Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Nenenenene. Ez nem így működik. Azért van lehetőség a megyehatárok kiigazítására, hogy esetleg igazságosabban vagy működőképesebben lehessenek ezek a dolgok. A megyehatároknak meg van annyi történelmi kialakultságuk, hogy ne nagyon baszkuráljuk őket. Ott van pl. Szentlőrinckáta. Értelemszerű lenne, hogy Jászberényhez tartozzon, csak már évszázadok óta Pest megye része, az egykorvolt Jászkerület települései közé pedig nehezen illene be. Lehet, hogy szociológiai szempontból is. Ezek nagyon apró dolgokon múlnak. Elhatározhatjuk persze, hogy nagy reformokat hajtunk végre, csak épp az ilyenek miatt csúszhat el aztán minden.
Véleményem, hogy ők olcsóbban tudnak dolgozni, mint a volán. Így nagyobb nyereséget is tudnak elérni. Kb. annyi nyereséget tudnak elérni, mint amennyi lesír róluk, ha ránézel a buszaikra. Meg tudnak belőlük élni.
Szerintem nagyon nehéz meghúzni egy régió határát. Meghúzzák, de a szomszéd falu a másik régióhoz tartozik majd. Akkor húzzuk meg egy faluval arrébb? Ott is lesz szomszéd falu.
Szerintem Nógrád+Heves , és külön Borsod , ha már ez a felállás , de mondom , szerintem nem lenne jó , ha a mai megyehatárok lennének a régiós határok is .
Bár a jelenlegi elképzeléseket átrajzolni nem lehet őszig , az biztos .
Szerintetek az észak-magyar régióban egy vagy két volán legyen? Úgy értve, maradjon meg a Borsod gigacégként úgy, ahogy eddig, és egy másik gigacégben egyesüljön a Nógrád és a Heves megyei volánok? Vagy egybe az egészet?
A szerződéses járatokról az a véleményem, hogy hoznak hasznot. Ha nem hoznának akkor a maszek cégek miért akarnának bekerülni, szerződéses járatot végezni?
Lehet, hogy kis hányad a nyereség, de az egész évben folyamatos, biztos bevételt jelent.
A volánok összevonása pedig tényleg hozhat megtakarítást a fordák jobb szervezése révén. Az ország régióssá átalakítása pedig elősegítheti ezt a folyamatot.
Én meg nem értek hozzá:) De a volánok regionálissá tételét viszont támogatom. És egyre jobban úgy néz ki, hogy megvalósul, még csak nem is a távoli jövőben.
Jelenleg Heves megyében, közforgalmú közlekedésben dolgozik kb. 400 busz. Ez irtózatosan sok. Különösen sok, ha azt nézzük, hogy van rengeteg, sőt, egyre több olyan járat, amely alig van utasforgalom.
Ez a 400 busz többek között azért van, mert van 3 volán-társaság, amely -véleményem szerint- jelentős tartalékokkal rendelkezik, de ezeket nem tudják kihasználni, mert egy feladatra vannak hárman. Van rengeteg olyan hely, ahol 3-4 fordát egyszerre, egy kocsival tudnának ellátni, ha éppen egy cég lenne, nem három. Ha történne egy egyesülés, kapásból elég lenne 300-330 kocsi, de lehet, hogy sokat mondtam. Ugyanígy igaz ez a vállalatban a többi eszközre is, és az emberi erőforrásra is. Ha mindent összevetünk, meggyőződésem, hogy Heves megye közlekedését nyereségessé lehetne tenni.
Nyakunkon a régiók, és a mostani volán-rendszer sem fog már így, ebben a formában sokáig megmaradni, így e kérdés egyre aktuálisabb.
akkor szertinted, szerintetek merre kéne elindulni? mert abban - úgy tűnik - egyetértetek,hogy ez így nem annyira jó (most csak a menetrendszerintire gondolok).
