Azt mondták azért fellépnek ott olyan erők is ami miatt a perselyes megoldás nem fog bírni és hamarabb marja szét a perselyeket, jóval kevesebbet fog bírni, de addig az lehet finomabban működik majd.
Láttak perselyes megoldást, állítólag próbálták is, de szerintük az nem tartós megoldás csak jó alternatíva rövidebb távon. Költségben pedig közel van az eredeti megoldáshoz.
Hagyd a fenébe a perselyt egyszer szánd rá a pénzt a teljes felújításra aztán kirohad alólad a kocsi a hátsó híddal együtt és autót cserélsz majd
Az enyém 13 évet bírt, mindkét kerekem dőlt csiszolódott mikor megcsináltattam, bent az új ha csak tíz évet megy el akkor a kocsi 23 éves lesz, (én betonon közlekedek), tehát az autó hamarabb megy tönkre mint a híd, jó híddal megy majd a bontóba, vagy a nagy olvasztóba.
Áruld már el nekem hogy a felújított miért nem bír ki annyit?
Gyári csapágyak, szimmeringek, és technológia és ezt emberek szerelik össze nem gépek.
Én áprilisban csináltattam a veresegyháziakkal.
Bementem, kérdésemre végigmutogatták a gépeket, berendezéseket, munka fázisokat, kezembe rakták azt amit cserélnek és beépítenek. Mindent megtudtam vagy megkérdezhettem és elmagyarázták. Megmutatták mit cserélnek mit hegesztenek fel és hogyan munkálják meg hogy fasza legyen és végig nézhettem az egészet és még bele is pofázhattam.
Teljesen meggyőző volt az előadás, de ez csak akkor lesz fasza ha minden 100%-ig cserélve van. Mondták nekem hogy az egyik gumi bak jó a másikat cserélni kéne, válasz mindent cseréljenek, mert pl. az egyik bak régi a másik új akkor lesz a felfogatásnál 1-3 mm szintkülönbség és picit ferde lesz a híd, máris hamarabb rágódik be. Egyszer 100% felújítás és kész.
Tudomásom szerint ez az SNR a gyári gyapágy, amit ezekhez adnak.
Amúgy nem gondolom, hogy egy SKF, vagy más márkással gond lenne.
A kényesebb maga a tengely. Ott igen komoly felületkezelésre, és pontos megmunkálásra van szükség, hogy hosszú életű legyen.
Én szétszedtem a sajátom, belenéztem, de őszintén szólva akárhogy gondolkodom, nem értem, a hídtest hogy tud bemaródni, illeve csak akkor, ha a tűgörgő külső gyűrűje megforog a hátban. Ne feledjük, a Xsara hídja más, mint a 206-osé pl, a tengely a lengőkarban van, és jó hosszan benyúlik. VAgy olyankor már szétesett a tűgörgő?
Most új kéréssel fordulok a T. márkatársakhoz...... Danamid perselyes felújítás/ javítás utániüzemeltetői tapasztalatokat szívesen olvasnék..... Ha nem teher annak, ki őszintén, bántás nélkül megosztaná velem tapasztalatait....megköszönném!!!
A csapágy készletet akár gyáriban is megveheted 7e körül. A csonkot meg MC gyártmányban. Egy csomó helyen árulnak ilyeneket. De ne a Bárdinál, meg a Unixnál keresd. :)
A hídtest a problémásabb.
Nekem elég jó állapotú volt a hátsó futómű(nem nyikorgott, nem ült a hátulja látványosan és nem dőlt a kerék) mégis be volt maródva már a hídtest.
...nálam elég volt még csak a tűgörgőket cserélni de berakattam a zsírzószemeket 2-2 -t is ha már szét volt szedve és azóta semmi gondom vele pedig nem tegnap volt ...
Nekem is időszerű lesz lassan a hátsó híd felújítása, de ilyen danamidos dolgot köszönöm nem. Vagy akkor esztergálok bele én magam, de butaságnak tartom!
Az a tűgörgős megoldás szerintme nem rossz. Csak mikor megkopik, rozsdásodik, akkor fokozottan elkez kopni. Az enyémben a tűgörgők bizony már rozsdásak.
