Keresés

Részletes keresés

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 295
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 294
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 293
:(((

Megkímélt második autónak használt XC90 nyugdíjas vidéki orvos tulajtól eladó... :(
Nesze neked 30 cm-es gázlómélység...













Előzmény: Kicsidoki (292)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 292
Háááát...



Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 291
Mondjuk nekem nem lenne szívem kivinni Behemótot ilyen terepre, de jó látni, hogy mennyire jól működik az AWD rendszer...
Előzmény: Kicsidoki (290)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 290
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 289
Megtaláltam nagyobb méretben is...

Előzmény: Kicsidoki (280)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 288
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 287
A kép forrása...

Ez most az egyik kedvenc színem, így executive-ban... :)

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 286
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 285
Ugyan kicsit életlen, mégis szívet-melengető fotó, na... ;)

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 284
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 283
... és a reménység szerint "karc-free" liftes tartó is...

Előzmény: Kicsidoki (282)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 282
Egyébként létezik a tetőre is villás-rögzítésű biciklitartó. Előny az oldalsó küszöb/fellépő...

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 281
Ez ugyan nem XC90, hanem XC70 Mk II, de nekem akkor is nagyon tetszik (az XC70 Mk II pedig a másik legjobb VOLVO, amit valaha vezettem, pedig volt már egy párhoz szerencsém)...





Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 280
Sziasztok!


Először is szeretnék szívből gratulálni, mert ma kaptam a hírt, hogy az egyik Kedves itteni XC90-Tulajdonos Kartácsnak megszületett a harmadik kisbabája! ÉLJEN ÉLJEN, annyira örülök! :)))
Sok erőt, örömöt, jó egészséget Nektek! :)

Minden kisfiús szülőnek lehet már mondogatni, hogy neveld, taníttasd, mert idős koromra engem is el kell majd tartania... ;))))))


Kicsit eltűntem (nyaralás, egy kis ingatlan-ügylet, valamint életpálya- és munkahely váltás ürügyén), de remélem azért a kis XC90-csapat még itt van... :)
Nálunk jó irányba mennek a dolgok, minden OK.

Behemót pompás, továbbra is. Kicsit sajnos dugóztam vele nemrég, amit 12-13 literes fogyival, és kissé rossz lelkiismerettel hálált meg (az eddigi sok autóút és autópálya után). Ilyenkor kellene a hibrid. Jó hír, hogy ha minden igaz, 1-2 éven belül lesz UTÓLAG IS BESZERELHETŐ (a hátsó kerekeket hajtó) villany-rendszere a VOLVO-nak, amire valszeg én rá fogok harapni (még ha a csomagtér az akksik miatt kicsit kisebb is lesz). Dugókba a hibrid (azaz olyankor tisztán elektromos) hajtás kell, ez nem vitás...





Kedves Complacent!

Örülök, hogy nem bántad meg, ez a legfontosabb!
A 9 liter alatti fogyasztás az nagyon jó! Vezetheted a www.spritmonitor.de-n, így a legtakarékosabbak között lennél, és szépen pontosan látnád végig a fogyit (is)...

DSTC hibajelzés. Hmmmm. A válaszomat már úgyis tudjátok, le sem írom... ;)

Furi, hogy nincs pótkereked. Az autó alján szokott lenni, hátul, tehát nem a csomagtartó alatt, nem belül (bocsánat, ha evidens volt). Leengedni a csomagtérből lehet (annak padlóját felhajtva): egy mellékelt "kampót" az ott lévő "szembe" beakasztva lekurblizható.
Mivel fehér embernek lehetetlen akna nélkül hozzáférnie a pótkerékhez, a benne lévő nyomást (4,2) mindig a szervizben ellenőriztetem, ha arra járok (ugye amúgy is megemelik). Lehet, egyszer leengedem, és szeleppel hátra felé húzom majd vissza, hátha úgy már hozzáférnék én is a szelepéhez...

Nem teljes értékű, hanem kapaszkodj meg: virsli pótkerék, kis lemezfelnin. Nem kirándulásra való, hanem arra, hogy a legközelebbi gumishoz elevickélj vele (a kézikönyv írja a max sebességet és a vele megtehető max távolságot is: ha jól emlékszem, max 80 km/h, max 50 km...).


