Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
akkor szertinted, szerintetek merre kéne elindulni? mert abban - úgy tűnik - egyetértetek,hogy ez így nem annyira jó (most csak a menetrendszerintire gondolok).
Nem lehet mindent közgazdasági szemüvegen át nézni. A Tisza Volán miért ragaszkodott annyira a szegedi helyi közlekedéshez. Jóval olcsóbban kínálta szolgáltatását, mint a SZKT. Ez pedig gyaníthatóan "nagyobb" veszteséget okoz a Volánnak, mégis mindenkinek alá ígértek. Talán a piachoz ragaszkodtak, talán presztízs. Ez így lehet még kisebb cégeknél is.
csak azért vetettem föl, mert a hatvani az ugye egy kis cég, méghozzá nagyon kicsi. és náluk is ott a hatvani helyi közlekedés, ami megkockáztatom, legjobb esetben 0-ra jön ki, meg ez is, ami szintén nem nagyon hoz semmit.
tehát akkor azon kívül, hogy annak idején így volt biztosított a helyi busz a városban, mi értelme is van az egésznek...?
persze úgy is lehet gondolkozni, hogy mért ne legyen. végülis elvan, csak kérdés, hogy az utasoknak ez így jobb, vagy ha mondjuk a közeli társvolán átvenné az egész pereputtyot.
Ez a feladat akkor is meglenne, ha nem a volán üzemeltetné, hanem egy magáncég. De ha egy volánnak van autója, van sofőrje, a bevételek fedezik a kiadásokat, akkor miért ne csinálná, ha tudja? És akkor itt jönnek az előbbi okok.
2. Többlábon állás egyik pillére (a fennmaradáshoz).
3. Kitörési lehetőség.
4. Kapcsolatok ápolása.
Ezek a kisebb szerződéses járatok üzemeltetése kb. olyan, mint a kisebb városok helyi közlekedését üzemeltetni. Eltartani eltartják magukat, de ha esetleg elveszne a fuvar, akkor sem történik különösebb probléma, az eredményen nem változtat.
Lásd. Nyugat-Magyarországon a flexes járatok esetét.
de ezt nem értem, ha ez se hoz pénzt, akkor mi a francért csinálják? hát pont az lenne a poén, hogy ebből valamennyire kompenzálják a veszteségüket, nem?
(vagy ha nem csinálnák,lehet hogy kiderülne, hogy nem kell ennyi kocsi és sofőr, és akkor gyorsan eljutunk oda, hogy minek is van még egy volán.)
OK! Pontos adatokkal nem tudok szolgálni, de pont a Hatvaninak van(nak) olyan kocsijai, amelyek olyan fuvarokat végeznek (Schwechat - Bp), amiken biztos nyereség van. Ennek összege lehet, hogy csak az adott fuvart tartja el (ezt nem tudom).
Szerintem ebben a topicban már elhangzott ehhez hasonló , ha árnyaltabb megfogalmazásban is . Sajnos egy ekkora Volán társaság nem tudja érvényesíteni érdekeit , ez az utasnak sem jó . Viszont azt sem tudom elképzelni , hogy egy esetleges másik társasághoz való csatoláskor , mi lenne a Hatvani üzem sorsa . Nekem kiváltképp az nem tetszik , hogy a viszonylag korszerűbb járművekkel menetrendszerinti forgalomban szinte nem találkozhatunk . Egy Volánnak szerintem nem egy üzem szerződéses járatainak ellátása a feladata .
Én meg azt nehezményezem, hogy a legöregebb autótól a legújabbig kivétel nélkül olyan állapotban van, hogy akár azonnal selejtezni lehetne. Műszakilag, esztétikailag egyaránt. Ez nagyobb gond, mint a festés szerintem. Hogy a mostmár több, mint hetven kocsis állományba ne legyen egyetlenegy kifogástalan állapotú autóbusz, az mindent elmond Hatvanról.
Na, gyerekek! A keresővel találtam egy JXZ-208 rendszámú 260.32-t is, aki azonban nem lehet FRU-118, mert ő megvan. Viszont a kereső krémfehér színűnek írta, így pedig erősen gyanítható a Kisalföldes eredet, mert ezek szoktak kifejezetten ilyen színűek lenni.
A Mátrát illetően pedig az összes Isuzu besárgult.
Az AAI-029-et sokáig nem láttam, tegnap megint feltűnt. Szerintem is már selejtnek kellene lennie. De össze-vissza járnak a helyi csuklósok, brs310 még csak-csak fix, de a másik sokszor változik (bhx292, cjx496, aai029) Most már arra gondolok, hogy valahogy besegítenek a helyközibe vagy szerződésesbe vagy pedig tényleg katasztrofális a megbízhatóságuk. (most ugye 4 csuklós fordára van 6 autónk)
EGyébként megleptél nagyon azzal, hogy az AAI-029 még forgalomban van. Nem lehet, hogy csak megvárják, még lejár a műszakija? A fordája nem változott? CJX-496 megvan még?
- egy rozzant 266-os pedig JXZ-207 lett (csakúgy virít a hófehér rsz a kocsin :)
Tegnap pedig újra láttam az AAI-029-et, tehát gyakorlatilag mindegyik csuklós megvan, összesen 6 db ! Ki érti ezt?
OFF
Volánbusz kocsik H-ban: hosszú MAN, néha fehér Neoplan is látható.
Az MAN-t megnéztem közelebbről, első látásra nekem tetszik: lépcső nélküli belépés az utastérbe, az ülések viszont dobogón vannak. Szerintem ez vázszerkezeti szempontból is jó lehet, a dobogó által van szerkezeti magasság, ráadásul a dobogó alatt lehet részegységeket elhelyezni (pl.: akku, légtartály)
Elővárosi létére egész igényes benyomást keltett a belseje.
