nem fejezed be őket, egy-kettő hiányosnak tűnt (Bvmot áramszedő nélkül). Te építetted őket? A származásukra és az alapul használt modellekre SOKAN kíváncsiak lennének szvsz.
Kedves kollégák, sztrájkolunk-sztrájkolunk.
Íly hideg napokban, meleg tea és a topic az illő estidőben.
Lefordítottam nektek a weben egy Mehdorn interjut(ő a DB elnöke), vad dolgok vannnak benne, érdekelne a véleményetek. Mivelé még nincs vitaforumunk emilben írjátok a kritikát nekem.
Kösz!
A SCS-ben tavaly meg volt egy nagy bolt, aminek kulon nagy modell-resze volt (jartam benne, le is irtam).
Egyebkent a cimek jol jonnek mert december elejen kirandulunk Becsbe, ha ugy jut ido elmegyek egy uzletbe.
Segítséget/információt kérek, ki foglalkozik PéVé vasúttal? Van egy készletem sok sínnel, váltókkal, kocsikkal, meg egy szétberhelt mozdony és két külön mozdony futómű, de se leírásom, se trafóm hozzá. Feléleszte(t)ném csipkerózsika álmából, de kedvező ajánlat esetén lehet, hogy megválnék tőle. Vagy elcserélném TT-re. (Ahhoz kisebb szoba is elég :) )
És megint elnézést JBS-től is, és köszönöm az áttekintést, bár mint írtam H0-ban nem vagyok otthon, akkor meg minek pofázok annyit!:) Nagy tobbségben nem kívánok megbántani senkit, csak humorizálok, BoGár meg cimbi (Na jó: Munkatárs:) eszünk ágában sincs civakodni.
Egyszóval bocs a feltartásért! Vásárlásban meg nagymester vagyok, ezt Te is tudod, úgyhogy nem veszem magamra! Na...... akkor már csak egy kérdés maradt...., hogyan is van ez a dolog azzal a hármassal.....??? :))))) Kérlek ne válaszoljatok!:)
Mindkettő siófoki. Az állomásítás akkor (1999) Budaörs, tehát úgy jó. Aki akar, készíthet új táblát is, mert mint írtam Börs gáztelep megszünt. Helyét láthatod az Auchanból jövet, ha a rámpán hajtasz lefelé a belvárosba menet.
Mivel a fényképek mind Salzburgban kötöttek ki, majd negatívot keresek és mert kézzel festették a honos állomás és tulaj táblákat, mindkettőt(!) lehozzuk a jövő tavasszal. Ne tessék őket összekeverni. Ha mán lúd (s nem szőke nő) legyen kövér.
PS.: Most néztem, nemzetközi modell nekem sincs. Javaslat: Konstruktív barátunk, Luc72 mint Cs.Kir. Udvari Szállító (és jóember)hozhatna nekünk, ha még kapni a sógoréknál. Ő biztosan tudja hol lelhető.
ím az eredeti anyagból(kitúrattátok velem kutyafik, ahelyett, hogy a dolgom végezném, de utána elég legyen!):
előbb azonban kis kocsi makográfia. 33 55 791 7240-4. 33 RIV, 55 MÁV, 791 sorozat, 7240 pályaszám -4 azonosító ellenörzésre, hogy nem vertél e mellé. Ha csak egy számot elírtál az ellenörző szám nem jön ki!
Ő a nagy szériás, un. nemzetközi darab. Katalogus száma 46788.
33 55 791 7250-3, ő a kisszéria a MODELL&HOBBY-nak. Kat no. (képen nem láthattad csak a nemzetközit) 46778.1 (a doboz fenekén) ő 500 db.
Mindkét kocsi Zagkks(nem írom le melyik bötü micsoda, majd máskkor), 106 m3 folyékonygáz szállítására Nisben épített tartály. Forgóváza y25.
ROCOnál a 46301 bázismodellből indultunk, de annak lemezkeretes forgóváza volt, tehát helyette a megfelelő y25 került alá, mert abból is van három fajta. A felirat (tampon) teljesen új, a szerelvények egy része is. Tehát e termék már meglévő modellek összegyúrásából született. A többi is. Külön harc eredménye, hogy a tartály homlokfalán a mühelytábla és a pályaszám szintén szerepel. Ez a többi ROCO-n nincs. A pályacímtábla is hibátlan, mert a folyékonygáz szállítók sok mindent továbbítanak, és a termék azonosító, ami a veszélyességi buletin is (narancssárga) lapozható. Gyakran eltévesztik a gyártók.
