Reggel indítanám az autót, de a kulcs elfordítása után nem teker az önindító, nem is kattog semmilyen hangot nem ad. (Műszerfal visszajelző lámpák, üzemanyag szivattyú, ablakemelő, rádió, világítás működik) A gyújtás ráadása után amikor indítanám kattant valami relé ami szokott a biztosítéktáblánál, de nem történt semmi, a műszerfalon az összes visszajelző lámpa elaszik még elvan fordítva teljesen a kulcs de az önindító meg se moccan. Kiszedtem, megnéztem az összes biztosítékot a vezető és motor térben is de mindegyik jó volt, próbáltam a vezetékeket is megmozgatni, de utána se indult. Toltam előre hátra a kocsin, megmozgattam a sebességváltót, a gyújtáskapcsolónál a kulcsot is de semmi. (Egyszer már történt, ilyen ,de akkor indult reggel csak az első megállás után nem indult, de kb 5 perc után egyszer csak beindult) Addig próbáltam indítgatni, hogy aztán már az a relé se kattant amit idáig lehetett hallani a biztosítéktáblánál. Ez lehet összefüggésben van azzal, hogy ekkor már kiírta, hogy Economy mode active és már az ablakot se lehetett lehúzni. Ez az üzenet a kulcs elfordítása után se tűnt el. Beszéltem egy autóvillamossági szerelővel, mondta, hogy toljuk be menjünk el vele és megnézi. Így is lett, második sebsebég fokozatban betoltuk és már indult is. Mire odaértem vele (5-10km) menet közben elkezdet villogni a motor check lámpa és ANTIPOLLUTION FAULT hibát írt ki. Ahogy a szerelőnél kiszálltam belőle elég egyeletlenül járt a motor mondta a szerelő, hogy nem jár egy henger. Leállította, aztán ráadta a gyújtást és csodák csodájára elindult, de továbbra is egyenletlenül járt és ANTIPOLLUTION FAULT hibát írt ki. A negyedik ötödik indításra megszűnt ez a hiba és motor is szépen járt, minden henger ment. Megmérte az aksit az jó. 20-25 ször beindítottuk egymás után, minden alkalomra pöcre indult. Egész délután mentem vele semmi hiba nem volt. Nem tudjuk mi a baja, tudna esetleg valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba oka. Keresgettem neten is, találtam hasonló eseteket, de semmi konkrét megoldást nem találtam.
Még olyat szokott csinálni a kocsi, hogy amikor leállítom a motort, kiveszem a kulcsot akkor egy kis idő elteltével lekapcsolja a rádiót, de vissza kapcsolja pár másodpercre és megint le(ilyenkor kattan is valami relé). Rájöttem, hogy ezt akkor csinálja amikor a kormány megmozdul egy kicsit jobbra vagy ha mocorgok a kocsiba, gondolom ez sem normális?
Meg amit lejjebb olvastam nekem is szokott villogni a tompított fényszóró visszajelző lámpája. Nekem ezt akkor csinálja amikor az auto lighting active mód be van kapcsolva és az automatikusan felkapcsolt világítás mellett pl balra indexelve kanyarodok. De elmúlik a visszajelző villogása, ha hozzáérek az index karhoz. A világítás nem kapcsol fel-le, csak a visszajelzője mutatja azt.
Ha tudnátok segíteni vagy esetleg tanácsot adni, nagyon hálás lennek, mert fogalmam sincs, hogy hol kapok ezekre választ, ha nem itt.
Elégedettségről még nem igazán beszélhetek,- oly friss az élmény :-) Reménykedek, hogy az idő múlásával elégedettségemre ok kerítődik......hogy az elvégzett munka tartós eredményt ad.... Bizonytalanságom oka az ittenien ódzkodása ettől a fajta helyreállítástól, miben autócskám részesült :-) No de a puding próbája az evés.....S egy elvégzett munka sikere nem mindig, s nem csak kizárólag a beépített anyagok minőségétől függ.....Mondom ezt annak ismeretében, hogy az kétségkívül nagy mértékben határozza meg a használhatóságot!
De ha nem magad csinálod, akkor lehet hogy jobb ha nem veszed meg, mert a felújító műhelyekben nagyon prüszkölnek ha meghallják hogy vinni akarod az anyagot.
A misztikus préselésről meg annyit hogy Samu a főszereplő.:)
Én is ott csináltattam több mint egy éve és elégedett voltam a munkájukkal.Ha már reklámozzuk őket, említsük meg az árat is, mert ez is hasznos információ lehet másoknak. 60e Ft volt le-fel szereléssel együtt. Hivatalosan, számlával!! A legtöbb helyen ennyiért csak a felújítást csinálják, vagy kap az ember egy felújítottat. És még kb. 15ezerért valahol meg kell csináltatni a le-fel szerelést is. A plusz költségen kívül ez macerás is, meg addig autó sincs.
