Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1956

Szia!

 

Köszi a tanácsokat, ki fogom nyomtatni, és igazi lámmerként papírral a kezemben végigmegyek pontról-pontra.

 

3 sebességes, P-N-D-R-1-2 állásokkal.

 

További fejlemények :

 

Elmentem a Szabó-féle Opel bontóba (XIV. ker, ide szoktam járni ha kell valami) és megkérdeztem mit javasol. Leírom a beszélgetést, mert érdekes volt :

 

(Én) - Tudna nekem 1.6i Kadett automata váltóval kapcsolatban tanácsod adni?

(Bontós) - Igen, egy tanácsom van : ne vedd meg.

 

Nem is kérdezett semmit az autóról, úgy kellett felhozni, ogy 174e km van benne.

 

:))

Azt mondja azért, mert nagyon drága a javítás ha tönkremegy, másrész bontott szinte nincs is, mert a váltók egy része elromlik és nem éri meg rá költeni, másrész 100 Kadettból szerinte 2 automata váltós van csak.  

 

Elmentem aztán a Tengerszem utcába az automata javító spec. szerelőhöz, ahol egy baromira flegma nő fogadott, vele kellett beszélgetnem az automata váltókról, mert a szerelőkhöz nem engedett.

Azt mondta, hogy a javítás 100, de inkább 200e ha gebasz van. Felajánlotta viszont, hogy ingyé' beül egy szerelőjük egy próbakörre, ha odaviszem az autót.

A lock-upról ő is azt mondta (ki tudja hihetek-e neki), hogy abban a váltóban nincsen ilyen funkció.

A vicces az egészben az, hogy azt mondta : "Igen, találkoztunk már több száz ilyen váltóval" :))) Most vagy ennyire szar, vagy importból dolgoznak, mert szerintem sok száz nem került be az országba...

 

Egyenlőre ennyi.

 

nhw : esetleg ki tudnád deríteni hogy lock-upos-e?

 

Köszi,

 

Zsolt

 

 

 

 

 

Előzmény: nhw (1955)
nhw Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1955
Szia! Menni kell legalább 30km-t a kocsival, és utána végigkapcsolni (álló autónál benyomott fékkel) az összes fokozatot (gázadás nélkül) majd járó motornál nézni olajszintet.

Próba 1: álló autónál fék felenged, gáz nélkül el kell indulnia, ugyanez hátramenetben (D ill. R állás)
Próba 2: nagyon minimális gázzal gyorsítani és nézni milyen finomak a váltások, ha van fordulatszámmérő ellenőrizni mikor vált.
Próba 3: padlógáznál ugyanez, felvált-e és mikor.
Próba 4: 20-30 km/h-nál padlógáz, megnézni visszavált-e
Próba 5: 50-60 km/h-nál padlógáz, megnézni visszavált-e
Próba 6: 60-ról motorfékkel 20-ra lassulni, majd finom gáz, visszatette-e egyet sebességben?
Próba 7: (legfontosabb) álló autónál benyomott fékkel pár másodpercig (max 3 mp!!!!) padlógáz és figyelni a fordulatszámot. Ez az ún. lefékezett határfordulatszám-ellenőrzés. Ha túl magas az sem jó, ha túl alacsony, az sem jó.
Próba 8: enyhe lejtőn autó P-be (parkolóállás) rakása, és lassan kiengedni a kéziféket, nm szabad elgurulnia.

Legalább azt kideríthetnéd hány sebességes, talán többet tudnék segíteni.
Előzmény: Szi_Zsolt (1951)
Fido Dido Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1954

Ja, igen:

Tudtommal az opelnél olajszintet úgy kell nézned, hogy járó motornál végigváltod az összes sebességfokozatot és utána N-be vagy P-be téve nézed meg.

Előzmény: Szi_Zsolt (1951)
Fido Dido Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1953

Szia Zsolt!

 

A véleményem:

75 LE-s autót ne vegyél automata váltóval!

Az a váltó nem lehet nagyon túlméretezve, tehát a 174 ezer km valószínűleg nem kevés.

