Keresés

Részletes keresés

NRZ Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32888
Az már biztos, hogy nálunk szabad rablás folyik szinte minden szinten.
Előzmény: nsteel (32887)
nsteel Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32887

"Arra keszulj fel, hogy egy padlo+radiator+kondenzkazan rendszer jo bonyolult, hozzaerto szaki kell aki megcsinalja, vagy meg kell venni a gyari szettet, ami mindent tud, de az is jo draga."

Sajnos nem mindegyik tud mindent. Harnadik éve használok egy SD201-et, de még mindig nem tudja azt, amit a kezelési utasítása szerint tudnia kellene. Persze reklamáltam,de a reakció az volt, hogy elnézést kértek és a kezelési utasítást módosították...

Egyébként amikor az SD szerződéses szervizétől kijött egy szakember megnézni a modult (csak nézte, mást nem csinált), csodálkozott, hogy miért adnak ezért az emberek több, mint 200 ezer forintot, amikor szerinte 100 ezer forintnál kevesebből össze lehet szerelni a hidraulikus váltót, szivattyút és a keverő szelepet.

Előzmény: halaloszto (32876)
smith Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32886
A padló most 28-29 fokos, és így van bent 20 fok.

Az előremenőd ennyi, a padló felszíne, vagy a belsejében méred? (Mintha neked volna padlószenzorod, jól rémlik?)
Előzmény: dpek (32882)
Jesu Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32885
Látom ti is hasonló cipőben (házban) vagytok ;)

Nekem sincs befejezve az emelet, és bazisokat elvisz a 18cm-es beton födém, semmi szigetelés, körben rengeteg az apró nyílás, süvít be a szél. Emelet lépcső ajtó egy 8cm-es polisztirol, nem túl fix.
Folyamatosan javítom a házat, most fogok maradék anyagokat leteríteni a beton födémre, hogy ne menjen el annyi +csinálom a szélproblémát (totális légzárás purhabbal, +szigetelő, lambéria szegélyléc, kinyomva a rések) mert a földszint fafödémes részén "süvített" most be a szél a viharban, el lett szúrva az ereszaljánál vmi.

- Jelenleg ~90nm-t fűtök (meg az emeletet is +65nm :-/) de hatalmas légtér van a nagy belmagasságok miatt
- Közösségi terekben 20C tartva (ha süt a nap 23-24, éjjel lemegy 19-re), hálókban 19-20, fürdőben 21-22 (este hősugárzó ~10 perc: 26-27C)
- Így megy el a mostani időjárásban napi 8-12kg pellet. (4-6 köb gáz, de ha süt a nap, nemigen kell fűtenem aznap, hiába van kint 0C körül)
- Ablakok fel k=~1 (bontott, 3 réteg) másik fele kb. 1,5-2 (2 réteg, új vásárlás, átb@szás :( )
- Fal 30-38PTH+20cm cell
- Nagy terekben még csak padlófűtés (csinálom a szellőzést és a fan-coilt a befúvásba)
- Szobákban falfűtés (itt fog befújni a szellőző)

dpek Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32884
Akkor ott tényleg szökik.
Nálam viszont nem olvadt le sehol.
Akkor ezek szerint nem megy el?
Viszont a tetőtéri szimpla ajtó jéghideg.
Pl. WC szellőzőnél sok el tud menni ha nem zár a visszacsapó szelep vagy nincs benne?
Előzmény: halaloszto (32883)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32883
a szamitas nekem is 9kW -15 fokra, ha a felso szint is be van fejezve.

nekem surgosen kell kezdenem valamit a lukas ablakkal meg a padlasfeljaroval. a feljaro felett leolvadt a tetorol a ho.

vajk
Előzmény: dpek (32882)
dpek Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32882
Nekem kb. 80m2, és 8-10m3/nap.
Nálam is a tetőtér nem fűtött, ott nincs semmi szigetelés a tetőn, akár fagyhat is.
A galéria 25-ös ytonggal van elválasztva tőle, és az ajtó szintén sima beltéri ajtó ami oda nyílik. A beton födémen 4cm-el lépésálló van, tehát ott is megy el a meleg jócskán.
Így kívül hiába van 10cm dryvit a 40-es PT falon.
Ablakok átlaga K=1.
Még be nem jött a 0 fok, addíg +5-15 fokban napi 2-3m3 ment el.
A padló most 28-29 fokos, és így van bent 20 fok.
Egy normális tetőszigeteléssel jelentősen csökkenhet a fűtés, vagy ez már nem sokat csökken?
annyira nem rossz, mert hallok hasonló méretű régebbi házaknál 15-25m3-es fogyasztást naponta. Ha ebben az időben 5-6m3-re lemenne, már nagyon jó.
NEkem a ház hőigényre 9kW jött ki, kinti -15-ben.
Előzmény: halaloszto (32881)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32881
nem trivialis osszehasonlitani :-)