Nem lehet mindent közgazdasági szemüvegen át nézni. A Tisza Volán miért ragaszkodott annyira a szegedi helyi közlekedéshez. Jóval olcsóbban kínálta szolgáltatását, mint a SZKT. Ez pedig gyaníthatóan "nagyobb" veszteséget okoz a Volánnak, mégis mindenkinek alá ígértek. Talán a piachoz ragaszkodtak, talán presztízs. Ez így lehet még kisebb cégeknél is.
csak azért vetettem föl, mert a hatvani az ugye egy kis cég, méghozzá nagyon kicsi. és náluk is ott a hatvani helyi közlekedés, ami megkockáztatom, legjobb esetben 0-ra jön ki, meg ez is, ami szintén nem nagyon hoz semmit.
tehát akkor azon kívül, hogy annak idején így volt biztosított a helyi busz a városban, mi értelme is van az egésznek...?
persze úgy is lehet gondolkozni, hogy mért ne legyen. végülis elvan, csak kérdés, hogy az utasoknak ez így jobb, vagy ha mondjuk a közeli társvolán átvenné az egész pereputtyot.
Ez a feladat akkor is meglenne, ha nem a volán üzemeltetné, hanem egy magáncég. De ha egy volánnak van autója, van sofőrje, a bevételek fedezik a kiadásokat, akkor miért ne csinálná, ha tudja? És akkor itt jönnek az előbbi okok.
2. Többlábon állás egyik pillére (a fennmaradáshoz).
3. Kitörési lehetőség.
4. Kapcsolatok ápolása.
Ezek a kisebb szerződéses járatok üzemeltetése kb. olyan, mint a kisebb városok helyi közlekedését üzemeltetni. Eltartani eltartják magukat, de ha esetleg elveszne a fuvar, akkor sem történik különösebb probléma, az eredményen nem változtat.
Lásd. Nyugat-Magyarországon a flexes járatok esetét.
de ezt nem értem, ha ez se hoz pénzt, akkor mi a francért csinálják? hát pont az lenne a poén, hogy ebből valamennyire kompenzálják a veszteségüket, nem?
(vagy ha nem csinálnák,lehet hogy kiderülne, hogy nem kell ennyi kocsi és sofőr, és akkor gyorsan eljutunk oda, hogy minek is van még egy volán.)
OK! Pontos adatokkal nem tudok szolgálni, de pont a Hatvaninak van(nak) olyan kocsijai, amelyek olyan fuvarokat végeznek (Schwechat - Bp), amiken biztos nyereség van. Ennek összege lehet, hogy csak az adott fuvart tartja el (ezt nem tudom).
Szerintem ebben a topicban már elhangzott ehhez hasonló , ha árnyaltabb megfogalmazásban is . Sajnos egy ekkora Volán társaság nem tudja érvényesíteni érdekeit , ez az utasnak sem jó . Viszont azt sem tudom elképzelni , hogy egy esetleges másik társasághoz való csatoláskor , mi lenne a Hatvani üzem sorsa . Nekem kiváltképp az nem tetszik , hogy a viszonylag korszerűbb járművekkel menetrendszerinti forgalomban szinte nem találkozhatunk . Egy Volánnak szerintem nem egy üzem szerződéses járatainak ellátása a feladata .
Én meg azt nehezményezem, hogy a legöregebb autótól a legújabbig kivétel nélkül olyan állapotban van, hogy akár azonnal selejtezni lehetne. Műszakilag, esztétikailag egyaránt. Ez nagyobb gond, mint a festés szerintem. Hogy a mostmár több, mint hetven kocsis állományba ne legyen egyetlenegy kifogástalan állapotú autóbusz, az mindent elmond Hatvanról.
Na, gyerekek! A keresővel találtam egy JXZ-208 rendszámú 260.32-t is, aki azonban nem lehet FRU-118, mert ő megvan. Viszont a kereső krémfehér színűnek írta, így pedig erősen gyanítható a Kisalföldes eredet, mert ezek szoktak kifejezetten ilyen színűek lenni.
A Mátrát illetően pedig az összes Isuzu besárgult.
Az AAI-029-et sokáig nem láttam, tegnap megint feltűnt. Szerintem is már selejtnek kellene lennie. De össze-vissza járnak a helyi csuklósok, brs310 még csak-csak fix, de a másik sokszor változik (bhx292, cjx496, aai029) Most már arra gondolok, hogy valahogy besegítenek a helyközibe vagy szerződésesbe vagy pedig tényleg katasztrofális a megbízhatóságuk. (most ugye 4 csuklós fordára van 6 autónk)
EGyébként megleptél nagyon azzal, hogy az AAI-029 még forgalomban van. Nem lehet, hogy csak megvárják, még lejár a műszakija? A fordája nem változott? CJX-496 megvan még?