Bringa szállítás:
Én eddig tetőn szállítottam (elég magas vagyok). Sajnos 2 év "balesetmentesség" után, nemrég, a legnagyobb gondosság ellenére is, az utolsó bicikli-szállítós utunk során a jobb hátsó ajtón sikerült két karcolást is ejtenem (mind a két felrakásnál), elég dühös voltam magamra... :((((
Hála Istennek vettem már előtte festékstift készletet a kocsihoz, így azonnal kijavítottam, de akkor is bakker (az egyik elég mélyre sikeredett, vertem is a fejem a falba, eddig karcmentes volt az autó)... :((((

A tetőn való szállításnak előnye, hogy megmarad a csomag- és utastér, hátránya a karcolás veszélye, a megnövekedett fogyasztás és a nagy menetzaj. Én (hiába jófajta Thule/VOLVO Freerider biciklitartóról beszélünk) nem megyek vele 110 km/h-nál többel (ez amúgy ha jól emlékszem előírás is). Ez Balatonra lemenet nem gond, de pl. Ausztria másik végére már + 1 óra...

A vonóhorgostól engem mindig kiráz a hideg, nem fér bele a buksimba, hogy egyetlen fém golyóra hogy lehet biztonságosan felrakni egy tartót 3 biciklivel... :)
De mindenki szerint működik, ha jól van felrakva. Előnye az egyszerű kezelhetőség, és hogy talán se fogyasztás, se menetzaj növekedés nincs (nem tudom, nem próbáltam). Hátránya, hogy a csomagtartóhoz már nem férsz hozzá, és kell hozzá ugye vonóhorog. Ez felrakással, típus engedéllyel tudomásom szerint 200e fölött van... :(((

Én ezek után most vettem egy BELSŐ bicikli tartót a VOLVO-tól! Egy ekkora autóba simán beférünk 2 biciklivel és a csomagokkal is. Már többször szállítottam két biciklit egymásra lefektetve, jól lerögzítve + sok-sok csomagot (a biciklik körül). Ezzel a bicikli tartóval pedig állítva lehet 2 bicajt szállítani, így sok hely marad a csomagoknak is!
A hátsó üléseket kell lehajtani, annak hátulján alul van egy-egy "szem", amihez a mellékelt fém kampókon keresztül a keresztsínt lehet rögzíteni (külön le kell pányvázni az első ülések alatti szemekhez is). A biciklik első kerekeit ki kell szedni, és a villát lehet a sínre rögzíteni. A kiszedett kerekeknek, de még a két ülésnek (ha azokat is le kell szedni) külön sínre rögzíthető tartója van. A hátsó kerekeket meg ki lehet pányvázni a csomagtartó hátsó-oldalsó szemeihez... Mindent mellékeltek hozzá.
Még nem használtam (valszeg jövő hét végén fogjuk), de jópofa. 35-38e Ft, ami szerintem nem vészes (gyári VOLVO)...
Hátránya, hogy a belső teret védeni kell a kosztól (ezt amúgy is teszem, éljen a vastag, létrázható, több rétegre hajtott fólia), de előnye, hogy lehet menni 130-cal autópályán, a biciklik védve vannak, és se szélzaj, se fogyasztás növekedés nincs. Két emberrel simán működik. Ha lehetne venni hozzá több tartót (nem tudom, lehet, hogy lehet), akár 4 bicikli is beférne szerintem így állítva (a csomagtér kárára).

A vontatást elfelejtettem megérdeklődni, elnézést kérek, de meg fogom kérdezni. Kizártnak tartom, hogy ne lehetne vontatni egy ekkora batárral (még ha korlátozott tömeget is)...

Megint hosszú lettem, elnézést! :)



Előzmény: complacent (278)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 279
Sziasztok! :)
complacent Creative Commons License 2010.08.08 0 0 278
Sziasztok,
Jó, hogy újra tudok írni én is, remélem mások is visszatalálnak a nehezítés leküzdése után.
Engem nem zavar Kicsidoki vélt dominanciája a hozzászólásokban, le a kalappal, csak így tovább, nekem sokat segített és jó ezt a lelkesedést látni.
Kb. 15 ezer kilométert tettem bele a jószágomba, nagyon bejön nekem, összeszoktunk.
A fogyasztás folyamatos autópályázás mellett beállt 9 liter alá, pedig nem cammogok vele, szerintem elégedett lehetek. Egy csepp olaj sem fogy, minden működik szépen.
Néha jelez egy rejtélyes DSTC hibát indulásnál, ahogy figyelem inkább párás időben, aztán pár kilométer után elalszik a sárga lámpa és nem jön elő újra. A szerelőm azt mondta, hogy ne izgassam magam miatta, ez gyakori hiba, valami kormánypozíció visszajelző fogaskerékről magyarázott és azt mondta, hogy a biztonságot nem befolyásolja. Hmmm.
Viszont nincs pótkerekem, ha volna, milyen szokott lenni? Van XC90re gyári acélfelni? Virsligumit nehezen tudok elképzelni egy ilyen autón. Vettem egy Continental Mobility Kit-et, használom a kompresszorát nyomásellenőrzésre, remélem a kaucsukra sosem lesz szükség.
A vontatási téma annyiban izgatott fel, hogy úgy látom bringaszállításra egy vonóhorogra szerelhető cucc lenne a legpraktikusabb, magas a tető és az osztott hátsó ajtóra szerelhető cuccot még nem láttam. Így engem ez a plusz váltóolaj hűtő nem érdekel, enélkül mennyiért és hol lehet vonóhorgot felrakatni Bernátra?
köszi
complacent
KisMaksa Creative Commons License 2010.08.03 0 0 277
talán most már sikerül...?
Előzmény: Kicsidoki (271)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.20 0 0 276
Előzmény: Kicsidoki (275)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.20 0 0 275
Ez már egy 2011-es modell évű példány!

