Keresés

Részletes keresés

KÜKLOPSZ Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11631
Kedves Ivoa!

A T-851-es az egy fehér 3 ajtós VOLVO buszból lesz, amit a 2003-as ipari vásáron már megcsodálhattál.

A T-852-es lesz az ISK-368 rendszámú buszból.

És végezetül T-853 egyenlőre nem lesz. Dózsa úr (ha jól emlékszem) azt írta hogy még 2 azaz kettő darab alacsonpadlós trolit fog az SZKT építeni.

MÁS:
[size20] Közlekedik a T-610 a 9-es vonalon! [/size20]

Helyzetjelentés a KT4-es ügyben:

Ma reggel 8:30 körül a 200-as kint állt a remíz előtt ívben (benne van már az új utastájékoztató), a 202-est pedig (ex.121) egy targonca húzta ki a híd alá. Már szegedi szinekben tündököl, bár még az ajtók és az ablakok nincsenek benne.


Ja és vgezetül:
Kedves 7-es troli!

Köszönöm megtisztelő válaszodat!


Üdvözlettel: KÜKLOPSZ
Előzmény: Ivoa (11606)
Vandorr Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11630
Hallom, beleparkoltak az egyik 83-as buszba.
Bár itt mindenki a villamosokat/trolikat élteti...
vizes zsemle Creative Commons License 2004.08.09 0 0 11629

csehpacilla:

 

Teljesen igazad van, én csak arra az esetre gondolok, hogy ha pl. megnézed a DOMUS előtti 3-as vilimegálló tábláját, ott is azt látni valamelyik időterminusban, hogy közlekedik "24 percenként".

 

Bárcsak ez lenne a legnagyobb gond Szegeden. ;)

Előzmény: csehpacilla (11605)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11628
>>Csupán árban valószínűleg jóval olcsóbb egy orosz gyárátsú alacsonypadlós jármű,

Éppen a vám miatt ez egyáltalán nem biztos.

>>minőség sem feltétlenül rossz!

Nem feltétlenül rossz, csak most már egyszer ne itt legyen a próbapálya. Adjanak el 50 darabot valahova és ha ott megbízhatóan működik, akkor jöhet.

>>Csak nézzük meg a Ziukat! Azok is sokáig bírják.

A nagyon rossz üzemeltetési körülményeket bírják, de szerintem a ziu - k nem bírják kiugróan hosszú ideig.
Előzmény: 7-es troli (11612)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11627
>>Az a baj, hogy Közép-Európában sem ide (mármint Magyarországra) jönnek, hanem Salzburgba, Prágába, Olaszországba

Nem egész Olaszországba mennek:)

Egyébként Szegeden jó idegenforgalmat lehetne csinálni. Hamar elkezdték az idegenforgalmat szervezni csak aztán az orosz nem turisták miatt abbamaradódott egy ideig. De ez itt OFF.
Előzmény: ntfsxp (11615)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11626
>>de bizonyos páldányokból jó pár közlekedik Oroszországban.

Nem azért, mert Oroszországban fut, de ez a saját országban jópárat eladtak dolog egy kicsit mindig gyanús.



Előzmény: 7-es troli (11613)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11625
Van teljesen alacsonypadlós MAZ is. Milyen?
Előzmény: Turbo Intercooler (11621)
csehpacilla Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11624
Nekem semmi bajom az új menetrenddel, legföljebb az, hogy csak úgy kihajigálták őket, és most csúsznak egymásba, ferdén állnak. Az idősebbek, gyengénlátók pedig „sokkot kapnak” a rengeteg apró szám (mint megannyi hangya) láttán.

Egyébiránt eddig még csak azt olvastam, hogy ez újabb kiírás mindenütt bevált, ez a jövő. Csakhogy azt még Te sem mondtad meg, mi a baj a régi módszerrel.
Előzmény: toto92 (11620)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11623
Még mindig azt licensz karosszériát gyártják. (A Neoplan azóta már a 3. szériát hozta ki.)
Előzmény: Turbo Intercooler (11621)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11622

Lehet, hogy gyökeresen változtattak, de azért egy Kamaz szvsz még mindig igen messze áll mondjuk egy Scaniától. Igaz, olcsóbb is...A jól csengő márkanevek pedig szerintem önmagukban még semmit nem jelentenek: meg lehet nézni a debreceni Neoplanokat - Cummins gázmotor, ZF automata váltó és futóművek, Sütrak légkondi, stb... - viszont az összkép finoman szólva lehangoló. 

 

> aki űrrakétát tud gyártani, valszeg tud alacsonypadlós trolit is gyártani-megfelelő minőségben. 

 

Ennek elvileg így kellene lennie, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ez néha még azoknak a Nyugat-európai gyártóknak sem sikerül, akik már több évtizede ezzel foglalkoznak (lásd a fent említett Neoplan).

Előzmény: MALWIN (11619)
Turbo Intercooler Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11621
Ha már szóba került az alacsonypadlós MAZ busz, akkor érdemes megemlíteni, hogy a 90-es évek elején Neoplan licenc alapján fogtak bele az alacsonypadlós buszgyártásba.
toto92 Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11620

Látom, nehéz az átszokás.