- egy rozzant 266-os pedig JXZ-207 lett (csakúgy virít a hófehér rsz a kocsin :)
Tegnap pedig újra láttam az AAI-029-et, tehát gyakorlatilag mindegyik csuklós megvan, összesen 6 db ! Ki érti ezt?
OFF
Volánbusz kocsik H-ban: hosszú MAN, néha fehér Neoplan is látható.
Az MAN-t megnéztem közelebbről, első látásra nekem tetszik: lépcső nélküli belépés az utastérbe, az ülések viszont dobogón vannak. Szerintem ez vázszerkezeti szempontból is jó lehet, a dobogó által van szerkezeti magasság, ráadásul a dobogó alatt lehet részegységeket elhelyezni (pl.: akku, légtartály)
Elővárosi létére egész igényes benyomást keltett a belseje.
Az "új" jövevényt reggel láttam egy pillanatra bal oldalról, aztán hátulról. Tiszta sárga színű, első látásra szépen nézett ki.
Az általam "vegyes"-nek nevezett helyi fordán dolgozhatott (a sofőr személyéből következtetek erre). Ez a forda 2, 3A, 6 , 7-es helyi vonalakon is dolgozik. Sokáig a CLH-594 volt rajta, de az utóbbi időben a BPK-826 (266) vitte.
Feltételezem, hogy az 594-nek lejárt a műszakija, vagy nagyobb meghibásodása volt, amit nem akartak megjavítani, mert már tudták, hogy jön helyette valami. Ezért ideiglenesen bedobták a 826-ost. Persze ez csak spekuláció a részemről, hivatalos infóm nincs.
A következő napokban majd erősen sasolok és tájékoztatlak benneteket.
Kis eltéréssel igen. Mint ahogy a cikkemben írtam a város elsõ okleveles említése 1235-ben történik HOTVIN névalakban. Az 1332-37.évi pápai tizedjegyzék HATUAN néven említi. Későbbi rajzok, metszetek Hatfwan, Hadwan, Hatwan feliratúak, de ez gondolom függ attól, hogy török, német vagy más nemzetiségűek készítették-e őket. Az 1600-as évek végére már biztosan Hatvan volt.
Eszembe jutott, ha a török ellen épített palánkvárat nem rombolják a törökök kiűzése után az 1700-as évek elején, akkor ma hétvégenként turistabuszokat fotózhatnék a vár parkolójában. :)
Nem gondoltam volna tizen-egynéhány évvel ezelőtt, hogy a magam szórakozására készített buszképekkel 2006-ban örömet szerzek még valakiknek. Hiába, mégiscsak jó dolog ez a fránya internet :) Bárcsak akkor több fotót csináltam volna...
A másik 415-ös. Átszállási lehetőség a Pásztó Fő út 73., Pásztó ABC áruházként van kiírva, ez a megálló közvetlenül ott van, ahol bekanyarodik a járat a vasút felé. Ha véletlenül továbbmész, akkor sincs gáz, leszálsz a kórháznál, onnan közel van az ABC áruház megálló is, és a Csillag tér is.
"
Sokan még mostanában is tréfálkoznak azzal, hogy a várost azért nevezik Hatvannak, mert 60 km távolságra van
Budapesttől. A dolognak persze semmilyen valóságalapja sincs, hiszen a méterrendszert csak a francia
forradalom után kezdték használni, Hatvan pedig ettől sokkal korábban már létezett."
ok, nade a neve is az volt előtte, hogy hatvan?
Tyűha. Hát, érzékem és időm nem sok van, de nyáron megoldjuk. Megtisztelő feladat, úgyhogy összekapom magam. Valamikor majd megbeszéljük a részleteket. Van néhány (majdnem) saját fotóm, azt fel lehet tenni?
Az egyik helyin már a BRS-310 dolgozik, de a másik még mindig a CJX-496. Nem hagyott nyugodni, hogy mi viheti akkor az apci csuklós fordát...
ujfigura! jó megérzésed volt!
Ma délután talákoztam az ex-Jászkunos DZB-567-tel, Apc-Hatvan tábla volt rajta. Ik 280 két harmonikaajtós, kevés nyitható ablakkal. Maradtak a Jászkunos ferde kék csíkok, csaka homlokfalra került fel a szokásos, szerény Hatvani Volán felirat.
A kérdéseim a szokásosak: évjárat, eredet (NDK?), régebbi képek
"Ha minden igaz, nemsokára érkezik egy-két használt 280-as" mi célból? cserélni a meglevőket, vagy bővítésként, mert valahová már nem elegendő a szóló?
