En ugy gondolom, hogy ha a tomegkozlekedesi rendszert ugy alakitgatjak/tak at mostanaban, hogy a hosszu kozvetlen jaratokat megszuntettek (leroviditettek), akkor igenis fokozottan kell torekedni a rovid ragyaloglasi tavokra az atszallasoknal, mivel tobben kenyszerulnek atszallasra.
peterr: pontosan mi volt a gond a Novotel elotti megalloval forgalmi szempontbol?
"...az új buszmenetrend egyszerűen olvashatatlan..."
Pedig olvasható. Meg kell szoknunk ezt a verziót, máshol már hosszú évek óta ezt találni, egyébként is informatívabb, mint az, hogy: "8-20 óráig 24 percenként" - na ezzel számolj, gyorsan, fejben, mikor is jön a busz...
1- nem az én verzióm, mert maga Dózsa Gábor is említette ezt a variációt még annó, amikor a 7-es torli Mars téri vezetékeit, illetve az ott lévő gyorsjáratú váltókat építették be! Sőt azóta több felsővezetékszerelő s megerősítette ezt a verziót!
2.- Az életben semmi sem biztos! Változtak dolgok, és úgy döntöttek marad ott a váltó ahol volt! És nekem ezzel nincs emmi bajom! Sőt így jobban tetszik nekem is, mert a széchenyi téren maradt a 3 pár vezeték!
"Gondold el: ha a te változatod szerint(szkt változat!!!!)készül el akkor át kellett volna építeni a széchenyi téri troli-villamos kereszteződést is. Erre gondolom meg nem akartak vállalkozni, mert túl bonyolult lett volna, sőt a villamosforgalmat is korlátozni kellett volna."
Nem kellett volna átépíteni a troli-vili vezetékkereszteződést!!!! Csupán a 9-es troli vezetékeit kellett volna leszedni a játéküzlettől a boszikonyhánál tervezett új váltóig, valamint a második sodronyzást (amit sorolásnak hívnak), illetve a 9-es troli vezetékei ahol keresztezik a villamosvezetéket, onnan kellett volna a keresztezési öntvényeket kiszedni, és rézcsővel pótolni a villamosvezeték alácsövezését a villamos áramszedő gondtalan futása érdekében!
Ezt éjszaka könnyedén meg lehetett volna tenni, sőt a mostani gyér forgalom miatt még akár nappal is dolgozhattak volna bizonyos munkafázisokon a vezetékszerelők!
És az életben semmi sem biztos, addig amíg meg nem történik! Olykor változnak dolgok, de ezzel gondolom Te is tisztában vagy!
Az emlegetett átszállási távolság legalább 150-230m
iránytól megállóhely-párosítástól függően,. A költségekre pedig csak annyit, hogy volt közelebb is a Belváros irányú troli a csomóponthoz, tehát a helye még megvan...
Más kérdés, hogy az áthelyezést itt a forgalomlefolyás megkönnyítése indokolta, de ezen másképp is lehetett volna segíteni.
Ha egy utas akarja; nem várhatja el. Ha az utasok többsége, sorozatosan panaszkodik valami miatt, lehet, hogy a szolgáltatónak kell elgondolkodnia, hogy nem ő rontott-e el valamit.
A konkrét helyzetet nem ismerem, de itt Budapesten van egy pár nagyon ravasz rágyaloglási táv...
"Volt szerencsétlenségem a héten sokat tömközni. Hát, jó vacak ami az átszállási kapcsolatokat jelenti. Szegeden igen sok helyen nincs közvetlen átszállási lehetőség a járatok között, ez gyakorta még azonos cég-járatok között sem, LSD: 9-es troli >-< 3-4-es tuják a Novotelnél... Őszre jó lenne visszaállítani a Belvedere-vel szembeni megállót!"
Nem hiszem, hogy olyan megeröltető 50m-t gyalogolni a 2 megálló közt. Gondolom nem várod el, hogy pár 10mFt-ért valamelyiknek járat útvonalát változtassák meg (pl. a villamospályát vigyük el a tisza parti megállóba, vagy fordítva a troli megállót a), hogy ne kelljen 50m-t gyalogolni.
