Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

remete004 Creative Commons License 2018.09.10 -1 0 67214

Sok mindenen nem csodálkozom az autógyártók ténykedését figyelve az utóbbi 10-15 évben.

Nem hiszem, hogy nem igazolódna be pár összeesküvésnek titulált dolog. De, soha nem szerettem az ecu chip tuning-ot. Mindenkinek persze szíve joga eldönteni a dolgot, de azért ezek a módosítások úgy szoktak kinézni, hogy a pozitív "nyereség"-et a másik oldalon egy negatív "veszteség" tart egyensúlyban. Azaz még olyannal nem találkoztam, hogy egy gyári program átkalibrálása + erőt, jobb gyorsulást, nagyobb nyomatékot, kevesebb fogyasztással párosít. (És még a motor élettartama is nő). Ez, azért nem kissé hihetetlen. Ezek a mérnökök itt fecsérlik a tudásukat, amikor neves autógyárak sorban állnának a kegyeikért. Főleg az Opel , mert gazdát is cserélt nemrégen. Persze, ha te így érzed, azt tiszteletben tartom, csak úgy kifejtettem, hogy én hogy gondolom.

Előzmény: farkas-j (67210)
Janos1981 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67213

Gondolom az árajánlat nem kerül semmibe így meglépem az elsőt. Majd a matek függvényében ugye továbbgondolom. Az autó nem fiatal de ez a típus elpusztíthatatlan na meg a kevéske km a javára szól. Én szeretem mert nincs tele minden hókamókával. Köszönöm a segítséget és a tapasztalatokat

farkas-j Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67212

Jutalékot sajnos én sem kapok, pedig dícsérem Őket mindenhol :-)))  Az igaz, hogy meg is érdemlik, nálam biztosan jó munkát végeztek.

Előzmény: Törölt nick (67211)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67211

Opeles körökben jókat irnak róluk. (jutalákot nem kapok)

Előzmény: farkas-j (67210)
farkas-j Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67210

Egy 11 éves 1,4-es 90 lovas Meriva A-ról váltottam egy új 1,4-es 100 lovas Meriva B-re. (Mindkettő benzines és mindkettőnek első tulaja vagyok.) Hét az új meg sem közelítette menettulajdonságokba a régit. Sokáig reménykedtem, hogy az újnak meg fog jönni az ereje, és legalább úgy fog menni mint a korábbi A, amit egyébként odaadtam a lányomnak. A kezdetekhez képest valamicskét javult is bejáratás után, de a dinamikája meg sem közelítette a korábbiét. Olyan volt mintha nem 10 lóerővel erősebb, hanem 20-30-cal gyengébb lenne. Amikor odaléptem a gázra olyan volt, mintha egy sosem múló turbó-lyuk lenne a rendszerben. A lányom is szokta vezetni az újat, és néha én is beleülök az övébe. Ég és föld volt a kettő menettulajdonsága a régi autó javára. A lányom mindig azzal cukkolt, hogy ez a B egy nyugdíjas autó. Elegem lett, így kezdtem el kutakodni a témában ami majd egy évig húzódott. Fáztam tőle nagyon, ezért minden oldalról körbejártam a témát. Egy új (nekem nem olcsó) autót nem szerettem volna tönkre tetetni. Ahogy nyomoztam a témába szép lassan a Rigotech maradt fenn a rostán. Végül kértem tőlük ajánlatot.

A fullos motorvezérlő átprogramozása nem olcsó (először el is bizonytalanodtam emiatt), mert nekem 140eFt-ba került, de minden autótípusra és motortípusra más. A beállítással a motorteljesítmény és a dinamika javulása mellett azt is garantálták, hogy az autó továbbra is megfelel a környezetvédelmi besorolásának, valamint a márkaszervizben nem lehet kimutatni a "külső" manipulációt. Olyan protokollon keresztül programozzák, ami megkerüli az (állítólag) törölhetetlen előzmény listát ahol látszana, hogy belenyúltak. Minden autóra a saját programját letöltve egyedi programot írnak (módosítanak) az adott motorra és igényekre testre szabva.