 

De mi olyan értelmezhetetlen ezen a menetrenden?

 

(Mondjuk az MSZ helyett kiírhattták volna végig).

Előzmény: csehpacilla (11605)
MALWIN Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11619

Szvsz nem jó példa a Kamaz, mert ők speciel gyökeresen változtattak:

Rába Euro3 motor, ZF váltó, Knorr légfék, ABS.

Csak a fülke maradt saját, de egynémely orosz gyártónál még ez sem:

nézz utána a MAZ-nak, MAN fülke, MAN motor, a többi azonos a Kamaznál írttal.

Csak annyi, hogy Jaroszlavl-ban rakják össze.Pont,mint a MAN buszokat Törökországban.

Persze lehet lötyögős, zörgő kárpit, bizonytalan elektromosság, de ültetek már kilencvenes évek eleji Fiatban? Az is tudta ezeket....Nem beszélve az Alfabusz nevű magyar gyártmányú szörnyedvényről, amik Dunaújban közlekednek.

Ezzel nem akarom védeni az oroszokat, de aki űrrakétát tud gyártani, valszeg tud alacsonypadlós trolit is gyártani-megfelelő minőségben.

Előzmény: torqmatic (11617)
LoLkA Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11618
(megjegyzem: új Ziu9-et már 15 millió ft/db áron lehetne venni...)

Hogyhogy újat? Mellesleg a 15 millió nevetségesen kevés :-/
Előzmény: 7-es troli (11612)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11617

> Tőlem lehet Solaris is! Egyáltalán nem vagyok ellen!!!!! És igen utaztam az ELSŐ solaris trollino T18-on! Már akkor tetszett!

Na, ennek örülök.
 
> Csupán árban valószínűleg jóval olcsóbb egy orosz gyárátsú alacsonypadlós jármű, és a minőség sem feltétlenül rossz!


Valamennyivel olcsóbbak, de gyengébbek is (szerintem ez a legtöbb orosz cuccnál így van, pl: Lada, Kamaz, motorvonat a MÁV-nál, stb.)
Egyébként egy komolyabb cégnél nem biztos, hogy a vételár a legfőbb szempont...

Előzmény: 7-es troli (11612)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11616

 > Érdekelne, hogy a Solarison kívül milyen buszok jöhetnének számításba: 

 

Szerintem elsősorban azok a gyártók, akik önhordó buszokat készítenek, de a motort mástól veszik, tehát ilyen pl. a Neoplan, a Van Hool, a Berkhof-Jonkcheere Group – ezek az ismertebbek, de szerintem mások sem zárkóznának el egy ilyen üzlet elől…Például a hazaiak: EAG(+ Rába...), NABI, MJT :)

(Persze az előbbiek a magas áruk miatt esélytelenebbek mint a Solaris, az utóbbiak pedig azért, mert még nem gyártottak trolibuszt...) 

 

Egyébként én úgy emlékszem, hogy van alacsonypadlós (színházpadlós) Mercedes troli, igaz nem a legújabb típus.

Előzmény: seTTebello (11611)
ntfsxp Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11615

Az a baj, hogy Közép-Európában sem ide (mármint Magyarországra) jönnek, hanem Salzburgba, Prágába, Olaszországba, stb. És nem mindenki síelni meg tengerpartozni jön, sokakat a kultúra érdekel. A lakosságilag Szeged méretű Salzburgban például iszonyatosan sok túrista van ilyenkor, talán több, mint amennyi városlakó - és jó részük orosz. (Salzburgnál nincs tenger, ilyenkor síelni sem nagyon lehet) Az amúgy sem szegény város pedig egyre gazdagabb lesz ettől, minden bizonnyal bőven felülmúlja gazdagságban a Balaton környékét.

(Bocsi az offért)

Előzmény: MALWIN (11614)
MALWIN Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11614

Igazad van, legyen orosz troli.

Erre majd jönnek az orosz turisták, és miután szívet melengető hazait látnak majd, költeni fognak, mint állat.

Lengyelek nem jönnek a Solaris miatt, és a svédek sem a Volvo miatt.Egyik sem olyan emocionális és szentimentális, mint az orosz.

Hej, ha megint megállnának a Sovtransavto-s Ikarusok a Royal előtt!

gazdag lenne a város!(Mostmár csak helikopter-Ikarusok eshetnek oda...)

(csak az a baj, hogy le se szarnak.Mennek Mallorcára, meg a kitudja milyen extra helyekre.Pénzük az van, de nem itt költik.Szóval legyen orosz troli.Hátha...):-))))))

Előzmény: 7-es troli (11613)
7-es troli Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11613

Természetesen vannak prototípusok is, de bizonyos páldányokból jó pár közlekedik Oroszországban. Még a ziu is gyártott alacsonypadlósokat. Meg ugye van a Maz, és még sorolhatnánk!

