Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32401

Hát, amiket én tudtam, vagy észre is vettem, leírtam. A ventillátort valahol én a "többlet elektromos fogyasztó bekapcsolása" kategóriába soroltam (lehet, hogy tévesen, mert az már következmény), lehet, van még más is ilyen.

Az alapjárat megemelkedéshez kapcsolhatóan, elfelejtettem leírni, hogy persze "jelzi" azzal is, hogy - nyilvánvalóan minden üzemállapotban, a többlet befecskendezések miatt - megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, ami "jel"-nek is csak akkor tekinthető, ha az a BC-n éppen ki van jelezve.

És akkor a motor hangjának megváltozása is kérdés, hogy minek is a következménye, mert biztosan ez is csak az.

Szóval csinál egy csomó dolgot a háttérben, anélkül, hogy frusztrálni akarna vele.

 

De én mindezt inkább "jel"-nek gondoltam tekinteni, mint "jelzés"-nek. Úgy éreztem, a "jelzés" akkortól van, amikor a rendszer már "mondja" is nekem ezt, ez pedig, azt hiszem, több sikertelen/megszakadt "fű alatti" próbálkozás után jön csak el - addig valószínűleg nem érzi fontosnak a zaklatásomat, ha úgyis mazsola vagyok, nem veszem észre, és nem segítek önként is. De ekkor, gondolom, még semmi baj, semmi "kényszer", semmi várhatóan káros visszahatás.  (Észrevettem, segítettem, figyeltem, és nagyon rövid időn/távon belül már nem volt mit akkor, amikor egyetlen alkalommal ez városban - szerencsémre pont a városszéli Tesco parkolóból kihajtva - zajlott. Nem befelé, hanem kifelé indultam, mentem pár km-t 2000-2200 rpm körül, és ennyi, de ezt sem biztos, hogy kellett volna. Megcsinálja alapjáraton, álló helyben is, ha kap lehetőséget).

 

Szóval, én a "jelzi" valami alatt azt gondoltam, amikor jön üzenet a computeren, világít a sárga lámpa, és ezt értelmezni is tudom a kézikönyvben leírtaknak megfelelően. Vagy, ha ezek után is folyamatosan undok vagyok vele, és ezek után sem hagyom, más üzenet jön, meg más lámpa, és a végén esetleg tiltások és újabb üzenetek, legvégül a szerviz. Az " undok módon nem hagyom" meg ebben az esetben az, hogy minden könyörgés ellenére, módszeresen leállítom a motort.

 

 

Előzmény: oLayos (32397)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32400

A kén:1952mg/kg

Előzmény: Törölt nick (32399)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32399

A5/B5  

Előzmény: Robi53 (32396)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32398

T Robi53!

(Regeneráció:

Nem "jelzi" semmi.Ennyi a topiktárs hatalmas szakértelméről!)Az új gázolajat még nem ismerem hosszútávon,de nekem minden mentes,a kokszosodás problémájától.Gázolajszűrőt ne cserélj,ha a prémiumot tankolod.Konkrétan az érdekel,hogy az új gázolajjal milyen sürűn indul a regenerálás?Ilyenkor kapja a motorolaj az elégetlen üzemanyagot.A tapasztaltok alapján,a FAME mentes prémium gázolajat tankolóknál,megszüntek a problémák,nem kell kényszerítve olajat cserélni(Itthon kizárólag az OMV-é jó!!).Az ilyen gondok  is megszünnek!:

Előzmény: Robi53 (32395)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32397

T Robi53!

 

" ... Nem "jelzi" semmi. ... "

 

De. 

Megemeli az alapjárati motorfordulatot és a hőmérséklet emelkedése miatt bekapcsol a hűtőventilátor. Ez is jelzés, nem?