De azt a "gyári technológiát" azért ne firtassuk. Láttam én is. De máshol is így csinálhatják.
Meg kb. olyan mintha betanított droidok dolgoznának ott. Ebben profik, de az autó többi részéhez nem nagyon értenek. Az egyik csávó vezérlésszettet próbált cserélni egy Picasson. Amit az ott összeszerencsétlenkedet. Meg mutattam egy problémát a főnöknek, hátha van valami ötlete. Ment egy próbakört is. Persze nem tudott hozzászólni. Ami nem is probléma, ha azt mondja hogy fogalma sincs mi okozza. De ő a tipikus autószerelő diagnózissal jött. Ez "ilyen", ez nem Mercedes. Arra már nem pazaroltam az időt hogy megkérdezzem hogy akkor 10e km-el korábban lehet hogy Mercedes volt? Mert akkor még nem volt "ilyen".
Szóval hátsó híd felújítás miatt legközelebb is oda mennék, de mást nem bíznék rájuk.
Hogy miért nem bír ki annyit a felújított, arra a válasz megtalálható a 61822-es hsz-ben.
nem emlékszem , hogy megemlítetted volna hogy egy már meglévő felújításról beszélünk ... de semmi gond ...én is csak segítő szándékból szoktam "tollat ragadni" még ha nem is mindig érződik ki belőle ...
...és ha már "így " lett felújítva gondolom meg vagy elégedve...vagy még friss az élmény és nem tudni mit hoz a jövő ...?
...lehet örökös lesz , kívánom neked , de lehet hogy a garancia lejárta után valamikor újra kell csinálni és akkor már ''nem olyan a leányzó fekvése " ..de legyen szerencséd vele és sokk hiba mentes kilométert... :-))
Én arra a konkrét példára mondtam, amit belinkeltem! Illetve az Ebayen hirdetett (német Ebay) készleteket jellemzően SNR csapággyal adják.
Persze nem 45e, hanem 100 euro, de ez csak az anyag!!!!! + postaköltség + akkor még csak a csomagtartóban van! Szóval ha Németországból tudok ingyen fuvart, akkor is 35e körül, ha nem, akkor 40 körül csak az alkatrész!!! Nincsenek illúzióim! Erre jön még a munkadíj. (kivéve, ha valaki magának meg tudja csinálni, de a csőtengely ki-bepréselése átlag műhelyben kétlem, hogy megy)
Hogy miért néztem ezeket? Mert a felszórt/felhegesztett, madj visszaköszörült technológia ne tetszik! Kisüzemi új tengely sem.
És igen tudom, gyári, első szerelésű dolog ritka. Nekem nem kell mondani, évekig fejlesztő voltam egy autós beszállítónál! Külön volt a spúr verzió aftermarket piacra :)
Konkrétan kérdeztél....konkrét választ érdemelsz..Mert így illik!! Szóval...Jobb hátsó kerék bedőlt (172E km) ropogott, beleért a sárvédőbe..(195/55R15 gumi)......Kerestem a közelben szerelőt, műhelyt...Kaptam egy tel. számot, azzal hogy remekül dolgoznak.... Tel. hívás..másnap fogadtak!! A műhely mellett kb. 15 bontott, javításra váró híd....Viszonylagos rend körben mindenütt! Bizalom O.K. A fickó 35 perc alatt levette, kibontotta a hidat. (ez a zért takar némi rutint :-) )......S utána jött a meglepetés!!
Danamid persellyel javították fel, oldalanként egy-egy zsirzógomb beépítve..... 2 év garancia hozzá, azzal a kéréssel (ez a garis levélen is feltüntetve!!) hogy időközönként zsírozzam :-) nyilván ezért lett a zsirzógomb.... Állításuk szerint az általuk az elmúlt 10 évben így javított hidak közül össz kettő tért vissza garanciában...két hónapon belül mindkettő.....Válaszodat tudom...Mondani lehet...:-) (de a részletekbe ne menjünk bele....) A fizetendő pénzösszeg az itt keringő költségek felére rúgott!!
Szóval ez az én történetem...ezért kérdeztem, kértem üzemeltetői tapasztalatokat......Mert valljuk be legalább egymásnak!! Ez a fajta autó nem igazán azt hirdeti, hogy gazdája dúskál az anyagi javakban :-) Ám hajózni szükséges!!!!
