Keresés

Részletes keresés

BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21591

Köszönöm, tudom. 

 

De itt vagy valami félre értés van, vagy a KRESZ fogalmaz hanyagul.

 

A tábla, aminek a képét betetted ide, az mást jelent. Meg lehet érteni, összefüggésbe lehet hozni a polgárőr munkájával, de nem azt jelenti. 

Pont az a szitu, mint mikor a gyár portájánál a sorompón a kötelező megállás tábla helyett az Állj! elsőbbség adás kötelező tábla díszeleg. Érthető így is, de a tábla nem ezt jelenti.

 

A tábla amit beszurtál, az jelzi, hogy a vasúti átkelőt jelző őr biztosítja. Pont. Ha tényleg az a direktíva, hogy ezzel a táblával jelezzétek a munkátoka, akkor ezen a ponton át kellene fogalmazni a KRESZ-t!

Egyébiránt kellene egy "polgárőr" felirarattal, vagy egy új -a szabályba foglalt piktogrammal ellátott- kiegyészítő táblával ellátott egyéb veszély táblát használni.

 

Valaki valamit félre értett szerintem. Az is lehet, hogy én...

 

Előzmény: Macika (21590)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21590

#21580

Előzmény: BringasLevy (21588)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21589

Egyébként marhaság a jogszabály, ahogy van.

Ha egy balesethez polgárőrautó ér oda legelőször, akkor biztos is, hogy az lesz a legfontosabb, hogy kirakjuk a táblát megfelelő távolságba, jól látható helyre és nem az, hogy mentsük az életet, javakat és megakadályozzuk, hogy esetlegesen más is balesetet szenvedjen...

Előzmény: BringasLevy (21586)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21588

Nem, csak az iskola oldalát, amit linkeltél. De biztos vagyok benne, hogy ott magyarázat a KRESZ-ben, mint ahogy abban is, hogy elkerülte a figyelmed a smile...

Előzmény: Macika (21587)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21587

Elolvastad a KRESZ jogszabály ide vonatkozó paragrafusát?

Előzmény: BringasLevy (21586)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21586

Az általad linkelt tábla jelentése az általad ajánlott iskola szerint: tábla jelzi az utat keresztező vasúti pályán a vasúti jármű áthaladását jelzőőr biztosítja

 

 Biztosan egyről beszélünk? A polgár őr a vitatott esetben a vasúti átjárót biztosítja? :-D

Előzmény: Macika (21583)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21585

Szerintem nem arra gondolt, hogy nem ismeri a jelzést, hanem hogy látta alkalmazni a szabályt... :-)

Előzmény: Macika (21583)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21584

Ez persze igaz, a sövénynyirok pakolgatják a táblákat rendesen, ami amugy helyes, mert ha nem pakolgatnák, akkor kitennék Budaörsön, és bevennék Győrben, arra a két hétre még végigmennek. Ehelyett szép "utolsó pár előre fuss" játékot játszanak, jó előre kitáblázva, és tényleg van feloldás. Abban az esetben, ha látszik, hogy dolgoznak, nem is morog senki. (Viszont igy is láttam már balfaszt aki elcsapta a bóját.)

Előzmény: BringasLevy (21579)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21583

Milyen alapon rak ki pl. megállni tilos táblát a polgár őr?!

Vagy mobil limit 30 táblát ?!!!

 

 

Sehogyan, NEM TEHETI, TILOS!

 

Ezt a táblát teheti, ezt KÖTELES kitenni, ha olyan tevékenységet végez.

Ne haragudj, nem tudom, honnan van, de hivatalos ellátmányból kaptuk, bent van a szolgálati autó csomagtartójában.

Végülis a KRESZ előírja.

 

- ilyen előjelző táblát még soha nem láttam ám kirakva... a való világban

 

 

Nem? Pedig van jogsid? :)

 

http://www.opal-autosiskola.hu/new/e_learning/011.htm

Előzmény: nopánick (21581)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21582

Más egy picit, de ide tartozik (mielőtt andd megint rosszakat álmodna) egy kérdés.

