htibor válasz erre | adatok | e-mail 2003-12-03 17:00:15 (87151)
Egy elszabadult BKV busz okozott halálos balesetet Budapesten szerda
délután.
Az X-Press Hírügynökség információi szerint a XXI. kerületi Szent Imre téren a BKV egyik csuklós busza műszaki hiba miatt elindult, majd feldöntött egy újságárus bódét, és elütött két gyalogost. Az egyik elgázolt
ember a helyszínen életét vesztette, a másikat kórházba szállították.
A baleset pontos körülményeit még vizsgálja a rendőrség.
csak ez van meg, de bescannelhetem nagyobban is. Ellenben saját képekbol van elég az E94G-rol a lapomon (wyco.srv.hu), ha azok kellenek akkor nagyobban el tudom azokatis küldeni, persze keret nélkul tisztán
Grrr... Én mindig elkerülöm ezt a 3 kocsit (0537, -38, -39) vagy fotózhatatlan helyen állnak...
Cserében ma 19-43 "volt meg" 435 -ösből, szép, egysíkú, reklám nélküli. Mezőtúri gobócszámokkal az oldalán...
A múltkor olvastam, hogy a PK Mercedes Travego-kat akar venni (ez igaz egyébként???). Kiváncsi lennék hogy festene egy ilyen a 30-as vonalon. Extra szolgáltatás a pécsi egyetemistáknak.:)
"Retusáljalak be a vezetőülésbe?"
Ennél már csak az volna gonoszabb, ha őt magát retusálnád például, amint egy MAN FAN CLUB-os pólóban fényképezi ezt a buszt.;)
Na jó, ha lesz időm, csinálok egy 412-est (bár az nem nagy cucc, csak egy 59-es Fokgyemét kell átírni. Vagy extra igény, hogy a Wesselényi utcai megállóban legyen a kép?
Mostmár egyszer kinyomtatom az összes 260.00 és a 280.00 rendszámát és fotózgatom őket, mert egyébként nem tudom megkülönböztetni hogy azok. Aztán meg selejtezik és akkor már késő.
23GY-ztem kétszer.
Az nem teccik bennük, hogy belül a Fokgyem eltakarja az azonosítószámot, amit egyébként szépen írtak fel a vezetőfülke hátára.
Meg az egyikbe nagyon igénytelenül girge-gurba a kapaszkodórúd fent.
mert: délpesten ennyit tudnak.
mert: a békávénál nincs karbantartás.
mert: azonosítónak meghagyták itt a három számot, mert a 711 értelmesebb, mint a "D-711"
Ma már alapból ideges voltam, mert valami örült elmebeteg barom megreszelte az én gyönyörűmnek az ajtós oldali hátsó sarkát. De délpest szépen lefújta semmiféle javítás nélkül :o(
Megintmás:
Mi a ráknak fújják át az AKD-kat? Kérdezzük sokan.
Erre az lenne a logikus válasz, hogy beleilljen a flottába. Nade akkor:
Mi a rákért nem lehet a BKV-s helyére fújni az azonosítókat?
Mi a rákért maradt AKD-711-nek az ajtótlan oldali hosszú lemeze érintetlenül, hamár lefújták a kocsit? (Ami lila)
Eljön ide ilyesztgetni ilyen szarokkal :o) és még ráadásul:
- Lefotózza 48-as egyik legsz@rabb kocsiját, mikor kinnt volt ma 17-87 is.
- Lefotózza a legfrissebb elkékített miskolcit (amit szintén utálok, mármint az új színét...)
- És mindennek a tetejében még sikerül elkapni az egyik legbotrányosabban felújított kocsit a 19-esről, mikor kinnt volt 15-19 is.
Már látoma Kékfény következő adását: elfogtak egy magát rally forervernek nevező terroristát, a "szabadítsuk fel a 19-est!" szervezet oszlopos tagját, akinek a zsebében (lakossági bejelentés alapján) harmincnyolc kiló dinamitot találtak a hozzátartozó gyújtószerkezettel, amit az inkriminált vonal egyik járatán kívánt működésbe hozni.
A börtönbüntetést megúszta, de 38 év intenzív törökmanozásra ítélték...
Azt hiszem ezzel a húzással megy csődbe a VT, hirtelen a 19-es vonalán elkezdenek majd nagy mértékben amortizálódni a buszok, idővel próbálják majd más járatokról pótolni, de azok is tönkre mennek, és visszatérnek az Ikarusok, a VT pedig majd gondolkodik, hogy mit is rontott el... :)
Új, korszerű és környezetkímélő autóbuszok szállítják az utasokat hétfőtől a BKV 19-es járatán.
A MAN gyártmányú járművek minden tekintetben modernek és kényelmesebb utazást biztosítanak.
Az új járművek első példánya ma debütált a vonalon, az utasok legnagyobb megelégedésére.
A járat várhatóan január elsejétől bekerül a BKV márkavédjegyes rendszerébe.
173gy-n az egyik öreg palin milyen baseball sapka volt? Rally biztos nem hordaná :) Fekete sapka, fehér jelzésekkel, hátul egy állat, elöl pedig 3 betű...
