De itt vagy valami félre értés van, vagy a KRESZ fogalmaz hanyagul.
A tábla, aminek a képét betetted ide, az mást jelent. Meg lehet érteni, összefüggésbe lehet hozni a polgárőr munkájával, de nem azt jelenti.
Pont az a szitu, mint mikor a gyár portájánál a sorompón a kötelező megállás tábla helyett az Állj! elsőbbség adás kötelező tábla díszeleg. Érthető így is, de a tábla nem ezt jelenti.
A tábla amit beszurtál, az jelzi, hogy a vasúti átkelőt jelző őr biztosítja. Pont. Ha tényleg az a direktíva, hogy ezzel a táblával jelezzétek a munkátoka, akkor ezen a ponton át kellene fogalmazni a KRESZ-t!
Egyébiránt kellene egy "polgárőr" felirarattal, vagy egy új -a szabályba foglalt piktogrammal ellátott- kiegyészítő táblával ellátott egyéb veszély táblát használni.
Valaki valamit félre értett szerintem. Az is lehet, hogy én...
Ha egy balesethez polgárőrautó ér oda legelőször, akkor biztos is, hogy az lesz a legfontosabb, hogy kirakjuk a táblát megfelelő távolságba, jól látható helyre és nem az, hogy mentsük az életet, javakat és megakadályozzuk, hogy esetlegesen más is balesetet szenvedjen...
Nem, csak az iskola oldalát, amit linkeltél. De biztos vagyok benne, hogy ott magyarázat a KRESZ-ben, mint ahogy abban is, hogy elkerülte a figyelmed a smile...
Az általad linkelt tábla jelentése az általad ajánlott iskola szerint: tábla jelzi az utat keresztező vasúti pályán a vasúti jármű áthaladását jelzőőr biztosítja
Biztosan egyről beszélünk? A polgár őr a vitatott esetben a vasúti átjárót biztosítja? :-D
Ez persze igaz, a sövénynyirok pakolgatják a táblákat rendesen, ami amugy helyes, mert ha nem pakolgatnák, akkor kitennék Budaörsön, és bevennék Győrben, arra a két hétre még végigmennek. Ehelyett szép "utolsó pár előre fuss" játékot játszanak, jó előre kitáblázva, és tényleg van feloldás. Abban az esetben, ha látszik, hogy dolgoznak, nem is morog senki. (Viszont igy is láttam már balfaszt aki elcsapta a bóját.)
Más egy picit, de ide tartozik (mielőtt andd megint rosszakat álmodna) egy kérdés.
Mikor valami rendkívüli esemény miatt kell táblázni és a polgárőr segít a forgalom terelésében, ki, milyen megbízás alapján tábláz?
Pl. egy váratlan gátszakadás (vörösiszap katasztrófa) miatt kell behalytani tilos, kötelező haladási irány, vagy akár útszűkület és valamiylen korlátozó stb. táblákat kihelyezni, akkor az fizikailag hogy működik? Azt is a riaztott közútkezelő végzi? Vagy oda nyoják a táblákat polgárőr hóna alá, hogy vigye és tegye ki?
Ilyenkor oda autózik a közútkezelő, a rendőr, mentő, polgárőr, stb. zsúfolt parkolóvá válik az esemény környéke, vagy el lehet ezt intézni egy rendőr/polgárőr autó kiérkezésével?
Gondolom erről valami szabály rendelkezik és csak remélni tudom, hogy a leggyorsabb megoldás a működő megoldás.
Elfogadom, hogy igazad lehet, bár a gyakorlat más. Nem ismerem az egyéb szabályozást, így fantartom azt is hogy tévedhetsz.
Követve azon álláspontot, amit képviselsz mindössze 2 kérdésem van.
Mivel a cikk egy vágyat fogalmaz meg, miért ne lehetne ez a vágy a szabály módosítása? Vagyis miért nem lehet ezen a szabályon úgy változtatni, hogy a közútkezelővel történő egyezetetés alapján a munkvezető is jogosult a táblákkal tenni, venni?
A másik kérdés az, hogy a valóban kell az írásos megbízás? Miért kell minent olyan körülményesen, bürokratikusan intézni? Nem tudom, hogy a szabály valóban megköveteli-e az írásos megbízást. Kinézem belőle, mint ahogy azt is, hogy mellékelni kell hozzá 5 hatósági tanú erkölcsi bizonyítványát és a bakszámla számmal kiegészített útlevél másolatot is. De tényleg kell ez?
És nem azt, hogy én láttam volna, hogy ilyen történt!!!
