A T-851-es az egy fehér 3 ajtós VOLVO buszból lesz, amit a 2003-as ipari vásáron már megcsodálhattál.
A T-852-es lesz az ISK-368 rendszámú buszból.
És végezetül T-853 egyenlőre nem lesz. Dózsa úr (ha jól emlékszem) azt írta hogy még 2 azaz kettő darab alacsonpadlós trolit fog az SZKT építeni.
MÁS: [size20] Közlekedik a T-610 a 9-es vonalon! [/size20]
Helyzetjelentés a KT4-es ügyben: Ma reggel 8:30 körül a 200-as kint állt a remíz előtt ívben (benne van már az új utastájékoztató), a 202-est pedig (ex.121) egy targonca húzta ki a híd alá. Már szegedi szinekben tündököl, bár még az ajtók és az ablakok nincsenek benne.
Teljesen igazad van, én csak arra az esetre gondolok, hogy ha pl. megnézed a DOMUS előtti 3-as vilimegálló tábláját, ott is azt látni valamelyik időterminusban, hogy közlekedik "24 percenként".
>>Az a baj, hogy Közép-Európában sem ide (mármint Magyarországra) jönnek, hanem Salzburgba, Prágába, Olaszországba
Nem egész Olaszországba mennek:)
Egyébként Szegeden jó idegenforgalmat lehetne csinálni. Hamar elkezdték az idegenforgalmat szervezni csak aztán az orosz nem turisták miatt abbamaradódott egy ideig. De ez itt OFF.
Nekem semmi bajom az új menetrenddel, legföljebb az, hogy csak úgy kihajigálták őket, és most csúsznak egymásba, ferdén állnak. Az idősebbek, gyengénlátók pedig „sokkot kapnak” a rengeteg apró szám (mint megannyi hangya) láttán.
Egyébiránt eddig még csak azt olvastam, hogy ez újabb kiírás mindenütt bevált, ez a jövő. Csakhogy azt még Te sem mondtad meg, mi a baj a régi módszerrel.
Lehet, hogy gyökeresen változtattak, de azért egy Kamaz szvsz még mindig igen messze áll mondjuk egy Scaniától. Igaz, olcsóbb is...A jól csengő márkanevek pedig szerintem önmagukban még semmit nem jelentenek: meg lehet nézni a debreceni Neoplanokat - Cummins gázmotor, ZF automata váltó és futóművek, Sütrak légkondi, stb... - viszont az összkép finoman szólva lehangoló.
> aki űrrakétát tud gyártani, valszeg tud alacsonypadlós trolit is gyártani-megfelelő minőségben.
Ennek elvileg így kellene lennie, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ez néha még azoknak a Nyugat-európai gyártóknak sem sikerül, akik már több évtizede ezzel foglalkoznak (lásd a fent említett Neoplan).
Ha már szóba került az alacsonypadlós MAZ busz, akkor érdemes megemlíteni, hogy a 90-es évek elején Neoplan licenc alapján fogtak bele az alacsonypadlós buszgyártásba.
Szvsz nem jó példa a Kamaz, mert ők speciel gyökeresen változtattak:
Rába Euro3 motor, ZF váltó, Knorr légfék, ABS.
Csak a fülke maradt saját, de egynémely orosz gyártónál még ez sem:
nézz utána a MAZ-nak, MAN fülke, MAN motor, a többi azonos a Kamaznál írttal.
Csak annyi, hogy Jaroszlavl-ban rakják össze.Pont,mint a MAN buszokat Törökországban.
Persze lehet lötyögős, zörgő kárpit, bizonytalan elektromosság, de ültetek már kilencvenes évek eleji Fiatban? Az is tudta ezeket....Nem beszélve az Alfabusz nevű magyar gyártmányú szörnyedvényről, amik Dunaújban közlekednek.
Ezzel nem akarom védeni az oroszokat, de aki űrrakétát tud gyártani, valszeg tud alacsonypadlós trolit is gyártani-megfelelő minőségben.
> Tőlem lehet Solaris is! Egyáltalán nem vagyok ellen!!!!! És igen utaztam az ELSŐ solaris trollino T18-on! Már akkor tetszett!
Na, ennek örülök.
> Csupán árban valószínűleg jóval olcsóbb egy orosz gyárátsú alacsonypadlós jármű, és a minőség sem feltétlenül rossz!
Valamennyivel olcsóbbak, de gyengébbek is (szerintem ez a legtöbb orosz cuccnál így van, pl: Lada, Kamaz, motorvonat a MÁV-nál, stb.) Egyébként egy komolyabb cégnél nem biztos, hogy a vételár a legfőbb szempont...
> Érdekelne, hogy a Solarison kívül milyen buszok jöhetnének számításba:
Szerintem elsősorban azok a gyártók, akik önhordó buszokat készítenek, de a motort mástól veszik, tehát ilyen pl. a Neoplan, a Van Hool, a Berkhof-Jonkcheere Group – ezek az ismertebbek, de szerintem mások sem zárkóznának el egy ilyen üzlet elől…Például a hazaiak: EAG(+ Rába...), NABI, MJT :)
(Persze az előbbiek a magas áruk miatt esélytelenebbek mint a Solaris, az utóbbiak pedig azért, mert még nem gyártottak trolibuszt...)
