Nem akarok hülyeséget mondani, de ha mDozsa most azt írta, hogy szeptemberben jön akkor az a 7 ami itt van nyilván nem az a 8 ami jön. Csak azt nem tudom, hogy az a 7 ami itt van, itt van-e egyáltalán, és 7-e vagy 8, vagy kevesebb, és nem-e csak kavarok most, mert amikor legutóbb számoltuk úgy rémlett 7db. van itt, de persze lehet, hogy hozzá lett számolva valamennyi, de azt lenne jó tudni pontosan, most hány db. kt4-es van itt Szegeden...
:-)))
Ebben a 8 darabban az a négy vagy hat is bent van amik jöttek talán Podsdamból aztán a Kombinók miatt visszamentek és nemrég hozták vissza őket mint a 200-as-t ami próbajáratként már közlekedett, vagy ez a nyolc darab ez más tészta, más beszerzés?
Jó ez a csatolt közlekdés, végre nincs embertelen tömeg a villamoson. Milyen kevés kell Európához :))) Úgyhogy gratulálok a fejlesztéshez, így tovább!
Egy kérdésem lenne: a körfogalmi bicikliút és a dugonics téri parkoló (lófara) között a patkáról eléggé rosz lehajtani (de főleg fel..) jó lenne, ha aszfaltból raknának egy kicsi rampát. Most a gépek és a munkások is ott vannak, az anyagmennyiség pedig ami a nap végén az aszfaltozó gépben marad: most akár 0 Ft-ból megoldható lenne, és akkor nem kellene a járdára felhajtani bicajjal. Ezzel kapcsolatban kinek lehetne írni az Önkormányzatnál? Köszi.
A beszerzés tárgya 8db TATRA KT4D villamos felújítva új IGB-s hajtásrendszerrel modernizálva. Szeptemberben már megérkezik az első és ha minden rendben megy jővő év közepéig a többi. A novemberi tervezett forgalomba állításnak nem csak és nem elsősorban a kerékabroncs az oka. A végleges típusengedély megszerzéséhez a dokumentációt leghamarább októberben tudjuk beadni és az ügyintézési határidő 30 nap. Ugyan ez a helyzet a VOLVOval is, szeptemberben beadjuk a doksit és októbertől mehet. El nem tudjátok képzelni, hogy milyen gigantikus munka van egy ilyen engedélyezési dokumentáció elkészítésével (nálunk ugyanis természetes, hogy mindent precízen megcsinálunk). Novemberben a KT4-sek természetesen az 1-esre mennek.
Szerintem nem volna hülyeség magdeburgi T6A2DM + B6A2DM venni, mivel azok eleve olyan áttétellel és motorral vannak felszerelve, hogy alkalmasak vontatásra.
A berlinieknél biztos olcsóbbak, szélesség és a nyomtáv is megfelelő, annyi az egész, hogy ráncajtósak...
De mégis jobb, mintha tujahiányban csak kapcsoltan tudnának közlekedni a tátrák...
Egyébként tényleg le a kalappal az Szkt előtt, nagyon jó, hogy csatoltan közlekedtetik a tátrákat.
Addig is amíg szóbajöhetnének ezek, legalább több kt4-et lehetne a 3/4-re küldeni, és nem a bengák vernék széjjel a vadiúj pályát a körúton...
Ez persze csak egy ötlet, természetesen nem tudom mennyiért adnák el, és persze nem is belevau az Szkt dolgaiba....
Csak pont jó lenne...
Varsói helyzetjelentés, és némi pontosítása a hozzászólásodnak.
