Azé' nem köll mingyá' kidobni. A Briggset nem olyan fából faragták. Az enyém '87-es évjáratú és még vígan megy.
Először is cseréld ki a levegőszűrőt és a gyertyát. 10w-30, 10w-40 motorolaj bele, mert a gyári javallat csak egy fokozatú olaj, annak ilyenkor már hűvös van.
A motorház tető alatt találsz egy gyújtótekercset, annak állítsd be a hézagát gyári értékre. Ügyelj, hogy a széllapát lazán mozogjon a csavaron, miután meghúztad.
Harmadjára a karbin van egy csavar a gyertya felől nézve. A gépkönyve szerint ezen a 1/4 fordulatot nyitni kell hűvös időben való üzemeltetéskor. Lehet hogy egy kicsit szegény keverék és ezért fuldoklik.
Még a kipufogó oldalon van egy kis fedél, ott mögötte meg lehet mérni a szelephézagot. Lehet, hogy vmelyik szelepnek esetleg nincs hézaga és kitámaszt.
Ha ezek után nincs javulás, akkor irány a szerviz, ott mondanak egy kb árat, aztán eldöntheted, hogy újat veszel, vagy javíttatod.
De legelőször tegyél egy képet fel róla, hogy egy motorról beszélünk-e.
A csapágyfedél 5 mm vastag, ám van körben egy féloldalas beszúrás O-gyűrű tömítés számára. A beszúrás nem olyan, mint a tengelyen elhelyezkedő O-gyűrű esetén, hanem az oldala nagyjából 30-fokos kifutással megy ki a belső oldala felé. Lehet, hogy ennek nincs jelentősége, és normál 47-es tengelyre illesztett 2 mm-es O-gyűrű beszúrás is megtesz... Talán a szerelés, a behelyezéskor segít ez a ferde oldal... Mindenesetre az O-gyűrű fontos, hiszen a hajtóműházban olaj van a fedél felett!
Sajnos a szerkezet szétkopott és megadta magát :( ... Motorcserét javaslok, mert a javítása nem lesz egy sikertörténet a vége pedig motorcsere lesz, de a javítási költségekkel feldrágítva! Tapasztalat, nem légből kapott amit írtam! :(
Helló Gábor!Csatlakozom az előttem szólókhoz.Ha választasz használt Briggs motoros kapálógépet,jól nézd meg a motor gyújtás kerekét!Sokan felrakják a fűnyíró motorokat kapálógépre!Ez azért fontos mert fűnyíró motoroknál a kés adja a lendületet,kapálógép motornál pedig a nagy lendkerék.
Itt egy videó a gépemről,több videót is megnézhetsz a nevem alatt:
Helló. Jöttem érdeklődni robi 56 miért töri a rugókat?? A másik ami még érdekel hogy http://agrokisker.hu/spd/agro966471/Robi-motortarto-kozdarab-56 ezt meg veszem erre fel teszem a motort erre már más nem kell tenni csak a motort meg a hajtást és már mehetek is rotálni? a szarv kormányt a robi 55 ét rá lehet tenni azzal a 4 csavarral?
Akkor mennyi lehetett újkorában, mert általában csökkenni szokott, ahogybe verődik a szelepfészekbe. Ha nagyobb lett akkor valami korom alászorult és az megemelte, akkor pedig nem zár rendesen. Más nem jut eszembe.