Az a baj, hogy általában kiszámíthatatlan/lenyomozhatatlan egy ilyen autó előélete. Ha valami sportos beállítottságú vezette, akkor az nyomta neki, tehát folyamatosan "csúcsra járatta" a motort és a váltót. (Ilynek miatt is jobb egy nagy motor-erős váltó kombináció, mert azzal dinamikusan vezetve is gyors lehet)

 

Kipróbálásnál sok minden kiderülhet, de össze lehet tákolni egy vérestorkú váltót úgy, hogy még pár száz/ezer km-ig el tudjo járni vele az új tulaj.

Ráadásul ha már kipróbálod, akkor úgy, hogy hideg és üzemmeleg állapotban is legyen a rendszer.

A lényeg: minél finomabban váltson, könnyen váltson föl-le, rögtön, de finoman váltson egyesbe, ha D-be teszed, és ugyanez az R-nél is.

Ha állsz, és sebességbe teszed, ne legyen csapágyhang, vagy zörej a váltó felől.

Most több nem jut az eszembe, de biztos lesz még sok hasznos tanács.

...bár szerintem csak tapasztalatszerzés céljából nézd meg, ne vásárlási szándékkal!

 

Fido

 

 

Előzmény: Szi_Zsolt (1951)
kacagógerle Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1952

A váltóolajszintet járó motornál nézted????
Előzmény: Szi_Zsolt (1951)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1951

Sziasztok!

 

A Sors jól feldobta a labdát nekem, mintha csak tudta volna miről vitatkozunk itt :)

 

Találtam egy Kadett 1.6i-t automata váltóval két sarokra tőlünk a kereskedésben.

1991-es, 174.000 km, némi rozsda itt-ott.

 

Megnéztem a váltóolajat, szép piros színe van, viszont ami gyanús az az, hogy a nívópálca szerint túl van töltve, nem is kicsit. Lehet az hogy eladás előtt telenyomták olajjal?

Az ára gyanúsan kevés.

Próbakört nem mentem még vele, mert "laikusként" nem nagyon tudnám megállapítani, hogy jó-e a váltó, vagy sem.

 

Szeretném a segítségeteket kérni tesztvezetés ügyben. Mire kell figyelnem menet közben? A váltóra gondolok elsősorban, mert az autó többit részét nagyjából ismerem.

 

Hogyan kell kipróbálni hogy milyen állapotban van? Vannak erre bevett praktikák?

Miről lehet megismerni a gyengélkedő automatát?

 

174.000 km soknak számít egy automatánál? A motor sokat kibír (pláne hogy ez a gyengített 75 LE-s motor), amiatt nem aggódom.

 

A kereskedésben levő emberke azt mondta, hogy nincs benne lock-up. Most totál el vagyok bizonytalanodva ez ügyben. Miből veszem észre hogy lock-upos-e? Olyan gombot nem láttam hogy "Lock-up" :))))) A váltógomb alatt van egy retesz (hasonlóan a kéziváltóhoz), de az gondolom arra kell, hogy a P-N-D-1-2 állások között ráncigáljam a botot, vagy nem?

 

Lehet hogy belőlem is automata hívő válik? :)

 

Lehet hogy furcsának tűnik ez a hozzászólás, de minden tanácsot szívesen veszek.

 

Zsolt

bmwe34 Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1950

Akkor jól tippeltem.

szuper!

Előzmény: SchWimmer (1949)
SchWimmer Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1949

bmwe34

 

A bal oldalon a normál automata van, az "N" állásban lehet áthúzni a terep állásba. Ezzel egy időben automatikusan kapcsolja a felezőt. A kulissza felső része ugyanaz a P-R N , az alsó részen van lejtmenet vezérlés, ebben az állásban a 6/4-es lejtőn motorfékkel fékezés nélkül lépésben leereszkedik. Van hegymenet, amikor a visszagurulást akadályozza meg. Ebben a két állásban egyből kapcsolja a diffizárat is. Egyébként csak akkor, ha valamelyik kerék elpörög. a "2" állásban csak az első két fokozat között válogat, a "4" állásban adja mind a 4 fokozatot.