Az "új" jövevényt reggel láttam egy pillanatra bal oldalról, aztán hátulról. Tiszta sárga színű, első látásra szépen nézett ki.
Az általam "vegyes"-nek nevezett helyi fordán dolgozhatott (a sofőr személyéből következtetek erre). Ez a forda 2, 3A, 6 , 7-es helyi vonalakon is dolgozik. Sokáig a CLH-594 volt rajta, de az utóbbi időben a BPK-826 (266) vitte.
Feltételezem, hogy az 594-nek lejárt a műszakija, vagy nagyobb meghibásodása volt, amit nem akartak megjavítani, mert már tudták, hogy jön helyette valami. Ezért ideiglenesen bedobták a 826-ost. Persze ez csak spekuláció a részemről, hivatalos infóm nincs.
A következő napokban majd erősen sasolok és tájékoztatlak benneteket.
Kis eltéréssel igen. Mint ahogy a cikkemben írtam a város elsõ okleveles említése 1235-ben történik HOTVIN névalakban. Az 1332-37.évi pápai tizedjegyzék HATUAN néven említi. Későbbi rajzok, metszetek Hatfwan, Hadwan, Hatwan feliratúak, de ez gondolom függ attól, hogy török, német vagy más nemzetiségűek készítették-e őket. Az 1600-as évek végére már biztosan Hatvan volt.
Eszembe jutott, ha a török ellen épített palánkvárat nem rombolják a törökök kiűzése után az 1700-as évek elején, akkor ma hétvégenként turistabuszokat fotózhatnék a vár parkolójában. :)
Nem gondoltam volna tizen-egynéhány évvel ezelőtt, hogy a magam szórakozására készített buszképekkel 2006-ban örömet szerzek még valakiknek. Hiába, mégiscsak jó dolog ez a fránya internet :) Bárcsak akkor több fotót csináltam volna...
A másik 415-ös. Átszállási lehetőség a Pásztó Fő út 73., Pásztó ABC áruházként van kiírva, ez a megálló közvetlenül ott van, ahol bekanyarodik a járat a vasút felé. Ha véletlenül továbbmész, akkor sincs gáz, leszálsz a kórháznál, onnan közel van az ABC áruház megálló is, és a Csillag tér is.
"
Sokan még mostanában is tréfálkoznak azzal, hogy a várost azért nevezik Hatvannak, mert 60 km távolságra van
Budapesttől. A dolognak persze semmilyen valóságalapja sincs, hiszen a méterrendszert csak a francia
forradalom után kezdték használni, Hatvan pedig ettől sokkal korábban már létezett."
ok, nade a neve is az volt előtte, hogy hatvan?
Tyűha. Hát, érzékem és időm nem sok van, de nyáron megoldjuk. Megtisztelő feladat, úgyhogy összekapom magam. Valamikor majd megbeszéljük a részleteket. Van néhány (majdnem) saját fotóm, azt fel lehet tenni?
Az egyik helyin már a BRS-310 dolgozik, de a másik még mindig a CJX-496. Nem hagyott nyugodni, hogy mi viheti akkor az apci csuklós fordát...
ujfigura! jó megérzésed volt!
Ma délután talákoztam az ex-Jászkunos DZB-567-tel, Apc-Hatvan tábla volt rajta. Ik 280 két harmonikaajtós, kevés nyitható ablakkal. Maradtak a Jászkunos ferde kék csíkok, csaka homlokfalra került fel a szokásos, szerény Hatvani Volán felirat.
A kérdéseim a szokásosak: évjárat, eredet (NDK?), régebbi képek
"Ha minden igaz, nemsokára érkezik egy-két használt 280-as" mi célból? cserélni a meglevőket, vagy bővítésként, mert valahová már nem elegendő a szóló?
"ACH-229 hatvani létében viszont kezdek kételkedni." egyátalán hol láttad ezt a kocsit? milyen járaton?
"nemtok mondani olyat, amely minden szempontból azt tudnám mondani, hogy igen, szép kocsi." ezért is nézem sóvárogva-bosszankodva a különböző honlapokon a szebbnél szebb Kisalföldes, Agriás, Jászkunos stb. buszokat. Öreg 200-asok, de szép állapotban vannak.
Igazad van, de ha belegondolsz, a törzsállományban is ócskavasak vannak, amelyek rossz műszaki állapotuk mellett ugyanolyan igénytelen, mint a többi használt beszerzések. Gyakorlatilag nemtok mondani olyat, amely minden szempontból azt tudnám mondani, hogy igen, szép kocsi.
Ha minden igaz, nemsokára érkezik egy-két használt 280-as is, amely lényegesen jobb állapotban van, mint a kaposváriak, vagy az NDK-s, vagy akár a saját.
ACH-229 hatvani létében viszont kezdek kételkedni.
Úgy látszik gyengélkednek az ex-kaposvári csuklósok. Pénteken reggel a 2-es és 3-as helyit az AAI-029 és a helyközi apci csuklós, a CJX-496 vitte. Hozzáteszem, hogy a "vegyes" helyi fordán is 266 van 260 helyett.
Bár nem tudom a kiesés okát, okait, de talán el kellene gondolkodni azon, hogy máshol már selejtezett autókkal s az ezzel együttjáró rossz üzembiztonsággal érdemes-e rontani a cégképet.
3:1 arányban? Hmmm... Érdekes, nekem kimaradt egyébként, hogy ezek valóban volános gépek. Elvégre régen sosem láttam rajtuk még egy Hatvani-méretű minimatricát sem, mondjuk azért reménykedtem. Kicsit különös az is, hogy 1999-ben ilyen gépeket vettek. Biztos ugyanennyi C56-os már nem fért volna bele a gyártási tervbe, vagy ilyesmi. Vagy csak úgy akadt ez a 4 busz jó vételként.
azoknak sem akarták eladni a buszokat akinek ért még valamit.Ennyit a BKV-ról.
