Nézd, azért minden fiúgyerek autóval nő fel. Mire 10 éves lesz, már tudja, milyen sebességgel tudnak menni a járművek.
Még ha csak 4 általánosa van összesen is, akkor is tudja (ha másért nem, hát azért, mert naponta látja), hogy hogyan néz ki egy sebességkorlátozó tábla. Tudja, hogy 0-val nem kezdődik rajta szám.
Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a fotó kedvéért felrakták fordítva, lefotózták, majd megfordították. Mivel egyre drágább mindenkinek a munkahelye, egyre kevésbé szívesen csinál ilyen hülyeséget.
Éltalában igazat adnék neked ebben a témában, de most tévedésben vagy szerintem.
A cikk, amiről beszélünk egy Ausztriai példán vezeti le, hogy mikét is kellene lennie Magyarországon.
Tény, hogy a cikk írója erre csak utalást tesz (a piros vonal túlsó oldala - mely nyilván a térképen jelzett országhatárra utal), de ha képeket is nézed, akkor táblák stílusa ezt egyértelművé teszi.
Én nem ismerem a vonatkozó magyar jogszabályokat és az Osztrákot, még annyira sem. Talán pont ezért tartom elképzelhetőnek, hogy eltér a magyar szabályoktol és ott elfogadható mindaz, amit kritizálsz.
Szóval léteznek olyan munkakörök, amelyeknél jogszabály írja elő, hogy a munkavégzés idejére KÖTELEZŐ bizonyos KRESZ-táblát kihelyezni, majd a befejeztével lebontani. Ilyen pl a polgárőrség, ha forgalmat irányít, útzárat/forgalomterelést tart fent (a jogszabály által meghatározott módon).
Nem ilyen (jogszabállyal meghatározott, előírt) munkakör végzése közben a közútkezelő által kihelyezett közlekedési jelzőtábla letakarása/eltávolítása nem jogszerű.
Mondjuk egy 1 méteres magasságba, négyszögletes farúdra rögzített tábla eleve nem tudom, mennyire lehet érvényes (talán emlékeznek még páran), valaki jogszabályi hivatkozással támadta meg a rendőrség által, időszakosan (talán márc. 15-i ünnepségek alkalmából) kihelyezett, 80 cm magasságban látható megállni tilos táblát.
Ha egyik hiteles, akkor a másik is, ha egyik nem, akkor a másik sem. Az nem jó csapásirány, hogy ha nekünk az a jó, akkor szabályos, ha nekünk az a rossz, akkor nem szabályos... :)
Nem akarom fitogtatni nem igazán komoly PS-tudásomat, de ha ugyanarra a fotóra ráretusálok egy 07-es számot (úgy, hogy nem fogod meglátni, hogy retus), akkor el fogod hinni azt is, hogy 07 volt rajta?
Szóval én ismerek szőke nőt is, szőke férfit is, da annyira buta embert, aki egy táblát fejjel lefelé csavarozna fel (és úgy is hagyná!!!), na hát azért az már sok...
"És a 09-re: mondd csak, Te ELHISZED, hogy valóban így kerülhetett ki egy közlekedési tábla?"
Azért egy fotó róla meg tudja győzni az embert...
Persze a photoshop korában, bármi lehet. Mégsem gondolom, hogy PS, valahogy a magyar valóságból kiindúlva kapásbol elhittem, hogy úgy van kint a tábla. :-)
Család tagdolgozik egy magyarorsztági vízműtelepen. Feladatkörébe tartozik a javítási mumkák szervezése, felügyelete is. Tőle tudom, hogy működik ez a gyakorlatban. Engem is meglepett, de sokkal egyszerűbb, mint ahogy leírtad
Csőtörés van valahol, ami miatt az úton kell dolgozni. Akár az úttesten, akár közvetlen mellette. Törvény írja elő, hogy a munketület mellett 30km/h korlátozásnak kell lennie. Így a vízmű teherautóján mindig ott van egy pár ilyen tábla.
Nevezzük a munkavezetőt Józsinak!
A rokonom szól Józsinak, hogy csőtörés van a falu főútcáján, fel kell bontani a patkát, és meg kell javítani a hibás csőszakaszt.
Elindul a telephelyről pár munkás Józsival a teherautóval és egy markolóval. Mivel a teherautó előbb ér oda, elkerítik a munkaterületet és kiteszi Józsi a 30-as táblákat, ahová jónak látja. Ezután elkezdik a munkát, amint oda ér a markoló.
A munka végeztével, Józsi elbontja a korlátokat, leszedi a 30-as táblát.
