szia,megkérdezhetem hogy mi lett a megoldás?én ugyanígy jártam egy hete nem tudom elindítani...!szintén 1.4vti tulaj vagyok.köszönöm szépen válaszod!Üdv.Miklós
Multkor írtam a menetfény problémámról. Belgiumból származik az autóm És a "skandi opció" miatt 0 álláson is világított a tompított fényszóróm. normális esetben a menetfénynek kellene csak.
Voltam vele márkaszervízben próbálták megoldani diaggal. Most már le tudom venni a tompítottat, viszont a menetfényem csak halványan világít. Ugyan úgy, mint ahogy tompított fényszóróval együtt. Láttam már pár ilyen autót szembe jönni velem és azokon a menetfény függőleges része erősebben világít. Ezt szeretném én is... Van erre megoldás?
Valaki meg tudná mondani, hogy hol lehet egy 2012-es 1.6 e-HDI 308-ashoz (franciából lett behozva) bicska kulcsházat venni? Mert egyet rendeltem de annak a felfogatásai nem passzolnak a kulcsban lévő chipre, pedig első ránézésre jónak tűnt. Olyat amilyen az enyém sehol se találok. Mellékelek egy képet az eredeti szétszedett kulcsházról. Bekarikáztam a felfogatási pontot. Ilyet keresek:
Igen... furcsa, én is azt tapasztalom, hogy mindenki mást mond.. Nem tudom a választ a kérdésedre, de engem is érdekelne. Sok tapasztalatom nincs még az autóval kapcsolatban. Igaz 7ezer Km-t már beletettem, de nem rég vettem. Sokat ingázok viszonylag munkahelyemre, így napi szinten megyek vele 100-120km-t. kb. 70% autóút, 30% város. Elvileg ideális felhasználó vagyok
Nekem 700 fokot mondtak. Nem lehet elmenni rajtuk. Nekem napi szinten kétszer van egy 20-25 km-es autópálya szakaszom 130 körül, de még sosem láttam a tükörben, hogy durva kormos füstöt eregett volna a kocsi regenerálás címén. A nyári horvátországi autópályás szakaszon (órákon át 130-al) sem láttam ilyet. Elbizonytalanodtam, hogy egyáltalán lefuttat-e iregenrációs ciklust a kocsim. Hogyan lehetne ezt ellenőrizni?
Márkaszervízben nekem is ezt mondták. Jó, hogy mostanában tankolgattam kevesebbekért. Na meg kocsimosásnál volt, hogy 3x nyitottam ki.. na mindegy ez az én tudatlanságom és butaságom volt.
Azon már én is gondolkodtam, hogy jó lenne valami jelzés, ha regenerál az auto. Vagy ha jelezné, hogy hamarosan kéne.
Azt is mondta a szervízes, hogy 400C fok alatt nem megy végbe a regenerálás.
A márkaszervíz azt mondta, hogy ha 10 L ha 50 L amit tankolok, mindig a tele tankhoz kellő mennyiséget használja a kocsi. De a mai világban amikor mindent precízen lehet szabályozni, inkább afelé hajlok amit Te mondasz: a tankolt mennyiségnek megfelelő menyniséget használja a FAP-ból.
Én mindig tele töltöm és nem engedem negyed alá a szintet, a sárga lámpát meg végképp nem várom meg. Végül is a tank is üzemanyag hűtőként szolgál.
Ha fogyóban a FAP folyadék, akkor milyen üzenetet ír ki?
Nem rég írtam a részecskeszűrő problémámról.. Azt írta angolról fordítva, hogy a részecskeszűrő eltömődésének veszélye áll fenn. Valahol olvastam (lehet hülyeség), hogy ha ezt írja az is elképzelhető, hogy a FAP folyadék hiánya miatt nem tud regenerálni.
Nos én meglátogattam egy hivatalos márkaszervízt ahol elmondtam a problémám és leellenőrizték a FAP folyadék mennyiségét. Állítólag teljesen üres volt, 3L-t kelett utántölteni. A szervizes kolléga momdta, hogy a részecskeszűrő diag. szerint 62%-os így nincs szükség a tisztítására. Menjek vele és miután most már fog tudni regenerálni valószínűleg még visszább fog esni az eltömődöttség. Ja és menjek kb. 5percig 3.000-es fordulaton, hogy kényszer regeneráljon egyet és minden rendben lesz remélhetőleg.
Még mielőtt neki álltam volna utamon valahová jött megint az üzenet (részecskeszűrő elt. veszélye) Ugyan az. Neki is álltam a "kényszer regenerálásnak".. 4. Sebesség 3.000-es fordulat. Müvelet közben is csipogott és jött a warning üzi.. majd bértem pestre. Ott volt egy kis dolgom de hazafelé autóúton ismét jöttek a mostmár rohadtul idegesítő üzenetek, csipogások. Próbálkoztam megint a "kényszer regenerálással" de csinálta még párszor. Majd hazaértem és azóta nem. (Pár nap eltelt).