"ACH-229 hatvani létében viszont kezdek kételkedni." egyátalán hol láttad ezt a kocsit? milyen járaton?
"nemtok mondani olyat, amely minden szempontból azt tudnám mondani, hogy igen, szép kocsi." ezért is nézem sóvárogva-bosszankodva a különböző honlapokon a szebbnél szebb Kisalföldes, Agriás, Jászkunos stb. buszokat. Öreg 200-asok, de szép állapotban vannak.
Igazad van, de ha belegondolsz, a törzsállományban is ócskavasak vannak, amelyek rossz műszaki állapotuk mellett ugyanolyan igénytelen, mint a többi használt beszerzések. Gyakorlatilag nemtok mondani olyat, amely minden szempontból azt tudnám mondani, hogy igen, szép kocsi.
Ha minden igaz, nemsokára érkezik egy-két használt 280-as is, amely lényegesen jobb állapotban van, mint a kaposváriak, vagy az NDK-s, vagy akár a saját.
ACH-229 hatvani létében viszont kezdek kételkedni.
Úgy látszik gyengélkednek az ex-kaposvári csuklósok. Pénteken reggel a 2-es és 3-as helyit az AAI-029 és a helyközi apci csuklós, a CJX-496 vitte. Hozzáteszem, hogy a "vegyes" helyi fordán is 266 van 260 helyett.
Bár nem tudom a kiesés okát, okait, de talán el kellene gondolkodni azon, hogy máshol már selejtezett autókkal s az ezzel együttjáró rossz üzembiztonsággal érdemes-e rontani a cégképet.
3:1 arányban? Hmmm... Érdekes, nekem kimaradt egyébként, hogy ezek valóban volános gépek. Elvégre régen sosem láttam rajtuk még egy Hatvani-méretű minimatricát sem, mondjuk azért reménykedtem. Kicsit különös az is, hogy 1999-ben ilyen gépeket vettek. Biztos ugyanennyi C56-os már nem fért volna bele a gyártási tervbe, vagy ilyesmi. Vagy csak úgy akadt ez a 4 busz jó vételként.
azoknak sem akarták eladni a buszokat akinek ért még valamit.Ennyit a BKV-ról.
Én nem vagyok erről meggyőződve. Hallottuk egy oldal véleményét, a másikat nem.
Az lenne a legjobb ha minden típusból felújítanának egy-egy darabot.
Tökmindegy ki de valakinek felkéne.Nem?
Nyílván így van, de szerintem ezzel mindenki egyetért, ezt senki nem is vitatta. Korlátairól és egyéb véleményekről meg olvashattál lent, de vagy nem tetted, vagy nem értetted meg, mert akkor nem írtad volna ezt a mondatot.
Erről a kavics által rendezett 311-es túra jut eszembe. Szép program lett volna, érdekes is. Tolongtak rá az emberek, aztán mire kiderült, hogy többe került volna ( tán 2000), mint várták, már 15 ember nem tudott összejönni....
Valahogy nem akar összetartani ez a banda. Pedig jó lenne csoportos programok a jelenleg is meglévő veteránokkal.
A 200/300/400-asok nyugdíjazásáig meg reménykedjünk , hogy változik valamit a világ , kialakul egy némi pénzzel és sok elhivatottsággal rendelkező kör (akár közülünk is) , akik megmutathatják gyerekeinknek/unokáinknak , hogy mikkel is utaztunk zűrös évtizedeinkben .
Hogy mennyi az igény rá. Hány faros van idehaza? Hányszor bérelték ki Ikarusbuzik? És 2 évente van faros találkozó, ahol tulajdonképpen a farostulajok vendégül látnak minket, Ikarusbuzikat.
A Közlekedési Múzeumban ugyebár csak busz-modellek demonstrálják az autóbuszgyártásunkat hely/pénz híján . Úgy érzem a hazai közlekedés- és ipartörténet nem túlzottan foglalkozik az autóbuszokkal . Miért lenne feladata egy Volán- , vagy magántársaságnak a múlt gondozása ?
Szép és dicsérendő , ha egy-egy társaság felújít , megőríz régi buszokat , de nem feladatuk , nem kötelességük , főleg nem a mai Mo.-n .