Én nem vagyok erről meggyőződve. Hallottuk egy oldal véleményét, a másikat nem.
Az lenne a legjobb ha minden típusból felújítanának egy-egy darabot.
Tökmindegy ki de valakinek felkéne.Nem?
Nyílván így van, de szerintem ezzel mindenki egyetért, ezt senki nem is vitatta. Korlátairól és egyéb véleményekről meg olvashattál lent, de vagy nem tetted, vagy nem értetted meg, mert akkor nem írtad volna ezt a mondatot.
Erről a kavics által rendezett 311-es túra jut eszembe. Szép program lett volna, érdekes is. Tolongtak rá az emberek, aztán mire kiderült, hogy többe került volna ( tán 2000), mint várták, már 15 ember nem tudott összejönni....
Valahogy nem akar összetartani ez a banda. Pedig jó lenne csoportos programok a jelenleg is meglévő veteránokkal.
A 200/300/400-asok nyugdíjazásáig meg reménykedjünk , hogy változik valamit a világ , kialakul egy némi pénzzel és sok elhivatottsággal rendelkező kör (akár közülünk is) , akik megmutathatják gyerekeinknek/unokáinknak , hogy mikkel is utaztunk zűrös évtizedeinkben .
Hogy mennyi az igény rá. Hány faros van idehaza? Hányszor bérelték ki Ikarusbuzik? És 2 évente van faros találkozó, ahol tulajdonképpen a farostulajok vendégül látnak minket, Ikarusbuzikat.
A Közlekedési Múzeumban ugyebár csak busz-modellek demonstrálják az autóbuszgyártásunkat hely/pénz híján . Úgy érzem a hazai közlekedés- és ipartörténet nem túlzottan foglalkozik az autóbuszokkal . Miért lenne feladata egy Volán- , vagy magántársaságnak a múlt gondozása ?
Szép és dicsérendő , ha egy-egy társaság felújít , megőríz régi buszokat , de nem feladatuk , nem kötelességük , főleg nem a mai Mo.-n .
Igen maradnak a fotók , modellek , a dokumentációk és egyéb emlékek .
sajnos nagy igazság van abban amit mondasz. Azzal azért mindenkinek tisztában kell lenni, hogy egy-egy busz muzeális megőrzése, felújítása, üzembentartása súlyos sok millió, évi néhány napért. Mondhatnátok, dehát lenne rá igény. Igen, kb 100 ember az országban, arra az esetleges tényleg néhány napért. Azután még ennyi se lesz (megoszlik az érdeklődés), ha minden volánnál hemzsegnének az érdekességek. Szerencsére a 80-as évek jellegezetes buszaiból még mindig bőség van, így talán van remény azért.
Szerintem nem a protokat kéne megtartani, hanem a tipikus darabokat. És amúgy is gyalázat, hogy a híres nagy Ikarus buszok közül alig van néhány darab megőrzésre, ez pl. kinek a hibája? A vállalatokat nem tehetik ezért felelősség, a gyártó meg nem létezik.
Kicsit érintőlegesen, de idekapcsolódik:
Én amondó vagyok, hogy legyen szép fénykép midenről, mintegy ipartörténeti emlékről, aztán ha van pénz, újítsák fel, ha nincs, akkor meg ez van, de senki ne mutogasson a másikra, hogy miért vágja szét, vagy miért nem újítja fel.
Ebben az országban szegénység van, egy közlekedési társaságnak lassan a saját buszparkját nem sikerül fenntartani, nemhogy még múzeumokat is nyisson a selejtezett csotrogányokból, amitől mellesleg alig várják, hogy megszabaduljanak. Ha valakinek van pénze, újítsa fel,szervezze meg, ha nincs, akkor no pofázás.Jó hogy nem már kötelezik a vállalatokat, hogy ezt meg ezt köteles eredeti álllapotba hozni..
Itt a Nógrád (off) 436-osa. Na, erre aztán nem lehet rosszat mondani. Évekig volt üzemeltetve gazdaságtalanul, egy rakás pénzért, csakhogy üzembe maradjon ez a "fantasztikus" prototípus. Mire az utolsó ember is megunta, mert milliók ráköltése ellenére is üzemképtelen volt, nagy nehezen leselejtezték. Másfél éve áll, a kutyát nem érdekli, hogy mi van vele. Eladnák már bagóért, felújítani biztosan nem fogjuk. Rohad szépen, vár a jobbsorsra, vagy a kohóra. Mondom, senkit nem érdekel, hogy mi van / mi lesz vele, majd áll 5, 10 évet, aztán mire már teljesen szét lesz rohadva, majd muszály lesz szétvágni. És akkor már előre hallom a hangokat, hogy "Szemét NV, hagyták szétrohadni, meg nagy titokban szétvágták, meg a rohadt szemétládák így meg úgy"... Pedig tessék, mondom: ha kell valakinek,vigye. Mégis mindenki leszarja.
"ideje lenne szétvágni a francba..." milyen vehemens vagy! ha a 300-as és a 400-as család sem teszik, akkor mit tartanál meg? Van kedven busztípusod? Egyébként a protókat a gyár felelőssége lenne megőrizni, nem a magáncégeknek, de erről már más fórumokban sokat beszéltünk.
Csuklós kontra hosszú szóló témában: Szerintem elvárható az, hogy (oké a reggeli csúcsidőt kivéve) ülve utazzon a helyközi járatot igénybe vevő utas. Namost a csuklórészben csak állóhely van, tehát ha a 16,5 m-ből levonom a "felesleges" csuklórész kb. 2 méterét, akkor a 14,5m már nem sokkal több, mint a 13,5m. És szerintem vannak olyan járatok, ahol a 12m-es kocsin néhány utas mindig, vagy legalábbis sokszor áll, nekik teljesen jó lenne a plusz két üléssor, még nyolc ülőhely.