Mindehhez automatikusan állitja a megfelelő hasmagasságot a szintszabályozó.

Szerintem ennél jobbat még nemigen csináltak.

 

 

üdv 

Előzmény: bmwe34 (1947)
Fido Dido Creative Commons License 2004.09.14 0 0 1948
Valóban! A gyorsforgalmi Budapest vége táblával kezdődik, tehát a sebességkorlátozás nélküli szakaszokon 90km/h  megengedett.
Előzmény: Szi_Zsolt (1931)
bmwe34 Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1947

Schwimmer:

 

csak a H jobb száránál a felezőnek megfelelő osztások vannak? Tehát az a terepezéshez használható kulissza rész?

 

Jó képet szúrtál be, ilyet még nem láttam.

 

Előzmény: SchWimmer (1945)
digicat Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1946
OFF
A gyorsforgalmin az szokott gondot okozni, hogy sokan nem veszik észre a Budapest vége táblát, és meg vannak győződve, hogy te (90-nel menve) egy őrűlt ámokfutó vagy, mig ők 70-nel még (majdnem) törvénytisztelő állampolgárok.
Előzmény: Szi_Zsolt (1931)
SchWimmer Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1945

A párom gépe is ezres varrógép dupla vezérműtengellyel, de megy mint a golyó.

Ritkán enged hozzá, de akkor nagyon élvezem. Nem oly rég próbálgattam az M7-en az érdi emelkedőn. A gázpedál mozdítása nélkül mentem fel, és ahogy egyre meredekebb lett az emelkedő, úgy növekedett folyamatosan a motor fordulatszám, felérve pedig újra lecsökkent. A sebbesség mindeközben szinte semmit sem változott. Eszes egy szerkezet.

Hát hol van ehhez egy manuális.

Az alőző gépeimben nekem is olajvezérlés volt, a mostanit elektronoka vezérli. Érdekessége, hogy a váltókar egy H alakú kulisszában mozog, és a két kulissza két "külön"váltó.

http://totalcar.index.hu/images/hteszt/ranger25/kep.php3?kep=rangerover25_007.jpg

Előzmény: aas (1942)
aas Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1944

Először ÁLTALÁNOSSÁGBAN ezt írtad:

 

-teljesen kizártnak tartom, hogy egy automata okosabb legyen, mint én.

Az én 1.6-os Opelemben az esetek 80%-ában 40km/h-nál váltom a 4. fokozatot (ami az utolsó). Ha harmadikban mennék 40-nel, akkor 1900 ford/perc a fordulat. Ha az automata váltó mondjuk 2300-2500 környékén vált, akkor én várhatom hogy 40-nél mikor fogja dugni a 4-iket, csak feleslegesen pörgeti a motort...

Az automata soha nem fog nekem 1500-nál váltani (most itt nem beszélek a az automata váltókar ide-oda pöckölgetéséről, mert ha már automata váltóm van, akkor hadd ne nyúljak már semmihez...)

 

Erre többen leírták, hogy ez a jelenlegi automata váltóknál már nem így van, a fogyasztás lehet akár kisebb is automatával, ami az átlag ember számára nem feltétlenül ismert dolog. Több melléfogás is volt a gondolatmeneteidben.

Ezután jössz azzal, hogy "de engem pontosan az a Kadett érdekel, mert ott biztosan így van, a mai váltókat ne hasonlítsuk ehhez". Utána kiderült, hogy a fogyasztás adatokat és váltásokat sem szabad a te autódhoz hasonlítani, mert a mai autók már befecskendezésesek és akkor az csúsztatás.

Ha te a Chrysler+Civic rövidtávú automata élményeid alapján általánosítasz, az természetesen megengedhető.

 

mik azok a tényezők, amik egy porlasztós autóban meghatározzák a fogyasztást?

 

Lassan már csak az autód színe nincs a peremfeltételek között...

És innentől fogva eltűnik az automata téma és átmegy 4. fokozat - 3. fokozat és fogyasztás témakörbe. Ez így már szinte OffTopic...

