"mindenki csak olyat mond, amit bizonyítani tud..."
Ezt kértem Tőle is.
Mindenesetre nem hiszem, hogy ez jó megoldás volt, mármint önmaga "likvidálása". Az építő jellegű kritikát - gondolom én - , meg kell hogy fogadja mindenki, legyen eszkátés, jolános, ganzos, vagy szezselekes, de azon ne csodálkozzon senki, ha egymást követő okvetetlen, esetenként nagyon komoly vádaskodásokkal teliszőtt hozzászólásokat követően egyesekben felmegy a pumpa.
"Engem is ért már az a megtisztelteés, hogy a jobboldal őszinte hívének tituláltak, pedig, ha megkérdezték volna DrTr-t...."
Gyanús vagy. Nem raktas idézőjelbe a -megtiszteltetés" szót. Te már tudhatsz valamit, Braun :-)
"Nem akarom visszasírni a Vivaép-es időket"
Ne is! Most sincs hiány borányokból, de akkor...
"Összevásároljuka különböző cseh társvállalatok lehajtott és valahol felújított kocsiját."
T-612-től T-616-ig valamennyi kocsi Ceské Budejovice (tudod, ott van az a torony, ahová valaki nem akart felmenni :-)) városából való, ott is újították fel őket, így nincs igazán különbség közöttük, kivéve a festést, minimálisan. Ezek valóban különböznek az "ős-szegedi" 15Tr-ektől. Ezen felül a T-617 jött még Hradec Kralove-ból, ez viszont megegyezik az "ős-szegedi" alaptípussal. Ezek a csuklósok jöttek DG. alatt.
A kettő nem egészen egyenértékű. Ha megnézel egy gázos Ik-t, azon észrevenni, hogy a 200-as család alapján készült. Ennek a típusnak magasan van a padlója, viszonylag nagy rudóutak, és magasabb súlypont. No, erre rápakolsz egy marha nagy tartályt, ami ráadásul igen tisztességes súllyal bír, abból következik az, amitől néha én is frászt kapok.A hajmeresztő kidőlés az ívbenhaladás során.
A Solaris alacsonypadlós konstrukció, ami magában hordozza azt, hogy rövidebb rugóutak megvalósításra van lehetőség, és alacsonabban van a jármű súlypontja is. A ettőből következik, hogy kisebb lesz a kidőlés. Ami pedig a tetőre történő dobozok felhelyezését illeti. Széjjelnéztam egyszer egy Solarisban. Ha nagyon akarták volna, ők is bepasszírozhatták volna egy kisebb helyre azt, vagy annak egy részét, amit a tetőn elhelyeztek. De nem tették. Miért is? Célszerűbb volt, mind karbantartás, mind hűtés szempontjából. Arról nem is beszélve, hogy a római kocsikba egy klimaberendezés is helyettkapott a tetőn, ami pedig különösen sok levegőt igényel.
Ami pedig az engedélyezést illeti. A magyarországi műszaki előírások sokkal szigorúbbak, mint ahogy azt az ember gondolná. Ez nem hülyeség, többek a kedves utast is védi a nem kívánt eseményektől. Az padig, hogy valakinél hibát találtak, az annak köszönhető, hogy igen szigorúan veszik ezeket. Ki kell javítani, ha tudjuk. Persze van olyan is, amikor az a végeredmény, hogy egyszerűbb lenn újracsinálni. Ez is sok idő...meg még sok sok minden...
Tökéletesen igazad van Hofi ( ésnnem Hohi) szavaival kapcsolatban. Ő egészen pontosan azt mondotta - már, ha jól emlékszem, de ha nem, akkor majd előbányászom és meghallgatom - "...becsomagolták volna a Lánchidat....csillogott volna az egész, mint a cukrozott takony...". Ha jól emlékszem, akkor ez Demszky-nek volt anno az ötlete a Bp-i pógároknak.
Ami pedig a hozzászólásomat illeti, nem érzem igazán fontosnak, hogy mit is tartasz fontosnak, vagy értékelhetőnek benne. Igazából ez a Volvo már a könyökömön jön ki. Nem akarok itt vagdalkozni, mint ahogy azt mások teszik, mert semmi értelmét nem látom. Egy valami dühít a kocsival és az Szzkt jelenlegi vezetésének megítélésével kapcsolatban. Nevezetesen itt sok tényleg látványos és feltűnő dolog törénik. És van jó néhány olyan dolog, ami fontos és támogatandó. És ezt el is ismerem. De attól, hogy szép, még közel sem biztos, hogy jó. És ha valaki csak a csillogást látja, az sokszor elfelejt a dolgok mögé nézni. És ez nem szerencsés. Mert ezek az emberek hamar ráfogják a kétkedőkre, hogy undok, szőrszálhasogató, kötözködő és örökké elégedetlenkedő, hogy csak a legfinomabb jelzőket említsem. Az, hogy itt embereket vádolnak politikai hovatartozással, az már feletéébb röhejes. Főleg úgy, hogy nem is ismerik az illetőt. Engem is ért már az a megtisztelteés, hogy a jobboldal őszinte hívének tituláltak, pedig, ha megkérdezték volna DrTr-t....no, mindegy, itt nem rólam van szó.
