Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trakee Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61807

Újabb gondolatokat írtam, hátha valakit érdekel:

http://motor-szereles.hu/2015/11/04/citroen-xud-szelephezag-ellenorzes-allitas/

trakee Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61806

Nekem is időszerű lesz lassan a hátsó híd felújítása, de ilyen danamidos dolgot köszönöm nem. Vagy akkor esztergálok bele én magam, de butaságnak tartom! 

 

Az a tűgörgős megoldás szerintme nem rossz. Csak mikor megkopik, rozsdásodik, akkor fokozottan elkez kopni. Az enyémben a tűgörgők bizony már rozsdásak.

 

Én ezt néztem: http://www.ebay.de/itm/Querlenker-PEUGEOT-306-CITROEN-Reparatursatz-Hinterachse-KS559-00-M4550-/231358234765?hash=item35de06808d:g:tDoAAOSwajVUN93J (igen, ezt nem küldik Mo.-ra, de olyat is hirdetnek max 2 euroval többért) 

Valószínűleg ha megkopott a technika, akkor a tengely is. És a tapasztalat azt mutatja, érdemesebb a németektől rendelni ilyesmit... Aztán ha nem jut be a mocsok, a víz, és összerakáskor az ember rendesen bezsírozza, sokáig jó kell legyem!

 

Gondoljunk bele, ma a zárt csapágyakat, gömbfejeket mind gyárilag zsírozták, és elképesztő, mennyit elmennek, amíg nem jut beléjük semmi. Akkor ezt se mókoljuk... 

Előzmény: Törölt nick (61804)
francecoupe Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61805

Gondolod hogy jobb, mint a gyári tűgörgő? Műanyag. Az egy dolog hogy valamennyire kopásálló, de mennyire? Ha oválisra kopik mondjuk 20 ezer km után és dőlni fog a kerék, akkor megérte? Nem 65 lenne ezzel a felújítás, hanem 45?

Zsírzószem. Én a szimmering elöregedését és ez általi víz bejutását látom problémának, mintsem a zsírhiányt.

Előzmény: Törölt nick (61804)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61804

reális, objektív véleményt szeretnék kérni tőletek..... Xsara hátsó híd felújítás-danamid gyűrűvel témában!!  Tehát a tűgörgős csapágyak helyett danamid gyűrükkel csinálják,  plusz zsirzószemek.  Van- e valakinek ezzel a módszerrel üzemeltetési tapasztalata?????  

Joob/rosszabb mint a görgős megoldás?   

Tényleg reális okfejtést kérnék szépen!!!

Segítségetekre őszinte érdeklődéssel várok!!!  S addig is,-köszönöm!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61803

Köszönöm a segítséget mindenkinek lengőkar ügyben megoldottam a problémát és vettem egy komplett lengőkart! :-) Ha valakit érdekel komplett lengőkar szillent készlet eladó az jelezze mert az így akkor megmaradt a gömbfejjel együtt (18-as) márkája Swag! Új lengőkar beszerelése fél óra volt! :-) Kész autószerelőnek érzem magam!:-)

FeZ_ Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61802

"Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg."

 

:-)

Azt ismered ugye, hogy :

" Mi olcsón, jól és gyorsan dolgozunk, de Ön ezekből csak kettőt választhat !"

:-D

 

Előzmény: Kárász00 (61801)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61801

Ismerek olyan szerelőt aki munka mellett otthon elég nagyüzemben nyomja a maszekot már vagy 15 éve. De még mindig krokival emelőzik. Ami még hagyján. Viszont ahogy csinálja azt nézni is rossz. Csupaszon emel a küszöb peremén. Na meg nyomatékkulcsot sem láttam még a kezében. Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg.

 

Előzmény: BXtwelve (61800)
BXtwelve Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61800

Ezek szerint FeZ topiktárs nem ilyen. :-)

Előzmény: Kárász00 (61799)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61799

Jogos. Bár érzéssel is lehet barbárkodni.:) Meg az tény hogy az impulzusszerű erőhatás nagyon hatékony.

 

És az is igaz hogy a szerelők nagy része nem szereti a tökölődős, türelmet igénylő munkafázisokat és üti-vágja a technikát.

 

Előzmény: FeZ_ (61797)
BXtwelve Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61798

A jutúbon van ilyen videó, de most nem találom. Kalapáccsal ráverni, a kókány legalja. :-)

Én egy palackemelő segítségével toltam rá.

 

A kis szilenteket megpróbáltam satuval, de csak a satu hajtókarját görbítettem el. (pedig nem vagyok erős fizikumú :-) )

Nem is erőltettem tovább, mert a satu bánta volna (túl nagy a menetemelkedése).

