Ráadásul nem értem, hogy mi ez a nagy Solaris-elenesség... Egyáltalán utaztál már ilyen típussal? (Az pedig pláne érthetetlen, hogy miért akarnál orosz trolit Szegedre. Minőségben valószínűleg meg se közelíti az európai gyártmányokat.)
Miért nem lehet orosz gyártmányú alacsonypadlós trolibusz karosszériákat vásárolni, és azokba Cegelec hajtást beépíteni? Az orosz troliipar többféle alacsonypadlós járművet kifejlesztett már (mind szólót, mind csuklósat), biztosan van olyan amelyik Szegedre megfelelne.
Pl az alábbi képen látható troli zöld-fehér színben, cegelec hajtással nagyon is jól nézne ki! Szerintem szép a külseje.
informatívabb, mint az, hogy: "8-20 óráig 24 percenként"
Ebben igazad van. Ezért is olyan jól beváltak (szerintem) az SzKT menetrendjei. Csakhogy a buszok nem közlekednek 6- 8- 12- 16- 24 perces menetidővel. A 10- 15- 20- 30- 40- 60 perces követésnél pedig a régi menetrend használható, legfeljebb a 40 perces követésnél igényel kiegészítést, pl. a páros órákban: 00, 40 perckor a páratlanokban: 20 perckor.
Igen, csak a kicsit es nagyon idosebbek kedveert mellekelhetnenek minden megalloba egy nagyitot! Marha kicsi a betumeret, szerintem az ellenirany fel nem tuntetesevel nyerhetnenek annyi helyet, hogy jo legyen.
En ugy gondolom, hogy ha a tomegkozlekedesi rendszert ugy alakitgatjak/tak at mostanaban, hogy a hosszu kozvetlen jaratokat megszuntettek (leroviditettek), akkor igenis fokozottan kell torekedni a rovid ragyaloglasi tavokra az atszallasoknal, mivel tobben kenyszerulnek atszallasra.
peterr: pontosan mi volt a gond a Novotel elotti megalloval forgalmi szempontbol?
"...az új buszmenetrend egyszerűen olvashatatlan..."
Pedig olvasható. Meg kell szoknunk ezt a verziót, máshol már hosszú évek óta ezt találni, egyébként is informatívabb, mint az, hogy: "8-20 óráig 24 percenként" - na ezzel számolj, gyorsan, fejben, mikor is jön a busz...
1- nem az én verzióm, mert maga Dózsa Gábor is említette ezt a variációt még annó, amikor a 7-es torli Mars téri vezetékeit, illetve az ott lévő gyorsjáratú váltókat építették be! Sőt azóta több felsővezetékszerelő s megerősítette ezt a verziót!
2.- Az életben semmi sem biztos! Változtak dolgok, és úgy döntöttek marad ott a váltó ahol volt! És nekem ezzel nincs emmi bajom! Sőt így jobban tetszik nekem is, mert a széchenyi téren maradt a 3 pár vezeték!
"Gondold el: ha a te változatod szerint(szkt változat!!!!)készül el akkor át kellett volna építeni a széchenyi téri troli-villamos kereszteződést is. Erre gondolom meg nem akartak vállalkozni, mert túl bonyolult lett volna, sőt a villamosforgalmat is korlátozni kellett volna."
Nem kellett volna átépíteni a troli-vili vezetékkereszteződést!!!! Csupán a 9-es troli vezetékeit kellett volna leszedni a játéküzlettől a boszikonyhánál tervezett új váltóig, valamint a második sodronyzást (amit sorolásnak hívnak), illetve a 9-es troli vezetékei ahol keresztezik a villamosvezetéket, onnan kellett volna a keresztezési öntvényeket kiszedni, és rézcsővel pótolni a villamosvezeték alácsövezését a villamos áramszedő gondtalan futása érdekében!
Ezt éjszaka könnyedén meg lehetett volna tenni, sőt a mostani gyér forgalom miatt még akár nappal is dolgozhattak volna bizonyos munkafázisokon a vezetékszerelők!
És az életben semmi sem biztos, addig amíg meg nem történik! Olykor változnak dolgok, de ezzel gondolom Te is tisztában vagy!
Az emlegetett átszállási távolság legalább 150-230m
iránytól megállóhely-párosítástól függően,. A költségekre pedig csak annyit, hogy volt közelebb is a Belváros irányú troli a csomóponthoz, tehát a helye még megvan...
Más kérdés, hogy az áthelyezést itt a forgalomlefolyás megkönnyítése indokolta, de ezen másképp is lehetett volna segíteni.
Ha egy utas akarja; nem várhatja el. Ha az utasok többsége, sorozatosan panaszkodik valami miatt, lehet, hogy a szolgáltatónak kell elgondolkodnia, hogy nem ő rontott-e el valamit.
A konkrét helyzetet nem ismerem, de itt Budapesten van egy pár nagyon ravasz rágyaloglási táv...
"Volt szerencsétlenségem a héten sokat tömközni. Hát, jó vacak ami az átszállási kapcsolatokat jelenti. Szegeden igen sok helyen nincs közvetlen átszállási lehetőség a járatok között, ez gyakorta még azonos cég-járatok között sem, LSD: 9-es troli >-< 3-4-es tuják a Novotelnél... Őszre jó lenne visszaállítani a Belvedere-vel szembeni megállót!"
Nem hiszem, hogy olyan megeröltető 50m-t gyalogolni a 2 megálló közt. Gondolom nem várod el, hogy pár 10mFt-ért valamelyiknek járat útvonalát változtassák meg (pl. a villamospályát vigyük el a tisza parti megállóba, vagy fordítva a troli megállót a), hogy ne kelljen 50m-t gyalogolni.
"Ezután nemsokára megépül a volt Boszorkánykonyha előtt a legújabb gyorsjárású rádióvezérlésű váltó!"
Kedves 7-es troli!
Tudom, hogy kicsit későn válaszolok de nem baj:
Az idézőjelbe tett mondatod tartalmát nem tudom honan vetted, ugyanis a történések mást mutatnak.
A régi "párizsi" váltó helyén épült meg az új gyorsjárású váltó, ha nem jártál arra ideje elnézned hidd el érdemes. Amúgy szerintem nagyon jó lett/lesz az új váltó. Én már akkor is biztos voltam benne, hogy a régi helyén épül az új és nem variálnak vele annyit. Gondold el: ha a te változatod szerint készül el akkor át kellett volna építeni a széchenyi téri troli-villamos kereszteződést is. Erre gondolom meg nem akartak vállalkozni, mert túl bonyolult lett volna, sőt a villamosforgalmat is korlátozni kellett volna.