Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61821

Én ezt is megkérdeztem veresegyházán.

 

Azt mondták azért fellépnek ott olyan erők is ami miatt a perselyes megoldás nem fog bírni és hamarabb marja szét a perselyeket, jóval kevesebbet fog bírni, de addig az lehet finomabban működik majd.

 

Láttak perselyes megoldást, állítólag próbálták is, de szerintük az nem tartós megoldás csak jó alternatíva rövidebb távon. Költségben pedig közel van az eredeti megoldáshoz.

 

Hagyd a fenébe a perselyt egyszer szánd rá a pénzt a teljes felújításra aztán kirohad alólad a kocsi a hátsó híddal együtt és autót cserélsz majd

 

Az enyém 13 évet bírt, mindkét kerekem dőlt csiszolódott mikor megcsináltattam, bent az új ha csak tíz évet megy el akkor a kocsi 23 éves lesz, (én betonon közlekedek), tehát az autó hamarabb megy tönkre mint a híd, jó híddal megy majd a bontóba, vagy a nagy olvasztóba.

Előzmény: Törölt nick (61818)
toji76 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61820

Áruld már el nekem hogy a felújított miért nem bír ki annyit?

 

Gyári csapágyak, szimmeringek, és technológia és ezt emberek szerelik össze nem gépek.

Én áprilisban csináltattam a veresegyháziakkal.

Bementem, kérdésemre végigmutogatták a gépeket, berendezéseket, munka fázisokat, kezembe rakták azt amit cserélnek és beépítenek. Mindent megtudtam vagy megkérdezhettem és elmagyarázták. Megmutatták mit cserélnek mit hegesztenek fel és hogyan munkálják meg hogy fasza legyen és végig nézhettem az egészet és még bele is pofázhattam.

 

Teljesen meggyőző volt az előadás, de ez csak akkor lesz fasza ha minden 100%-ig cserélve van. Mondták nekem hogy az egyik gumi bak jó a másikat cserélni kéne, válasz mindent cseréljenek, mert pl. az egyik bak régi a másik új akkor lesz a felfogatásnál 1-3 mm szintkülönbség és picit ferde lesz a híd, máris hamarabb rágódik be. Egyszer 100% felújítás és kész.

 

 

Tehát .....miért nem fog annyit kibírni?

Előzmény: Kárász00 (61815)
trakee Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61819

Tudomásom szerint ez az SNR a gyári gyapágy, amit ezekhez adnak. 

Amúgy nem gondolom, hogy egy SKF, vagy más márkással gond lenne.

 

A kényesebb maga a tengely. Ott igen komoly felületkezelésre, és pontos megmunkálásra van szükség, hogy hosszú életű legyen.

Én szétszedtem a sajátom, belenéztem, de őszintén szólva akárhogy gondolkodom, nem értem, a hídtest hogy tud bemaródni, illeve csak akkor, ha a tűgörgő külső gyűrűje megforog a hátban. Ne feledjük, a Xsara hídja más, mint a 206-osé pl, a tengely a lengőkarban van, és jó hosszan benyúlik. VAgy olyankor már szétesett a tűgörgő? 

Előzmény: Kárász00 (61816)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61818

Köszönöm szépen az eddigi tájékoztatóitokat.....

Most új kéréssel fordulok a T. márkatársakhoz......   Danamid perselyes felújítás/ javítás utáni üzemeltetői tapasztalatokat szívesen olvasnék.....  Ha nem teher annak, ki őszintén, bántás nélkül megosztaná velem tapasztalatait....megköszönném!!!

De addig is megköszönöm...előre!

Előzmény: Törölt nick (61804)
francecoupe Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61817

Vagy bontott hidat kapott, vagy perselyezték tűgörgőzés helyett. Na ennyit bírhat a műanyagos is... 

Előzmény: baka38 (61810)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61816

A csapágy készletet akár gyáriban is megveheted 7e körül. A csonkot meg MC gyártmányban. Egy csomó helyen árulnak ilyeneket. De ne a Bárdinál, meg a Unixnál keresd. :)

A hídtest a problémásabb.

Nekem elég jó állapotú volt a hátsó futómű(nem nyikorgott, nem ült a hátulja látványosan és nem dőlt a kerék) mégis be volt maródva már a hídtest.

 

Előzmény: trakee (61806)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61815

Osztom.

De a felújított azért nem fog annyit kibírni mint a gyári.

Most nagyon megy a felújító műhelyeknek, de 8-10 év múlva át kell állniuk valami másra.