Mielőtt azzal vádolnál meg, hogy a szavaimmögött nincs tartalom, a következő, számora zavaró dolgokat hozom fel példának. Ezekről szívesen vitázok is veled.
-nem is olyan régen az hangzott el a vezetés részéről, hogy törekedni kell a homogén járműparkra. Ok, teljesen jó ötlet. Legyen alaptípus a Skoda. De miért így érjük el ezt? Mindenféle szedett-vedett kocsi járkál a városban. Összevásároljuka különböző cseh társvállalatok lehajtott és valahol felújított kocsiját. Nem akarom visszasírni a Vivaép-es időket, mert akkor megint kitör a botrány, de az ott felújított kocsik legalább egyformák lettek. 611-től felfelé pedig, ahogy sikerült. Tudom azt is, hogy mutatni kell vmit a gazdának is, hogy bizonyítsuk a rátermettségünket. És azt is tudom, hogy arra nincs lehetőség, hogy újakat vegyünk.
-Volvo kocsi- utaztam rajta, elég is volt. Szakmai véleményem szerint nem a legtökéletesebb. Legalábbis nem annyira, mint amekkora hangzavar van körülötte. (És ez nem a Cegelec hibája). De kicsit unom már, hogy minden vursliba, parádéra, nyílt napra elcibáljuk, fel lehet rá szállni, körbe lehet nyalogatni, tapogatni és csodálni, hogy milyen nagyszerű találmány. Közben nagy hallgatás van arról, hogy mi is lesz vele. Legendák, tévinformációk keringenek mindeféle vizsgálatok végeredményéről, jegyzőkönyvekben foglalt előírásokról, de a kocsi még mindig lapít. Kivéve a fent említett eseményeket. Az előbbiekben V431222 említette a troli atyjának viselkedését azon a bizonyos remízbeli rendezvényen. Én is hallottam. Télleg a Ganz-t szidta, ahelyett, hogy a sajátját dicsérte volna. Ha valaki meg van győzőzdve a saját igazáról akkor tegyen meg mindent annak bizonyítására, ne a másikat pocskondiázza. Kissé hiteltelenné teszi az egészet.
"Erre a félretájékosztatásodra mondanál pldt?" ___Mint már mondottam, a kocsiszínbe tábla a forgalmi kocsin volt kinn. Ma 810 4-esen volt, helyesen kitáblázva! De ha péda kell, halgasd meg az 1-es hangos utastájékoztatóját... ___Egyébként ma hazafelé menet záporozó örömkönnyeimen át láttam, hogy a Vadkerti téren elkészült a szép, új út műkátyúinak aszfalttal való bezuttyintása, több mint 2 hét után.
Azt se tudod mi van abban a naplóban, ami mellesleg a fedélzeti számítógép kijelzője. elég egyértelmő adatokat ír ki, még a leghülyébb ember se értheti félre.
Valóban sokan bele akarnak szólni a cég dolgaiba (olyanok is akik nem is ismerik a szegedi közlekedést, ami Bp. után a legnagyobb elektromos hálózat), ha az szkt eldöntött valamit, akkor az a saját ügye! Meglehet az ötleteket írni itt vagy a vendégkönyvükbe, kérdezni is lehet. De olyat, hogy azért mert ők nem hazai trolit vesznek, hanem maguknak gyártják; meg, hogy miért haladnak ilyen lassan, meg miért csak skoda van, meg ítélgetni azt nem kellene Szvsz. Csak szét kéne nézni neten, mi mennyibe kerül, milyen problémák lépnek fel, stb.
Én tegnap személyesen találkoztam Vele, átadta a lájtkólát, így bizonyíthatom, hogy megvan.
Tudom, hogy sok tekintetben lehetett vitatkozni hozzászólásainak tartalmával, olvashatatlanságával, ennek ellenére az sem volt szép, ahogy "kicsináltátok"...
Azt gondolom, minél több vélemény jelenik meg a topicon, az csak gazdagíthatja a vitát, feltéve, hogy az kultúrált mederben tud folyni, és mindenki csak olyat mond, amit bizonyítani tud...
mdozsa hozzászólásához
Sajnos megvannak a hátrányai, ha az ember egy olyan céget vezet, amely mögött nem valódi tulajdonos áll. Mert biztos, hogy cégjogilag az önkormányzat a tulaj, de mint tudjuk, az állam és annak minden mutációja nagyon rossz tulajdonos. Nem irigyellek akkor, amikor emellé még a napi politika is beleavatkozik a dolgokba. Ne add fel.