Keresés

Részletes keresés

KZsoci Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11670
"Nekem mindenesetre nagggyon tecc, hogy az első üzemnap hátsó szedővel ment, kicsit olyan vezérlőkocsis feelinget kölcsönzött a dolognak."

 

Nemcsak vezérlőkocsi feeling, aber auch Bratislava/Košice feeling is, ami szintén elég király! :)

Előzmény: DrTr (11662)
Vandorr Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11669
A csúszásról olvastál? ? S lehet még...
Előzmény: MALWIN (11667)
MALWIN Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11668
Szeged egy mélyedésben, haddnemondjam lavórban fekszik, innen csak felfelé látni, következésképp nem megerőltető a szedőt is nézni, hátul, felül, szerintem.:-)))))
Előzmény: Törölt nick (11666)
MALWIN Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11667

Már hogy  a fenébe novemberben kezdődne a sínek fektetése, mikor az egész miskulancia befejezési határideje szeptember vége?

Ennyire pessszimista vagy?

Előzmény: Vandorr (11665)
Törölt nick Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11666

Ez igen!

 

Ti Szegeden nézegetni szoktátok a drótot?

Ha nagyon zörög, vagy világít valami piros lámpa, meg nem megy a villamos akkor megállók.

Magam előtt nézem a drótot is meg a váltót is, de hogy a szedőt is nézegessem az túlzás...

 

SzL

Előzmény: FVV 821 (11663)
Vandorr Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11665
"mikor kezdődik a sinek fektetése?"
Novemberben.
Előzmény: Tavaszutca (11664)
Tavaszutca Creative Commons License 2004.08.11 0 0 11664
Nagyon jó! Percekig elnéztem a képeket, alig bírtam velük betelni. Tényleg én is szeretnék látni fotósorozatot a Tisza Lajos krtról, mikor kezdődik a sinek fektetése?
Előzmény: V42 515 (11658)
FVV 821 Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11663
Tulajdonképpen konkrét oka nincsen, viszont egy kétkocsis szerelvényen bőven elég egy felvezérelt áramszedő, teljesen mindegy melyik kocsié. Viszont célszerűségi okból sokkal előnyösebb, ha a hátsó kocsi áramszedője van felvezérelve, ugyanis arra a visszapillantó tükörből különösebb erőlködés nélkül rálát a járművezető, ez pedig vezetéstechnikai, és műszaki szempontból különösen előnyös, hogy folyamatosan figyelemmel kísérhető az áramszedő és a munkavezeték kapcsolata, nagyobb lehetőséget biztosít az esetleges munkavezetéki és áramszedő hibák észlelésére, valamint a felsővezetéki kereszteződések (troli-villamos; villamos-villamos) ill. szakasszigetelők alatti áthaladásnál, figyelemmel kísérhető az áramszedő akadálymentes áthaladása, esetleges hiba észlelésekor a szerelvény rögtön megállítható, ezáltal van némi esély áramszedő törés, ill. munkavezeték szakítás megelőzésére.
Előzmény: division by zero (11659)
DrTr Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11662

"Van annak valami konkrét oka, hogy a pesti szokásokkal ellentétben, itt a hátsó kocsi áramszedője van fent?"

 

Tudtommal nincs. Viszont az egyenletes szénkopás miatt - feltéve hogy lesznek valamilyen szinten állandó kocsipárok - szükséges lesz pl. kétnaponta, hetente megcserélni, hogy melyik szedő legyen fönt. Hisz' ezek nem kétirányú kocsik, hogy minden végállomáson szedőt vált :-)

 

Nekem mindenesetre nagggyon tecc, hogy az első üzemnap hátsó szedővel ment, kicsit olyan vezérlőkocsis feelinget kölcsönzött a dolognak.

Előzmény: division by zero (11659)
LA871 Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11661
Szerintem egyáltalán nem rossz az új menetrend, persze lehet rajta javítani. A munkanap, szombat, vasárnap stb. elnevezések nem egyszerűek, bár néhány kivételtől eltekintve lehet 'rutinból' olvasni. Az aktuális megállóhely megérdemelne egy piros vagy fekete pontot, (Ön itt áll...)
Előzmény: V_T (11645)
lanman Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11660
Ez igennn!! Nincsen véletlenül valakinek (aktuális) képei a Körúti építkezésekről?!
Előzmény: V42 515 (11658)
division by zero Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11659
Tyűha!!!

Van annak valami konkrét oka, hogy a pesti szokásokkal ellentétben, itt a hátsó kocsi áramszedője van fent?
Előzmény: V42 515 (11658)
V42 515 Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11658

Üdv Mindenkinek!