 

Előzmény: Szi_Zsolt (1940)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1943

"Ebből szerintem az következik, hogy porlasztós autónál nem lehet nagyobb a fogyasztás magasabb fokozatban ugyanannál a folytószelep állásnál. Nem tudom elképzelni (persze valószínűleg nincs igazam), hogy 40-nél negyedikben a padló több benyát vinne el, mint ugyanennél a sebességnél a harmadik fokozatban."

 

pedig igy van, majd 3 het mulva ha ujra a koleszban leszek akkor a digikameraval lekapom neked a gepelemek jegyzetemben talalhato fogyaztasterkepet.

 

abbol is nagyon jol latszik hogy ott a legjobb a hatasfok ahol a motornak a nyomatekmaximuma van. ez nem azt jelenti hogy ott fogyasztja a motor a legkevesebbet mert ha nem kell teljes terhelesen hasznalni a motort akkor felesleges magasabb fordulaton  (de jobb hatasfokkal) jaratni.

Viszont amennyiben az adott a fordulatszamon elerheto maximum nyomatekot akarjuk kicsikarni(padlogaz) akkor ott a legkisebb a fogyi ahol a nyomatekmaximum es a legnagyobb hatasfok van.

 

es ez mind optimalis keverekkepzesre vonatkozik:-)) karbi meg..., de annyira nem is szar

Előzmény: Szi_Zsolt (1940)
aas Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1942

Nekem is "hagyományos" automata van 4 fokozattal, legfeljebb elektronikus vezérléssel. Az előző autóban (egy Omega 2.3TD) teljesen hagyományos, csak olajvezérlésű volt a váltó. A mostani lényegesen okosabb. Ügyesebben vált, intelligensebb a motorfékje és a szinte azonnali automata visszaváltása fékezés esetén. A viszkokuplung már csak a többletfogyasztás okozója, ezért tetszik a DSG.

 

Jó 5 éve volt kölcsön nálam egy Volvo (akkor volt 29 éves) CVT váltóval. Az 1100ccm-es motorral le lehetett hagyni szinte mindenkit a városban. Elképesztő volt, hogy nem volt ellenfele csaknem varrógépmotor létére... :-)

Előzmény: SchWimmer (1941)
SchWimmer Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1941

Én kissé megragadtam a hagyományos automatánál, nekem az van. Ettől függetlenül nagyon okos szerkezet a feleségem autójában lévő cvt váltó. Jópofa, hogy valójában nincsenek benne sebességfokozatok.

........és a fejlődés nem áll meg. 

Előzmény: aas (1928)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1940

Szia aas!

 

Ezt megint csak vélelemezed ? Esetleg mérted ?

 

Éppen most jöttem haza a kocsival, és pont ezt próbálgattam.

Harmadikban haladva "konstans" 40-nel, a jobb lábamat mozdulatlanul hagyva váltottam negyedikbe, és engem lepett meg a legjobban az eredmény : a kocsi minimális gyorsulást mutatott fel. Többször próbáltam, odafigyelve arra, hogy a jobb lábam meg ne mozduljon, ezért persze váltás közben felpörgött a motor, de ezt még az én pénztárcám is kibírja :)))

 

Ugyanolyan szögű pedálnyomás esetén az autónak 3. fokozataban kevesebb energiájába kerül gyorsítani, mint 4. fokozatban. Próbáld ki bicajon. Melyik fokozatban "könnyebb" gyorsítani ?

 

Ez tényleg szemléletes példa. De ez a példa azt is megmutatja (amit eddig is tudtunk), hogy egy fokozattal lejjebb többet kell tekerni. Egyébként ha nincs nagy gyorsulásra szükség, a biciklinél sem kell erőlködni, szerintem most mi erről beszélünk.

Természetes a nagyobb gyorsulások valóban embert próbálóak a legnagyobb fokozatban. Ezért váltok vissza én is harmadikba, ha min. közepes gyorsulás kell.

 

Ha látnád közben a pillanatnyi fogyasztást, akkor lehet, meglepne az eredmény, amit jelenleg esetleg nem tudsz elképzelni. Attól még lehet...

