Üdv a Helyi Idegenvezető kollégáknak. :). Segítsetek! Érdemes még időnként agitálni a face csoportokban/ tekintettel az új tagokra/ vagy nem. Hogy lehetne rábírni embereket a csatlakozásra. Nekem elfogytak az ötleteim. Vagy nem is kell tovább foglalkozni, majd az idő dönt az Helyi Idegenvezető kezdeményezés életképességéről :)
Ezzel az erővel a Palatinus strandra is lehetne turistajelzést vezetni a nulla km-kőtől :)
Én erőltetettnek érzem ezen út tematikáját, ha valaki a fürdőbe akar menni, legkevésbé fog gyalogszerrel menni, inkább kibiciklizik a bicikliúton.
Ha fordítva nézzük és van igény gyalogos túrázásra a környéken, akkor persze nem baj, hogy elmegy a fürdő mellett, mert legalább van frissítési lehetőség.
De a nagy kérdés, hogy mekkora az igény?
Annak sok értelme nincs, ha a jelzésfestő az egyetlen, aki végig megy az útvonalon.
Több mint 10 éve megszűnt a Dűne-Dű teljesítménytúra, ami Ceglédről indult és a kék jelzésen is haladt. Tudomásom szerint akkoriban Pető Tamás (A Dűne-Dű főrendezője) és csapata tartotta karban az utat...
Aki Ceglédről gyalogosan szeretné megközelíteni a gyógyfürdőt, annak jól jön a kék jelzés, mivel a gyógyfürdőt is érinti.
ez a kék már 8-10 éve is határeset volt, azóta csak kopott (1-2 éve jártam Albertirsa körül a sárgán, talán 2 kék jelzés volt ami véletlenül ottmaradt..) szóval ebből szerintem a térképen ne szerepeljen semmi
Amikor a POI készült, akkor a PIROS még "haldokló" állapotban volt, most úgy néz ki felújították, bár nem úgy, ahogy azt 2016-ban tervezték, hisz a hagyományos térképen a tervezett útvonal máshol van, mint ahol a festés megvalósult.
Sebaj, ez már a múlt, Uzsabánya határáig úgy néz ki OK.
Az útvonal vége Lesencefalu határában, a Kő-orra alatt az OKT útvonalánál van. Ez tuti.
Ez is problémásként volt nyilvántartva, de már csak napok kérdése, és felmérem a hiányzó szakaszt, legalábbis remélem:-)
Ezt a kék jelzést kb. 10 éve még le tudtam követni térkép nélkül, most már annyira kevés a jelzés, hogy kell a térképi segítség.
Most a Cegléd-Ceglédbercel szakaszt jártam le, ez nagyrészt jól járható utakon vezet, csak néhány terepi szakaszt kezd már bevenni a természet, de még nem vészes a helyzet.
A következő 10 évet nem biztos, hogy ki fogja bírni.
Ilyenkor adott a filozófiai kérdés, hogy vajon hányan járhatják évente, van e értelme felújítani és mi szerepeljen a digitális térképeken róla.
Ha Szarvas felé jártok bármiben szívesen segítünk, akár csak egy találkozás erejéig is. Heyjoe oldalán is fent vagyunk az Idegenvezetők között. Jelenleg Szarvason az egyetlenek.
Örülünk, hogy pozitív volt az első benyomásotok az AK-ról.
Eljött ennek is az ideje.Belekóstoltunk az AK-ba. Két nap alatt cca 70 kilcsit gyalogoltunk a Kis-Kunságban,de,hogy stílszerű legyek,majd brummogok vmit. Első blickre azt mondom várakozáson felül fog tetszeni,nagyon más mint a társai,de határozott feelingje lesz.A lényeg :víz,víz és megint víz(innivaló :D) s megint csak aktuálisan: "a medve nem játék".
Ha leülepednek az élmények jövök a részletekkel. jajj nektek :d :)
Méltatlanul háttérbe szorult a miskolci medveészlelést feldolgozó természetfilm egyik narrátorának briliáns mondatszerkesztése. :-)) Nem merem kizárni azt a lehetőséget, hogy az Anyanyelvápolók Szövetségének éjszakába nyúló tisztújító közgyűléséről autóztak éppen haza, midőn egy jól fejlett medve keresztezte útjukat. És ekkor megvirradt egy újabb G-nap. :-)
Jó, akkor most a többiektől elnézést kérek, de ezt meg kell beszélni.
Vegyük Fancsalt és Ótátrafüredet.
