Elvileg nem jó, de a gyakorlatban működhet. Ezt teszi a jó hőszigetelés, így talán a padló hőfokával be tudod lőni a helyiségek hőmérsékletét.
De akinek nincs jól hőszigetelve ott ez nem működhet jól, mert hideg szeles időben melegebb padlóval, enyhébb szélcsendes időben pedig kevésbé meleg padlóval, tudja állandó értéken tartani a szobahőmérsékletet.
Ez attól függ hogy milyen a ház szigetelés, és a nyílászárók, meg a kinti hőmérséklet.
Nálam 38-as falon van 10cm dryvit, és K=1-es ablakok átlagban. De a tetőtér még nincs szigetelve, és a födémben csak 4cm lépésálló gyapot van. Ha neked ettől jobb akkor elég a 26 fok, ha roszabb, akkor talán kicsit több. Azért kell kikisérletezni. Ha folyamatosan járatod, mondjuk beállítod 28 fokra, és figyeled a szoba hőfokát, ha eléri a kívánt hőmérsékletet, akkor megnézed hol áll a padló hőfok, és arra beállítod a padló termosztátot. Ha nem változik kint az idő akkor beáll egy egyensúly a padló és a szoba hőfoka közt. Ha kint melegszik az idő, akkor bent is kezd melegedni, ha kint hül még akkor bent is kezd hűlni, de a pt-al utána lehet korigálni. Vagy ha vezeték nélküli a termosztátod, akkor tedd le a padlóra, és tegyél rá egy ruhát hogy szigetelje a szoba levegőtől. És máris padlótermosztátként működik. Ennél jobb módszer a kiforrasztott leragasztott érzékelő. De a legjobb olyan mint az enyém, hogy a betonban van 18-as rézcső, és abba van bedugva a pt érzékelője, meg a hőmérő érzékelője is. Így még kisebb a kilengés, és közvetlen a padló hőfokát szabályzom nem a felületét. De ez már csak részletkérdés. Így +-1 fokon belül mozog a padlóhőfoka, és mégse megy a szivattyú állandóan. Ja, és nem kell puffer, mert a padló maga a puffer, Ha elég gyorsan járatod a vizet a palóba, és adsz neki 45-50 fokot, akkor még a kazán se nagyon fog kapcsolgatni az alatt még fűt. Viszont nem fogja a pt túlfűteni engedni.
acél lemez vegyes kazánom egy körbe lesz kötve rézből készült csövekkel, más alkatrészekkel. (Alu nem lesz a rendszerben!) A vas-réz potenciál különbség miatt a vas korróziája biztosan el fog kezdődni.
Milyen adalékot tegyek a fűtővízbe?? 2 félét találtam eddig: egy a DÉGes, egy pedig BCG K 32 névre hallgat, ez utóbbi sokkal drágább.
Melyiket vegyem?? Esetleg másikat ? Ki használt már ilyent?
A vezérelt fázist, és vezérelt nulla vezetőt kell a vezérelt FI reléjén átengedni, ha csak a nappalin van van FI akkor meg valahogy rosszul van bekötve.
A vezérelt, és a nem vezérelt fázist nem szabad egy relébe kötni!!!
A dolog lényege, hogy egy nemrégiben felújított mérőszekrényben van 32 A ami Fi relével védetten megy a fogyasztási helyekre és van a lakásban vezérelt áram, ami láthatólag nem védett, de nincsen fogyasztó sem rákötve, sőt a régi boyler fölötti, falból kilógó vezeték szigetelten lógott csak, korábbi szándék szerint megszűntetésre ítélve, de mégis csak maradjon felkiáltással helyén hagyva egy autómata mosógépnek. Mivel a folyó felújítási munkák igényelték volna a fűtést egy-két hétig abban a helységben(de a központi fűtés szintén felújítás alatt) szerettem volna elektromos hősugárzót beüzemelni és a költségek csökkentése végett az éjszakai áram vezetékére akartam rákötni, de folyamatosan levágta a Fi relét, feltehetően akkor, amikor megjött a vezérelt áram.
Érdeklődnék, hogy jól gondolom-e, hogy a nulla vezeték a Fi relé utáni pontról ágazik a talált vezetékbe, de a fázis nincs Fi relébe kötve és ezért vágja le?
Kérdésem konkrétan az volna, hogy egy három fázisú Fi relé, ahol a normál és a vezérelt fázis, valamint a nulla vezeték lenne bekötve, megoldaná a problémát?
Azt pár napon belül be lehet lőni. Igaz a kinti nagyobb tartós hőmérséklet változáskor kicsit korigálni kell. De azt is meg lehet oldani, hogy a kinti időjárás függvényében szabályozza a padló hőfokát. Benti 22 fokhoz ebben az időben kb. 28 fokos padló kell. Amikor kint +5-10 fok volt, akkor elég a 25-26 fokos. De amikor 22 fokot mutat fejmagasságban, akkor már kicsit meleg van, aludni meg végképp. Ahol alszunk, ott kb. 20-21 fok van, és így kellemes. 22 fokban már az elalvás is nehezebben megy.
