hát, ideért Budapestre is, szakad a hó, mi meg most indulunk a 260 km-es útra. De hát menni kell, nehogy'má az a szegény malac végelgyengülésben múljon ki...
Akinek nem muszáj/a német muss sein-ből ered,ezért nem írjuk ly-al/az ne induljon el,ez lenne az én segítőkész javaslatom.Balaton déli részén sűrű apró pelyhekben hull a hó és a szél is besegít.Meleg szobából kifelé-csodálatos a hóesés!!
Tényleg, a pozitív is ki van hozva, hiszen az akksi az ülés alatt rejtőzik. Régen volt szerencsére :)
Mondjuk nem is a bikázás volt maga a kaland, hanem az, hogy a PT a lejtős kocsibeállón, orral befelé állt a kertben. Kitolni esélytelen volt, így kénytelen voltam betolni a kertbe, és melléállni a másik gurigával. Legoztam vagy negyed órát, amire befért mindkét autó és még a bikakábel is elért ameddig kellett (a másik kocsinak pont a rossz oldalon volt az akksija)
Így igaz, a dízelnél a kormányoszlop magasságában a homlokfalra van kihozva a pozitív, és a motorháztető zár mellett van a negatív csatlakozási pont. Mind a kettő matricával van jelölve. Ezeket kell használni a bikázásnál.
De egyébként, ahol hozzáférhető az akkumulátor, ott sem a sarukra kell tenni a bikakábelt, hanem csak a pozitívot a sarura, a negatívot pedig valami fémes csatlakozóra. Ez azért jó, mert ha a sarukat kötöd össze, akkor a jó akksi egyből elkezdi tölteni a rosszat is, és kevesebb energia marad az indításra.
Nekem tavaly -14-ben gond nélkül indult a dízel. Igaz, olyan hidegben elég érces a hangja. Én már bikáztam, nem sokkal azután, hogy megvettem, feladta az akksija. Ha jól emlékszem, a motortérzár környékén van egy negatív pont, amit használni kell. Kezelési útmutatóban benne van, figyelni kell a vezetékek felhelyezési sorrendjére, meg erre a pontra.
Jó utat! Sárospatak a hidegebb részekhez tartozik, remélem nem lesz gond! Nekem azt mondták az okosok, hogy vigyázni kell a bikázással, mert a feszszabályzót egybeépítették a computerrel és könnyen el lehet intézni őket. Inkább az akku cseréjét vagy a behúzást javasolták. Valakinek van ilyen irányú tapasztalata? Nekem még gyárinak néz ki az akku, de eddig nem volt gond az indítással. Igaz, garázsban lakik. :)
nekem most jön a puding próbája, mert eddig a fűtött garázsból vidáman indulok, de holnap megyünk Sárospatakra, ahol kint alszik az autó, és szombat éjjelre -18-at mond...érdekes lesz. Azért felkészülök: alpesi dízel, hidegindító, bikakábel, biztos ami biztos :)
Sziasztok! - 12 fokra ébredtünk reggel , indulás fél 7-kor pöccre. Gondoltam rá,hogy nem biztos az elmenetel,de nem volt semmi gond.Jól vizsgázott,ismét :-)
Sajnos a földút lejtővel is kombinálva van, így a kavics elég hamar leér a keresztutcába. Meg én amúgy is rábíznám az útépítést az önkormányzatra, ha már egyszer adózunk neki.
nem-e??szerintem a Tiéd ott a nyilas környékén -vibrál-de ez sem rossz,hiszen az ilyen pasik viszik előrébb a fejlődést!!/persze ez leány is lehetne-ha szólna!!/
-hidd el,ha megveszed a kavicsot-én leszek az első aki elmegy és segít kalákában leteríteni azt!!nem szégyen segíteni-pláne-ha elfogadják!!-viszont készülj fel,rá,hogy kb 5 liter bort tudok meginni segítés gyanánt,viszont utána nem autózom,hanem elfogadom a pihenésre való invitálást!!
Én ilyet csináltam egy hónapja, csak akkor még nem hóban, hanem vizezett műgyantás, rántópados pályán. A kipróbálás egyszer megvolt, letudva. Igyekszem a forgalomban nem tesztelni az elektronikákat. Így viszont van sejtésem arról, hogy ha elkezd működni mire számítsak, és nem fogok még attól is ledermedni, hogy rúgdos a pedál, remeg az eleje és furcsa hangok jönnek belőle. Ez nem pénz kérdés. A csillagjegy pedig nem determinál. :)
Így van, a pénztárcámnak megfelelően próbálom ki. Sajnos csak földes utcában lévő házra volt keret, így aztán néha mély hóban, sárban kell hazajutni :))
-hangsúlyozom,amit leírtam-saját vélemény,viszont tetszik,hogy extrém helyzetekben próbáljátok ki az autókat,amit valószínüleg-pénztárcátok,hozzáállásotok-határoz meg.-Így én/az óvatos is /tudni fogom,hogy mit fog tudni produkálni az autóm!A vadászattal is így voltam.-volt olyan barátom,aki másfél méterről lőtte a disznókat a Bakonyban.tudta,hol fognak jönni-és a fa mögül lőtte le őket.Szűz a horoszkópom,tehát ez már determinál.
Sőt, vezetéstechnikai szempontból kifejezetten ajánlják, hogy ilyenkor biztonságos helyen az ember kicsit próbálgassa a gépet. Ami nyílván jelent némi kínzást, de még mindig jobb, mint becsukni az árokba. Én egyébként ha olyan úton járok, ami gyanús, hogy kevéssé tapad, akkor oda-odalépek, hogy elforog-e a kerék (nem gyorsítok fel, csak rövid, de hírtelen gázadás). Ha igen, tudom, hogy megállni is csak óvatosabban tudok.
Most sértődjek meg? Majd legközelebb. :) Nem vagyok autógyilkos. Az elektronikák az autóban arra vannak kitalálva, hogy szélsőséges helyzetben segítsenek. Normál körülmények között nem avatkoznak be, csak figyelik az adatokat, hogy ha szükség van rájuk, közbelépjenek. Ha ki akarom próbálni a működésüket, akkor muszáj kiprovokálni, hogy beavatkozzanak, az pedig símogatva nem megy. Az időnkénti nagy gázzal gyorsítás pedig az idegbeteg nagyvárosnak tudható be. Meg a többi "előzékeny", "udvarias" és "barátságos" közlekedőnek. Meg annak, hogy néha jobb előre kimenekülni, mint fékezni. Mint mondtam a Pt családi kocsinak vettem. Nem áll szándékomban kivégezni, pláne, hogy a vásárlás óta beleőntöttem az árát mégegyszer. Rendszerint kényelmesen, öregurasan krúzolok vele. Ez inkább erre való, bár a futómű többet is elbírna.