Kicsit gondban vagyok az új ElectroWorld-os 280-kal, mert ma láttam megint, de az már bolygóajtós volt (4 ajtaja volt), bkv-s ablakokkal. A rendszáma ha jól láttam AKD334 vagy 344, de majd igyekszem ellenőrizni.
Az új reklámos 435-ök (ezelőtt mindegyiken K&H-s reklám volt):
05-37, 05-81
Most farmerreklám van rajtuk, javarészt bordó színnel.
Mehet különjáratba. Az túl sokat nem jelent, hogy rajta van az Eurolines felirat. Mostanában Letenyére is ilyen járt, pedig az se nemzetközi vonal :-) Erről jut eszembe, ma már a megszokott E95-ös jött.
Olyannyira, hogy már a gyárban is MVG hidakkal szerelték.
A BKV legutsó, Likino -tengelyes (azaz trilex -hidas) 280 -asai a BU-86-xx, 87-xx -esek voltak.
SaxViktor: A rejtélyek féligmeddig megoldódni látszanak.
17-83 ma 96 Gy volt -de nyoma sincs rajta semmilyen "arczulatosításnak", de még próbálkozásnak sem. (Vagy az ide -oda felragasztott-vagy csavarozott- prospektustartó rácsocskák annak számítanak? :o)
03-51 pedig 170 Gy volt. 03-57 -et is kerestem, de nem találtam semelyik ex-Récseis vonalon.
Eurolines- es busz mehet különjáratba?
Ma Csepelen egy halom gyereket vitt egy G-vel kezdődő rendszámú E98-as.
Vagy irtó gazdag suli, vagy egy új Eurolines vonal, ami Csepelen megy keresztül, és az első járat pont kiránduló gyerekekkel volt teli :o). Nekem az első megoldás hihetőbbnek tűnik :o)
Megintmás.
Reggel megyek be a 79-essel suliba, erre az egyik megállónál fellszált egy 30(!) fős osztály.
Én leghátul ültem, és 3 megálló mulva le akartam szálnni. Ültem, az esélytelenek nyugalmával, és csodák csodájára, ugyanott szálltak le, mint én.
Mi a poén a 30 fős osztályban a 79-esen? Hát az, hogy a 79-es 405-össel van kiadva :o)
A BKV legújabb szerzeménye, ami rendszeresítenek, a viszonylattartóban szereplő viszonylaton. A kocsi kizárólag Tupolev úr 31-essel való közlekedésének ideje alatt közlekedik!
De közös megegyezésünk alapján a BKV-val, a kocsi bármikor kiadható a 6-os, 34-es, 60-as, és egyéb Óbudai vonalakra!!!
Különjáratban kizárólag Nagykanizsára mehet, de szívesen kölcsönadják a kocsit Nagykanizsa - Helyi üzemegységnek is!
Hajjj... de rég is volt az a belső oldali reklámhirdetés... az valamiféle aluminium szerkezet volt, amire csak úgy fölnyomatták a hirdetéseket. Én nagyon szerettem, tiszta hiányérzetem volt, amikor eltűntették őket. :( Igaz esztétikailag nem volt szép látvány a néha már meg-meg sárgult, kissé lelógó cetlik látványa, de AKKOR IS jó volt!!! :)
Akkor írjunk tipusidegen dolgokat:
1. 05-82 ma reggel 44gy-n.
2. 76-os 7-es forgalmin mentem. Örs előtt megszólal a rádió: 73-as 3-as...
Itt vagyok, sikerült bemennem a 966-os előtt (vagy 96-6-os volt?)
Itt vmit nagyjon elcseszett vki...
Egy vonta tó húzta BPO-477-et (troligarázs)a Nagytétényi úton kifelé, Campona környékén láttam. Kb fél óra múlva jött vissza a vontató de BPO-477 nélkül. Hova vihették? (olyan nagyon messzire nem, mint irtam fél óra telt el, és odafelé nem is nagyon repesztettek:))))
Más:
Nem tudom emlékszik-e még valaki közületek, amikor még a régi ráncajtós 280-ok voltak, a neonos előtti időszakból (pontos típusra nem emlékszem), végig belül a busz oldalán fent a sarokban reklámok voltak ferdén, csak arra nem emlékszem már, hogy hogyan lettek odatéve. Úgye jól emlékszem hogy volt ilyen?
Jól emlékszel! Én is kisgyerek voltam még de emléxem. valahogy ugy voltak odatéve, mint az ezüstnyilakon meg a gyrosokon az a matrica amin az egész vonal rajta van.
Én is emlékszem arra a győri telepre én is a vonatból láttam. Én ugy tudom fel lettek ujitva és Győrben a mai napig futnak (Hábénál nézd meg)
Egy "békebeli" -eredetileg tán Salamon Béla?- bohózat visszatérő felhangja: A sztori arról szól hogy a bohózat főhőse elhagyja a motorbicikliről a feleségét. De azt nem tudja, hogy az asszony hol esett le a nyeregből, csak arra emlékszik, hogy melyik város az, ahol még tuti mögötte ült a neje: innen jön a beszólás, amelyet azóta szinte majdnem minden "elveszett" tárgyra alkalmaz némely ember: "Lepsénynél még megvolt".