 

Mikor valami rendkívüli esemény miatt kell táblázni és a polgárőr segít a forgalom terelésében, ki, milyen megbízás alapján tábláz?

Pl. egy váratlan gátszakadás (vörösiszap katasztrófa) miatt kell behalytani tilos, kötelező haladási irány, vagy akár útszűkület és valamiylen korlátozó stb. táblákat kihelyezni, akkor az fizikailag hogy működik? Azt is a riaztott közútkezelő végzi? Vagy oda nyoják a táblákat polgárőr hóna alá, hogy vigye és tegye ki?

Ilyenkor oda autózik a közútkezelő, a rendőr, mentő, polgárőr, stb. zsúfolt parkolóvá válik az esemény környéke, vagy el lehet ezt intézni egy rendőr/polgárőr autó kiérkezésével?

 

Gondolom erről valami szabály rendelkezik és csak remélni tudom, hogy a leggyorsabb megoldás a működő megoldás.  

Előzmény: Macika (21580)
nopánick Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21581

köteles azt az egyéb veszélyt jelző táblával - a jelzőőrre vonatkozó kiegészítő táblával együtt

 

- ilyen előjelző táblát még soha nem láttam ám kirakva... a való világban

- de mellesleg, HONNAN VAN(lenne) ilyen táblája jogszerűen?

 

Egyébként meg nem ez volt a kérdés ....

Milyen alapon rak ki pl. megállni tilos táblát a polgár őr?!

Vagy mobil limit 30 táblát ?!!!

Előzmény: Macika (21580)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21580
Előzmény: nopánick (21574)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21579

Szerintem nem ez a lényeges dolog. HA szabályos így is a táblázás, akkor a korlátozás vonatkozik akkor is, ha nincsen ott trafi. HA meg nem...

Előzmény: Pitrinkó (21578)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21578

Láttál már ilyen sövénynyiro lassu menetnél traffit? Én nem.

 

(ma különben megint szopjon le az összes vakitó hátsó ködlámpás.)

Előzmény: nopánick (21574)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21577

Ezt mindenképen előrelépésként értékelem. 

Előzmény: nopánick (21576)
nopánick Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21576

M5 gyakori nekem ... ott általában fel is oldják.

 

Előzmény: BringasLevy (21575)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21575

Csak egy kapcsolódó kérdés a régi vessző paripám miatt...

 

"Ezért izgalmas az autópályán szokásba jött mobil táblázás.

pl. az elválasztó rész sövény nyírásakor..."

 

Rászoktak már a feloldó tábla kihelyezésére is ilyen estekben? Régen, az valahogy elfelejtődött. 

Előzmény: nopánick (21574)
nopánick Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21574

A megbízott simán lehet az út építője, sőt gyakran az is!

Az elfogadott terv szerint tábláz és kész.

 

Amiért nem pakolják le-fel, az a NYILVÁNTARTÁSI kötelezettség.

Ez ebben a nyugat balkáni országban csak írásban és lassan műxik.

Viszont kell, mert ugye az ott volt kontra nem volt ott a tábla kérdés

az alapvető bírságot  eldöntő kérdés! vita esetén.

 

Ezért izgalmas az autópályán szokásba jött mobil táblázás.

pl. az elválasztó rész sövény nyírásakor...

 

Mert csak két este lehet.

- van müködő megoldás a gyorsan változó nyilvántartásra

  és akkor, akár az útépítő is takargathatja a táblákat

 

- nincs megoldva >> illegális a táblázásuk >> trafi pl. nem játszik

 

-------

 

A polgár őr milyen eljárásrend alapján pakolja ki-be a mobil táblát?

Ugyanaz rendszer az útépítőnél is müxik.... nemigaz?

Előzmény: Macika (21572)
BringasLevy Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21573

Elfogadom, hogy igazad lehet, bár a gyakorlat más. Nem ismerem az egyéb szabályozást, így fantartom azt is hogy tévedhetsz. 