 

Most már tényleg érdekel : mik azok a tényezők, amik egy porlasztós autóban meghatározzák a fogyasztást? Azért hangsúlyoztam ki a porlasztót, mert egyrész az én autómban ez van (automata szivató nélkül, "majdnem" olyan mint a pl. a Trabanton), másrészt az elektronika sokkal több tényezőt is figyelembe vesz mint az ember).

Szerintem ezek :

-folytószelep állás

-fordulatszám

-gyújtás időpontja

 

Ha 1400 ford/percnél nyomok mondjuk egy padlógázt (ennyire azért nem vagyok butus, csak feltételezés), akkor sem történik más, mint hogy a hengerűrtaltalomnak megfelelően belemegy a hengerekbe a rengeteg benzin-levegő keverék, és ott nem optimálisan elég.

 

A porlasztónak ugye az sem mindegy, hogy milyen fordulatszámon történik maximális benzin-levegő keverék adása (padló), hiszen magasabb fordulatszámon a szívócsőben alacsonyabb a nyomás, több keveréket tud magába szippantani a motor. Itt már csak az nem mindegy, hogy egy időegység alatt hányszor kell teljesen feltölteni a hengereket.

 

Magyarul padlógáznál csak a fordulatszám az, ami meghatározza a fogyasztást (a gyújtási időpontot optimálisnak feltételezve, hiszen azt tudják időben változtatni a pusztán mechanikus motorok is).

 

Ebből szerintem az következik, hogy porlasztós autónál nem lehet nagyobb a fogyasztás magasabb fokozatban ugyanannál a folytószelep állásnál. Nem tudom elképzelni (persze valószínűleg nincs igazam), hogy 40-nél negyedikben a padló több benyát vinne el, mint ugyanennél a sebességnél a harmadik fokozatban.

 

A fenti gondolatmenet lehet hogy hibás, de tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre.!

 

Zsolt

 

Előzmény: aas (1939)
aas Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1939

Ha nincs szükségem nagyobb nyomatékra 40 km/-nál mint ami negyedikben 1400 ford/percnél rendelkezésre áll, akkor miért forgassam többet a motort?

 

Ki kellene próbálnod egyszer egy olyan autót, amiben van pillanatnyi fogyasztás mérő műszer és láthatnád, hogy nem mindig lineáris a kapcsolat a sebesség és fogyasztás között.

 

Finom gyorsításoknál a gázpedál (folytószelep) állása nem egyáltalán nem nagyobb, mint harmadikban lenne.

 

Ezt megint csak vélelemezed ? Esetleg mérted ?

Ugyanolyan szögű pedálnyomás esetén az autónak 3. fokozataban kevesebb energiájába kerül gyorsítani, mint 4. fokozatban. Próbáld ki bicajon. Melyik fokozatban "könnyebb" gyorsítani ?

 

Ha látnád közben a pillanatnyi fogyasztást, akkor lehet, meglepne az eredmény, amit jelenleg esetleg nem tudsz elképzelni. Attól még lehet...

 

P.G.Wodehouse: "Összetéveszted a valószínűtlent a lehetelennel..."

Előzmény: Szi_Zsolt (1935)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1938

Szia aas!

 

Most nézem, és pl. a 1852-es hozzászólásban is elég sok érv van, vagy nem?

 

Zsolt

Előzmény: aas (1924)
aas Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1937

Vezettem automata váltós 3000-es Chryslert

de csak arról tudok véleményt mondani, amit tapasztaltam.

 

OK, de akkor ennyi "tapasztalat" után talán nem érdemes még ennyire határozott állásponttal elintézni, hogy "kizárt dolog, hogy jobban tudja".

Igazán tapasztalt ember ritkán mondja, hogy "teljesen kizártnak tartom", "soha nem fog nekem... ". Minek véleményt mondani, ha nincs mögötte átgondolt meggyőződés, csak hallomásból kapott fél hírek ?

Előzmény: Szi_Zsolt (1933)
cyd Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1936

Szia!