Igen maradnak a fotók , modellek , a dokumentációk és egyéb emlékek .
sajnos nagy igazság van abban amit mondasz. Azzal azért mindenkinek tisztában kell lenni, hogy egy-egy busz muzeális megőrzése, felújítása, üzembentartása súlyos sok millió, évi néhány napért. Mondhatnátok, dehát lenne rá igény. Igen, kb 100 ember az országban, arra az esetleges tényleg néhány napért. Azután még ennyi se lesz (megoszlik az érdeklődés), ha minden volánnál hemzsegnének az érdekességek. Szerencsére a 80-as évek jellegezetes buszaiból még mindig bőség van, így talán van remény azért.
Szerintem nem a protokat kéne megtartani, hanem a tipikus darabokat. És amúgy is gyalázat, hogy a híres nagy Ikarus buszok közül alig van néhány darab megőrzésre, ez pl. kinek a hibája? A vállalatokat nem tehetik ezért felelősség, a gyártó meg nem létezik.
Kicsit érintőlegesen, de idekapcsolódik:
Én amondó vagyok, hogy legyen szép fénykép midenről, mintegy ipartörténeti emlékről, aztán ha van pénz, újítsák fel, ha nincs, akkor meg ez van, de senki ne mutogasson a másikra, hogy miért vágja szét, vagy miért nem újítja fel.
Ebben az országban szegénység van, egy közlekedési társaságnak lassan a saját buszparkját nem sikerül fenntartani, nemhogy még múzeumokat is nyisson a selejtezett csotrogányokból, amitől mellesleg alig várják, hogy megszabaduljanak. Ha valakinek van pénze, újítsa fel,szervezze meg, ha nincs, akkor no pofázás.Jó hogy nem már kötelezik a vállalatokat, hogy ezt meg ezt köteles eredeti álllapotba hozni..
Itt a Nógrád (off) 436-osa. Na, erre aztán nem lehet rosszat mondani. Évekig volt üzemeltetve gazdaságtalanul, egy rakás pénzért, csakhogy üzembe maradjon ez a "fantasztikus" prototípus. Mire az utolsó ember is megunta, mert milliók ráköltése ellenére is üzemképtelen volt, nagy nehezen leselejtezték. Másfél éve áll, a kutyát nem érdekli, hogy mi van vele. Eladnák már bagóért, felújítani biztosan nem fogjuk. Rohad szépen, vár a jobbsorsra, vagy a kohóra. Mondom, senkit nem érdekel, hogy mi van / mi lesz vele, majd áll 5, 10 évet, aztán mire már teljesen szét lesz rohadva, majd muszály lesz szétvágni. És akkor már előre hallom a hangokat, hogy "Szemét NV, hagyták szétrohadni, meg nagy titokban szétvágták, meg a rohadt szemétládák így meg úgy"... Pedig tessék, mondom: ha kell valakinek,vigye. Mégis mindenki leszarja.
"ideje lenne szétvágni a francba..." milyen vehemens vagy! ha a 300-as és a 400-as család sem teszik, akkor mit tartanál meg? Van kedven busztípusod? Egyébként a protókat a gyár felelőssége lenne megőrizni, nem a magáncégeknek, de erről már más fórumokban sokat beszéltünk.
Csuklós kontra hosszú szóló témában: Szerintem elvárható az, hogy (oké a reggeli csúcsidőt kivéve) ülve utazzon a helyközi járatot igénybe vevő utas. Namost a csuklórészben csak állóhely van, tehát ha a 16,5 m-ből levonom a "felesleges" csuklórész kb. 2 méterét, akkor a 14,5m már nem sokkal több, mint a 13,5m. És szerintem vannak olyan járatok, ahol a 12m-es kocsin néhány utas mindig, vagy legalábbis sokszor áll, nekik teljesen jó lenne a plusz két üléssor, még nyolc ülőhely.
Én sem tudom, hogy +17%! :-))))) hossznövekedés mit segít egy 12 métereshez képest, ha egy egész céget nézünk, és most csak 2 db ilyen lenne a tenderből.
Hm, ez érdekes. Szerintem ma sehol nem mondható ki véglegesen semmi. 13,5 m messze van még a 16-tól is, nem beszélve a 18 m-ről. Jobb ötlet lenne részükrő egy tiszta szóló állomány, kérdés, hogy a csúcsidőszakokban mennyire vannak teli most a csuklósok.