Namost, ha Józsi kiteheti és elbonthatja a 30-as táblát, akkor megteheti ezt akár minden este is, meg még ebéd időben is. Ha meg nem teheti meg esténként, akkor nem teheti meg a munka kezdetekor és a munka végeztével sem. Így nem is lehetne 30-as tábla a teherautó platóján. Legalábbis értelme nem volna ott tartani őket.
Szerintem valami olyasmi lehet a dolog megoldása, hogy Józsi a közútkezelő megbízásábol teheti meg azt, amit tesz a táblával. Vagyis jogosult hozzá. Ha pedig jogosult, akkor jogosult máskor is.
Nem a közútkezelőről volt szó a cikkben (olvastad egyébként?), hanem egy ott dolgozó melósról. Aki jó magyar szokás szerint (legalább) a harmadik szinten lévő al-al-alvállalkozó. Nos, neki semmi joga nincs ehhez, áll az, amit leírtam.
Akármennyire is meg vagy győzödve már megint a tökéletességedről, ismét mellé ment. Rendesen.
Andd, kérlek, ne provokálj vitát. Semmire nem jó ez. Ha Macika reagál a személyeskedésre, mielőtt leállsz, ki kell vennem a lángszórót a fegyverszobából.
Szerintem van erre valahol, valamilyen szabaly, hiszen pl a holanc hasznalatra figyelmet felhivo tabla sem allando, ugy tudom. Bar nem vagyok biztos benne, de tobbektol hallom ezt.
Az is egy fontos dolog lehet, hogy a cikkben emlitett "piros vonalon tul" szerintem Ausztriara utal. Ott meg lehetnek masok a szabalyok. De ma mar egyik szabaly sincsen kobe vesve, lehet azokat modositani.
Magam fontosnak tartok egy ilyen korlatozo tablat, ha eppen dolgoznak az ut menten. De ha 2 napig nem, akkor ennel enyhebnek kellen ott lennie. Mint keztem, ha erosen kutakodna valaki, lehet talalna is erre lehetoseget a szabalyok kozott. Ketlem, hogy nem. Mint kiderult a behajtani tilos tabla moge is mehet jarmu, mert kiadhato az engedely hozza, megha a KRESZ-ben nem is talalhato meg az erre utalo paragrafus.
Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy a kommunikáció egyik feltétele a közös kód használata.
Jelen esetben a magyar nyelv, aminek vannak sajátosságai, szabályai.
Az az érdekes, hogy nem írsz mindig ennyire kirívóan helytelenül. Lehet, hogy sietsz, vagy nem tudom. Dobd be egy szövegszerkesztőbe, legalább látod a hibákat, az meg kijavítja !
"Ez egy KRESZ topik. Nem nyelvész topik, KRESZ topik. Itt a KRESZ szabályok a közlekedési kérdések vannak megvitatva. Nem a helyesírási és nyelvteni kérdések. Így itt fontosabb vitázni tudni, mit helyesen írni. "
Ez egy hatalmas tévedés! Mindenhol fontos a helyesírás. Alapvető elvárás, hogy ha írsz, akkor a lehető legjobban, helyesen írj.
Érdekes, hogy nincs ember, aki leírná a hozzászólók között az igazat, hogy aki ezt cselekszi, amit a cikkben istenítenek, az tulajdonképpen a magyar jog szerint bűncselekményt követ el.
BTK 184. §
(1) Aki közlekedési útvonal, jármű, üzemi berendezés vagy ezek tartozéka megrongálásával vagy megsemmisítésével, akadály létesítésével, közlekedési jelzés eltávolításával vagy megváltoztatásával, megtévesztő jelzéssel, közlekedő jármű vezetője ellen erőszak vagy fenyegetés alkalmazásával avagy más, hasonló módon a vasúti, légi, vízi vagy közúti közlekedés biztonságát veszélyezteti, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Érvelni lehet helyesírási hibákkal is. De hiába tud valaki helyesen írni, ha a komunkáció nem megy neki.
Ez egy KRESZ topik. Nem nyelvész topik, KRESZ topik. Itt a KRESZ szabályok a közlekedési kérdések vannak megvitatva. Nem a helyesírási és nyelvteni kérdések. Így itt fontosabb vitázni tudni, mit helyesen írni.
Az amit te művelsz, az csak a hozzászólások szapirítása sok értéktelen, pökhendi megjegyzéssel. Mi többiek, érvelünk, mégha tévedünk is.
Volt már olyan hozzászolásod, amiben érdemben is hozzá tudtál szolni a témához? Nincs időm évekre vissza olvasni, így nem tudom.