Előzmény: toji76 (61809)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.05 0 0 61814

Kis pontosítás:)

Előzmény: trakee (61807)
_Twins_ Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61813

A szar munka az szar munka. Ne azt vegyük alapul.

Előzmény: baka38 (61810)
BXtwelve Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61812
Előzmény: Adammer (61811)
Adammer Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61811
sziasztok!
nektek mennyi pénz volt a müszaki vizsga legutobb?
nekem most volt 30, ugy h semmit se kellett csinálni.
kicsit soknak érzem.
vélemény?
baka38 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61810

Nem biztos. A napokban beszélgettem egy márkatársal. Ö felujittatta és hét honapot birt ki. Az nem valami sok.

Előzmény: toji76 (61809)
toji76 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61809

Nem tudom miértszarkodnak az emberek. A híd újonnan kibír 10 évet, felújítod újabb 10  év, addigra az autó sem lesz már meg.

 

ENNYI.......

Előzmény: francecoupe (61805)
soryton Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61808

...nálam elég volt még csak a tűgörgőket cserélni de berakattam a zsírzószemeket 2-2 -t is ha már szét volt  szedve és azóta semmi gondom vele pedig nem tegnap volt ...

Előzmény: Törölt nick (61804)
trakee Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61807

Újabb gondolatokat írtam, hátha valakit érdekel:

http://motor-szereles.hu/2015/11/04/citroen-xud-szelephezag-ellenorzes-allitas/

trakee Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61806

Nekem is időszerű lesz lassan a hátsó híd felújítása, de ilyen danamidos dolgot köszönöm nem. Vagy akkor esztergálok bele én magam, de butaságnak tartom! 

 

Az a tűgörgős megoldás szerintme nem rossz. Csak mikor megkopik, rozsdásodik, akkor fokozottan elkez kopni. Az enyémben a tűgörgők bizony már rozsdásak.

 

Én ezt néztem: http://www.ebay.de/itm/Querlenker-PEUGEOT-306-CITROEN-Reparatursatz-Hinterachse-KS559-00-M4550-/231358234765?hash=item35de06808d:g:tDoAAOSwajVUN93J (igen, ezt nem küldik Mo.-ra, de olyat is hirdetnek max 2 euroval többért) 

Valószínűleg ha megkopott a technika, akkor a tengely is. És a tapasztalat azt mutatja, érdemesebb a németektől rendelni ilyesmit... Aztán ha nem jut be a mocsok, a víz, és összerakáskor az ember rendesen bezsírozza, sokáig jó kell legyem!

 

Gondoljunk bele, ma a zárt csapágyakat, gömbfejeket mind gyárilag zsírozták, és elképesztő, mennyit elmennek, amíg nem jut beléjük semmi. Akkor ezt se mókoljuk... 

Előzmény: Törölt nick (61804)
francecoupe Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61805

Gondolod hogy jobb, mint a gyári tűgörgő? Műanyag. Az egy dolog hogy valamennyire kopásálló, de mennyire? Ha oválisra kopik mondjuk 20 ezer km után és dőlni fog a kerék, akkor megérte? Nem 65 lenne ezzel a felújítás, hanem 45?

Zsírzószem. Én a szimmering elöregedését és ez általi víz bejutását látom problémának, mintsem a zsírhiányt.

Előzmény: Törölt nick (61804)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61804

reális, objektív véleményt szeretnék kérni tőletek..... Xsara hátsó híd felújítás-danamid gyűrűvel témában!!  Tehát a tűgörgős csapágyak helyett danamid gyűrükkel csinálják,  plusz zsirzószemek.  Van- e valakinek ezzel a módszerrel üzemeltetési tapasztalata?????  

Joob/rosszabb mint a görgős megoldás?   

Tényleg reális okfejtést kérnék szépen!!!

Segítségetekre őszinte érdeklődéssel várok!!!  S addig is,-köszönöm!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61803

Köszönöm a segítséget mindenkinek lengőkar ügyben megoldottam a problémát és vettem egy komplett lengőkart! :-) Ha valakit érdekel komplett lengőkar szillent készlet eladó az jelezze mert az így akkor megmaradt a gömbfejjel együtt (18-as) márkája Swag! Új lengőkar beszerelése fél óra volt! :-) Kész autószerelőnek érzem magam!:-)

FeZ_ Creative Commons License 2015.11.04 0 0 61802

"Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg."