Ha a fancsali kocsmáros vállalja, hogy őrzi a pecsétet, akkor nem korrekt segíteni őt azzal, hogy 150 picula nagyságrendben vásárolsz valamit szemben a turizmussal ellátott, cserébe kellően emelt árfekvésű helyen?
A kapitalista világrend termelésének lefelezésével most is egyetértek, de nem értem, hogy az én fogyasztásomban hol nyilvánul meg tömegtermelés generálása?
Az utolsó mondatoddal egyetértek, azzal toldanám meg, hogy ennek úgy lehet elejét venni, ha az ember maga kezdi el azt csinálni, amit szeretne megváltoztatni.
Akkoriban majdnem eltévedtem, továbbmentem, és egy nagy fánál vettem észre a jelzést. Mármint a P+ jelzést.
Mára az útvonal jelzéseit szépen felújították, a mellékelt GE képen a 004 és 008 pontok között sikerült bejárni.
Várvölgy felől mentem, de csak később kapcsoltam be a készüléket, egy útelágazásnál.
Észak felé egy hatalmas hegy lábánál vannak a telkek, meglepően gondozottak. Autóval is kényelmesen járható az út, a 004-es pontig aszfaltos.
Uzsán nem találtam táblát, pedig a P+ jelek az OKT útvonalához vezetnek:-(
A falu igen takaros, hatalmas szállító járművek szinte folyamatosan dübörögnek a bánya és az országút között.
Nagy csalódás volt a bánya közelében, hisz a hagyományos térképen az van, hogy a PIROS nem a kavicsos úton, a bányától északra vezet, hanem a völgyben átvág. A térképen tervezett útvonal a valóságban nincs, viszont a P+ jelzésekkel fonódva ott vannak a szépen felújított P- jelek, ahogy az OSM térképén látható is.
Természetesen dél felé van folytatás is (hogy ez miért nincs a térképen azt nem tudom), valahol a 005 és a 006 pont között, de ennek felmérése ezúttal elmaradt.
A MÁV miatt kellett dél felől közelíteni, Tapolcán ui. az elvben csatlakozó vonatot elengedték, nem várta be az IC-t.
Sebaj, szép helyeken jártam, és egy lépéssel előbb vagyunk, az OKT és az OKT között előbb-utóbb lesz PIROS a digitális térképeken is.
az a baj, hogy veled nem lehet komolyan beszélgetni, mert rögtön demagógba váltasz seperc alatt.
Ad hominem.
szállásfoglalás vs sminkkészlet
ez már a szürreális kategória, amit így cáfolni sem igen tudok
Az azért eszembe jut, hogy mintha caminóról beszéltél volna a közeljövőben, oda is azzal mész majd, full sminkkészlettel?
Nagyon ritka az az alkalom, amikor én sminkelek. Viszont humorizálni szeretek a női lét jelenségei felett.
Valamiért ez téged idegesít.
A másik ami eszembe jut mikor ekézve lettek akik nem átallanak szolgáltatást nem igénybevenni a pecsételésnél (szegény kocsmáros boltos miattuk hal éhen)
Hát mi lesz így a szegény zimmer karolokkal?
Bár nem vagyok köteles beszámolni a dolgaimról neked, mert közünk nincs egymáshoz, de gondolkodjunk együtt. Adott egy X összeg, amit a túrára tudok fordítani. A prioritásom, hogy oda tudjak menni, ott tudjak közlekedni és kajálni - napi egy meleg kaja helyi falodában. Na most a terveimhez mérten kell néznem, mire van keretem és mire kell még számoljak különös tekintettel az Euro árfolyamra. Nekem a szállás a legkevésbé fontos. A helyi közlekedés - én nem fogok bliccelni - a helyi ételek és a látnivalók ebben az esetben a költségvetésemben nagyobb prioritást élveznek. Tekintettel arra, hogy ez egy turisztikai központ nem fenyegeti a kihalás veszélye a szállásadókat, ha én nem ott alszom meg, cserébe viszont invesztálok a közlekedésükbe és a vendéglátásukba.
A Tátrát összevetni az Országos Kéktúra eldugott településeinek kocsmáival....
(persze mindenki úgy csinálja ahogy akarja, nekem csak az szokott fájni mikor a nagyon megmondóemberek mennek szembe a saját megmondásukkal ez valami kiskori becsípődés, csomó ideje próbálok megszabadulni tőle de mit tegyek, képtelenség
viszont amikor kiírom magamból, akkor egy darabig jobb :-)
Ez egy nagyon őszinte mondat volt tőled. Érdemes feltenni a kérdést, hogy miért kell hogy neked ennyire fájjon más hülyesége? Megéri ennyi energiát beletölteni egy általad semmilyen szinten nem ismert másik emberbe? ;)
Vadálló-kövek, korábban Hobo-Bobo vmelyik újabb nickjén (nem tudom már, hogy melyiken) töltött fel ide pár képet róluk.
