már magában a levegőben is rengeteg por van sajnos. Volt alkalmam egy olyan kóroházban is tapasztalni, ahol a takaritónők kb. félóránként felmostak, hogy ablakokon, szekrényeken, mindenhol állt a por, meg ilyen fehér szöszmő vagy mi. Kétlem, hogy nálatok sűrübben lenne takaritás. :D
Nekünk a 19 fokos padló is teljes komfortérzetet ad ( vagy tökéletesen hozzászoktunk) 22,5 fokos szobahőmérséklet mellett, ellenben ami saját tapasztalat, hogy ha ennél feljebb vittük a padló hőmérsékletét, az egész család érezhetően többet tüsszögött, szipogott stb. természetesen takarítás mellett. Én továbbra is hiszek annak a cikknek ahol a szakértő -3 fokos hőmérséklet különbséget irányzott elő a padlóban, a por cirkuláció elkerüléséhez. Természetesen aztán lehet, hogy nálunk mindig pont akkor volt valami miatt több por és az elméletnek nincs sok köze hozzá, de az allergiásoknak egy próbát megér szerintem...
Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy bátyámék egy 60-as években épült kockaházban élnek, semmi szigetelés, csak a nyíilászárókat cserélték ki új, műanyagra.... Ezért sem értem....
Ha esetleg érdekel van egy eladó Termomax Amica PA/Eco 4V kazánom. 2005 végén üzemelték be és most is ezzel fűtök. Solár rendszer bevezetés miatt adom el 150eFt -ért.
Szerintem megfelel az elvárásaidnak. Ez egy kétfokozatú 29kW -os álló kazán 100 literes HMV tárolóval.
A por ellen mar tobben megirtak, a takaritas a megoldas.
A komforterzethez a 25 fokos padlo nekem tokeletes.
A gazszamlanak meg az egeszhez nem sok koze van. Ha alacsony gazszamlat akarsz, akkor eloszor szigeteld le rendesen a hazat. Ha ezzel megvagy, akkor eleg a 25 fokos padlo a haz kifutesere, es az atmeneti idoszakban nem is kell futeni.
Természetesen ez igy van, ezt a részét értem... de ettől miért rossz a rendszer? Általában egy radiátor mindig melegebb, mint egy padló. Kivéve ahol nem,
és általában villával és késsel eszik a rántott húst..kivéve, ahol kanállal.. a lényeg: mindkéttő jóllakik...
Sajnos semmi érdemi információval nem lettem gazdagabb...
Mindenesetre akkor ha már itt vagyunk, mi az arany középút, hogy a por se szálljon, a komfortérzet is megmaradjon és a gázszámla se nőjön? Vagy egyáltalán van-e arany középút, hiszen, ha jól le van szigetelve egy ház, a kisebb hőveszteség miatt, a hőmérsékletek is jobban kiegyenlítődnek (padló/ levegő).
Köszi az észrevételt, de nálam teljesen rendben van a fűtés, (akár temperálásról vagy csak radiátoros fűtésről vagy csak padlófűtésről beszélünk, ez utóbbi viszont nem túl egészséges!), a hőfok, a gázfogyasztás, a komfortérzet vagyis majdnem minden... egyedül az SanierD kondenzációs kazán talán nem volt a legjobb választás.
Mások problémájára próbáltam reagálni, úgyhogy félreértesz, nálam 22,5 fok van elég egyenletesen és jól érzem magam zokniban is, de anélkül is, ugyanakkor fele annyi a gázszámlám, kétszer akkora területre, mint a szomszédomnak. Annyira rossz mégsem lehet?
Viszont a radiátorokból bevitt energiának az elvonását, ugye te sem gondolod komolyan? tehát radiátorból fűtöm a padlót vagy mire gondoltál, mert ezt mondod nem? Légy szíves fejtsd ki részletesebben, hátha felfedezek mégis valami újdonságot és akkor nagyon hasznos, hogy olvaslak, ha már a fizikaórákról annyit hiányoztam.:-)
A ti fogyasztásotokba a hőszig hiánya is belejátszik, de nagyban, és nem csak a túlméretes kazán. Számold ki mi éri meg jobban, kidobni a mostanit és betenni helyette egy SDminit, vagy kihúzni a telet a jelenlegivel és tavaszig elgondolni hogy legyen tovább.
Azért tudod, hogy ezzel ma már többen vitatkoznak!
A lábnak rossz? Én úgy tudom, hogy a nap felmelegíti a földet és a föld a levegőt. Így melegszik fel a levegő a kontinensek felett!
Én azt olvastam, hogy az, hogy az ember lába melegen jár az nem feltétlenül okz gondot... Lásd, a busmanoknak sincsenek izületi problémáik... Pedig nap mint nap meleg "padlón" járnak....
A lebegő porra egyetlen megoldás van: Takarítani kell!
A 60-70 fokos radiátor cirkuláltatja a port, a padlófűtés lebegteti...
Nekem sincs kondenzkazánom, mégis állandó a padlóba előremenőm. :-) Az állandó hőmérsékletű előremenőt sokféleképpen meg lehet oldani. Nálam egy távérzékelős termoszelep van a hőcserélőhöz menő ágon, az érzékelője a padló előremenőn. Ha nem akarsz hőcserélőt, mert most is közvetlenül tolod a vizet a padlóba, akkor is megoldható. A vgf.hu-n volt fenn egy képekkel is illusztrált cikk, most a lejjebb idézett vgfonline-on sajnos csak az egyik cikkben vannak képek, ábrák, de úgy rémlik, valahol itt párezerrel lejjebb szerepeltek is beszúrva. Itt a két cikk, a másodikban vannak ábrák is.