Szerintetek véglegesen kimondható-e, hogy a Mátra Volán nem vásárol több csuklós buszt? Ígéretesen hangzik a 13,5 m-s buszokkal való próbálkozás... vajon ezek inkább a gyöngyös-környéki rövidebb csuklós vonalakon maradnak, vagy inkább ezeket altatnák Kiskörén, vagy ilyesmi?
Borzasztó rossz hírem van a számotokra. Át tudtam tenni a zh-mat, úgyhogy sajnálatotokra találkozunk holnap, 4:10-kor indulok Dunaújvárosból, Pestről a 6:15-ös 1040/40 -es Budapest-Gyöngyös járattal megyek. Aki jön esetleg ezzel a járattal, az dobjon már egy SMS-t legyen szíves! Számomat elküldöm alkaa-nak e-mailben, mert én már többet nem leszek netközelben.
Bocsi srácok, hogy csak most rakom fel ezt a fotót, de most találtam meg ezt a topicot, 1 hónapig műhelybe ez a busz, a műszaki miatt és kemény 4 napot dolgozott és az ötödik napon(2006. február 27.) találkozott egy lovasszekérrel, szerencsére senki nem sérült meg.
Hát én sem a közeljövőben megyek.... Mint láthatod a tervből, még a tavalyi árakon van tervezve, alvállalkozóról pedig szó sem volt... Tavaly nyáron is halasztott utazásnak számított már.
Mo.-n sajnos néha naív idealizmusnak tűnhet , de szerintem is az alvállalkozósdi azt kell , hogy jelentse , hogy korszerűbb járműparkkal , színvonalasabb szolgáltatást kapnak az utasok . Szerintem is ez itt megvalósult , örüljünk neki !
Voltál a vadvirág túristaház nevű megállónál Mátraszentimrén? Van egy régi programom, ami pont arra visz, és nem nagyon vagyok ismerős arrafelé. ITt a program:
Mátraszentimre és Mátraalmás között 4 km gyalogtúra, majd Mátramindszenttől Mátranovákig a két település között haladó egykori vasútipálya bejárása a téma. A programnak nem kötelezően van vége Salgótarjánban, nekem ennyi a fontos belőle.
Na most azt kéne tudni, hogy Mátraszentimrén extra gyorsan megtalálni a piros jelzést, mert ott nem sok idő van keresgélésre.
Úgy látom, a Mátra azon kevesek közé tartozik, akik tényleg úgy éltek a törvény adta "lehetőség"-ekkel, ahogyan azt a törvényalkotók elképzelték. Bár ez sem a mintapéldája az alvállalkozós járatoknak, de azért mégis nagyjából így képzelhették el ezt anno.
Hát én nem hiszek ebben az 1988-ban. Azt nem tudom, hogy a CJE-729 trilexes-e, mert csak dísztárcsás képet láttam, de tökre nem úgy néz ki, mint a 229. Sötétített üveges, légbefúvó, hátul nyitható ajtó.
Azért a legelső rendszáma is rendhagyó, könnyen lehet valami exportból visszamaradt kocsi eredetileg. Annyit tudok még, hogy ennek a testvére a Kunságnál a CJE-729. Ha az is trilexes, akkor minden érthetőnek tűnhet.
Egy ideig a Gyöngyös-Bosch járatot a HOG-545 helyett az ex-Kisalföldes BAN-290 végezte. Egész jól néz ki ez a kocsi a krómozott dísztárcsákkal, csak a hátsó ajtóra nem kellene az alsó ablak. Nekem az nagyon furcsa, nem odaillő hatást kelt. De már helyreállt a rend, újra a rendes helyén a HOG-545.
A 7-es helyin sem dolgozik a GVM-120, helyette a BPK-826 van beállítva. Nem mai gyerek ez a 266, de a D10-esének oly szép hangja van :)
A CCC-636 nagyon szakadt állapotban van, ráférne egy felújítás
Az FRU-117 köténylemeze még mindig horpadt, esik le a kék festék, alatta kiviláglik a Kisalföld narancssárgája. Hogy lehet ilyen sokáig nem megjavítani egy paripát? Ez már igénytelenség, sajnos.
Utaztam a Volánbusz egyik Credo EC11-esén. Röviden: nem tetszett. Amennyire kellemes csalódás volt az LC11H és az IC12 az igényes belső kiképzésével, most annyira fapadosnak érezttem az EC11-est. Csúnya ülése, mintha hokedlin ülnék, a belső tér szinte "üres". A gkv szerint sokkal kényelmesenbb vezetni, mint a 200-asokat, de nagyobb a félelemérzete az alacsonyabb üléspozíció miatt.