Ha jól tudom, a mai nap volt az első, amikor hivatalosan is csatolt Tátra közlekedett, forgalomban, utasokkal. Köszönet az infoért a "forrásnak", én próbáltam teríteni SMS-ben, gondolom, ez nem volt baj, hiszen mindenki láthatta. 4 kép azoknak, akik ma nem láthatták:

 

 

 

 

 

És egy kép a Tisza Lajos körútról:

 

Tavaszutca Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11657
Én már Leótól értesültem sms-ben. Amúgy gratula a csatolt Tátrákhoz!
Előzmény: DrTr (11656)
DrTr Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11656

Látszik, hogy nyár van, meg pangás, emiatt nem tűnt fel még senkinek, hogy beírja:

 

900 és 910 csatolva közlekednek utasokkal az 1-esen. És ez nem egyszeri alkalom...

division by zero Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11655
"1955-ben években két tesztvillamos érkezett Varsóba, amelyek közül, hogy - hogy nem az egyik eltűnt."
A teljes sztori itt.
Előzmény: Blöky (11654)
Blöky Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11654
Nem cseszegetésképpen, de Varsóban, és ált. a lengyel városokban nincsenek Tatrák, csak ahoz nagyon hasonló lengyel gyártmányú vilik.
Előzmény: Ízirájder (11643)
Vandorr Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11653
Erre a kérdésre tudja valaki a választ?
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11652
Előzmény: seTTebello (11651)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11651
<a href="http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/zdjecia.php?kategoria=9&seria=23" target="_blank">http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/zdjecia.php?kategoria=9&seria=23</a>

Jelcz


http://www.przegubowiec.com/tram/menu-116.htm

Alacsonypadlós
Előzmény: Ízirájder (11643)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11650
>>csak az első két ajtónál "követelték meg" az alacsony padlószintet (ez elég is).

Szerintem is elég, de Budapesten is inkább átalakították az Agorát, hogy teljesen alacsonypadlós legyen, mint a Volvo.
Előzmény: torqmatic (11649)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11649
> Gyárt valamelyik teljesen alacsonypadlóst?
 
Szerintem az EAG tudna (az alváztól függ), a NABI elvileg nem, az MJT-t nem tudom.
 
> Mert gondolom ez feltétel.
 
Ha jól emlékszem például a debreceni trolitenderen és a budapesti csuklós busz tenderen is csak az első két ajtónál "követelték meg" az alacsony padlószintet (ez elég is).
 
> Én most nem találtam meg, de még keresem.
 
Holnapra megpróbálom előkeresni, és bescannelem.
A duóbuszokra én is emlékszem (mellesleg azt hamarabb megtalálnám :))
Előzmény: seTTebello (11646)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11648
>>többnyire - asszem - Tátrákkal (fotózáskor tuti kiderül mi micsoda) bonyoltják a közlekedést,

Azok Konstal villamosok.

http://villamos.budapest.hu/nza/tatra-pcc/index.html

>>ám ezek sem alacsonypadlósok.

Színházpadlós villamosnak kellene lenni.

>>hogy itt soha nem rombolták a síneket Bengák:)

Ne legyél ebben olyan biztos.

>>és egyéb még be nem azonosított, feltehetően lengyl gyártmányú kocsik.

Csak nem JELCZ - et láttál?



Előzmény: Ízirájder (11643)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11647
Akkor most már tudom miért nincs ott miszvördhángri.
Előzmény: Ízirájder (11644)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.10 0 0 11646
>>Például a hazaiak: EAG(+ Rába...), NABI, MJT :)

Gyárt valamelyik teljesen alacsonypadlóst? Mert gondolom ez feltétel.

>>Egyébként én úgy emlékszem, hogy van alacsonypadlós (színházpadlós) Mercedes troli, igaz nem a legújabb típus.

Én most nem találtam meg, de még keresem.
Az esslingeni duobuszok is mercik voltak.

Előzmény: torqmatic (11616)
V_T Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11645

Ne bántsátok csehpacillát, szerintem izgalmas a felvetése.

 

A régi menetrenddel az a bajom, hogy számolni kell. (Meg tudom oldani a problémát :-), csak nem tartom utasbarátnak). Ugyanakkor a z új kiírással szemben kiemelte a számsorozatból a törvényszerűséget, amit könnyebb volt megjegyezni.

Az új (csíkos) kiírás legalább a szorzástól megkímél. Az összeadás még marad: a végállomás kivételével hozzá kell adni a részmenetidőt. Ha a Tisza Volán honlapján a program tud megállóhelyre vetített indulási időket adni, akkor az információs táblákra is ki lehetne így írni. Volt ilyen a 3-as, 4-es vonalon, de kissé komplikált volt (olvasni is, szerkeszteni is), ezért kimúlt.