És épp ezzel magyaráztam azt, hogy miért van az, hogy nálunk a korlátozó tábla nem kerül(het) le éjszakára, hét végére, SŐT, a munkálatok befejeztével (de a műszaki átadás előtt) sem, mindaddig, míg a levételre jogosult közútkezelő (vagy annak írásban megbízottja) le nem veszi.
Ha megmutatnád azt a hsz-emet, ahol azt állítottam, hogy illegálisan raknak ki, vagy szednek be táblát Magyarországon az ott dolgozók, akkor nem üres rágalom volna megint a hsz-ed.
De jó, egyszerű kérdésre egyszerű, NEM mellébeszélő választ várok TŐLED!
Egy útszakaszon, ahol munkát végeznek, a pályázatot megnyerő vállalkozó al-al-alvállalkozójának van-e BÁRMILYEN joga sebességkorlátozó KRESZ-táblát kihelyezni ill. eltávolítani?
Ha nem, milyen jogszabály alapján, ha igen, milyen jogszabály alapján?
Ha erre ismét mellébeszélés, személyeskedés, sértegetés ill. bármi úton-módon a válaszadás alóli kibújás lesz a reakciód, akkor téged itt tényleg cska a szórakozás és a kötözködés vezérel, hasznosan fórumozni képtelen vagy.
Kritikán aluli leírtszöveg-értésed miatt beszedett hibáidat nem érzem, hogy korrigálnom kellene.
Leírtam, hogy hol történt az idézett eset, leírtam, hogy mit szeretne a cikk írója itthon is, leírtam, hogy ez jogilag miért lehetetlen Magyarországon, ennyi azoknak elég, akik képesek értelmezni a leírt szöveget.
Aki(k) meg nem, a(zok)nak úgyse elég semmi sem, mert nem megérteni, hanem provokálni, kötözködni akar(nak)...
"Érdekes, hogy nincs ember, aki leírná a hozzászólók között az igazat, hogy aki ezt cselekszi, amit a cikkben istenítenek, az tulajdonképpen a magyar jog szerint bűncselekményt követ el."
Nem gondoltam, hogy szükséges lett volna elmagyarázni, hogy NÁLUNK az nem jogszerű, amit a sógorégknál - ezek szerint - meg lehet tenni, és a cikkíró itthonra is megvalóthatónak szeretne. Ezért csak ezt a 3 szót írtam.
Nézd, azért minden fiúgyerek autóval nő fel. Mire 10 éves lesz, már tudja, milyen sebességgel tudnak menni a járművek.
Még ha csak 4 általánosa van összesen is, akkor is tudja (ha másért nem, hát azért, mert naponta látja), hogy hogyan néz ki egy sebességkorlátozó tábla. Tudja, hogy 0-val nem kezdődik rajta szám.
Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a fotó kedvéért felrakták fordítva, lefotózták, majd megfordították. Mivel egyre drágább mindenkinek a munkahelye, egyre kevésbé szívesen csinál ilyen hülyeséget.
Éltalában igazat adnék neked ebben a témában, de most tévedésben vagy szerintem.
A cikk, amiről beszélünk egy Ausztriai példán vezeti le, hogy mikét is kellene lennie Magyarországon.
Tény, hogy a cikk írója erre csak utalást tesz (a piros vonal túlsó oldala - mely nyilván a térképen jelzett országhatárra utal), de ha képeket is nézed, akkor táblák stílusa ezt egyértelművé teszi.
Én nem ismerem a vonatkozó magyar jogszabályokat és az Osztrákot, még annyira sem. Talán pont ezért tartom elképzelhetőnek, hogy eltér a magyar szabályoktol és ott elfogadható mindaz, amit kritizálsz.
Szóval léteznek olyan munkakörök, amelyeknél jogszabály írja elő, hogy a munkavégzés idejére KÖTELEZŐ bizonyos KRESZ-táblát kihelyezni, majd a befejeztével lebontani. Ilyen pl a polgárőrség, ha forgalmat irányít, útzárat/forgalomterelést tart fent (a jogszabály által meghatározott módon).
Nem ilyen (jogszabállyal meghatározott, előírt) munkakör végzése közben a közútkezelő által kihelyezett közlekedési jelzőtábla letakarása/eltávolítása nem jogszerű.
Mondjuk egy 1 méteres magasságba, négyszögletes farúdra rögzített tábla eleve nem tudom, mennyire lehet érvényes (talán emlékeznek még páran), valaki jogszabályi hivatkozással támadta meg a rendőrség által, időszakosan (talán márc. 15-i ünnepségek alkalmából) kihelyezett, 80 cm magasságban látható megállni tilos táblát.
Ha egyik hiteles, akkor a másik is, ha egyik nem, akkor a másik sem. Az nem jó csapásirány, hogy ha nekünk az a jó, akkor szabályos, ha nekünk az a rossz, akkor nem szabályos... :)