....hogy melyik eredeti híd mennyit bír ki szerintem körülmény és szerencse függő ... nálam 4-5 éves korában kezdett nyikorogni , nem is vártam vele sokáig és így csak a csapágyakat kellett cserélni + 2-2 zsírzógomb lett beépítve a "megfelelő" helyre ... azóta kb. 20E km-ként kap friss zsírt amit nagyon meghálál mert meg sem pisszen , pedig egy hónapja töltötte a 13. évét ...
...nem tudom hányan lehetnek itt ilyen tapasztalattal , de gondolom elenyészően ... többen ecsetelték egy új csapágy beépítésének előnyeit / én ajánlom még hozzá a zsírzógombot is / és ezek után még mindig a persely után érdeklődsz .... hát te tudod ..sok sikert
Azt mondták azért fellépnek ott olyan erők is ami miatt a perselyes megoldás nem fog bírni és hamarabb marja szét a perselyeket, jóval kevesebbet fog bírni, de addig az lehet finomabban működik majd.
Láttak perselyes megoldást, állítólag próbálták is, de szerintük az nem tartós megoldás csak jó alternatíva rövidebb távon. Költségben pedig közel van az eredeti megoldáshoz.
Hagyd a fenébe a perselyt egyszer szánd rá a pénzt a teljes felújításra aztán kirohad alólad a kocsi a hátsó híddal együtt és autót cserélsz majd
Az enyém 13 évet bírt, mindkét kerekem dőlt csiszolódott mikor megcsináltattam, bent az új ha csak tíz évet megy el akkor a kocsi 23 éves lesz, (én betonon közlekedek), tehát az autó hamarabb megy tönkre mint a híd, jó híddal megy majd a bontóba, vagy a nagy olvasztóba.
Áruld már el nekem hogy a felújított miért nem bír ki annyit?
Gyári csapágyak, szimmeringek, és technológia és ezt emberek szerelik össze nem gépek.
Én áprilisban csináltattam a veresegyháziakkal.
Bementem, kérdésemre végigmutogatták a gépeket, berendezéseket, munka fázisokat, kezembe rakták azt amit cserélnek és beépítenek. Mindent megtudtam vagy megkérdezhettem és elmagyarázták. Megmutatták mit cserélnek mit hegesztenek fel és hogyan munkálják meg hogy fasza legyen és végig nézhettem az egészet és még bele is pofázhattam.
Teljesen meggyőző volt az előadás, de ez csak akkor lesz fasza ha minden 100%-ig cserélve van. Mondták nekem hogy az egyik gumi bak jó a másikat cserélni kéne, válasz mindent cseréljenek, mert pl. az egyik bak régi a másik új akkor lesz a felfogatásnál 1-3 mm szintkülönbség és picit ferde lesz a híd, máris hamarabb rágódik be. Egyszer 100% felújítás és kész.
Tudomásom szerint ez az SNR a gyári gyapágy, amit ezekhez adnak.
Amúgy nem gondolom, hogy egy SKF, vagy más márkással gond lenne.
A kényesebb maga a tengely. Ott igen komoly felületkezelésre, és pontos megmunkálásra van szükség, hogy hosszú életű legyen.
Én szétszedtem a sajátom, belenéztem, de őszintén szólva akárhogy gondolkodom, nem értem, a hídtest hogy tud bemaródni, illeve csak akkor, ha a tűgörgő külső gyűrűje megforog a hátban. Ne feledjük, a Xsara hídja más, mint a 206-osé pl, a tengely a lengőkarban van, és jó hosszan benyúlik. VAgy olyankor már szétesett a tűgörgő?
Most új kéréssel fordulok a T. márkatársakhoz...... Danamid perselyes felújítás/ javítás utániüzemeltetői tapasztalatokat szívesen olvasnék..... Ha nem teher annak, ki őszintén, bántás nélkül megosztaná velem tapasztalatait....megköszönném!!!
A csapágy készletet akár gyáriban is megveheted 7e körül. A csonkot meg MC gyártmányban. Egy csomó helyen árulnak ilyeneket. De ne a Bárdinál, meg a Unixnál keresd. :)
A hídtest a problémásabb.
Nekem elég jó állapotú volt a hátsó futómű(nem nyikorgott, nem ült a hátulja látványosan és nem dőlt a kerék) mégis be volt maródva már a hídtest.
...nálam elég volt még csak a tűgörgőket cserélni de berakattam a zsírzószemeket 2-2 -t is ha már szét volt szedve és azóta semmi gondom vele pedig nem tegnap volt ...