Senkit nem áll szándékomban sértegetni(habár némely "szellemességnek" kijárna), de a logika uraim használtba kerülhetne, ui. ki az az őrült - ha kereskedő - hogy gyönyörű magyar postmodern műszóval "megfinanszíroz" egy csak neki készülő kisszériát, amiből 500 db-t kötelezően egyszerre(!)ki kell fizetnie, majd behozza a másikat is, mielőtt a sajátja elfogyna. Pénze vagy két évig benn döglik a dologban, mert a magyar "vasútmodellező" különleges agyrém.
Amíg nincs a modell naponta három telefon. Zúgó zegernyében reggelente kéken a bolt előtt strázsál mikor gyün az imádat tárgya, de mikor megláthatja, gyün a kritika, a következő sorrendben:
a./ Aki ismeri e sorozatot, mint ídös gyermekét szó nélkül viszi (többet is).
b./ Aki látott már tartálykocsit tesz némi megjegyzést veszi-viszi.
c./ Aki nem látta hangosan szidja, m ajd "na adjon nekem ebből az izéből, csinálok belőle valamit" egyet versz.
d,/ Aki se nem issza, se nem eszi, habzó szájjal minimum háromszor kötbeszaladja Budapestet, s mikor nagyritkán levegőt vesz, világgá üvölti, hun kapni azt a gagyi SZEMETET!!!(több ! jelet lespóroltam a hangulat visszaadásából).
Az ilyen "lovag" néhány hónap múlva haverját küldi a boltba, mert ő spártai "jellem" ne is lássák. A modell (ez másra is vonatkozik) pedig a vitrin dísze lesz, a pacák meg fröcsög tovább, mert ő egy KHÁRÁKTER kéhem ahássan!
Ha nem ilyenek vagyunk, mindenkit megkövetek, és penitenciaként én futom körbe háromszor Budapestet(úgy is van öt kiló pluszom).
Amen, Salve
PS.: Vasárnap van ejtőztök, de azért tessék egy kicsit gondolkozni- holnap ismét hetfű(sajna randa ködös, nyúlós)!
Ok! OFF Elméletileg -nekem azt írja- leküldtem mindet! De akkor leveled alapján küldöm a 2 filet! Kérlek nézd át W..Rar, R05 -ig csak ez a 2 hiányzik? Másoktól meg elnézést, de nem tudok BoGárral magánban beszélni, mert az E-mail-om el van foglalva az anyagok küldésével.
A ROCO, JSB közreműködésével megalkotta a 46788 ksz. 791 7240-4 tartálykocsit.
A M&H pedig 500 db.os rendelést adott le a 791 7250-3 számura, ennek a kszáma 46788.1.
Azért van mindenkinek az utolsó, mert az M&H nyilvánvalóan ezt nyomta inkább. Ja egyébiránt ez is JSB munkája. (Láttam a tervrajzokat)
Az egyik azt hiszem Siófoki.
Ok!! Csak vicceltem! (De egyébként én nem azt írtam, hogy ráfestek egy hármast hanem , hogy lehagyok egyet! Nehogy azt hidd, hogy én azt állítom, hogy Te festetted rá a 3-t, mert erről még viccből sincs szó!!)
Szerintem mostmár várjuk meg JSB válaszát. Mellesleg ha már te festesz rá, az nem kisszériás, hanem "díszítés". Pl a Fuggert vagon, vagy a Szergely koszolva nem kisszériás.
1, Akkor kezdem egy rossz hírrel. Ma frissíteni akartam a Webzine-t, de a szerver ma hallott. Remélem megjavul és nem kell megint költözni!
2, Remélem nem sértek levéltitkot. Ezt írta JSB:
"Gábor, Szia!
Az utolsó előtti bekezdés végén írtam , hogy igen. Ugyanaz a sorozat, de más pályaszámmal és 1500 db készült belőle, mert internacionál kiadás.
Gyártási száma is azonos, de a xxxxx.1 nélkül. Létezik még Mol emblémás PIKO szürke tartálykocsi is kis speciál szériában, de drágább.
üdv: Tibor"
JSB azt is írta, hogy ezeket Mo-ra kizárólag a Modell és Hobbinak gyártották. Ezért lehet, hogy sokunknak van belőle. Bender Oszi írta: 55 791 7250-3 pályaszámú. Igenám, de az enyém csak 55 791 7250 pályaszámú 3-as nincs! Tehát a kettő nem egyezik.