A hullámpapír még egész lájtos. 3 éve Szlovéniában történt az eset. Feltehetően a rakomány helytelen rögzítéséből adódóan egy teherautóról az autópálya belső forgalmi sávjában landolt egy ~1m3-es tartály. Pont egy pihenőhelynél pottyant le tartály, így végignézhettük az eseményeket. A nagy forgalom miatt nem lehetett behúzni az útról a tartályt, így meg kellett várni, amíg a rendőrök kiérnek és feltartják a forgalmat. A rendőrök kiérkezéséig nagyon durva helyzeteket lehetett látni, de szerencsére mindenki ki tudta kerülni a tartályt, baleset nem történt...
Naszóval. Van nekem egy miskolci származású ismerősöm, nevezzük Gyulának. Gyula eléggé szeret mindenféle történeteket kitalálni (pl. részt vett a vietnami háborúban, meg egyéb finomságok :-). Nos, a minap szóba került Miskolc. Azt mondta, hogy az Avas patak neve amiatt Avas, mert átfolyik a vasgyáron és ott vastratalmú lesz a patak vize. Ezért a miskolciak azt mondják rá, "A vas patak", így lett a patak neve Avas patak. Ez tényleg igaz?
Remélem érthető. Tudom, hogy Te nem vagy túlzottan illetékes a dolgoban, de ha már szóba hoztad az Avast, akkor megkérdezem, hátha választ kapok...
:o)
Visszagondolva, gyanítom hogy folyt le a baleset.
A Setra bal első kereke alatt egy irdatlan nagy hullámpapír volt (Saccperkábé 2x2,5 méteres), amit valahonnan befújhatott a szél (ez mind csak feltevés). A kolléga satuzott egyet, és mögötte a furgon "elfogta a kontráját".
Pénteken egy hasonló, azaz kéttengelyes Setrát láttam az M1M7 bevezetőjén, Törökbálintnál, állt a középső sávban, vészvillogva, és a mögötte álló Ducato/Boxer/Jumper nózija kicsit darabos volt...
"Mit jelent az a kéccsillag a Jestét mellet? Nem birom kivenni a visszbüll :o)" *.* jelentése DOS -os és win -es "nyelvben", "megnyitás" esetén: Minden fájl.
Itt, szlengben: Mindenki.
OFF:
NAh most a lányoknál már megint ösze lehetne veszni, de ismerek egy olyan felszolgálában kivlló szöszke csajt - mellesleg nekem is tetszik vékony de a domborzati térképen rajta van egész Európa - aki már 4 éves kora óta benne van a szakmában :) - felszolgálás -
A Taurusra egyszer valaki próbálta megmagyarázni, hogy az direkt így van hangolva... Csak azt nem tudom, hogy sokan miért vannak elszállva attól a géptől... Egy Gigant sokkal jobb :-)
415-ben ültünk, szerintem csöndben volt átlagos hagjavolt ( motor fölött csücsütünk) Bnőm szrint hasonló jó busz mint az MAN-csak ülésben veri egy árnyalatnyit... A 412-es viszont egy az egybenakár a pesti :) ugyanazok a fémlemez vibrálások, már csak a prüszkölést vártam belőle :)
Bizony... :o) Edzeni kell rá...
(Ma előhívattam egy tekercs filmet... Nem is tudtam arról, hogy két AKD -st filmen is megörökítettem... Vagy ez parajelenség?)
Ennél újabb? Ez a török ipar legújabb fejleménye, ezek a prospektusok annyira újak, hogy még ipari titok tárgyát képzik. A Mercedes kémei már próbálják megfejteni, hogy a törökök hogy tudnak egyazon buszból távolsági, helyközi, elővárosi és városi buszt is csinálni :-)
Nemsemmit termeltetek ma. :o)
Nacóval, lássuk.
Topictali: Sztem valami meleg, fedett helyen kellene lebonyolítani, ahol formaruába öltöztetett dekoratív és fiatal nénik barterszerződés keretében (papír ill. fémdarabokért cserébe) Wágnar úrral szólva Söröt hoznak.
Vélemény/ ellenvélemény? Vaccsak lemaradtam valamiről? :o)
Nos, erről semmi 1ebet nemtudok elmondani...
Helyesen:
Ezért attól még, hogy 396 van ráirva, még lehet akármelyik. Azért az esetek túlnyomó többségében meg lehet mondani, hogy EAG vagy nagyIkarus gyártotta kocsiról van szó...