Szerintem nagyon jól áll neki a nagyobb embléma...

Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.20 0 0 274
!!! FIGYELEM, FONTOS TÁJÉKOZTATÁS !!!

A Fórum Klub Topikká alakult. Csak az tud hozzászólni, akit előtte felvettek a topikba.

A felvételi kérelmet itt kell jelezni!
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.20 0 0 273
!!! FIGYELEM, FONTOS TÁJÉKOZTATÁS !!!

A Fórum Klub topikká alakult. Csak a felvett tagok tudnak hozzászólásokat írni!

A felvételi kérelmet itt kell jelezni!
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.20 0 0 272
XCiasztok!

Ezeket nemrég a fészbúkon találtam. Elég baba, nem? :)

Na, elég inspiráló? ;)
Szerintem elképesztően XCép!!! :)

Az első a 2008-as taiwani XC találkozó. Gondolom a második is kb. ...



Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.06 0 0 271
Kedves KisMaksa!

XCép jó reggelt!

Tapasztalatom szerint 130-nál 10 liter alatt marad a fogyasztás... ;)
Fele országút - fele autópálya, kevés várossal...

Amúgy komolyan: kérdés, hogy mekkora távolságokat teszel meg rendszeresen, és mennyire fontos az idő faktor?
Itt Magyarországon nem érdemes gyorshajtani, mert csak néhány percet lehet spórolni vele, ellenben:
- a rend éber őrei szeretnek fotózni mostanában, és az nem olcsó
- a motor magasabb fordulaton pörög
- a mozgási energia a sebesség négyzetével arányosan növekszik, tehát a fékút is. Ez abban a tartományban már nem is elhanyagolható...

Gondolom ha a fogyasztáscsökkenésre hegyezik ki a software-t, akkor az teljesítmény csökkenéssel is jár. Ez országúti előzésnél akár hátrány is lehet...


Én az eredeti VOLVO-t rakattam bele. Igen, kb. 200 volt, de szerintem így is megéri, nagyon szeretem! Ha jól emlékszem, a GPS egységen keresztül megy be a jel (logikus: tolatásnál így a legkönnyebb elvenni a térképet a képernyőről), és így nem kellett semmit sem megfúrni, műszerfalat bontani, plusz képernyőt berakatni...

XCép napot!
Előzmény: KisMaksa (270)
KisMaksa Creative Commons License 2010.07.05 0 0 270

Kedves Kicsidoki!

 

Köszönöm szépen a jókivánságokat.

 

Igen egy tuning chipre gondoltam, de ahogy magyarázták és utánaolvastam ennek kihasználása a vezetési stilustól függ. Arra hegyezik ki, amire szeretném, vagy magasabb menettulajdonságokra, vagy kisebb fogyasztásra.

Nekem a fogyasztás lenne a szempont, mert sokat megyek autopályán és akkor 11 liter körül fogyaszt 140 km/h sebességnél.

Igérnek 10 napos próbát, lehet hogy belemegyek a nyár végén...

 

"Kívülre rakass vízlepergető réteget, a fóliát meg belülre, na? :)"
egyre jár az agyunk...

 

Az ülések kálváriáját én is megjártam, végigkérdeztem mindent, amikor a vezetékbontásról kezdtek beszélni, nem érdekelt tovább...

MAjd a következő ilyen lesz..    ;-))

Én nem szégyellem magam, mert álmodni szabad.

 

A tolatókamera eredeti VOLVO, vagy választottál valami másikat?

Nekem valami 150 eFt árról beszéltek a szervizben+munkadij. Ez kicsit soknak tűnik...