 

Ezen kívül is van pár egyéb.:)

Előzmény: Robi53 (32395)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32396

"Minden esetre a csökkentett SAPS tartalmú olajokkal hamarabb gond van a felhígulás miatt. Alapból kisebb a közömbösítő adalékolásuk is. Pedig ezek a detergens/diszpergens adalékok feladata a motorolajba került szilárd szemcsék összetapadásának a megakadályozása, a folyamat lassítása és nem utolsó sorban a keletkezett savak közömbösítése. Na most ha ebből kevesebb van, akkor hamarabb elfogy a hatékonyság."

 

Na, valahol itt van az, ami az én fejemben is motoszkál, meg bizonyos elemeiben, más megfogalmazásban, de már olvasgattam róla.

És ez egybecseng azzal is, hogy Ford-osok azt írták, inkább "jó nagy" DPF-et akasztottak a rendszerre, mint igyekezzenek erre specializált olajjal, ezzel-azzal megvédeni a megvédhetetlent.

Előzmény: oLayos (32394)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32395

Regeneráció:

Nem "jelzi" semmi.

De felismerhető - megemelkedik az alapjárat, megváltozik a motor hangja és még autópálya tempónál is érezhető egy pillanatnyi rántás (egyesek és a kézikönyv szerint fémes szag is érezhető, és állítólag bekapcsolnak többlet elektromos fogyasztók - én ezeket nem vettem észre). (a "rántás" és egyéb nehezen értelmezhető furcsaságok 15-20 ekm után állítólag elmúlnak, ez inkább új-kori anomália, és valóban, az első 2 után már én sem vettem észre 3.-at).

Ilyenkor nem célszerű leállítani, viszont célszerű magasabb fordulattal/terheléssel/sebességgel tovább üzemeltetni. Ha nem tudja befejezni, vezérlő megjegyzi, utólag állítólag kiolvasható még owner/user szinten is a board computerből, részletesebben meg OBD-vel. Sok/több befejezetlenség után már jelzi, jön a sárga "engine" lámpa, gondolom message BC-n, ilyenkor "kötelező" a terhelés/pörgetés, és megcsinálja. Gondolom, ha nem hagyják neki, egy idő után jön a piros lámpa, vészüzem, service üzenet. Állítólag, megfelelő eszköz birtokában, lehet szoftveresen kényszeríteni regenerációt.

 

Karbantartás, üzemanyag:

Igen. Fontos az üzemanyag is. Abban is igazad van, hogy kiemelten fontos. De azért más is:

- 10 e-es olaj-és szűrőcsere után nem sokkal, áttértem kizárólagosan OMV Maxx Motion gázolajra.

- 20 e-sen a kötelezőkön felül, gázolajszűrőt is cseréltetek (egyébként 60-nál kötelező), és ezt max. 20-anként folytatom.

- 30-tól kezdődően, minden 10-es  (20-nál lenne kötelező) olajcserénél légszűrőt is fogok cseréltetni (10-nél ezt elmulasztottam, 20-ra rövidesen viszem és ekkor kötelező is, és onnan akkor minden 10-es alkalommal)

- 60-nál feltételezek egy EGR, légtömegmérő, nyomásszabályozó, meg a fene tudja milyen szelepek tisztogatását - minden, ami nem jár igazán jelentős megbontással, de hibakereséskor szokásos kockázati pontokként azonosítják. + izzítók vizsgálódás nélküli cseréje

- és persze nagyon fontos maga az olaj: ezért kutakodom, melyik (a jelen állás szerint csakis ford 913-d certif. 5w-30 A5) legyen a szívem csücske

 

Kb ezeket mondják/írják annak érdekében, hogy esetleg akár 300-at is elketyegjen jelentősebb hiba, javítás, drága dolog cseréje nélkül, és működési zavarok (egyenetlen járás, nagy nyomaték-lyuk, stb) esetleg ne rángassák szét a kéttömegű lendkereket se ez előtt (ehhez azért nagyon megfontolt vezetéstechnika, és használati mód - sok pálya és országút, kevés város - is kell)

 

Aztán azért innen már egyre nagyobb valószínűséggel mégis jönnek a "dolgok", melyek között a DPF csak egy (ami egyébként képes nagyon károsan visszahatni az egész előtte lévő rendszerre, annak majdnam minden elemére.

Előzmény: Törölt nick (32391)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32394

T Robi53!

 

Némely gyártó közli a foszfor % arányát (Mobil), de a kéntartalmat nem fogják csak úgy publikálni. Az olaj egyik fontos adalékanyaga kenés és olajfilm erősség miatt. Ezek gyártóművi titkok!

 

Van is nekik gondjuk, mert a környezetvédelem és a technika védelme nem ugyanazt követeli meg.:(

... de ez az ő dolguk.

Minden esetre a csökkentett SAPS tartalmú olajokkal hamarabb gond van a felhígulás miatt. Alapból kisebb a közömbösítő adalékolásuk is. Pedig ezek a detergens/diszpergens adalékok feladata a motorolajba került szilárd szemcsék összetapadásának a megakadályozása, a folyamat lassítása és nem utolsó sorban a keletkezett savak közömbösítése. Na most ha ebből kevesebb van, akkor hamarabb elfogy a hatékonyság.

 

Lehet, hogy minket/engem lenéznek az olajokkal elméletben foglalkozók - tisztelet a kivételnek -, de hidd' el mi is megpróbáljuk és keressük felhasználásra a legjobb kenőanyagot a gyártók előírásainak megfelelően. Akik meg nem, azok más oldalról közelítik meg a javítást/szervizelést.

Előzmény: Robi53 (32388)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32393

T oLayos!Nem kérdeztelek,nem kértem a véleményed.Eddig a pontig,nem tudok off témáról,valószínűleg az üzleti érdeked sérti,ha kevesebb olajcserét végeznek,MERT AZT IS KIJELZI AZ ECU,amennyiben felhigul a motorolaj,kéri az olajcserét.Ez a garancia ideje alatt is a tulajdonosokat terhelő költség(törvénytelenül!).Remélem a mai nap már kielégítetted a kötekedő hajlamod,ezért további szép estét kivánok!

Előzmény: oLayos (32392)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32392

T Robi53!

 

A Ford is leállt az adalékolással - olyan oka volt, amit majd GG ... le fog írni - és felülbírálta a 109 lovas 1,6 TDCi motorral szerelt autóiknál a gyárilag 120 ezer kilométernél elvárt részecskeszűrő cserét. Erről megküldték az aktuális szervizrendelkezés. ( 2013 .... Ford Fleet Service News )Pontos hónapot is majd GG ... közli, Ő képbe van.

Többször tölthető 60 ezrenként az adaléktartály és ha nem tudja 15% alá tisztítani a porzsákot, akkor kell cserélni. Nem kötelező senkinek, de az már káros a motorra is, meg többletfogyasztás is lesz. 

... de ez téged nem érint, ezért is nem kerül szóba.

 

Keresik a megoldást ahogy olvasom a részünkre is megküldött anyagban, de neked még a jelenlegi ajánlás szerint kell az olajcserét elvégezned. Ezek a legújabb kerámia fal-flow szűrők jóval több regenerálódást bírnak. Magasabb hőtűrő képességük, de nem hiszem, hogy ennyire érdekelne!

Meg lassan átmennék a topik címe alapján OFF-ba.

 

... és írd meg GG ... nek, hogy jelzi a regenerálást.:)

Előzmény: Robi53 (32390)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32391

T Robi53!Akkor csak a kiváló üzemanyag segít.Az égetést,jelzi valamilyen lámpa?

Előzmény: Robi53 (32390)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32390

Nem, ez az 1.6 TDCI (115 LE, 270 Nm), amit a 2011-től gyártott Focus III-ba raknak, már nem az a változat. Gondozás-és ellenőrzés mentes, üzemanyag befecskendezéssel regenerál. Gondolom, megfelelő eszközzel mérhető az eltömődöttség állapota, feltételezem, tisztítgatják is savazással vagy kiégetéssel, de a vége persze a csere. A Ford műszaki szolgálata - amikor az olajválasztás, esetlegesen C2 használatának lehetősége miatt faggattam őket - nagyon igyekezett megnyugtatni, hogy vannak ilyen DPF-es autók optimális esetben akár 300 ekm-t kiszolgáló részecskeszűrővel, persze megfelelő - üzemanyag, olaj, szűrők, stb - karbantartás, és optimálisat közelítő használati körülmények között (a DPF méretezésével indokolták megnyugtatásomat)

És fontos: Ők is "eltiltottak" C-s olaj használatától, nem csak Castrol szakértője nem javasolta.

Előzmény: Törölt nick (32386)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32389
Előzmény: Törölt nick (32387)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32388

Kicsit összekevertem a kérdés-feltevés szövegezését, bocsánat.

Igen, C2-re leírásodból látom, és valójában A5/B5-re kérdeztem rá, a C2-vel való összehasonlíthatóságot keresve.

Írtad C2-re a szulfáthamu, kén és foszfor maximális tömegszázaléko(ka)t (ami maximum-értékeket összeadva, meghaladja a C2-re - mid-SAPS - megadott együttes maximális értéket (0,8 %), de miért is kellene pont ezeket, pont egyszerűen, és pont max-értékkel összeadni - ez már messze meghaladja képességeimet).

 

Az A5/B5 esetében meg csak azt tudom, hogy

- a high-SAPS besorolás okán, a SAPS bizonyosan 0,8 feletti

- az ACEA A5/B5-ben nem (sem) találtam külön SA-P-S értékhatárokat

- és a gyártók adatlapjain meg csak "szulfáthamu" (SA) tömegszázalék szerepel (Mobil 0,8 %, Motul 1,09 %, Castrol 1,2 %, az A5 5w-30-asok esetében

     - Ezeknél nem látok foszfor és kén (a SAPS-ból a P és az S) tömegszázalék adatot - nem mintha én megtaláltam volna korábban ezt akár a C2 anyagokra vonatkozóan is, leírásodból azonosítottam az ACEA értékeket, gyártói termék-adatlapokon külön nem látok ilyet.

 

Szóval, arra gondoltam, hogy érdemes lenne esetleg nem csak a "szulfáthamu", hanem a kén és foszfor tömegszázalék értékeket is megismernem (az egyes termékekre is), hátha módosít azon a következtetésemen, hogy a "legjobb" a Mobil lehet, mert legalacsonyabb a szulfáthamu érték - és mi van, ha kén és foszforban ez nem áll? Pedig, hát, pont a kén, az biztosan savasít. A foszforról meg lövésem sincs. Talán az meg pont lúgosít?

Előzmény: oLayos (32384)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32387

Szia!

Én itt sem találom az A5/B5 kén és foszfor adatait. Vagy rosszul keresem?

Előzmény: Törölt nick (32385)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32386

Most olvasom,:hogy karbamidos az autód,és 120000 km-nél kötelező a részecskeszűrő cseréje(?).

Előzmény: Robi53 (32383)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32385
Előzmény: Robi53 (32383)
oLayos Creative Commons License 2015.01.23 0 0 32384

T Robi53!

 

" ... meg tudnátok mondani az A5/B5 kén és foszfort? ... "

 

Nekem nincs ilyen adat a birtokomban, ahhoz jutok hozzá amit hozzáférhetővé tesznek. Az kivonat megjegyzéseit pedig tudomásul veszem.

 

Az utolsó mondatodnál a ACEA C2-re szerintem található adat. Ha nem arra gondolsz amit az előzőekben írtunk, akkor pontosíts ha még fontos.

Előzmény: Robi53 (32383)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32383

Esetleg meg tudnátok mondani az A5/B5 kén és foszfort?

Én az ACEA szinteket bemutató táblázatokban és grafikonokon high-SAPS-ként,  0,8 % fölöttire azonosítottam, de most kicsit megzavarodtam (az olajgyártók, pl a Castrol, Mobil, Motul adadtlapjain a szulfáthamut látom, ami ennek ezek szerint csak a SA része. Kíváncsi lennék, hogy másik két értékben mit mond ACEA pl C2-re, A5-re

Előzmény: mantec (32382)
mantec Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32382

T oLayos!

 

"... ≤ 0.3 ..."

Igen.

Köszönöm.

Előzmény: oLayos (32381)
oLayos Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32381

T mantec!

 

"... Az ACEA-12 C2 követelmény rendszerében a 

kén tartalom <=0,2, ... "

 

Nem!

 

Csakúgy mint a C3-nál ≤ 0.3 ...

 

 

 

Előzmény: mantec (32379)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32380

Kedves Mantec,

Igazad van, pontosítok: szulfáthamu (SA), és nem SAPS.

Véletlenül vagy szándékosan, de az ACEA speckó évet sokan nem tüntetik fel (nem csak a terméken nem, hanem az adatlapon sem), bár úgy láttam, hogy a változások pont ezt a paramétert nem befolyásolták.

 

Továbbra is elgondolkodtatna, ha egy olyan olajat tudnék levenni a polcról, ahol mondjuk (év feltüntetése nélkül, vagy azzal) azt írják, hogy ez C2 és A5/B5. Pedig néztem ilyen adatlapot is. És valahogy úgy azonosítottam, hogy a kettő közötti eltérés egyik fontos jellemzője pont a SAPS (meg, bizonyosan az adalékolás/kivonás/technológia, ami ezt okozza, meg annak egyéb következményei).

 

(C2 és A3/B4 kérdésbe bele sem néztem, mert külön-külön sem éreztem érintettnek magamat)

Előzmény: mantec (32379)
mantec Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32379

T Robi53!

"... elvben C2 SAP-a 0,5-0,8 % ..."
Az ACEA-12 C2 követelmény rendszerében a
kén tartalom <=0,2,
foszfor tartalom <= 0,09,
szulfát hamu tartalom <=0,8.
 
"... nekem ellentmondónak tűnő ..."
Az említett olajok korábbi követelményt teljesítenek.

Előzmény: Robi53 (32378)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 32378

Én mindenképpen a gyári ajánlásnak mindenben megfelelő olajat használnám, legyen az C-s, A/B-s, vagy bármi. Viszkozitásban sem térnék el, bár nagyon sok szakértői vélemény olvasható, hogy pl. 5w helyett nagyon nem baj egy 0w-s (viszont, esetleges 40-es ajánlás helyett 30-as több megfontolást igényel, és esetleges 30-as ajánlással szemben 40-est használni meg méginkább - inkább hibát kell javíttatni, ha oka van a kérdésnek (pl olajfogyás).

Az már más kérdés, hogy megfontolás esetén, pl. létezik-e az adott teljesítménykategóriában 5w helyett 0w. Ha nem, nekem már be is fejeződne itt a dolog.

 

Bármelyik nagyobb gyártó honlapján, az olajválasztó funkcióban, ki tudod keresni az autód (motor típus, esetleg motorkód, évjárat, stb.) alapján az általa ajánlott - és minősítéssel rendelkező !! - olajat. (én ezt megtettem a Te autódra a GG.... által linkelt page-en is, megnéztem külön DPF-esre és nem-DPF-esre is (van eltérés).

 

Fentiek alapján, én pl lezártam magamban a kérdést, a gyári ajánlásnak megfelelő 5w-30 A5 olajat használom, ezen belül olyan gyártótól való választásra szűkítve, akinek az adott cucca rendelkezik a formális Ford WSS-M2C913-d jóváhagással. És innen gondolkodhatok még egy kicsit, hogy akkor ez a Castrol Magnatec 5w-30 A5 legyen, vagy a Mobil Super 3000 X1 FE 5w-30, mely utóbbinak a SAPS-a 0,8 %, 2/3-a a Castrolénak (de mindkettő jóváhagyott xxxx913-d-s olaj !)

 

Engem a garancia is erősen befolyásol, túl a laikus jószándékon.

 

A Te autódhoz vannak bőven C-s olajok. De érdekes módon, a DPF nélküli változathoz is hoznak már ilyet.

 

Korábbi hozzászólásom alapján többen megróttak, hogy miféle hülyeséget beszélek, amikor felemlegetek Neked még A3/B4 minősítésű anyagokat is. Utánanéztem, mert egyrészt csak példaként írtam a lehetséges minősítéseket, másrészt elég nagy átfedésre emlékeztem.

Megerősítem, tömegével vannak olyan olajak, amire a gyártó együttesen mondja ki a különböző (sok esetben nekem ellentmondónak tűnő) besorolásokat - C2+A3/B4; C2+A5/B5. Éppen tegnap az OMV-nél tankolva, csak azért is megnéztem az olaj-polcot. Találtam 5w-30 C2+A3/B4 olajat. Máshol meg C2+A5/B5 adatlapokkal találkozom, miközben elvben C2 SAP-a 0,5-0,8 %, A5/B5-é 0,8 % feletti. Akkor erre varrja gombot.

Előzmény: csaracs (32374)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32377

T csaracs!Vannak akik okoskodnak,mindenhez hozzászólnak.Nem írtam olyat,hogy ne a gyárilag ajánlott olaj legyen használva,sőt pont azt írtam,hogy azt használjátok!A VOLVO,a Ford,más olajat ajánl,ami nem DPF barát(sokak szerint!),erre írtam véleményt,okoskodva,mivel ismerem az okát,amit kifejtettem!Egyetlen ajánlásomban sem írtam,hogy ne a gyárilag ajánlott olajat használjatok!!A Trollnak mindegy mit írok,ő alapból okos.

Előzmény: csaracs (32374)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32376

T oLayos!A gondolkozásod,ismét logikátlan?Millió számra mentek tönkre a motorolajok,a részecskeszűrők miatt.A motorolaj miatt tönkrement részecskeszűrőnek,viszont híre sincs!Rengeteg motor is tönkrement,kivétel nélkül a normál FAME-s gázolajat tankolóknak voltak,vannak gondjaik.A Castrolos topiktársat régóta tiltottam!Ajánlom a figyelmebe a mérlegelés használatát,kizárólag a tények alapján,HASONLÓAN,MINT AHOGY LEÍRTAM,MENNYI gázolajjal találkozik a részecskeszűrő,és mennyi motorolajjal.Az utóbbi időben is többször belinkeltem az OMV,és a a Neste kutatási eredményeit.Az OMV HVO üzemét,a Neste találmányai,és közreműködése alapján építették.Rengeteg irodalma van az olaj témáknak,napi 30 perc olvasás, közepesen elég a tudás szinten tartásához.  Szerintem az egyszerű kérdés roppant logikátlan,mivel szerinted korrekt,nyugodtan leírhatod a szakmai véleményed!Szeretettel várjuk a számokkal,esetekkel alátámasztott írásod!

Előzmény: oLayos (32373)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32375

Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell  eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..) 

 

 

A gyári olajat kell használni.

 

Túl sok a topikban az okoskodás.

 

Előzmény: csaracs (32374)
csaracs Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32374

Sziasztok!

Olvasom folyamatosan a fórumot.  Azon gondolkodom, hogy most laikusként kell  eldöntenem, hogy a gyárilag ajánlott olajat választom, ami jó a DPF-nek, de nem tökéletes a motornak, vagy lesz.rom a részecskeszűrő élettartamát, és a motornak kedvezek (ami egy jól sikerült konstrukció, és sokáig hálálná a törődést..) 

Üdv!

oLayos Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32373

T SLX-350!

 

Szia!

 

Megint egy korrekt, egyszerű kérdés és GG ...  hallgat.:)

Előzmény: SLX-350 (32372)
SLX-350 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 32372

Szia GG,

 

" ... A 2T-t öntők motorja sem ment tönkre,sőt a részecskeszűrők is tiszták. ... "

 

Vizsgáltál, szedtél már szét ilyen részecskeszűrőket?

Előzmény: Törölt nick (32362)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!