január-február: Ikarus Classic család
március-április: Ikarus Agora család
május-június: Ikarus Axer család
július-augusztus: Ikarus Ares család
szeptember-október: Ikarus Iliade család
november-december: Ikarusbus-Irisbus innováció
Reggel a Tiszim az első MAN-re ami mozgot felkapaszkodtunk - 101-es volt - Csak hogy valamit lássunk Miskolcból. Ki vele egész Diósgyőrig. Az MAn-be k***a jó fútés van, az ablak tiszta pára törölgetni kell non stop.Igen kultúrál összeszerelés! csonos kis spotlámpák vannak az ajtók fölött megvilágításként ajtónyitásra felgyulladva .... DE volt egyik másikban Ikarusos "ndex/Csengő/csuklóvilágítás" lámpácska is a spot helyett. Diósgyőrbe át az 5-re ki lillafüredre Két SL 223-as volt a vonalon. Ott le kellett szálni körülnézni - női program - as 15-ön egy Rába és egy SL 223-volt. Diósgyőrből Tátrával vissza Az Újdiósgyőri főtérre. (a felújjított tátráknak k***a szar hangjuk van !!!) Onnan a 29-el a kohók alatt át az Avasi kilátóhoz. 29-re 260-ok 415-ös és SL 223-as kiadva. A 6-on volt 280-an és egy Rába 16-on 260. 67 68 Szinte csak SL 223.:)
Ott fönt a kohók "alatt" Volt egy útmenti poros parkolóban jópár piros 255/256. de akkor már akkora kör volt hogy nem volt érdemes leszálni se sajna. Avason is kúrva nagy köd. Ott is Sl 223 és 263 volt egy 280-al. A 35-re volt kiadva az első 415-ük (a BKV desingnos) Avasról 31-el le (SL 223) később kiderült a 32-es közelebb letett volna a Búza térhez. Azon csak 280 fut szintúgy mint a Cora és a 44-es vonalon . Búza térről fotó után egy NL 223-ra vágytam . Ki a 24-es megállójához visszafelé jöttek az NL-k nekünk meg egy 412-es :) ( csak tudnán miért van ebben is BKV-s infó tábla ha nem használják.) A végén akartam az utolsó előtti megállóban fotózni de elszámoltam magam és kimentem a végére és onna elstartolt azonnal. NEm BAj jön a nl 223 de nem 412 jött megint - közben befelé 4 NK ment - erre meg fel kell szálni mert nővel nem lehet várni!!!!! jó mondom akkor m genézem mi jön utána erre meg 435 jött... Du-ra csak egy Nl marad a vonalra akkor már a 20-on futottak meg a 11-en ahol egész nap. Buza téren fotó/lángos. MAjd ki tapolcára SL 263-on. Ott megnézni a kacsákat - női program - És visszafelé vártunk a bust azt hittem rába jön mert ide is ki volt adva a HLU-104 Erre jöt egy 280-an. Sajnos ugyanolyan siralmas belső állapotban volt mint most egyik másik pesti társa. De motorikusan jó .... 2-ről még at a 33-ra sl 223 ment rajta. Azzal ki a Dvasműhöz. hogy onnan 2-es villamssal be - Bengát vártam - Erre Siemens jött. A Sétálóutcában le róla, kirakatnézegetés címén elterelő hadművelet hogy bevárhassam a Bengát. És azzal vissza a vonathoz .....
Ezért attól még, hogy 396 van ráirva, még lehet akármelyik.>
Azért az esetek túlnyomó többségében meg lehet mondani, hogy EAG vagy nagyIkarus gyártotta kocsiról van szó...
Egy szakmai kérdés! Ez ugyebár egy 396. Rajta 396HD szerepel. Ezt ugyebár már az EAG gyártotta nem? De E96 volt? Miben különbözik ettől ha volt? LEhet hogy hülyét kérdeztem de az most felvetődött bennem :) NAh a NAGY EAG fanok! Most kéne segítség ....
De még van irizar meg setra is meg ilyen vékony kismellű lányok a kamion előtt .... azt szem bp parádé? .... NEm szedem le őket mert jön velükegyütt a fal is .....
Duci lányokról nem gyűjtök képeket :-)
Traficc küldeményéről van szó. Plusz még van itthon más is, jó múltkorában (vagy egy éve) nyomták a kezembe...
Valami fedett helynek jobban örülnék, nincs kedvem sz*rrá fagyni...
Hehe, asszed arra van nekem időm, mi? Tavaly is gondoltam, majd fotózok néhány trolit meg villamost, de egyszer se jött össze :-( Pedig ott voltak szinte karnyújtsnyira...
Tali: Megünnepeljük a topik tízezredik hozzászólását, ahová minden Ikarus fant várunk. A helyet és időpontot találjátok ki ti, én nem vagyok ismerős Pesten.
Emberkés prospektus: Vajon milyen márka lehet az emberkés? Tudod, az oroszlános :-) Kaptam némi emberkés prosit, ha igény van rá elviszem...
Rendszeresebben kéne olvasni és akkor nem maradnál le semmiről ;-)
Ugyan már. NAgyon pofás kis albumokat lehet művelni. Meg szerintem leginkább neked egy olyan lenne jó amely egylapon 10-20-30 képet tratalmaz, és rákattintve bejönegy méretezett ablakban a kép. Kezdésnek tökéletes ez .........
Azoknak inkább a Setrát kéne mutugatni, mert szegények komoly tévhitekben élnek (szerintük a Setrának van helyi kivitelű 4 ajtós, alacsonypadlós csuklósa).
Hát már próbáltam, de frontpage-val igen nehézkes :o( Pedig igen sokat próbálkoztam...
Mindjárt megnézem ezt az Arlest. (Ezt le lehet tölteni valahonnan? /A full verziót?/
Lehet, hogy még korai, de jó lenne, ha tudnám, hogy akkor melyik nap is lenne jó a tali. Ha jól emlékszem 20 vagy 21 jöhet szóba. Nos, kinek mikor és hol felelne meg, mikor kezdjünk, satöbbi...