A következő problémában kérem a tőlem nagyobb tudással rendelkezők segítségét. Egy pesti belvárosi társasházban lakom, az első emeleten. A földszinten volt egy üres helység, melyet most kiadtak, és átalakítanak. A bérlő feljött ma hozzám és azt mondta, hogy folyamatosan áztatom az ő plafonját. Nekem nincsen látható csőtörésem, és nem tudom hogy ilyen esetben mire kötelezhet. (A beázást még nem mutatta meg.) Nekem van egy alap lakásbiztosításom, de a háznak nincsen.
Fűteni durván, közben szellőztetni, vagy páramanetesítő készülékkel tolni bent, mert különben a falakon is kicsapódhat a víz és akkor sose szárad meg, ráadásul ha megindul a penészképődés, akkor kaparhatod le az új festéket/ tapétát. :-(
Köszi. Azonban ez már megoldott a rendszeren, komplett, minden helyzetben kielégítő tömegáram szabályozás is van. Valójában így egyáltalán nincs szükségem a kazán by-passjára. Arra kéne nyugta vkitől, hogy az esetlegesen jéghideg visszatérő víz nem károsítja-e a kazánt legalább annyira -abban az esetben ha a beépített bypass ki lenne kötve- , mint amennyit lehetne nyerni a kondenzációs hatásfokon. Anno Sanierék nem mertek (tudtak)erről konkrétan nyilatkozni. A kérdés csak az, hogy a kazán öntvénye mennyire bírná hosszútávon? Szerintetek?
Köszi :) Az ablakokról folyt le a víz, olyan pára lett. Szellőztetni nem mertem, mert akkor "állítólag" szétcsúszik a tapéta és nem illeszkedik a széle.
Van egy problémám (jaaa, a Junkers-es szaki szerint nem jó a REV24 a kazánomhoz, pedig a ceracontrol is két kábellel volt bekötve, nem hárommal). Szóval a probléma a következő:
Van ez a 18 éves Junkers zrw zárt égésterű kazánunk (nem mai darab, nem is a legkorszerűbb, kaptuk a lakással), 24 kw-os böhöm nagy kombi cirkó. Most, hogy januári időjárás van, fűtünk, napközben 21 fok, éjjel 18 fok környékén, már ahogy a tekerős termosztáton be tudom lőni. A ház egy 7 lakásos társasház, 86-ban épült, 38-as téglából, semmi dryvit, semmi plusz szigetelés, ha jól tudom. Mi a földszinten vagyunk, alattunk garázs és tárolók vannak. A lakás 72 nm. Az nyilászárók műanyag rehau ablakok mindenhol. Így is elmegy napi 8 m3 gáz, ami szerintem horror.....Az előremenő nonstop 75 c fok, nem lehet állítani sehogy sem. Kijött a junkers-es szaki, akinek mondtam, hogy ez a 24 kw bazi nagy a lakáshoz, erre elkezdte ecsetelni, hogyha lejjebb vennénk a teljesítményét, annál többet használna gázt.....Tavasszal úgyis kazánt cserélünk. Nyilván egy jó termosztát is segítene a dolgon, de ez akkor is durva. Testvéreméknél egy SD ThemaFast 25 H-mod adja a meleget és a meleg vízet, az le van szabályozva 7 kw-ra, mert annyit számoltak a 90 nm-es lakásra. Ott egy Siemens REV200 termosztát van, időjárásfüggő előremenő szabályzás van, így is ők 23 nap alatt annyit használtak el, mint mi 11 nap alatt, és ott a gyerek miatt 23 fok van nappal.....
Tehát, ha kint 15 fok van, akkor is 75 fok megy előre, ha -20 akkor is....Agyrém...
Nincs tévedés. A 17 fokos padló hőmérséklet teljes komfort érzetet biztosít a 20 fokos szobahőmérséklethez képest. Persze nekem a 20 fok már nem tűnik túl komfortosnak :-)
Tisztázzuk: amiről te beszélsz, az nem padlófűtés. Az a temperálás. Bár még annak is gyenge. Ilyen felállásban nem is lesz komfortos a padlód. Teljesen feleslegesen kiadás volt a hozzá tartozó gépészet beépítése, és ugyanannyira felesleges a működtetése. Te elvonod a szoba teljes felületén annak az energiának nagy részét, amit a másik oldalon a radiátoraiddal bevittél oda.
Nálunk a rendszer beszabályozás elején 35 fokról indult a padló előremenő viz hőmérséklete igy kb 4-5 óra után beállt a padló felületi hőmérséklete 25-27 fokra helységtől függően. ( Persze ezzel be volt rendesen fűtve- általában túl is futotta a termosztáton beállítottakat.)
Ebben nagyjából egyszerre benne van az összes hiba, ami a rossz padlófűtés előidézője.
Most van egy kis gondom fűtés terén. A nagy szobámban, ami 5.4x4,1x 3.4 =75m3 nem ment két napig a fűtés, mert tapétáztam meg festettem. Pont beütött a hideg és lement 2 nap alatt 15 fokra a hőmérséklet. Azóta próbálom feljebb vinni, de 21 fölé az istennek sem megy. Egy € GF 40-es konvektorom van, ami papíron 4.4 KW és 50-100 m3 kifűtésére jó. A falazat vastag 50-60 cm, egy oldalon van szomszéd is, a másik a mellettem lévő ház tetőtere, plusz legfelső szint, felettem a mi padlásunk. Ablak 1.1k -s. Elfogyott volna a szufla a konvektorból? Mit tudok vele csinálni? Csavarjak az égőnyomáson felfelé, vagy akasszam le a termosztátot?
Rakhatsz nyomáshatároló szelepet, azaz ha elzárnak a radiátorok, akkor az nyit (illetve előbb, folyamatosan), az előremenő visszajut a visszatérőbe, és a kazánt lekapcsolja, mert felmelegedett a víz.