netto kb 85m2 futott, de tole egy ideiglenes fallal (15osb, 7.5cm uveggyapot, de az ajto csupasz osb pl) elvalasztott tetoteri szint. a tetoteri szint nincs futve, es csupa luk (bedeszkazott ablakhely egyelore pl)

ez volt tegnap 8.3m3.

vajk
Előzmény: dpek (32878)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32880
Nem kell lecserélnem a termosztátot, mert jól dolgozik. :O) Meg én, ahogy összehangoltam a házat.

Azért kérdezősködök, mert nem vetem el Enginer ötletét, csak az én kazánomhoz egy "kicsit" máshogy kell hozzáállni. Másrészt a padlófűtést valamikor át akarom alakítani, oda eleve menne egy hidrováltó/puffer, akkor meg már úgy csinálnám, hogy a radiátor is abból menjen folyamatosan. Tehát mindenképpen nagyobb puffer kellene.
Előzmény: halaloszto (32873)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32879
Leginkább az, hogy nem lesz a padló jéghideg, mikor amúgy kellemes a hőmérséklet a házban.
Előzmény: LauG (32875)
dpek Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32878
Neked a mostani időben ? m3 gáz fogy, és mekkora a fűtött felület?
Illetve mennyi a benti hőmérséklet?
Ja, és milyen a fal K értéke, illetve a nyilászárók K értéke.
Csak viszonyitásképp érdekel az enyémhez képest.
Előzmény: halaloszto (32876)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32877

Köszi, kipróbálom!

Azóta megkérdeztem egy 'szakembert' (nem bántásképpen tettem idézőjelbe!), ő is a fojtást javasolta!

Előzmény: .tenger (32827)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32876
Nekem padlofutes van ahol csak lehet (nappali, konyha, eloszoba, furdo)
Es van melle radiator is.
Mostanaban mar el van zarva a radiator.

A nappali pl tobb mint 30m2, es egy darab 90x90 radiator van benne. Ha nem lenne padlofutes, akkor tuti 3-4x ennyi kellene.

A furdo pici, van benne egy torolkozoszarito radiator pluszban.
A konyhaban (18m2) is van egy 60x80 radiator, az sem nagyon megy mostmar, hogy rendesen hideg van.

Arra keszulj fel, hogy egy padlo+radiator+kondenzkazan rendszer jo bonyolult, hozzaerto szaki kell aki megcsinalja, vagy meg kell venni a gyari szettet, ami mindent tud, de az is jo draga..

vajk
Előzmény: LauG (32875)
LauG Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32875

Értem, köszi mindkettőtöknek.

Újabb laikus kérdésem: ha már így is úgy is lenne radiátor ezek szerint mindenhol, akkor milyen előny származik a padlófűtéssel való kombinálásból?

(Mi abból indultunk ki, h ahol csak lehet, nem kéne kerülgetni a radiátorokat...)

 

Mert ennek alapján "sima" nyíltégésterű kazán a pincébe, radiátorok a falra, és passz...

Ez biztos egy durva leegyszerűsítése a dolgoknak, tudom :)

 

Előzmény: halaloszto (32874)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32874
"Legegyszerűbb onnan megindokolni, hogy kinti nagy hidegnél ha csak padlófűtéssel kell pótolni a hőveszteséget, nagyon meleg padlót kell "csinálni"."

Ehhez az kell, hogy jo vacak legyen a szigeteles!

A radiator akkor is jol jon, ha oktoberben nappal sut a nap es 25 fok van kint, ejjel meg 10 fok es futeni kell. Mert ha ejjel felfutod a padlot, akkor nappal bazimeleg lesz.

vajk
Előzmény: MZ/Y (32872)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32873
Akkor ok-k vagyunk :-)

A dolgon igy midnenkeppen csak a puffer segitene. Vagy ha a minimum hoveszteseg is kisebb lenne mint a kazan minimum teljesitmenye. Kozepuleteknel ez megvan, mert jo sok viz van a rendszerben, es a minimum hoveszteseg is szep nagy, plusz a minimumban benne van a viszlag folyamatos HMV igeny.

