Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41108

Érdekelne magyarországi és külföldi is. De akárhogy néztem Ebay-en is kb. 16.000 Ft körül van...

 

Hát nagyjából ennyibe kerül . Párezer forinttal olcsóbban lehet utángyártott szíjat venni esetleg . Nekem legutóbb az öcsém hozott Franciaországból -- mert az utángyártottal volt némi zűrünk -- az se jött ki kevesebből .

Harcipocok84 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41107

Sziasztok!

Édesapámnak van egy gyönyörű állapotban lévő 2003-as Aixam 400 mopedautója, viszont lassan ideje lenne benne variátor szíjat cserélni, mert a mostani már repedezett. A kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e egy jó boltot ajánlani ?
Érdekelne magyarországi és külföldi is. De akárhogy néztem Ebay-en is kb. 16.000 Ft körül van...

Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41106

Egy időben próbálgattam én is különböző szekunder rugó előfeszítéseket, cserélgettem a súlyokat a primerben, de arra jutottam, nem érdemes hozzányúlni a gyári beállításokhoz.

 

Na ja , de nem mindig tudni mi volt a gyári beállítás . Azon felül a gyári konstrukció a 45-ös tervezési sebességet célozta , ami egy gyakorló mopedautós számára általában nem kielégítő .

A tapasztalat pedig az , hogy egy apró módosítással nagyon megváltozik a jármű menettulajdonsága . A legdurvábban egy évekkel ezelőtt egy Aixam 400 szíjcserénél jártam . Átjött a szomszéd városból a tulaj . és itt elszakadt a variátorszíja . Engem kért meg a cserére , mert volt az ülés alatt tartalák szíj ( Érdől vették , újonnan , gyári szíj ) de nem tudta feltenni . A szíj -- mint utóbb megméricskéltük -- nem különbözött érdemben az elszakadttól . De a régivel mégis bőven 60 felett ment a járgány , az újjal meg alig 40-nel ... Ma sem tudom mi volt az oka .

Előzmény: WooDoo (41105)
WooDoo Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41105

Valamikor régen találtam egy táblázatot a hószánokban használt variátorok beállításáról. Egy táblázatban voltak a szekunder rugó beálításai és a primer súlyok. Az oldal verseny motorosszánokkal foglalkozott, de az alapelvek gondolom hasonlók lehetnek a mopedautóknál is.

Egy időben próbálgattam én is különböző szekunder rugó előfeszítéseket, cserélgettem a súlyokat a primerben, de arra jutottam, nem érdemes hozzányúlni a gyári beállításokhoz.

 

A legújabb hobbim a lakóautózás, aminek van itthon egy nemhivatalos klubja. Itt nincs tagdíj, se vezetőség, de sok helyen mégis komolyan veszik. Pl. a rendszeresen szervezett találkozókra a klubtagok nagyon kedvező árat kapnak a kempingektől, és a nagyobb cégek is partnerként kezelik. Közel 2000 regisztrál tagja van a klubnak, de kb. 10x annyi azok száma, akik érdeklődnek a téma iránt. Van egy honlapunk saját fórummal, adok-veszek oldallal, nem hinném hogy ne lenne itt valaki, aki tudna csinálni egy hasonlót a mopedautós közösségnek. A domain és a tárhely árát biztosan össze tudnánk dobni. 

 

http://www.lakoautoklub.hu/

Előzmény: Bakancs4 (41103)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41104

A rendszám nélküli időszakban, a rendőri túlkapások elleni összefogás miatt voltunk a legközelebb ahhoz, hogy létrehozzunk valami érdekképviseletet, de amint rendeződött a jogi háttér, ez le is került a napirendről.

 

Az általunk megalakított egyesület bejegyzési okiratán szerepel az érdekképviseleti tevékenység . A jogi keretet mindenképpen meghagytam .

Rá lehet keresni :  Tolna megyei Járműbarát Egyesület

 

http://birosag.hu/allampolgaroknak/civil-szervezetek/civil-szervezetek-nevjegyzeke-kereses

Előzmény: WooDoo (41102)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41103

De a tanulási időt, a felszerszámozást, a minimális raktárkészletet is meg kell hitelezni.