Bár nem vagyok H0 nagyon jártas, de még tegnap én is megírtam BoGárnak magánban, hogy JSB egy kicsit lelkesíteni akarja a csapatot (ha meg nem sértem ezzel)! Ezen kocsikból már láttam én is egynehányat. (Viszont jól esik mindenkinek egy kis lelkesítés, azért köszönjük).
Biztos, hogy az 55 791 7250-3 pályaszámú MOL tartálykocsi a ritka példány? Nekem is van belőle kettő, és eddig a Tisztelt tasztaltársak közül mindenki azt írja, a ritka példány boldog tulajdonosa, de még senki nem írta, hogy van neki a nagyobb példányszámúból!
Az SCS-ben én még modellboltot nem találtam (pedig nem messze lakok) a CONRAD-on kivül. Valamikor volt modell osztály a TOY-R-US-ban is, de azt hiszem az megszünt (a CONRADdal szemben).
Bécsben a messze legjobb ROCO árak a POSPISCHILnél vannak (Novaragasse a Pratersterntöl kb 100 m). Ugyanazon utca másik végén van a BRUMMI, igen érdekes amerikai, meg europai választékkal.
A legnagyobb modellbolt a Stephansdom melletti bolt, de a helyhez megfelelö árakkal.
Klein illetve Kleinbahn modellek csakis a saját boltjaikban kaphatok (tisztelet a kivételnek) a legjobb választék a gyári boltokban van Gattereder strasse (bennt az udvarban van mind a két cég boltja) - ami nincs a polcon kihozzák a gyárbol ha szépen megkéred öket. Ott van alkatrész is, de elöre kell telefonon megrendelni, hogy mit akarsz. A cimek és telefonok a prospektusokon.
Megint otthon maradt a telefonom boocs! :-((( A SC-ben nagyon eldugott helyen kellett keresni a modellboltot (és csak egy van a 3x westend méretű telepen...).
Nekem 10 db. Úgy nevezet ritka MOL kocsim van, ha szeretnél cserélni akkor megbeszéljük emilben.
A ROCO kuplung, vékony és alul van egy mozgó félkör alakú tüte, ez azt hiszem 80 Ft/db.
Gyerekek osztrákokhoz vasárnap kimenni felesleges, zárva vannak.
Szombaton csak a bevásárló központok vannak nyitva, SC süd ben már nincs bolt ami árulna vasutat, a Conrádban viszont voltak szépek.
A ROCObol óriási kínálat volt, de nagyon drágák kint, volt Lima HO ICE3 készlet 54000 Ft ért. A PIKO vagonok viszont olcsóbak kint. De a lényeg most már hétköznap megyek ki, mert ezek a sógorék, lusta egy bandák.
Förster, JSB, Matiz.
Tegnap kivoltatok kapcsolva, a guta meg ütött miatta.
Sziasztok!
Megin! Senkin és semmire nem sértődtem meg, hanem , már untam a marakodást a MODELLEZÉS helyett!
Sziasztok megyek matekozni (negyed és magasabb rendű fügvények, és gyönyoreiből írok 80 perces Zh-t!)
Zsolt
A leírtak alapján Roco.
És nagyon örülök, hogy ilyen ritkaságot sikerült megvennem. Ezzel a vagonnal együtt vettem egy Fuggerth személyvagont is, melyett a srác szépen koszolt. Nagyon jól néz ki, ahogy az ablakokról lefolyt a rozsda. Teljesen élethű. Ha én ilyen szépen tudnék festeni! d:-)) És a másik MOL vagon az milyen?? Az is Roco??
Ő volt a ritka, gratula! Csak 500 darab készült belőle. Kurz, ha felülnézetből féloldalasan kihegyezett, akkor ROCO, színe szürke. Ha fekete színű és kis tömzsi fejecske, akkor Fleischmann. Ha lapos , széles böhöm, akkor ROCO univerzál. Azvállítólag mindennel összeakad. Szegyen, de töredelmesen bevallom, soha nem próbáltam, mert oly randa, hogy kihúztam az első mozdulattal(pedig a magam fajtának hivatalból illő lenne "tesztelni").
Próbáld megszerezni a másik MOL-t is, ha jól emlékszem 40-re (esetleg 42-re) végződött. Ha akarod megnézem, itt a doksi, ui. magam voltam a bűnelkövető(alias "tervező).