Ezután csapágylehúzóval toltam be.

 

Erről nem készítettem képet, viszont a nyáron cseréltem alsó motortartó szilentet. Erről igen.

A "technológia" hasonló. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (61794)
FeZ_ Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61797

"A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki."

 

Azért azt ne felejtsük el, hogy ez lemez lengőkar. A nagykalapács / vágó módszerrel szemben, a kifűrészelés egy elfogadható, a szerszámozatlansági lehetőségekhez mérten egy finom kiszedési mód.

Nekem már tört el lengőkarom menet közben, szerencsére lépésben haladtam. (és abban még nem is volt szilent cserélve barbár módszerekkel)

 

Előzmény: Kárász00 (61796)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61796

A P szilent(amit b betűsnek hívsz) csapját csiszolópapírral kicsit megcsiszolhatod, a szilent belsejét pedig dörzsárral méretre igazíthatod.

A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki.

A bepréselést meg simán meg lehet csinálni egy nagy satuval.

 

Előzmény: Törölt nick (61794)
hkriszh Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61795

Koszi,

 

jovo heten valamelyik este olajat cserelek. majd visszajelzek hogy lattam-e valamit.

Előzmény: Adammer (61792)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61794

Köszönöm a segítséget! Én is arra gondoltam hogy simán ráütöm a b betűset. Elég fixen fog az tartani illetve mennyire kell annak szorulnia? Nehéz volt rá ütni? A másikat meg össze lehet húzatni vagy satuval belepréselni.

trakee Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61793

A b betű alakút én egyszerűen levágtam. Illetve először próbáltam lehúzni, de nem sikerült, a gumival együtt nyúlott, mikor a gumit lerongyoltam, akkor meg nem akadt bele rendesen a lehúzó. A vágás sikerült, az újat meg simán felütöttem.

A másikat én nem cseréltem, de mivel az fémházas, szerintem beüthető.

 

Hogy miért csak a b alakút cseréltem? Mert nem volt benn az alsó, M8-as csavar, és a b szára egyszerűen eltörött! Kis tempónál, de még mentem vele úgy kb 15 km-t és ott jöttem rá, mi volt a nagy kattanás, és azóta mért mozgatja a kormányt... 

Előzmény: Törölt nick (61789)
Adammer Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61792
szia,
nekem ugyan ez volt. a hütö alja szivárgott, de csak annyira hogy melegen el is párolgott hamar. müszakin szoltak, hogy ott ereszt, mert a száradt hütöfolyadék nyyomábol látták.
ugyhagytam, töltögettem mig egy szép napon eleresztette a vizet.
nézd meg az also sarkoknál.
fehér göz az ilyen idöben bizonyos mértékig normális.
Előzmény: hkriszh (61787)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61791

Egyszerűnek tűnt a dolog azért kezdtem bele! Erről a sajtolásos dologról nem is halottam! Azt hiszem nézek egyben egy lengőkart! Hacsak fel nem világosítasz a sajtolásról. Amúgy a b betű kinézetűt levágtam szépen.:-)

BXtwelve Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61790

Akkor miért álltál neki?

A b betűsnek is van egy hüvelye, amit óvatosan hosszában szétfűrészelsz.

Az elöl lévők utálatosabbak. Pláne, hogy duplázva vannak.

Én így jártam el: fúróval körben szétfurkáltam a gumit, majd kiszakítottam a közepét.

Utána fűrésszel óvatosan átvágtam a hüvelyt, majd kalapács, hidegvágó segítségével kiütöttem.

 

Még egy kérdés: mivel fogod besajtolni a szilenteket?

Addig neki se állj, míg ez nincs megoldva.

Előzmény: Törölt nick (61789)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61789

S.O.S. Újra én vagyok lengőkar miatt. Sikerült szétszednem igaz azt a bizonyos csavart leamortizáltam. De ami ennél is lényegesebb hogyan tudom kiszedni a régi szilenteket. A lengőkart kiszedtem a gömbfej az gyerekjáték volt viszont a szilentek azok hogyan jönnek le? Mer fogalmam sincsen. Még a b betű kinézetűt még csak le vágom valahogy de a másikat azt nem tudom. Nagyon kellene a segítség mert már szétcsesztem és visszarakni sem tudom.

koii69 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61788

Szia !

Esetleg megnézheted , megtakaríthatod az elektromos csatlakozót ,ami a motor tetején van és talán a trafóhoz megy. Nekem 1.4 -es van nálam többször előfordult már. Egyszer gariban trafót cseréltek ,de utána is előjött újra. Én már tapasztalatból tudom hova nyúljak. Nálam ott van a csati, ahol bekarikáztam.

