Szeged egy mélyedésben, haddnemondjam lavórban fekszik, innen csak felfelé látni, következésképp nem megerőltető a szedőt is nézni, hátul, felül, szerintem.:-)))))
Nagyon jó! Percekig elnéztem a képeket, alig bírtam velük betelni.
Tényleg én is szeretnék látni fotósorozatot a Tisza Lajos krtról, mikor kezdődik a sinek fektetése?
Tulajdonképpen konkrét oka nincsen, viszont egy kétkocsis szerelvényen bőven elég egy felvezérelt áramszedő, teljesen mindegy melyik kocsié.
Viszont célszerűségi okból sokkal előnyösebb, ha a hátsó kocsi áramszedője van felvezérelve, ugyanis arra a visszapillantó tükörből különösebb erőlködés nélkül rálát a járművezető, ez pedig vezetéstechnikai, és műszaki szempontból különösen előnyös, hogy folyamatosan figyelemmel kísérhető az áramszedő és a munkavezeték kapcsolata, nagyobb lehetőséget biztosít az esetleges munkavezetéki és áramszedő hibák észlelésére, valamint a felsővezetéki kereszteződések (troli-villamos; villamos-villamos) ill. szakasszigetelők alatti áthaladásnál, figyelemmel kísérhető az áramszedő akadálymentes áthaladása, esetleges hiba észlelésekor a szerelvény rögtön megállítható, ezáltal van némi esély áramszedő törés, ill. munkavezeték szakítás megelőzésére.
"Van annak valami konkrét oka, hogy a pesti szokásokkal ellentétben, itt a hátsó kocsi áramszedője van fent?"
Tudtommal nincs. Viszont az egyenletes szénkopás miatt - feltéve hogy lesznek valamilyen szinten állandó kocsipárok - szükséges lesz pl. kétnaponta, hetente megcserélni, hogy melyik szedő legyen fönt. Hisz' ezek nem kétirányú kocsik, hogy minden végállomáson szedőt vált :-)
Nekem mindenesetre nagggyon tecc, hogy az első üzemnap hátsó szedővel ment, kicsit olyan vezérlőkocsis feelinget kölcsönzött a dolognak.
Szerintem egyáltalán nem rossz az új menetrend, persze lehet rajta javítani. A munkanap, szombat, vasárnap stb. elnevezések nem egyszerűek, bár néhány kivételtől eltekintve lehet 'rutinból' olvasni. Az aktuális megállóhely megérdemelne egy piros vagy fekete pontot, (Ön itt áll...)
Ha jól tudom, a mai nap volt az első, amikor hivatalosan is csatolt Tátra közlekedett, forgalomban, utasokkal. Köszönet az infoért a "forrásnak", én próbáltam teríteni SMS-ben, gondolom, ez nem volt baj, hiszen mindenki láthatta. 4 kép azoknak, akik ma nem láthatták:
Szerintem az EAG tudna (az alváztól függ), a NABI elvileg nem, az MJT-t nem tudom.
> Mert gondolom ez feltétel.
Ha jól emlékszem például a debreceni trolitenderen és a budapesti csuklós busz tenderen is csak az első két ajtónál "követelték meg" az alacsony padlószintet (ez elég is).
> Én most nem találtam meg, de még keresem.
Holnapra megpróbálom előkeresni, és bescannelem. A duóbuszokra én is emlékszem (mellesleg azt hamarabb megtalálnám :))
Ne bántsátok csehpacillát, szerintem izgalmas a felvetése.
A régi menetrenddel az a bajom, hogy számolni kell. (Meg tudom oldani a problémát :-), csak nem tartom utasbarátnak). Ugyanakkor a z új kiírással szemben kiemelte a számsorozatból a törvényszerűséget, amit könnyebb volt megjegyezni.
Az új (csíkos) kiírás legalább a szorzástól megkímél. Az összeadás még marad: a végállomás kivételével hozzá kell adni a részmenetidőt. Ha a Tisza Volán honlapján a program tud megállóhelyre vetített indulási időket adni, akkor az információs táblákra is ki lehetne így írni. Volt ilyen a 3-as, 4-es vonalon, de kissé komplikált volt (olvasni is, szerkeszteni is), ezért kimúlt.