Sajna , a kocsiról a cégtulaj és állomásítás tábla hiányzik, ami nem baj mert közben Budaörsön a gáztárolót elbontották, és úgy is új kell, amit megcsinálunk papiron és a V&M tavaszi számában közzétesszük. Ki-ki abből kiegészítheti hibátlanra a valóban jól sikerült modellt.
Melyiket, ui. két pályaszámmal készült. Az egyik, csak a Modell&Hobbynak Magyarországra. A xxxxx.1 kat. No. a ritkább.
Melyik kurz? Fleischmann Deák üzletekben. Ára ca. 150 Ft/db.
Vettem egy Mol tartálykocsit! Hogy ez milyen szépen kidolgozott! Elállt a lélegzetem, amikor kivettem a dobozból. Egyszerűen gyönyörű! És hát sikerült jó áron, 4000-ért megvennem. d:-)))
Áttérünk (Webmester idejének függvényében)a heti híranyag frissítésre.
HÍREK cím alatt a V@M WEB-en a nagyvasút és a modellezés aktualitásait kapjátok(nemzetközi szemle), természetesen MAGYARUL.
Rövidesen kezdjük, figyeljétek Webmester jelentkezését.
Tematikai érdeklődést itt a topicon, vagy emilben adhattok. Ha találunk választ, reagálunk.
Akinek van saját híre, mondanivalója, jelentkezhet!
Celszeru ugyanazt a motort belerakni, ha nem akarsz farigcsalni. Ahol hivatalosan forgalmaznak Roco cuccokat, abban a boltban tudsz motort is rendelni az adott mozdonyhoz. Erkel u, Vaci ut.
8-tol 15 eFt a motorok ara. Persze meg kell rendelni, gyartasban van-e, ha nincs mikor gyartjak, stb... szoval ido, mire megjon.
A tegnapi nap folyaman (hosszu szenvedes utan) meghalt az egyik BR151-esem (Roco) motorja: egyeszeruen lekopott a komutatora.
Honnan lehet motorokat szerezni? Milyen markakat tudtok ajanlani?
(Es mibol csinalja a Roco a szenkefeit? :)
UBa
Már valamikor rendszeresen voltak infok, de azután lállt a lap, ahova ezt be tettük (magyar honlap). Igy ime az ismétlés.
Minden honap második péntek délutánján (kb. 16.00 órátol) összejön a neves társulat, ha jo a hangulat, meg rossz az idö, akkor jelentös mennyiségben egy Pfaffstatteni sportcsartnokban ahol általában áll a apro kis terepasztalunk , és ott a hangulathoz megfelelöen mindenki vonatozik, dumál, eszik vagy csak sörözik. A gözgépek rendszeresen be vannak fütve (azt rendszeresen kell csinálni, mert különben elrosdásodhat a szerkezet, és akkor ette a fene):
A következö akcio kivételesen nem ott lesz, mert minden karácsony elött dec. 8. körül (ez itt ünnep) 2 napra megkapjuk a Badeni kisebbik szinház termét, ahol a beváros közepén a nyilvánosság számára vonatozunk 10 - 18 oráig. (Theater am Steg).
Az idén ez az akcio Dec. 8-ra meg Dec. 9-re esik.
Baden Bécstöl van mintegy 20 km-re délre (a nevezetes Schopping City után). A Pfaffstatteni tornaterem meg a Baden elövárosában van, kb. 3 km-re központtol. Mindenkit szeretettel várunk, belépö nincs, tiszteletdijat elvárjuk, étel ital olcson van a Büffében (a tornatermiben).
A BR53-at a háború alatt kezdték fontolgatni. Ez egy Monstrum-Mallett lett volna, ha valaha is megtervezik-megépítik. Csak jellegrajz készült róla, még a tervekig sem jutottak el. Tekintve azonban, hogy hadimozdonynak készült volna, a BR52 és a BR42 alapján úgy kb. meg lehet saccolni, hogy nézett volna ki, ha egyszer megtervezik. Gazdaságossági számítás sohasem készült hozzá. (jobb is)
Szvsz. az, hogy Märklin nagy sorozatú modellt készített errôl a sohasem létezett mozdonyról, egyfajta ízléstelenség. Ugyanis a vevôk jó része nem is tudja, hogy ilyen sohasem volt, de bôséges hazafias büszkeség töltheti el a lelkét, hogy Európa legnagyobb gôzmozdonyának a modelljét birtokolja. (tényleg, melyik is volt Európa legnagyobb _létezô_ gôzmozdonya - talán a spanyol Garratt? Azt hiszem, a legnagyobb teljesítményű a francia Chapelon Northern volt 2'D2' - deGlehn kompound)
Persze Magyarországon is voltak ilyen sohasem realizált tervek, mint a 415, M469 stb. Nem is baj, ha valaki ezekrôl modellt készít, legalább el tudjuk képzelni, hogy nézett volna ki, ha elkészül. De annak ellene lennék, hogy nagy sorozatban gyártsák és árulják ezeket a modelleket. Annyi közük a valósághoz, mint egy StarTrek modellnek. Azt pedig senki nem akarja terepasztalra állítani, nemdebár?
