"Szentendre város önkormányzatának döntése értelmében 2015. október 1-jétől (csütörtöktől) a VOLÁNBUSZ Zrt. járatain megszűnik a helyi díjszabás.
A továbbiakban az utasok – a megszokott útvonalakon, változatlan menetrenddel - a helyközi díjszabás szerint közlekedhetnek, vagy az újonnan bevezetett Szentendre Közlekedési Kártyát vehetik igénybe, mellyel kedvező feltételek mellett utazhatnak Szentendrén belül.
A Szentendre Közlekedési Kártya, mely a település közigazgatási határán belül jogosít utazásra, megvásárolható Szentendre, Budapest, Árpád híd és Újpest–Városkapu, autóbusz-állomások pénztáraiban 4800 Ft-ért. A kártyát a diákok, valamint a nyugdíjasok kedvezményesen, 2.700 Ft-ért válthatják meg.
A kártya adott hónap 1. napjától (00.00-tól) következő hónap 5. napjáig (24:00-ig) érvényes."
Ez a Dobi gyerek évek óta keveri sz@rt......................:-((
Olyan önmutogató, faszi.
Összecsinálná magát a kiskertben ha negyedévente nem jelenne meg egy cikk, amiben benne van a neve.
A Volán autóbuszvezetőknek van sok bajuk.
Vannak jogos követeléseik is.
A szakma fogy, a politika növekszik az irányításban.
a Volánok kb. 66 éves történetének fekete évtizede a mostani.
Ez igaz.
De ezekkel nem foglalkozik ez a nyughatatlan ürge, hanem mindíg valami marginális kérdés kapcsán éri el, hogy neve nyomtatásban megjelenjen négy havonta és a hírpiac harmadik osztályában/szintjén, kapjon 14 másodperc figyelmet.
Jobban, mint gondolnád, ha nem is annyira, mint mondjuk az ÖBB. Kifelé az utóbbi időben már jobban összemossák kommunikációs szinten, és ez nem különösebben baj, mert az utas úgy sem foglalkozott eddig sem ezzel. Viszont nem véletlen, hogy külön kötöttek szerződéseket, mivel a pályavasút érdekkörében felmerült vágányzári pótlások miatt korábban a MÁV-é volt, de ma már a MÁV-START feladata a pótlás megszervezése. Amúgy a közhiedelemmel ellentétben, - a Gyermekvasutat leszámítva - a MÁV Zrt.-nek nincs olyan szervezeti egysége, amely a személyszállítással foglalkozna. Persze kétségtelen tény, hogy a napi életben a MÁV bizonyos vezetői nem nagyon foglalkoznak a gazdasági társaságokról szóló törvénnyel, és az egyes cégek SZMSZ-ével és a DHL-ekkel, és próbálnak hatáskörüket meghaladóan beleszólni a portfólióba tartozó cégek életébe, de ez más lapra tartozik. Egyes cégek visszaszervezése nem érintette, és ezután sem fogja a Start és a pályavasút különállását, sőt.
Ez nem egy új cég, hanem létező cégek közti alkalmi együttműködés... teljesen bevett dolog, ha egy iparág méretéhez képest jelentős munkát pályáztatnak meg (pl. nincs akkora építőipari cég, ami egy Duna-hidat, vagy egy hosszabb autópályaszakaszt meglévő eszközökkel és munkaerővel önállóan meg tudna építeni, egy kapacitásbővéítést pedig költséges leépíteni a projekt végén, így általában több cég összefog, és közösen indul a pályázaton, mint konzorcium, aminek kitalálnak egy fantázianevet, hogy könnyebb legyen rá hivatkozni).
A cím pedig a Volánbusz (mint konzorciumvezető cég -> amelyik az egyméás közti felosztásban a legtöbb feladatot és bevételt kapja) székhelye - más kérés, hogy ez épp Népliget autóbuszállomással közös telken van.
Tehát nincs itt semmi érdekesség, ha megnézed a közbeszerzési értesítőket, építőiparban tucatszámra találsz hasonlókat.
Isaszeg Gödöllő között kb 2 hete a Volánbusz Zrt. adott vonatpótlásra 3-4 buszt.
Ez előrelépés a korábbi semmi vagy távolról odaküldött BKV pótlózásnál. Én ezt fejlődésnek értékelem, mert előfordul , ha egy adott KK(Volán) busza meghibásodik egy távolsági járaton akkor segít a társ cég. Legutóbb erre Miskolc Szeged vonalon láttam példát.
Nyilván ott kapott irodát az elméletileg 1 fős konzorcium.
Mivel a megyei volánokat az elmúlt 8-10 évben teljesen lerohasztották, valóban előfordult, hogy a kítünő vasút amikor megáll** hiába fordult az adott megyei volánhoz, ott:
- vagy illetékest nem talált***
- vagy autóbuszt nem tudtak adni neki a vonatpótláshoz****
-----------------------
** = A vasút teljesen autóbusz ellenes, de ha baj van a buszhoz fut segítségért.
*** = Mivel a megyei volánoknál nagyrészt felszámolták a 7/24-es ügyeleti (fődiszpécseri) rendszert, emiatt bizony munkaidőn kívül, nem igen van intézkedő képes és jogosultságú szakember.
**** = A tartalék autóbuszokat leszervezték így egy egyszerű buszpótlás is nehézkes ma már, vonatpótlásra hirtelen összekapni 6-8-10 busz pedig majdnem lehetetlen.
Más a helyzet az előre tervezett vonatpótlásokkal. pl.: vágányzárak esetén.
Erre több magán cég rárepült és soxor nem csak a működési körzetükben, hanem telephelyüktől 200-300 km-re is elvállalnak több napos, vagy több hetes vonatpótlást.