Szervusztok! Csak kapkodom a fejem, amit eddig leszűrtem: 1) 2006 év elején (jan-febr) érkezett a Hatvani Volánhoz egy 256-os a Bács Volántól, eredeti rendszáma ACH-229 volt (mármint a másodi eredeti, a B?-??-?? után) 2004-től 2006-ig a JDG-384 rsz-ot viselte. Mikori évjárat? Milyen színű volt Bácsos korában és van-e róla vhol fénykép? Látta-e már valaki Hatvani színekben, hatvani járaton?
2) 2006 március elején érkezett szintén a Bács Volántól egy 266-os, amely nagy valószínűség szerint a BPF-714 volt eredetileg, most a JLA-968 rsz-ot viseli. És ő mikori évjárat?
A legbosszantóbb az egészben, hogy egyiket sem láttam még. Brrr :(
Na, hát akkor vezesd elő itt, vagy, az Off topikban (ismered?). Amúgy most jöttem rá, hogy sem csütörtökön, sem pénteken nem tudok menni sehová sem, úgyhogy a tervezett utazásokból semmi nem jön össze:-((
Igen, pontosan. Azt még hozzáteszem, hogy lehet más is még, én erről a kettőről tudtam. A 256-os kb. 2-3 hónapja van ott, a 266-os egy-másfél hónapja. A többit, meg ki tudja....
Nézzük, mit tudunk. ACH-229 volt az a busz, aki éveken keresztül Galgagután aludt, mert Lear különjáratot csinált, ha jól emléxem. Kb. 2 éve visszakerült Bajára. BGab axondta, JGD-384 lett belőle. Neked igazad lehet, mert ehhez a rendszámhoz a kereső szerint nem tartozik gépjármű. Tehát akkor azt mondod, hogy JLA-968 mellett ez volt a másik gép, ami Bajáról Hatvanba került, ám ez rendszámot váltott.
(Bocs a szájbarágásért, kicsit lassú a felfogásom és/vagy nem akarlak félreérteni. :-))
Még nem tudom, hogy megyek-e egyáltalán, elég szarul vannak a dolgaim, de ha igen, akkor ez a nap péntek lesz, programot még egyáltalán nem tudok mondani.
A GVL-751 és a GVL-752 is ugyanúgy Mátrakeresztes telephelyesek
ezzel kapcsolatban egy érdekes kérdés merült fel bennem..
tulajdonképpen ezek a kocsik nem is járnak be menetrendszerint Gyöngyösre (a telepre?) vagy bemennek csak visszafelé esetleg visszafelé Mátraszentimréig megy és onnan üresen haza
ha lehetne tudni valami konkrétabbat..
-menetrend szerint Pásztóról van egy járat Gyöngyösre 10:35-kor ezt melyik kocsi csinálja?
-és Gyöngyösről 10:00 órakor induló járatot melyik kocsi viszi?
nyilván a pályázat nem arra a fordára szólt,ahol esetleg most is Iveco jár....
a listámban az FJG-130 Mátrakeresztes telephellyel szerepel,és az alvállalkozásba kiadott forda szerint a Color Tours-os kocsi Gyöngyösön kezd és végez
Tudnál rendszámokat írni, hogy mely buszok lettek helyben bontva (ameddig időben visszafelé csak tudod), vagy vannak bontás alatt? Jöhet mailban is, mailcímem publikus.
Valóban hevesi telephelyes tartalék kocsi volt gkv-vel. Majd felkerült Gyöngyösre távolsági FREGOLInak, és innen került a DZA-864 helyére. Elméletileg a HFF - 782-t adták oda a CJX volt gazdájának, de egyenlőre FREGOLI-ként tartható számon most a 782 is.
A közeljövőben lesznek még telephely változások, mert most alakítják ki a tartalék állományt és rendezgetik a sorokat...
Tudom hogy ígértem a rendszámok listáját, sajnos én az enyémet nem találtam meg, de az egyik ismerősöm megbíztam a dologgal, amint meglesz azonnal küldöm. Ne haragudj!
Hát alkatrésznek jó lesz.... Nincs képe valakinek róla? Az én képtáramban hiányzik pont ő sajnos. Ezt az információt be kell írnom a volán-topicba, mert szenzáció!