Na de nem is ezért néztem be ide, hanem azért, mert tegnap láttam meg a táblát, hogy újra át lehet kelni Dömösi átkelésnél. Telefonozni is kell előtte, meg későn is indul az első, de valami van:
Amúgy tényleg vannak Poprád-Zakopane buszjáratok, napi 2-3, természetesen Lysá Polanán keresztül, szerintem nem is kerül sokba, Tátra környéki túrához ideális lehet ezzel tervezni. Nekem a Sas úthoz is passzolna, egyszer néztem már.
Vagy mi az, amit rajtam akarsz leverni? Nyugodtan tedd meg, nem te leszel az első, aki kényszert érez arra, hogy belém törölje akár a máshol besározott lábát.
Kicsit hasonlít a Nyugati-Tátra legmagasabb csúcsára (Bystrá, 2248 m) dél felől vezető sárga jelzésre, a csúcs tövében ott is van tó/tavak, csak kisebbek.
Amúgy felkészülésre:
- Kis-Kárpátok: Záruby, bár itt a sziklás gerinc nem túl hosszú
- Alacsony-Tátra: Chopok és Gyömbér környéke
Itthon még csak hasonlót sem tudok mondani, amivel össze lehetne hasonlítani a Magas-Tátra terepét. Sziklás hegyünk/dombunk sincs valami sok :(
Pilisből a Prédikálószék előtt a piros (háromszög?) jelzésről, a Rám szakadék felől rémlenek kisebb sziklás részek, van külön nevük is, majd valaki megmondja.
az a baj, hogy veled nem lehet komolyan beszélgetni, mert rögtön demagógba váltasz seperc alatt
vonat és erőmű
valóban kell erőmű, csak ha az a sokszáz ember mind egyesével ülne autóba, annak hányszorosa lenne az ökológiai lábnyoma? (arról nem beszélve hogy a vonat ígyis úgyis megy, nyilván ha senki nem utazna rajta, akkor nem menne, de egyelőre utaznak rajta, úgyhogy megy)
igen, taxiztam, beültünk hárman egy taxiba, 20 km-re
nyilván innentől hallgass a nevem és ezzel pariban van az 5-600 kmes utad (most nehogy abba köss bele hogy csak 480, nem számoltam ki csak saccoltam egy számot, nagyságrendileg szerintem stimmel)
szállásfoglalás vs sminkkészlet
ez már a szürreális kategória, amit így cáfolni sem igen tudok
Az azért eszembe jut, hogy mintha caminóról beszéltél volna a közeljövőben, oda is azzal mész majd, full sminkkészlettel?
A másik ami eszembe jut mikor ekézve lettek akik nem átallanak szolgáltatást nem igénybevenni a pecsételésnél (szegény kocsmáros boltos miattuk hal éhen)
Hát mi lesz így a szegény zimmer karolokkal?
(persze mindenki úgy csinálja ahogy akarja, nekem csak az szokott fájni mikor a nagyon megmondóemberek mennek szembe a saját megmondásukkal ez valami kiskori becsípődés, csomó ideje próbálok megszabadulni tőle de mit tegyek, képtelenség
viszont amikor kiírom magamból, akkor egy darabig jobb :-)
Oláhtamás: Köszi a Simon halálát, most hétvégén szerintem bepróbálom.
Atthunter: igen, a bakancs sarkalatos dolog ezen a helyen. Nagyon belém égett, hogy milyen nehezen járhatóak az ösvények.
Három útvonal tervem van, de nem merem elmondani, mert ahányszor bármiről beszéltem, sose sikerült.
JZP: Köszönöm az útvonal javaslatokat, ha ezt most túlélem, akkor ezekre a túrákra biztos vissza fogok menni!
Azért nem megyek vonattal, mert ahhoz szállást kellene foglalni és limitált készlettel lehet menni. Kocsival magammal tudom vinni a full sminkkészletet is, ami ugye alap. Egyébként emiatt nem fér be túratárs se. :D
A klímaváltozás izgat ma is, hány erőmű kell a vonatok működtetéséhez ;)
Várjál, most látom, te TAXIZTÁL????!!!
V43 1279
Az bizony még felülről is félelmes ám. Legalábbis 13 évesen nem kevés halálfélelmem volt, amikor le kellett ereszkedni onnan. A tó viszont gyönyörű onnan. Sose felejtem el, ahogy a mélykék vízen türkiszzöld fények foszforeszkáltak.