Viszek többek között emberkés prospektusokat, ha igény van rá :-)
Ki tud nekem mondani egy eccerű, de jó albumkészítő progit? A lapra szeretnék valami normális albumot.
Ja, ha le lehetne tölteni valahonnan, az jó lenne :o)
Nálunk a Tétényi kórháznál kelenföldön láttam egy Praktiker/Electroworld sárga (nem volános) festésű ráncos 280-ast :) Idáig csak EAG-ban volt ilyen busz itt.
Egyik 435-ösön a 7-esen új reklám van, totál mélypiros, az ablaktól lefelé teljes oldalú.
Télleg? Én csak egy AFF-ről tudtam.
Igaz rendszámban sose voltam jó.
Rallynak: Kb. 1994-ben a Moszkva téren BU 90-09 a 21-es treffjén állt, gondolom a vezető otthagyta, és nem rögzítette a kocsit. A busz elindult lefelé a lépcsön, és a 18-as megállójában kötött ki. Közben elsodort jónéhány embert.
Hogy hívjam azokat a buszokat, amik a GJSZ-nél zöld kapaszkodót, felújítást, új motort kaptak?
Főjavított, felújított ????
Egyébként ma is jöttem egy szvsz nagyon friss újítású 260-assal. BPI-522. Nagyon zsír. Új kopogós motor, kellemesen morgó hátsó híd (Akárcsak BPI-549-ben)... mmm jó volt. A 19-esen találkoztam véle
-A Csillagtelep-Jahn F. Kórház közötti 19-es (95 Aug 1.-ig :o(
-A Csepel Szt Imre tér - Jahn F. Kórház közötti 19A
-148-as (Főleg a ráncos 260-asai hiányoznak)
-Szintén 71A (ami még mindig jó lenne nyáron, strandidőben!!! :o(
A Győr melletti telephely szerintem a Kravtex lehetett, de ebben nem vagyok teljesen biztos, majd a környékbeliek megerősítenek/megcáfolnak. Ííígy van, jónéhány BKV-s 280-ast újítottak ott fel, vázcserével. Az új kocsik a Kisalfölhöz kerültek, Győr helyibe, pl a BX 58-48 is ilyen lett.
Itt a lista:
Nekem a 170-es. Értelme nem sok volt, óránként ment egy kanyart, amit ha nagyon megerőltette magát a sofőr, akkor sem lehetett 15 percnél LASSABBAN megcsinálni. Tehát kb.15 perc menet, kb.45 perc pihi. Ez a hétvége volt, mert hétközben csúcsban a 25 és a 25gy fél-fél köre adta ki a 170-et, csúcsidőn kívül pedig az egyik 25gy maradt kint néhány kanyarra, aztán a délutáni csúcsra visszaszerelt 25gy-ba.
"Nem tudom emlékszik-e még valaki közületek, amikor még a régi ráncajtós 280-ok voltak, a neonos előtti időszakból (pontos típusra nem emlékszem), végig belül a busz oldalán fent a sarokban reklámok voltak ferdén, csak arra nem emlékszem már, hogy hogyan lettek odatéve. Úgye jól emlékszem hogy volt ilyen?"
Nosztalgia ON
Jól bizony. Még én is emlékszem, mikor kispöcsös koromban az anyámmal jártam be a munkahelyére. Akkortájt cserélték le Óbudán az utolsó Ik180-asokat Ik280.00-ra. A BU-04-xx, BU-07-xx, és a BU-08-xx sorozat kocsijai voltak rendszeresítve a ma már nem létező 43-as, 84gy és 3V vonalakra. Ezekkel utaztunk a Rp-Újpest MÁV-állomástól a RICO kötszergyárig (Meder utca). Persze ma Duna-pláza, meg Danubius-ház van ott, de akkor még Ganz-Danubius Hajógyár és RICO Kötszergyár volt. Na ezeken a buszokon rengeteget gyakoroltam a nyomtatott nagybetűk olvasását. Mintha valami alumínium, vagy pléh lemezre lettek volna felragasztva.
Nosztalgia OFF
A Győr melletti telephely szerintem a Kravtex lehetett, de ebben nem vagyok teljesen biztos, majd a környékbeliek megerősítenek/megcáfolnak.
Szabad még neonos buszt említeni?
Volt róla szó egy pár hsz.-al ezelőtt.
Amik most eszembe jutottak:
280:
04-43(BY-62-76)
415:
15-16 (BU-90-05)
15-17 (BU-90-05)
Más:
Nem tudom emlékszik-e még valaki közületek, amikor még a régi ráncajtós 280-ok voltak, a neonos előtti időszakból (pontos típusra nem emlékszem), végig belül a busz oldalán fent a sarokban reklámok voltak ferdén, csak arra nem emlékszem már, hogy hogyan lettek odatéve. Úgye jól emlékszem hogy volt ilyen?
Megint más ebből a régi korszakból:
Volt egy pár kedvencem 280-okból pl: BU-87-25, BU-87-26, BU-87-29, BU-86-84, BU-86-86, BX-51-56, és egy időre eltűntek, alig vártam, hogy újra láthassam őket, de amikor már sajnos egy másik busz (pl. 435-ös) rendszáma lett, akkor tudtam hogy vége a szép gyerekkornak, nem tudom ti voltatok-e már így.