Várok vele mert mieőtt elvittem volna a szervízbe akkor is úgy csinálta, hogy elkezdett jelezni. csinalta párszor, majd 700-800km-ig semmi, aztán megint. Ez a 700-800km nálam úgy 1 hét.. kíváncsian várok a folytatást.
Ha esetleg bárkinek ezzel kapcsolatban van tapasztalata, mit csinálok rosszul vagy mit kéne tegyek szóljon!
Nekem is kiírta az autó, hogy FAP folyadékot kér. Két márkaszervíztől kértem ajánlatot az utántöltésre, mind a két szervíznek megírtam az autó alvázszámát is. Megosztanám veletek tapasztalatom. A veresegyháziak 81.000 ft-ot mondtak, mondván a komplett tartályt kell cserélni, utántöltésre nincs lehetőség. Salgótarjánban megoldották utántöltéssel, a csatlakozók levételével és azokon keresztüli feltöltéssel. A kocsi köszöni jól van, a computere is "érzi" a feltöltést.
Azt is megtudtam, hogy minden tanksapja levételkor egy full tanknak megfelelő FAP folyadék mennyiséget nyom a tankba. Hogy ebből mi igaz nem tudom, de miért ne lenne így
308 Break: hátsó ablaktörlő kart (nem a törlőlapátot), hogy lehet levenni? Kívülről megoldható, nem kell az ablaktörlő motort piszkálni?
Tegnap felemeltem, hogy lemenjen a hó és a karból kiesett a lapát. 4 pöcök közt van, próbáltam beljebb nyomni kicsit, de egyiket letörtem, így cserélni kellene.
Üdv, elnézést, hogy mindjárt kérdéssel nyitok, de az utóbbi időben nincs időm fórumozni.
2010/11-es évjáratú 308 CC-hez próbálnék a váltó kerékgarnitúrához keréknyomás-szenzort keríteni. Egyelőre csak az új árát kaptam meg, amit, hát, inkább passzoltam (50e/db), az utángyártottakra azt hallottam, hogy sok a kérdőjel, jó-e vagy nem jó-e, bontóban meg nyilván ilyen autó nem sok van. :-) (Főleg itt vidéken, ahol a keresést kezdtem, meg ahol tudtam, hol érdemes kezdeni a keresést.)
Azt tudja-e esetleg itt valaki, hogy sima (kortárs) 308-asé jó-e hozzá? Citroen C4 esetleg?
Illetve hogy melyik bontóban érdemes ilyet keresnem?
"A szűrő végleges eltávolítása több problémát is okoz. Ha valaki nem annyira környezettudatos, fittyet hány arra, hogy a nem átszűrt gázok negatívan befolyásolják az emberek egészségét (nyilván nem volt az illetőnek rákos beteg a közelében sose…), akkor talán a következő állítások meggyőzik. A részecskeszűrő kiiktatása miatt fekete füstöt húz majd maga után az autó (meglehetősen kínos manapság), egy eredetileg DPF-es dízel vészüzemben marad (a koromcsapdából érkező adatok hiánya miatt), és a kocsi nem fog átmenni a következő műszaki vizsgán.
Hoppá! Bukjuk az autóhasználatot? Talán mégiscsak fontolóra kellene venni, hogy élünk-e az alkatrész eltávolításával.
Itt zárójelben megjegyezzük, hogy minket ne keressenek ilyen kéréssel, mert nem vállaljuk a részecskeszűrő kiiktatását!"
Hallottam erről a lehetőségről is, de picit törvénytelennek hangzik! Az én autóm 2011-es tehát bőven az az évjárat amiben már kötelező a részecskeszűrő használata! Autószerelőm említerte, de rögtön le is beszélt róla!
Az autót Szombat délután teli tankoltam (OMV) és motorolajat töltöttem utána mert az alsó nivószinten volt. ja meg lemosattam az autót (motorteret NEM)
Még szombat este 20-25 kilométert mentem az autóval ,utána rendben leálltam a ház elé. (semmi előzményt nem tapasztaltam)
Vasárnap reggelre volt az a nagy hided. Olyan délelőtt 11 óra felé megpróbáltam beindítani az autót ,de csak forgatta a motort , de nem kapta el. Fél óra küzdelem után az akkumulátor is lemerült igy feladtam Vasárnap.
Amúgy a benzinre gondoltam, hogy vizes lehetett és jégdugó keletkezett valahol, ezért Hétfőn egy fűtött garázsba áttoltuk ahol volt ideje kiolvadni. De sajnos nem, igy sem indult el.
Még gondoltam a slussz kulcsra, hátha az immobilizer szórakozik. de nem.... :(
És itt feladtam.....
Valami ötlet?
Mivel próbálkozzak még?
Másik autóval még nem próbáltam behúzatni, mert tükör jég az utca, de ha más nincs akkor azt is megpróbálom.
Még annyi, hogy ameddig jégdugó volt benne a sok indítózástól beköpte a gyertyákat és esetleg most már azért nem tudom beröffenteni a kicsikét?