"A megbízást közbeszerzés keretében nyerte el a legjobb ajánlatot adó cseh cég. "
Ez a mondat számomra igen érdekes, ugyanis a közbeszerzési eljárás neve:
hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás
Ez azt jelenti, hogy fel kell sorolni, hogy kiket kérnek fel ajánlattételre, namost az eljárás során egy azaz egy céget kértek fel ajánlattételre és ez a CEGELEC volt.
A nyertes is természetesen a CEGELEC lett, mivel csak egy pályázó volt. Kérdem én hogy lehet kiválasztani a legjobb és legolcsóbb ajánlatot egy db ajánlat közül????????
Ha valaki ezt megválaszolja megérdemli a Nobel-díjat.
Ahelyett, hogy örülnél annak, hogy megújul a Tisza Lajos krt, inkább fikázod. Szerintem ha panaszkodhatnékod van, tedd meg valamelyik köz.kapcs. irodánál, vagy a városháza valamely virtuális postafiókjában...
1 hét után tértem vissza Szegedre, most éppen harmadszorra van lezárva a Tisza L. krt. Ez nekem nagyon tetszik, meg ugye mindenkinek aki Tarjánban, Felsővárosban lakik, és a Klinikák felé tartana, mondjuk munkába. Állítólag szeptember végén lesz kész, vagy még később mind az a 5-800 m út, amit már hónapok óta csinálnak - és csinálni is fognak még, tartok tőle. Gondolom egy lezárást még megér, hogy leaszfaltozzák majd az utat, leteszik a villamossínt - vagy az már most meglesz?
Szóval amiért írok, az az, hogy kritikán aluli az átszállási lehetőség, én nem tudom, szerintem eléggé lincshangulat lesz szeptember elejétől. Mindenki visszajön a szabiról, elindul az iskola, aztán a parasztok gyalogolhatnak az Anna kúttól, meg ugyebár átmenetileg a Bartók tértől.
Most ugyan nem tudom, hogy jár a trolipótló, gondolom úgy, mint régen. Azaz Széchényi tér után majdnem eléri a Bartók tér egyik végét, a bökkenő az, hogy a troli meg éppen a másik végétől indul! Szerintem kicsit nevetséges, kb. olyan mintha a metrópótlók Pesten eggyel a Stadion előtt megálltak volna, onnan meg tessék gyalogolni!
Szóval nem tudom, ki szervezi a trolipótló buszokat, de az az egetrengedő ötletem támadt, hogy mi lenne, ha a trolipótló minden kieső megállót pótolna, nem csak a felét, és lehetőleg nem túl ritkán. El tudok képzelni olyan perverz ötletet, hogy a busz a Széchényi térről elgurul majdnem a Rendőrség elé, bele a trolimegállóba! Utána vesz egy nagy kanyart, és onnan elhozza az utasokat, egészen a Széchényi térig.
Elég merész ötlet tudom, lehet hogy túl nagyot álmodtam?
Bp 2004 képein nem értem, hogy miért csak Szegeden mindennap látható eseményeket örökít meg. Nem találok semmi poént abban, hogy "bengáli a megállóban". Semmi extra, újdonság stb. Tegye bele más városok topikjaiba.
A körúti építkezés mellett járok haza soxor kora esténként. Úgy láttam, őr is van. De minek, ha kisebb csapatok szemlátomást nyugodtan passziózhatnak azzal, hogy behajigálják a korlátokat a gödrökbe, húzogatják a kábeleket, satöbbi, és még + gördeszkáznak az oszlopokon. (Ez utóbbit nem tehetik meg, ha felállítják az oszlopokat, hát most kihasználják.)
Igaz, csak akinek szétrabolják az értékeit míg rendőrt vár, annak ez kevés vígasz. ____"akkor perceken belül ott vannak"___ A villanyoszlopok hol feküdtek? Mert ha az építési területen, akkor az átadóig várni kellett volna, hogy rendőr járjon arra.____"3 gépkocsizó járőrpárból"____ Ennyi járőre van egy 170 ezres nagyvárosnak 3 pár, 3 autóban? Szép. Gondolom közlekedési rendőr sincs nagyobb arányban. Most már csak egy nem világos, hogy akkor ki tartja fönn a Rendet?
Próba, szerencse. Ha van szabad járőr a Szegeden egyszerre szolgálatot teljesítő 3 gépkocsizó járőrpárból, akkor perceken belül ott vannak.
Egy-egy rendőri intézkedés lehet 1 perces, de akár több óráig is tarthat. Gyakori az a helyzet, hogy torlódnak a helyszínek, akkor viszont valóban több órás várakozás jön. Most fejből nem tudom, de 2003-ban a szegedi rendőrség kb. 1200 főt fogott el vagy állított elő. Egy személyes szabadságot korlátozó intézkedés akár 2-3 órát is elvesz a járőr idejéből (azopnnali jelentésírás, orvosi vizsgálat, befogadás), és ilyen naponta több is van Szegeden.
Egy időben elég aktív volt Szegeden a Városőrség (gyk. polgárőrség), akik sokszor éltek azzal a lehetőséggel, hogy a tetten ért elkövetőt bárkinek joga van visszatartani és a hatóságnak átadni. Talán ők jelenthetnének megoldást, ha még vannak.
Ha jól tudom 1 héten belül kint van csak állás után rendbe rakják.
Volt időm és nyomatákosan utána néztem a teljes javítási fázisnak a decemberi leállítástól kezdve (tudni illik az eszkáté rendszere hagy némi kívánni valót maga után :-))
A kocsi 8-9 hónapot állt ebból a tényleg munka nem volt több mint 2 maximum 3 hónap!!!!
A többi nem mással mint tököléssel és gondolkodunk, mert lehet, hogy drága lesz és majd megcsináljuk mi majd valamikor, vagy ha kész volt a javítés nem szerelték össze hanem vártak 2-3 hetet akár az üzembe helyezéssél!
mdozs abeírását, hogy a kocsi nem az SZKT hiobájából áll kilen hónapja megcáfolnám egy picit, csak 6-7 hónap a reális!
Ha valaki ráér gondolja végig és olvassa el a hozzászólásait és a vele kapcsolatosan megjelent összes cikkat, akár parkolóház akár a VOLVO trolinak 5 bemutatója után megjelent cikkeket! Csak néhányszor mond ellent saját magának!
S ha pici kis logikát keresünk igen érdekes dolgokra bukkanunk rá!
De ezt itt szerintem sokatn nem fogják végig olvasni, de megéri s máshogy lát egy-két dolgot!
Tisztelettel Mokánszky Krisztián!
Ugyan már, csak annyira mint a benga...
Hisz mind a kettő ugyanarra a technológiára épül, merevvázasak :-)))))))
Elmondhatjuk, hogy nekünk a combinóval vetekedő technológiai fejlettségű villamosaink vannak :-)
Ma kb. 19:30-körül sétálgattam a Tisza Lajoson és kicsit fel ment bennem a punpa mikor megláttam, hogy a görkorisok és a gördeszkások az új még a földön fekvő oszlopokon gyakorlnak.
Gondolhatjátok milyen szupcsi lett utánna a festés.
Öt darab csuklós trolibusz közlekedik a 9-es vonal fölsővárosi ágán, ezek mindegyike "kint alszik". Persze lehetséges vontatás a Lugas utcai végállomás és a telephely között vonalon nem javítható műszaki hiba esetén. Legutóbb emiatt lett a T-606 lecserélve a T-600-ra.