 

 

Előzmény: seTTebello (11609)
7-es troli Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11612

Tőlem lehet Solaris is! Egyáltalán nem vagyok ellen!!!!! És igen utaztam az ELSŐ solaris trollino T18-on! Már akkor tetszett!

 

Csupán árban valószínűleg jóval olcsóbb egy orosz gyárátsú alacsonypadlós jármű, és a minőség sem feltétlenül rossz! Csak nézzük meg a Ziukat! Azok is sokáig bírják. Mellesleg csak egy ötlet az orosz alacsonypadlós torli!

 

(megjegyzem: új Ziu9-et már 15 millió ft/db áron lehetne venni...)

Előzmény: torqmatic (11610)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11611
>>Minőségben valószínűleg meg se közelíti az európai gyártmányokat.)

Én fehérorosz buszokat láttam Nagyszebenben. Régi félalacsonypadlós Neoplanok, a MAZ gyárban készültek. Újonnan egész jól néztek ki.

Érdekelne, hogy a Solarison kívül milyen buszok jöhetnének számításba:
- Irisbusz, ez az Agora budapesti szereplése után esélytelen
- Mercedes, ebből már csináltak trolit, de az még nem alacsonypadlós
- Man,
- Volvo, de az nem akar trolit
- Van Hool, ez az ára miatt esélytelen



Előzmény: torqmatic (11610)
torqmatic Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11610
Ráadásul nem értem, hogy mi ez a nagy Solaris-elenesség... Egyáltalán utaztál már ilyen típussal?
(Az pedig pláne érthetetlen, hogy miért akarnál orosz trolit Szegedre. Minőségben valószínűleg meg se közelíti az európai gyártmányokat.)
Előzmény: 7-es troli (11608)
seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11609
Nem vagyok Dózsa Úr, de:


>>Az orosz troliipar többféle alacsonypadlós járművet kifejlesztett már

Ezek nem protótipusok? Nem tudom, csak kérdezem.

Oroszország nem EU ország, ezért vámot is kellene fizetni. A Solaris után nem kell.

Előzmény: 7-es troli (11608)
7-es troli Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11608

 

T. Dózsa Úr!

 

Miért nem lehet orosz gyártmányú alacsonypadlós trolibusz karosszériákat vásárolni, és azokba Cegelec hajtást beépíteni? Az orosz troliipar többféle alacsonypadlós járművet kifejlesztett már (mind szólót, mind csuklósat), biztosan van olyan amelyik Szegedre megfelelne.

 

Pl az alábbi képen látható troli zöld-fehér színben, cegelec hajtással nagyon is jól nézne ki! Szerintem szép a külseje.

 

 

http://1.im.cz/n/photo//03/34/72tmyrv-topsirka.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Más:

Kíváncsian várom az új gyorsáratú váltó debütálását holnap.

Lesz-e még az idén több ilyen váltó Szegeden?

seTTebello Creative Commons License 2004.08.08 0 0 11607
Ezekből akartak trolit csinálni?



Előzmény: tupolev (11601)
Ivoa Creative Commons License 2004.08.07 0 0 11606

ISK-368 megmarad autóbusznak, vagy T-851 lesz belőle?

 

T-852-853 is Volvo lesz?

Előzmény: mdozsa (11572)
csehpacilla Creative Commons License 2004.08.07 0 0 11605

informatívabb, mint az, hogy: "8-20 óráig 24 percenként"

Ebben igazad van. Ezért is olyan jól beváltak (szerintem) az SzKT menetrendjei. Csakhogy a buszok nem közlekednek 6- 8- 12- 16- 24 perces menetidővel. A 10- 15- 20- 30- 40- 60 perces követésnél pedig a régi menetrend használható, legfeljebb a 40 perces követésnél igényel kiegészítést, pl.
a páros órákban: 00, 40 perckor
a páratlanokban: 20 perckor.

Most olyan nehéz lenne ezt megérteni???

 

10
Előzmény: vizes zsemle (11599)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.08.07 0 0 11604
Igaz.
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (11603)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2004.08.06 0 0 11603

Pedig olvasható.

 

Igen, csak a kicsit es nagyon idosebbek kedveert mellekelhetnenek minden megalloba egy nagyitot! Marha kicsi a betumeret, szerintem az ellenirany fel nem tuntetesevel nyerhetnenek annyi helyet, hogy jo legyen.

Előzmény: vizes zsemle (11599)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2004.08.06 0 0 11602

Odamentel es lemerted, vagy csak vagdalkozol?

 

En ugy gondolom, hogy ha a tomegkozlekedesi rendszert ugy alakitgatjak/tak at mostanaban, hogy a hosszu kozvetlen jaratokat megszuntettek (leroviditettek), akkor igenis fokozottan kell torekedni a rovid ragyaloglasi tavokra az atszallasoknal, mivel tobben kenyszerulnek atszallasra.

 

peterr: pontosan mi volt a gond a Novotel elotti megalloval forgalmi szempontbol?

Előzmény: Turbo Intercooler (11600)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!