Átbeszéltük, hogy én mit is szeretnék. Én nem teljesítménynövelést akartam (biztos ami biztos mert hosszú távra vettem és nem szerettem volna esetleges fogyasztás növekedést sem), csak annyit szerettem volna, hogy sokkal dinamikusabb legyen, vagyis a motor karakterisztikája olyan legyen mint a korábbinak. Csináltak egy komplett motordiagnosztikát, majd letöltötték a motorvezérlőből a teljes beállítást. Ezután neki álltak az új program összeállításához. Az egyik mérnök sráccal elmentünk egy próbakörre (ő vezetett) és a vezetési észrevételeit online elküldte a programozónak. Visszaérkezésünk után egy pizza mellett átbeszéltük a tapasztaltakat és lehetőségeket. Amikor elkészült az új program, rátöltötték a vezérlőre, végigcsináltak egy hitelesítési-beállítási procedúrát, majd egy újabb motordiagnosztikát. Miután minden rendben találtak, következett a próba út. Először a mérnök srác vezetett, és miután mindent rendben talált megkaptam a volánt.  Bátran állítom, hogy sikerült a "tuning"!!! Végre lehetett vele menni! Végre lett kapcsolat a gázpedál és a motor között! Furcsa érzés volt, hogy pl. a városban mehetek úgy ötödikben ötvennel, hogyha szükséges még gyorsítani is lehet belőle. Vagy pl. a hegyre ahová felmentem a Rigotechhez, a tuning előtt 2-esbe vissza kellett kapcsolni a kanyarok miatt, most meg vígan harmadikban felment. Mellékhatásként a fogyasztás 4-5 decivel csökkent. Ennyi a történet.

Előzmény: Janos1981 (67209)
Janos1981 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67209

Szabad tudni mennyi az a nem olcsó? Illetve milyen autó volt az alany és mi javult a tuning után

 

Előzmény: farkas-j (67208)
farkas-j Creative Commons License 2018.09.10 0 0 67208

Hasonló cipőben jártam mint Te, mert az új autóm nagyon lomha volt. Közel egy évig olvasgattam a neten a fórumokat, tapasztalatokat. Arra jutottam, hogy a  tuningboxok nem igazán jó megoldások. Ezek zömében úgy működnek, hogy a különböző jeladók paramétereit meghamisítják a motorvezérlő számára. Ez sokszor a motor kárára is válhat!

Igazán jó megoldást csak úgy lehet elérni, ha a gyári szoftvert letöltik a motorvezérlőből, és egy hozzáértő szakember a gyári paraméterek részletes ismerete alapján ezeket módosítja bizonyos ésszerű korlátok között. Így lehet javítani a motorkarakterisztikán ami kihat a teljesítményre, nyomatékra, fogyasztásra, stb. de nem káros a motor számára és nem lépi át a környezetvédelmi paraméterek határértékeit. Persze ez nem jön ki egy kétes minőségű tuningbox árából. Mégis inkább ezt a megoldást javaslom. Szörnyű dolgokat olvastam ilyen-olyan tuningbox és chiptuning megoldásokkal kapcsolatban. És most jön a reklám helye. Én a Rigotech-nél csináltattam meg az autót. Nem volt olcsó, de nagyon jól megcsinálták, és valódi garanciát vállaltak a munkájukra. Számos referenciájuk van, de az oldalukon más tuning "szakemberek" által elkövetett hihetetlen kártékony megoldásokat is bemutatnak.

Előzmény: Janos1981 (67206)
büszkemagyar Creative Commons License 2018.09.09 0 0 67207

Sziasztok!

 

Opel Combo B (1,7 D, Isuzu, 1996. 06. hó) esetén hová rejtették a km óra jeladót? A km órám nem mutat semmit, néha fel-ugrik, de ennyi. Vagy nem biztos, hogy jeladó gond van?
Igazából csak a számláló hiányzik (bosszantó, hogy 490 ezernél megáll, az 500-ra átfordulást meg akartam nézni  ), a sebességet a motor hangjából már tudom (fordulatszám-mérő nincs).

Ha esetleg van valakinek szerelési kézikönyv, azt is szívesen (meg)veszem. B Corsa könyve is jó lehet, ha csak a lökettérfogatban van különbség (azokba nemigen került az 1,7-es, csak 1,5-ös).

Köszönöm!

 

Üdv.:

 

Peti

Janos1981 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 67206

Sziasztok. Van egy F Astra Caravánom x16xel motorkódú ugye 1,6 16 v. Nagyon megkímélt jelenleg 75.000 km van benne. Szépen teszi a dolgát de előtte 8 v volt az kicsit fürgébb volt városban. Nézegettem vannak benzines boxok is amik ugye pont az ilyen esetekben jöhetnek jól. Van valakinek ilyen boxxal tapasztalata? Pl egy ilyet találtam

http://www.autoriasztok.hu/benzines_tuningbox.htm

sanse79 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 67205

Sziasztok! Astra h a16xer motoros kidobta a kovetkezo hibat: 01345e. Mi abteendo? Budapesten van ajanlott szerviz? Udv es elorre is koszonom a segitseget!