Ebben a változások korában egyszer Győr mellett utaztunk vonattal, ott azt hittem kiugrok a vonatról, mert a vágány melletti jobb oldalt az egyik magántelephelyen ott sorakoztak ezek a régi kedvenceim eléggé amortizált állapotban. Azóta sem jártam arra, nem tudom mi lehetett ott.
(Nosztalgia vége)
Bocs, azért mert RO-matrica van rajta még nem vagyunk románok - persze nem politizálunk itt. A legtöbb szállítással foglalkozó cég erdélyi magyar vállalat magyar alkalmazottakkal.
A román gépjárműrendszám: két első betű jelzi a gépjármű beírásának megyéjét és utánna két szám és utánna három betű. (a két számot és az utolsó betűt lehet kérésre és persze nem ingyen változtatn - nagyobb cégeknél szokás is pl. HR-01 TTI a Transp Tur International buszai)
pld.
HR - Hargita megye
CV - Kovászna megye
MS - Maros megye
Ezek szinte kivétel nélkül erdélyi magyar cégek tulajdonában levő gépkocsik, főleg német és magyarorsz-i beszerzéssel - magyar gépkocsivezetőkkel
CJ - Kolozs megye
SJ - Szilgy megye
BH - Bighar megye
A hétvégén újra elkapott az ihlet, és nekiálltam befejezni a 415-ös oldalt. Ehhez lenne szükségem egy kis segítségre:
-tupolev és rally uraktól a részletfotókra lenne szükségem
-A moszkváson leperecelt 415-ös az hány embert gázol el? (2?) És mikor is törpént? (94?)
-az arculatosodás hol történt? GJSZ? Ikarus?
Tupolev már leírta a különbséget.
Véleményem szerint a képen inkább egy 256-os van (most tegyük félre azt, hogy mi van ráírva). A nagyablakos 250-esek többségén az oldalsó ládaajtókon is van szellőzőrács, valamint ilyen hátsó ajtóval is csak egy esetben találkoztam (CTK-956)
Estét!
BPI-206 volt a játékos 140-en, úgyhogy Rally a szakadtkocsi elméletem bukott, mert 7végén a piri 172-ről adnak ki rendesebb vasakat. Nagyon egyben volt, mínusz egyszer amikor Grimbi ott volt nem tudtam 10 percig beindítani, már úton volt a pótlás az 53-asról mire végül sikerült.
Aztán a fűtés ment el teljesen, de hát nincs tökéletes Ika. : )
Jó volt, majd írom mi lesz a következő móka. Valószínűleg valami 412.
Sejtettem. Bár egy kicsit hosszú lett, de így is szép.
Ahogy megláttam egyből a 417-es ugrott be. Egy kicsit megkalapáltam a kettőt, és ez lett belőle :o)
OFF:
Az új képtáradban, az egyik nem volános 280-as képe igen érdekesre sikeredett, mindjárt megnézem a rendszámát. Kicsit mintha alakítottál volna rajta, és nem lett befejezve.
Hasonló 5letet dédelgettem buksimban, amikor várakozásom közepette megtetszett e beállás. S a gondolatot tett követte.
Örülök, hogy egy húron pendülünk :-)
Ki látta BPI-640-et mostanában?
A 19-es egyik legjobb 260-asa volt, felújítatlan mivolta ellenére. Elképzelhető, hogy elvitték a GJSZ-be? Pedig nem volt rossz állapotban.
Tisztelt BKV! BPI-640-et visszavárom a 19-esre!!!!
:o)
Nyáron ugyan. Ha egyik szombaton ráérsz simán meg tudjuk csinálni. Opcionálisan lehet választani 266-os utazást is a programbe ... Vezetést én vállalom :))))
Emberek.
Mai nappal állt forgalomba a BKV 1. Ik.417-es autóbusza, amivel az Agorát pótólják.
Az Agoráról köztudomású, hogy sorozatosan hibásodott meg, ezért a BKV visszaadta ezt a kocsit az Irisbus-nak. Cserébe az Irisbus egy raktáron maratt utolsó szériás (Még az Ikarus ideében gyártott) 417-est adott.
A BKV gyorsan kezelésbe is vette a buszt. Átfestették, és egyelőre csak az 5-ös viszonylat adatait táplálták be az utastájékoztató rendszerbe. Itt történik a próbafutás.
Ime egy kép, HáBétól
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
...szal én is ezt mondtam, csak egy kicsit másképp!
Off
Hogy van az áramütött?Apósom egy ilyen alkalomkor a vitrinben kötött ki.Mondjuk ott felkapcsolták a lámpát..
On
Szia Malwin!
Valószínűleg az előbb nem fogalmaztam túl korrekten; a váltónak tulajdonképpen nem is volt baja, de a busz többet fogyaszt(ott) a kelleténél, ezért ment Pestre, és állítólag valami repülőtéren is körözött vagy fél napig, aztán megállapították, hogy tényleg sokat fogyaszt...