 

Nemo nascitur sapiens ( doctus) , sed fit . ( Senki sem születik bölcsnek , hanem azzá lesz )

 

Ez valóban így van  , és iszonyat nehezen számítható valami . Jönnek az ismerősök , mondják : milyen jó nekem , mert meg tudom javítani a biciklit-vízcsapot-mopedautót-kvadot-mosógépet--stb.  Na ja , nagyon jó , de én se így születtem . Ebben a tudásban benne van rengeteg idő és nagyon sok tönkretett dolog is .

Fel van háborodva a szülő , hogy a fiúgyermek a karácsonyra kapott távirányítós autót pár napon (órán ? )  belül szétszedi ( és ezzel tönkrevágja) ahelyett , hogy "szépen" játszana vele . Persze néhány szigorú fellépéssel el lehet venni a gyerek kedvét attól , hogy a dolgok belseje felől érdeklődjön . Aztán másfél évtized múlva nem érti a szülő , hogy az ő fia -- fiatal férfiként -- még egy szöget se tud beverni a falba , míg az egykori osztálytársa sajátkezűleg építi fel a házát .

A tanulás folyamat , aminek ára van -- és ezt nagyon sokan nem veszik figyelembe .

A fórum régi olvasói a megmondhatói milyen iszonyat sok időt töltöttek el a mopedautósok , mire összeállt a tudásbázis amivel a variátorhibákon úrrá hellyel-közzel tudunk lenni .

Én legalább 100 ezer Ft-ot buktam a legelső mopedautóm variátorszerelési zsákutcákon jó 10 évvel ezelőtt . Ha akkor tudtam volna amit most !

Hasonlóan sok idő és némi kis pénz veszett bele a lendkerékmágneses (Lombardini) feszszabályzókba .

 

Olvasni arról , hogy Vörös Erik viking vezér azzal a nyomorult kis ladikkal átkelt  Grönlandra már ezer évvel ezelőtt . Ezt feljegyzi a krónika , de hány olyan hajócska lehetett a történelem során akik oda vagy visszaútban a szilárd szerencsétlen módon függőlegesen érték el ? Azokról hallgat a történelem , pedig nagyon sokan lehettek .

 

A tudás érték . Jegyzem meg a kapcsolat is , de ehhez sok pejoratív érték kötődik . Az elvi , gondolati értékek beárazása mindig sok vitát váltott ki . Mennyit ér egy művészeti alkotás ? Mennyit ér egy öreg fa , csak azért mert a szájhagyomány szerint Rákóczi Ferenc -- még mint facsemetéhez - hozzákötötte a lovát ? Mennyit ér egy eladandó építési telken a szép panoráma ? És mennyi kár éri a tulajt , aki ezt a telket megvéve odaépíti élete fő művét , a családjának otthont adó házat (évtizedekre elkötelezve magát hitelekkel) ha ezt a kilátást valamiképp tönkreteszik ?

 

A szakmai tudás még csak-csak beárazható valahogy , de az ilyen elvont értékekért nem szívesen adnak pénzt az emberek . Tipikus változata ennek a kérdéskörnek , hogy egyes járműgyártók nem adnak információt a diagnosztikai értékekről . Végülis érthető , mert horrorisztikus összegeket fektettek a fejlesztésbe , és az ipari kémkedés világméretű iparág . Ha a járműiparban nem kell valamit kifejleszteni az dollár milliárdokat jelenthet .

 

De nem kell messzire menni : több mint 10 év alatt a mopedautóinkat meghatározó variátoros hajtásról SEMMI hivatalos forrásból ( gyártó vagy forgalmazó ) beállítási adatot nem tudtunk megszerezni . Minden ami rendelkezésre áll az a saját kútfőnkből , tapasztalati úton szerzett tudás . Egy hézagolási méret , egy rugóerő , egy illesztési hézag tűrését nem ismerjük . Én még még arról se láttam táblázatot , hogy melyik kocsihoz-motorhoz melyik súlyt kell párosítani -- pedig 90 grammostól 185-is sokfélével találkoztam már .