 

Ciao

Előzmény: Kicsidoki (262)
KisMaksa Creative Commons License 2010.07.05 0 0 269

Kedves 2bedo!

 

Az enyém is hasonló évjárat, hasonló motorral szerelt és gyári vonóhoroggal van ellátva, viszont még sosem használtam vontatásra. Foggalmam sincs, hogy van-e külön hűtője a váltónak, még nem követtem végig a csöveket, de az biztos, hogy elöl 3 hűtőegység van, amiből azt gondolom, hogy van benne kiegészitő hűtő is(hűtőviz+klima+???).

 

A héten kiküldetésben vagyok, de hétvégén leellenőrzöm. Arra viszont egyértelműen emlékszem, hogy a gépkönyv kifejezetten emliti a kiegészitő hűtőt vontatáshoz, tehát szükséges.

 

Azt nem tudom, hogy mennyire birja a vontatást, de az olasz pályákon sok XC90-es látok lakókocsit húzni, gondolom az sem könnyebb, mint a paciszállitó.

 

Az egyik kollégámnak is lószállitáshoz kellene autót választani, de ő úgy találta, hogy az XC90-es vontatható tömege elég kevés, még fékezett futóval is...

 

 

Ciao.

Előzmény: 2bedo (264)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.05 0 0 268
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.05 0 0 267
Minden kedves látens / olvasó üzemmódban lévő XC90 tulajnak, és (pl. szakszervizben dolgozó) Kedves Hozzáértőnek!


Gondolkodtam azon, hogy nagyon "uralom" ezt a fórumot, ami nem jó. Lehet, Többeket zavar, hogy túl aktív vagyok. Kedves KisMaksa is utalt rá nemrég, hogy örülne neki, ha mások véleményét is olvashatná a kérdéseivel kapcsolatban...

Egyrészt nem szeretném, ha ez "one man show" lenne, másrészt nem vagyok hozzáértő, harmadrészt a változatosság engem is gyönyörködtetne! :)

Nem akarok ügyeletes okostojás lenni, a látszat ellenére tényleg nem!!!
Örülnék, ha Ti is hozzászólnátok! Örülnék neki, ha tudnék másoknak segíteni, de erre biztosan nem én vagyok a legkóserebb arc.

Tudom, mindenki dolgozik, a család is természetesen fontosabb, és be kell osztani a szűkös időt.

Mi legyen a megoldás? Türtőztessem magam, ne írjak mindig választ és várjam meg, amíg Ti is írtok?

Őszintén, tényleg nem tudom. Hogy legyen?


Annak nagyon örülök, hogy egyre több Kedves XC90 Tulaj ír ide, és hogy érdekes kérdések merülnek fel, ami érint mindannyiunkat, így csak van egy kis élet végre ezen elhagyatott oldalon, örülök neki! :)

Örüljünk közösen ezeknek a remek vasaknak, és segítsünk egymásnak a felmerülő kérdésekben!

Kicsit tépelődő Kicsidoki...
Kicsidoki Creative Commons License 2010.07.05 0 0 266
Kedves 2bedo!

Szeretettel üdvözöllek! :)

Holnap kapom vissza a kézikönyvemet, megnézem én is, érdekel. Valami tényleg rémlik, hogy pl. ne húzzak ki vele árokból másik autót, amit nem is egészen értettem én sem, amikor olvastam... :(

Annyira emlékszem, hogy nem az XC90 a vontatás bajnoka, más márkák modelljei között vannak nagyobb tömeget vontatni képes típusok is, de nem akarom elhinni és nem hiszem én sem, hogy ne lehetne azért vontatni vele!

A kiegészítő olajhűtő stimmel, amihez vontatás / taxizás / megerőltetőbb használat mellett sűrűbb motorolajcsere és így a már szinte kötelező váltóolaj csere társul (normál használat mellett is 60e km-enként ajánlott ez is, amúgy is).

Nem vagyok hozzáértő, de én is utána kérdezek kicsit.

Még ne legyél annyira csalódott azért! Gondolj bele, hogy ha V8 315 paciját és 440 Nm nyomatékát bírja, akkor a 185 pacis, 400 Nm-es nyomatékú D5 vontatását is kellene azért bírnia. Pláne, ha nem hegymászás közben vontatsz, hanem hosszabb távon, sík terepen (autópályázás).

Most olvasom, az új Veyron nyomatéka 1500 Nm, és szerény 1200 pacis. Na annak a váltója kellene ide... :)))
Előzmény: 2bedo (264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!