Esetleg kiprobalhatnad, hogy a termosztat helyere egy pattintgatos idokapcsolot teszel. azon egy pocok 15 perc. Bepattintasz orankent egy pockot. Ha hideg kezd lenni, akkor kettot, es igy tovabb.

vajk
Előzmény: MZ/Y (32871)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32872
Laikus vagyok, de talán a szakértők is egyet fognak érteni:
Nem igazán jó megoldás, hogy csak padlófűtés bizonyos helyiségekben. Érdemes mindenhová tenni radiátort is. A padló meg csak langyosítson a padlón.

Nálunk eredetileg volt tervezve mindenhová radiátor, de spórolásból mondtuk, hogy ide, ide és ide nem igazán kellene. A fűtés-tervező meg sajnos ránk hagyta. Utólag látom (illetve érzem :o)), hogy jobb lett volna, ha mindenhol van. Legegyszerűbb onnan megindokolni, hogy kinti nagy hidegnél ha csak padlófűtéssel kell pótolni a hőveszteséget, nagyon meleg padlót kell "csinálni". Egészségtelen is, meg nem is annyira komfortos. Ha meg van radiátorod, akkor igazából a radiátor adja a meleget, a padló csak kellemesen langyos.
Előzmény: LauG (32870)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32871
Nem, félreértessz. :o)

[Enginer, ne olvasd! :o)]
Nálam működik jól. Termosztát bekapcsol, x idő alatt mindenhol a kívánt meleg lesz, termosztát lekapcsol. Ahogy a nagykönyvben meg van írva.

A kérdésem és a rövid ciklusok arra vonatkoznak, hogy tavaly szimuláltam a termosztát nélküli rendszert: minden radiátorra tettem termofejet, beállítottam őket 21 fokra, a termosztátot meg felvettem 25-re - gyakorlatilag kiiktattam. Ekkor volt az, hogy miután egyszer elértem a kívánt hőfokokat a szobákban, a szintentartás a másfél perc - 1 perc ciklussal működött. Olyan kevés hőigény/hőleadás volt, hogy a víz a kazánban másfél perc alatt túlmelegedett, aztán 1 perc alatt lehűlt és indult újra. Tehát puffer nélkül használhatatlan így. De gyanús volt, hogy 2-3 liter pufferrel nem sokra megyek, ezért kértem, hogy próbáld számokkal alátámasztani, jól gondolkodtam.

A FÉG olyan szinten más elven működik, hogy összehasonlíthatatlan a 2. (Az enyém adott hőfokú vizet akar mindenáron elérni, ha nincs termosztát, ami leállítsa, a FÉG meg igény szerint csinál éppencsak 25 fokos, de akár 70 fokos vizet is.)
Előzmény: halaloszto (32868)
LauG Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32870

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget kérnék Tőletek fűtés témában.

 

Rönkház építés kellős közepén állunk.

Az alapelképzelésünk:

Földszint 65m2, ahol csak lehet padlófűtés, ahol nem elegendő, oda radiátor még.
Tetőtér kb 45m2, valószínű radiátorokkal, körönkénti szabályozással.

Kazán és kéményválasztásnál akadtunk el.
Amennyire kiokosodtam net alapján: padlófűtéshez ajánlott a kondenzációs kazán az alacsonyabb hőmérséklet miatt.
Azonban a zárt égésterű kazánokhoz való kémény majdnem duplájába kerül.

 

Érdemes-e kondenzációs kazánt venni, vagy egy nyílt égésterű gázkazán is el tudja gazdaságosan hajtani a padló+radiátoros fűtést?

 

Olyat is olvastam, h radiátorokkal kombinálva már jelentőset veszít a kondenzációs kazán az előnyéből.
Lehet, h így, h lesz jópár radiátor is, nem érdemes kond.kazánban gondolkodni?

 

A másik kérdésem: tudna valaki ajánlani olyan linket, weboldalt, ahonnan ki lehetne okosodni padlófűtés/radiátortag/kazánteljesítmény méretezés témakörében?
Vagy esetleg olyan szakembert, aki beméretezné a fűtésünket (padlófűtés, radiátortagok, kazánteljesítmény, stbstb)?
Hőtani ismereteim khm..khm.. csiszolandók :)

 

Minden választ előre is köszönök..
Gábor

halee77 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32869
Köszi!

