Nekem is időszerű lesz lassan a hátsó híd felújítása, de ilyen danamidos dolgot köszönöm nem. Vagy akkor esztergálok bele én magam, de butaságnak tartom!
Az a tűgörgős megoldás szerintme nem rossz. Csak mikor megkopik, rozsdásodik, akkor fokozottan elkez kopni. Az enyémben a tűgörgők bizony már rozsdásak.
Valószínűleg ha megkopott a technika, akkor a tengely is. És a tapasztalat azt mutatja, érdemesebb a németektől rendelni ilyesmit... Aztán ha nem jut be a mocsok, a víz, és összerakáskor az ember rendesen bezsírozza, sokáig jó kell legyem!
Gondoljunk bele, ma a zárt csapágyakat, gömbfejeket mind gyárilag zsírozták, és elképesztő, mennyit elmennek, amíg nem jut beléjük semmi. Akkor ezt se mókoljuk...
Gondolod hogy jobb, mint a gyári tűgörgő? Műanyag. Az egy dolog hogy valamennyire kopásálló, de mennyire? Ha oválisra kopik mondjuk 20 ezer km után és dőlni fog a kerék, akkor megérte? Nem 65 lenne ezzel a felújítás, hanem 45?
Zsírzószem. Én a szimmering elöregedését és ez általi víz bejutását látom problémának, mintsem a zsírhiányt.
reális, objektív véleményt szeretnék kérni tőletek..... Xsara hátsó híd felújítás-danamid gyűrűvel témában!! Tehát a tűgörgős csapágyak helyett danamid gyűrükkel csinálják, plusz zsirzószemek. Van- e valakinek ezzel a módszerrel üzemeltetési tapasztalata?????
Joob/rosszabb mint a görgős megoldás?
Tényleg reális okfejtést kérnék szépen!!!
Segítségetekre őszinte érdeklődéssel várok!!! S addig is,-köszönöm!!!!!
Köszönöm a segítséget mindenkinek lengőkar ügyben megoldottam a problémát és vettem egy komplett lengőkart! :-) Ha valakit érdekel komplett lengőkar szillent készlet eladó az jelezze mert az így akkor megmaradt a gömbfejjel együtt (18-as) márkája Swag! Új lengőkar beszerelése fél óra volt! :-) Kész autószerelőnek érzem magam!:-)
Ismerek olyan szerelőt aki munka mellett otthon elég nagyüzemben nyomja a maszekot már vagy 15 éve. De még mindig krokival emelőzik. Ami még hagyján. Viszont ahogy csinálja azt nézni is rossz. Csupaszon emel a küszöb peremén. Na meg nyomatékkulcsot sem láttam még a kezében. Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg.
"A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki."
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez lemez lengőkar. A nagykalapács / vágó módszerrel szemben, a kifűrészelés egy elfogadható, a szerszámozatlansági lehetőségekhez mérten egy finom kiszedési mód.
Nekem már tört el lengőkarom menet közben, szerencsére lépésben haladtam. (és abban még nem is volt szilent cserélve barbár módszerekkel)
Köszönöm a segítséget! Én is arra gondoltam hogy simán ráütöm a b betűset. Elég fixen fog az tartani illetve mennyire kell annak szorulnia? Nehéz volt rá ütni? A másikat meg össze lehet húzatni vagy satuval belepréselni.
A b betű alakút én egyszerűen levágtam. Illetve először próbáltam lehúzni, de nem sikerült, a gumival együtt nyúlott, mikor a gumit lerongyoltam, akkor meg nem akadt bele rendesen a lehúzó. A vágás sikerült, az újat meg simán felütöttem.
A másikat én nem cseréltem, de mivel az fémházas, szerintem beüthető.
Hogy miért csak a b alakút cseréltem? Mert nem volt benn az alsó, M8-as csavar, és a b szára egyszerűen eltörött! Kis tempónál, de még mentem vele úgy kb 15 km-t és ott jöttem rá, mi volt a nagy kattanás, és azóta mért mozgatja a kormányt...
szia,
nekem ugyan ez volt. a hütö alja szivárgott, de csak annyira hogy melegen el is párolgott hamar. müszakin szoltak, hogy ott ereszt, mert a száradt hütöfolyadék nyyomábol látták.
ugyhagytam, töltögettem mig egy szép napon eleresztette a vizet.
nézd meg az also sarkoknál.
fehér göz az ilyen idöben bizonyos mértékig normális.