Én sem tudom, hogy +17%! :-))))) hossznövekedés mit segít egy 12 métereshez képest, ha egy egész céget nézünk, és most csak 2 db ilyen lenne a tenderből.
Hm, ez érdekes. Szerintem ma sehol nem mondható ki véglegesen semmi. 13,5 m messze van még a 16-tól is, nem beszélve a 18 m-ről. Jobb ötlet lenne részükrő egy tiszta szóló állomány, kérdés, hogy a csúcsidőszakokban mennyire vannak teli most a csuklósok.
Szerintetek véglegesen kimondható-e, hogy a Mátra Volán nem vásárol több csuklós buszt? Ígéretesen hangzik a 13,5 m-s buszokkal való próbálkozás... vajon ezek inkább a gyöngyös-környéki rövidebb csuklós vonalakon maradnak, vagy inkább ezeket altatnák Kiskörén, vagy ilyesmi?
Borzasztó rossz hírem van a számotokra. Át tudtam tenni a zh-mat, úgyhogy sajnálatotokra találkozunk holnap, 4:10-kor indulok Dunaújvárosból, Pestről a 6:15-ös 1040/40 -es Budapest-Gyöngyös járattal megyek. Aki jön esetleg ezzel a járattal, az dobjon már egy SMS-t legyen szíves! Számomat elküldöm alkaa-nak e-mailben, mert én már többet nem leszek netközelben.
Bocsi srácok, hogy csak most rakom fel ezt a fotót, de most találtam meg ezt a topicot, 1 hónapig műhelybe ez a busz, a műszaki miatt és kemény 4 napot dolgozott és az ötödik napon(2006. február 27.) találkozott egy lovasszekérrel, szerencsére senki nem sérült meg.
Hát én sem a közeljövőben megyek.... Mint láthatod a tervből, még a tavalyi árakon van tervezve, alvállalkozóról pedig szó sem volt... Tavaly nyáron is halasztott utazásnak számított már.
Mo.-n sajnos néha naív idealizmusnak tűnhet , de szerintem is az alvállalkozósdi azt kell , hogy jelentse , hogy korszerűbb járműparkkal , színvonalasabb szolgáltatást kapnak az utasok . Szerintem is ez itt megvalósult , örüljünk neki !
Voltál a vadvirág túristaház nevű megállónál Mátraszentimrén? Van egy régi programom, ami pont arra visz, és nem nagyon vagyok ismerős arrafelé. ITt a program:
Mátraszentimre és Mátraalmás között 4 km gyalogtúra, majd Mátramindszenttől Mátranovákig a két település között haladó egykori vasútipálya bejárása a téma. A programnak nem kötelezően van vége Salgótarjánban, nekem ennyi a fontos belőle.
Na most azt kéne tudni, hogy Mátraszentimrén extra gyorsan megtalálni a piros jelzést, mert ott nem sok idő van keresgélésre.
Úgy látom, a Mátra azon kevesek közé tartozik, akik tényleg úgy éltek a törvény adta "lehetőség"-ekkel, ahogyan azt a törvényalkotók elképzelték. Bár ez sem a mintapéldája az alvállalkozós járatoknak, de azért mégis nagyjából így képzelhették el ezt anno.
Hát én nem hiszek ebben az 1988-ban. Azt nem tudom, hogy a CJE-729 trilexes-e, mert csak dísztárcsás képet láttam, de tökre nem úgy néz ki, mint a 229. Sötétített üveges, légbefúvó, hátul nyitható ajtó.
Azért a legelső rendszáma is rendhagyó, könnyen lehet valami exportból visszamaradt kocsi eredetileg. Annyit tudok még, hogy ennek a testvére a Kunságnál a CJE-729. Ha az is trilexes, akkor minden érthetőnek tűnhet.
Egy ideig a Gyöngyös-Bosch járatot a HOG-545 helyett az ex-Kisalföldes BAN-290 végezte. Egész jól néz ki ez a kocsi a krómozott dísztárcsákkal, csak a hátsó ajtóra nem kellene az alsó ablak. Nekem az nagyon furcsa, nem odaillő hatást kelt. De már helyreállt a rend, újra a rendes helyén a HOG-545.
A 7-es helyin sem dolgozik a GVM-120, helyette a BPK-826 van beállítva. Nem mai gyerek ez a 266, de a D10-esének oly szép hangja van :)
A CCC-636 nagyon szakadt állapotban van, ráférne egy felújítás
Az FRU-117 köténylemeze még mindig horpadt, esik le a kék festék, alatta kiviláglik a Kisalföld narancssárgája. Hogy lehet ilyen sokáig nem megjavítani egy paripát? Ez már igénytelenség, sajnos.
Utaztam a Volánbusz egyik Credo EC11-esén. Röviden: nem tetszett. Amennyire kellemes csalódás volt az LC11H és az IC12 az igényes belső kiképzésével, most annyira fapadosnak érezttem az EC11-est. Csúnya ülése, mintha hokedlin ülnék, a belső tér szinte "üres". A gkv szerint sokkal kényelmesenbb vezetni, mint a 200-asokat, de nagyobb a félelemérzete az alacsonyabb üléspozíció miatt.
Szervusztok! Csak kapkodom a fejem, amit eddig leszűrtem: 1) 2006 év elején (jan-febr) érkezett a Hatvani Volánhoz egy 256-os a Bács Volántól, eredeti rendszáma ACH-229 volt (mármint a másodi eredeti, a B?-??-?? után) 2004-től 2006-ig a JDG-384 rsz-ot viselte. Mikori évjárat? Milyen színű volt Bácsos korában és van-e róla vhol fénykép? Látta-e már valaki Hatvani színekben, hatvani járaton?