Érdekelne a véleményetek!
Egyebekben egyetértek: a betűk túl kicsik, az ellenkező irány kiírása nemcsak fölösleges, de megtévesztő, zavaró is. Néhány megállóban a mai napig hiányzik. Talán ősszel lesz idő is rá, hogy rendesen elkészüljön. (Szegeden kb. 500 megállóhely van.)
Varsói helyzetjelentés, magyar billentyűzettel:) bocs ha hibázok...
Készítek képeket és felajánlom a köz de nem a zindex számára. Ha jól emléxem Ivoa "kartács" honlapján láttam több európai város közlekedéséről fotókat, talán elfogadja a képanyagot:)
Néhány érdekesség, amit eddig tapasztaltam:
Villamosközlekedés:
többnyire - asszem - Tátrákkal (fotózáskor tuti kiderül mi micsoda) bonyoltják a közlekedést, csatolt üzemben járnak a mi Tátráinkhoz hasonló kocsik, de vannak modernebb vonalvezetésű járművek is, ám ezek sem alacsonypadlósok. Közlekedik szólóban nosztalgia vili is. Az általam modernebbnek aposztrofált járművel utaztam csak eddig, ezen a matricás információkon kvül audiovizuális utastájékoztató is működik...és működik! :)
Érdekes, hogy van egy "gerincvonal" ahol egymást érik (1 megállóban 3 viszonylat szorozva 2 kocsi) a vilik. Mindegyik más színű - hála a reklámoknak - soxor láttam olyan szerelvényt ahol a kocsik különböző festésűek, de a bevett az egyforma reklámokkal festett kocsik összerakása. Utaztam egy olyan pályaszakaszon ahol vonatot meghazudtoló sebességgel száguldtunk, ebből arra következtetetk, hogy itt soha nem rombolták a síneket Bengák:)
Utazási feltételek: a napijegy nagyon korrekt. (ára 7,5 zloty, szorozzuk max 59 Ft-tal) Van 3 napos jegy is, ennek árát most nem tudom, de szintén nagyon ott van. Ami fontos, hogy nem úgy működik a szisztéma mint nálunk. A jegy az első kezeléstől számítva 24 vagy 72 óráig él. (Szegeden asszem ha megveszed este 6-kor az csak üzemzárásig jáccik)
Buszok:
főleg a külvárosi vonalakon közlekednek az Ikarus 280-asok (lepukkant sz*rá rozsdásodott ráncajtósok és 1-2 jobb állapotban lévő bolygóajtós csuklós. Jópár Ikaruson van vezetőfülkei légkondi, pedig pár fokkal elmarad a hőmérséklet a nálunk megszokottól. Vannk Solarisok, Volvók és MAN-ek, és egyéb még be nem azonosított, feltehetően lengyl gyártmányú kocsik. A menetrend betartására itt nagy hangsúlyt fektetnek. Minden megállóban kötelező megállni és minden ajtót kinyitni, függetlenül attól. hogy áll-e valaki a megállóban, vagy nyomott-e valaki leszállásjelzőt. Ha előrébb van a járat a menetidőhöz képedt, akkor a megállóban időzik. Ez sztem ritkán forduk elő, mert minden kereszteződésben telezöld van, s amikor nagyívben balra akartunk kanyarodni, szemben 3 sávon száguldottak az autók, bizony előfordult, hogy azon a zöldön már nem tudtunk átmenni és álltunk a kereszteződés közebén, várva a következő szabad jelzést. Érdekes, hogy a "kedvezményezett" helyzetben lévő. szemből érkező helyijáratos busz sem állt meg azért, hogy a "szívó" kolléga hamarabb kijöjjön a szituból.
asszem ennyi, kicsit hosszú lett, de legalább van mit olvasni:))
Nem tudja valaki, hogy miért jártak pótlóbuszok ma késő délután az 1-es vonalon a vilik helyett???? Kb. 17:40-kor láttam a volvóbuszt az Anna forrásnál, + még egy Tv-s Ik260.-ast a Rókusi templomnál.