OK,OK, nem kell leuvolteni a hajamat a fejemrol :-)) De a "mi" jelentheti azt is, hogy a klubom, az egyesulet, a cegem..stb :-)) Raadasul szerepelt itt nehany peldanyban es teljesen konfuzza tett :-))))
Azért már olvashatnád jobban is amit irok, az utolso sorok egyike:
Mi is ott leszünk!!!!
De a Hübner modelleket, stb. I -méretben bármikor le tudom fényképezni, mert azok nagy része a baráti köröm tulajdonában is megvan, és havonta egyszer bárki meg is nézheti.
Lesznek majd fotok is. Addig nézd meg a honlapomat már ott is van ez az ilyen méretben.
Nézzétek meg a Hübner E94-esét. Az igen szuperul sikerült, szvsz. eddig legjobb I-es méretü modell ugy kivitelben mint konstrukcioban. Münchenben állitolag igen sok lesz belölük.
(Még jo hogy valamikor a Hübner ott hagyta a Maerklint)
Ha mar lud, legyen kover Spur II-nel alabb ne add :-) Az az igazi. Amikor meglattam, majd leesett az allam. Foleg, hogy keskeny nyomtavban az LGB passzol hozza. Mondjuk nem kezdokeszletes LGB-rol beszelek....
Egybol ossze is haverkodtunk a sracokkal... A brutalis az volt, amikor elkezdtek mutogatni videon a klubbjuknak a modelljeit. E44+rengeteg 4 tengelyes szemelykocsi.... Az arakat nem mertem megkerdezni, de minden gyari modell volt, szerintem egy Audi A6 ara benne volt a szerelvenyben :-)
A spur II-es mallet mozdony nem volt semmmi... Ha annyi penzem lesz, hogy nem tudom hova rakni, akkor ilyen vasutam lesz :-)
Tenyleg, nem tudtok semmi infot a BR53 sorozatrol ? Eddig harom modellt lattam belole, egy-egy II-es es H0-as mallett mozdonyt (a H0 Trix), aminek a hatso kapcsolt kerekparok szama negy volt, az elsoke harom - es egy ot kapcsolt kerekparu modellt II-ben....
nem hiszem, hogy nagyon okod lenne, vagy bárki másnak itt, sertödösködni. Senki nem rossz indulatbol mondta azt amit mondott, csak bizonyos dolgokat tisztázni kellett, illetve ez az egyik modja, hogy megismerjük álláspontjainkat.
Nem igen jo a problámák elöl a fejeket a homokba dugni (vagy a terepasztal alá), mert attol telemegy az orrod meg a szemed homokkal, amit egyszer csak ki fog kelleni pucolni, és akkor meglátod azt ronda nagyvilágot.
A javulást töled is elvárjuk, mármint abban, hogy nem mint egy durcos kisgyerek befogod a szádat, hanem ugy mint minden normális modellezö társadalomban hozzászolsz a dolgokhoz.
Elnézést a kioktatásért, de azt hiszem ezt már egy kicsit megengedi a korom is, és én (meg a többiek is) inkább segiteni akarunk (ha hagyjátok) a magyar vasutmodellezö társadalomnak.
A szívem megszakad...
A Bockholt elkészítette az E44-et: http://www.bockholt-lokomotiven.de/de/mod/e44/db_e44.html
A Maerklin felkötheti a nadrágot, ha ilyet szeretne építeni....
Kollégák, újabban parlemetet játszunk?
Akkor én megalapítom a Sisi pártot (1014 aki nem tudná) és szidni fogom a Szergejesek pártját, hogy világosan fejezzem ki magam, miért bántjuk egymást, így is kevesen vagyunk!!!!!!!!
Zsolt
Ja és még valami azt , hiszem, amíg nem javul a helyzet én ide addíg többet nem írok!!!!!