2) 2006 március elején érkezett szintén a Bács Volántól egy 266-os, amely nagy valószínűség szerint a BPF-714 volt eredetileg, most a JLA-968 rsz-ot viseli. És ő mikori évjárat?
A legbosszantóbb az egészben, hogy egyiket sem láttam még. Brrr :(
Na, hát akkor vezesd elő itt, vagy, az Off topikban (ismered?). Amúgy most jöttem rá, hogy sem csütörtökön, sem pénteken nem tudok menni sehová sem, úgyhogy a tervezett utazásokból semmi nem jön össze:-((
Igen, pontosan. Azt még hozzáteszem, hogy lehet más is még, én erről a kettőről tudtam. A 256-os kb. 2-3 hónapja van ott, a 266-os egy-másfél hónapja. A többit, meg ki tudja....
Nézzük, mit tudunk. ACH-229 volt az a busz, aki éveken keresztül Galgagután aludt, mert Lear különjáratot csinált, ha jól emléxem. Kb. 2 éve visszakerült Bajára. BGab axondta, JGD-384 lett belőle. Neked igazad lehet, mert ehhez a rendszámhoz a kereső szerint nem tartozik gépjármű. Tehát akkor azt mondod, hogy JLA-968 mellett ez volt a másik gép, ami Bajáról Hatvanba került, ám ez rendszámot váltott.
(Bocs a szájbarágásért, kicsit lassú a felfogásom és/vagy nem akarlak félreérteni. :-))
Még nem tudom, hogy megyek-e egyáltalán, elég szarul vannak a dolgaim, de ha igen, akkor ez a nap péntek lesz, programot még egyáltalán nem tudok mondani.
A GVL-751 és a GVL-752 is ugyanúgy Mátrakeresztes telephelyesek
ezzel kapcsolatban egy érdekes kérdés merült fel bennem..
tulajdonképpen ezek a kocsik nem is járnak be menetrendszerint Gyöngyösre (a telepre?) vagy bemennek csak visszafelé esetleg visszafelé Mátraszentimréig megy és onnan üresen haza
ha lehetne tudni valami konkrétabbat..
-menetrend szerint Pásztóról van egy járat Gyöngyösre 10:35-kor ezt melyik kocsi csinálja?
-és Gyöngyösről 10:00 órakor induló járatot melyik kocsi viszi?
nyilván a pályázat nem arra a fordára szólt,ahol esetleg most is Iveco jár....
a listámban az FJG-130 Mátrakeresztes telephellyel szerepel,és az alvállalkozásba kiadott forda szerint a Color Tours-os kocsi Gyöngyösön kezd és végez
Tudnál rendszámokat írni, hogy mely buszok lettek helyben bontva (ameddig időben visszafelé csak tudod), vagy vannak bontás alatt? Jöhet mailban is, mailcímem publikus.
Valóban hevesi telephelyes tartalék kocsi volt gkv-vel. Majd felkerült Gyöngyösre távolsági FREGOLInak, és innen került a DZA-864 helyére. Elméletileg a HFF - 782-t adták oda a CJX volt gazdájának, de egyenlőre FREGOLI-ként tartható számon most a 782 is.
A közeljövőben lesznek még telephely változások, mert most alakítják ki a tartalék állományt és rendezgetik a sorokat...
Tudom hogy ígértem a rendszámok listáját, sajnos én az enyémet nem találtam meg, de az egyik ismerősöm megbíztam a dologgal, amint meglesz azonnal küldöm. Ne haragudj!
Hát alkatrésznek jó lesz.... Nincs képe valakinek róla? Az én képtáramban hiányzik pont ő sajnos. Ezt az információt be kell írnom a volán-topicba, mert szenzáció!
Azért elég sokáig tanakodtak mi legyen, mert már kb. olyan tavaly novemberben le lett állítva, közben szépen lejárt róla a műszaki és végül meghozták a nagy döntést...
Állítólag teljesen szétvan rohadva a karosszéria és szét van szakadva az egész busz, ezért döntöttek úgy, hogy leselejtezik, mert nagyon sokba került volna a felújítás.
Lehet, hogy pontatlan az infó; E95 Scania (-ák) kiváltása lenne MAN-nel, Mátrás tulajdonban. (Egyébként egyes E95 Sc-k jóval 1 millió km felett vannak motorfelújítás nélkül, csak a kasztni rohadt szét alattuk) Na, majd meglátjuk!
"Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt."
Azért nekem ezen is nagy élmény volt utazni. A Tiszás képért tönkre is ment a lábbelim, a Tisza szét áztatta és igen hideg volt a víz, meg alig bírtam megállni benne a sebes sodrás miatt.
Akkor gondolom, hogy a volán állománya azért folyamatosan növekedőben van. Kevés a selejtezés, de valamivel több a használt-beszerzés. Ha az idén a Kisalföld Volán bevásárol Credókból, akkor igen sok 15-16 éves 260.32-es fog eladhatóvá válni, ezek pedig majd jöhetnek Hatvanba. (És persze néhány új Credóra is számíthatunk, mint eddig is.) Nem tudom, szerencsés-e egyébként a cégen belül ennyire szétválasztani a Credókat aszerint, hogy sárga vagy fehér rendszámot kapnak-e, én inkább besárgítanám mindet, annak fényében, hogy elvileg bármelyik gép végezhetne különjáratot, éppúgy, mint a másik két volánnál a megyében.