 

 

WooDoo Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41102

2007 környékén hozzáférésem volt az Aixam gyári alkatrész árlistához. Akkor a hazai árak kb. harmadáért adták az alkatrészeket, gondolom azóta sincs ez másképp. A minimális rendelés kb. 4000 euro volt, ez magánszemélyek számára alapból kizárja a vásárlást. De ha a mopedautós közösség összefogott volna, és alakít érdekképviseletet, és azon belül egy nonprofit vállalkozást, akkor nem kellene bosszankodni a hazai kereskedők mohóságán. A rendszám nélküli időszakban, a rendőri túlkapások elleni összefogás miatt voltunk a legközelebb ahhoz, hogy létrehozzunk valami érdekképviseletet, de amint rendeződött a jogi háttér, ez le is került a napirendről. 

 

A magyarok többsége büszke a fifikás észjárásunkra, és a tehetségre a kiskapuk keresésében. Talán ez a mentalitás az oka annak, hogy a kereskedőink is extra árréssel dolgoznak, kihasználva az emberek tájékozatlanságát.

De nehogy azt gondoljátok, csak nálunk vannak irreálisnak tűnő árak. A lányom pl. Londonban él, amikor elromlott a mosógépük, kihívtak egy szerelőt, aki megállapította, hogy nem érdemes megjavíttatni, és ezért elkért 150 fontot. Itthon ennyiért majdnem adnak egy új mosógépet. Legutóbb a fűtésük romlott el, a tünetek alapján mondtam nekik, hogy a keringető szivattyú állt meg. Ismét szerelőt hívtak, aki 180 fontért megállapította, hogy valóban rossz a szivattyú, de nem cserélte ki, mert azt előbb meg kell rendelni. A szervizben 300 fontért adtak volna egy új szivattyút, amit az ebay-en kb. 60 fontért lehet megvenni, ingyen postával. Itthon 33e Ft a nagyker ára egy modernebb, digitális vezérlésű szivattyúnak. Sokkal kevesebbe kerül ha kirepülök Londonba, és kicserélem a szivattyút, mintha egy ottani szerviz csinálja meg.

XANTIi Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41101

Azt meggondoltad már, hogy a piac nyitott? Ha x túl drágán árul valamit, meg kell máshol venni. Ha nincs a közelében bolt, akkor a netről, külföldről. Ja, ahhoz meg minimálisan tudni angolul. meg befektetni való tőke ami benne áll alkatrészben.

Anno a Xantiámhoz egy alapjárati léptetőmotorért majdnem 80 000 kért a márkaszervíz. Németországból 8000.- HUF volt. Mára mindenhol 8-9000.-ért árulják, mert sok kereskedő is rájött és eladhatatlan irreális áron.

Bárki csinálhat egy PayPal számlát és kinyílik a világ. Bárki indíthat egy mopedautó szervízt. Még olyan durva műszerezettség sem kell, mint egy normál mai autóhoz. (Diagnosztika)

De a tanulási időt, a felszerszámozást, a minimális raktárkészletet is meg kell hitelezni. Amit csak a forgalomból lehet visszatenni és beruházni újabb termelőeszközökre.

Érdemes pl. az ebay.it oldalon megnézni a Ligier, Lombardini, Aixam, Piaggio alkatrészeket. a használtat is.

 

Előzmény: oljeg12 (41097)
Bakancs4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41100

Megy a zsidó lókupec a vásárban , kötőféken vezet egy lovat . Jön szembe a suhanc fia , mondja neki :

-- Na . Mojse , pattanj föl erre a lóra és futtasd meg , hogy lássuk mit tud !

Felkászálódik a gyerek , sután billeg a nyeregben , vágtázás helyett csak ügyetlenkedik . Megunja az apja és sürgetve rászól :

-- Na mi az , nem tudsz lovagolni ?

-- Dehogyisnem , csak nem tudom , hogy vételre vagy eladásra lovagoljam-e ?

