Köszönettel a nagyított képet. A képen a szembeni hegységben látható mészkőbánya alatt a sik részen jól kivehető a repülőtér burkolt pályavonala. Attól jobbra a Dimona gyár, balra pedig hangárok és további javítóbázisok, stb. Stipi
Itt a válasz a kérdésedre, valószínűleg előzetes lajstromjel kijelölés történt, azért hogy ezt festhessék fel a gépre, majd a berepülési program sikeres lezárásakor pedig ezzel állítja ki a hatóság a lajstromozási bizonyítványt.
"A Magnus Expedíció repülőgépe, rövid időre megszakítva a berepülő programot, két hétig a kecskeméti Malom Bevásárlóközpontban kerül kiállításra. "
Csak aztán kapkodás ne legyen a nagy dátum miatt. A korábban tervezett indulási nap 2014 október 1 volt, tehát egyértelmű a csúszás, kár lenne egy ilyen nagy horderejű emlékrepülést kockáztatni.
Gyanús nekem ez a "Gerle-2". Most a Jetfly-ban is van cikk a nagy repülésről. Sem egy gyártó, sem egy típusjel. A ráfestett lajstromjelet (HA-XCN) sehol sem találom.
A kép alól lemaradt. et a Wiener Neustadt sportrepülőtér. ( Régi KuK. katonai reptér ) Jobb felbontásban látszik mögötte a burkolt másik is a Dimona gyárral.
Vitorlázoreptereken, ahol hely kiadja, több pályát jelölnek ki, hog mindenféle szélirányhoz igazodni tudjanak. A legjobb (csak hallomásból ismerem) egy lengyel , talán a lodzi, ahol 6 pálya volt, mindegyik végen egy-egy trolibuszmotorból készült csörlő fxen telepítve.
Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy van-e kereszteződő pálya egyáltalán. Brüsszel Zaventemen is 1 pálya "keresztezi" a fő le és felszállási irányt ami általában a 25ös :P
Érdekes én mindig oda érkeztem, indultam a fordított irány amikor 2-es irányra érkeztek a repcsik sose jött össze, ilyenkor egyébként Uccle kerület (Dél Brüsszel) felett majdnem a magyar követség felett jöttek a gépek (10 éve volt ez már ugye) és mindig örvendtünk amikor a "kékorr" budapesti járata érkezett és kiszúrtuk a Malév 737-est :D
Azt még csak a guglin láttam, Orlandóban viszont megálltam a kereszteződés mellett és kapkodtam a fejem, mert jobbról-balról jöttek a gépek (péntek délután volt), szerencsére kicsik, nem nagy jetek. Azt már nem tudom, miért nem videóztam. Sok régi öreg gép volt Moonytól DC-3ig. Talán az itthoni beidgződés, hogy elveszik a kamerámat:-) Persze 1995-ben volt, 911 előtt.
Nem biztos, hogy a keresztezó gép felszállt, lehet, hogy csak gyorsan gurult. De sok helyen vannak egymást keresztező pályák. Orlandóban a "kis" reptéren X alakban keresztezi egymást két pálya.
Hülye lesz a kérdésem, persze filmhez kapcsolódik:
Azt hiszem ezt láttam már, csak unalmamban nézelődve a tecsőn elindítottam
A bevezető képsorokban 0:56-nál hogy a faxba száll fel keresztben az a másik repcsi? Az eleje talán még nem számítógépes grafikai képsorok. És bármilyen gépről is vették fel a felszállást a keresztirányú felszállás akkor hogy is van???
Az utolsó általam ismert adat 16 eladott, 2 lezuhant (4halott) amiről a KBSz gyártástechnológiai hibát állapított meg. +1 Besenyei Peti gépe, amivel eddig még repked. Hogy emiatt van-e számára méltatlan helyen a Redbulin, azt nem tudom.
Történetének legnagyobb profitjával zárta a 2014-es évet a dallasi székhelyű Southwest Airlines, a világ legnagyobb diszkont légitársasága.
A honlapján közölt információk szerint a Southwest egyszeri, rendkívüli tételek nélküli eredménye 1,4 milliárd dollár lett a 2013-as 805 milliós nyereséghez képest.
A légitársaság 2013-hoz viszonyítva 5,1 százalékkal 18,6 milliárd dollárra növelte árbevételét, ugyanakkor 0,2 százalékkal 16,4 milliárdra csökkentette üzemelési költségeit.
A légitársaságot 1967-ben alapították, mára a világ legnagyobb diszkont modellben működő légi cége lett: 46 ezer munkavállalót foglalkoztat és naponta 3400 járatot üzemeltet 93 város között 647 gépet számláló flottájával.