Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ferpal Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50765

A fedélnél fogva vízszintesen húzni?

Próbáltam de féltem hogy eltöröm.

Előzmény: bnorci71 (50764)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50764

bal térdednél kihúzod a tárolót majd "kitéped"

 

kezelési könyv 5.21

https://www.renault.hu/content/dam/Renault/HU/kezelesi-utasitasok/scenic2_ph2.pdf

 

Előzmény: ferpal (50762)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50763

ehh visssza olvastam

 

úgy látszik se olvasni se írni nem tudok :(

 

a vargamunka helyett is mit írtam..... jujjjj

 

de látom egymásra találtak

 

 

azt szokták mondani az olaj a legolcsóbb motoralkatrész, ne időre nézd a költséget hanem Km-re

igen nem olcsó az ELF-hez képest ,de nehezebb is hamisba belefutni

Előzmény: Asperitat (50758)
ferpal Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50762

Sziasztok!

 

Most váltottam Megane Berline-ről ( 2003 ) Scenic II-re ( 2004 ).

A Scenic utastéri biztosítéktáblát hol találom, hogy férek hozzá?

 

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50761

nekem nem szimpi a Mannol van aki viszont erre esküszik

Előzmény: tonyto (50755)
vargamunka Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50760

írtam emailt telszámal  üdv vargamunka

Előzmény: silver wolf (50757)
Ká Té Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50759

Köszönöm szépen a gyors választ!

 

Már a tempomatot is megbeszéltük, ránézek az említett alkatrészekre, amennyire tudok :)

Előzmény: bnorci71 (50754)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50758

Nem, épp, hogy azt írom, az enyém NEM részecskeszűrős ergó 900SXR a gyári olajam, ezért is gondolom, hogy tölthetem bele Solaris-t.

Motul nálam is érdekes volt, de aztán az ára miatt eltettem talomba. Már nem azért mert a dupla összeget nem tudnám kifizetni az Elf-hez képest, hanem azért mert nálam 2,5-3 havonta esedékes az olaj-szűrő csere, annyit teker alattam a kocsi. Így meg azért elég luxus lenne..

Előzmény: bnorci71 (50748)
silver wolf Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50757
Most a xiv ker vok,rákersek.
Köszi
Előzmény: bnorci71 (50753)
tonyto Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50756

 Kép nem megy. Mannol 7706 5W30, RN0720 minősítéssel, dikt Renault és Nissan motorokhoz. 

Előzmény: tonyto (50755)
tonyto Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50755

Ezt is találtam, és elég jók a teszteredményei. Mit szóltok hozzá? (Mannol)

 

Előzmény: bnorci71 (50748)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50754

benzin gázosok szoktak kicsit nehezebben indulni de alapjáratot meg szokták találni

felsőholtpont jeladó az első ami nehéz indítást okoz igaz ott elsőre nem indul csak másodikra

pillangószelepházat kellene még megnézni kitisztítani

 

KoAn elérhetősége

rákeresel a nickjére baloldalt a keresővel és ott az e-mail címe :)

 

http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=329179

 

olaj

 

kicsit lejjebb olvasol pont most volt téma a benzinesbe Rn 0700 vagy Rn0710 kell

a Rn0710-el biztos nem lősz mellé

 

 

használjátok sokáig hiba és balesetmentesen :)

Előzmény: Ká Té (50750)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50753

merre kellene?

vasrgasmunka pesti megkörnyékezheted google segít megtalálni

Stefimester szintén pesti szintén google a barátod

 

 

Előzmény: silver wolf (50752)
silver wolf Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50752
Azért köszönöm.Olyan sincs aki holnap délelött,csak érdeklődök.
Előzmény: bnorci71 (50749)
Ká Té Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50751

ugyanitt keresem KoAn-t tempomat ügyben, korábbi bejegyzésekben olvastam, hogy tud segíteni, a rádió vezérlő átalakításával kapcsolatban, hogy a tempomatot vezéreljék (utólagos Pioneer rádió van benne, kapcsolók funkción kívül vannak) e-mail cím, facebook elérhetőség, telefonszám, bármi jó lehet :)

 

Köszönettel: Tomi

Előzmény: Ká Té (50750)
Ká Té Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50750

Sziasztok!

