Nem, épp, hogy azt írom, az enyém NEM részecskeszűrős ergó 900SXR a gyári olajam, ezért is gondolom, hogy tölthetem bele Solaris-t.
Motul nálam is érdekes volt, de aztán az ára miatt eltettem talomba. Már nem azért mert a dupla összeget nem tudnám kifizetni az Elf-hez képest, hanem azért mert nálam 2,5-3 havonta esedékes az olaj-szűrő csere, annyit teker alattam a kocsi. Így meg azért elég luxus lenne..
ugyanitt keresem KoAn-t tempomat ügyben, korábbi bejegyzésekben olvastam, hogy tud segíteni, a rádió vezérlő átalakításával kapcsolatban, hogy a tempomatot vezéreljék (utólagos Pioneer rádió van benne, kapcsolók funkción kívül vannak) e-mail cím, facebook elérhetőség, telefonszám, bármi jó lehet :)
09.01. napon boldog tulajdonosai lettünk egy 2003-as évjáratú Renault Scenic II-nek. A motorja 1.6 K4M benzin/gáz. Ezt a kocsit kimondottan barátnőm fogja használni, nagyon jó állapotban van, odafigyeltek rá, ami kellett, azt megadták neki, viszont egy két bajság azért van vele.
Pl.: indításnál (hidegen, melegen) sokáig történő indítózás (mintha nehezen kapna üzemanyagot), majd a motor elindul, kissé (normális módon) felpörög a fordulatszám, aztán leesik és leáll a motor... újbóli start gomb nyomás, kevesebb indítózás, motor felpörög, fordulatszám leesik, motor leáll... újbóli start gomb nyomás, motor felpörög, pici gázfröccs, fordulatszám leesik, alapjáraton gyönyörűen duruzsol.
Mi lehet a probléma? A kocsi automatikus gázrendszerrel van felszerelve, minden indításnál benzinnel indít, 70°C-ig nem áll át, ha magasabb a hőfok, akkor is 1600 fordulatig kell felpörgetni, hogy automatán átálljon. Menetközben gyönyörűen megy, nincs rendellenesség, csak az indulásnál.
Remélem egyértelműen fogalmaztam és tudtok segíteni.
Továbbá szívesen várok jó tanácsokat motorolajjal (típus, márka, mennyiség /csak a gyári/, kerékcserénél a guminyomás ellenőrző rendszer beállításával kapcsolatosan, és más egyéb okosságokkal, amik meghosszabbíthatják a kocsi élettartamát.
(Nekem egy Peugeot 406-osom van, 2.0 HDi, 110 LE, 2000 évjáratú, 409 ezer kilóméterrel. A Scenic-ek sem azért vettük, hogy lelakjuk és 1 év múlva eladjuk, szeretnénk megtartani, és hasonlóan karbantartani, mint az enyémet, hogy sokáig a családban maradhasson :) )
Köszönöm előre is, hogy végig olvastátok és a későbbi segítségeket!
Persze ! De ha olajpumpa hibája lenne nem rögtön az első inditásnál lenne ez a csapágy hangaj ! Azért gond nélkűl illett volna menni vele kicsit és ugy megint a csapágyozás ! De most állunk neki szetboritani a mocit aztán meglátjuk! Beszéltem a bintossal mondta hogy természetesen kompenzálja a dolgot , aztán meglátjuk mi kesz belőla ! Ha más nem akkor télen jó lesz kutyaháznak :)
Ha elégtelen kenés miatt döglött meg a motor, akkor azért logikusnak tűnik az olajpumpa csere...
Másik kedvenc francia gyártóm motorjai közt hasonlóan rosszhírű a 2.7V6 HDI, ami szintén az elnyújtott olajcsere áldozataként előszeretettel produkál főtengely törést. Annak a felújítói közt sokan vannak, akik csak akkor vállalnak garit a munkára, ha cserélik az olajpumpát is...
Szépnapot.
Ellenőriztem amit írtál,semmi baja.
Felraktam a pótkereket már csak kicsit hallni a búgást.
Viszont gondba vagyok (Mert holnap indulunk vissza Angliába,mert suli van a srácaimnak,kompjegy stb),csak az nyomaszt hogy neki merjek indulni így!
Hát amit vettem a bontoba mocit semmi gond mert vissza küldöm , ugyanis beszerelési gari van rá! Aztán most ebéd után szétkapjuk a régi mocit dobok majd fell képeket :)
Igen, erre gondoltam én is, lévén, hogy az enyém nem részecskeszűrős. (2004, 1.9dci)
Már csak azért is mert ugye a számadatok, az elmélet meg van, de a gyakorlat néha más is lehet. Pl mikor vettem az autót, az előző tulaj számlái szerint EZ Maister 5W30 volt betöltve. Egyből cseréltem a sajátjára, 900SXR-re és hallhatóan hangosabb lett az autó. Tehát maradnék az ajánlásnál, a gyári ellátónál (ELF) de még is keresem azt ami egy kicsi pluszt adhat a gyári olajhoz képest.
ez az amikor a szerelők alkatrészcserélők lusták dolgozni
motorcsere helyett le kellett volna venni a kartert, de ezt most már te is tudod.
Nem akarlak riogatni, de látott már olyat a világ, hogy a bontóba vett motor is csapágyas volt.
Olajpumpa miért ne lehetne, mondjuk az nem csattog csak a csapágy ami tönkre ment. Az hogy nem ég a lámpa még kevés mert 0,4-0,6bar amin kapcsol a gyári előírás alapjáratra meg 1,2Bar 2e fordulaton 2bar.
Olajnyomást is lehet ám mérni. Sok mindent elárul csak a mai "szerelők" ezt elfelejtik.