Villamosközlekedés:
többnyire - asszem - Tátrákkal (fotózáskor tuti kiderül mi micsoda) bonyoltják a közlekedést, csatolt üzemben járnak a mi Tátráinkhoz hasonló kocsik, de vannak modernebb vonalvezetésű járművek is
Csak Konstalok vannak Varsóban, én legalábbis nem láttam mást. Főleg Konstal105-k, ezek a felújítás, homlokdizájn legkülönfélébb formáiban, de előfordulnak részben alacsonypadlós cuccok is, szintél Konstal termékek. Az utastájékoztatás azért hagy némi kívánnivalót maga után, audiovizuális tájékoztatással elvétve találkoztam, a megáálók viszont perce pontosan mutatják, mikor ér a jármű a megállóba. Ez tapasztalataim szerint 90 %-os pontosság körül működik is.
A megállók túlnyomó hányada kettős megálló, tehát általában 4 kocsi áll be, majd a szabad jelzésre mind a 2 szerelvény távozik.
Érdekes, hogy van egy "gerincvonal" ahol egymást érik (1 megállóban 3 viszonylat szorozva 2 kocsi) a vilik
Varsóban tulajdonkéépen csak gerincvonalak vannak a belvárosban, a Centralnanal a vasúttal párhuzamosan, és merőlegesen is rá, a pályudvarnál, és a kultúrpalotánál is legalább 5-6 viszonylat megy. Ugyanez igaz a belvárosi híd folytatására északabbra.
Alapvető gondja szerintem a varsói közlekedésnek pontosan ebből ered: óriási területek nincsenek lefedve kötöttpályás közlekedéssel, s az idegen elsőre nehezen igazodik ki a több 100 buszviszonylat tengerében. (alig van valahol hálózati térkép kirakva, a buszátszállási kapcsolatok nincsenek jelölve) Ráadásul a buszok javarésze max. negyedórás követéssel jár.
Mivel a metróról nem írt a topictrás, így megteszem én: az aluljárók kultúráltak, szivesen megy be az ember. A metrókijáratnál mindenhol kapuk vannak, az összes jegyet, bérletet ellenörzi a rendszer. (páran meg bőszen lépkednek) Metró van orosz, meg talán Alstom cucc, nem jár sűrűn, fényképezéskor lekapcsoltak a biztonsági szervek.
Ma 910+900 közlekedett (első szedővel), és 906+912 (hátsó szedővel) az 1-es vonalon! A hátsó kocsikat a reggeli csúcsban és délután is igen sokan vették igénybe.
Acc-925 ma 90-es volt. Hány éve lehet még hátra szegénykémnek!? Pedig olyan jó kis busz!
Tényleg az Szkt vezetőiben esetleg felmerült-e, hogy a pesti Akd-s buszok közül 2-3 (talán 4) vegyenek pótlásra? Tudom, hogy az ikarusoktól meg akar szabadulni a cég, de amíg megvannak az Ik trolik, és nincsen csak 1 db autóbusza a cégnek, addig (2-3 év) megfelelnének az Akd-k tartalék funkcióra és pótlásra. (((Csak nagyon halkan jegyzem meg esetleg 2 busszal beindítható lenne kísérleti jelleggel a 6-os vonal első ütemben a Körtöltés utca-Mars tér útvonalon, amíg arra ki nem épül a troli.Persze ahhoz az útnak is el kellene bírnia a terhelést, de ki tudja...)))
Szvsz nem a te dolgod lenne, hogy népszerűsítsd a Tv-t, hanem a Tv-é...
Azt pedig mindenki tudja, hogy a szolgáltatásai között lévő színvonalbeli differencia miatt volt elsősorban rossz vélemény róla, másodsorban a versenytársakkal szembeni reakciók (Szkt Hódmező)...
Nekem speciel nem volt jó véleményem róla, bár az utóbbi időben hangyányit, de nőtt a szememben...
Úgy hallottam, hogy a 200-nak van már utastájékoztatója is. Terelik a 74-est Gyálaréten. Tegnap arra bicajoztam és láttam, hogy a Gyálaréti útról a Zágon utca - Előd utca útvonalon éri el a fordulót. Eléggé feelinges, ahogy a 280-asok kanyarognak a szűk, zúzottköves Zágon utcában, pláne Gyálán, ahol a szilárd útburkolat eléggé ritka.