 

:-)

Azt ismered ugye, hogy :

" Mi olcsón, jól és gyorsan dolgozunk, de Ön ezekből csak kettőt választhat !"

:-D

 

Előzmény: Kárász00 (61801)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61801

Ismerek olyan szerelőt aki munka mellett otthon elég nagyüzemben nyomja a maszekot már vagy 15 éve. De még mindig krokival emelőzik. Ami még hagyján. Viszont ahogy csinálja azt nézni is rossz. Csupaszon emel a küszöb peremén. Na meg nyomatékkulcsot sem láttam még a kezében. Az viszont tény hogy nagyon gyors, cserébe semmit nem tisztít meg.

 

Előzmény: BXtwelve (61800)
BXtwelve Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61800

Ezek szerint FeZ topiktárs nem ilyen. :-)

Előzmény: Kárász00 (61799)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61799

Jogos. Bár érzéssel is lehet barbárkodni.:) Meg az tény hogy az impulzusszerű erőhatás nagyon hatékony.

 

És az is igaz hogy a szerelők nagy része nem szereti a tökölődős, türelmet igénylő munkafázisokat és üti-vágja a technikát.

 

Előzmény: FeZ_ (61797)
BXtwelve Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61798

A jutúbon van ilyen videó, de most nem találom. Kalapáccsal ráverni, a kókány legalja. :-)

Én egy palackemelő segítségével toltam rá.

 

A kis szilenteket megpróbáltam satuval, de csak a satu hajtókarját görbítettem el. (pedig nem vagyok erős fizikumú :-) )

Nem is erőltettem tovább, mert a satu bánta volna (túl nagy a menetemelkedése).

Ezután csapágylehúzóval toltam be.

 

Erről nem készítettem képet, viszont a nyáron cseréltem alsó motortartó szilentet. Erről igen.

A "technológia" hasonló. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (61794)
FeZ_ Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61797

"A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki."

 

Azért azt ne felejtsük el, hogy ez lemez lengőkar. A nagykalapács / vágó módszerrel szemben, a kifűrészelés egy elfogadható, a szerszámozatlansági lehetőségekhez mérten egy finom kiszedési mód.

Nekem már tört el lengőkarom menet közben, szerencsére lépésben haladtam. (és abban még nem is volt szilent cserélve barbár módszerekkel)

 

Előzmény: Kárász00 (61796)
Kárász00 Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61796

A P szilent(amit b betűsnek hívsz) csapját csiszolópapírral kicsit megcsiszolhatod, a szilent belsejét pedig dörzsárral méretre igazíthatod.

A kör alakúakat a rutinos szakik nagykapapács, nagy videgvágó és nagy satu segítségével szedik ki.

A bepréselést meg simán meg lehet csinálni egy nagy satuval.

 

Előzmény: Törölt nick (61794)
hkriszh Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61795

Koszi,

 

jovo heten valamelyik este olajat cserelek. majd visszajelzek hogy lattam-e valamit.

Előzmény: Adammer (61792)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61794

Köszönöm a segítséget! Én is arra gondoltam hogy simán ráütöm a b betűset. Elég fixen fog az tartani illetve mennyire kell annak szorulnia? Nehéz volt rá ütni? A másikat meg össze lehet húzatni vagy satuval belepréselni.

trakee Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61793

A b betű alakút én egyszerűen levágtam. Illetve először próbáltam lehúzni, de nem sikerült, a gumival együtt nyúlott, mikor a gumit lerongyoltam, akkor meg nem akadt bele rendesen a lehúzó. A vágás sikerült, az újat meg simán felütöttem.

A másikat én nem cseréltem, de mivel az fémházas, szerintem beüthető.

 

Hogy miért csak a b alakút cseréltem? Mert nem volt benn az alsó, M8-as csavar, és a b szára egyszerűen eltörött! Kis tempónál, de még mentem vele úgy kb 15 km-t és ott jöttem rá, mi volt a nagy kattanás, és azóta mért mozgatja a kormányt... 

Előzmény: Törölt nick (61789)
Adammer Creative Commons License 2015.11.03 0 0 61792
szia,
nekem ugyan ez volt. a hütö alja szivárgott, de csak annyira hogy melegen el is párolgott hamar. müszakin szoltak, hogy ott ereszt, mert a száradt hütöfolyadék nyyomábol látták.
ugyhagytam, töltögettem mig egy szép napon eleresztette a vizet.
nézd meg az also sarkoknál.
fehér göz az ilyen idöben bizonyos mértékig normális.
Előzmény: hkriszh (61787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!