Tamás Pugner Creative Commons License 2018.09.08 0 0 67204

Sziasztok. Kernem a segitsegeteket mert elegge tanacstalan vagyok. Adott egy 2005os 1.3 cdti C Corsa. EGR hiba miatt csereltuk az EGE szelepet ujra es toroltuk a kodot. De folyamatosan visszajon a P0405 hibakod. Tudjatok esetleg miert lehet? Koszonom elore is.

Opszi Creative Commons License 2018.09.07 0 0 67203

Szia!

Nekem is c14nz van ..... Volt is ilyesmim  minta be ragadnak az önindito probáldmeg kocoktatni miközben jár a motor! 

vrobert72 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 67202

Szia

úgy már néztem , akkor is ilyen hang jön és a váltó felől

Előzmény: Lkar (67201)
Lkar Creative Commons License 2018.09.05 0 0 67201

Nekem ugyanaz az autóm van ,én a generátor csapágy hangra tippelnék, esetleg vedd le a szíjat a generátorról és úgy hallgasd meg. Ha meg továbbra is meglesz a csilingelés akkor nagyobb lehet a gubanc mert lehet a kuplung kinyomócsapágy is . Szakértő nem vagyok csak 25 éve hajtom ezt a kocsit és nagyon elégedett vagyok vele mert szinte elnyűhetetlen .

Előzmény: vrobert72 (67197)
Beegeri Creative Commons License 2018.09.05 0 0 67200

Üdv mindenkinek.

A következő hibajelenséggel találkozott e már valaki:

Üzemanyag tartály tele, a műszerfalon az üzemanyag szint jelző kicsivel fél alatt van. A tankban a jeladott kompletten cseréltem, az ellenálást jól adja. Amikor ténylegesen kifogy fél tank akkor már jól mutatja a szintet.

Opel corsa c 2005 1.2 twinport gk ról van szó.

Valkinek ötlet ?

zsolt . Creative Commons License 2018.09.04 0 0 67199

Szia JXE!

 

Érdeklődnék hogy megoldódott e a problémád?

 

Üdv Zsolt

Előzmény: JXE (67165)
zsolt . Creative Commons License 2018.09.04 0 0 67198

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre információra lenne szükségem.Van egy opel zafira b és a jobb hátsó lámpa burája bepárásodik esős időben.Valaki találkozott e már ezzel a jelenséggel?Válaszotokat előre is köszönöm.Üdv Zsolt

vrobert72 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 67197

Hello  mindeninek

 

tudnátok segíteni?  egy astra f  c14nz  motortérből  jön ez a hang , szerintem a váltó felől , mert ott hangosabb

 

ha benyomom, vagy nem , a kuplungot akkor is hallani , nagyon hangos kintről is 

 

itt a hangájl

 

https://www.youtube.com/watch?v=de8-G9sku6o

AteszX16SZR Creative Commons License 2018.08.28 0 0 67196

Tisztelt Urak!

 

Valaki esetleg meg tudja mondani, hogy az F Astra adattábláján (zárhídon) a betű-szám kódok mit takarnak? A neten nem akadtam a nyomára ilyen jellegű infónak. Előre is köszönöm a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.28 0 0 67195
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.28 0 0 67194

van opel mokka topic

Előzmény: szép000 (67193)
szép000 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 67193

Ùdv, szeretnèk Opel Mokkàròl infòt kapni, termèszetessen attòl akinek van, vagy  volt.Kòszònom!

Pompiere Creative Commons License 2018.08.25 0 0 67192

A hozzászólásom megírása óta már ez is felmerült bennem, hogy valahol esetleg dugulás van a rendszerben. Üzemanyagszűrő is olyan 20-25 ezer kilométerrel ezelőtt volt cserélve. Mivel az autóban a benzinszint soha sincs 1/4-nél feljebb, ezért előfordulhat, hogy valami koszt szívott a rendszer.

Mindenesetre köszönöm a tippet!