 

A másik hülye vicc szerint a 2 perc időtartam érzete attól függ , hogy a WC ajtó melyik oldalán állsz .

 

Aki alacsony fizetésért alkalmazottként dolgozik és igénybe vesz szolgáltatásokat az drágállja őket általában.

Aki szokott néha másoknak ezt-azt megcsinálni az vagy megeszi ingyen , vagy valami jelképes összegért . Ha netán rendszeresen megtalálnak különféle elintéznivalóval -- és ezzel túl sok időd elmegy -- akkor esetleg emeled az árakat , hogy megérje az időveszteség .

Ha pedig legális vállalkozásként próbálod csinálni akkor megdöbbenve tapasztalod mennyire fel kell emelni az árakat , hogy a pénzednél legyél .

 

Nehéz kérdés ez úgy általában .

Poc2 Creative Commons License 2016.12.10 0 1 41099

Erre mondják hogy nem az anyagot és a munkát kell megfizetni,hanem hogy ő meg tudja csinálni.És egyébként egyet értek vele.Ha ennyire sokallod vedd meg máshol,vagy csinálj magadnak olcsóbban.Ha a gyári 20ezer,én sem adnám olcsóbban 7-nél.

Előzmény: ívfény (41096)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41098

Köszi az információt! Csak a konkrét törvény, vagy szabályozás paragrafusai hiányoznak a szövegből. Nincs alátámasztva. Lehet hogy ez is olyan lesz nálunk mint a mopedautó szabályozás 10 év múlva beillesztik a Magyar jogrendszerbe. Tudtuk , hogy az EU-n belül , hogy működik és mit mivel lehet vezetni, de nálunk még a törvény életbe lépése után fél évvel is bejegyezték a forgalmi engedélyembe, hogy csak B vel vezethető.

Ennek jobban utána kell néznem!

Előzmény: Törölt nick (41094)
oljeg12 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41097

Amint látom sikerült egy kis életet hozni a fórumba. És megoszlanak a vélemények. Megértem azokat is, akik arra hivatkoznak, hogy egy vállalkozás nem csak bevételből, hanem kiadásból is áll. De azért ne hogy azt mondja valaki, hogy ő egy egyedül dolgozó vállalkozó és még csak nem is kell neki drága gépeket  szerszámokat használni, ( ami ugyebár nincs ingyenbe és használódik, amortizálódik) és nem elég neki az óránkénti 2000 Ft nettó bevétel. Mikor egy cégnél dolgozó alkalmazott nettó órabére 500-1000 Ft között van. És teljesen igazat adok Ívfény fórumtársunknak abban, hogy egy vállalkozás, ami ugyan abból a megrendelt anyagból gyárt kisebb alkatrészeket is, meg nagyobbakat is, akkor miért kerül a kisebb többe, mint a nagyobb? Nem tudom elfogadni a kizsákmányoló módszert. Nem tudom elfogadni azt, hogy az egyik ember hirtelen meg akar gazdagodni olyan módon, hogy a másik emberről lenyúzza még a bőrt is. És ez a felháborodásom már arról is szól, mikor a vállalkozó, havonta milliókat tesz zsebre és azt aki megkeresi neki a milliókat, minimálbéren dolgoztatja, megszakadásig. De nem is folytatom tovább, mert a végén már át megyek a napi politikába. Azzal fejezem be a mondandómat, hogy sajnos sokan és sok mindenért, irreális árat kérnek. Mert vissza él azzal, hogy úgy is meg veszik az emberek, mert kell nekik. "És én olyan árat kérek érte amilyet akarok." Tudom, hogy ez a piac politika. És éppen ezért utálom ezt az egészet úgy ahogy van.