Előzmény: TomyEXC (61781)
hkriszh Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61787

Sziasztok,

 

egy elméleti kérdésem van.

Lassan fogy a hűtővíz a Xsaramból (Xsara II, 1.4i, KFW). 4-5e km alatt a kiegyenlítő tartályban a MAX-ról a MIN állás közelébe kerül.

Tegnap vettem észre, hogy 50 km autópálya után is fehér volt a kipufogógáz. Készülhetek hengerfej javításra?

 

üdv és kösz:

hkrisz

Kárász00 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 61786

Magyarán azt feltételezed hogy mindig hajtva van a klímakompresszor, még akkor is amikor a venti tekerője 0 állásban van?

 

Előzmény: Csaba850214 (61785)
Csaba850214 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 61785

Üdv xsarasok! Segítsen kérem valaki aki tud! Van egy 1.4 es  xsara break-em, digit klimàval, a gond az, hogy a klimàt ha kikapcsolom a, kis zöld hópehely nem vilàgít, de a klima akkor is megy. Ami a motor terhelődéséből derült ki, ha auto-ra tekerem, vagy ha csak simàn eltekerem a légkeverésre hallani lehet, hogy terhel a motor, ha viszont mindent kikapcsolok, 0- ra tekerem, nem megy de levegő sem mozog, mi lehet az oka? Beragadhatott egy relé? Ha igen melyik lehet az, hol keressem?:(

Csaba850214 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 61784

Hali bojlermano, érdekelne, hogy sikerült e megoldani a melegedési problémàt, mert sajna ez az én kocsimra is jellemző, az enyém 1.4 break és nem megy fel 115- re max 100 körül van.

Előzmény: bojlermano (61684)
trakee Creative Commons License 2015.11.02 0 0 61783

Sziasztok!

 

Kész a porlasztcsúcs csere, illetve végül csak ellenőrzés lett. Hogy miért, megtudja, aki elolvassa:

1. rész:
http://motor-szereles.hu/2015/09/29/xsara-porlasztocsucs/

 

2. rész:

http://motor-szereles.hu/2015/11/02/xsara-porlasztocsucs-2-resz/

 

FeZ_ Creative Commons License 2015.11.02 0 1 61782

Gyújtótrafó ?

 

Előzmény: TomyEXC (61781)
TomyEXC Creative Commons License 2015.11.02 0 0 61781

Sziasztok!

 

Tegnap történt velünk az eset a Xsaraval, hogy temetőből hazafelé 3 sípolás, motorvisszajelző led kivillant ezután persze egyből félre, motor leállít, általános dolgokat megvizsgáltam nem láttam semmit, aztán amikor újból próbáltam indítani két henger nem ment,csak rázkódott a kocsi. Mondom fasza, ez van, beszéltem szerelővel azt mondta hagyjam ott (szerencsére városban történt) reggel megy érte. Na szépen el is ment érte, beült megnézte mi a hiba és azt tapasztalta, hogy szépen megy a kocsi, semmi gond. Hív telefonon, megegyeztünk, hogy vigye el olvastassa ki az elektronikát milyen hibakódot ír ki. Többször írt ki a 2.-3. hengernél gyújtáskimaradást régebben, de most semmit. Kitörölte a régebbi infokat, többször megpróbálta még a szervizben hideg-meleg állapotban is kiolvasni mi a hiba, de nem írt ki semmit. Így most meg vagyok lőve, esetleg valakinek nem volt már ilyen az 1.6-os 16 szelepes Xsarajával? 2002-es évjárat.

 

Köszi a választ!

 

Üdv!

BXtwelve Creative Commons License 2015.11.01 0 0 61780

Az a bordázat az M0-án nem véletlenül készült, nem hiba.

Az M31 viszont tényleg rossz, hepehupás.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (61778)
Kornél 2 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 61779

Sziasztok!

Lenne egy apróbb problémám amit szeretnék megkérdezni hátha valaki már járt így.

A probléma a következő: xsara n2 break, automata lámpa funkcióval. A lámpát mindig felkapcsolja,mindig ha jár a motor.

Kikapcsolom a lámpakapcsoló végén a gomb hosszú nyomásával, kiírja,hogy inaktív,de minden marad ahogy addíg volt,semmi változás nem lehet lekapcsolni. Valaki járt már így,mi lett a megoldás?

Előre is köszönöm

Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2015.11.01 0 0 61778

M0, M31 és minden olyan úton, ami ilyen szar (már bocsánat a kifejezésért) minőségben épült.

 

Tizedes

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (61777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!