"pl. nagyvasúton nem hosszabb egy tizenkétkocsis szerelvény fékútja, mint egy kétkocsisé? Minden kocsi fékezve van, akkor ott is azonos távon áll meg a két vonat?"
Ott egy kicsit más a helyzet,sok múlik a kocsik fékberendezésének a kialakításától,terhelésétől,stb.De azonos tipusú kocsiknál,azonos fékberendezéssel,közel azonos terheléssel közel ugyanannak a fékútnak kell(ene) lenni.
Példa:ha van egy kocsim ami 10 m-en belül meg áll,akkor ha 54 db-ot rakok egymás után,akkor is 10-en belül állok meg,ha mindnek megfelelően működik a fékje.
A kettő között igazából nem tudom mi a különbség, a katowiceit még nem is láttam élőben. De ami biztos: ezek Konstal-Alstom átmenetek, ugyanis a gdanskinak a Citadis 100 neven kívül van Konstal márkajelzése is. (Ngd 99) Csak az, hogy Citadis, hangzatosabb volt :))
Ja igen, ezt meg nem írtam tegnap: a varsói lányok tényleg nem nagy számok, direkt előnytelenül öltözködnek :))
A végleges típusengedély megszerzéséhez a dokumentációt leghamarább októberben tudjuk beadni és az ügyintézési határidő 30 nap. Azért érdemes felkészülni olyanokra is, hogy az elintézés utolsó napjaiban íródik egy olyan levél, melyben a T.Hivatal az 1957.évi IV.tv alapján az elintézés határidejét meghosszabbítja. Egy pár igen fontos engedélyezési eljárásnál már jártam így pl.telephelyengedély.
Ez akkor a feltételezések szerint azt is jelentheti, hogy 1 éven belül eltűnhetnek a Bengálik Szegedről, vagy ez a feltételezés azért nem álja meg a helyét?
Csak Konstalok vannak Varsóban, én legalábbis nem láttam mást.
Igen azok vannak, de első ránézésre, kocsiból 10 óra út után vmi Tátra korcsnak tippeltem, elnézést mindenkitől, aki első ránézésre vágja mi micsoda.
Az utastájékoztatás azért hagy némi kívánnivalót maga után, audiovizuális tájékoztatással elvétve találkoztam, a megáálók viszont perce pontosan mutatják, mikor ér a jármű a megállóba.
1-2 lepukkant 40 éves kocsin nem volt tájékoztató, de a többi típuson vagy így vagy úgy, de volt utastájékoztatás. (képeken ha elmosódva, de 2 féle utastájékoztató is látható)
Mivel a metróról nem írt a topictrás, így megteszem én: az aluljárók kultúráltak, szivesen megy be az ember.
Tényleg kultúrált minden, ruszki szerelvénnyel nem találkoztunk, bár a követési idő nem oly sűrű, mint Pesten. Kár, hogy nem fejezték be a vonalat végig, mielőtt átadták, így olyan kicsi, savanyú, dea miénk érzésem volt:)
Igen, ezt kellene megcsinálni, mert így eléggé kínos, hogy a gyalogosok között kell kacsázni.
Arra gondolsz, ahol a Feketesas utca (folytatása) zsákutcaként végetér a körforgalom szélén?
Mert ha igen, akkor ott információm szerint a munkálatok végén a most még csak a Kölcsey utcáig felfestett kerékpárutat továbbvezetik és a rámpát is megcsinálják.
"Ha hátsó szedővel megy a csatolt szerelvény, akkor nem túl későn váltja át az elsőbbségét biztosító lámpákat? Vagy odébbtették az érintkezőket?"
Elviekben az érintkezők elhelyzése nem jelenthet problémát, néhány kivételes esettől eltekintve (pl. Novotelnél Tarján felé, amikor középfekvésből, oldalfekvésbe megy át a villamos). Gondolj bele, hogy közlekednek Bengálik B véggel, vagyis hogy a szedő hátul van...
"Nekem az elsőszedős verzió jobban tetszik, a hátsó kicsit fura. :-) De az különösen jól néz ki, amikor a hat lengőajtó egyszerre kinyílik a megállóban."
Nekem is tecc.
"Mostanában egész sok csuklós 5-öst látok, mostanra lett elég csuklós troli ahhoz, amit már a 7-es troli megindításának idejére ígértek?"
Ja hát igen, az SZKT vett 5+1 csuklós Skodát, ebből 4+1 megjött, 3 már forgalomban is van. A másik pedig az, hogy nyári menetrend lévén kevesebb a járműszükséglet, pl. a 9-esre is 2 csuklóssal kevesebb az igény.
"És még egy kérdés: a "régebbi" Skodák nem kapnak pontmátrixos kijelzőt?"
Nem hinném, ehhez az egész homlokfalat át kellene szabni. Nem lehetetlen, hiszen a jelenlegi BUSE kijelzős kocsik sem így "születtek", de valszeg pénz beszél... És ezt erősíti meg a legutóbb felújított, "ős-szegedi" Skoda, a T-610 is. Egyedül a vezetőfülkét alakították át úgy, hogy az 1. ajtó mindkét szárnya az utastérbe nyíljon.
Bocs a kései reagálásért és a kötekedésnek látszó dologért, nem értek hozzá, csak kérdezem: pl. nagyvasúton nem hosszabb egy tizenkétkocsis szerelvény fékútja, mint egy kétkocsisé? Minden kocsi fékezve van, akkor ott is azonos távon áll meg a két vonat?
Szvsz kérd meg a melósokat, hogy toccsantsanak oda két lapáttal, és dögönyözzék el...Megtezsik, ne félj, és minden megoldódott.Nehogy levelezni kezdj, évek múlva is lépcső lesz ott!
a körfogalmi bicikliút és a dugonics téri parkoló (lófara) között a patkáról eléggé rosz lehajtani
Arra gondolsz, ahol a Feketesas utca (folytatása) zsákutcaként végetér a körforgalom szélén?
Mert ha igen, akkor ott információm szerint a munkálatok végén a most még csak a Kölcsey utcáig felfestett kerékpárutat továbbvezetik és a rámpát is megcsinálják.
Ha hátsó szedővel megy a csatolt szerelvény, akkor nem túl későn váltja át az elsőbbségét biztosító lámpákat? Vagy odébbtették az érintkezőket?
Nekem az elsőszedős verzió jobban tetszik, a hátsó kicsit fura. :-) De az különösen jól néz ki, amikor a hat lengőajtó egyszerre kinyílik a megállóban.
Mostanában egész sok csuklós 5-öst látok, mostanra lett elég csuklós troli ahhoz, amit már a 7-es troli megindításának idejére ígértek? És még egy kérdés: a "régebbi" Skodák nem kapnak pontmátrixos kijelzőt?