ívfény Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41096

ebben az egészben igazad is lehetne, ha ugyanaz a tömítésgyártó nem adna ugyanabban az árban, ő álltala készített tömítést, mint a gyári ayusa. tehát, 6500 az ayusa és a szaki is ennyiért adja a maga álltal készített citroen 4 hengeres tömítését! gondolom azért, mert ha többet kérne, akkor vennék a népek az ayusát inkább? a szakinál a lamborgini 7000. az alapanyag elmondása szerint reinz mindegyiknél. és a citroen tömítésnél is kihajítja a kivágott részeket a kukába. tehát gyakorlatilag minden ugyanaz, csak az árnál érzek erős felárat a lamborgininél.  csak azért, mert mopedautóé és van, ahol 20 000 körűli áron adják. de, ahogy mondta is, "nem kötelező megvenni" .

Előzmény: bananatree (41087)
BIGYO4 Creative Commons License 2016.12.10 0 0 41095

Sajnos minden szavaddal egyet kell értenem.

Előzmény: WooDoo (41082)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41094

Nem kötelező márkaszervizbe vinni, ez tévhit... 

http://hvg.hu/gazdasag/20100601_garancialis_autok_javitasa_eu_rendelet

Előzmény: zsolt117211 (41093)
zsolt117211 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41093

Garanciális autóról beszélünk! Nem viheted akárhova! Ráadásul volt is probléma amit garanciában cseréltek. Magam is megcsinálhattam volna. Ilyen apróságért ha elmúlik három éves én sem viszem.

Előzmény: kobor1954 (41089)
kucilajos Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41092

Jön a Karácsony,Érdiék ajándékra gyüjtenek,csak sajnos nekik egész évbe Karácsony van! 

Előzmény: Törölt nick (41079)
XANTIi Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41091

Amire nem gondol sok ember, az a hatósági költségek. Egy jármű EU-s típusbizonyítvány, egy EMC vizsgálat euró tízezrek. Ha kereskedelmi forgalomba akarja árusítani, nem kikerülhető. Nyilván a darabszámtól erősen függ, hány felé oszlik. A kötelező vevőszolgálatok, alkatrész raktározás is nagy fix költség.

De a nyugati világban az emberi költségek a durván magasak a magyarhoz képest. Minden ami kisszériás az nem jól gépesíthető, tehát drága.

Előzmény: bananatree (41087)
kobor1954 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41090

Jol mondod tökéletes és még továb is birja min amit adnak hozzá gyáriba

 

Előzmény: somi1955 (41073)
kobor1954 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41089

Ezt a szerelést 10000ft ből meguszhattad volna ha megfelelő szerelőt keresel nem a legdrágábbat.

 

Előzmény: zsolt117211 (41077)
bananatree Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41088

+1:

ezek az autók 10e EUR fölötti áron mennek újonnan.

Annyiba kerülnek, amennyiért már "normális" új autót is vehetnél.

 

Akkor szerinted az Aixam (meg a többi mopedautó gyártó) is lehúzza a népet, és brutális haszonnal dolgozik? Nagyobbal, mint a Citroen?

 

hát képzeld, NEM!

 

1. ha nagyobb lenne a haszna mint a Citroennek, akkor a Citroen is mopedautókat akarna gyártani. Mert a Citroen se jóléti intézmény, a haszon keresése hajtja a termékfejlesztését.

2. ha olyan nagy haszonnal dolgoznának a mopedes gyártók, akkor nem hallanánk évente arról, hogy melyik-melyikkel olvadt össze, a túlélés reményében...

 

kisszérián nem lehet nagyot fogni.

(olyat meg nem is hallasz, hogy olcsó autót kézzel raknak össze)

 

kivéve a luxuscikkeknél, de az megint más tészta...

 

Előzmény: bananatree (41087)
bananatree Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41087

>miért kerűl 7000, be a feleannyi anyagtartalmú és munka szükségletű tömítés?

gondolkodjál már egy picit...

a nagy gyártó mit is csinál? 

Nagy tételben rendel alapanyagot, ezért olcsón kapja. Ami maradék, azt visszaveszi tőle az alapanyaggyártó. A nagy tétel mellett annak szállítási költsége elhanyagolható.