Megtaláltam a bausoft-on, csak nem tudom melyik madár kellene nekem. A "gólya" tud mindent viszont olyat nem találtam ingyenesen. Amit ingyen találtam az az "épületfizika". Az elég lehet? Vagy valamilyen madarasat kéne keresnem?
Előzmény: monyesz (32867)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32868
En mashol erzem a problemat.

Ha jol ertem, termosztatos/termofejes rendszered van.

Es az a gond, hogy ha kicsi a hoigeny, akkor nem tud egy rendeset menni a kazan.
Nem lehet, hogy a termosztatos helysegben egyszeruen tul kicsi a radiator/tul le van fojtva?

Emiatt a termosztat feloran at keri a futest a kazantol, de az nem tud rendesen futeni, mert nincs ami elvigye a hot. Ha jok lennenek az aranyok, akkor mire a termosztatos helyseg lehul fel fokot, es a termosztat hot ker, addigra a tobbi is le kellene huljon valamelyest, es a termofejek is kellene nyissanak egy kicsit bennuk. Ekkor elindul a kazan, a radiatorok le tudnak adni legalabb 6kW-ot, par percig tud folyamatosan menni, es kozben kelloen felmelegednek a termofejes helysegek es a termosztatos is. Olyan, mintha Nalad a termofejesek felmelegednenek, a termofejek jol lefojtjak ott a radiatorokat, es a termosztatos szoba meg meg jo sokaig nem melegszik fel annyira hogy a termosztat leallitsa a kazant.

vajk
Előzmény: MZ/Y (32866)
monyesz Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32867

WinWatt nevű  programmal lehet ilyet számolni. Az általában használatos építőanyagok szükséges adatai megvannak benne, illetve bővíthető is tetszőlegesen. Valamikor a d-eg honlapjáról le lehett szedni a progit.

Előzmény: halee77 (32858)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32866
Kösz! (Mondtam én, hogy baromi bonyolult lenne nekem.)

Akkor maradok az 5 percnél.

Nekem az jön le, hogy 10% víztömeg növeléssel 10%-kal nő meg a felfűtési idő. Így lenne 5 és fél perc. Az én házamnál: legyen 2 perces ciklus - lenne belőle 2 perc 12 mp. (Feltéve, hogy tényleg 10%-kal nő az idő.)

Erre mondom, hogy egy 2-3 l-es puffer gyakorlatilag semmit sem segítene. De még egy 20 l-es is csak megduplázná az időt és 5 perc alatt azzal is végezne - aztán mondjuk 10 perc pihenő után kezdené előlről. (Bár nekem most a pihenő idő kevesebb, mint a fűtés idő, a puffer hőszigeteltsége miatt úgy gondolom, a lehűlés lassabb lenne.)

Vagy egy jókora puffer (mondjuk 50-100 l, jól szigetelve, hogy ne a kazán mellett adja le a hőt), vagy egy FÉG (vagy ami úgy működik) lenne a megoldás.
Előzmény: halaloszto (32865)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32865
Ha igy vesszuk, akkor ok. Szerintem nincs a termofej ojan okos, hiszen a szoba homerseklete alapjan mukodik, a veszteseg meg a kintihez kepesti homersekletkulonbseg alapjan.

De ha a kerdesedre koncentralok, akkor:

a viz fajhoje 4.2kJ/KgK. Tehat 1kg viz 1 fokkal felmelegitesez 4.2kJ energia kell.

20 liter viz 1 fokkal melegitesehez 84KJ kell.
11kW az 11kJ/sec.

Tehat kb 8 masodpercenkent no egy fokkal a viz homerseklete. A 35 fok melegedes az kb 5 perc.

-- ---------------------------------------------------------------

De pl a termofejed kozben minimalisan valtoztatott az allasan, hiszen a radiator korul a levego 20 fokrol mondjuk 21 fokra melegedett. Tehat feltehetjok, hogy kozben az aramlas (liter/sec) nem igazan valtozott. Viszont az elejen 30 fokosak voltak a radiatorok, a vegen meg atlagosan is minimum 50 fokosak. A radiatorok holeado kepessege menetkozben haromszorosara nott! Tehat a kiindulasi feltetelezesunk, hogy azok vegig 1kW-ot tudtak leadni, tuti nem allja meg a helyet.