Azért elég sokáig tanakodtak mi legyen, mert már kb. olyan tavaly novemberben le lett állítva, közben szépen lejárt róla a műszaki és végül meghozták a nagy döntést...
Állítólag teljesen szétvan rohadva a karosszéria és szét van szakadva az egész busz, ezért döntöttek úgy, hogy leselejtezik, mert nagyon sokba került volna a felújítás.
Lehet, hogy pontatlan az infó; E95 Scania (-ák) kiváltása lenne MAN-nel, Mátrás tulajdonban. (Egyébként egyes E95 Sc-k jóval 1 millió km felett vannak motorfelújítás nélkül, csak a kasztni rohadt szét alattuk) Na, majd meglátjuk!
"Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt."
Azért nekem ezen is nagy élmény volt utazni. A Tiszás képért tönkre is ment a lábbelim, a Tisza szét áztatta és igen hideg volt a víz, meg alig bírtam megállni benne a sebes sodrás miatt.
Akkor gondolom, hogy a volán állománya azért folyamatosan növekedőben van. Kevés a selejtezés, de valamivel több a használt-beszerzés. Ha az idén a Kisalföld Volán bevásárol Credókból, akkor igen sok 15-16 éves 260.32-es fog eladhatóvá válni, ezek pedig majd jöhetnek Hatvanba. (És persze néhány új Credóra is számíthatunk, mint eddig is.) Nem tudom, szerencsés-e egyébként a cégen belül ennyire szétválasztani a Credókat aszerint, hogy sárga vagy fehér rendszámot kapnak-e, én inkább besárgítanám mindet, annak fényében, hogy elvileg bármelyik gép végezhetne különjáratot, éppúgy, mint a másik két volánnál a megyében.
'Hazafelé szintén 13 óra után jövő buszok a 21-es úti buszmegbe várókat rendszeresen otthagyják. Ez például szakadó esőben csodálatos érzés.'
Szerintem ez megengedhetetlen. Ha túlzsúfolt is a busz, ha lépcsőn fél lábbal áll is az utas, ha három keréken is, de az utast el kell vinni!
A reggeli és délutáni zsúfoltság problémája szerintem alapvetően nem fog változni, a kapacitásokat nem lehet két rövid csúcsidőszakra tervezni. Tudomásom szerint midössze egy tartalékjármű van készenlétben, ami azt jelenti, ha két busz robban le egyszerre, akkor már problémás a pótlás. Ilyenkor szükséges egy ügyes forgalmista! (Két-három évente így fordul elő, például hogy a fél 8-as 1-es helyit 350 vagy 386 viszi, mert minden hadra fogható kocsi mozog)
'Ha én megyek az úton és nincs bekötve a biztonsági övem akkor a rendőr jól megvág. Ha ugyanez a rendőr egy reggeli buszt megállítana ami mondjuk Lőrinciről, Csányból, Nagykökényesről jön és erőssen hasonlít egy szardeniás dobozhoz, mit tenne, mert ezek az emberek nagyobb veszélyben vannak mint én a saját kocsimban."
Sajnos az álló utasok védelmét még nem tudták megoldani az autóbuszokban. Az ülő utasok tekintetében szerintem terjedni fog a kétpontos biztonsági öv, a turista és távolsági kocsiknál.
Egyébként a szabvány szerint az autóbuszok üléseit úgy kell a padlóhoz rögzíteni, hogy az a helyén maradjon akkor is, ha nagymértékű lassuláskor a következő sorban ülő utas az üléshez csapódik. Tulajdonképpen az utas előtt levő ülés tölti be a "biztonsági öv" szerepét. Az Autókut-ban sok vizsgálatot, mérést végeztek ebben a témában Ikarus ülésekkel.
Gyerekként jártunk nagyanyámékhoz Selypről Kisbágyonba igen körülményesen, mivel Apc vasútállomásig vonattal kellett menni ez olyan 5 km volt ott át kellett szálni buszra ami Szarvasgede, Kisbágyon, Buják útvonalon járt.
Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt.
Akkoriban ezekkel a buszokkal oldották meg a petőfibányára a bányászok szálítását.
A 68-as évtől már modernek számító ÁMG 407-408-ok jártak ezen a vonalon majd Ikarusz 31-60 és végűl az elnyűhetetle faros az Ikarusz 55-ös több változata.