 

Érdekelne a véleményetek!

 

Egyebekben egyetértek: a betűk túl kicsik, az ellenkező irány kiírása nemcsak fölösleges, de megtévesztő, zavaró is. Néhány megállóban a mai napig hiányzik. Talán ősszel lesz idő is rá, hogy rendesen elkészüljön. (Szegeden kb. 500 megállóhely van.)

Ízirájder Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11644
képzeld nincsennek. ne menjünk bele az ízlésekből fakadó teccik nem teccik szisztémába, de sztem a szegedi nők fényévekkel szebbek az ittenieknél:)
Előzmény: seTTebello (11642)
Ízirájder Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11643

Varsói helyzetjelentés, magyar billentyűzettel:) bocs ha hibázok...

Készítek képeket és felajánlom a köz de nem a zindex számára. Ha jól emléxem Ivoa "kartács" honlapján láttam több európai város közlekedéséről fotókat, talán elfogadja a képanyagot:)

Néhány érdekesség, amit eddig tapasztaltam:

Villamosközlekedés:

többnyire - asszem - Tátrákkal (fotózáskor tuti kiderül mi micsoda)  bonyoltják a közlekedést, csatolt üzemben járnak a mi Tátráinkhoz hasonló kocsik, de vannak modernebb vonalvezetésű járművek is, ám ezek sem alacsonypadlósok. Közlekedik szólóban nosztalgia vili is. Az általam modernebbnek aposztrofált járművel utaztam csak eddig, ezen a matricás információkon kvül audiovizuális utastájékoztató is működik...és működik! :)

Érdekes, hogy van egy "gerincvonal" ahol egymást érik (1 megállóban 3 viszonylat szorozva 2 kocsi) a vilik. Mindegyik más színű - hála a reklámoknak - soxor láttam olyan szerelvényt ahol a kocsik különböző festésűek, de a bevett az egyforma reklámokkal festett kocsik összerakása. Utaztam egy olyan pályaszakaszon ahol vonatot meghazudtoló sebességgel száguldtunk, ebből arra következtetetk, hogy itt soha nem rombolták a síneket Bengák:)

Utazási feltételek: a napijegy nagyon korrekt. (ára 7,5 zloty, szorozzuk max 59 Ft-tal) Van 3 napos jegy is, ennek árát most nem tudom, de szintén nagyon ott van. Ami fontos, hogy nem úgy működik a szisztéma mint nálunk. A jegy az első kezeléstől számítva 24 vagy 72 óráig él. (Szegeden asszem ha megveszed este 6-kor az csak üzemzárásig jáccik)

Buszok:

főleg a külvárosi vonalakon közlekednek az Ikarus 280-asok (lepukkant sz*rá rozsdásodott ráncajtósok és 1-2 jobb állapotban lévő bolygóajtós csuklós.  Jópár Ikaruson van vezetőfülkei légkondi, pedig pár fokkal elmarad a hőmérséklet a nálunk megszokottól. Vannk Solarisok, Volvók és MAN-ek, és egyéb még be nem azonosított,  feltehetően lengyl gyártmányú kocsik. A menetrend betartására itt nagy hangsúlyt fektetnek. Minden megállóban kötelező megállni és minden ajtót kinyitni, függetlenül attól. hogy áll-e valaki a megállóban, vagy nyomott-e valaki leszállásjelzőt. Ha előrébb van a járat a menetidőhöz képedt, akkor a megállóban időzik. Ez sztem ritkán forduk elő, mert minden kereszteződésben telezöld van, s amikor nagyívben balra akartunk kanyarodni, szemben 3 sávon száguldottak az autók, bizony előfordult, hogy azon a zöldön már nem tudtunk átmenni és álltunk a kereszteződés közebén, várva a következő szabad jelzést. Érdekes, hogy a "kedvezményezett" helyzetben lévő. szemből érkező helyijáratos busz sem állt meg azért, hogy a "szívó" kolléga hamarabb kijöjjön a szituból.

 

asszem ennyi, kicsit hosszú lett, de legalább van mit olvasni:))

 

seTTebello Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11642
Inkább szép hőgyeket kéne fotozni, vagy Varsóban nincs szép hőgyek?
Előzmény: Ízirájder (11634)
7-es troli Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11641
Nem tudja valaki, hogy miért jártak pótlóbuszok ma késő délután az 1-es vonalon a  vilik helyett???? Kb. 17:40-kor láttam a volvóbuszt az Anna forrásnál, + még egy Tv-s Ik260.-ast a Rókusi templomnál.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!