Valószínűleg ha megkopott a technika, akkor a tengely is. És a tapasztalat azt mutatja, érdemesebb a németektől rendelni ilyesmit... Aztán ha nem jut be a mocsok, a víz, és összerakáskor az ember rendesen bezsírozza, sokáig jó kell legyem!
Gondoljunk bele, ma a zárt csapágyakat, gömbfejeket mind gyárilag zsírozták, és elképesztő, mennyit elmennek, amíg nem jut beléjük semmi. Akkor ezt se mókoljuk...
Gondolod hogy jobb, mint a gyári tűgörgő? Műanyag. Az egy dolog hogy valamennyire kopásálló, de mennyire? Ha oválisra kopik mondjuk 20 ezer km után és dőlni fog a kerék, akkor megérte? Nem 65 lenne ezzel a felújítás, hanem 45?
Zsírzószem. Én a szimmering elöregedését és ez általi víz bejutását látom problémának, mintsem a zsírhiányt.
reális, objektív véleményt szeretnék kérni tőletek..... Xsara hátsó híd felújítás-danamid gyűrűvel témában!! Tehát a tűgörgős csapágyak helyett danamid gyűrükkel csinálják, plusz zsirzószemek. Van- e valakinek ezzel a módszerrel üzemeltetési tapasztalata?????
Joob/rosszabb mint a görgős megoldás?
Tényleg reális okfejtést kérnék szépen!!!
Segítségetekre őszinte érdeklődéssel várok!!! S addig is,-köszönöm!!!!!
Köszönöm a segítséget mindenkinek lengőkar ügyben megoldottam a problémát és vettem egy komplett lengőkart! :-) Ha valakit érdekel komplett lengőkar szillent készlet eladó az jelezze mert az így akkor megmaradt a gömbfejjel együtt (18-as) márkája Swag! Új lengőkar beszerelése fél óra volt! :-) Kész autószerelőnek érzem magam!:-)
Ismerek olyan szerelőt aki munka mellett otthon elég nagyüzemben nyomja a maszekot már vagy 15 éve. De még mindig krokival emelőzik. Ami még hagyján. Viszont ahogy csinálja azt nézni is rossz. Csupaszon emel a küszöb peremén. Na meg nyomatékkulcsot sem láttam még a kezében. Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg.
"A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki."
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez lemez lengőkar. A nagykalapács / vágó módszerrel szemben, a kifűrészelés egy elfogadható, a szerszámozatlansági lehetőségekhez mérten egy finom kiszedési mód.
Nekem már tört el lengőkarom menet közben, szerencsére lépésben haladtam. (és abban még nem is volt szilent cserélve barbár módszerekkel)
Köszönöm a segítséget! Én is arra gondoltam hogy simán ráütöm a b betűset. Elég fixen fog az tartani illetve mennyire kell annak szorulnia? Nehéz volt rá ütni? A másikat meg össze lehet húzatni vagy satuval belepréselni.
A b betű alakút én egyszerűen levágtam. Illetve először próbáltam lehúzni, de nem sikerült, a gumival együtt nyúlott, mikor a gumit lerongyoltam, akkor meg nem akadt bele rendesen a lehúzó. A vágás sikerült, az újat meg simán felütöttem.
A másikat én nem cseréltem, de mivel az fémházas, szerintem beüthető.
Hogy miért csak a b alakút cseréltem? Mert nem volt benn az alsó, M8-as csavar, és a b szára egyszerűen eltörött! Kis tempónál, de még mentem vele úgy kb 15 km-t és ott jöttem rá, mi volt a nagy kattanás, és azóta mért mozgatja a kormányt...
szia,
nekem ugyan ez volt. a hütö alja szivárgott, de csak annyira hogy melegen el is párolgott hamar. müszakin szoltak, hogy ott ereszt, mert a száradt hütöfolyadék nyyomábol látták.
ugyhagytam, töltögettem mig egy szép napon eleresztette a vizet.
nézd meg az also sarkoknál.
fehér göz az ilyen idöben bizonyos mértékig normális.