Ezután sorozatgyártásra optimalizált gépei kiköpik a munkadarabot, percenként kb. 40-et, és a gépköltség szintén alig látható 1 darabra vetítve

 

A szaki ehhez képest mit csinál?

rendel egy kicsi alapanyagot. Amit nem kap túl olcsón, mert kevésre nincs rabat.

A posta mennyiért viszi el neki?

súlytól-mérettől függően több ezer forintért.

Akár meg is duplázhatja a költséget a szállítás.

Amit neked kivág, annak belsejét aligha tudja hasznosítani, ergo a teljes anyagot bukja, mert tőle nem vásárolja vissza senki.

A gépeit, amivel dolgozik, abból a pár darabból kell fenntartania, amit neked, meg a hozzád hasonlóknak el tud adni.

És akkor még nem evett, és kivitte a gépet a szabadba, hogy lámpa se kelljen hozzá.

 

Ne legyél elszállva. A "gyári", még ha olcsó helyről veszed meg, akkor is drágább fajlagosan, mint az akármilyen nagyszériás autód cucca.

Pont azért, mert az a gyári sem számít nagyszériásnak. És ami kisszériás, az drága.

A szaki meg még a kisszériánál is csak "rosszabb" tud lenni.

Ahhoz képest tényleg örülj, hogy szóba áll veled ennyiért...

 

 

Előzmény: ívfény (41084)
ívfény Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41086

ok! a lézerhegesztés az nagyon drága dolog, az átlagos awihoz képest, amit én csinálok leginkább, de ennek ellenére nem panaszkodom! 100 000-re ugyan nem jön ki az órabérem, de lehúzások nélkűl megélek, belőle! persze külföldön sokkal jobban lehetne keresni, de nekem elég ami van. és én azt díjaznám, ha a sok lehúzósnak is elég lenne a tisztes haszon és nem az extra profit... amiért, amúgy nem tesznek semmit, csak kimondanak egy nagy számot...

Előzmény: WooDoo (41085)
WooDoo Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41085

Szoktam hegesztetni lézerrel néhány tized mm vastag rozsdamentes lemezeket. Egyszer kiszámoltam a hegesztő órabérét, közel 100e Ft-ra jött ki. De örülök, hogy egyáltalán van aki megcsinálja, soha sem reklamáltam az ár miatt. Időközben találtam egy másik céget, ahol szintén tudnak lézerrel hegeszteni, mostanában oda járok, mert ők lefagyizzák a munkadíjat...

Előzmény: ívfény (41084)
ívfény Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41084

nekem csak a lehúzással van a bajom! maradjunk, a hengerfej tömítésnél! ennek az ára független, hogy az illető menyit tanult és miylen szinten, bla,bla,bla... a négyhengeres autómhoz, ha tud adni a tömésgyártó 6500-ért kétszer annyi anyag és munka tartalmú tömést, mint a kisautóhoz, akkor miért kerűl 7000, be a feleannyi anyagtartalmú és munka szükségletű tömítés??? mert lehúznak!, mert , ha vannak az érdi árak, akkor ahhoz viszonyít a tömítésgyártó, hogy ahhoz képest ez még mindíg occsó! én, ha meghegesztek valamit, a munkát és az anyagok bekerülését szoktam figyelembe venni és nem azt, hogy trabantba kell az a valami, vagy ürrepülő gépbe! de mostanra erősen elgondolkoztam, hogy váltanom kellene!  csak az a baj, hogy az én gyomrom nem fogadja be ezt a lehúzósdit! bármelyik oldalon is állok nem tetszik!!! nincsenek, vagy csak alig vannak, reális árak!  de ezeket a lehúzásokat kifizetni nem lehet, melósi fizetésekből! nem elég, hogy az adózott fizukból tovább adózunk, ha bemegyünk a bótba, még le is húznak nagyon sok helyen! az isten péze nem elég így!!!

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -1 0 41083

Mint ismert,a Pöfikénk házon belül egy kedves fórumtársunk jóvoltából új gazdára lelt,azt hiszem mindkettőnk örömére.

Ezalatt is vagy 5-6 /SMS "Érdekel a hirdetésben látott kisautó,ha van egy kis ideje hívjon vissza"

Házhoz megyek,KP ban fizetek-a szokásos nepper vakítás,lespórolva akár egy érdeklődő telefon költségét,valamint ha visszahívod, akkor vert helyzetből akár" rászoruló" is lehetsz,akivel mindjárt "egyszerűbb tárgyalni" Ha lovat,ha mopedautót....az árú változik a módszer nem :):)

Előzmény: Törölt nick (41081)
WooDoo Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41082

Amikor még házakat terveztem, az én zsebemben is kinyílt a bicska, amikor a tervezési díjból próbáltak alkudozni. Pedig egy bejárati ajtót se kapott annyi pénzért az ügyfél, amennyit egy tervdokumentációért kértem, és az is max. a harmada volt a kamarai ajánlásnak. 

 

Azt kell megérteni, hogy a hobbi és a vállalkozás nem összehasonlítható. Nekem is minimális anyagköltségem volt egy terv elkészítésénél, de nyilván nem az határozta meg a díjat, hogy hány ceruzát koptattam el. Egy céget fent kell tartani, egy csomó helyre kell fizetni adót, tagdíjat, stb. Közben követni kell a jogszabályváltozásokat, az új technológiákat, stb. A tudást meg kell fizetni, az árat meg kell előre kérdezni, ha nem teszik, kereshetsz mást. Szerencsére elmúlt már az a világ, amikor az állam határozta meg az árakat.

 

Az emberek többsége megválaszthatja, hogy mivel akarja a kenyerét keresni. Ha valaki olyan munkát választ, amit a piac rosszul fizet, akkor magára vessen. Abban is tévedsz, hogy a fizikai dolgozók adójából taníttatják az egyetemistákat. A magasan képzett szakemberek sokkal több értéket állítanak elő, és ez az államnak több bevételt hoz. Az oktatásba befektetett pénzek busásan megtérülnek egy normális országban. Sajnos Magyarország ezen a területen is egyre rosszabbul teljesít. Itt nem okos embereket akarnak nevelni, hanem alattvalókat, és az a dühítő, hogy a szavazók asszisztálnak is ehhez a politikához. 

Előzmény: oljeg12 (41076)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 -1 0 41081

 A témához kapcsolódó régi kopjafa felírat a debreceni temetőből /körbe kell járni úgy olvasható/

Itt

nyugszik

néhai

Kiss Menyhért

kupec s

ki adott s vett

cserélt

Míg végre

megrúgta 

egy herélt

és 

Itt,találta 

meg a helyét

Akit illet: Régi gyakorlat összevásárolni lepusztult,csont ,bőr gebéket aztán intenzív abrakolással

gyógynövényekkel,kiglancolással "szinte újjá tenni" majd fogni egy balekot lőn csoda....

Előzmény: Törölt nick (41079)
somi1955 Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41080

A márkatársak által javasolt trabi-lada verziókat valóban keménynek találtam,de ez tapintásra is jobbnak bizonyult. Szépen csillapít,megfelelőnek érzem. De tudod, a puding még fogyasztás alatt van.:)))

Előzmény: ívfény (41075)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.09 0 0 41079

Ezt a kocsit pár napja hirdették 270.000 Ft-ért Tapolcán. Úgy tűnik Érden most nagyon ráálltak a felvásárlásra. 

Ilyenkor mindig azon gondolkozom , hogy ebben a 270.000 Ft-ban már benne van a tapolcai nepper haszna , ami valószínűleg nem 30 ezer Ft , mert annyiért senki nem bajlódik a behozatallal. 

Ha a haszna mellett még levonjuk a szállítási költségét amivel behozta kintről , akkor nagyjából 500 euró körüli alkatrészárat kapunk , ezért csak olyan gépeket osztogatnak kint , amit többe kerülne műszakira vinni mint a kocsi értéke. Ez a 390 ezres vételár ennek tükrében nem túl reális , most gyakorlatilag a tapolcai árhoz képest 120.000 Ft-tal megdrágult a semmiért. 

Előzmény: oljeg12 (41071)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!