 

Nem volt különösebben kemény (Ford Escort 1994), inkább az izületi bibi volt vészes. Sőt azóta könyököm is elszokott a váltókar rángatásától. Vezettem azóta egy '88-as M3-as BMW-t, an abban volt aztán kuplung, de mégis a végére a könyököm ment szét. :(

 

cyd

Előzmény: Szi_Zsolt (1934)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1935

Szia aas!
 
mert sokkal többször tartja a motor fordulatszámot ideális fogyasztású tartományban és pl. nem kapcsol takarékosnak csak látszó 4. fokozatot már 40-nél, mint mások...
 
Ez a kérdés is szerepelt már (én írtam):
Már vagy 3x leírtam, hogy a negyedikben 40 km/h-nál nagyon finom sebességnövekedéshez elég az a nyomaték, amit az 1.6 8 szelepes motor lead egy könnyű kaszniban. Akkor miért kéne 600-800 fordulattal többett forgatnom a motort?

 

40 km/h-nál 3. fokozatban ~1900-at forog a Kadett motor, 4. fokozatban pedig ~1400-at. Ez ~500 fordulat különbség percenként. Ha jól számolom, ez annyit tesz, hogy a hengerek 250-nel többször töltődnek meg benzin-levegő keverékkel az alacsonyabb fokozatban (remélem nem mondok hülyeséget. Ha igen javítsatok légyszi).

 

Ha nincs szükségem nagyobb nyomatékra 40 km/-nál mint ami negyedikben 1400 ford/percnél rendelkezésre áll, akkor miért forgassam többet a motort?

Finom gyorsításoknál a gázpedál (folytószelep) állása nem egyáltalán nem nagyobb, mint harmadikban lenne. Akkor miért fogyasztana ilyenkor többet, ha a fordulat is kisebb és a folytószelep nincs jobban nyitva? Mert az égés tökéletlenebb? Erről gondoskodik a vákumos előgyújtás-szabályzó, nem?

 

Zsolt


Előzmény: aas (1928)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1934

Szia cyd!

 

mert szépen elfogyott a bal bokámból a porc és nem bírtam a kuplungot (pedig az csak egy 1.3-as autó volt)

 

Az Opel Kadettben én is keménynek érzem a kuplungot, főleg dugóban.

 

Volt viszont egy 20 éves Datsun Cherry Coupém, amiben a kuplung-kiemelést hidraulikusan oldották meg, és ez vajpuha működést eredményezett. Azóta sem értem hogy miért nem raktak pl. a Kadettba ilyet. Ott nem is fáradt el a lábam.

 

Zsolt

 

Előzmény: cyd (1932)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1933

Szia aas!

 

Ezek szerinted érvek ?

 

Igaz nem mindegyik mondatom alátámasztott érvekkel, de azért szerintem nem is hülyéségeket írtam. Ha mégis, akkor szívesen veszem az ellenvéleményt.

Ha pedig érvekre végysz akkor olvasd el a 1846-os hozzászólást.

Nem értem miért nem olvassátok el a többit is, az utána következő ~40-50 hozzászólásban szerintem mindenki korrekten érvelt...

 

Ha valóban vezettél volna több automata váltót

 

Ne haragudj, de a legelső hozzászólásom (1827) elején volt egy mondat, ami ezek szerint elkerülte a figyelmedet, idézem: Vezettem automata váltós 3000-es Chryslert.

Egyetlen szóval sem mondtam hogy én több automata autót vezettem. A tapasztalatom erre, és a kollégám 1.6-os Civicjében eltöltött kis időre szorítkozik.

 

akkor lenne fogalmad a LockUp-ról (állandó slip ???)

 

Lehet hogy végigolvastad az előző 40-50 hozzászólást (az én 1827-esemtől kezdve), de mégsem úgy tűnik hogy minden mondatra figyeltél. Ez a lock-upos téma már egyszer felmerült a 1831-es hozzászólásban is, de azért idemásolom :

 

"a többet pörgesrol annyit hogy ha van benne lock-up akkor csak varosi forgalmban van slip kulonben nincs es fogyasztas ugyanannyi mint a kezivel.

És a város nem elég? :) Írtam hogy 80%-ban városban nyomom."