'Hazafelé szintén 13 óra után jövő buszok a 21-es úti buszmegbe várókat rendszeresen otthagyják. Ez például szakadó esőben csodálatos érzés.'
Szerintem ez megengedhetetlen. Ha túlzsúfolt is a busz, ha lépcsőn fél lábbal áll is az utas, ha három keréken is, de az utast el kell vinni!
A reggeli és délutáni zsúfoltság problémája szerintem alapvetően nem fog változni, a kapacitásokat nem lehet két rövid csúcsidőszakra tervezni. Tudomásom szerint midössze egy tartalékjármű van készenlétben, ami azt jelenti, ha két busz robban le egyszerre, akkor már problémás a pótlás. Ilyenkor szükséges egy ügyes forgalmista! (Két-három évente így fordul elő, például hogy a fél 8-as 1-es helyit 350 vagy 386 viszi, mert minden hadra fogható kocsi mozog)
'Ha én megyek az úton és nincs bekötve a biztonsági övem akkor a rendőr jól megvág. Ha ugyanez a rendőr egy reggeli buszt megállítana ami mondjuk Lőrinciről, Csányból, Nagykökényesről jön és erőssen hasonlít egy szardeniás dobozhoz, mit tenne, mert ezek az emberek nagyobb veszélyben vannak mint én a saját kocsimban."
Sajnos az álló utasok védelmét még nem tudták megoldani az autóbuszokban. Az ülő utasok tekintetében szerintem terjedni fog a kétpontos biztonsági öv, a turista és távolsági kocsiknál.
Egyébként a szabvány szerint az autóbuszok üléseit úgy kell a padlóhoz rögzíteni, hogy az a helyén maradjon akkor is, ha nagymértékű lassuláskor a következő sorban ülő utas az üléshez csapódik. Tulajdonképpen az utas előtt levő ülés tölti be a "biztonsági öv" szerepét. Az Autókut-ban sok vizsgálatot, mérést végeztek ebben a témában Ikarus ülésekkel.
Gyerekként jártunk nagyanyámékhoz Selypről Kisbágyonba igen körülményesen, mivel Apc vasútállomásig vonattal kellett menni ez olyan 5 km volt ott át kellett szálni buszra ami Szarvasgede, Kisbágyon, Buják útvonalon járt.
Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt.
Akkoriban ezekkel a buszokkal oldották meg a petőfibányára a bányászok szálítását.
A 68-as évtől már modernek számító ÁMG 407-408-ok jártak ezen a vonalon majd Ikarusz 31-60 és végűl az elnyűhetetle faros az Ikarusz 55-ös több változata.
Mivel jól tanultam viszonylag (4-es átlag) ezért hétközben is hazaengedtek.
A vasúti forgalmász 2 srácot leszámítva csak engem engedtek el, a többeik rosszul tanultak, így Ők tanszobán szenvedtek miközben én valahol Eger felé mentem.
Így hetente 1-2 alkalommal elmentem Egerig és vissza.
75% os jegy kellett. Nagyon megérte.
Csányba nyáron lementem korrepetálni az osztálytársam, én aki a legmesszebb laktam Tőle.
I félévben 5 óránk volt így elértem a 12.25-ös sulipénteki egri mentesítőt.
II. félévben, meg volt egy lyukasóra, talán csütörtökön, ezért a pénteki 6 . órát áttetettük csütörtökre, így megint elértem a Hatvani VOLÁN-os 12.25 Egerit pénteken.
Így mivel minden alkalommal más kocsit küldtek így megismertem az VOLÁN valamennyi kocsiját szinte.
A buszpályaudvar projektet meg úgy nyújtják, mint a rétestésztát. Pedig nagyon kellene már. Lehet, hogy az utasoknak kényelmetlenebb lenne a víztoronynál De a járművek miatt jobb helyen, lenne ott. A fő tér már így is túlzsúfolt. Tehermentesítené az új pályaudvar. Talán ott lenne a legjobb helye, mert ugye felvetődött a volt S Sárkány u. de ott olyan, mint ha építenének valamit.
Ha ez megvalósulna, akkor talán a helyi járatokat kellene átszervezni egy kicsit.
Mondjuk az Új-Hatvan felé közlekedők, előbb bemennének a Kossuth térre.
Sejtettem, hogy hasonló problémák meghúzódhatnak a felszín alatt.
A gondom, az, hogy az is egyesekben felvetődött, járatracionalizás kellene, és a VOLÁN-ok összevonása.
Amikor a fakaruszos korszakot említetted, pont arra gondoltam, hogy lehet, hogy még rosszabb lenne a helyzet, ha saját önnálló VOLÁN sem lenne.
Mondjuk Miskolcról, meg Salgótarjánból esetleg Egerből vagy Gyöngyösről, netán Gödöllőről még kevésbé látnák át a problémát.
Ugyanis felmerült, az összevonás lehetősége.
Másik dolog meg a járatracionalizálás.
Napközben nagyon sok járat kihasználatban, délelőtt meg este.
Nem mindegyik, de példaként a Bér-Hatvan járaton Bérről 5-en, Szirákról 4-en, Egyházasdendelegi elágnál 1-en, Héhalomnál 1-en, Nagykökényesról 2 en jöttek egy déleőtti járaton.
Heréden egy helyen 2 másik helyen 8 felszálló. Ez a járat délelőtti 11.15 körül indul Bérről, Hatvanba 12.10 körül ér be.
Másik kihasználatlan vonalcsoport:
Tura-Galgahévíz
Ide 8-12 fő utazott amikor számoltam, elvileg Ujhatvanban még fel és leszállhattak.
Ez a 11.20 as galgahévízi és vissza 12.25 kor ér be.
Nekem vannak ötleteim, de ha napközben nem szereznek egy "normális" fuvart Egerbe, vagy Balassagyarmatra, Salgótarjánba, Szolnokra, Budapestre
Akkor nem lesz a kocsiban kilométer.