"Ezután nemsokára megépül a volt Boszorkánykonyha előtt a legújabb gyorsjárású rádióvezérlésű váltó!"
Kedves 7-es troli!
Tudom, hogy kicsit későn válaszolok de nem baj:
Az idézőjelbe tett mondatod tartalmát nem tudom honan vetted, ugyanis a történések mást mutatnak.
A régi "párizsi" váltó helyén épült meg az új gyorsjárású váltó, ha nem jártál arra ideje elnézned hidd el érdemes. Amúgy szerintem nagyon jó lett/lesz az új váltó. Én már akkor is biztos voltam benne, hogy a régi helyén épül az új és nem variálnak vele annyit. Gondold el: ha a te változatod szerint készül el akkor át kellett volna építeni a széchenyi téri troli-villamos kereszteződést is. Erre gondolom meg nem akartak vállalkozni, mert túl bonyolult lett volna, sőt a villamosforgalmat is korlátozni kellett volna.
Látom senkinek nem tűnik fel:
ELKÉSZÜLT A T-610-es TROLI!!!!!!
A telepen áll az A szektorban 8-as táblákkal feltáblázva (talán csak nem volt már kint forgalomban is?).
Már ostoroztam néhányszor a szegedi tömegközlekedést, lehet hogy sok újat nem is mondok...
- az új buszmenetrend egyszerűen olvashatatlan
- szerintem vicces, hogy azokon a trolikon, amelyeken van vizuális utastájékoztató, ott sem működik funkciójában. Nagyon szép, hogy tegnap a T800-as kiírta hogy Bartók térig megy, "forgalomterelés", de szerintem egy nagyon kevés a boldogsághoz.
Két lehetőség van, vagy álljon meg mindenütt a troli/busz, és legyen az utastérben feltüntetve a megállók neve, vagy esetleg lehetne venni szép hangszórókat, mikrofonnal. Úgy érzem, ennyi járna a turistáknak, idetévedt idegeneknek.
Mert hogy igen nehezen tudnád megmagyarázni valakinek, aki még soha nem járt Szegeden, hogy hogyan jut el az I. SZTK-hoz, hanyadik megálló, vagy ha a Retek utca 4-be menne, esetleg az ÁNTSZ-hez igyekezne.
Kérdésem, a T800-ason van klíma és nem működik/működtetik, vagy ilyen csapnivaló a tervezése, hogy minimális szellőzés lehetséges, klíma meg nincs?
Az építkezés meg jól betett - ezt most nem kritikusan mondom, ez van. Gyakorlatilag kisebb-nagyobb séta- és legalább 10 perces plusz nélkül a HONVÉD-tér, a Klinikák elérhetetlenek.
Ilyenkor mutatkozik meg a pocsék megállóelhelyezés: átszállás troliról vilire a mars téren.
Üdv mindenkinek Szabadságról hazatérve, Presov, Prága, Postdam és Rostok előtt néhány infó. Az SzKT nem a VOLVOval pályázott Debrecenben, hanem a Solarissal. A legjobb ajánlatot mi adtuk, a másodikat a SKODA a 24Tr-rel, az legrosszabbat a Ganz, de mivel az első kettőt formai okok miatt kizárták nyert a Ganz. Az eljárást a Közbeszerzési Tanács vizsgálja. A Ganz ajánlata kb 200 millióval volt magasabb a mienknél. Az SZKT-Ostrava-CEGELEC konzorcium megfelelő referenciával rendelkezett. (MOst készül Svájc részére Solaris Cegelec hajtással és diesel agregáttal.) Ha elolvassátok az SZKT fejlesztéséről szóló közgyűlési határozataot, láthatjátok, hogy mégy kettő alacsonypadlós trolit fogunk összeszerelni, melyre megvan a pénzügyi fedezet is. Mindent egyszerre azonban nem tudunk csinálni és az 1,2 milliárdos fejlesztési tervben több trolira nincs pénz. Azt, hogy melyik troli mibe kerül azt tudjuk, azt, hogy melyik hogyan válik be kb két év múlva kezdjük sejteni, mint például a prototipusok esetén lsd. T-750 - T-502. Egyébként a nagy eső alatt se a T-750 se a T-850 nem lett testkötéses és üzemképes volt. Dózsa Gábor