 

A másik fonal a kick-downt érinti :

 

kickdown dupla visszaváltás alig 0.2mp idejéről...

 

Akkor biztos a kollégám Honda Civic váltója volt a rossz, mert én messze nem 0.2s-t tapasztaltam. Ez mondjuk természetesen nem zárja ki hogy lehet olyan váltó ami ilyen gyorsan csinálja, de csak arról tudok véleményt mondani, amit tapasztaltam.

 

Hallottál már pl. a DSG váltóról ?

 

Szerintem az ebbe a topikba írogató emberek többsége rendelkezik autós érdeklődéssel, én sem vagyok ez alól kivétel.

Hallottam róla.

A DSG váltót nagyon jó dolognak tartom, de azért te is beláthatod, hogy nem sok köze van azokhoz a váltókhoz, amikről az elmúlt ~50 hozzászólásban beszélgettünk.

Éppen ezért nem tudom értelmezni a kérdést, mert 1990-ben, amikor az Opel Kadetteket gyártották, még nem volt ilyen váltó megvalósítva.

 

Akkor pedig ne csodálkozz, ha a szőlőt savanyúnak látó, vagdalkozó kölyök képe rajzolódik ki az írásodból...

 

 

Előzmény: aas (1924)
cyd Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1932

Üdv!

 

Én a a kézi vs. automatára mondtam, hogy meddő vita. Egy kéziváltóst soha (na jó majdnem) nem fogsz meggyőzni az automata előnyeiről és viszont. Én kéziváltóról cseréltem automatára, mert szépen elfogyott a bal bokámból a porc és nem bírtam a kuplungot (pedig az csak egy 1.3-as autó volt), innentől muszáj volt az automata, tehát át kellet értékelnem a vezetést. Tény máshogy kell egy kicsit vezetni az automatát. Most így lassan egy év automata váltó után elvagyok, de szívesen visszatérnék a kéziváltósra, mégha a kényelem rovására is.

 

cyd

Előzmény: Szi_Zsolt (1931)
Szi_Zsolt Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1931

Szia!

 

Gyorsforgalmin való pöcsölésről volt szó. Ott miért nem elég a 70km/h? Ez már nem tökölődés.

 

Néha sajnos kénytelen vagyok sietni, és gazdaságtalanul (ez biztos tetszeni fog többeknek :) ) vezetni. Ha a Ferihegyi gyorsforgalmi elején (mondjuk az Europarknál levő felüljárón) beszívok egy lassú buszt vagy ilyesmit, és sietnem kell be a munkahelyre, nem előnyös a 60-70 km/h. Ha végig mondjuk 60-70-nel megyek a 120 helyett, akkor az kb. 5 perc a kiesés a Ferihegy 1. terminálig. Utána már viszont lehet sietni a 2x2 sávos úton.

A munkahelyi beléptető rendszernél pedig az az 5 perc kincset ér....

 

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy azért tényleg ritkán kell nagyon sietnem, de szerintem azért 80 km/h elvárható lenne a gyorsforgalmin. A neve is mutatja hogy mire szánták. Akinek nem sietős (mondjuk egy kispolszki vagy régi Ikarus, az menjen a párhuzamos Gyömrői úton. Bár ezzel lehet hogy megint vitát gerjesztek :)

Én sem merészkedek a 125-ös MZ motorommal oda, mert a 70-75 km/h-ás utazósebességemmel folyamatosan előzgetnek nagy járművek is, ami a menekülő terület hiánya miatt rossz érzéseket ébreszt bennem :-) Inkább megyek a Gyömrőin.

 

Szóval elég érzékenyen érinti az itteni olvasóközönséget a "térítés", bár a topic címhez már nem vagyunk hűek. Szerintem ez egyébként is csak meddő vita.

 

Nem téríteni jöttem, hanem a véleményet elmondani, hol érvekkel alátámasztva, hol érvek nélkül (ilyen is volt, belátom).

 

Hogy meddő vita-e? Én is igazat adtam több embernek ha normális hangnemben érvelt. Szerintem az első hozzászólásom után mindkét oldal korrekten vitázott.