 

Követve azon álláspontot, amit képviselsz mindössze 2 kérdésem van.

 

Mivel a cikk egy vágyat fogalmaz meg, miért ne lehetne ez a vágy a szabály módosítása? Vagyis miért nem lehet ezen a szabályon úgy változtatni, hogy a közútkezelővel történő egyezetetés alapján a munkvezető is jogosult a táblákkal tenni, venni?

 

A másik kérdés az, hogy a valóban kell az írásos megbízás?  Miért kell minent olyan körülményesen, bürokratikusan intézni? Nem tudom, hogy a szabály valóban megköveteli-e az írásos megbízást. Kinézem belőle, mint ahogy azt is, hogy mellékelni kell hozzá 5 hatósági tanú erkölcsi bizonyítványát és a bakszámla számmal kiegészített útlevél másolatot is. De tényleg kell ez?

Előzmény: Macika (21572)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21572

Így van, ezt írtam, szó szerint!

És nem azt, hogy én láttam volna, hogy ilyen történt!!!

 

És épp ezzel magyaráztam azt, hogy miért van az, hogy nálunk a korlátozó tábla nem kerül(het) le éjszakára, hét végére, SŐT, a  munkálatok befejeztével (de a műszaki átadás előtt) sem, mindaddig, míg a levételre jogosult közútkezelő (vagy annak írásban megbízottja) le nem veszi.

Előzmény: Törölt nick (21571)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21570

Ha megmutatnád azt a hsz-emet, ahol azt állítottam, hogy illegálisan raknak ki, vagy szednek be táblát Magyarországon az ott dolgozók, akkor nem üres rágalom volna megint a hsz-ed.

Pedig az.

 

Épp te állítottad, hogy láttál ilyet.

És most azt állítod, hogy én írtam?

Előzmény: Törölt nick (21568)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21567

De jó, egyszerű kérdésre egyszerű, NEM mellébeszélő választ várok TŐLED!

 

Egy útszakaszon, ahol munkát végeznek, a pályázatot megnyerő vállalkozó al-al-alvállalkozójának van-e BÁRMILYEN joga sebességkorlátozó KRESZ-táblát kihelyezni ill. eltávolítani?

Ha nem, milyen jogszabály alapján, ha igen, milyen jogszabály alapján?

 

Ha erre ismét mellébeszélés, személyeskedés, sértegetés ill. bármi úton-módon a válaszadás alóli kibújás lesz a reakciód, akkor téged itt tényleg cska a szórakozás és a kötözködés vezérel, hasznosan fórumozni képtelen vagy.

Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21566

Miért igyekszel iszkolni a téma elől, beismerni a tévedésedet, helyette inkább sértegetésbe burkolózva?

Miért?

Előzmény: Törölt nick (21565)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21564

Máskor kérkedsz azzal, hogy mindenkinél jobban ismered a jogszabályokat. Most miért nem? Most miért azzal jössz, hogy mit látsz a gyakorlatban?

És máskor, amikor én írom a gyakorlatot, akkor miért jössz a jogszabállyal???

 

A bolhás kutyát nem érdekli, hogy TE mit látsz, azzal kapcsolatban nem állítottam semmit.

A jogszabályt meg - ha igazat írtál (igazat írtál?) - te is nagyon jól tudod, ami erre vonatkozik.

Előzmény: Törölt nick (21563)
Macika Creative Commons License 2011.12.01 0 0 21562

Kritikán aluli leírtszöveg-értésed miatt beszedett hibáidat nem érzem, hogy korrigálnom kellene.

 

Leírtam, hogy hol történt az idézett eset, leírtam, hogy mit szeretne a cikk írója itthon is, leírtam, hogy ez jogilag miért lehetetlen Magyarországon, ennyi azoknak elég, akik képesek értelmezni a leírt szöveget.