Persze lehet, hogy a lényegen ez nem változtat.
Azért azt be kell látnod, hogy a cinkotai garázs van a legközpontibb helyen:
- ott van mellette az injekcióüzem, az ELMÜ-alállomás és a Hungarocamion
- És a XVI. kerben található
"Azért van a márkaszerviz, ilyenkor csüccs be a tütübe, elmenni a géphez, tesztelni, kiépíteni, hazavinni, megjavítani, visszavinni, beépíteni!"
Á, én mondok jobbat is. :o)
Telefonon szervizt felhív, két szerelő helyszínreutaz' egy kis furgonal, hibát felderíti, helyszínen javítja. Utána kezet mos, kockás zsebkendővel integet, és hazamegy. :o)
(Komolyrafordítva a szót, ha jól dereng, ez volt a BKV busztenderének az egyik fő kitétele: 24 órán belüli helyszíni javítás...)
Nahát, ha nekem a váltómmal gond lenne, eszembe nem jutna Pstre menni.Még a végén megfeküdnék valahol útközben.Azért van a márkaszerviz, ilyenkor csüccs be a tütübe, elmenni a géphez, tesztelni, kiépíteni, hazavinni, megjavítani, visszavinni, beépíteni! nem a gépet odarendelni.
Vegyenek példát a Caterpillar vagy a Komatsu szervizről.Tönkre is mennének bele, ha várnának, amíg a gép besétál a műhelyükbe...
Szia!
Nemrég a Hajdú Volán egyik csuklós MAN-je is Budapesten járt - a Voith-nál. Lehet, hogy a miskolci MAN-nek is éppen a váltójával volt valami baj...
Az minden esetre vicces lesz, amint Cinkota kiad 40 Volvo-t pótolni, emellé Délpest 30-40 Ikarust, valamint ehhez még hozzátesz buszokat Óbuda, Troli és Kf. is.
Ha esetleg valaki nem olvasta volna a legújabb(46. szám, 2003.11.26.-i) Budapesti újságot, van egy cikk benne az új csuklós Volvóról.Beszkeneltem link:
http://kep.tar.hu/attah/images/pic3902106.jpg
Megjegyzés: 1 busz csak 6.1 millióért nem olyan rossz ár szerintem, igaz ha csak egyet venne, biztos többe kerülne.
"az Örs vezér terén láttam egy trilextárcsás, kétajtós 280-as Volánbuszt, az oldalán egy régi, fehér Volánbusz logó lehetett. A Fehér úton ment az Élessarok felé. Mivel messze volt, van valakinek ötlete rendszámra, telephelyre és hogy hol szokott járni?"
Biztosan nem tudom, de talán a BCD-843
Örs-Monor, illetve Keresztúr-Monor felé szokott járni.
Néha Maglódig.
De más is lehetett:)
Szeva kavics,
valszeg megvannak, mert a múltkor Simontornyán mellettem kávézott az egyik busz vezére, aki épp ilyennel volt.(najó, nem biztos, hogy kávézott, de a Tulipán parkolójában állt..) :-))
Ja, igen, a dombóváriak vonatpótlásra is használják a buszaikat. De erre külön járműparkjuk van. Az év elején erre volt ~4 darab 260.32-esük. Úgy látszik fejlődnek... A 365-öst meg októberben láttam is a telepükön. Dombóváriaknak van/volt 250-esük is, de az csak különjárat céljából tartják/tartották (nem tudom, hogy még megvan-e, lehet, hogy a 365-öst vették helyette).
Ilyen 260.32-esekre gondolok.
Én a múltkor találkoztam eggyel Lepsényben a vasútállomáson, valami hihetetlen festésű (szürke alapszin, kék és piros csíkokkal) 365-ös álldogált ott, viszonylazjelzőjén MÁV-busz felirattal-sajna a gépem nem volt velem, szal nincs róla fotó, csak a döbbenet:-))
Hmm egyett nem értek. Az Ikarus vagy az MKV marhaságából kerültek bele az "információs táblák" - mejre nincs matrica ragasztva - a MKV-s 412-be? Az összes infós anyagot a sofőr fülkéjének a hátára ragasztják :)
Főként brigádszállítás. A vonatpótlást általában a helyileg illetékes volántól, vagy magánvállalkozótól rendelik meg (inkább a volánt kérik fel a feladatra).
Ilyen alapon több típust is szét lehet szedni, sőt, altípusokra is lehet bontani az egyes típusokat...
Az E92-t Keszthely és Hévíz térségében munkanapokon megtalálod. Hétvégén általában nem dolgozik.
Üdv!
Andris, én sajnos nem érek rá.
Majd mesélj milyen volt :o)
A rendszámodat jegyezd meg ha kérhetném :o)))) Kiváncsi vagyok melyikkel mész, milyen szutykot adnak arra a vonalra.
Hihi, lehet h a 398/E98 ua, de "marketing-stratégialilag" (nekem) nem. Igy ugyanis hosszabb a lista, több tipus van feltüntetve. Pedig még igy is van pár szürke szin, és egy saját E92-es is kellene mert asszem a tied van fent még mindég. (sőt tuti)
Lőttem pár E15-öst is de majd holnap teszem fel mert nincs kedvem hozzá ma. akit érdekel a 82-es troli Uzsoki utcai vá -ja mellett felleli kb 200 méterrel. Ott áll már napok óta.