Magyarul ha "mentesíteni" akarnánk akkor 2x13 kilométerre kellene kocsit beállítani.
Ez jelen esetben senki se tudja megfinanszírozni, mert mint mondtam, minimum 150 km vagy 200-at kell menni.
Csak jelenleg nem engedik be a kocsikat sehova, mert új távolsági járatot nem indítottak.
a Hatvani Volán most ,hogy megszerezte a Bosch dolgozók szállíttatását még több buszt von el az utas forgalom elől. Ugyan vettek új buszokat de reggel azok majd hogy nem csk Bosch-t szálítanak.
Például a fiamék reggel 6,25-kor mennek Herédről mert a 7,10-esre már csak esetleg
cipőkanállal lehet felszállni, A Nógrád felől jövő buszok pedig nem is tudnak utasokat felvenni.
Hazafelé szintén 13 óra után jövő buszok a 21-es úti buszmegbe várókat rendszeresen otthagyják. Ez például szakadó esőben csodálatos érzés.
Más! Ha véletlenül késik a busz ilyenkor télen akkor miért nem adhat igazolást a sofőr miért kell bemenni a városba onnan kigyalogolni Új-Hatvanba. Így a 1/2 órás késésből sikerül 2órásat csinálni.
Nehéz ügy ez.
Én közel 40 éve utazom busszal, annak idején a kemény fakarusszal (csepel teherautó fadoboz felépítmény) kezdtem, de a szúfoltság már akkor is meg volt.
Emlékszem annak idején Lopkovics a Lörinci járaton micsoda furfangokat vetett be az utas tömörítés érdekében.
Azt hiszem, hogy ez az ügy soha sem fog megoldódni!
Párat azonnal pótolt a Hatvani,(iskolai 12.05 Hatvan Gyöngyös vissza 14.15) de megfigyelhető egy pár darabos csökkenő trend.
A teljesség igénye nélkül:
6.45 Kékestetői nem jön be pár éve Hatvanba kiesett egy 7.50 es Hatvan Gyöngyös emiatt
10.45 ös munkanapi Gödöllő Gyöngyös nem jár, helyett iskolanapokon 12.05 kor megy a Hatvani, Gyöngyösön áll 12.35-14.15 ig ami szintén nem jó, de ez a VOLÁNBUSZ helyetti járat.
7.30 as Budapest Gödöllő-Gyöngyös korábban Heves járat is megszűnt pótlás nélkül.
Gyöngyösről Hatvanba:
6.10 kor a Korábban Gyöngyös-HAtvan-M3 Budapest se jár csak közvetlen felmegy a sztrádára Gyöngyös után, megjegyzem 1993-94 ben járatm ezzel a busszal, volt rajta sok diák!
Ők tudták kevés lesz a 6.40 es sulinapokon járó Gyöngyös Hatvan vagy a 6.45 ös Gyöngyös-HAtvan-M3 Budapest.
6.10 megszűnése miatt 30 ülőhely veszett el. Kb ennyien jártak vele, bevétel nem volt így csak Horttól jár.
Másik 11.50 es Gyöngyös-Hatvan Gödöllő Budapest
Délután a 17.50 es Volánbuszos Gyöngyös-Hatvan-Gödöllő-Bp szűntmeg.
14.15-ös iskolanap pótolta a Hatvani Hatvanig Gyöngyöstől.
Ecsédi fordákat nem is említettem.
Ecséd 5.50 Hatvan 6.15
Hatvantól megmaradt.
Vissza pótlás nélkül szűnt meg a 9.30 as Bp ecséd.
és a párja:
Ecséd 11.30 Hatvan 11.55/12.00 Bp 13.25
Társcégek is megszűntettek pár buszt, amiről a HATVANI nem tehet, ráadásul kedvezőtlen a fordájuk
Reggel Hatvan felé, és a délután hazafelé gázos a helyzet iskolai napokon.
Hort, Ecséd, Lőrinci. a Többi részben, de azokat nem figyeltem annyira.
De azt is tegyük hozzá, hogy reggel 7.20 körüli érkezésnek megfelelően, nehéz kocsit szervezni.
Hazafelé a 14.20 14.25 14.30 küörüli időpntok gázosak, bár, attól függ mikor van vége a sulinak
a 12.55 ös Gyöngyösin például Hortig állnak.
Hort és Hatvan 10 perc.
Itt nagyon sok idegen VOLÁN is jár.
Ha ők csuklós helyett szólót küldenek, akkor szintén hering effektus van.
Másik észrevétel:
Nem lehet a reggeli délutáni csúcsra alapozni egy jó menetrendet, ha délelőtt 7-8-10-12 fővel vagy max 15-20 fővel rohangálnak a buszok.
Másik észrevétel este kora este 16.50 körül sincs már tömeg.
Alapból 40-50 esetleg 100 kilométert lehetne belehajtani a buszba, a többi időszakban le kéne állni.
Ez nem gazdaságos.
Egy emberes sulinapokon járó buszt csinálni, nem könnyű.
Egyetlen VOLÁN-nak se érné meg ha 100 km-t menne a kocsi a megszokott 220-250 -300 kilométer helyett.
Nem tudok jó megoldás, ez túlmutatna a jelenlegi struktúrán.
Magyarul a sok idegen VOLÁN jelenléte ha jól számoltam 23 VOLÁNBUSZ megy Pestre, jó pár gödöllői kocsi van talán 8-9 járat, MÁTRA 18 körüli járatszámmal van jelen, Agria 3 Jászkun 5 Nógrád 2.