Ismételni pedig nem szeretném magamat :)

 

Zsolt

 

 

 

Előzmény: cyd (1929)
digicat Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1930
OFF
Ha a ferihegyi gyorsforgalmiról van szó, akkor aki 70-nel akar menni, az ne menjen arra, mert csak zavarja a megengedett 90-nel haladókat.
Néhány helyen valóban van korlátozás, de a legtöbb helyen 90 a megengedett (mivel lakott területen kívül van).
Előzmény: cyd (1929)
cyd Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1929

Gyorsforgalmin való pöcsölésről volt szó. Ott miért nem elég a 70km/h? Ez már nem tökölődés.

 

Az  a gond, hogy - amint Te is bevallottad - csak a hozzászólások feléig jutottál. Azóta kikoptak a nagyfejűek. Meg azért korábban elég komoly és komolytalan viták voltak kézi vs. automata szinten, de most inkább csak automata váltós topic lett belőle.

 

Szóval elég érzékenyen érinti az itteni olvasóközönséget a "térítés", bár a topic címhez már nem vagyunk hűek. Szerintem ez egyébként is csak meddő vita.

Előzmény: Szi_Zsolt (1911)
aas Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1928

Mint megrögzött automata hívő, feltehetném a kérdést, vajon miért gyártanak manuális váltóval szerelt autókat ?

 

Ó, azt hittem csak én nem értem ezt... :-)

 

 

Mert egyszerűbb, és ezéltal olcsóbb is, valamint takarékosabb üzemelést eredményez, ami az eladhatóságot is befolyásolja.

 

Már ez az elmélet sem teljesen állja meg a helyét. A DSG váltó esetén nem sokkal bonyolultabb a felépítés, mint 2 db. 3 sebességes esetén, nincs már hidraulikaszivattyú, meg szalag-fék hegyek. A váltás 0.003...0,004 mp között, nincs slip és a fogyasztása egyértelműen nem igazán több a kézi váltóénál, mert sokkal többször tartja a motor fordulatszámot ideális fogyasztású tartományban és pl. nem kapcsol takarékosnak csak látszó 4. fokozatot már 40-nél, mint mások... A gyorsulása is megelőzi már a kézi váltót.

 

Egy példa: Seat Altea 2.0PDTDI:

 

MENETTULAJDONSÁGOK                      DSG    kézi váltó 

Maximális sebesség km/h                   201    201 

Gyorsulás másodpercben 0-100 km/h 9,8    9,9 

ÜZEMANYAG FOGYASZTÁS

Városi forgalomban l/100 km               7,4    7,4 

 

Az árkülönbség az eladásnál is meglesz. Most szándékozom eladni a második automata autómat és még most is jelent majd 100eFt pluszt...

 

The Golf R32 can reach 247 km/h and the Golf optionally equipped with the Direct Shift Gearbox - DSG sprints from 0 to 100 km/h in 6.4 seconds, faster than the manual version which needs 6.6 seconds.

Előzmény: SchWimmer (1927)
SchWimmer Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1927

hali

 

Mint megrögzött automata hívő, feltehetném a kérdést, vajon miért gyártanak manuális váltóval szerelt autókat ?

 

Mert egyszerűbb, és ezéltal olcsóbb is, valamint takarékosabb üzemelést eredményez, ami az eladhatóságot is befolyásolja.

Viszont vannak "elvetemült, lusta" autósok, akik nem akarják a Hungárián araszolva folyamatosan rugdalni a kuplungot, és ezért bevállalnak némi többletkiadást a vételárban, és a későbbi üzemeltetésben.

Nem vagyok autómentő, de sokszor akasztok a gép mögé 2 tonna feletti vontatmányakat, és jelentős a különbság a két váltó között ebben az esetben is.

Tagadhatatlan, hogy akinek számít az a pár liter többletfogyasztás, és az esetenként plusz olajcsere a váltóban, azt nem lehet rábeszélni a használatára.

Lehetne sorolni a pro, és kontra érveket napestig is de nem hiszem hogy bárki rá tudna beszélni, hogy a családban felbukkanjon manuális váltóval szerelt autó.

 

üdv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!