Egyszerűnek tűnt a dolog azért kezdtem bele! Erről a sajtolásos dologról nem is halottam! Azt hiszem nézek egyben egy lengőkart! Hacsak fel nem világosítasz a sajtolásról. Amúgy a b betű kinézetűt levágtam szépen.:-)
S.O.S. Újra én vagyok lengőkar miatt. Sikerült szétszednem igaz azt a bizonyos csavart leamortizáltam. De ami ennél is lényegesebb hogyan tudom kiszedni a régi szilenteket. A lengőkart kiszedtem a gömbfej az gyerekjáték volt viszont a szilentek azok hogyan jönnek le? Mer fogalmam sincsen. Még a b betű kinézetűt még csak le vágom valahogy de a másikat azt nem tudom. Nagyon kellene a segítség mert már szétcsesztem és visszarakni sem tudom.
Esetleg megnézheted , megtakaríthatod az elektromos csatlakozót ,ami a motor tetején van és talán a trafóhoz megy. Nekem 1.4 -es van nálam többször előfordult már. Egyszer gariban trafót cseréltek ,de utána is előjött újra. Én már tapasztalatból tudom hova nyúljak. Nálam ott van a csati, ahol bekarikáztam.
Üdv xsarasok! Segítsen kérem valaki aki tud! Van egy 1.4 es xsara break-em, digit klimàval, a gond az, hogy a klimàt ha kikapcsolom a, kis zöld hópehely nem vilàgít, de a klima akkor is megy. Ami a motor terhelődéséből derült ki, ha auto-ra tekerem, vagy ha csak simàn eltekerem a légkeverésre hallani lehet, hogy terhel a motor, ha viszont mindent kikapcsolok, 0- ra tekerem, nem megy de levegő sem mozog, mi lehet az oka? Beragadhatott egy relé? Ha igen melyik lehet az, hol keressem?:(
Hali bojlermano, érdekelne, hogy sikerült e megoldani a melegedési problémàt, mert sajna ez az én kocsimra is jellemző, az enyém 1.4 break és nem megy fel 115- re max 100 körül van.
Tegnap történt velünk az eset a Xsaraval, hogy temetőből hazafelé 3 sípolás, motorvisszajelző led kivillant ezután persze egyből félre, motor leállít, általános dolgokat megvizsgáltam nem láttam semmit, aztán amikor újból próbáltam indítani két henger nem ment,csak rázkódott a kocsi. Mondom fasza, ez van, beszéltem szerelővel azt mondta hagyjam ott (szerencsére városban történt) reggel megy érte. Na szépen el is ment érte, beült megnézte mi a hiba és azt tapasztalta, hogy szépen megy a kocsi, semmi gond. Hív telefonon, megegyeztünk, hogy vigye el olvastassa ki az elektronikát milyen hibakódot ír ki. Többször írt ki a 2.-3. hengernél gyújtáskimaradást régebben, de most semmit. Kitörölte a régebbi infokat, többször megpróbálta még a szervizben hideg-meleg állapotban is kiolvasni mi a hiba, de nem írt ki semmit. Így most meg vagyok lőve, esetleg valakinek nem volt már ilyen az 1.6-os 16 szelepes Xsarajával? 2002-es évjárat.
Lenne egy apróbb problémám amit szeretnék megkérdezni hátha valaki már járt így.
A probléma a következő: xsara n2 break, automata lámpa funkcióval. A lámpát mindig felkapcsolja,mindig ha jár a motor.
Kikapcsolom a lámpakapcsoló végén a gomb hosszú nyomásával, kiírja,hogy inaktív,de minden marad ahogy addíg volt,semmi változás nem lehet lekapcsolni. Valaki járt már így,mi lett a megoldás?