A HSJ-456-ot az Andor utcai telepen találod, de fotózásra nem igazán alkalmas állapotban van, ugyanis a fele hiányzik (ő az alkatrészbánya, amiből a többit javítják)
470: állandóan változó (lehet bárhol szinte, régebben állandó 87-es volt, mostanában járt 87-esen, 150/250-en, ma is ott volt, 141-esen. 114/213/214 vcs.-n)
473: állandó 141-es
476: 114/213/214 talán, de nem biztos
477: 150-250/258-258A
MDV-k: 2 db 53, 2 db 114/213/214
A HSJ-456-ot ne keresd, azon kívül a többit biztosan megtalálod!
Engem az alábbi kocsik érdekelnének most. Sajnos év elej óta egy használhatatlan külső meghajtón vannak a régi képeim és jelenleg nincs pénzem adatmentőre, ezért ilyen hosszú a lista. A válaszokat előre köszönöm.
Hogy sem a közbeszerzési szabályozáshoz nem értesz, sem a folyó pályázatokról nincs információd, azzal nincs semmi gond. Hogy ennek ellenére megmondod a frankót a témában, azzal viszont van. De te tudod.
Jogos. De nem csodálom, hogy a VT berágott az OW-ra: ilyen kétes hírnevű cég nem is tudom, mit keres az előminősített szolgáltatók között. Ráadásul az irreálisan alacsony árral simán nyeri a tendereket, aztán látjuk, mi lesz belőle. Nem vagyok oda ezért a sok kiszervezésért, de legyen inkább a VT, mint egy ilyen rossz hírnévnek "örvendő" cég.
Szerinted miért adott be VT ENNEK A TENDERNEK A KAPCSÁN VITARENDEZÉSI KÉRELMET AZ OW ELLEN, ha a botváltós MAN-okról van szó? Mi köze az OW-nak azokhoz? Úgyhogy kis barátom, szerintem ha kezeltetted az értelmezési problémáidat és a tipikus BKK-betegségeidet (Békákáitisz Szelektivitisz Olvasitisz, Békákáitisz Hazudozitisz), majd visszatérhetünk a dologra.
Magánvélemény: A verseny azért van, hogy minél olcsóbb legyen a szolgáltatás. Ergo a BKK helyében én is versenyeztetnék. Szerintem ez így normális. De amíg nem látjuk a kiírást, és nem tudjuk milyen követelményeket szabnak, szerintem érdemben semmit se lehet mondani...
Ez a tender biztos hogy nem szerződéshosszabbításra van kiírva. Ez a tender még évekkel ezelőttről származik. Akkoriból, amikor az OW először húzta be a miditendert (amit ugye mások megtámadtak, majd végül eredménytelen lett). A midik mellett néhány használt autóbuszt is hoznia kellett volna a nyertes pályázónak. Már akkoriban is csak kevés szó esett erről a mellékszálról.
Most ugyebár nemrégiben megint ki lett írva a kiszervezős miditender, amit ugye megint behúzott az OW, de végül utólag mégis kizárták őket és megint eredménytelenül zárult a dolog. Úgy látszik, hogy - immár külön tenderként - előkerült a használt autóbuszos szál is ismételten, csak megint nem verték nagydobra. Erre is a két, a miditenderen mérkőző cég pályázott. Úgy látszik, itt is az OW nyert volna, ha a VT ennyire támad és próbálja - jogosan - kizáratni az OW-t még az előminősített cégek közül is.
Nagyon valószínű, hogy a használtbuszos tender előhúzását a kalapból az idézte elő, hogy - ahogy az várható volt - a botváltós MAN buszok távozásával nem lesz elegendő autóbusz, így valamivel pótolni kell őket. Az már a BKK sara, hogy ezt nem bízták rögtön a VT-re, hanem versenyeztetik őket ezért a lehetőségért.
Így is lesz, ha még lesznek kiszervezések. Ahogy látom, az utóbbi időben leállt a különböző típusok tesztje, helyette a Citarok különböző variációit tesztelgetik.
És az ontopic kérdést külön veszem, hogy ne sikkadjon el:
A Localo-kkal kapcsolatban mik a cég tervei? Meddig maradnának várhatóan Budapesten? Sokakkal ellentétben nekem nincs különösebben bajom utasként a buszokkal, de némelyikre nagyon ráférne sajnos már egy rendberakás. Szerintem a skyblue fényezés is feldobná, megfiatalítaná őket (a BKV-s 7700-asokéhoz hasonló). Illetve pénteken tűnt fel, amíg az összes C2 megkapta az Arriva-matricát az oldalára, ők, (és ha jól rémlik a MAN-ok is, a 8500-ösöket és a C1-eket nem néztem) még mindig VT-Transman címkével járnak.
Azért álljunk már meg egy szóra. Mi köze van annak, hogy a 2008-as (amikor még BKK sem létezett) jelentés szerint a BKV veszteséges volt ahhoz, hogy jelenleg mennyit kap a BKK-tól a VT, és mennyit a BKV?
Fél-OFF
Másrészt, mivel nem vagyok a 3 cégből egyikben sem belsős, még azt is el tudom hinni, hogy igazad van. De ha így is van, lehetne olyat kérni, hogy ne hetente legyen előhúzva ez a téma a topicban? Szerintem a VT nem tehet arról, ha a BKK nem úgy fizeti ki az egyik szolgáltatóját, mint a másikat. Ha BKV-s topikban el lehetett érni, hogy szankcionálják az OFF-ot, szerintem itt is el kellene. És maradjon meg ez a topik a VT-s buszoknak, a közlekedés-szervezési kérdésekre ott a BKK-s. Ha jól emlékszem, anno ez lett kijelentve moderációs szinten.