 

09.01. napon boldog tulajdonosai lettünk egy 2003-as évjáratú Renault Scenic II-nek. A motorja 1.6 K4M benzin/gáz. Ezt a kocsit kimondottan barátnőm fogja használni, nagyon jó állapotban van, odafigyeltek rá, ami kellett, azt megadták neki, viszont egy két bajság azért van vele.

 

Pl.: indításnál (hidegen, melegen) sokáig történő indítózás (mintha nehezen kapna üzemanyagot), majd a motor elindul, kissé (normális módon) felpörög a fordulatszám, aztán leesik és leáll a motor... újbóli start gomb nyomás, kevesebb indítózás, motor felpörög, fordulatszám leesik, motor leáll... újbóli start gomb nyomás, motor felpörög, pici gázfröccs, fordulatszám leesik, alapjáraton gyönyörűen duruzsol.

Mi lehet a probléma? A kocsi automatikus gázrendszerrel van felszerelve, minden indításnál benzinnel indít, 70°C-ig nem áll át, ha magasabb a hőfok, akkor is 1600 fordulatig kell felpörgetni, hogy automatán átálljon. Menetközben gyönyörűen megy, nincs rendellenesség, csak az indulásnál. 

 

Remélem egyértelműen fogalmaztam és tudtok segíteni.

Továbbá szívesen várok jó tanácsokat motorolajjal (típus, márka, mennyiség /csak a gyári/, kerékcserénél a guminyomás ellenőrző rendszer beállításával kapcsolatosan, és más egyéb okosságokkal, amik meghosszabbíthatják a kocsi élettartamát.

 

(Nekem egy Peugeot 406-osom van, 2.0 HDi, 110 LE, 2000 évjáratú, 409 ezer kilóméterrel. A Scenic-ek sem azért vettük, hogy lelakjuk és 1 év múlva eladjuk, szeretnénk megtartani, és hasonlóan karbantartani, mint az enyémet, hogy sokáig a családban maradhasson :) )

 

Köszönöm előre is, hogy végig olvastátok és a későbbi segítségeket!

 

Vigyázzatok az utakon: Tomi

bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50749

hát ezt neked kell eldönteni, így monitor elől felelősséggel tanácsot adni nem lehet.

 

Amit én tapasztaltam első búgó csapággyal simán 10eKm mentem.

 

Amit tudsz esetleg 100Km után megnézed menniyvel melegebb mint a többi és minden megálláskor ellenőrzöd.

 

Vasárnap szerelőt..... esélytelen és hogy még alkatrész is legyen a polcon....

Előzmény: silver wolf (50743)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50748

azt mondod részecskeszűrős abba NEM JÓ az SXR olaj

Rn0720 minősítésű 5w-30 olaj kell bele a márka hit kérdése na meg mi az amit nem hamisítanak

 

 

az én elméletem az amit nem vagonszám adnak el így ELF Total Castrol nálam kiesik

 

én Motult raktam bele több helyről is azt mondták jó olaj, versenyautóknál is előszeretettel használják

Előzmény: Asperitat (50739)
tomika861 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50747

Persze ! De ha olajpumpa hibája lenne nem rögtön az első inditásnál lenne ez a csapágy hangaj ! Azért gond nélkűl illett volna menni vele kicsit és ugy megint a csapágyozás ! De most állunk neki szetboritani a mocit aztán meglátjuk! Beszéltem a bintossal mondta hogy természetesen kompenzálja a dolgot , aztán meglátjuk mi kesz belőla ! Ha más nem akkor télen jó lesz kutyaháznak :) 

Előzmény: bananatree (50744)
coolingg Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50746

Mindenkinek köszönöm a segítségét a kijelző elsötétedés kapcsán. Már folyamatban az ügy develooperrel.

Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat!

silver wolf Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50745
Nem tudnál valakit ajánlani (todom kevés az idő szakembert v műhelyt )aki tudna egy pillantást vetni rá,hogy nyugodtan tudjunk vissza indulni!
Előzmény: bnorci71 (50732)
bananatree Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50744

Ha elégtelen kenés miatt döglött meg a motor, akkor azért logikusnak tűnik az olajpumpa csere...

 

Másik kedvenc francia gyártóm motorjai közt hasonlóan rosszhírű a 2.7V6 HDI, ami szintén az elnyújtott olajcsere áldozataként előszeretettel produkál főtengely törést. Annak a felújítói közt sokan vannak, akik csak akkor vállalnak garit a munkára, ha cserélik az olajpumpát is...

Előzmény: tomika861 (50734)
silver wolf Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50743
Szépnapot.
Ellenőriztem amit írtál,semmi baja.
Felraktam a pótkereket már csak kicsit hallni a búgást.
Viszont gondba vagyok (Mert holnap indulunk vissza Angliába,mert suli van a srácaimnak,kompjegy stb),csak az nyomaszt hogy neki merjek indulni így!
Előzmény: bnorci71 (50732)
bananatree Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50742

Tényleg, a hkcs cserekor olajpumpa csere volt?

Azóta milyen olajjal és milyen gyakran volt csere?

 

Előzmény: Dietrich123 (50705)
tomika861 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50741

Hát amit vettem a bontoba mocit semmi gond mert vissza küldöm , ugyanis beszerelési gari van rá! Aztán most ebéd után szétkapjuk a régi mocit dobok majd fell képeket :)

Előzmény: bnorci71 (50737)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50740

Ja igen egy gyors kérdés. Jól láttam, hogy a Scenic 2 visszapillantó ház megegyezik a Megane-ével?

Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50739

Igen, erre gondoltam én is, lévén, hogy az enyém nem részecskeszűrős. (2004, 1.9dci)

Már csak azért is mert ugye a számadatok, az elmélet meg van, de a gyakorlat néha más is lehet. Pl mikor vettem az autót, az előző tulaj számlái szerint EZ Maister 5W30 volt betöltve. Egyből cseréltem a sajátjára, 900SXR-re és hallhatóan hangosabb lett az autó. Tehát maradnék az ajánlásnál, a gyári ellátónál (ELF) de még is keresem azt ami egy kicsi pluszt adhat a gyári olajhoz képest.

Előzmény: bnorci71 (50738)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50738

az Egyik RN0710 SXR ez nem jó DPF-hez

a másik RN0720 Solaris ez DPF-hez való

 

így a Soalris nem váltható ki az SXR-el fordítva igen

 

szerintem

Előzmény: Asperitat (50735)
bnorci71 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50737

ez az amikor a szerelők alkatrészcserélők lusták dolgozni

motorcsere helyett le kellett volna venni a kartert, de ezt most már te is tudod.

 

Nem akarlak riogatni, de látott már olyat a világ, hogy a bontóba vett motor is csapágyas volt.

Olajpumpa miért ne lehetne, mondjuk az nem csattog csak a csapágy ami tönkre ment. Az hogy nem ég a lámpa még kevés mert 0,4-0,6bar amin kapcsol a gyári előírás alapjáratra meg 1,2Bar 2e fordulaton 2bar.

Olajnyomást is lehet ám mérni. Sok mindent elárul csak a mai "szerelők" ezt elfelejtik.

Előzmény: tomika861 (50734)
Asperitat Creative Commons License 2016.09.04 0 0 50736

Pár napja én is csatlakoztam a 2T-t adagoló kollégákhoz, egyenlőre azt vettem észre, hogy egyenletesebben, halkabban jár a motor.

Mannol 2T+ full szintetikust kapott, 3dl-t a 60Lityibe.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!