Többen is irtak itt erről a hibáról, szerintem konstrukciós baja van, au adó meg azért "zabálja" az elemeket, mert az adáshoz nagy teljesitmény kell. Szerintem épp ezért felesleges drága tartós elem bele. Sima márkás jó az ilyenekhez. Legalábbis egy próbát megér.
én is ilyet használok. Szerintem próbáld meg elöször is újrahangolnai a vevőt az adóval. Mind a kettőn ejelntkezik? 2 csak nem lehet hibás! Amire figyelni kell: Csakis normális cerka elemet tegyél bele. ha gyengűl az elem de még a kijelző nem mutatja hajlamos az adó is megbolondulni és ki be kapcsolgatja a vevőt. ( ez cask a jövőre nézve )
Volt szó itt a Computherm Q7 RF rádiós termosztátról már. Akkor jókat olvastam róla. Vettem is, kettőt is két lakás miatt és sajnos előfordul vele az, hogy a zöld led el kezd villogni és csak a táp megszüntetése után hagyja abba.
Mindkettőn előfordult már, szóval nem selejtre gyanakszom. A bekötése úgy van, ahogy a könyvben le van írva: fázis+nulla az egyikre, a másik kettőre meg a megszakítandó vezeték.
Mitől lehet a villogás? Persze olyankor nem is kapcsol a termosztát...
Köszönöm mindenkinek a választ. Eddig még csak az eggyik helységet hajtom meg állandóan a szivattyúval.
Kérdés: Ha a padlótermosztát féle balhét akarom használni akkor nem lesz túlfűtésem a lakásban?
Illetve hogyan kell beszabályoznom hogy állandó 22 fok legyen a lakásban? Ha mondjuk 26 fokra állitom a padló felületi hőmérsélketét nem lessz túlfűtésem?
Ezt most nem értem: - A melegvízhez elfogyasztott gázzal van a baj, így a melegvízfogyasztással-> vízórával? - Vagy a fűtésre elhasznált gázmennyiséget nem fedik le a hőmennyiségmérők?
Egy kis segítséget szeretnék kérni az itt megforduló szakemberektől..
Újépítésű társasházban lakunk, amely két lépcsőházból áll, két gázórával. A fűtés és a melegvíz-szolgáltatás házközponti, egyedi mérőórákkal a lakásokban (egy nem plombált hőmennyiségmérő és külön - plombált - vízóra a melegvíznek).
A közös képviselő észlelte, hogy bár a két tömbben közel hasonló a gázfogyasztás óraállás szerint, a lakók által diktált egyedi óraállások (összesítve természetesen) az egyik lépcsőházban nem érik el a gázórán található értéket. Tekintve, hogy személyesen ellenőrizák az órákat és minden rendben találtatott, így az a döntés született, hogy biztosan "túlnyomásos" a rendszer, ezáltal a rendszer sokkot kapott (!), és elrontotta kb. 100 lakásban a mérőórákat, így azok rosszul mérnek. Erre tekintettel most az a terv, hogy nem a mért óraállások szerint kell majd fizetni, hanem átalányt, lakásnagyság szerint.
Mivel szakvéleményt nem láttunk a problémáról, csak "bemondásra" tudjuk, hogy valószínűleg ez a gond, ezért kérdezem Tőletek: lehetséges, hogy túlnyomás ellenére minden teljesen jól működik (fűtés, melegvíz), és csak az órák romlottak el? Mintegy 100 lakásban, egyszerre?? (a vízóra kapcsán a Vízműveknél azt mondták, hogy vagy mér vagy nem mér, olyan, hogy rosszul mér, fizikailag kizárt)
Nekem ez eléggé kamuszagúnak tűnik, de egyáltalán nem értek hozzá.
Remélem tudtok segíteni és köszönöm előre is! (bocs ha hosszú voltam)
Nekem is ilyen Ecosy F28 AS van harmadik éve gond nélkül teszi a dolgát és elégedetten hasonlítgatom össze a fogyasztását a szomszédok gázfogyasztásával.
Akkoriban olcsónak számított, akcióban vettem 265 000 Ft-ért. Azóta lejjebb mentek az árak, de nem bántam meg hogy megvettem mert 2 év alatt visszahozta az árát amennyivel kevesebbet fogyaszt mint a régi FÉG kazánom. Úgyhogy most már ingyenben van, sőt már spórolt is nekem.
Az, hogy túlfesz miatt tönkrement benne valami? Hát ez pech. Nekem egy videóm ment így tönkre. Előfordul az ilyen,én sem örültem neki.