Ha sikerülne optimalizálni a dolgokat ahhoz, hogy gazdaságos legyen a dolog és legyen kilométere a kocsiknak a VOLÁNBUSZ-nak szinte teljesen el kéne tűnni, a többi cégnek is, mérsékelni a járatokat, és átadni a HATVANI-nak..
Tudom hogy ez fájó dolog, de ha reggel kiküldök egy üres buszt egy faluba, az megtelve visszajön az 50-60 % kihasználtság.
Délután szintén.
Napközben meg mit csinál?
Idegen kocsik visznek elég sok járatot, a Hatvani napközben nem tud sehová se menni.
A kérdéseid érdekesek, bár, az autóbusz külterületen maximum 70 km/h val mehetne, autópályán 80 km/h-val, ha külön jogszabályi feltételeknek megfelel akkor (tempo 100-as buszok) 100km/h, de csak utóbbi esetben külön levizsgáztatott, és csak sztrádán.
Személykocsi esetén a 70 km/h helyett 90 km/h val lehet menni, autópályán 80 illetve 100 km/h helyett 130 km/h val.
Ebből is lehet látni, hogy magsabb sebeséget engednek a személykocsikra, és személykocsi álló utast nem szállít.
Biztonsági öv buszoknál sokmindenben nem véd meg, a sofőr gyakorlottsága, az hogy eleve nagyobb tömegű, és kiképzése viszonylag biztonságosabb kell hogy legyen.
Másik szempont ha kigyulad, vagy ha menteni kell egy bekötött utas kiszabadítása nehezebb lenne.
Magas üléstámla a "turistabuszokon" szerintem megfelelő, inkább szilárd, de ugyanakkkor puha borítású ülések kellenének.Utasként is vannak műanyagborításos kemény ülések.
Másik dolog, csak halkan jegyzem meg én úgy vizsgáztam le, hogy nem voltam bekötve, és megadta a vizsgabiztos a jogsit, mert a többi feladatot jól teljesítettem. (rutinból is Ő vizsgáztatott, akkor mondta tolatáskor hogy kikapcsolhatom az övet, de 2 hónappal később forgalmin az előttem levő lányt meghúzta, én már gyomorideggel szálltam be a kocsiba, lefulladva indultam.)
Reggeli zsúfolt buszok:
Ezzel kapcsolatban konkrét buszjáratokra lennénk kiváncsiak.
Örülök, ha Hatvaniként nyilatkozol a "zsúfoltságról" de csúcsidőben a VOLÁN-oknak kevés járműve, van, viszont vannak akik inkább járatmegszünetésről beszélnek, mert a helyközi forgalom alapvetően veszteség és a 0 közeli eredmény között van.
(Átnéztem a Hatvani Volán mérlegadatait, eredménykimutatását)
MI nem Hatvaniak vagyunk, inkább buszrajongók.
Ha leírod hogy mikori indulású, busz zsúfolt, azt megköszönöm, végre nem csak kihasználatlan járatokról fog szó esni.
biztonsági öv: szerintem (nem biztos) a buszon is kötelező használni ott, ahol van öv. legalábbis a személyatónál így van, és nem hinném, hogy ebben más vonatkozna a buszra.
csakhogy a kocsik kb. 99%-án (?) egyáltalán nincs semmilyen öv.
abban, hogy az utasok nagyobb veszélyben vannak, mint a személyautóban, igazad is van, meg nincs is....
másik felvetés: erre mondják, hogy ilyen a boksz. nem igazságos. az egyik ül, a másik áll, ez van...legalábbis én így állnék hozzá.
tudom,hogy fölvetették már páran, hogy "állójegyet" is kéne osztani.hát, én nem utazok annyit helyközi/távolsági járattal, hogy meg tudjam ítélni, ez mennyire működne.
Azért javarészt nem szakmabeliek vagyunk itt , inkább a buszok , buszközlekedés iránt rajongó emberek .
Mindkét felvetésed érthető , és logikus .
Ami a biztonságot illeti , teljesen jogos , de nem tudom elképzelni a csak ülő és becsatolt utast szállító menetrendszerinti autóbuszokat , ez ugye megoldhatatlan .
Ugyanez vonatkozik második felvetésedre is .
A menetjegy árában az a-ból b-pontig való eljutás van benne , belépő egy busz utasterébe .
Úgy látom DZA364 segítségével találtam egy buszos topicot. Üdvözöllek benneteket.
Talán életem legnagyobb kérdéseire választ tudtok adni mivel ti szakmabeliek vagytok.
Ha én megyek az úton és nincs bekötve a biztonsági övem akkor a rendőr jól megvág.
Ha ugyanez a rendőr egy reggeli buszt megállítana ami mondjuk Lőrinciről, Csányból, Nagykökényesről jön és erőssen hasonlít egy szardeniás dobozhoz, mit tenne, mert ezek az emberek nagyobb veszélyben vannak mint én a saját kocsimban.
A másik kérdésem, a buszon azonos kilométerre azonos árú jegyet kell venni, de ezért az egyik ember kényelmesen ül, a másik pedig fel van kenve pl- az ajtóra. az előbb említett reggeli járatokon.
A Hatvani volánnak már lassan csak a személy szállítás marad még sem tud kultúrált közlekedést nyújtani a környékbeliingázóknak.
Tudom ezeknek nem a buszvezetők az okai de végre egy szakmabeli szemszögéből kaphatok választ
No, örülök, hogy végre sok, és tartalmas hozzászólást kell olvasnom. Majd jövök vitatkozni, de addig még elolvasok pár topikot, meg rendbeteszem a dolgaimat. Addig meg magam ellen beszélek egy kicsit, és beteszek egy képet: életem első hatvanis fotója, ezzel utaztunk DZA-val Szirákról (a falu képeit megtekinthetitek nemsokára a Nógrád megye topikban: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9042393) Hatvanba: