Keresés

Részletes keresés

In Lak'ech Creative Commons License 2013.09.13 0 0 89572

Hálásan köszönöm Snapszermester szóbeli oktatását. Most beszéltem vele telefonon, és megértette a kemény kobakommal az olajleválasztó lényegét.  Valószínűleg azért nem értettem, mert nagyon kezdő vagyok, és nem vagyok tisztában olyan dolgokkal, amikkel ti már igen. Ezért leírom itt az én kezdő agyam számára lefordítva a működési lényeget. Egyben arra kérném a reggeli segítségben naponta megjelenő linkek tulajdonosait, hogy fűzzék be a vonaatkozó szövegrészeket a linkek megfelelő helyeire gondolván a hozzám hasonló NAGYON KEZDŐ pálinkabarátokra is.

 

Nos, szóval azt nem értettem, hogy mi lesz a kezdeti fél liter hűtővízzel.  Hát Snapszermestertől megtudtam, hogy egy bizonyos idő után ez a folyamatosan alszesszel híguló hűtővíz teljesen átcserélődik alszeszre, és átfolxik a gyűjtőedénybe, mint az alszesz, immár szerves része. A lényeg a mennyiségben van. És ezt nem mondtátok.  Tehát nagy, több száz literes üstnél ez a hűtő akár 10 literes is volna. Merthogy csak a kezdetben igen tömyén alszeszt kell visszahígítani, hogy belőle az olaj kiváljon. Mire a kerdeti "tömény" hűtővíz felhígul, addigra már nincs szükség hígításra. Tehát a készülék és a folyamat önszabályzó, tudja a dolgát. :-)))))

 

Még egzser köszönöm Snapszermesternek, hogy megvilágította az elmémet, és mindenkinek köszönöm a türelmét, aki próbálta megértetni velem a fenti folyamatot.

 

Jó nedűt: In Lak'ech

benchmade Creative Commons License 2013.09.13 0 0 89571

Mikor és milyen állapotban kell leszedni a birset? Kell utóérlelni, vagy megkell várni míg a fán megérik? Bár addigra gondolom rengeteg lepotyogna.

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.13 0 0 89570

A házipálinkák faszesz tartalmáról tud valaki uj statisztikát?!

bobyvankenobi Creative Commons License 2013.09.13 0 0 89569

Rájöttem közben, hogy neki sok fája van és hamar megtelik az edénye... :)