Van egy lapom, amibe beágyaztam egy keretet. A keretbe van egy legördülő menü, amiben több oldalt lehet választani (pl: xyz.html), mellette van egy "Mutassd" gomb. Hogy tudom megoldani, hogy a keretben lévő legördülő menüből kiválasztom az oldalt, megnyomom a "Mutassd" gombot, és a keretet tartalmazó lapra, a keret alá nyiljon meg a kiválasztott lap?
Remélem érthető...
Próbálom átalakítani a képtáramat.
A segítséget előre is köszi, Frontpage-be dolgozom.
Bizony "teccettél", bár én egy modernebb kocsinak gondoltalak, mármint vastag gumicsik az ajtókon, plüss ülések, zöld kapaszkodó...stb., de így is nagyon rendben vagy! :o)
Nemtom láttad-e már magadat az új albumomban a lapomon (BKV-6-os album), és megtaláltalak Grimbi kollégánál is. Szép téli felvétel van rólad. (www.kulonjarat.hu)
Nem haltam meg, csak szamitogep problemaim voltak 2 hetig.
Elobb is mivel sajnos le maradtam az unepsegrol, gratula a 10000ik hsz-hoz, es majd talalkozzunk meg a 20000iknel es stb...
Rally, orommel olvasom hogy tetszik a 31es vonal, mindig is mondtam szep vonal, es hat ha neked is tetszik a BPO144es, akkor mar szohoz se jutok :)
Koszonom a kepeket, foleg a Diofa-i kepet (Tupolev). "Egy szuper busz, szuper jaraton" :)))
Mar nem valtoztatom a nevem, ugyis meg par evig futni fog Bp utcain !
Rally, probaltam M**ozni ma Parizsban de nem sikerult. Bocs de meg kellet mondanom.
Amugy koszi a drukkokat sikerult a vizsga, most meg 3 het es egy ujjab vizsga es utana mar jo lesz, ugyhogy itt is folyik a pezsgo :)
Reklám, de nem emlékszem már mit reklámoztak. Egy időben (nem sokáig) oda is ragasztottak reklámot, sőt ami szintén nem sokáig volt, hogy a léghenger bura elé (a jelző gomb jobb és bal oldalára), egy feltehető lemez volt, amin természetesen reklám. Hogy miért bukott meg nem tudom, állítólag nem volt túl sok jelentkező, de ez csak pletyka, viszont az is lehet, hogy a léghenger búra alatt van a vésznyitó, s ennek hozzáférhetetlensége miatt.
Nemrég az Örs vezér terén láttam egy trilextárcsás, kétajtós 280-as Volánbuszt, az oldalán egy régi, fehér Volánbusz logó lehetett. A Fehér úton ment az Élessarok felé. Mivel messze volt, van valakinek ötlete rendszámra, telephelyre és hogy hol szokott járni?
***
Más téma.
Én ugyan nem vagyok 412-es rajongó, de azért megírom, hogy a BPI-016 és 017 után már a 022, 032, 065, 069 bal oldali ablakait is megcsinálták elhúzhatóra. Lehet, hogy van még, egyelőre ennyit láttam.
A dolog pikantériája csak annyi, hogy mindezt télre.
***
Tector (10605) Vázcseréhez, általában akkor folyamodnak (itt most alapvetően a 200 -as típusra gondolok), ha a régi vázszerkezet erősen korrodált vagy karambol által sérült. Azért tudok néhány ilyen kocsiról, de inkább kidobták őket. :-((((((
Elvileg minden, autóbuszjavításra szakosodott cég csinál(hat) ilyet, pl. Mezőtúr, GJSz, meg ilyenek.
(GJSz vállal "külső" javítást?)
Vázcseréhez, általában akkor folyamodnak (itt most alapvetően a 200 -as típusra gondolok), ha a régi vázszerkezet erősen korrodált vagy karambol által sérült.
Ha jó a gondolatmenetem, akkor egy ilyen vázcsere után az alvázszám is VIN -né változik (már ha évjáratmódosítás van), 2xx.xx.xx -ről TSBxxxx -re?
"...van egy zsír új váz, meg egy busz. A buszt lebontják vázra és a cuccot a zsír új vázba teszik..."
És, ha jók az ismereteim, ezen felül +1 fődarab cserével (pl. vadonatúj motor) évjáratmódosítás is kérhető, így egy vázcserés+ új motorral ellátott kocsiból, ami eredetileg pl. '83 -as, a papírmunkák után 2003 -as évjárat lesz.
Azért kérdezem, mert csodálom, hogy megérte anyagilag "lecserélni" egy vázat, ahelyett, hogy a vázcserére érett kocsit kidobták volna, és egy kevésbé felújítandó kocsit "csináltak volna meg"
03-24 szerintem nem neonos, még ha valami neonos Cinkotán az a 01-59 (régen biztos az volt, most már nem vagyok benne biztos.) Mivel két kocsiról tudod, hogy neonos, azért gondolhatod, hogy ennél minimum 10-szer több éjszakás kocsi kell legyen.