 

Aki(k) meg nem, a(zok)nak úgyse elég semmi sem, mert nem megérteni, hanem provokálni, kötözködni akar(nak)...

Előzmény: Törölt nick (21561)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.11.30 0 0 21559

Remélem hokedli nem olvas, mert beköp maribornál, oszt szorulsz !  :))

Előzmény: Trebitsch (21551)
Macika Creative Commons License 2011.11.30 0 0 21558

Ezt írtam:

"Érdekes, hogy nincs ember, aki leírná a hozzászólók között az igazat, hogy aki ezt cselekszi, amit a cikkben istenítenek, az tulajdonképpen a magyar jog szerint bűncselekményt követ el."

 

Nem gondoltam, hogy szükséges lett volna elmagyarázni, hogy NÁLUNK az nem jogszerű, amit a sógorégknál - ezek szerint - meg lehet tenni, és a cikkíró itthonra is megvalóthatónak szeretne. Ezért csak ezt a 3 szót írtam.

Előzmény: BringasLevy (21556)
Macika Creative Commons License 2011.11.30 0 0 21557

Nézd, azért minden fiúgyerek autóval nő fel. Mire 10 éves lesz, már tudja, milyen sebességgel tudnak menni a járművek.

Még ha csak 4 általánosa van összesen is, akkor is tudja (ha másért nem, hát azért, mert naponta látja), hogy hogyan néz ki egy sebességkorlátozó tábla. Tudja, hogy 0-val nem kezdődik rajta szám.

Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a fotó kedvéért felrakták fordítva, lefotózták, majd megfordították. Mivel egyre drágább mindenkinek a munkahelye, egyre kevésbé szívesen csinál ilyen hülyeséget.

Szerintem...

 

Előzmény: BringasLevy (21554)
BringasLevy Creative Commons License 2011.11.30 0 0 21556

Éltalában igazat adnék neked ebben a témában, de most tévedésben vagy szerintem.

 

A cikk, amiről beszélünk egy Ausztriai példán vezeti le, hogy mikét is kellene lennie Magyarországon. 

Tény, hogy a cikk írója erre csak utalást tesz (a piros vonal túlsó oldala - mely nyilván a térképen jelzett országhatárra utal), de ha képeket is nézed, akkor táblák stílusa ezt egyértelművé teszi. 

 

Én nem ismerem a vonatkozó magyar jogszabályokat és az Osztrákot, még annyira sem. Talán pont ezért tartom elképzelhetőnek, hogy eltér a magyar szabályoktol és ott elfogadható mindaz, amit kritizálsz. 

 

Persze  tévedés lehetőségét fenntartom... :-)

Előzmény: Macika (21555)
Macika Creative Commons License 2011.11.30 0 0 21555

Na, ha már segítettél neki.

 

Szóval léteznek olyan munkakörök, amelyeknél jogszabály írja elő, hogy a munkavégzés idejére KÖTELEZŐ bizonyos KRESZ-táblát kihelyezni, majd a befejeztével lebontani. Ilyen pl a polgárőrség, ha forgalmat irányít, útzárat/forgalomterelést tart fent (a jogszabály által meghatározott módon).

Nem ilyen (jogszabállyal meghatározott, előírt) munkakör végzése közben a közútkezelő által kihelyezett közlekedési jelzőtábla letakarása/eltávolítása nem jogszerű.

Mondjuk egy 1 méteres magasságba, négyszögletes farúdra rögzített tábla eleve nem tudom, mennyire lehet érvényes (talán emlékeznek még páran), valaki jogszabályi hivatkozással támadta meg a rendőrség által, időszakosan (talán márc. 15-i ünnepségek alkalmából) kihelyezett, 80 cm magasságban látható megállni tilos táblát.

Ha egyik hiteles, akkor a másik is, ha egyik nem, akkor a másik sem. Az nem jó csapásirány, hogy ha nekünk az a jó, akkor szabályos, ha nekünk az a rossz, akkor nem szabályos... :)

Előzmény: Törölt nick (21542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!