Egyébként én úgy emlékszem, hogy van alacsonypadlós (színházpadlós) Mercedes troli, igaz nem a legújabb típus.
Az a baj, hogy Közép-Európában sem ide (mármint Magyarországra) jönnek, hanem Salzburgba, Prágába, Olaszországba, stb. És nem mindenki síelni meg tengerpartozni jön, sokakat a kultúra érdekel. A lakosságilag Szeged méretű Salzburgban például iszonyatosan sok túrista van ilyenkor, talán több, mint amennyi városlakó - és jó részük orosz. (Salzburgnál nincs tenger, ilyenkor síelni sem nagyon lehet) Az amúgy sem szegény város pedig egyre gazdagabb lesz ettől, minden bizonnyal bőven felülmúlja gazdagságban a Balaton környékét.
Erre majd jönnek az orosz turisták, és miután szívet melengető hazait látnak majd, költeni fognak, mint állat.
Lengyelek nem jönnek a Solaris miatt, és a svédek sem a Volvo miatt.Egyik sem olyan emocionális és szentimentális, mint az orosz.
Hej, ha megint megállnának a Sovtransavto-s Ikarusok a Royal előtt!
gazdag lenne a város!(Mostmár csak helikopter-Ikarusok eshetnek oda...)
(csak az a baj, hogy le se szarnak.Mennek Mallorcára, meg a kitudja milyen extra helyekre.Pénzük az van, de nem itt költik.Szóval legyen orosz troli.Hátha...):-))))))
Természetesen vannak prototípusok is, de bizonyos páldányokból jó pár közlekedik Oroszországban. Még a ziu is gyártott alacsonypadlósokat. Meg ugye van a Maz, és még sorolhatnánk!
Tőlem lehet Solaris is! Egyáltalán nem vagyok ellen!!!!! És igen utaztam az ELSŐ solaris trollino T18-on! Már akkor tetszett!
Csupán árban valószínűleg jóval olcsóbb egy orosz gyárátsú alacsonypadlós jármű, és a minőség sem feltétlenül rossz! Csak nézzük meg a Ziukat! Azok is sokáig bírják. Mellesleg csak egy ötlet az orosz alacsonypadlós torli!
(megjegyzem: új Ziu9-et már 15 millió ft/db áron lehetne venni...)
>>Minőségben valószínűleg meg se közelíti az európai gyártmányokat.)
Én fehérorosz buszokat láttam Nagyszebenben. Régi félalacsonypadlós Neoplanok, a MAZ gyárban készültek. Újonnan egész jól néztek ki.
Érdekelne, hogy a Solarison kívül milyen buszok jöhetnének számításba:
- Irisbusz, ez az Agora budapesti szereplése után esélytelen
- Mercedes, ebből már csináltak trolit, de az még nem alacsonypadlós
- Man,
- Volvo, de az nem akar trolit
- Van Hool, ez az ára miatt esélytelen
Ráadásul nem értem, hogy mi ez a nagy Solaris-elenesség... Egyáltalán utaztál már ilyen típussal? (Az pedig pláne érthetetlen, hogy miért akarnál orosz trolit Szegedre. Minőségben valószínűleg meg se közelíti az európai gyártmányokat.)
Miért nem lehet orosz gyártmányú alacsonypadlós trolibusz karosszériákat vásárolni, és azokba Cegelec hajtást beépíteni? Az orosz troliipar többféle alacsonypadlós járművet kifejlesztett már (mind szólót, mind csuklósat), biztosan van olyan amelyik Szegedre megfelelne.
Pl az alábbi képen látható troli zöld-fehér színben, cegelec hajtással nagyon is jól nézne ki! Szerintem szép a külseje.
informatívabb, mint az, hogy: "8-20 óráig 24 percenként"
Ebben igazad van. Ezért is olyan jól beváltak (szerintem) az SzKT menetrendjei. Csakhogy a buszok nem közlekednek 6- 8- 12- 16- 24 perces menetidővel. A 10- 15- 20- 30- 40- 60 perces követésnél pedig a régi menetrend használható, legfeljebb a 40 perces követésnél igényel kiegészítést, pl. a páros órákban: 00, 40 perckor a páratlanokban: 20 perckor.
Igen, csak a kicsit es nagyon idosebbek kedveert mellekelhetnenek minden megalloba egy nagyitot! Marha kicsi a betumeret, szerintem az ellenirany fel nem tuntetesevel nyerhetnenek annyi helyet, hogy jo legyen.
En ugy gondolom, hogy ha a tomegkozlekedesi rendszert ugy alakitgatjak/tak at mostanaban, hogy a hosszu kozvetlen jaratokat megszuntettek (leroviditettek), akkor igenis fokozottan kell torekedni a rovid ragyaloglasi tavokra az atszallasoknal, mivel tobben kenyszerulnek atszallasra.
peterr: pontosan mi volt a gond a Novotel elotti megalloval forgalmi szempontbol?