Belépő felnőtteknek: 20 DEM
Tanulók, nyugdíjasok és csoportok tíz főtől: 17 DEM /fő.
Tanulók csoportosan (10 főtől tanárral) 13 DEM/fő
gyermek napijegy 6-12 éves korig: 6 DEM
Ez a befektetés azonban garantáltan megtérül, (nem ugy mint pl. Nürnbergeben, ahol semmit nem lehet venni, a gyártok meg meg sem igen akarjak mutatni portékájukat), ott lesznek az emberek akik a modelleket épitették, ott lesznek az eladok, akiktöl azonnal meglehet venni az adott feladathoz szükséges dolgokat, és amint az lenni szokott olcsobban mint a normális boltokban.
> "Volt egyszer egy HIFI Magazin nevű újság..."
>
> Mondja kend, maga még azt is ismeri....
Én a magam részérôl nemcsak ismerem, hanem meg is van otthon minden száma - a legelsô sajnos csak másolatban.
Sok gondolat, amit leírtam a tájékoztatással kapcsolatban, onnan származik.
Egyetértek CsikoshaTTu-val a mérés igényességét illetôleg, bár azt hiszem, van egy pár különbség a HiFi és a Modellvasutazás között.
Gondolt-e már arra valaki, hogy pl. egy mozdony vonóereje attól is függ, milyen anyagból van a sín? Ezenkívül a gyártási szórások a tepesztalatok szerint jóval nagyobbak, mint mondjuk az erôsítôk esetében... (azaz mindenbôl hármat kellene tesztelni)
De azt hiszem, a legnagyobb különbség az, hogy a HiFi Magazin (akkoriban persze) tényleg független volt a hirdetôktôl, tehát megírhatta a véleményét. Ma már egy HiFi újság sem képes erre.
Kiegészítés
"19. Internationale Modellbahn ausstellung"
München-Riem repülőtér helyén.
Nyitva: Szerda-péntek 10-18 óra között
Szombat-vasárnap 9-18 óra között
Belépő felnőtteknek: 20 DEM
Tanulók, nyugdíjasok és csoportok tíz főtől: 17 DEM /fő.
Tanulók csoportosan (10 főtől tanárral) 13 DEM/fő
gyermek napijegy 6-12 éves korig: 6 DEM
Gyermekek 6 éves korig a kiállítást ingyen látogathatják.
A jegyek érvényesek a HEIM+HANDWERK= otthon+kézimunka kiállításra is.
Bocs, de még valami eszembe jutoTT a "kezdő-haladó" témában: időről-időre itt is előfordul, hogy valaki megkérdezi, hogy hol van modellvasútbörze... Alapvető dolgokat nem lehet elégszer ismételni. Sajnos ma még kis hazánkban nem lehet azt elmondani, hogy: "menj be valamelyik könyvesboltba, és keresd meg a Vasútmodellezés alapjai című könyvet!" Igenis el kell ismételni, hogy melyik színű drót hova való a digitális rendszerben. Ha kell százszor le kell írni, el kell mondani, hogy hogyan csináljunk élethű vasúti töltést. Hogyan kell bekötni egy szakaszolt vágányt az analóg rendszerben. Ezek alap dolgok, sokan tudjuk, de azzal nem lehet utánpótlást nevelni, hogy ledorongoljuk, hogy ezt tudhatná már. Honnan, kitől?! Tőlünk tudhatja meg a lelkes kezdő, mert irodalom az nincs. Mi haladók fogyunk, de kezdő mindíg lesz.
csíkosháTTú
P.S.: kiállításon láttam már profi modellező asztalát olyan "kavicságyazattal", amit egy kezdő sem engedne meg magának...
A: 974 diák által épített 216 modul, Keresztül-kasul Németországon egy
H0-ás modul terepasztal 240 m hosszban. Minden diák a maga szükebb hazáját
modellezte.
B: A legerősebb nem gyári készítésű 1:32 (1-es méret) mozdony,
amelyiknek a müncheni pályaudvaron Nov. 20.-án legalább 600 1:32-es vagont
(225 kg) kell 50 méterre elhúznia. A kisérlet a BR TV-én is követhetö.
lang=HU style='mso-ansi-language:HU'>A DB engedményt ad az utazásra
(jeggyel egybekötve)
lang=HU style='mso-ansi-language:HU'>A szebbik nem szorakoztatására,
ugyanez a jegy érvényes az Otthon és házimunka kiállitásra, amelyik a
környező épületekben lesz.