-- ---------------------------------------------------------------

Ha a kazan 12kW mikozben 40 fok visszaterobol 60 eloremenot csinal, akkor ahhoz kb 8.5liter/perc viz kell. Ha viszont a kiserlet alatt vegig 9.5l/perc a vizaram, es a kazan vegig 60 fokos eloremenot csinal, akkor 30 fokos visszateronel (az elejen) 18kW-al fog futeni! Igy meg hamarabb eleri azt, hogy 40fok fole megy a visszatero, es 12kW-nal kevesebb teljesitmeny kellene a 60-as eloremenohoz, amit nemtud, ezert leall. Megoldas lenne h anone a tomegaram, de attol nem igazan adnanak le tobbet a radiatorok, tehat attol is none a visszatero, ugyanott vagyunk.

vajk
Előzmény: MZ/Y (32861)
halee77 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32864
Igen, Alfa! A ki-be kapcsolgatás miatt kellene/illene méretezni a puffert, igen. Volt eről is szó korábban vagy olvasd a 32801. hsz-t
Előzmény: iNTi (32860)
MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32863
Amire én tudok válaszolni:
A pirosat tudod kézzel tekergetni. Valahol a fölötte lévő részén a sárgaráz résznek van egy jelölés, de most meg nem mondom, az hogy néz ki. Valahogy próbáld meg körbenézni, esetleg a többi radiátornál is, hátha valamelyiken szembetűnőbb helyen van és akkor utána már tudod, mit keress ezen.
Előzmény: Djapor96 (32807)
radixa Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32862

Kedves Szakik!

 

Meg tudja-e nekem valaki mondani, hogy egy Ferroli NE 100 as kombin hol lehet megállapítani, hogy a tervező által előírt "egyes" teljesítmény-fokozatba van-e állítva?

Illetve mi van ha nem? Mi a hátránya, ha magasabb teljesítmény-fokozatban megy? zabálja feleslegesen a gázt, anélkül, hogy a rendszer le tudná adni a meleget a lakásban?

köszi a segítséget

 

Üdv, Radix

MZ/Y Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32861
Mivel termofejek szabályozzák, a leadott hőmennyiség megegyezik a hőigénnyel. Éppen erről szól Enginer rendszere - mindig annyi a leadott hő, amennyi az igény a hőmérséklet szinten tartásához. Ezt vettem én 1 kW-nak a példában.

De, ha úgy jobban tetszik, legyen a 2. eset.

Én addig jutottam, hogy ha 12 kW-tal fűtöm a 30 fokról induló vizet, eközben a radiátorok 1 kW-nyi energiát adnak le, akkor maga a víz úgy melegszik, mintha 11 kW-tal fűteném, hőveszteség nélkül. (De persze lehet, hogy hülyeség.) De azt már nem tudom kiszámolni, hogy a 20 liter 30 fokról induló víz 11 kW-tal fűtve hány fokos lesz 1 perc múlva. Azt meg pláne, hogy a 65 fokot mikor éri el.
Előzmény: halaloszto (32859)
iNTi Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32860
Azt hiszem a szivattyút olvastam, az valami Alfa vagy mi volt, igaz ? Az jó lenne, ha nem kellene külön puffertartály, a kérdés csak az, hogy ezzel a cirkó nem fog-e folyamatosan ki-be kapcsolgatni. Gondolom ez egyedi számolást igényelne, hogy nálam ez hogyan alakul. Nomeg erősen befolyásolja a kérdést az is, hogy a h.váltó milyen messze van a kazántól elhelyezve ?
Előzmény: halee77 (32845)
halaloszto Creative Commons License 2008.11.25 0 0 32859
De nem 1kW-ot adnak le a radiatoraid!! A radiatorok holeadasa nem fugg attol, hogy a hazadnak mennyi a hovesztesege, elhiheted. A radiator holeadasa fugg a radiatortol, a homersekletetol, es a helyiseg homersekletetol. Attol, hogy a Te hazadban van, vagy az enyemben, attol nem fugg.

Ha adott eloremeno hofok es szobahomerseklet mellett a radiatoraid kepesek leadni 12kW-ot, akkor semmi nem lesz, szepen 12kW-al futik a hazat es kesz. Ha nem kepesek, mert keves/kicsi a radiator, alacsony az eloremeno, 30 fokos a szoba vagy elzartak a termoszelepek es ettol gyakorlatilag kicsik a radiatorok akkor nem az 1. hanem a 2. alatt vagyunk.

vajk
Előzmény: MZ/Y (32854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!