Előzmény: remete004 (67191)
remete004 Creative Commons License 2018.08.25 0 0 67191

Szerintem valami probléma van a benzin feltöltődéssel. amikor gázról átvált. Ugyanis a gázt azonnal elzárja és nyitja a benya útját. A benzin nem jut az injektorokhoz azonnal, csak egy idő után és addig nem megfelelő az ellátás. Ezt kell kinyomozni, hogy miért. (például üza szűrő)

Régen a gázkapcsolóknak volt olyan állása, hogy kapott gázt is és a benzint is nyitotta. Pontosan azért, mert ha a benya rendszer "kiszáradt" az AC-nek idő kellett feltölteni. Amikor megkapta a benzint is, amit észre lehetett venni a motor járásán, akkor kellett továbbkapcsolni és elzárta a gázt.

Előzmény: Pompiere (67189)
Noris66 Creative Commons License 2018.08.24 0 0 67190

Sziasztok!

Adott egy Opel astra f 1993 X16SZ motorkódos autó,világit a check lámpa.

Kivillogtattam a hibát,46-os hibakódot jelez.Nos ez a nagy könyv szerint,levegőpumpa/relé feszültség alacsony.

A kérdés hol van ebben levegőpumpa,illetve annak a reléje,mert én nem találtam benne.

Pompiere Creative Commons License 2018.08.22 0 0 67189

Tisztelt Urak!

Ötletekre lenne szükségem.

Az alany egy benzin-gázüzemű Astra G, Z14XEP motorkóddal.
A gondom az, hogy egy hete benzin üzemben random dobálja a P0300, 0301, 0302, 0303 hibakódokat.
Hidegen rendben indul benzinen, utána átvált gázra. Amikor bemelegszik, akkor ha a gázrendszer kapcsolójával visszaváltok benzin üzemre, azonnal "két vagy három hengerezni" kezd a motor. De ha ilyenkor újból visszaváltok gázra, a háromhengerezés azonnal megszűnik és kisimul a járása.

Amikor elég meleg az autó motorja, akkor igazán nincs gond mert olyankor automatice gázon indul. De ha már kevésbé meleg, de azért meleg, akkor a benzinen történő beindítás után valamiért égéskimaradás van. Ezt úgy lehet ideiglenesen " megszüntetni" ha egy kicsit túráztatom a motort. Ekkor benzinen is rendben jár a motor. Egyébként az autó rendben megy benzinen és gázon is, fogyasztása is teljesen normális, csak "kissé" zavaró ez a probléma.

 

A gyertyákban 25e km körül van. A trafóhíd már cserélve volt régebben. Próbaképpen elővettem a régi Bosch-t, azzal pár napig nem volt égéskimaradás, aztán ezzel is elkezdte csinálni a fent leírtakat.

Ötleteltem, hogy mi lehet az ami nem "tetszik" a benzin üzemnek. A szelepszár-szorulást kizárnám mert akkor gázon is jelentkeznének a fenti hibakódok. Bennem az merült fel, hogy esetleg a benzin injektorok vannak elkoszolódva vagy elektromos vezérlésükben lehet valami hiba, ill. nem elégséges az üzemanyagnyomás.

A fentiek alapján ha esetleg még van valami ötlet szívesen fogadnám.
Előre is köszönöm.

mgergo01 Creative Commons License 2018.08.22 0 0 67188

Sziasztok! 

Van egy A zafirám 1.8 benzines.

A gondom az, hogy büdösödik a klíma. Már kétszer kifertőtlenítettem, de 2 hét után megint előjön. A hiba az lehet, hogy nem folyik ki a kondenzvíz a klímától,mert nem. Látok alatta vizet. Keresettem a lefolyó csövét, de nem találom sehol. 

Tud valaki segíteni nekem? 

Köszönettel 

Gergő

dobcsizs75 Creative Commons License 2018.08.22 0 0 67187

Sziasztok!

Zafira B 1.9 CDTI tulaj vagyok, a kérdésem a következő lenne. Beépített navigációm van, de ha a világítást bekapcsolom akkor a kijelző fényerő "felére" csökken és szinte nappal semmit nem lehet látni a kijelzőn.Van valami mód a fényerő szabályzásra vagy csak op-com / tech2 kellene hozzá amivel lehet állítani? 

Alex Horváth Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67186

azzal még nem foglalkoztunk, mert érdekes módon ha elindul, akkor megy szépen, meg utána párszor úgy indul mintha új lenne meg jár is szépen a motor..

 

Előzmény: 409 (67185)
409 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 67185

 

 

 Az, hogy a szivattyú elindul, még nem jelenti azt, hogy üzanyomás is van. Ideje lenne most már megmérni. (jobb lett volna azzal kezdeni)

Előzmény: Alex Horváth (67183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!